מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- גזים וכאבי בטןמיכל23/08/2011
בתי בת 5 חודשים סובלת מהשבוע הראשון לחייה מכאבי בטן עזים וגזים אשר מטרידים את מנוחתה. גם בימים אלו כאבי הבטן מציקים לה מאוד. היא מרבה להתפתל בשעות היום, היא אינה מצליחה להירדם, מתעוררת פעמים רבות בלילה ונראה כי היא סובלת. מה זה יכול להיות? ולמי עלי לפנות במצב זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים וכאבי בטן - תגובה
פרופ` יורם בוינובר29/08/2011במידה ויש נטיה לעצירות התחילי במתן מרק או פרי שישפרו היציאות. רצוי לא להעמיס בכלכלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי ירוקטל22/08/2011
שלום,
תינוקת בת 4 חודשים
אוכלת סימילאק + יונקת מעט בבוקר ובערב
קקי: צבע הקקי ירוק כהה
תדירות קקי: כמעט כל יום יציאה , ( פעם אחת / פעמיים ביום +/-)
שוקלת 6.5 ק"ג
נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקי ירוק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר29/08/2011זה נורמלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנתיים עם יציאות רכות ושלשוליםנ.ב22/08/2011
שלום רב, אשמח לעצה ועזרה
ביתי בת שנתיים , ילדה מפותחת בהתאם לגילה, משקל תקין, אוכלת רגיל והכל, שותה שני בקבוקי מטרנה ביום.
מאז הלידה ועד היום, יש לה יציאות רכות/שלשולים מספר פעמים ביום,
היא אינה מתלוננת על כאבים או על חוסר נוחות.
שאלתי מה לעשות?, ולמי לפנות, האם היא צריכה לעבור בדיקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנתיים עם יציאות רכות ושלשולים - תגובה
ד''ר בתיה וייס29/08/2011לרב אין צורך בבירור במצב זה. נסי להפחית כמות פירות, מיצים. לרב עד גיל 3 שנים מסתדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרה דחופה אני מיואשתשירן21/08/2011
מצטערת על הכותרת הדרמטית, אבל זו באמת הרגשתי.
אני אמא לתאומות בנות כמעט 4 חודשים.
אחת התאומות שלי מגיל חודש בערך בוכה בזמן האוכל.
בהתחלה חשבתי שזה גזים אז החלפתי פורמולה ממטרנה לאופטימיל והיה לי שקט בערך שבוע.
כולם אמרו לי לחכות לגיל 3 חודשים ולראות אם יעבור.
התלבטתי קשות אם באמת זה לא גזים? למרות שבתחושה שלי ידעתי שזאת לא הבעיה.
עכשיו שהיא כבר בת כמעט 4 חודשים אני יודעת בוודאות שאין שום קשר לגזים.
הילדה לא מוכנה לאכול על הידיים שלי, כי היא חייבת להזיז את כל הגוף בזמן האכילה ואני כנראה סוגרת לה את התנועה ולא טוב לה, אז היא בוכה כשאני נותנת בקבוק על הידיים.
מוכנה לאכול רק בטרמפולינה או על כרית, היא מתחילה לאכול והיא מאוד רעבה! עושה לי הפסקות אוכל של 6-8 שעות כל ארוחה!!!!!
אחרי מעט אוכל היא מתחילה להזיז את הראש מצד לצד בלי הפסקה, לדחוף את הבקבוק עם הלשון שלה החוצה (אבל עוד רעבה ורוצה עוד) כמו מעין רפלקס שהיא עושה כי משהו מציק, אם אני מנסה לגרום לה להפסיק להזיז את הראש היא מזיזה את כל הגוף בעצבנות ומתחילה לבכות.
אוכלת כך:
בלילה בסביבות 4 מקבלת בקבוק של 180 ומסיימת את כולו מתוך שינה, היא אוכלת רק בארוחה הזו על הידיים וגם פה לפעמים היא מתעוררת ומתחילה קצת להתפתל ואז עוברת לכרית.
לאחר מכן ב10-11 בבוקר רק בוכה בשביל אוכל, אני מכינה 180 אבל אוכלת 100-110 מקסימום.
