פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות ספיגה בילד בן שנתיים
    אני
    29/06/2011

    בני בן שנתיים נמוך מאוד במשקל ובגובה.
    זה התחיל אצלו כאשר עברתי מהנקה לתחליף חלבי. (בגיל 4 חודשים) הוא הגיב לזה לא טוב וכך גם לצמחי. העבירו אותנו לנורמיגן והוא עדיין המשיך להקיא ולשלשל. - חודש וחצי הוא סבל מהקאות, שילשולים וכאבי בטן עזים, דבר אשר גרם לו לרדת ירידה דרסטית במשקל ואף להיות אפטי. בגיל חצי שנה הוא אושפז ולמעט בדיקות כלליות כגון דם, שתן וצואה- לא נעשו בדיקות מקיפות לאיבחון הבעיה. בני אובחן כרגיש/אלרגי לחלב ולסויה. לא האריך באבחנותיהם השגויות של הרופאים במקום, אך רק אספר לך שביה"ח החליט לשחרר את בני בכל-זאת והמליץ להמשיך בנוטרמיגן, על אף שהוא הקיא ושילשל גם כאשר אכל נוטרמיגן.
    מאז אשפוזו (גיל חצי שנה) ועד גיל 10 חודשים, בני הוסיף להקיא לעיתים קרובות (שלוש-ארבע פעמים בחודש, לעיתים אף יותר), ולשלשל כל הזמן!! בגיל 10 חודשים, בשל הדרדרות במצבו הגענו פעם נוספת למיון (בבי"ח אחר...) הפעם התייחסו אלינו יותר ברצינות וקבעו לנו פגישה במרפאת גסטרו ילדים. לאחר בירורים (בני היה בן שנה), הוחלט להעבירו ל"ניאוקייט" - רגיל עד גיל שנה. אציין כי במשך כל הזמן הזה בני עלה עליה איטית מאוד במשקל, והיה נמוך מאוד ביחס לאחוזון. במשך כל הזמן הזה בני בקושי אכל אוכל מוצק ואם היה אוכל זה היה בכמויות קטנות ובדר"כ הוא לא הגיב לזה טוב- הקיא את האוכל בשלמותו גם לאחר כמה שעות, לעיתים לאחר יממה!!!
    כאשר ניסיתי להעבירו ל"ניאוקייט אדוונס" המותאם יותר לגילו, וגם זול יותר- בני שוב החל לשלשל. לכן, הוחלט להשאירו עם הנאוקייט הרגיל שהוא מזון מפורק יותר.
    על מנת שבני יעלה במשקל סירבה הדיאטנית שלו לתת לו אוכל מוצק למעט ארוחה אחת ליום (מגיל 10 חודשים ועד גיל שנה ו-7 חוד'!!) ובכל זאת - זה לא עזר! בני הוסיף לעלות במשקל באיטיות רבה...
    כיום הוא אוכל מגוון יותר ואני גם מגבילה אותו במתן ניאוקייט כדי שיאכל יותר מוצק. הבעיה היא שאני חוששת שהוא לא סופג את האוכל בגוף כי הוא כל הזמן רעב. אנסה להסביר: אני מביאה לו לחם עם טחינה למשל, או ארוחה בשרית (קציצה ופתיתים, לדוג') הוא אוכל חצי או את הרוב ולפעמים אפילו מנה שלמה, אבל מיד אח"כ או עד שעה הוא כבר צועק שהוא רעב. ואני לא מבינה איך זה יתכן? ראשית, אני לא רואה עליה במשקל, על-אף שהוספתי מזונות מוצקים. ושנית, הוא רעב כאילו לא אכל כלום!!! זה ממש מתחיל להלחיץ אותי!
    אני חוששת שמדובר בבעיה של אי ספיגת האוכל והייתי רוצה לשמוע את דעתכם בעניין וכן לדעת מה זה אומר הבעיה הזו? איך מאתרים אותה? וכיצד אפשר לפתור אותה????
    אציין שכל עוד הוא ינק הוא עלה יפה במשקל. עוד אציין שהתפתחותו השכלית והמוטורית תקינה, ב"ה. משקלו כיום עומד על 9,500 כאשר בגיל שנה וחודשיים משקלו היה 8,495. נולד בניתוח קייסרי בשל האצות בדופק העובר, חום אימהי ומים מקונאליים. משקלו בלידה היה 2,930
    בתודה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ספיגה בילד בן שנתיים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    29/06/2011

    בנך עלה במשקל כ 1 קג במשך 10 חד , עליה הנחשבת בתחום הנורמה. כדי לתת יעוץ ולבדוק תת ספיגה הוא צריך להראות במרפאת גסטרו. היעוץ לא יכול להינתן באינטרנט. מאחר ואת במעקב מרכז כלשהו רצוי להפנות השאלות למרכז זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם סמוי בצואה
    גל
    28/06/2011

    שלום,
    תינוק בן 5.5 חודשים
    לפני כ 3 שבועות פתאום התחיל לעשות קאקי כ- 7-8 פעמים ביום
    לפעמים ירוק עם ריר. עשינו בדיקת דם סמוי בצואה- התוצאה היתה חיובית
    עברנו לסימילאק טופ פרי ובו זמנית הילד התחיל להשתעל ועלה לו החום ולרוב הוא הקיא את הפורמולה והצוא היתה ירוקה בצבע זית ונוזלית.
    לאחר מתן אנטיביותיקה ושיפור מצבו החזרתי אותו לסימילאק רגיל, אבל החילו לו כאבי בטן וגזים התינוק לא שקט
    בבדיקת צואה לדם סמוי נוספת שביצענו כעת נמצא שוב חיובית למראת שהיציאות שלו תקינות והוא לא מקיא.
    הרופא המליצה על נוטרימגן, כי טוענת שזה סממן לאלרגיה, אבל הילד מסרב לאכול אותו למרות שהוספתי לו סוכר ענבים.
    יכול להיות שזה בכל זאת לא אלגריה אלא איזשהו וירוס?
    עזרה בבקשה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם סמוי בצואה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם סמוי בצואה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    זה יכול להיות מצב לאחר זיהום וירלי. כמו כן דם סמוי יכול להיות חיובי מוטעה כאשר במזון מרכיבים שנותנים תגובה חיובית- לדוגמא- קישוא,דלעת ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות לצליאק
    קרן
    27/06/2011

    שלום רב,
    בני בן שנה וחודשיים, יורד באחוזוני המשקל לאחוזון מתחת ל-3, לא עולה במשקל כראוי ויש חודשים שלא עולה כלל. אוכל כמו ציפור, מוציא המון אנרגיה, שוקל כ-8 ק"ג וגם בגובה ירד באחוזונים למתחת ל-3. ברקע עבר ניתוח שקד שלישי בגיל 9 חודשים ודפוסי האכילה הרעועים נותרו בעינם. אנמי (המוגלובין 10.2) אפילו שלוקח 14 טיפות ברזל ביום כבר 5 חודשים.
    במרפאת FTT בשניידר ובקופ"ח בדקו צליאק ויצא שלילי לנוגדים, IgA יצא 1.90 כשהנורמה בין 0-20.
    יציאה 1-3 פעמים ביום ולא עושה רושם שסובל מכאבי בטן, פשוט מנסים למצוא סיבה לאי הגדילה.
    האם אפשר לקבל את דעת הרופאים בעניין בבקשה?
    תודה
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות לצליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות לצליאק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    ממליץ ששניידר ימשיכו הברור. לאור העובדה שאנרגטי ושאוכל מעט יתכן ושינה הרגלי האכילה ללא מחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעיים
    בר
    27/06/2011

    שלום, אני בת 16..

    אני סובלת מעצירויות וכאבי בטן שמלווים ברעשים משונים בעיקר בשעות המוקדמות של הבוקר ובלילה. קולות אלו הם כמו רעשים של קרקורים לפעמים אך לא מגיעים מרעב.וממשיכים כחצי שעה גם לאחר אוכל.
    לקחתי אבקה נגד עצירויות שהיא עוזרת לי, אך הכאבים והרעשים עדיין נשארים.
    עשיתי כבר מספר בדיקות דם ובדיקת הליקובקטר, ואיני יודעת מה זה.
    מה נותר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעיים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    את זקוקה לטיפול בעצירות. נסי נורמולקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם לתינוקת בת חודש וחצי
    נעמה
    27/06/2011

    בבדיקות הדם של בתי נמצאו התוצאות הבאות
    BILIRUBIN-TOTAL-5.9
    BILIRUBIN-DIRECT -0.61
    מה אומרות תוצאות אלו?
    אני מניקה, האם כדאי לי לעשות הפסקה של 24-48 שעות על מנת להוריד את רמת הבילירובין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם לתינוקת בת חודש וחצי - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    במידה ומדובר בתינוקת ב2 חד ראשונים אפשרי שהמקור בהנקה. לא ממליץ על הפסקת הנקה לא 24 ולא 48 שע. התופעה חולפת עם הזמן. רצויה ספירת דם לשלילת המוליזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס
    ליאת
    26/06/2011

    שלום,
    בני נולד פג לפני 5חוד' בשבוע 30 במשקל 870 גרם. 10 שבועות היינו בפגיה. אחרי 8 שבועות היינו צריכים להשתחרר ואז הוא התחיל להקיא לפחות פעם ביום, , בצלום שעשו ונתנו בריום דליל בשתייה מפטמה ראו שיש רפלוקס."בתמרונים שונים נצפה רפלוקס מאסיבי עד לוושט העליון דווקא בתנוחת ANTI-TRANDELENBURG תלולה"."פעולת בליעה תקינה, נצפה יישור הזוית ע"ש היס של הקרדיה התרוקנות קיבה ותרסריון תקינה".
    נותנים לו לוסק 2.5 פעם ביום. בבית הוא מקיא פחות מהפגיה. אנחנו מאכילים אותו שהוא בתנוחת "עומד". עושים לו כל 20-30 סיסי הפסקה של 5 דקות. לפני חודש וחצי התחילה תופעה חדשה של השתנקות בכל הקאה. סיטואציה מאוד מאוד מלחיצה. (לפני כן גם אם הוא היה מקיא הרבה בזה זה היה נגמר. הוא היא מקיא וזהו)עכשיו זה נראה כאילו נשאר לו משהו בגרון והוא מנסה להשתלט על זה, הוא מאוד נלחץ מזה וכשמנסה לבכות לא מצליח כי תקוע לו בגרון. הוא לוקח את הראש בקשת אחורה, הפנים מתנפחות ומתקשות ומחליף צבעים. לוקח לו לפעמים 10 דקות עד שמצליח להשתלט על זה. אנחנו כמובן הופכים אותו וכו' לפי הנחיה של קורס החייאה.
    אנחנו גם מסמיכים לו את האוכל בקורנפלור.
    שאלתי
    1.מה לדעת הד"ר פתאום גורם לו להחנק מהקיא? האם יכול להיות שבגלל שגדל ומנסה להתמודד עם זה?
    2. איך ניתן לעזור לו?
    3. האם בתחילת ההקאה ישר כדאי להפוך אותו?(כי הוא נלחץ מפעולה זו) או שקודם כדאי לראות אם מצליח להתמודד?
    4. מתי בערך אמור לעבור לו הרפלוקס? עד איזה גיל? והאם אני סופרת לפי הגיל הכרונולוגי או המתוקן? אני במצב הזה לא יכולה לחזור לעבודה שלי ולהשאיר אותו עם משהו אחר .
    5. אמרו לי לנסות להשפריץ לו מיים על הפנים כשזה קורה..(מה שעושים לילדים שמפסיקים נשימה?) מה דעת הד"ר?
    6. למה יש ילדים עם רפולקס שמקיאים בלי להחנק?
    7. באיזה שלב צריך כבר להתקשר לאמבולנס?
    אודה לכם אם תוכלו לענות על כך השאלות ואשמח לכל עצה..
    ליאת
    (התינוק אוכל בערך כל 3-4 שעות, אוכל 115 סיסי. תדירות ההקאה בערך 1.5 בשבוע, אך עכשיו כמעט בכל הקאה יש השתנקות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    הוא אוכל כמויות גדולות מהרצוי. צריך להפחית. לבדוק הפיטמה של הבקבוק שאינה בעלת פתח גדול מדי. לא להפוך ולא להשפריץ מים וכל מיני תרגילים אחרים. ניתן להטות הגוף מעט הצידה. רצוי שיהיה בהגחת יחידת גסטרו בביח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זנטק - ריפלוקס
    רונית
    26/06/2011

    לביתי בת החודש נרשם זנטק 3 פעמים ביום.
    שאלתי: האם זה אומר שעליי לתת לה את התרופה כל 8 שעות לערך, על אף שההאכלות שלה לא יוצאות במדוייק כל מרווח זמן זה, כי אוכלת למעשה כל 3 שעות - אז יוצא שמקבלת כל 9 שעות לערך - או שמא מספיק שאגדיר את היום מ-6 בבוקר לערך ועד 12 בלילה לערך ואז זה יוצא 18 שעות ואתן למעשה כל 6 שעות (למרות שיש לה עוד האכלה-שתיים במהלך הלילה) עניין שיקל עליי ביותר, באופן בו ימנע את הצרחות במהלך הלילה שנובעים מרעב והעובדה שיש צורך להמתין רבע שעה לפני ההאכלה בשל הזנטק.
    ארחיב ואשאל אפילו נאם יתן לתת לה זנטק בשעות עם מרווח זמן לא מדוייק שוויצרי כך: שתקבל מנה ראשונה בשעת בוקר הכי מוקדמת (שנופלת על שעת ההאכלה של: (למשל 5:00-7:00 בבוקר), שעת אחר הצהריים שתיפול בחיקיי אותה עת לפי ההאכלה שלה (לדוגמא 15:00-1600) ושעת לילה הכי מאוחרת לפני שמגיעות שעות הבוקר (לדוגמ' 22:00-24:00) או שמא יש צורך במרווח שעות מדויק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זנטק - ריפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זנטק - ריפלוקס - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    המרווח המדויק לא חשוב. תני 3 פעמים ביום בלי להסתכל על השעון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות וגזים בן שבעה חוד'
    מירי
    26/06/2011

    שלום רב!
    בני בן כמעט שבעה חודשים. הוא יונק ובשבועות האחרונים הוא אוכל פעמיים ביום מוצקים (פעם תפוח ופעם בננה עם בסקוויט. בנתיים מסרב לירקות ומסרב למים בבקבוק כשאני מציעה לו לאחר הפירות )ופעם ביום גם תוספת פורמולה. לאחר שתוספת הברזל גרמה לו לעצירות וחוסר שקט וביעוץ עם רופא הילדים הפסקתי לו את הטיפות לכמה ימים ואז אתן לו סוג אחר. כרגע לאחר שהפסקתי את הברזל הוא התחיל לעשות קקי פתאם לפחות ארבע פעמים ביום. הוא יונק ותוך כדי או ממש בסיום היניקה כשהוא עדיין בזרועותיי הוא מתאמץ לכמה רגעים ועושה. הצואה יוצאת כגוש, לא קשה מאד אבל גוש, ובצבע ירקרק לא מאד כהה.
    אני מניחה שהוא מתאמץ ושהצואה הפכה קשה יותר בגלל המוצקים והתוספות אבל האם זה תקין שהוא התחיל לעשות פתאם 3-4 פעמים ביום כבר במשך שבוע?
    (עד גיל חצי שנה כשרק ינק עשה קקי עפ"י רוב רק פעם ביום, לפעמים אפי' פעם ב3 ימים).
    שאלה נוספת. הוא סובל מגזים באופן קבוע כבר מגיל חודשיים. בתחילה ניסינו גרייפווטר וכדו' אך מכיוון שלא ראינו שינוי הפסקנו. עקרונית הוא לא מתלונן על כך בכלל אבל אנחנו שומעים אצלו מהטיטול המון גזים ממש בצרורות (לפעמים גם ריח לא נעים) אבל כלפי חוץ לא נראה לי שהוא סובל מזה, הוא ילד רגוע מאד בסה"כ וחייכן.
    האם ריבוי גזים מחייב התייחסות או שאם הוא לא מתלונן אין צורך לעשות דבר?
    סליחה על ריבוי השאלות.
    תודה מראש!

    מירי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות וגזים בן שבעה חוד'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות וגזים בן שבעה חוד' - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    תתעלמי מהיציאות והגזים הכל בגדר הסביר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי תזונה מאינפמיל
    קרן
    26/06/2011

    שלום, בתי בת 6 חודשים בסוף השבוע הקרוב
    לאחר ניסיונות של מטרנה/ סימילק/ נוטרמיגן הוחלט בייעוץ עם ר.ילדים למתן אינפמיל
    בחשד לריפלוקס או אלרגיה לחלב משום שהקיאה בתמ"לים המוזכרים לעיל.
    מכיוון שמתקרבת לגיל חצי שנה ואינה מראה תופעות כלשהן הוחלט לנסות להחזירה לסימילק ללא לקטוז יחד עם דייסת אורז לבדיקת הרגישות
    כשאכלה ארוחה אחת ביום של הסימילק ללא לקטוז ושאר הארוחות אינפמיל כרגיל לא היו תופעות
    אולם, כאשר הגדלנו את כמות הסימילק לשתי ארוחות בלבד והשאר אינפמיל החלה שוב אחת או פעמיים ליום להקיא
    שאלותיי: 1. האם יכול להיות שבהבדל כזה של מינון יש כבר תופעות או שייתכן וזהו צירוף מקרים?
    2. האם בכלל כדאי להעבירה למזון אחר או שהאינפמיל מספיק מזין עד גיל שנה ויותר?
    3. ** התחילה מרק של ירקות בלבד אחת ליום בלבד- האם ייתכן וקשור לתופעה?
    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי תזונה מאינפמיל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי תזונה מאינפמיל - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    28/06/2011

    רצוי לדבוק בפורמולה אחת ולא להחליף ,אלו תופעות רגילות שמסתדרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון נוסף קטן

    קרן
    26/06/2011

    חשוב לי לציין כי עולה במשקל כשורה (גם בתקופת ההקאות)
    לא מראה סימנים של צרבות או כאבים כלשהם
    שוקלת היום כ- 7 ק"ג ונראית בריאה וארוכה לגילה (אחוזון 90 בגובה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוסעת לטיול מחר ודואגת..
    מיקה
    26/06/2011

    שלום, אני בת 17 יש לי בעיה כבר בערך שנתיים שממש מפריעה לי ופוגעת באורח החיים שלי לעיתים קרובות. יש לי בעיות במערכת העיכול שקורות דווקא ברגעים הכי פחות מתאימים. למשל אם אני יוצאת לטיול אז בזמן הטיול אני אצטרך להתפנות הרבה בעיקר בבוקר וזה יתבטא בכך שכל כמה דקות אני אחוש צורך לשרותים מחדש ולא בפעם אחת(זה לא בהכרח שלשול תמיד). בזמן מחזור אני סובלת בדרך כלל ביומיים הראשונים משלשול, אך לפני שבוע וחצי קיבלתי מחזור ומאותו יום ועד היום אני עדיין משלשלת כל בוקר כמעט, דבר שממש פוגע באיכות חיים שלי בשבוע וחצי האחרונים. מחר אני נוסעת עם חברים לטיול לכמה ימים ואני מאוד חוששת שכל התסמינים האלו ממש יפריעו לי ויפגמו בחוויה. קורה המון שאני משלשלת דווקא בטיול בבוקר כשרק קמים ואני האמת בטוחה שזה יגיע, הבעיה שזה ממש לא נעים ללכת כל כמה דקות לשרותים כי צריך איכשהוא לתרץ לחברים למה אני כל שניה הולכת לשרותים. מה שגם, הצורך לשרותים הרבה מאוד פעמים מעיר אותי מוקדם מאוד.
    חשוב לציין שלפני כמה שנים נבדקתי לצליאק כי לאחותי יש ונמצא כי אין לי.
    אני לא רוצה שתופעה זו תפגע לי באורח החיים עד כדי לפחד לצאת לישון מחוץ לבית, אבל אני באמת כבר לא יודעת איך להפטר מהבעיה הכל כך מטרידה הזו!
    אשמח לעצות של מה אני יכולה לעשות בימים הקרובים כדי למנוע זאת בטיול, יכול להיות שזה נשמע קצת כמו תסמונת המעי הרגיז, רק שאני ממש לא מתרגשת ובלחץ לקראת הטיול ולא מבינה למה זה קורה כל פעם.
    אשמח מאוד מאוד לעצות בהקדם, תודה רבה מראש, מיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוסעת לטיול מחר ודואגת..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוסעת לטיול מחר ודואגת.. - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    26/06/2011

    את יכולה לקחת קלבטן לטיול. לצורך יעוץ וטיפול נוסף פני לגסטרואנטרולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות
    Maya
    23/06/2011

    שלום דוקטור

    בתנו המקסימה בת שלושה חודשים אינה עושה קקי ללא עזרה.( רק עם נר )
    יונקת הנקה מלאה, חייכנית ועולה במשקל.

    חודש שעבר עשתה קקי כל יום לאחר טיפול של לקטולוז של שבועיים.

    חזרנו ללקטולוז השבוע אך אין תוצאות ולאחר שבוע השתמשנו בנר תינוקות שעזר.

    אנו חיים בארצות הברית ונשלחנו לבדיקת דם( שהכניסה אותנו ללחץ נוראי).

    מה יכולה להיות הבעייה? מדוע נשלחנו לבדיקת דם?

    יש לציין שהתינוקת לא נראית סובלת ונינוחה רוב הזמן.

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    26/06/2011

    לא ברור לאיזו בדיקת דם נשלחה, יתכן ומדובר בתפקוד בלוטת התריס. יש לשלול תת תפקוד במצב זה. על הנקה יכולה להיות יציאה אחת לשבוע וזה עדיין בתחום הנורמה, בהנחה שהבדיקה הגופנית של הילדה תקינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליווי הורים לילדים בעלי מחלה כרונית
    אופרי
    21/06/2011

    תלמידות תיכון אופק שבעברון, מגמת מדעי הבריאות ומערכות רפואיות מחפשות הורים לילדים ופעוטות בעלי מחלה כרונית לכתיבת עבודת חקר בנושא.
    להורים ולילדים תינתן אוזן קשבת, ליווי וייעוץ (לא מחליף יעוץ רופאי) במהלך שנתיים רצפות.
    לא מדובר על מחלות חולפות, משפחות באזור הצפון המטופלות בבית חולים נהריה או חיפה.
    לפרטים נוספים: אופרי- 0528912777

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליווי הורים לילדים בעלי מחלה כרונית - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    23/06/2011

    מתן האינפורמציה על ההורים מסווג. יש לפנות להנהלת ביח לקבלת אישור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים ושלושה ח'.
    הילה
    20/06/2011

    בתי נולדה בשבוע 32 במשקל קטן מאד. ההתפתחות שלה תקינה חוץ מזה שהיא עדין קטנטונת- 9.5 קג. לא אכלניתגדולה, ועדין שותה שלושה בקבוקי מטרנה כל יום.
    היו לה בעיות עצירות כתינוקת שעברו. מאז שאחותה נולדה היא שוב סובלת מעצירויות. תחילה זה היה ברור שזה ריגשי אבל עכשיו זה כבר לא כל כך ברור. עברה כבר חצי שנה והיא קיבלה את העובדה שיש לה אחות קטנה.
    אני חייבת לציין שבאולטראסאונד האחרון שלה לפני הלידה אחד הרופאים ציין שיש לה חלחולת מורחבת....
    היא כבר כמה חודשים מקבלת נורמלקס, בלי זה היציאות מאד קשות וכואבות.יש לה יציאה פעם ביומים-שלוש ולא נעים להגיד יוצאת לה שם כמות ובגודל שהיה מכבד איש בוגר.לא ברור איפה היא אוגרת את כל הפסולת בגוף הפיצפון שלה.

    האם יש צורך לפנות לממוחה?
    האם זה בסדר להמשיך לתת נורמלקס?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנתיים ושלושה ח'.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים ושלושה ח'. - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    23/06/2011

    ממליץ פניה למומחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד גבוהים ילד בן 8
    אתי
    19/06/2011

    בני בן 9 סובל ממחלת FMF נוטל כדור קלוחצין פעמים ביום .
    לפני שנה עשינו בדיקות דם תפקודי הכבד היו 95 ו-65.
    לפני חודש עשינו שוב תפקודי כבד עלו ל-295 ו-106.
    לפני שבועיים עשינו שוב עלה ל-385 ו-116 .
    אני מאוד מודאגת עשו בדיקה צהבת אין מחלת נשיקה אין.
    חשבנו אולי מהכדורים שהחל לשתות לפני 4 חודשים אך הרופאה שמטפלת בו בבית החולים אמרה שאין קשר.
    יש לציין שהילד סובל מעודף משקל של כמעט 20 קילו אך עשינו אולטרסאונד כבד יצא תקין
    הילד ביום יום מתפקד בסדר למעט כבידות ומתלונן לפעמים על כאבי בטן.
    אודה לך על עזרתך הדחופה.
    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד גבוהים ילד בן 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד גבוהים ילד בן 8 - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    23/06/2011

    הוא זקוק לברור,יש לפנות לגסטרואנטרולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס...
    אתי
    19/06/2011

    שלום, ביתי בת 5 חודשים שוקלת 7 וחצי קילו סוובלת מריפלוקס בהתחלה זה היה הקאות ואז זה עבר לצרבות ולחוסר תיאבון מתחילה לאכול וכעבור זמן קצר בוכה ולא מוכנה להמשיך .אחרי תקופה של כמעט חודש שהיתה אוכלת ממש מעט(400 מ"ל ביום) התחלנו לטפל בזנטק בנוסף על הסמכת האוכל עם קורפלור ובאמת אחריי יומיים עבד פלאים הילדה חזרה לאכול ארוחות מלאות ( 4 ארוחות ביום של 180 מ"ל). עברו שבועיים ושוב הכל חזר הילדה לא רוצה לאכול אוכלת 60 ומתחילה לבכות אם כבר מצליחים לתת לה יותר מקיאה בנוסף מתלווה לזה מאין השתנקויות קטנות . היא מעט מקוררת ומשתעלת טיפה האם יש קשר לחוסר תיאבון או שפשוט הזנקט הפסיק לעזור.???
    זה לא מצב של עומס אוכל כי במצב הכי טוב היא אוכלת 4 ארוחות של 180 שלמיטב הבנתי זה פחות ממה שצריכה לאכול
    אודה לעזרתכם הדחופה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    אתי
    19/06/2011

    שהיא מטופלת בזנקט 1 מ"ל פעמיים ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס... - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    23/06/2011

    ניתן להחליף הזנטק בלוסק שיעיל יותר מהזנטק. כמות האוכל תקינה , ניתן להפחיתה ל100 מל כשמוסיפים דייסה. כמו כן ניתן להתחיל במרק ואחרי פרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום