פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנתיים-חודשיים יציאות רכות
    הילי
    18/06/2011

    היי,
    בני בן שנתיים ו-3 חודשים. יש לציין שיש לו חוסר ב-G6PD, ויש לו הרחבת אגני כליה עוד מההריון- במעקב אורולוג.
    עד לפני כחצי שנה היה עושה קקי כל יום- מאז כל שלושה עד אפילו 5 ימים.
    לפני כחודשיים היה לו וירוס בטן של יום. לא סבל כל כך- הקיא כ3 פעמים בסוף יצא שילשול ונגמר. חושבת שמאז בערך היציאות שלו לא חזרו להיות תקינות. היציאות רכות ואף לעיתים שלשוליות- אמרו לי בגן שזה לא שילשול כי יוצא רק פעם אחת.
    אף שהיציאות רכות הוא עושה כמעט בדרכ כל שלושה-עד חמישה ימים, נדיר שעושה יום אחרי יום. אבל אני רואה שכבר תקופה הקקי שלו לא ממש קקי- אלא יותר דומה לקקי של תינוק- רך ומיימי (סליחה על הביטוי- כמו שאומרים מרקם קוטג בערך).
    אני לא יכולה לשלוח לתרבית מאחר שאף פעם לא עושה קקי בבוקר- כמה שניסיתי לא קורה, ותרבית נאמר לי שניתן לתת רק בבוקר.

    אני דואגת, גם מסוג הקקי וגם מהתדירות-יכול להיות שיש לו וירוס למרות שאין חום וכו'?
    האם תוכלו לחוות דעה ולייעץ לי מה לעשות?
    תודה רבה,
    הילי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר תגובה?- בנתיים יש התפתחות

    הילי
    23/06/2011

    הוא היום על הבוקר הקיא פעמיים קצת- נראה כמו מיצי קיבה כי עוד לא אכל כלום..
    ומתוך שינה, שילשל המון..

    האם יכול להיות שזה וירוס של יום או יכול להיות, במשך למייל שלי, בעיה מתמשכת ושזה קשור ליציאות הרכות ? רוצה להזכיר שלפני חודשיים היה לו יום כזה גם של הקאות ואחכ שלשול.. ומאז נראה כי הקקי רך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים-חודשיים יציאות רכות - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    23/06/2011

    היציאות לעתים משתנות לאחר זיהום במע העיכול. ממליץ לא להגזים בשתיה. במידה ויש נטיה לעצירות ניתן לתת פגלקס. לעתים קורס של פלגיל עוזר כאשר תרבות החיידקים במעי- הפלורה משתנה. רצוי יעוץ הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות?
    מאי
    17/06/2011

    שלום ,
    אז ככה.. הסיפור שלי קצת מסובך אני בת 14 וחצי ,
    לפני כ- 4 חודשים התחילו לי כאבים בבטן בצד ימין למטה בהתחלה חשבו שזה אפנדציט כי זה מקום אופייני אך הבדיקות היו תקינות ולא היה סיפטומים אך הכאבים המשיכו הייתי המון פעמים במיון עשיתי אולטראסאונד גניקולוג בדיקות דם , שתן וכ'ו יש לציין שהייתי אנמית לפני הכאבים ואמרו לי שזה סיפטום לקרוהן , ייתכן מצב שהיה לי אנמיה קשורה לקרוהן לפני הכאבים ? בנוסף לכך הייתה עצירות שנמשכה זמן רב ובגלל פעמים רבות שהייתי במיון ובגלל שהיו הקאות במשך 3 ימים לא אכלתי כלום ,החליטו לאשפז אותי בשניידר היו בטוחים שהיה לי חסימת במעיים בגלל העצירות אז במשך האשפוז הביאו לי פיקולקס ושחררו אותי הביתה
    לאחר מספר ימים הכאבים עדיין המשיכו ולא עברו
    הייתי במעקב אצל רופאת גסטרו בשניידר היא קבעה לי תור לקולנוסקופיה מאוד רחוק והכאבים החמירו הייתי מאושפזת פעם שנייה , יש לציין שבמשך כל הזמן הזה כחודשיים עד האשפוז השני כל האולטראסאונד היו תקינים אך באשפוז השני היה עיבוי במעי הדק.
    שבוע לאחר מכן הקדימו לי את הקולונוסקופיה ולקחו גם ביופסיה והכל היה תקין

