מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כמה שאלות על הדבקות במחלת הכלבתשי07/04/2016
שלום, יש לי מספר שאלות על כלבת:
1. האם אפשר להידבק גם לא בדרך ישירה של נשיכה? לדוגמא, אם נניח שחיה נגועה השאירה רוק על כלי כלשהו ואותו כלי עם הרוק (או בלעדיו) לאחר זמן מה נגע בפצע פתוח (או שריטה) בגוף, אפשר להדבק ככה?
2. האם בישול / טיגון משמיד את נגיפי הכלבת?
3. לכמה זמן תופס החיסון נגד כלבת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות על הדבקות במחלת הכלבת - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016נדיר ביותר להדבק על ידי ליקוק או מגע אחר שלא פוצע אל העור.
חום גבוה משמיד את הנגיף.
החיסון יעיל לשנתיים עד שלוש אולם במידה ויש חשש לחשיפה לכלבת יש לקבל גם חיסון פסיבי ולהתייעץ עם לשכת הבריאות הקרובה בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס ה Cmv והריון ראשון שבוע 25+1שרון07/04/2016
שלום אני בחורה בת 31. בהריון ראשון שבוע 25+1. אין לי נוגדנים ל cmv. בתחילת ההריון שבוע 7 ביצעתי בדיקה לנוגדנים ל cmv. שני הנוגדנים יצאו שלילים. לפני שבוע וחצי ביצעתי בדיקה חוזרת אחרי 4 חודשים. הרופאה נתנה לי רק בדיקה לנוגדני igm. הבדיקה יצאה שלילית. ברצוני לשאול 2 שאלות. האם עליי לבצע גם בדיקה לנוגדנים מסוג igg? דבר שני, היום התחיל לי צינון האם זה יכול להיות חס וחלילה cmv? עד היום חוץ מוירוס של הקאות ומעט חום לא הייתי חולה ועכשיו לראשונה אני מצוננת ואני ממש בחרדות שזה חס וחלילה cmv. האם בשלב כזה של ההריון שבוע 25+1 cmv עדיין מסוכן לעובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו נוסף
שרון09/04/2016רציתי להוסיף שאתמול היה לי גם חום 37.8
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוירוס ה Cmv והריון ראשון שבוע 25+1 - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016לאשה שלא חלתה בעבר ב-CMV הבדיקה המעידה על הדבקה חדשה היא נוגדנםי מסוג IgM.
הדבקה בטרימסטר שלישי ב-CMV לא נחשבת כמסוכנת לעובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס cmv תסמינים וזמן המחלהמישהו05/04/2016
שלום ד"ר,
אני בן 30 וסובל מזה 17 יום מתסמים קשים של חום (עד 38), חולשה וכאבים שהתבררו במהלך התקופה כהדבקה ראשונה בCMV.
1. האם נורמאלי שאני סובל ככ (הן מבחינת חומרת התסמינים והן במבחינת המשך)? הבנתי מאתרי בריאות שונים שהרוב לא מרגישים כלום
(ד"א מערכת החיסון שלי תקינה - לא מזמן עשו לי פאנל אימונולוגי שלם שיצא תקין).
2. האם בסיום המחלה אני מחוסן לתמיד או שיהיו התפרצויות?
3. כמה זמן אשאר מדבק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפתרון ל CMV
ענת06/04/2016אם היית טורח לחפש בגוגל לא בטוחה שהיית שואל רופא קונבציונלי באינטרנט
שאין לו מה לחדש .
אני כותבת לך זאת בתור חולה ב CMV קשה ומעיד עד שהתברר לי שקיימת תרופה
ואני לא ידעתי עליה והסתמכתי על רופא מפחה קונבציונלי.
אז תלך לגוגל ותרשום : אקטימור מחלת הנשיקה
תגיע לאתר של רמי ואחרי 4 ימים תבריא מהוירוס הנורא הזה שיכול להשאר שנים בגוף כשהרופאים יאמרו לך שהוא חולף מעצמו כדי לנחם סתם כי אין להם תרופות גם לא לנזלת פשוטה או שיעול אז למחלת הנשיקה שיהיה להם ?
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוירוס cmv תסמינים וזמן המחלה - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016מחלת ה-CMV באנשים בריאים ולא בהריון אינה מסוכנת ברוב המכריע של המקרים אולם בהחלט מרגישים חולשה ועייפותואלו יכולים להמשך מספר שבועות.
בדרך כלל כאשר החם יורד הסיכוי להדבקה של אדם אחר יורדת בצורה משמעותית.
ברוב המקרים מי שחלה פעם אחת לא יחלה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוירוס cmv תסמינים וזמן המחלה - תגובה
ד``ר יסמין מאור21/04/2016ישנו מנעד רחב של תחלואה ב-CMV. חלק מהאנשים עוברים את הזיהום בצורה סמוייה - כלומר הם לא מרגישים שנדבקו בעוד שאחרים סובלים מחום גבוה ועייפות קשה שנמשכת זמן רב. תחלואה יותר קשה לא מעידה על חולשה של המערכת החיסונית.
בסיום המחלה אתה מחוסן כנגד נגיף זה.
נגיף ה-CMV נשאר בגופניו לאורך כל ימי חיינו ולעיתים יכולה להתרחש הדבקה של אדם אחר גם שהמדביק לא סובל מסימנים קליניים.
המחלה יותר מדבקת בשלב בו יש עדין חום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגע עם כלב מלקק- כלבת אשמח לתשובה מהירהמשה05/04/2016
שלום וברכה.
גר במרכז הארץ- ישבתי לנוח לאחר הליכה ממושכת. כלב עם קולר ובעלים- שלושה חברה צעירים, ניגש וליקק את הרגל שלי במשך כחצי דקה. העור היה חשוף היות ולבשתי מכנסי ריצה קצרים. המשכתי בדרכי ולאחר מספר שעות נזכרתי במה שקרה. לא חיטאתי או שטפתי את הפצע ולא ראיתי סימנים משמעותיים לשריטות. בנוסף לצערי לא בצעתי כבר די הרבה שנים חיסון טטנוס..
שאלתי היא- האם ניתן להידבק בכלבת על ידי ליקוק?
האם ניתן להידבק כשהעור שרוט על ידי ליקוק או שחייב להיות פצע פתוח מדמם.
אודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגע עם כלב מלקק- כלבת אשמח לתשובה מהירה - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016נדיר מאד להדבק על ידי ליקוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אדמת חיובית בתחילת הריוןל.04/04/2016
ד"ר שלום,
אני בשבוע 11 להריון, ומאוד מודאגת מתוצאות בדיקות ה rubella, ולא מקבלת הסברים לכך מהרופא המלווה, אשמח אם תוכל לעזור לי. ביצעתי את הבדיקה 3 פעמיים:
1. בחודש ינואר 2016- טרום הריון:
igg חיובי
igm שלילי
2. חודש פברואר- תחילת הריון:
igg חיובי
igm חיובי
הבדיקה נשלחה לאימות בתה"ש:
rubella elisa igm- גבולי
3. חודש מרץ:
igg חיובי
igm חיובי
לאחר תוצאות הבדיקה השנייה רופא המשפחה שלח לי הפנייה למומחה למחלות זיהומיות, אך לא קבעו איתי פגישה בטענה שהתוצאות false (+), ולכן אין לי מה להגיע. גם רופאת הנשים אמרה שאין סיבה לדאגה. אך מיד לאחר מכן קיבלתי שוב תוצאות מדאיגות.
אני מאוד מבולבלת ולא מבינה מדוע ממשיכות להגיע תוצאות לא תקינות, בעוד שהרופאים סביבי אומרים שהכל בסדר.
אשמח לתגובתך,
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אדמת חיובית בתחילת הריון - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016מאחר ויש לך נוגדני IGG את מחוסנת לאדמת וככל הנראה מדובר בתשובה חיובית כזובה (FALSE POSITIVE) שאין לה משמעות קלינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה וגינלית בב"יחמיכל01/04/2016
שלום. אני בשבוע 35. היום הייתי בבדיקה במיון יולדות בבי"ח עקב צריבה קלה בנרתיק וכיב קטן בנרתיק.
הרופאה שבדקת אותי, שמה כפפות אך לפני שעשתה לי את הבדיקה נגעה בידיה עם הכפפות במנורה אותה כוונה, וכן בוילון ואז עשתה עם אותן כפפות בדיקה אינטימית עם אצבעותיה.
מה הסיכון לקבל דברים לא סימפטיים בצורה כזו כמו מרסה למשל או משהו אחר?
האם עליי לבדוק משהו כעת?
מאוד לא רגועה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה וגינלית בב"יח - תגובה
ד``ר יסמין מאור13/04/2016הסיכוי להדבקה באופן כזה מאד נמוך ואין צורך בבדיקות מיוחדות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישה בהריון מודאגת ובלחץ בקשר לבדיקות דםלאה כהן28/03/2016
שלום רב,
עשיתי בדיקות דם ויצא לי תוצאות לא ברורות וקצת מלחיצות אשמח לדעת מה דעתך אני לחוצה כי אמרו לי שזה קשור לאדמת אני בשבוע 17 להריון.
אני מצרפת לך את התשובות מהשלוש בדיקות האחרונות לפי מה שהבנתי שצריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישה בהריון מודאגת ובלחץ מהבדיקות
לאה כהן28/03/2016אי אפשר לצרף את שלושת הקבצים ביחד אז מצרפת בתגובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאישה בהריון מודאגת ובלחץ
לאה כהן28/03/2016אי אפשר לצרף את שלושת הקבצים ביחד אז מצרפת בתגובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאישה בהריון מודאגת ובלחץ
לאה כהן28/03/2016אי אפשר לצרף את שלושת הקבצים ביחד אז מצרפת בתגובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאישה בהריון מודאגת ובלחץ - תגובה
ד``ר יסמין מאור30/03/2016אני לא מצליחה לקרוא מה כתוב בתמונות כך שלא אוכל להגיב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קדחת שגרון דלקת גרון סטרפטוקוקיתיוני26/03/2016
היי רציתי לקבל הסבר על קדחת השגרון מה הסבירות לחלות לאדם מעל גיל 25 שלא מטפל בגלקת גרון סטרפטקוקית באנטיביוטיקה ועד כמה היא קשה בגיל זה ?האם מדובר במשהו נדיר?הטם מעל כיל 25 הסיכון נמוך יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קדחת שגרון.................... ןןן. ןןןןן - תגובה
ד``ר יסמין מאור30/03/2016הסבירות יותר נמוכה מאשר בילדים אולם עדין קיימת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת CMV בהריון - מהי המשמעות של התוצאות מבחינת העובר?מיכל25/03/2016
שלום ד"ר מאור,
לפני כחצי שנה עשיתי בדיקת דם לנוגדנים כנגד CMV ויצא IgG חיובי.
לפני כחודש עשיתי בדיקת דם נוספת. כיום אני בשבוע שביעי להריון (כלומר בזמן הבדיקה הנוספת הייתי בשבוע שלישי).
להלן תוצאות הבדיקה:
CMV - IgG: 136.3 AU/ml
CMV - IgG avidity: >=65
(high adivity probably past infection)
אינדיקציה להדבקה מעל 3 חודשים
CMV - IgM: חיובי חלש
CMV - IgM additional assay: חיובי חלש, בדיקה זו בעלת ספציפיות גבוהה
אשמח לדעת מה משמעותן של התוצאות? מהי רמת הסיכון? מה עליי לעשות כעת?
תודה רבה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות בדיקת CMV בהריון - מהי המשמעות של התוצאות מבחינת העובר? - תגובה
ד``ר יסמין מאור30/03/2016בדיקת IGM יכולה להשאר חיובית מזיהום עבר, יכולה לבטא הדבקה חדשה (מצב נדיר) ויכולה להיות תוצאה כזובה שקורת לעיתים בתחילת הריון. הבדיקות מעידות על כך שנדבקת כבר בעבור ב-CMV. יש צורך ביעוץ אישי בכדי להבין את הפרטים הקטנים ולראות מה באמת היעוץ הנכון במקרה זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירה ממחט בהריוןמיכל24/03/2016
שלום. אני בשבוע 34. ומודאגת מאוד.
במסגרת עבודתי כמדקרת סינית נדקרתי ממחט דקה (0.18 ממ, שאינה חלולה) שהיתה בגופה של מטופלת שהיא בשנות ה20 לחייה. הדקירה היתה באצבע לפחות משניה, יחסית שטחית ולא יצא דם. היא מעולם לא עשתה בדיקות של איידס וצהבת. מה הסיכון בדקירה כזו להעברת מחלות כאלו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירה ממחט בהריון - תגובה
ד``ר יסמין מאור30/03/2016ניתן להידבק בעיקר בצהבת מסוג B. אני מקווה שאת מחוסנת למחלה זו. בהחלט יש לך התוויה לחיסון לאור העובדה שאת עובדת עם מחטים.
לגבי HIV הסיכוי להדבקה במחט דקה לא חלולה נמוך יחסית אך קיים.
יחד עם זאת הסיכוי כי מטופלת ילידת הארץ תהיה חיובית ל-HIV יחסית נמוך. כך שאם מחברים את שני הסיכונים הסיכו נמוך. במקרה כזה אנחנו ממליצים כי המטופלת תבדק במהירות להפטיטיס B C ו-HIV ואז ניתן לראות אם את זקוקה לטיפול מונע. טיפול מנוע יכול להנתן עד 72 שעות ממועד הדקירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפוצפניה חריפה ללא תסמינים ועליה ב IGAדן23/03/2016
שלום
בן 44 בדרך כלל בריא. עד לפני שבועיים סבלתי משיעול יבש שנמשך כ 3 שבועות. צילום חזה תקין. השיעול בסוף נעלם. רופא המשפחה אמר שזה כנראה ברונכיטיס ויראלית שחלפה.
שבועיים לאחר מכן ביצעתי בדיקות דם שגרתיות חצי שנה לאחר הבדיקות הקודמות שהיו תקינות. נדהמתי לגלות את התוצאות הבאות: מספר אבסולוטי של לימפוציטים 260 תאים למיקו ליטר בלבד, כאשר סה"כ תאים דם לבנים תקין בנורמה. יש עליה יחסית בניוטרופילים ל 80 אחוז וגם חריגה באנזופילים.
מצרף תמונה עם ספירת דם:
אין כל חשש ל HIV, שכן אני סשוי עם ילדים כבר 10 שנים. HIV היה שלילי אצלי ואצל אשתי (נבדק בהריון אחרון).
למרות הממצאים, אני כרגע מרגיש טוב. ללא חום או בלוטות לימפה מוגדלות או כל סימן לזיהום.
התתכן ירידה כזו קיצונית בלמפוציטים שבועיים לאחר ברונכיטיס? אולי זה לא היה ברונכיטיס אלא דלקת ריאות אטיפית שלא התגלתה בצילום חזרה רגיל?
בנתיים רופא המש]חה נתן בדיקות דם שונות כמו סרולוגיות ואמיונגלובולין. כל הסרולוגיות שליליות אך יש חריגה כלפי מעלה ב IGA, ב IGE וכלפי מטה ב IGM. תמונה מצורפת בהודעה הבאה.
נשלחתי לבירור במרפאה זיהומית אבל התור רק בעוד שבועיים.
מה זה יכול להיות? האם בירור זיהומי הוא הכוון הנכון או שעדיף בירור המטולוגי? בגלל שאמיונופיקסציה תקין, רופא המשפחה אומר שאין לו חשד למחלה ממאירה בשלב זה. זה נראה לו תגובה אקוטית לזיהום והוא סבור שהכל יחזור לקדמותו בעוד חודש.
האם יש עוד בדיקות שצריך לעשות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות נוספות
דן23/03/2016חלקן נלקח בהפרש של יומיים. נראה כי IGA ממשיך לעלות. בדיקה חוזרת של ספירת דם הראתה שמספר הלימפוציטים עלה מעט מ 260 ל 290 אך באחוזים ירד מ 3% ל 2.6% בגלל שמספר ה WBC הכולל עלה (עדיין בנורמה).
הודה להמלצות להמשך בירור עד שיגיע התור למרפאה זיהומית.
רופא המשפחה לא מתרגש מכל הממצאים וסבור שזהו מצב זמני בעקבות הזיהום האחרון.
מרוב דאגות למרות שלא היה לי כל חשש, ביצעתי בדיקת HIV מהירה שיצאה שלילית.
כאמור בהודעה הראשונה, אני מרגיש טוב ללא כל סימפטום. יותר מזה, יש לי ילדה בת 4 מנוזלת ומשתעלת שנמצאת קרוב אלי ולא נדבקתי ממנה למרות רמת הלימפוציטים הנמוכה מאד (אם ההיתינשא HIV אז על פי מספר הלימפוציטים אני כבר בשלב של AIDS מתקדם). החשש שלי הוא מזיהום מסכן חיים בעקבות הלימפופניה הקיצונית.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות נוספות - תגובה
ד``ר יסמין מאור24/03/2016הכי סביר להניח כי מדובר במחלה ויראלית שבהחלט יכולה לגרום לתמונת דם כזו. הרבה פעמים לא מאבחנים את הם המחלה אך הבדיקות מתנרמלות תוך מספר ימים עד שבוע.
במידה והבידקות לא חוזרות לתיקונן מתחילים ברור.
כרגע פשוט הייתי ממליצה לחזור על ספירת הדם ביום ראשון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ישנה אפשרות להדבקה בנגעי עור על הידייםיעקב23/03/2016
ד'ר שלום
אני רוצה לתאר סיטואציה שקרתה לי הערב
הערב הייתי עם חברים,ושם פגשתי מישהו שאני מכיר הייטב, שבעבר סיפר לי שיש לו סוג של סרטן עור, המיתבטא בהופעת גידולי עור או יבלות, שמידיי פעם מסירים לו אותם בניתוחי עור כירורגים,אינני יודע אם יש לו מחלת יבלות וירליות או סרטן עור, מה שוודאי זה המראה של יבלות ,גידולים קטנים בכל מיני מקומות אתלו כולל בידיים, הוא לחץ לי הערב ידיים, לא היה לי נעים שלא לתת לו יד, העיניין הוא שהייתי חייב מיד אחרי זה לקחת כדור ללחץ דם, ולא היה לי איפה לשטוף ידיים, כך שעם אותה יד פתחתי את כיסוי האלומניום של הגלולה, ובלעתי את הכדור, האמת שיש לי חשש שמא היבלות וירליות או מדבקות, האם עשויות עם הזמן להיתפתח אצלי או בגרון או בקנה הנשימה או בוושט, איזה שהם נגעים או יבלות או גידולים כתוצאה נגיעה ובליעה של הכדור אחרי שהאיש נגע בידיי שהרי לחץ לי יד? איך אוכל לדעת, או ניתן לדעת, שמא נדבקתי , בנגעים פנימיים כמו שהם מופיעים אצלו חיצונית? יש אפשרות כזו של הדבקה?אם זה מגורם ויראלי, או בכלל? יש נגעי עור על כפות הידיים שהם מדבקים ויכולים גם ליצור נגעים פנימיים, בסיטואציה כפי שתיארתי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ישנה אפשרות להדבקה בנגעי עור על הידיים - תגובה
ד``ר יסמין מאור24/03/2016ככל הנראה מדובר ביבלות וריאליות שאכן יכולות להיות מדבקות במגע. חלק גדול מהאכולוסיה המבוגרת כבר עם חסינות טבעית לנגיפים אלו. בדרך כלל נדרש מגע משמעותי להדבקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתוש הזיקה, הריון שבועות אחרוניםרות20/03/2016
שלום,
בזמן ששהיתי אתמול בחוץ, ראיתי יתוש על כף ידי שאינו דומה ליתוש הרגיל שאנו רגילים אליו בישראל ( שכולו צבע אחיד כהה) אלא עם נקודות בהירות. הוא כנראה עקץ אותי שכן כמה דקות אחכ גירד לי במקום, אולם לא היתה נפיחות או סימן כלשהו.
אני בשבוע 36 להריון, וחוששת מההשלכות.
האם יש בארץ יתושים הדומים במראה ליתוש הזיקה ?
עד כמה היתוש יכול להשפיע בשבועות האחרונים להריון?
האם כדאי לבקש מרופא להיבדק בקשר להידבקות בנגיף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתוש הזיקה, הריון שבועות אחרונים - תגובה
ד``ר יסמין מאור21/03/2016זיקה אינו יתוש אלא נגיף (וירוס) שמועבר על ידי יתושים.
נגיף הזיקה לא קיים בארץ כעת כך שלא משנה באיזה יתוש מדובר לא ניתן בשלב זה להדבק במחלה בארץ כך שאין סיבה לדאגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת אלפנטיאזיס עיבוי הרקמות והעורשאולי17/03/2016
שלום ,
חולה בת 60 בריאה בדרך כלל , למעט מחלת אלפנטיאזיס בעיקר בשתי רגליים מהאגן ומטה , שוק רגל ממש נקרוטי צבע שחור מפריש ריח רע , מטופלת ב הרטבות קרביכלור 6 פעמים ביום , לא נצפה שיפור ניכר כלשהו במשך חודשיים , ללא עלית חום או אחר עד כה . בנוסף טופלה בקורס אנטיביוטיקה תוך ורידית לשבועיים גם ללא הטבה .
ידוע לי כי המחוללים תולעים טפילים Wuchereria bencrofti , Brugia malayi , Brugia timori. תולעים אלה פוגעים בקישריות לימה בומונעים מהחזר לימפתי לכן העור נהיה יותר עבה , הרקמה גדילה יותר ...
שאלתי : מה הטיפול האפשרי כרגע ? האם ישנו טיפול אשר עלול לשפר או לפגוע בטפילים האלה ??
האם מחלה זו יכולה להיעלם לאחר טיפול פוגע בטפילים ? או שאין טיפול כרגע ויש רק טיפול לשמר המצב ???
רופאים אינם ממש יודעים על מחלה זו מכיוון שמחלה זניחה ולא מתעסקים בה .
אין די מחקרים בנושא זה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת אלפנטיאזיס עיבוי הרקמות והעור - תגובה
ד``ר יסמין מאור21/03/2016הזיהום באלפנטיאזיס יכול להיות חיידקי פטרתי או משולב. הרבה פעמים יש גם צורך בהטרייה (הודרה כיררוגית של חלק מהרקמה) בכדי לטפל במצב.
זה לא מסוג המצבים שניתן ליעץ באינטרנט ללא בדיקה של הרגל. בכל מקרה אין תרופת פלא ומדובר בטפול מורכב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסודומונס בהריון - שבוע 27 אשמח לחוות דעתשלומית15/03/2016
שלום רב,
אני בת 34 בריאה בדכ, בהריון בשבוע 27. לפני כחודש התגלה אצלי בתרבית שתן חיידק מסוג פסאודומונס, התאשפזתי חמשיה ימים וקיבלתי שלושה ימים טזוצין ויומיים מרופנם בעקבות תגובה אלרגית לטזוצין.יש לציין כי גם במשטח וגינלי נמצא פסודומונאס. כעבור עשרה ימים עשיתי תרבית שיצאה שוב חיובית לפסאודומונס, התאשפזתי בשנית וקיבלתי מרופנם 3 פע ביום למשך 7 ימים.עברתי אולטרסאונד כליות שיצא תקין. השתחררתי לפני כשישה ימים, אתמול עשיתי תרבית ויקחו כמה ימים עד שתגיע תשובה. ביומים האחרונים חזרו לי הסימפטומים שהיו בפעם הראשונה (אי נוחות באזור הפות, כאבי בטן תחתונה ותכיפות במתן שתן. יש לתיין כי ב 2012 בהיותי בהריון נדבקתי גם אז בחיידק, קיבלתי פורטום אליו הגבתי בתגובהאלרגית (שיעול) הוחלף למרופנם ואחרי חמישה ימי טיפול תרבית יצאה שלילית. אני ממש חוששת שגם הפעם החידק לא חוסל ורציתי לשאול מה עושים במקרה כזה שארי שני אשפוזים ומס אנטיביוטיקות זה לא עובד. אני יודעת שזה חידק שעמיד להמון אנטיביוטיקות ומאופנם היא התותח הכבד. ממש מואגת, אשמח לאנפורמציה בנושא, האם פגשת במקרים כאלו ומהן אפשרויות הטיפול במקרה כזה?
תודה מראש
שלומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסודומונס בהריון - שבוע 27 אשמח לחוות דעת - תגובה
ד``ר יסמין מאור21/03/2016חיידק הפסאודומונס לעיתים קשה לטיפול. בהריון מתייחסים יותר בקפדנות לתרבית שתן חיובית גם כאשר אין סימפטוים כאשר במצבים אחרים (לא בהריון) אין המלצה לטיפול.
צריך לבדוק האם באמת בוצעו שלל רגישויות לחיידק. חלק מהחיידקים רגישים למונורול וזה מאפשר טיפול פומי בקהילה. כמו כן ניתן לטפל גם בטריביד במידה והחיידק רגיש. בעבר חשבו כי בעייתי לתת תרופה זו בהריון אולם היום אנו יודעים כי היא לא מזיקה לתינוק בודאי לא בשבוע מתקדם אולם עדין מחייבת חתימה שלך על הסכמה לטיפול זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