ב-15:00 לאחר מכן בוכה שוב לבקבוק ואז אוכלת 180.
ואז רק בערב לפני השינה ב-19:30 אני נותנת מבלי לחכות שתבכה כי הולכת לישון והיא אוכלת בקושי 100.
לפעמים מתעוררת ב23:00 לאכול לפעמים רק ב-4 בבוקר.
כשאוכלת את כל המנה זה לא הולך בקלות כפי שרשמתי, היא מתפתלת מוציאה את הבקבוק מהפה עם הלשון בלי הפסקה וכנראה ממש סובלת.
הרופאה ניסתה לתת לנו אינפמיל אך זה לא עשה שום שינוי והילדה נשארה באותו מצב.
יש לה בין 2-3 יציאות ביום.
היא ילדה חייכנית פטפטנית ומקסימה אמיתית! רגועה במהלך היום.
פולטת לעיתים מעט, ומתעוררת הרבה בלילה להרגעה.
פניתי לרופאה חדשה וזו הפנתה אותי לפסיכולוג תינוקות- היא טוענת שאולי אני זו שניסיתי לדחוף לה אוכל בכוח ולכן היא פיתחה הפרעת אכילה, בעוד אני מעולם לא דחפתי אוכל בכוח.
כשלא רעבה היא בוכה ומפסיקה לאכול.
אשמח לחוות דעתכם.
תודה, שירן אמא לתאומות אגם ועדן (השאלה לגבי עדן).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה עזרה דחופה אני מיואשת - תגובה
ד''ר בתיה וייס29/08/2011יתכן ומדובר ברפלוקס. פני ליעוץ גסטרו' ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גסטרוסקופי הוירטואלית לילדיםשולי21/08/2011
שלום
ביתי (בת 12) סובלת כ3 חודשים מכאבי בטן(בבטן העליונה). הופנינו לגסטרוסקופיה. ברצוני לדעת האם קיימת בדיקת גסטרוסקופיה וירטואלית לילדים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גסטרוסקופי הוירטואלית לילדים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/08/2011לא קיימת. למבוגרים יש קולונוסקופיה וירטואלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן לאחר ארוחהטומי20/08/2011
שלום רב,
מדובר באבא שלי, הוא בן 69, נוטל תרופות מסוג סטטינים כבר 20 שנה ולהורדת לחץ דם מס' חודשים. מדובר על אדם בריא בד"כ שעושה ספורט קבוע.
לאחרונה הוא החל ךהתלונן על כאבי בטן כמה דק' לאחר הארוחה, כאבי הבטן לא ממש מתבטאים ביציאות תכופות . שאלתי היא, האם זה יכול להצביע על דלקת, על דימום חלילה(בעיקבות הסטטינים), על לב . אשמח לקבל תשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן לאחר ארוחה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/08/2011זה פורום לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למבליהאביטל19/08/2011
בבדיקת צואה קיבלנו שלבני בן שנה ו3 חודשים תשובה לא סופית עדיין שנמצאו ציסטות של למבליה. לציין סובל משלשול כשבוע. לפני כחודש וחצי טופל עשרה ימים בפלגיל עקב אנמיה,ולכן קיבל אמפירית, לציין התינוק שלי גם ככה מתחת אחוזון 3 מבחינת משקל. האים לטפל שוב בפלגיל בטווח ככ קצר? האים ישנו טיפול אחר שכן הפלגיל היא תרופה לא טעימה בלשון המעטה. ממה נובעת ההדבקה החוזרת? ומה ניתן לעשות בנידון תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למבליה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/08/2011הטיפול הוא בפלגיל. רצויה בדיקה לצליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון צליאקאני17/08/2011
שלום
בדיקות דם הראו שלילד בן ה-4 יש צליאק:
CELIAC SCREEN 300
TRANSAMINAS 90
ENDOMYSIAL POS 1:40
הוא לא סובל מאף אחד מהסימפטומים - אין לו: כאבי בטן, בעיות גדילה, בטן נפוחה, שילשולים, הברזל תקין, ההמוגלובין תקין. אוכל רגיל ובריא לגמרי ואין במשפחה צליאק.
האם למרות הבדיקת דם שדי חד משמעית יכול להתברר בבדיקת גסטרוסקופיה שאין לו צליאק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון צליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר17/08/2011כן האבחנה הסופית המקובלת לרגע זה ,היא לחתום הבירור עי ביופסיה של מעי דק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת עם ריפלוקס מסרבת לאכולזוהרה14/08/2011
שלום,
יש לי תינוקת בת 3 חודשים ואובחנה עם ריפלוקס סמוי בגיל חודש וחצי.
היא לא יונקת (נולדה קטנה 2.2 ק"ג ולא הצליחה), מהתחלה אכלה סימילק וכאשר אובחן ריפלוקס עברנו לאנפמיל עפ"י הנחיית רופאת המשפחה. כמו כן, אנחנו מחזיקים אותה בזוית ישרה חצי שעה אחרי האוכל ועשינו שיפוע במיטה עם כרית של דיגרי.
בתחילה האנפמיל עזר משמעותית אך לאחר כשבועיים המצב שוב הורע ולכן רופאת המשפחה רשמה זנטק (0.8 cc שלוש פעמים ביום). לא ברור אם הזנק עזר, כי המצב לא הראה שיפור ודאי.
לפני כשבועיים המצב החמיר והילדה שוב התחילה לאכול פחות ופחות (בוכה איך ששמים אותה בתנוחת האכלה, מזיזה ראש הצידה, מקשיתה את הגוף ומסרבת לאכול).
כיוון שהאנפמיל גרם ליציאות קשות וקטנות ובטן מלאה מדי התחלנו לתת שמן קנולה שלא עזר ואז עברנו למיץ עגבניה שגם לא עזר ולבסוף התחלנו לתת סירופ אלצירות של הדס שגם לא עזר.
בשל ההחמרה הרופאה המליצה לנסות לעבור לנוטרמיגן. שילבנו אותו בהדרגה ולאחר כיומיים העברנו אותה לגמרי לנוטרמיגן. כמו כן הורדנו את מינון הזנטק לפעמיים ביום בלבד שכן לא נראה שהוא עוזר אך לא רצינו לעשות שינויים נוספים יחד עם המעבר לנוטרמיגן. אנחנו ממשיכים לתת לה אלצירות.
מאז היציאות הפכו רכות (פעם ביום יומיים) אך המצב רק הורע והילדה אוכלת כמחצית ממה שאמורה לאכול ביום.
לצערנו במקביל למעבר לנוטרמיגן הילדה גם הצטננה והתאבון ירד כך שקשה לנו לבודד לחלוטין את השפעת הנוטרמיגן. הצינון עדיין נמשך (כעשרה ימים), אך נראה לנו שמדובר בהחמרת הריפלוקס שכן הוחמרו התופעות של בכי בזמן האוכל, הקשתת הגב וסרוב לאכול. הזמן היחיד בו הילדה אוכלת ארוחה מלאה באופן רגוע יחסית הוא בלילה כשהיא רדומה. אנחנו מנסים גם להמתיק את הנוטרמיגן עם סוכר ענבים אך זה לא עוזר.
אציין כי לאורך כל הזמן הזה מלבד נושא האוכל הילדה במצב רוח טוב ועלתה במשקל.
בנוסף סובלת מגזים ומקבלת סימיקול.
אנחנו די נואשים ולא בטוחים כיצד כדאי להמשיך הלאה:
1. האם כדאי לנסות להסמיך את הנוטרמיגן עם דייסת קורנפלור או לעבור לאוכל אחר כלשהו?
2. האם כבר כדאי לפנות לבדיקת גסטרואנטרולוג או שיש עוד מה לנסות לפני?
מאוד נודה לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת עם ריפלוקס מסרבת לאכול - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/08/2011מליץ מעבר מזנטק ללוסק. לא רואה סיבה לעבור כל יום לפורמולה או מזון אחר. הטיפול נגד גזים בדכ לא משמעותי בהשפעתו. להטבת היציאות הוסיפי מים כ 10 %
רצוי לא להעמיס באוכל. ללכת על כמויות קטנות ולהגדיל מספר ההאכלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים מרוביםדוד14/08/2011
שלום
בני בן 4 חודשים , מוציא כמות גדולה מאוד של גזים , יש בעיה עם עודף, אם יש דבר כזה בכלל , בתינוק ?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים מרובים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/08/2011לרוב המקור לגזים בליעת אויר לעתים נטיה מסוימת לעצירות. הקפידו על צורת ההאכלה ועל כמות שאינה עודפת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים מרובים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/08/2011הגרייפ ווטר עוזר כמו כוסות רוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזיםמיטל13/08/2011
יש לי תינוק בן 3 וחצי חודשים. עברנו איתו כבר את התקופה של הגזים. בשבוע האחרון הוא באי שקט נוראי. הוא מתפתל מכאבי בטן וגזים הוא ניזון ממטרנה אקסטרה קייר . (בתקופה של הגזים הוא לא בכה כמו בשבוע האחרון). אני כבר שבוע ללא שינה והילד כבר צרוד מהבכי. היינו פעמיים במיון ולא היו מוכנים לבדוק את הבטן מאחר ויש לו יציאה ביום והוא לא מקיא. הם בעצמם לא הבינו מדוע הילד באי שקט ולא מפסיק לבכות. הילד באמת מקסים וילד טוב שממש סובל בשבוע האחרון אין רופאים בקופת חולים ביגלל השביתה ואנחנו ממש כבר לא יודעים מה לעשות אשמח לקבל את עזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר13/08/2011תקופת הגזים אינה מתוחמת ל 3 חד ויכולה גם להימשך יותר. רצוי להקפיד שלא לתת כמויות יתר בכלכלה. נסי גם לדלל במעט הכלכלה בכ 10% במים. התופעה לרוב חולפת מעצמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים
מיטל13/08/2011הגזים חלפו לו אחרי חודשיים. כבר חודש וחצי ללא גזים. ופתאום השבוע כאבי בטן נוראים שמלווים בגזים. יש מצב שאולי הוא נהייה אלרגי לחלב? (מטרנה אקסטרה קייר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם איזה בקבוק את משתמשת
אימא של לירז14/08/2011יש כאלה שאומרים שאחת הסיבות העיקריות לגזים הם הואקום בבקבוק.
לביפרי יש פטנט של צינורית שפותרת את הבעיה הזו ומאוד מאוד מקלה על הגזים
מאוד מומלץ.
גם כדאי לשקול החלפת תמ"ל, כל בייבי והפורמולה שלו. אני אישית שיניתי לליהיא את הבקבוק ממאמ ואני מאוד ממליצה, זה הציל אותנו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים
מיטל14/08/2011האמת שהחלפתי לו לפני כמה ימים לבי פריי פלוס והילד פשוט הפסיק לפלוט משהו מדהים הבקבוק הזה. הכאבי בטן והגזים שיש לו עכשיו זה כנראה או וירוס או שהוא נהייה אלרגי לחלב. לצערי לא היה מי שיבדוק את הילד ואנחנו עוברים איתו ימים נוראיים. הילד כבר צרוד מהבכי. רק מחר תהיה רופאה גסטרו הקופת חולים. נעבור עוד יום אחד קשה ונקווה מחר לבדיקה יסודית ושיגלו מה מציק לו ושיעזרו לו הוא ממש חסר אונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסככככן
אימא של לירז15/08/2011ותכלס גם אתם.
מקווה שתעברו את היום הזה בשלום, מסכן הילד.
תרגישו טוב מקווה שזה רק וירוס ושזה יסתדר לכם ממש מהר :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות alt gptאיילת12/08/2011
שלום רב,
הבן שלי בן 9 חודשים מגיל 0 סבל מכאבי בטן (נורמלי בהתחלה)
לא אכלן גדול, אינו מעוניין לנסות מוצקים ולרוב אם הסכים לאכול מקיא את הכל+ כל מה שהיה קודם...
בעקבות זאת ביצענו בדיקות דם ויצא שער ה alt gpt , יצא 166.
איזה המשך בירור כדי לעשות?
ומה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות alt gpt - תגובה
פרופ` יורם בוינובר13/08/2011רמת האנזים גבוהה ויש לשלול מחלת כבד או שריר. הרופא המטפל יכול לשלוח הבדיקות הנחוצות או להפנות לגסטרואנטרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה וחודשיים החלה להקיא לרויטל רביבו12/08/2011
ביתי בת שנה+ חודשיים, לפני יותר מחודש החלה להקיא כשתכולת הקיא אוכל וליחה צמיגית הלכנו לרופאת ילדים קיבלנו טיפול לליחה והילדה עדיין המשיכה להקיא נשלחנו לבדיקת לחץ תוך גולגולתי -תקין, נישלחנו לשיקוף וק"ת אך הילדה לא היתה מוכנה לשתות את הבריום לבדיקה וכך נישלחנו הביתה
אני חסרת אונים עם ילדה חלשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה וחודשיים החלה להקיא ל - תגובה
פרופ` יורם בוינובר13/08/2011לא מכיר טיפול נגד ליחה. במידה וההקאה תוך שעול או לאחר שינה כאשר היא גדושה בליחה רצוי שהרופא המטפל יברר המצב הנשימתי או מצב אף אוזן וגרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה מועטה במשקלרחלי11/08/2011
שלום רב
בני בן שנתיים ושוקל רק 9.70 קילו.. אנחנו במעכב גסטרו החל מחודש שביעי לחייו היות והוא ירד בעקומות (נולד 2 קילו אבל בגיל 3 חודשים כבר היה באחוזון 20-ינק בלבד). מאז הוא עולה ב"מדרגות" ומתחיל להתקרב לאחוזון 3. הוא כבר כמעט שנה מקבל 2-3 פחיות פדיאשור ביום ואנחנו מנסים להעשיר את המזון שלו כמה שיותר.
כל הבדיקות שלו תקינות- פיזית, רגשית (ילד שמח ופעלתן), סרולוגיה, אין שלשולים והקאות וכו'.
רציתי לדעת:
אני מבינה שחוסר עליה במשקל יכול להיות אינדיקציה לבעיה. אבל אם כן אז
א- האם לא כדאי לעשות ביופסיה (זו התלבטות כי שאר הבדיקות תקינות וגם בגובה הוא עולה יפה)?
ב. אם הכול בסדר אז מה זה משנה אם הוא רזה?
ג. ואולי אין טעם להמשיך עם הפדיאשור?
תודה רבה
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה מועטה במשקל - תגובה
פרופ` יורם בוינובר13/08/2011אני מסכים עם 2 משאלותיך- האחת שקרוב לודאי פחות בעקשנות צריך להעלולותו במשקל במידה ופעליולתו והתנהגותו תקינים. איני משוכנע שהוא חייב בפדיאשור. במידה וגם בדיקות הסקירה בדם למצבו התזונתי תקינות לא הייתי מבצע ביופסיה. ממליץ מעקב בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות לבת שנה ו-5 חודא10/08/2011
שלום
ביתי בת השנה וחמישה חודשים סובלת מיציאות רכות לחלוטין כ-3 חודשים בתדירות של כפעמיים ביום (כמו שלשול אך מוצק ולא מימי). לפני כן היו יציאות רגילות. בדיקת צליאק יצאה שלילית ושללנו רגישות למזונות אחרים. כאשר היתה חולה וקיבלה דיספטיל היציאות חזרו להיות תקינות. בדיקת תרבית ופרזיטים שלילית.
מה ניתן עוד לבדוק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
א10/08/2011שכחתי לציין כי פרוביוטיקה לא הועילה וכי בחודשים האחרונים לא עולה כמעט במשקל (בגובה כן)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיציאות לבת שנה ו-5 חוד - תגובה
פרופ` יורם בוינובר13/08/2011במידה וומתנהלת רגיל ואין ירידה במשקל לא ממליץ בדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
