פורום מחלות זיהומיות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם זה בכלל לא דלקת מפרקים אוטואימונית?
    אהוד
    12/09/2016

    שלום, אני בחור צעיר שסובל כבר שנתיים מכאבים בגב באזור החוליות האמצעיות, ברכיים, עצמות הבריח, עצם החזה, ובהמשך הופיעו גם כאבי צוואר ואגן/גב תחתון.
    בנוסף יש לי גם פסוריאזיס שהופיע בערך במקביל (קצת לפני כל הכאבים במפרקים ובעצמות).
    HLA B27 שלילי, מדדי דלקת CRP וESR מוגברים לעיתים, ולעיתים תקינים. MRI עשו לי כשהתחיל לכאוב לי בגב, זאת אומרת לפני שנתיים, והוא לא הראה דלקת במפרקי האגן או במפרקי החוליות בעמוד שדרה.
    קראתי במקרה באינטרנט על דלקת בעצם שיכולה להופיע בעקבות זיהום ושהתסמינים שלה אצל מבוגרים באים לידי ביטוי בכאבי גב כרוניים ובהופעה של פסוריאזיס, ובכאבים בעצם (למשל כואב לי בעצמות הבריח ובעצם החזה- שהבנתי שזה לא ממש שכיח בספונדילוארתרופתיות).
    עוד קראתי כי לעיתים הדלקת בעצם אוסטיאומייליטיס יכולה להופיע גם מחלת חום כלשהי.
    קיבלתי אבחנות שונות- חלק אמרו שמדובר בפיברומיאלגיה בגלל שבMRI לא מצאו דלקת, חלק אמרו שמדובר בספונדילוארתרופתיה בשילוב פסוריאזיס.
    אני כבר לא יודע למי להקשיב ואיזה אבחנה היא הנכונה, ועכשיו כשקראתי על האוסטיאומייליטיס הזה אני בכלל חושד שאולי מדובר בזה?
    הכאבים שלי בבוקר מאוד מוגברים, כשאני מתחיל את הבוקר מאוד כואב בגב בעצמות הבריח בברכיים, אחרי כמה זמן נרגעים קצת, ובאופן כללי רוב הכאב ההכי משמעותי הוא בעצמות הבריח, עצם החזה וחוליות עמוד השדרה. בעבר נתנו לי ארקוקסיה שלא ממש עזר לתקופה של 10 ימים. למעשה אני בלי אבחנה ברורה לחלוטין כבר שנתיים, ללא טיפול כמובן בהיעדר אבחנה ברורה, הרושם שלי היה שכנראה מדובר בדלקת מפרקים פסוריאטית אוטואימונית שפגעה בעמוד שדרה אבל מה דעתך על ה"אוסטיאומייליטיס" הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה בכלל לא דלקת מפרקים אוטואימונית? - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    19/09/2016

    המקרה שלך נשמע מורכב ואינני יכולה לחוות דעה ללא מעבר על כל המסמכים הרפואיים, שיחה ובדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתוש הזיקה למתעדים להיכנס להריון - זמן המתנה לנשים וגברים
    גילה
    11/09/2016

    שלום, אני הולכת לטוס לארה"ב בנובמבר עם בעלי והילד .היעד הראשון שנהיה בו הוא מיאמי ביץ' .שבוע לאחר מכן נעצור גם באיים הקאריביים. איני בהיריון אך מתכננת היריון. הבנתי שההנחיה של משרד הבריאות לנשים המתכננות היריון היא להמתין מספר שבועות מאז עזיבת המקום בו נמצא היתוש. מה ההנחיה לגבי גברים ששהו במקום? קראתי באינטרנט שההנחיה לגבי גברים נשאי הנגיף היא להמתין כ6 חודשים ולא לקיים יחסי מין לא בטוחים בטווח זמן הזה. איך בכלל ניתן לדעת אם גבר הוא נשא? מה אם כן ההנחיה לגבי גברים ששהו ביעדים בהם נמצא היתוש? שיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתוש הזיקה למתעדים להיכנס להריון - זמן המתנה לנשים וגברים - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    11/09/2016

    ניתן לבצע בדיקה לנוכחות הנגיף בנוזלי הזרע אולם בשלב זה הבדיקה מבוצעת רק באופן מחקרי.
    ההמלצה העולמית כעת היא לחכות חצי שנה, אולם מאחר שהנושא עדין בלמידה יש לעקוב אחר ההמלצות שמתשתנות לעיתים קרובות.
    חשוב להמרח טוב כנגד יתושים בזמן שהותכם שם, אם לא תדבקו גם לא יהיה מקום לחשש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שהות במיאמי ובקריביים-זיקה

    שיר
    12/09/2016

    הי ד"ר,

    לא ירדתי לסוף דעתך.
    כוונתך היא שעל גברים לחכות חצי שנה רק במידה ויש חשד להידבקות? או באופן כללי אם שהו באחד מהמקומות בהם שוכן היתוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שהות במיאמי ובקריביים-זיקה - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    19/09/2016

    ההמלצה היא להשתמש בקונדום במשך חצי שנה במידה והיתה תחלואה או שידוע שנדבק. במידה ולא ידוע ההמלצה היא להשתמש בקונודם במשך 8 שבועות. במידה ואת בהריון, יש להשתמש בקונדום לאורך כל תקופת ההריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה בכלל לא דלקת מפרקים אוטואימונית?
    אלמוג
    09/09/2016

    שלום, אני בחור צעיר שסובל כבר שנתיים מכאבים בגב באזור החוליות האמצעיות, ברכיים, עצמות הבריח, עצם החזה, ובהמשך הופיעו גם כאבי צוואר ואגן/גב תחתון.
    בנוסף יש לי גם פסוריאזיס שהופיע בערך במקביל (קצת לפני כל הכאבים במפרקים ובעצמות).
    HLA B27 שלילי, מדדי דלקת CRP וESR מוגברים לעיתים, ולעיתים תקינים. MRI עשו לי כשהתחיל לכאוב לי בגב, זאת אומרת לפני שנתיים, והוא לא הראה דלקת במפרקי האגן או במפרקי החוליות בעמוד שדרה.
    קראתי במקרה באינטרנט על דלקת בעצם שיכולה להופיע בעקבות זיהום ושהתסמינים שלה אצל מבוגרים באים לידי ביטוי בכאבי גב כרוניים ובהופעה של פסוריאזיס, ובכאבים בעצם (למשל כואב לי בעצמות הבריח ובעצם החזה- שהבנתי שזה לא ממש שכיח בספונדילוארתרופתיות).
    עוד קראתי כי לעיתים הדלקת בעצם אוסטיאומייליטיס יכולה להופיע גם מחלת חום כלשהי.
    קיבלתי אבחנות שונות- חלק אמרו שמדובר בפיברומיאלגיה בגלל שבMRI לא מצאו דלקת, חלק אמרו שמדובר בספונדילוארתרופתיה בשילוב פסוריאזיס.
    אני כבר לא יודע למי להקשיב ואיזה אבחנה היא הנכונה, ועכשיו כשקראתי על האוסטיאומייליטיס הזה אני בכלל חושד שאולי מדובר בזה?
    הכאבים שלי בבוקר מאוד מוגברים, כשאני מתחיל את הבוקר מאוד כואב בגב בעצמות הבריח בברכיים, אחרי כמה זמן נרגעים קצת, ובאופן כללי רוב הכאב ההכי משמעותי הוא בעצמות הבריח, עצם החזה וחוליות עמוד השדרה. בעבר נתנו לי ארקוקסיה שלא ממש עזר לתקופה של 10 ימים. למעשה אני בלי אבחנה ברורה לחלוטין כבר שנתיים, ללא טיפול כמובן בהיעדר אבחנה ברורה, הרושם שלי היה שכנראה מדובר בדלקת מפרקים פסוריאטית אוטואימונית שפגעה בעמוד שדרה אבל מה דעתך על ה"אוסטיאומייליטיס" הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגת עליי בטעות.

    אריקּ
    11/09/2016

    ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר להידבקות
    אליה
    08/09/2016

    שלום רב,
    בעקבות תקיפה אלימה שעברתי על ידי אישה שתפסה לי את מקום החניה וכשפניתי אליה בעניין היא הגיבה כלפי באלימות של ממש - לפתה את ידי בחוזקה ועיקמה אותה, חרכה את עורי במגע ידיה, שרטה אותי וחטפה את הנייד שהיה בידי והשליכה אותו (הגשתי כמובן תלונה במשטרה שתפסה אותה, גבתה ממנה פרטים והעניין כרגע בטיפול משטרתי) אך אבקש לדעת האם יש מקום, או ליתר דיוק האם יש בכלל צורך לבקש בירור אם היא נשאית של מחלות זיהומיות כמו איידס או הפטטיס בי,/סי וזאת מאחר שעור ידה השתפשף בעור ידי וחרך אותו מעט ובנוסף נשרטתי (שריטה קטנה) - או ממנה או מטבעת ששברה לי כשתפסה אותי בכף ידי בחוזקה (קשה לי לדעת בוודאות). איני יודעת מה הרקע של אותה אישה, היא נראתה לי רזה במיוחד, מה שעשוי להצביע אולי על רקע של שימוש בסמים? זנות אולי? התנהגותה התוקפנית והאלימה בוודאי שלא הצביעה על אדם נורמטיבי. אם יש באפיזודה זו חשש להידבקות וצורך בבירור העניין - אודה אם תוכל לעדכן אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר להידבקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר להידבקות - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    11/09/2016

    נשמע מאד לא נעים.
    הדבקה במחלות זיהומיות באופן כזה נדירה ולא מקובל לבצע ברור נוסף אלא אם ממש היה מגע של דם שלה עם פצע פתוח שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיידק אלים בפעולה כירורגית אמבולטורית
    חן
    04/09/2016

    האם ידוע על פי הסטטיסטיקות והספרות הרפואית על הדבקה בחיידק אלים ועמיד בפני אנטיביוטיקה במסגרת פעולה כירורגית במרפאות אמבולטוריות, לשם הסרת שומות חשודות על העור?
    האם משרד הבריאות מכניס גם את חדרי הניתוח האמבולטורים לסטטיסטיקה או רק את בתי החולים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיידק אלים בפעולה כירורגית אמבולטורית - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    07/09/2016

    בשלב זה חדרי ניתוח אמבולטוריים עוד לא מדווחים כשגרה למשרד הבריאות אולם הצפי הוא כי בשנה שנתיים הקרובות גם הם יחלו לדווח.
    הסיכוי להדבקה במצב אותו אתה מתאר נמוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרכי הדבקה בתקופת דגירה של כלבת
    שרון
    03/09/2016

    האם בני אדם בתקופת דגירה של כלבת, כאשר אינם יודעים כי קיבלו את הנגיף, מדבקים בני אדם אחרים ?
    איך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרכי הדבקה בתקופת דגירה של כלבת - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    07/09/2016

    אין מידע ברור לגבי שאלה זו. כפי הנראה שבחלק מהמקרים הם יכולים להדביק אולם הסיכוי להדבקה נמוך מאשר הדבקה מאדם עם מחלה פעילה.
    מצב של אדם בתקופת דגירה של כלבת הוא מאד מאד נדיר בעולם המערבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע תקופת דגירה בעולם המערבי נדירה

    שרון
    10/09/2016

    האם לא ייתכן שאפילו כתוצאה משריטה מחתול מקרי, או מגע עם כלב נגוע, מבלי שייחסנו לסה חשיבות מקסימלית, נדבקנו ?
    ברור לי ששכיחות הכלבת בארץ נמוכה, אך מה אם המקרה קרה בחו"ל
    ובאופן כללי מהן דרכי ההדבקה מאדם לאדם בנגיף בכלבת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להידבק בכלבת משריטת חתול
    שרון
    02/09/2016

    האם יש סיכוי לחטוף כלבת משריטת חתול ?
    מה לעשות אם אינני בטוחה שהשריטה היא מהחתול ?
    המקרה קרה בקולומביה כשקמתי ומצאתי חתול על המיטה וגיליתי שריטה ביד
    הבעיה שמיד טסתי למקסיקו ובגלל שהסיכוי להדבקה הוא קטן ובגלל שאני פוחדת
    לסמוך על שרותי הרפואה שם, לא ניגשתי לבדיקה... חלפו כבר 3 ימים
    אני פשוט בלחץ... מה עושים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להידבק בכלבת משריטת חתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת מחתול - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    02/09/2016

    נדיר ביותר להדבק בכלבת משריטה של חתול ובמרבית המקרים, בפרט אם מדובר בשריטה לא עמוקה לא מקובל לתת טיפול מונע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VRE סיכוני הדבקה לקבוצות סיכון
    זהבה
    01/09/2016

    האם לחולה נוטרופניה ציקלית מותר לבקר חולה מאושפז שנדבק ב-VRE

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VRE סיכוני הדבקה לקבוצות סיכון - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    בזמן הנוטרופניה עדיף לא להתקרב לאנשים חולים באשר הם וגם לא לבקר ביקורים מיותרים בבית החולים.
    לא בזמן הנוטרופניה הסיכון נמוך.
    בכל מקרה יש להקפיד על חיטוי ידיים לפני ואחרי הביקור בבית החולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלת ליים - כאב עצבי ברגליים
    לי
    22/08/2016

    שלום.
    מזה שלוש שנים אני סובלת מכאבים עצביים בשתי הרגליים, מהאגן ועד למטה. שריפה וספאזם בשרירים. כשכאב הופיע לראשונה הוא לווה בשלשולים, כאבי ידיים וכאבי ראש. עם הזמן, נעלמו הכאבים חוץ מכאבי הרגליים.
    עשיתי את כל הבדיקות האפשריות, הדמיות מוח ועמוד שדרה מותני, EMG רגליים, בדיקות למחלות אוטואימוניות, ראו אותי נוירולוגים, ריאומטולגים, אורתופדים. כל הבדיקות תקינות ושוללים פיברומיאלגיה. בתקופה זו הייתי בהריון ובמהלכו ובזמן ההנקה לא היו לי כאבים בכלל . עשיתי בדיקה למחלת ליים borrelia AB והתוצאה הייתה:
    Igg שלילי
    Igm חיובי חלש
    האם לפי תוצאות אלה יש לי ליים והאם הן מסבירות את הכאבים מהם אני סובלת?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מעולה במחלת ליים

    אורית
    22/08/2016

    מכירה את זה על עצמי
    מה שהציל אותי היתה תרופה צמחית מדהימה שנקראת אקטימור
    היא מיועדת במקור למחלת הנשיקה ועשתה לי פלאים בליים.
    תרשמי בגוגל - אקטימור
    את ככה תגיעי לאתר של המטפל.
    ממש אין לך מה להפסיד כי מרפואה קונבציונלית לא נרפאים לצערי מכלום.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלת ליים

    לי
    22/08/2016

    שלום אורית.
    איך אבחנו אצלך את המחלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה של מחלת ליים

    אורית
    23/08/2016

    האבחנה היתה בחו"ל אבל לטעמי לא האבחנה היא העיקר כי לא תמיד זה ברור עד הסוף.
    המחלה מפעילה מנגנונים של מחלות משניות כמו הכאבים ברגליים למשל ועוד תופעות מוזרות.
    העיקר זה הטיפול שקיים והמלצתי לך ולא מודעים לקיומו זה ממש טראגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלת ליים - כאב עצבי ברגליים - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    הבדיקות לא תומכות במחלת ליים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלת ליים

    לי
    12/09/2016

    שלום ד"ר מאור.
    עשיתי לאחר כשלושה שבועות בדיקות חוזרות לנוגדנים של בורליה.
    שוב ה-igm יצא חיובי חלש וה- IGG יצא שלילי.
    עשיתי בדיקות אלה מאחר ומזה שלוש שנים אני סובלת מכאבים עצביים בשתי הרגליים.
    בתשובתך הקודמת כתבת כי התוצאות הללו אינן תומכות מחלת ליים.
    אבל האם זה לא אומר שיש לי את הנוגדנים?
    מדוע ה-IGM חוזר חיובי והאם יש סיכון בהריון לאור תוצאות אלו?

    תודה,
    לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלת ליים - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    19/09/2016

    אינני יכולה לחוות דעה פרטנית ללא שיחה ובדיקה.
    באופן כללי בהריון לעיתים בדיקות של נוגדנים יוצאות חיוביות באופן שגוי (חיובי כוזב או באנגלית FALSE POSITIVE). כאשר בדיקה מתמידה ברמה של חיובי חלש ואין עלייה במקביל של נוגדני IGG סביר כי זה ההסבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת ליים- כאב עצבי

    Adit
    06/03/2017

    היי, אשמח לשוחח איתך בנושא, המייל שלי- [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריסטלים בצואה הקשורים בטפילים או באסתמה
    שרה
    14/08/2016

    שלום,
    אני בשבוע 21 להריון, בדר״כ יציאות מאוד רכות (מעי רגיז נאמר לי בעבר) אחרי ששבוע היו לי יציאות צהובות מהרגיל קצת יותר רכות ולעיתים עם ריח חריף. ביצעתי בדיקת צואה (3 בדיקות)
    באף אחת מהבדיקות לא נמצאו פרזיטים או אנטרופוגנים, בבדיקה השניה נמצאו הקריסטלים:
    Charcot–Leyden crystals
    ראיתי שבאופן עקיף יכול להיות קשר לטוקסופלסמה או לתולעים, וחייבת לומר שכרגע זה קצת מלחיץ אותי (הריון) אשמח לדעת אם יש בדיקות נוספות מומלצות שכדאי לעשות והאם זה יכולה להיות גם טעות כיוון שלא ראו אותם בבדיקה הראשונה וגם לא השלישית.
    תודה
    נ.ב
    אין לי אסטמה אבל מאז ההריון אני מתעטשת הרבה מאוד (הנחתי שזה קשור לריריות באף ולא לאלרגיה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריסטלים בצואה הקשורים בטפילים או באסתמה - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    התופעה מאפיינת מצבים אלרגים או זיהום בתולעים. לא אופיינית לזיהום בטוקסופלסמה.
    סביר על כן להניח כי זה משנית לאסטמה ממנה את סובלת, או נזלת אלרגית שאת מתארת מתחילת ההריון.
    פחות סביר כי מדובר בטוקסופלסמה. בכל מקרה ניתן לבדוק האם נדבקת לאחרונה בטוקסופלסמה בבדיקת דם (סרולוגיה). במידה ונדבקת יש להתייעץ עם זיהומולוג לגבי הטפול הנדרש לאור היותך בהריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם בדיקת דם שלילית להרפס ,שישה שבועות לאחר החשיפה מספקת
    דוד
    13/08/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם בדיקת דם שלילית להרפס ,שישה שבועות לאחר החשיפה מספקת - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    במרבית המקרים זה מספק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שריפה בפה לפעמים אפטות וגרד בזוויות השפתיים
    אירית
    10/08/2016

    שלום רב, בת 33 סובלת מדיכאון והפרעות חרדה מטופלת בויפאקס וקסנגיס. לצערי היה מקרה של מין אוראלי לא מוגן שבעקבותו התגברו החרדות ממחלת אידס, ממש הפסקתי לישון ולאכול.עקב החרדות אין לי אומץ לבצע בדיקת אידס למרות שרופא משפחה חושב שגם אין צורך כי אין מקרים מוכחים של הדבקה דרך מין אוראלי. אותו דבר גם אמרו בקו החם של האגודה למלחמה באידס. מאז תקופה די ארוכה סובלת משריפה בפה שמתגברת בשעות ההיום והערב. השריפה היא בכל חלל הפה, לשון, חניכיים, חך, שפתיים ואפילו באזור הגרון. בזמן האחרון גם גרד בזוויות השפתיים. בבדיקה רופא משפחה הכל תקין. לפעמים יוצאת לי אפטה ונעלמת מעצמה. השריפה נעלמת בלילה, מופיעה בבוקר ומתגברת במהלך היום. קיבלתי זריקות של b12. הרופא אומר שזה לא נראה כפטריה. ניסיתי דאקטרין, אוראקורט שום דבר לא עוזר. אולי זה חשוב, התופעה התחילה בתקופה של מתח קשה והתגברות החרדות. אתמול בערב יחד עם שריפה בפה הרגשתי גרד חזק בזוויות השפתיים, המקום הפך להיות אדום משני הצדדים. שמתי אורקורט, בבוקר האודם כמעט נעלם אך עדיין יש צריבה קלה. אנא ממך תרגיע אותי, אני ממש בחרדות והתופעות בחלל הפה רק מגבירות את זה. נבדקתי אצל רופא עור שגם לא ראה משהו חריג בחלל הפה. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שריפה בפה לפעמים אפטות וגרד בזוויות השפתיים - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    הסכוי להדבקה ב-HIV ממין אורלי מאד נמוך ולכן אין מקום לדאגה.
    בכל מקרה אם את עדין דואגת כדאי כבר לבצע את הבדיקה ל-HIV ולהתקדם הלאה.
    שאר התופעות נראות לי קשורות לחרדה ממנה את סובלת. בכל מקרה לא נראה לי מתאים למחלה זיהומית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגה , האם תהיה שושנה יותר חמורה חלילה בהמשך?
    פנינה
    08/08/2016

    בס"ד
    לד"ר יסמין מאור,
    שלום רב.
    אני בת חמישים פלוס. לפני הרבה שנים היתה לי שושנה ברגל, שלא תפסתי בזמן, והרגל שלי נשארה די נפוחה, בעיקר בכף הרגל ובקרסול. אני הולכת בדרך כלל עם גרבים אלסטיות בגלל זה.
    עכשיו , לאורך השנים היו לי שושנות. ובעיקר אני מקפידה לשים פולידין או חומר מחטא בין אצבעות הרגליים או על כל פצע פתוח, ככל שניתן. הדבר הזה ב"ה גרם לירידה בכמות השושנות.
    בכל אופן, עכשיו כמה שנים לא היתה לי שושנה וביום חמישי האחרון, ראיתי שכף הרגל שלי אדומה ומגרדת, לא ייחסתי לזה חשיבות מיוחדת. הרגל גם היתה נפוחה וחמה קצת, לא היה לי חום ולא תופעות של בחילות כמו בשושנות האחרות, אבל משום מה החלטתי לגשת לרופאה, והיא אמרה שמדובר בשושנה רצינית. היא נתנה לי צפורל 2 כדורים של 500 שלוש פעמים ביום חמישה ימים. כלומר, 3000 מ"ג סך הכל חמישה ימים.
    עכשיו יש לי שאלה כזאת, השושנה העכשווית מאוד שונה מהשושנות הקודמות, (אגב, בשנים עברו נתנו לי אוגמנטין, היא אמרה שהיום נותנים צפורל לזה.), השושנה הזאת, הרבה פחות כואבת, ואין לי חום. רק כף הרגל נפוחה ואדומה ומגרדת. היא גם אמרה לי להרים את הרגל בזוית של ארבעים מעלות, וכך אני עושה.
    הפחד שלי הוא, האם זה שהשושנה היא רק בכף הרגל, גם אם זה יתרפא מהר בעזרת ה', האם זה יגרום אחר כך לשושנה יותר חמורה,כי כאילו שזה נעצר, ולא נתנו לכל הזיהום לצאת החוצה, כי בשושנות קודמות, הזיהום התפשט גם למעלה בכל הרגל עד כמעט הברך?
    כי אני יודעת שבדלקת גרון, איזה רופאה אמרה לי, שלא נורא בכלל לחכות כמה ימים עם אנטיביוטיקה כי בינתיים הגוף מפתח נוגדנים. אז, כמובן שפה מיד לקחתי אנטיביוטיקה, אבל האם זה יגרום לשושנה חלילה יותר חמורה אחר כך?
    כי אני מכירה מישהי שזה קרה לה כך. קרובת משפחה שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגה , האם תהיה שושנה יותר חמורה חלילה בהמשך? - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    07/09/2016

    לא כל הזיהומים הם בהכרח באותה חומרה. יתכן לעיתים זיהום יותר או פחות קשה. לפי התאור מדובר במצב סביר. אם את לוקחת אטיביוטיקה ומצב הרגל משתפר אין סיבה לדאגה. במידה ואין שיפור יש לפנות ליעוץ רפואי חוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא אדמת וכניסה להריון
    קרן
    08/08/2016

    שלום רב,
    מאחר ובמהלך ההריון הראשון שלי לא נמצא תיעוד לחיסון אדמת נבדקתי במהלך ההריון והיה חשד להדבקה מאחר ונמצא IGM חיובי לאדמת. לבסוף נמצא כטעות ולא הייתה הדבקה (בני נבדק לאחר הלידה).
    חוסנתי לפני כחודש לפני תכנון הריון נוסף בחיסון אדמת. האם חייב לקבל את המנה השנייה והאם יש צורך בהמתנה בין קבלת החיסון לבין כניסה להריון (בטיפת חלב אין תשובה וודאית)? אני מאוד מפחדת מנושא האדמת בגלל הסיפור שהיה לי בהריון.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא אדמת וכניסה להריון - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    מומלץ לחכות חודש לאחר מתן החיסון טרם כניסה להריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על מקרה מסויים שקרה לי
    גלית
    07/08/2016

    שלום,

    אתמול קרה לי מקרה שמדאיג אותי:

    קניתי פיצה ובאתי איתה לבית של חברים שלי.

    בבית היו מספר חברים,וביניהם ידיד של בעלת הבית (שאני לא מכיר אותו) והוא ידוע כהומוסקסואל מוצהר.

    הסתבר שלפני שבאתי עם הפיצה, הידיד נשרט ברגלו על ידי הכלב של בעלת הבית- שריטה עמוקה באורך של כ 6 סנטימטר.

    הוא סיפר לי שהוא ניגב את הדם עם מגבת נייר ומייד אחרי זה ראיתי אותו הולך מספר פעמים למטבח, ובכל פעם שהוא נכנס למטבח הוא לקח משולש פיצה.

    שאלתי היא- אחרי שהוא נשרט ולקח מהפיצות, גם אני לקחתי לעצמי מהפיצות.

    בהנחה שאני אכלתי פיצות שעליהן היה דם שלו, האם אני עלול להידבק באיידס או צהבת?

    אני רוצה לציין שיש לי בפה פצעונים וכן פצע על השפתיים.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על מקרה מסויים שקרה לי - תגובה

    ד``ר יסמין מאור
    01/09/2016

    אין סיכוי להדבק כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום