מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בהמשך לשאלתי מועד לקיחת דופסטוןאיריס27/05/2016
ד"ר שלום,
תודה רבה על המענה המהיר.
בת 52, הבעייה שלי שאני מקבלת מחזורים לא סדירים, פעם בשלושה חודשים ולפעמים פעמיים בחודש עם דימום מאוד חזק מלווה בכאב וחולשה, כשהייתי אצלך רשמת לי דופסטון כדי שאקבל מחזור כל חודש,ואם הבנתי נכון,כדי שלא יהיה לי דימום חזק. אם כן מתי עליי לקחת את הכדור במטרה שאקבל מחזור בצורה מסודרת:מיד לאחר סיום הדימום?
ושאלה נוספת,במידה וארצה לדחות מחזור באופן חד פעמי כיצד לוקחים?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלתי מועד לקיחת דופסטון - תגובה
ד``ר איתן פאר09/06/2016דופסטון לוקחים במידה ועברו 6 שבועות מהמחזור הקודם וטרם קיבלת מחזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן לקיחת דופסטון להסדרת המחזוראיריס26/05/2016
ד"ר שלום
קיבלתי מחזור ב 1/5/16, לאחר 3 שבועות שוב במחזור, מעונינת לקחת דופסטון, רק לא יודעת מתי להתחיל לקחת? האם לקחת מיד לאחר סיום הדימום או במועד אחר של החודש, שאלה נוספת: האם צריך לעשות בדיקות דם או בדיקות אחרות לאחר פרק זמן של לקיחת הכדור?
אשמח לתשובה ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן לקיחת דופסטון להסדרת המחזור - תגובה
ד``ר איתן פאר26/05/2016הכל תלוי לצורך מה את מעונינת לקחת דופסטון
אופן ומשך הלקיחה שונה במידה ורוצים לדחות מחזור או במידה ומעונינים להקדים מחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת הורמונים ודימום בלתי פוסקליאת25/05/2016
שלום
אני בת 43 ובשל תופעות גיל המעבר והפסקת מחזור התחלתי לקחת הורמונים לפני כשנה
השתמשתי פריגלטון ולפני 4 שבועות הוחלפו הכדורים לאנג'ליק ומאז ההחלפה אני עם דימומים יומיומיים (בכמויות משתנות, לפעמים נראה שזהו זה הסוף ושוב זה ממשיך ). האם זה אופייני ? האם מומלץ להחליף או לחכות ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת הורמונים ודימום בלתי פוסק - תגובה
ד``ר איתן פאר26/05/2016אין להמשיך לקחת הורמונים בזמן דימומים ולכן עליך להפסיק
ואז יתכן ויחזרו לך מחזורים ספונטניים ויתכן ולא
במידה ולא חוזרים מחזורים וחוזרים תסמיני גיל המעבר לנסות לשנות סוג הטיפול ההורמונלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל המעבר? מחזור חודשי כל 21 יוםנינוצ'קה23/05/2016
בת 51, בשנה האחרונה מחזור לא סדיר. בזמן האחרון (חצי שנה אחרונה) מחזור כל 21 יום. שבוע לפני המחזור PMS: דיכאון, בכי ללא סיבה.
חוץ מזה: עייפות רבה - נפשית ופיסית. קשיים בהירדמות. יקיצה מוקדמת. אין תסמינים של הזעות או גלי חום. מאד מבולבלת: חשבתי שלקראת גיל המעבר המחזורים מתארכים, לא מתקצרים.
הורמונים יעזרו? עוד אפשרויות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל המעבר? מחזור חודשי כל 21 יום - תגובה
ד``ר איתן פאר26/05/2016בשלב הראשוני של גלישה לגיל המעבר תמיד יש קיצור מחזורים ורק לאחר מכן התארכות. תקופה זו נקראת פרימנופאוזה- טרום גיל המעבר
ניתן לטפל בסימפטומים ע'י תוסף הורמונלי שאיננו תחליף הורמונלי המיועד לגיל המעבר
כגון נובופם, פרוגילוטון 21 ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי סידןחנה20/05/2016
שלום,
קראתי מאמר שכדורים למניעת אוסטופורוזיס גורמים לסרטן? האם זה נכון? אני בעבר חליתי בסרטן השד.
כמו כן קראתי שמוצרי חלב גורמים לאוסטופורוזיס האם זה נכון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי סידן - תגובה
ד``ר איתן פאר23/05/2016לא מוחלט לשתי השאלות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת הורמונים והופעת דימוםסיגל20/05/2016
תודה רבה על המענה לשאלות, הפורום הזה מאד עוזר לי כעזרה ראשונית, ולא פעם נעזרתי בו. אז תודה !!!
אני בת 50 לוקחת מזה שנה הורמונים מסוג אביאנה (ובסה"כ הכל די בסדר), אך בימים האחרונים התחיל דימום שמזכיר את המחזור (כבר שכחתי מה זה). קדם לזה רגישות בחזה אשר כאב לי מאד ויש לי גם מעט כאבי ראש. הרופא שמטפל בי אמר לי בהזדמנות אחרת כשזה קרה לי שאם אני חורגת מספר פעמים מועטות בלקיחת הכדור בזמן, הדברים יכולים להשתבש ואז יכול להיווצר דימום.
אני מבקשת לשאול את דעתך לעניין הזה. וכמה זמן הדימום יימשך?
בתודה מראש,
סיגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת הורמונים והופעת דימום - תגובה
ד``ר איתן פאר23/05/2016התופעה מאד מוכרת.
לעתים השחלות פשוט מפרישות מעט הורמונים וזה גורם לגודש בשדיים כאבי בטן ודימום.
לעתים הסיבה קשורה ברירית רחם מאד דקה - דבר הניתן לאיבחון באולטראסאונד נרתיקי
ההנחיות הן להפסיק טיפול הורמונלי לאותם ימי הדימום ואז לחדש מהנקודה שהופסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין גיל המעבר לבלוטת התריספזית18/05/2016
דוקטור נכבד!
ברצוני לברר איתך
האם יש קשר בין גיל המעבר לבין פעילות בלוטת התריס?
כשהתחלתי עם המנופאוזה החלו לי בעיות של תת פעילות בלוטת התירואיד.
טיפול הורמונלי (של הורמוני מין נשיים, לא אלטרוקסין וכאלה) איזן לי את פעילות הבלוטה.
חלפו שנים ועשיתי נסיון להפסיק את הטיפול ההורמונלי (מדבקות אוורל קונטי). ופתאם חזרה גם בעית התת פעילות של הבלוטה. גם הפעם, אחרי כמה חודשי הפסקה וללא טיפול ישיר לבלוטת התריס, חזרתי למדבקות ושוב- כעבור שבוע בלבד הבלוטה התאזנה.
שאלותי הן אלה:
האם ירידה בהורמוני המין הנשיים עלולה לשבש את פעילות הבלוטה?
האם נגרם לי נזק בהפסקה וחזרה של כמה חודשים בטיפול במדבקות?
כמה זמן ניתן להמשיך טיפול הורמונלי? אני כמעט שמונה שנים עם המדבקות?!
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין גיל המעבר לבלוטת התריס - תגובה
ד``ר איתן פאר18/05/2016כן , קיים קשר ידוע בין העדר פעילות הורמונאלית ובין לקות תפקודית של בלוטת התריס.
אין כל צורך, וגם אין כל הגיון בהפסקת טיפול הורמונלי .
כמו כן אין כל מגבלת זמן על משך הטיפול.
לכל החיים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
פזית19/05/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דם הורמונליות ובדיקת הריוןד``ר איתן פאר17/05/2016
שלום דר'
אודה על עזרתך בת 47 כחודש וחצי ללא מחזור רופא המשפחה נתן בדיקות הורמונים וכן בדיקת הריון
התוצאות:
estrodiol <70
tsh 1.69 mlu/l
lh 53.60 iu/l
fsh 97.1o iu/l
prolactin 67.9 mlu/l
progesteron <2
testosterone total 0.90 nmol/l
beta-hcg <5
האם יש הריון?
האם יש סימנים לגיל המעבר? אציין כי חווה גם הזעה לילית
המלצותיך? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם הורמונליות - תגובה
ד``ר איתן פאר18/05/2016הבדיקות מעידות על "גלישה" לגיל המעבר.
אני משתמש במילה "גלישה" היות וטרם עבר מספיק זמן מהמחזור האחרון בכדי להגדיר זאת ממש גיל המעבר כלומר יתכנו עוד מחזורים לא סדרים.
ולא , את לא בהריון
טיפול- מותנה בסימפטומים ולא במחזורים.
כלומר, היות ואת מתחילה לסבול מגלי חום - "הזעות לילה" הרח שיש מקום להתחיל טיפול.
במקרה שלך הייתי ממליץ על נובופם,
יחזיר לך מחזור אבל ימנע תסמינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת!
אור18/05/2016האם זו תרופת מרשם? האם רופא משפחה יכול לרשום אותה או רק רופא נשים? פשוט בכללית התורים לרופא נשים ארוכים מאוד. תודה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרד גיל מעברלילך16/05/2016
שלום רב,
בת 50, מזה 3 שנים בגיל מעבר.
יש גרד בנרתיק, משתמשת באובסטין קרם פעמיים בשבוע.
משתמשת מזה כמה חודשים אך למרות זאת עדיין סובלת מגרד.
יש ימים שזה נרגע ויש ימים שלא.
עברתי בדיקה מיקרוסקופית ונאמר לי כי העור שלי מאד רגיש בצורה לא רגילה, עד כדי כך שאפילו ניגוב בנייר גורם לפגיעה בעור.
מה המלצתך?
האם ניתן לשלב שמן שקדים או קלנדולה? האם יכול לעזור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד גיל מעבר - תגובה
ד``ר איתן פאר17/05/2016תוסיפי כדורי ואגיפם 3 פעמים בשבוע לנרתיק לפני השינה, על בסיס קבוע, לכל החיים.
גרד חיצוני כרוני- הטיפול היעיל הוא קרם דרמובאט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש לי דיכאון או השפעה הורמונלית של גיל המעבר?ליזה15/05/2016
אני בת כמעט 54.מחזור אחרון 10/16.לפני כשלושה חודשים החלו גלי החום קשים -פעמים רבות ביום,כמו כן ירידה בחשק המיני ובחילות .
אני אישה אופטימית ושמחה אך בחודש האחרון אני חווה בחילות עצבות ורצון לבכות וכן רצון לצאת מהבית וללכת ברגל .
ברצוני לציין כי לאימי יש סרטן בלוטת התריס והיא עברה ניתוח להסרת הבלוטה .
מאז ,כחצי שנה היא בדיכאון .גם לאחותי הצעירה ממני יש הגדלה של הבלוטה.
בעקבות הממצאים המשפחתיים עברתי אולטרה סאונד של הבלוטה לפני שנה .תוצאותיה של בדיקה זו וכן תוצאות בדיקות הדם של הבלוטה היו תקינות .
האם התופעות שיש לי נובעות מגיל המעבר ,או שמא נובעות מבעיה בבלוטת התריס ?
אילו בדיקות דם אני צריכה לעבור כדי לבדוק זאת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש לי דיכאון או השפעה הורמונלית של גיל המעבר? - תגובה
ד``ר איתן פאר15/05/2016חסר הורמונים מובהק
תתחיל טיפול הורמונלי ותראי לבד את ההבדל והיעילות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה חומרי סיכוך ללא הורמונים מומלצים לטיפול ביובש בנרתיק?רותי14/05/2016
שלום,
בת 71, סובלת מיובש בנרתיק אך לא מעוניינת בתכשיר הורמונלי. איזה חומר סיכוך מומלץ למטרה זו? תודה, רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה חומרי סיכוך ללא הורמונים מומלצים לטיפול ביובש בנרתיק? - תגובה
ד``ר איתן פאר15/05/2016גינומונאל בג'ל פעמיים בשבוע
עדיף ואגיפם - אסטרוגן מקומי לנרתיק גם בגילך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים בגיל המעבר שלא מפסיקים במשך תקופהדחוףרונית13/05/2016
שלום
בת 54 קיבלתי לפני חודש מחזור אחרי תקופה של כשנה שנמשך כשבועיים עם דימום כבד מאוד כולל קרישי דם רבים
לאחר כשבועיים קימתי יחסי מין היו כאבים קלים ומאז במשך שבוע וחצי יש לי דימומים בצבע אדום בהיר שלא ניגמרים כולל קרישי דם מעטים
האם קשור לגיל ? ליובש ? או......משהו אחר
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימומים בגיל המעבר שלא מפסיקים במשך תקופהדחוף - תגובה
ד``ר איתן פאר15/05/2016דימום במו שאת מתארת אפשרי אך מחייב התייחסות רפואית לאחר בדיקת צואר הרחם ועובי רירית הרחם
מומלץ ואפילו חיוני לקבל אסטרוגן נרתיקי כגון ואגיפם וטיפול סיסטמי בכדורים או מדבקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון לאתמול בערב עשו לי פאפ וביופסי
רונית16/05/2016תודה רבה
נכון לאתמול בערב עשו לי פאפ וביופסיה ואמרו לי להמתין לתשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי סידןחנה13/05/2016
היי,
אני קוראת כל הזמן שכדורי הסידן מזיקים ושהרבה רופאים חלוקים בדעתם האם הכדורים בונים את העצם.
הבנתי שישנו פיתוח ישראלי של כדורים חדשים האם ידוע לך לגבי כדורים אלו?
האם המאמרים שאני קוראת נכונים?
כמו כן האם מוצרי חלב מזיקים וגורמים לאוסטופוריזיס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי סידן - תגובה
ד``ר איתן פאר15/05/2016חלב ומוצרי חלב במיוחד גבינות קשות צהובות ולבנות מהווים מקור טוב לסידן ולמניעת אוסטאופורוזיס
יש הרבה תכשירים בשוק ולא נמצאו הבדלים משמעותיים ביניהם ולכן כל תכשיר שלא גורם לתופעות לואי כגון עצירות יעיל
וכל חברה מנסה לפרסם את המוצר שלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יקיצות לילה והזעות לילה-גיל מעברמורן12/05/2016
דר פאר נכבד ,
אני בת 47 ומזה כ7 חודשים ללא מחזור.
מדי לילה מתעוררת לאחר כ4 שעות שינה ולאחר מכן מתעוררת שוב בכל שעה תוך תחושה של הזעות/ גלי חום. תופעות אלו הן היחידות שאני מרגישה ורק בשעות הלילה.
במקרה כמו שלי האם תמליץ על טיפול הורמונלי? איזה? או black kohosh לתסמינים? קראתי שיש עכשיו תרופה כזו חדשה שאינה צמחית ויותר מבוקרת של חברת רפא.
לחג שמח ותודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יקיצות לילה והזעות לילה-גיל מעבר - תגובה
ד``ר איתן פאר12/05/2016התרופה שך רפא היא קוהוש שחור, צמחית
הטיפול ההורמונלי ממש מתבקש במקרה שלך. גשי לרופא והתחילי מיידית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתבתך בעיתון הארץ ותגובה של רופא.....*11/05/2016
זו תגובתו של פרופסור פלד שממליץ על הורמונים זהים ביולוגית...אשמח אם תתייחס אליה:
שלום
דבריו של ד"ר פאר שהוא רופא מכובד ומוערך ( אגב שנינו חברים בועד הארצי של האיגוד הישראלי לגיל המעבר ) נכונים כאשר מדובר במוצר שנקנה בחניות טבע ללא פיקוח רפואי
בישראל המצב שונה שכן את נמצאת במעקב רפואי של רופא מוסמך והתרופה נירקחת על ידי בית מרקחת מורשה!
בכל מקרה הטיפול בהורמונים זהם ביולוגית מאפשר גמישות טיפולית רבה יותר.
אבל כמובן את רשאית להמשך להיות בטיפולו של דר פאר. לפחות מבחינת העלות הכלכלית אין ספק שהתרופות המסחריות ( שד"ר פאר משתמש בהם ) זולות יותר
בברכה
פרופ פלד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתבתך בעיתון הארץ ותגובה של רופא..... - תגובה
ד``ר איתן פאר11/05/2016כבר התייחסתי מספר פעמים לנושא
רשויות הבריאות בארה'ב, כמו גם האגודות הבינלאומיות לגיל המעבר בארה'ב ובעולם הוציאו הזהרות משימוש בהורמונים זהים ביולוגיים מפני שאין להם בקרה מדעית, מחקרים, ובטיחות שימוש.
אנו מודע לעובדה שיש המשתמשים בהם, אך בפורום הנוכחי אני מקפיד הקפדה יתרה לתת עובדות מבוססות מחקרים והמלצות בינלאומיות.
אבל כבר במקורותינו נאמר -
:והצדיק - באמונתו יחיה"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