    לקחו לי גם בדיקות דם של אסקה וANA
    האסקה יצאה גבולית , הANA יצאה גבוהה .
    אם הANA יצאה גבוהה מה זה אומר ?

    המליצו לי יותר מאוחר גם על בדיקת מיפוי מקל אך גם היא יצאה תקינה למרות שאמרו שזה לא מחייב שזה תקין למרות שזה יוצא בבדיקה תקין
    באולטראסאונד שלא יצא תקין המליצו לי על בדיקת MRE למעי הדק שעדיין לא בוצעה ,
    כעת אני מחכה לאישור ולקביעת תור לבדיקה בתל השומר

    הרופאת גסטרו אמרה שאם הבדיקות ימשיכו להיות תקינות אך הכאבים ימשיכו אאלץ לעשות לפרוסקופיה מכיוון שהכאבים חזקים מאוד יש להם הרבה התקפים של דקירות . האם כדאי לעשות ניתוח בלי לעשות את הMRE מכייון שיש עיקוב גדול והכאבים ממשיכים ..?


    אשמח לעזרה וייעוץ אני כבר מיואשת
    תודה ,
    מאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    17/06/2011

    מאי המקרה מורכב מדי על מנת לחוות דעה עליו במחשב. אני מציע לך ואולי טוכ יותר להורים שלך להמשיך את הייעוץ במקום בו התחלתם .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי ילדה בת 11 עם בעיות של יציאות
    כהן ליז
    16/06/2011

    לא יודעת מה לעשות עם ביתי בת 11 ניסתי כל מיני דברים לתת לה שזיפים יבשים את הנומלקס כלום לא עוזר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות כרונית

    ד"ר אחיה אמיר
    09/11/2022

    לפי התאריך, לא ברור לי אם מדובר בשאלה עדכנית.....

    כתבתי על הנושא מספר פעמים בעבר- ניתן לגלול מטה.
    בנוסף- ניתן למצוא אינפורמציה באתר שלי- חפשי בגוגל.
    כפי שכתב לפני דר' פרדקין ז"ל- הטיפול מורכב יותר ומצירך שיחה ממושכת, ולעיתים גם בירור אורגני.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי סובלת מ עצירות קשה מאוד

    כהן ליז
    17/06/2011

    שלום רציתי את תשובתך בהקדם יש לי ילדה עם עצירות קשה מאוד בת 11 מזה כשבועים לא היתה לה יציאה.
    ניסתי שזיפים יבשים וגם שתית המים שלהם.
    חלב, שמן פרמין, נורמלקס, דבש איי גיי לקס.
    מסרבת לחוקן
    מה לעשות דחוף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי ילדה בת 11 עם בעיות של יציאות - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    17/06/2011

    אני מניח שאת מתכוונת לילדה בת 11 שנים שסובלת מעצירות כרונית. הטיפול בעצירות כרונית מורכב יותר מ"מתן שזיפים או נורמלקס" . יש ללמוד על הרגלי התנהגות , תזונה, פעילות גופנית, סדר ישיבה בשרותים, תכיפות שבועית של יציאות, האם רחבות וקשות? האם בצורת גלילים, האם יש כאבים בעת הטלת צואה? דימומים? האם קיימת פיסורה (חריץ דלקתח) בפי הטבעת? ועוד. יש צורף לפנות לרופא מומחה לדרכי עיכול של ילדים על מנת לבדוק את הנושא ולטפל בצורה יסודית בבעיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק
    דנה
    13/06/2011

    שלום בני בן ה6 מאובחן מזה שנה כחולה צליאק. בעקבות כך עשינו בדיקות גם לבני בן ה4 שיצאו שליליות אך גם ה חסר Immunoglobulin A יצא פחות מהטווח, לפיכך נאמר שהבדיקה אינה אמינה ויש לבצע בדיקת נוגדנים אחרת. מהי הבדיקה האחרת אותה יש לבקש?
    בנוסף, איזה עוד בדיקות מומלצות לחולי צליאק למעט בדיקת הנוגדנים אחת לשנה?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    14/06/2011

    הבדיקה היא DGP

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבולבלים - ענייני בצואה בתינוק רך
    נתן
    13/06/2011

    שלום, בננו הבכור בן כמעט שלושה חודשים. יונק הנקה מלאה ועולה מצויין במשקל (ממשקל לידה 2.985 למשקל 6 ק"ג, אחוזון 75).
    לפני מספר שבועות הצואה שלו הפכה מיימית יותר עם מעט ריר ושינתה את במבעה מחרדל לירוק. לעיתים הופיעו גם חוטי דם.
    נאמר לנו כי יתכן ומדובר ברגישות לחלב, הפסקתי לצרוך מוצרי חלב וחוטי הדם נעלמו. הצואה נותרה רירית ומימית יחסית (בכל פעם שעובד על "יציאה" הדבר נשמע בקול תרועות רם). עשינו בדיקות של חיידקים, רוטה וטפילים בצואה והכל יצא תקין. כמו כן ספירת דם תקינה.
    כעט הורדתי בהמלצת רופאה גם טחינה מהתפריט היומי (שלושה ימים) ועדיין הצואה מיימית - אפילו מיימית יותר.
    באופן כללי עד שחל השינוי בצואה היה תינוק נוח - כעט נוטה לבכות הרבה, להפליץ המון (נתנו תקופה גם גרייפווטר אבל הפסקנו).
    חשוב לציין כי היו ימים בהם חשתי שיש לו פליטות מרובות - אולי אפילו הקאות (קשה לי להבחין).
    האם יש משהו שניתן לעשות כדי לעזור לו?
    מההמלצות שקיבלנו - מעבר למזון עם חלבון מפורק, תרופות לריפלוקס, ערבוב חלב אם עם דייסת אורז.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת - למבולבלים

    נתן
    13/06/2011

    כעט הצואה מיימית ובצבע חרדל, ועדיין יש בה ריר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבולבלים - ענייני בצואה בתינוק רך - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    14/06/2011

    אני הייתי עוקב ולא עושה שינויים בכלכלה. לרוב התופעה חולפת כמו שהגיעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תדוה על התגובה, רק שאלה נוספת...

    נתן
    15/06/2011

    האם להמשיך עם הדיאטה המיוחדת של הימנעות ממוצרי חלב וטחינה? אם אכן מדובר ברגישות שלו למזון זה, האם לא יוכל לאכול אותו גם בעתיד?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לחלב אם
    אלונה
    13/06/2011

    הבת שלי בת 3 חודשים, אוכלת רק חלב אם. לפני כחודש הופיעו שלשולים, ריר ביציאות, ולאחר מכן גם דימום בצואה. כל הבדיקות שלה תקינות - דם, צואה - רק דם, אין זיהום, לא חיידק ולא כלום, והיא עולה במשקל, לא מקיאה, עם חום 37.2 -37.7 בטוסיק. לעטים מתעוות ומתקפלת בזמן ההנקה.
    כל הרופאים מדברים איתי על רגישות לחלב פרה/ סויה/ או כל מוצר מזון אחר. כרגע אני כ 12 יום בדיאטה ללא מוצרי חלב כלל, הסימפטומים נחלשו אבל לא חלפו. (אני עדיין מבחינה בדם בצואה). הפטרון היחיד שנותנים לי הוא להפסיק להניק ולתת נוטרמיגן או נאוקייט.
    1. האם יכול להיות שזו לא רגישות למזון אלה משהו אחר? (הרופאים בדקו גם שסורה אבל לא הפנו לכירורג ילדים)
    2. האם יש דרך להמשיך בהנקה?
    3. האם קיימים פתרונות מלבד נוטרמגן ונאוקייט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות לחלב אם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח מאוד לתגובה

    אלונה
    14/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לחלב אם - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    14/06/2011

    אני אינני תומך בהפסקת ההנקה. לעתים קרובות הדמם חולף בלי כל שינויים בכלכלה גם של האם. במידה והדמם מינימלי, צהתינוקת חיוניתועעולה במשקל -לא הייתי עושהכל שינויים ועוקב אחריה בלבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן עוויתיים
    קרן
    12/06/2011

    שלום רב,
    בתי בת שנה וחודשיים. סובלת למעלה מ3 שבועות מכאבי בטן חזקים. זה מגיע בהתקפים בעיקר בלילות. ההתקפים מלויים בצרחות של התפלויות, גזים מרובים וזה מלווה בריח חריף רע מפה.
    בעבר היה לה סלמונלה וכמו כן סבלה מרפלוקס וושטי (הפסקנו זנטק לפני חודשיים).
    בדיקות צואה תקינות ובדיקות דם גם כן (נלקח בדיקת צילאק אבל אין תשובה).
    צילום בטן תקין.
    אולטרסאונד ראו כיסוי גזים ובלוטות לימפה גדולות יחסית.
    האם זה יכול להיות חיידק הליקובקטר פילורי או יותר בכיוון של דלקת במעיים?
    יש לנו תור לגסטרוסקופיה רק באוגוסט ובינתיים הילדה ממש סובלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן עוויתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני זקוקה לתגובה..

    קרן
    14/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן עוויתיים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    14/06/2011

    אני מניח שהסיבה העיקרית לתלונות היא שינוי בכלכלה או שעברה מחלה זיהומית. ממליץ מניעת מיצים. האכלה שלא בסמוך להשכבה לישון. יש לעקוב אחר בדיקת הצליאק- במידה ושלילית ממליץ השגחה בלבד. לא מוצא הצדקה רבה לאנדוסקופיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאה אחת ליומיים-תינוקת בת חודש
    עדינה
    12/06/2011

    ביתי בת חודש ומאז הגיעה מבית החולים ועד היום היציאות שלה כמו שעון שוויצרי-אחת ליומיים.
    מדובר בהנקה מלאה:אני מחליפה לה מינימום 6 פעמים ביום טיטולי "פיפי" והיא שוקלת כיום 4.200.
    בכל מקום שבו קראתי רשום שהממוצע הוא 3-4 יציאות ביממה ואני מאוד לחוצה בשל כך
    מה עליי לעשות??
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאה אחת ליומיים-תינוקת בת חודש - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    14/06/2011

    בהנקה יכולה להיות גם יציאה אחת לשבוע וזה תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי בעמידה
    חגית
    12/06/2011

    שלום רב
    אינני יודעת אם זה הפורום המתאים, אך אנסה בכל זאת
    בתי בת שנתיים. עד שהחלה ללכת סבלה מעצירויות בשל אנוס מעט קדמי,קיבלה נורמלקס. הרופאה אמרה וצדקה שהעצירות תיעלם כשהילדה תתחיל ללכת. הבעיה שהיא עושה קקי רק בעמידה, אני מניחה שכך נוח לה יותר "להוציא". כיצד מרגילים אותה לכריעה בסיר או בשירותים?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קקי בעמידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי בעמידה - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    14/06/2011

    כדאי להשתמש שוב בנורמלקס לתקופת הגמילה, יציאה רכה תקל עליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חוזרת
    אוקסנה
    10/06/2011

    שלום,
    בני בן 8 חודש וקצת.. ניזון בעיקר מסימילאק אדוונס 2.
    לפני כשלוש שבועות התחלתי לתת לו בבוקר דייסת אורז שגרמה לו לעצירות ולאחר מכן ליציאות קשות בגודל של זית. העניין הסתדר... אבל אני שמה לב שברגע שאני מביאה לו מרק ירקות (גזר או בטטה, תפוח אדמה, קישוא + לא תמיד אבל מוסיפה גם בשר הודו או עוף) יום למחרת הוא שוב יום שלם בעצירות ואחרי זה שוב עושה קקי אבל הפעם זה נראה כמו של גדולים ממש, בצבע ירוק חום כזה ללא דם. ואז במשך היום יוצא לו שילשול עד 3 פעמים.
    כשזה מגיע למצב הזה אני שוב מספיקה להביא לו מרק וממשיכה להביא לו רק סימילאק. ועכשיו אני רואה שגם מסימילאק יש לו את זה.
    אני מביאה לו במשך היום גם לשתות מים, ככה שאני לא חושבת שזה יכול להראות על התייבשות, גם החיתול שלו מלא מפיפי.
    אני לא יודעת מה לעשות לגבי מרקים, זה מצב תקין או לא? מה לתת לו ומה לא כדאי?
    אשמח מאוד לתשובה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חוזרת - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/06/2011

    המצב תקין. חשוב לא להאביס התינוק. האכלה מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות תינוקת בת חודש וחצי
    הורים מודאגים
    10/06/2011

    שלום

    בתנו בת חודש וחצי וסובלת מאוד במתן צואה.

    בבדיקה שבוצעה לה לפני כשבועיים ראתה הרופאה פיסורה והמליצה לנו למרוח לה וזלין בפי הטבעת ולהוסיף שמן זית לסימילאק.

    עשינו את הנ"ל ואין שיפור מבחינת הקטנה. בכל פעם שרק מתחילה יציאה היא צורחת בקולי קולות וללא הפסקה עד לסיום הפעולה. לאחרונה גם צורחת המון אחרי הסיום ואיננו בטוחים אם זו עצירות או משהו אחר.

    הרופאה בדקה אותה שוב אתמול וטוענת כי אין פיסורה וכי יתכן ובתנו פשוט לא "נהנית" מהפעולה ולא משום שכואב לה. אך לי זה לא נראה כך כי הילדה ממש לא רגועה וצורחת מכאב.

    מה ניתן לעשות?

    לעזרתך נודה

    **אציין כי בתי נולדה עם DUADENAL ATRESIA , נותחה אחרי הלידה. החסימה שוחררה. לאחר הניתוח יציאות סדירות.

    לגבי היציאות עצמן - רכות. כמויות גדולות מאוד.

    הפעולה עצמה נמשכת קרוב לחצי שעה בכל פעם ומתרחשת פעמיים מקסימום ביום.

    הילדה ניזונה מהיום הראשון בסימילאק טופ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות תינוקת בת חודש וחצי - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/06/2011

    ההמלצה בגיל זה היא דילול במים של הפורמולה ( 10% ) לא מתן שמן או תרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת אלסטאז
    יהודית הראל
    10/06/2011

    מדובר בתינוקת בת שנה, עם התפתחות כללית תקינה, פרט לעליה במשקל. שוקלת 7 ק"ג .
    תוצאת בדיקת אלסטאז בצואה- 552 mcg/gr
    על אילו בדיקות נוספות אתם ממליצים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלת אלסטאז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת אלסטאז - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/06/2011

    זה לא יהיה רציני לתת המלצות על בדיקות. את צריכה לפנות לרופא הילדים או הגסטרואנטרולוג המברר המקרה וזה יתן תוכנית בדיקות במידת הצורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לכאבי בטן שלשולים וריר דמי
    גלית
    08/06/2011

    לפני מספר פעמים שפנינו בשל שלשול וחום וכאבי בטן בבדיקת דם היו גם כן תפקודי כבד גבוהים,
    לאחר כשבועיים ביצענו שוב בדיקה ותפקודי הכבד ירדו אומנם לא לנורמה אך החלו לרדת.

    האם יש קשר לכאבי הבטן, שלשולים ?


    האם כדאי לחזור שוב על תפקודי כבד? הרופא ילדים טען שככל הנראה היתה מחלה וירלית, אך כאבי הבטן כאמור חוזרים על עצמם והשלשולים חוזרים מדי כשבועיים.

    תודה

    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לכאבי בטן שלשולים וריר דמי - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    08/06/2011

    קרוב לוודאי שרופא הילדים צודק ותפקודי הכבד משניים למחלה וירלית חולפת. אבל אם כאבי בטן מתמידים , מלווים בשילשולים לסירוגין יש לשלול מחלת הצליאק (רגישות לדגנים) שיכולה לגרום לכאבי בטן, שלשולים והפרעה בתיפקודי כבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן שילשולים, ריר ורדרד דמי
    גלית
    08/06/2011

    שלום רב,
    בני בן שלוש וחצי מזה מספר חודשים מתלונן על כאבי בטן חוזרים המלווים בשלשול שנמשך כיום -יומיים.
    מדי פעם מלווה חום לא גבוה ואף בהקאה אחת.
    פנינו פעמיים לבירור כולל צליאק ופריזיטים שיצאו תקינים, בדיקות דם תקינותף המוגלובין 12.
    היום שמתי לב שהוא רץ לשירותים ואף בורח לו מעט כחצי שעה לאחר שאכל מזונות שונים.

    חיוורון ניכר על פניו, לעיתים שפתים ממש בהירות, ואף הגננת אמרה לשים לב.
    הוא אוכל בגן יפה, לעיתים עייף יותר מהרגיל.
    משקלו 13.9 ק"ג ,

    היום לאחר ששמתי לב שהוא ניגש מספר פעמים רב לשירותים ניגשתי יחד איתו ושמתי לב שבורח לו ריר צהבהב (כמו נזלת) ובניגוב הצואה עטופה ריר ורדרוד דמי אף נקודה אדומה דמית, צואה היתה חומה אדמדמה.

    אשמח לשמוע דעתכם מה הסיבה לכל המהומה והאם עלי להמשיך להיות מודאגת.
    קבעתי שוב תור לרופא המשפחה על מנת לקבל הפניה לגסטרואנטרולוג.
    תודה וכל טוב,

    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן שילשולים, ריר ורדרד דמי - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    08/06/2011

    כאבי בטן מתמשכים שלשולים לסרוגין ולעיתים ריר ואולי דם מחייבים ברור .
    החל מבצוע 3-4 בדיקות צואה לפרזיטים וכללית (צואה טריה) ומעקב גם לשלול עצירות כאשר השלשול "עוקף" גוש צואה בבטן
    מומלץ להתייעץ גם גסטרואנטרולוג ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי פעם בשבוע
    Maya
    06/06/2011

    שלום דוקטור
    בתנו בת 11 שבועות יונקת הנקה מלאה ועולה במשקל.
    מאז שנולדה עשתה רק קקי פעם בשבוע.
    בפעם האחרונה עברו 11 יום בלי יציאה והרופא המליץ על נר גליצרין, כמובן שהנר עזר והיתה יציאה גדולה רכה ובצבע חרדל .
    עכשיו אנחנו שוב 6 ימים בלי יציאה. הרופא המליץ על לקטולוז.
    מה עדיף , התרופה או נר גליצרין?

    הרופא לא מצא בעייה מיוחדת.


    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קקי פעם בשבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי פעם בשבוע - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    08/06/2011

    שתי התרופות מתאימות. ברוב המקרים עד 7 ימים אם הילדה רגועה צריך להמתין בסבלנות בעקר אם אין אי שקט בולט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום