מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- מעין ליחה בצואה של ילדה בת שנתייםמיכל20/07/2011
ערב טוב,
בתי בת שנתיים וחמישה חודשים. יש לה רגישות ללקטוז (ואת זה אנחנו משתדליל להימנע כמה שיותר מלתת לה).
בטנה נפוחה ויש לה עצירות כרונית. לפעמים יש לה גם שלשולים כתוצאה מהעצירות.
אנחנו נותנים לה (בהוראת רופא) באופן קבוע אבקת מקרוגולום לטיפול בעצירות.
ביומיים האחרונים, למרות שנתנו לה מקרוגולום, היתה לה עצירות יומיים. אח"כ היתה לה יציאה (במאמץ רב, חתיכות מאוד קטנות וקשות), ואח"כ באותו היום, לאחר מאמץ רב ותלונה שלה שכואב לה מהקקי, שלשול (עם גרעיני תירס מלפני שלושה ימים).
היום שוב צואה עם ליחה, מעין נזלת. והילדה חסרת מנוחה. הבחנתי בזה כבר כמה פעמים לאחרונה.
האם זה נורמלי שיש מעין ליחה המקיפה את הצואה? מה יכולה להיות סיבה/או גורם אפשרי לתופעה?
צירפתי תמונה, ששווה יותר מאלף מילים. זה לא כל כך קונבנציונלי אולי, ובכל זאת ...
אני די מודאגת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליחה בצואה של כבת שנתיים תמונה
מיכל20/07/2011
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואולי תמונה יותר ברורה..
מיכל20/07/2011
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעין ליחה בצואה של ילדה בת שנתיים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/07/2011רצוי טיפול סדיר בפגלקס או שמן פרין לתקופה של מס שבועות. הריר בצואה לא משמעותי במיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון צליאקשרה לאה20/07/2011
האם חלב אם שאוכלת מזון שמכיל גלוטן יכול להשפיע על התפתחות תינוק שבמשפחתו אובחנו חולי צליאק? מדובר בתינוקת בת 9 חודשים שיש עליה איטית במשקלה וסובלת באיחור התפתחותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון צליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/07/2011במידה ובדיקת הדם של התינוקת לצליאק שלילית אין חשיבות לאכילת האם מוצרים מכלי גלוטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת צליאק
שרה לאה24/07/2011תודה על ההתיחסות. האם זה סביר לבקש בדיקת דם במקרה שלנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה ותוסף ברזל לבת חצי שנה.שרה19/07/2011
שלום לכם,
יש לי תינוקת מקסימה בת חצי שנה.
נולדה בחודש תשיעי IUGR במשקל 1857 ק"ג.
היא עולה רציף במשקל וכיום שוקלת מעל חמישה קילו-
סבלה רבות מגזים ממש רוב היום ולא רק בשעות מסויימות...עד גיל חמישה חודשים ומרפלוקס סמוי קל שטופל על ידי זנטאק למשך חודש.
טרם התחלתי לתת לה ברזל כיוון שגם ככה סבלה מעצירות וחשיפה למוצקים התחלנו לפני כחודש. לאט לאט..
היא מאוד מתלהבת מהמוצקים ושמחה לטעום טעמים חדשים ,אבל שמתי לב שמזונות מסויימים עושים לה גזים וכאבי בטן כגון: בננה. -ניסיתי בנתיים רק מעט ירקות מבושלים ומעט פירות.
רציתי לשאול -כיצד נכון להתחיל איתה מוצקים? האם טוב לתת שיבולת שועל מבושלת יחד עם פרי מרוסק- היא מאוד אוהבת את זה..ונראה שזה עובר בסדר ללא בעיות גזים.
מאיזה סוג מזונות עדיף עדין להמנע ועד מתי..?
בנוסף-לגבי הברזל, התחלתי איתה עכשיו בגיל חצי שנה, מינון של גיל ארבעה חודשיים (3 טיפות) במשך יומיים והיא פשוט סבלה וממש חזרה אחורה לימי הגזים הנוראיים... כאבי בטן עצירות ומה לא... ניסתי ברזל עדיף של הדס- היא בקושי לקחה כי יש לזה טעם נוראי, והמעט שלקחה (אולי 2 טיפות...)גם כן עשה לה תופעות שנראו שוב כמו הרפלוקס והגזים (הפעם בלי עצירות). כיצד יש לנהוג במקרה שכזה?
כיום היא ניזונה בעיקר מדייסות מטרנה ומטרנה אקסטרה קייר שלב1-עוברת בימים אלו לשלב 2 -גם את זה אני עושה בהדרגה...פעם-פעמיים ביום שלב 2 ובשאר הארוחות עדיין שלב 1.
מידי כמה ימים אני נותנת לה מעט פרי מרוסק או ירקות מבושלים טחונים-גם כן ממש מעט.
עדין לא הגענו למצב של ארוחה שלמה ביום מוצקים.
אודה מאוד לעזרתכם.
שרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה ותוסף ברזל לבת חצי שנה. - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/07/2011במידה ותכשירי הברזל מפריעים לה לא חובה לתתם. תוספות המוצקים בגיל זה הם דייסה,מרק-עוף,גזר,תפו"א או אורז. פרי- בננה או תפוח או שילוב של השניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך.
שרה22/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן אצל פגשיר19/07/2011
היי
ילדתי תאומים ,בת ובן.
ביומיים האחרונים לבן יש כאבי בטן איןמים.
הוא ממש מתפתל.
הוא אוכל 90 מיל של מטרנה שלב 1.
הוא במשקל נכון לאתמול 3.120 גרם.
הוא בן חודש וחצי.
כמה שאלות.
מדדתי לו חום בישבן היה לו 37.5
ואז יצאה לו צואה שהייתה בצבע ירוק וצהוב ולבסוף צהובה מימיימת.
האם זה תקין?
מה ניתן לעשות ?
והאם להמשיך לתת לו לאכול רגיל או שזה יכביד עליו?
חשוב לציין כי הוא ממש מקבל התקפי כבאי בטן,זה לא גזים!
והוא ממש סובל,צבעו מחוויר ולא נעים.
יחד עם זאת שאני נותנת לו אוכל הוא אוכל ,אומנם לאט ולא מסיים הכל (והוא בדרכ היה מסיים הכל ללא דופי).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן אצל פג - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/07/2011האמצעי היחיד בגיל זה הוא לשמור על כמות אוכל מדודה ולא עודפת כ12-130 מל לקג משקל גוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ביופסיה לצליאקחנה19/07/2011
בבדיקת דם שנערכה לנכדתי לפני מספר חודשים ,,נמצאו נוגדנים לצליאק.נקבע לה תור לביופסיה ,אלא שעקב שביתת הרופאים התור בוטל.עדיין לא נקבע תור חדש.אני מניחה שתהיה המתנה ארוכה.הילדה סובלת מ:כאבי בטן,גיהוקים,מיעוט אכילה ,היא רזה וקטנה מאוד.מצב זה נמשך כבר שנה בערך.
היא תהיה בת חמש בחודש הבא.
שאלתי: האם להמתין לביופסיה גם אם זאת תתבצע בעוד מספר חודשים ,ולהמשיך בדיאטה רגילה? או להתחיל בדיאטת צליאק?
תודה
סבתא חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ביופסיה לצליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/07/2011מומלץ לבצע הביופסיה לפני נתחלת דיאטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למבליהאמא19/07/2011
שלומ רב
הבן שלי בן שנתיים וארבע, שילשל כשבוע ימים4-5 פעמים ביום.עכשיו הצואה שלו מתחיל להיות יותר נורמלי.עדיין רך, אבל לא שילשול פעמים ביום.
נתנו דגימת צואה אחת לבדיקה ויצאו לו ציסטים של למבליה.הרופא המטפל אמר שהכל בסדר רק צריך לעכוב והוא יכול ללכת לגן.כשהבאתי לו עוד דגימות צואה הוא לא היה מוכן לשלוח אותן עפילו לבדיקה. אני יודעת שצריך לקחת כ-3 דגימות לאבחנה מדויקת .מה לעשות? האם ההמתנה לא תגרום לו נזק ?אם כבר יש את הציסטים הוא לא אמור לקבל טיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למבליה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/07/2011ממליץ טיפול בפלגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה - עצירותמרין18/07/2011
שלום!
ילדה בת שנה שסובלת כבר כחצי שנה מעצירות (שהחריפה רק במס' חודשים אחרונים),
כאשר שמתי לב שהופיעה מין בועה קטנה שבהמשך הפכה לחתיכת "עור עודף" בקצה הרקטום הרופאה אמרה שאין מה לדאוג וכנראה שזה היה שם קודם ופשוט לא שמתי לב...
לפני כשבוע אושפזה בגלל UTI וקיבלה עירוי של אנטיביוטיקה במשך 5 ימים - מה שהחריף את העצירות עוד יותר... כאשר שמו לה נר גליצרין בבית חולים האחות אמרה שהדבר הזה הוא לא עור עודף אלא טחור, וביציאה הבאה שלה מרוב המאמץ ראיתי אפילו שנסדק לה הרקטום והיה בסדק קצת דם...
כרגע בטיפול אנטיביוטי בבית ומקבלת במקביל גם פרובויוטיקה - מה שקצת מקל על היציאות אבל עדיין זה מלווה בבכי...
מה עליי לעשות? האם ישנו טיפול לטחורים בתינוקות??? האם ניתן יהיה לטפל בזה או שהטחור ישאר??? ומה לגביי הסדק האם ישנה סכנה בריאותית????
קבעתי תור לגסטרו תינוקות - אבל זה בעוד הרבה מאוד זמן...
אודה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה, תודה
מרין19/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנה - עצירות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/07/2011רצוי לתת לעצירות טיפול בפגלקס. אין בדכ טחורים בתינוקות. קפל העור שראית קרוב לודאי מרמז על סדק- רצוי טיפול מקומי במשחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת תמ" לפני גיל שנהאביגיל17/07/2011
שלום,
נעמה בת 11 חודשים. עד לפני שבוע ינקה פעם בבוקר ופעם בערב (ואז חלקים נכבדים מהלילה...) במקביל לגמילה מהנקה, שהייתה בעיקר על רקע האכילה הלילית, התחלתי לתת לה בקבוק תמ"ל במשך היום, והיא לא מגלה התלהבות. היא מוכנה לשתות כ 150 CC, וגם זה רק לאחר השתדלות מצדי. לעומת זאת - היא אוכלת תפריט מוצקים מצוין, מגוון ועשיר, ואוכלת כמויות יפות (וכמובן שותה מים מכוס פטנט).
האם יש סיבה להתעקש בכל זאת לתת גם תמ"ל עד שתגיע לגיל שנה, או שאפשר לוותר?
תודה,
אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת תמ" לפני גיל שנה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין18/07/2011אין חשיבות להאכלה של תמ"ל עד גיל שנה. אם התינוקת אוכלת בהנאה ובכמות מספקת מזונות נוספים המתאימים לגילה , מגוונים ומכילים את כל צרכיה לגיל זה כולל מוצרי חלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
אביגיל18/07/2011אפשר להתחיל לתת לה חלב ניגר? כי זה הדבר היחיד (מלבד דבש ואגוזים למיניהם) שהיא עוד לא אוכלת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוד, כאב בפי הטבעתשרית16/07/2011
בתי בת ה- 4 מתלוננת אחת לחודשיים על כאבים או גירודים בפי הטבעת. איזה יאוש. לילות ללא שינה, מקבלת ורמוקס, נראה לי שאם יש תולעים הן כבר מזמן חסינות, וכך חוזר חלילה. הצרחות עד לב שמיים. לעיתים אני מבחינה באודם באזור פי הטבעת והפיפי, אני מורחת לה משחת תינוקות מרגיעה אבל איך שהוא זה מתפתח לצרחות. מה זה יכול להיות? תולעים? בכזו תדירות? זה בדר"כ בערב, אבל לא בהכרח. תודה!! ואגב- כמה פעמים בשנה מומלץ או אפשרי לתת ורמוקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרטים נוספים...
שרית16/07/2011שכחתי לומר שאינה סובלת מעצירות, ואני לא מצליחה להבחין בתולעים (גם לא עם פנס בחושך...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים... - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011גרד בפי הטבעת ואזור הנרתיק בילדי גן אכן אופיני מאד להדבקה בתולעים. רק חלק מהילדים או בני המשפחה שנדבקו בתולעים יסבלו מתופעות ולכן חלק גדול לא מאובחנים, וממשיכים להיות גורמים מדביקים של חבריהם או בני המשפחה. אני ממליץ לך לתת מספר סבבים של טיפול בורמוקס כל שבועיים , על מנת לטפל בתולעים שבקען מהביצים (ורמוקס אינו מטפל בביצים רק בתולעים החיות), לתת טיפול משפחתי בחזית אחת לכולם , ובתום הטיפול להרתיח את המצעים ולבנים של כל בני המשפחה
להדריך את כולם ליטול ידיים מסודר וקבוע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בתץ 7.5 חודשיםשרה16/07/2011
שלום. ביתי בעוד מספר ימים בת 7.5 חודשים. לפני חודש חלתה בוירוס קשה מאד של מערכת העיכול כולל הקאות דמיות ושילשולים. לאחר ההחלמה לא מצליחה לחזור לאכול את כמויות האוכל שלהן הייתה רגילה(כל שלוש ארבע שעות 180 גרם מטרנה ומנת פירות .
כיום אוכלת כל שלוש שעות כ 120-140 גרם מטרנה ויש ימים שארוחות קצת צפופות של 60-80 גרם מטרנה ורק מנשנשת פירות ירקות ודברי חלב לא אוכלת מנות שלמות.חשוב לציין כי בתקופה זו יצאו לה שתי שיניים ולדברי הרופא יש עוד כמה בדרך יחד. יש לה הרבה מאד ליחה ורוק (שומעים ורואים). .
שאלותי הן: לגבי האוכל האם זה תקין שהורידה כמויות אוכל? מה עושים עם פירות וירקות ושאר הדברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בתץ 7.5 חודשים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/07/2011לאחר מחלה זיהומית במע בעיכול בהחלט יכולים להיות שינויים בהרגלי אכילה וביציאות. אין הצדקה להאכיל כל 3 שע . 4-5 ארוחות ליום מספיקות. הציעי לה המרק והפרי (בננה ,תפוח) ועם הזמן זה יחזור לאכילה רגילה. סבלנות !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שרה16/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותירדן14/07/2011
יש לי ילדה בת שנתים ו8 יש לה בעיות של עצירות לפעמיים תקופות יותר טובות ובתקופה האחרונה קורה שהיא עושה קקי ויומים אחרי לא עושה היא רוצה לעשות אבל מפחדת שכואב לה ולא עושה, מה שקורה שאני נונתת לה איבילק 5 מייל וזה עוזר.
היא דווקא אוכלת עגבניה מרוסקת ופירות שתיה היא לא שותה הרבה ואני לא יכולה להכריח אותה.
מה אפשר לעשות במצב הזה?
והאם זה בסדר שזה קורה לה לתת אבילק/ לאבולק? כי זה קורה לה בתדירות די גבוהה.
האם האבילק יכול לשבש את פעילות המעיים שלה או שזה בסדר
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011ביתך קרוב לוודאי סובלת מעצירות מתמשכת . יש מקום לטפל בה בצורה קבועה למשך מספר שבועות באבילק (זה עוזר לפי הדווח שלך) וישיבה מסודרת בשירותים יום יום.
לאחר 3-4 שבועות של יציאה מסודרת אחת ליום יומיים ניתן להקטין את הטיפול באבילק ליום כן יום לא, ורק לאחר מספר שבועות נוסף אם הכל תקין לנסות ולהפסיק . אין התרגלות לתרופה, וכאשר היציאות רכות ואינן כואבות הילדה תשתחרר מהפחד והעצירות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבטן תחתונה בעיקר בלילהשרה13/07/2011
שלום
אני בת 30 יש לי כאבים חזקים בדיוק אני לא יודעת אבל בבטן התחתונה משני הצדדים כולל כאבים בגב, הכאבים הם בעיקר בלילה אשר אני מתעוררת כמה פעמים כי אנני יכולה להתהפך מצד לאחר בלי להתעורר מהכאב והמצב נשאר כך עד הבוקר כשאני מתעוררת עם עייפות וכאבים ובקושי יכולה ללכת או לשבת במיוחד להתכופף.
עשיתי כמה בדיקות והכל תקין למשל CT לכליות ולבטן
עברתי שני ניתוחים קריתת כיס המראה וקריתת ציצטה מהשחלה.
מבקשת את עזרתכם
תודה
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בבטן תחתונה בעיקר בלילה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011הפורום הזה מיועד לילדים בלבד, ממליץ לך לפנות לפורום גסטרו/כירורגיהשל המבוגרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים שהתגברוצללית12/07/2011
שלום רב!
בני בן חודשיים וסובל מגיל שבועיים מגזים (ככל הנראה) הבאים לידי ביטוי בהתפתלויות, משיכת רגליים, בכי רב מאוד ואפילו צווחות. זה מופיע במהלך כל שעות היממה כשעה לאחר האוכל. בעצתה של רופאת הילדים עברנו לנוטרמיגן ובנוסף זנטק מחשד לרפלוקס סמוי/ צרבת היות ובוכה בזמן האכלה. חשוב לציין שעד גיל חודש היה על הנקה ומגיל חודש הוספתי תמ"ל (מטרנה וסימילאק) גם כך וגם כך הכאבים לא פחתו. מאז הנוטרמיגן יש לו יציאה פעם עד פעמיים ביום לעומת פעם בשלושה ימים לפני כן עם התמ"ל.
כיום על הנקה חלקית יחד עם הנוטרמיגן אולם לאחרונה נראה כי הכאבים וההתפתלויות החמירו! הוא בוכה וצווח המון. יתכן שרגיש למשהו? האם כדאי להפסיק את הנוטרמיגן ולעבור חזרה לתמ"ל כגון סימילאק? מה ההבדל בין סימילאק טופ פרי לנוטרמיגן?
הוא נראה סובל מאוד ומותש כי אינו מצליח לישון יותר מידי במהלך היממה...
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים שהתגברו - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011בנך סובל קרוב לוודאי מתופעה שכיחה בגיל הזה של קוליקס קשים. הסיבה לכך לא תמיד ידועה והניסיון הנכון לעבור לנוטרמיגן לתקופה לשלול רגישות לחלב היה במקומו. ממליץ לא לשנות כעת את סוג המזונות, להשתדל להאכיל בשעות קבועות, בצורה נינוחה ושקטה, לא להאכיל כל פעם שבוכה, לערסל את הילד ולנסות להביאו למצב נינוח ושקט. ניתן לנסות גם תוספת של פרוביוטיקה מסוג ביוגאיה 5 טיפות פעם ליום ,נבחין בשינוי תוך מספר ימים, בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לגזים שהתגברו
צללית18/07/2011תודה רבה על תגובתך.
ובהמשך לתשובתך- האם ניתן לתת את הפרוביוטיקה לתינוק בן חודשיים וחצי?
ראיתי מספר המלצות על תוספת זו אך בכולם היה רשום שהפרוביוטיקה מיועדת לגיל חצי שנה ומעלה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים לתינוק בן עשרה ימיםנדב11/07/2011
שלום,
בני בן העשרה ימים, אוכל גם תרכובת מזון של סימילאק וגם קצת חלב שאישתי שואבת .
מיום היוולדו אני שם לב שהיציאות שלו מאוד מימיות כמו שלשול חזק מאוד, בצבע צהוב ירקרק.
האם זה נורמאלי, קשור בתחליף המזון?
האם יש סיבה לדאוג ולפנות לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים לתינוק בן עשרה ימים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011ממליץ להראות לרופא את תוכן היציאה. לעיתים יציאות נוזליות מעט תקינות ולעיתים אכן מחלה שלשולית. אין טוב ממראה עיניים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך ליצחיאות של בני הקטן
נדב17/07/2011ראשית תודה.
היציאות ניהיו סמכיות יותר ונראות כמו משחה, אם אני זוכר נכון מהילדים הגדולים שלנו, זה נראה משהו מוכר ותקין, כבר לא כמו שלשול או משהו כזה...
עכשיו נראה שהתחילו כאבי הבטן מהתמ"ל צאחר והוא מקבל 40% חלב מאישתי והיתר השלמה מהתרכובת מזון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן ושלשוליםאופיר11/07/2011
בני בן 3 ובשנה וחצי האחרונים שמתי לב שכמעט כול חודשיים יש לו "וירוס" שלשולים וחום יום לפני שזה קורה הוא מחוויר מאוד ואז אני יודעת שמשהו מתחיל , כשזה מופיע יש לו יציאות מימיות חום וכאבי בטן חזקים , ביצענו בדיקת פרזיטים יצא תקין אני מתחילה לדאוג האם הגיוני העניין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן ושלשולים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין16/07/2011עדיין השכיח ביותר מחלה זיהומית חוזרת של מערכת העיכול. אבל אם התופעה המחזורית נמשכת, אם שלשולים מתמשכים יותר משבוע, אם ישנה הפרעה בצמיחה ושגשוג יש מקום להרחיב את הברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
