מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- ריפלוקסשירן06/06/2011
בני בן 7 חודשים שוקל 8.100 גובה 70 ,סובל מריפלוקס ,פולט המון לפחות 10 פעמים לאחר הארוחה וגם כעבור 4 שעות ,אין בעיה של חוסר עליה במשקל הוא באחוזון 25 ושומר על כך. חוץ מזה שהבגדים תמיד מלוכלכים לא עושה רושם שהוא סובל( ההאכלה והפליטה לא מלווה בבכי או בחוסר שקט ,לא בזמן הארוחה ולא לאחר מכן.
בגיל 5.5 חודשים עברתי לאינפמיל אבל אין שיפור (היה רק לזמן קצר).מה עלי לעשות להישאר עם אינפמיל או לנסות תמ"ל רגיל עם הסמכת דייסה?
כיום אוכל מחית ירקות וגם אותם פולט ,יש לו תאבון בריא אוכל 210 ואפילו מעוניין בעוד, לא היה מצב שהוא עצמו הפסיק את הארוחה בטרם נגמרה, גם במעון כאשר רואה בקבוק של ילד אחר לאחר שעתיים שהוא עצמו אכל ,מעוניין בעוד ואכן המטפלת נותנת.
האם עלי להגביל את הכמות כי לדעתי ככל שאני ייתן יותר הוא יפלוט יותר .
אבל התחושה שכאילו אני "מרעיבה" אותו מטרידה אותי מאוד למרות שדקה לאחר מכן עושה גרפס ונרגע .
האם כדאי להקטין את הארוחות ולהגדיל את התדירות ?כל כמה שעות כדאי לתת לו לאכול ואיזה כמות?(פעם נאמר לי שכנראה בגלל הפליטות המרובות הוא שוב רעב ,האם זה נכון?).אוכל היום בין 3-4 ארוחות אינפמיל ובנוסף מנת פירות בבוקר ועוד מנת ירקות.
הוא בשלב מבחינה התפתחותית של זחילה ישיבה ועמידה האם זה לא אמור להפחית את התופעה?כי בנתיים זה לא.
האם כדאי להחליף את האינפמיל או שצריך להוסיף עוד משהו?
עד היום נאמר לי שאין צורך בבדיקות לאבחן את הבעיה ,האם כך הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011בנך סובל ממחלת החזר קיבה ושט , ללא סיבוכים לפי התאור שלך. במקרים אלה אין צורך בברור נוסף או טיפול תרופתי. בהחלט היתי מקטין את כמות הארוחה למקסימום 150-180 ומאפשר לו יותר ארוחות ביום . אנפמיל AR תכשיר יעיל, ניתן לשלב גם פורמולה נוספת מעובה בדייסה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפולקס
שירן09/06/2011אז אם הבנתי נכון זה מחלה ולא תופעה כמו שהגדירו לי עד היום? והאם זה אכן מוגדר כריפלוקס.
האם יהיה מצב שזה ייפסק באיזשהוא שלב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד מוגברים אצל ילד בן 4 וחצאורית06/06/2011
שלום רב,
בני בן 4 וחצי מזה זמן רב מגלה חוסר תיאבון, אוכל ממש מעט ומתלונן תקופה ארוכה (לא באופן קבוע) על כאבי בטן עליונה.
בעבר בוצעו מספר בדיקות צואה שגרתיות לפרזיטים וכד' שלא העלו דבר. גם אולטרסאונד בטן עליונה לא העלה בעיה כלשהי.
לאחרונה בוצעה בדיקת דם נרחבת שהראתה לדברי רופאת הילדים תפקודי כבד מוגברים. שוב קיבלנו הפנייה לבדיקת צואה ונאמר שיוחלט מה לעשות בהמשך.
אני מאוד מודאגת. שאלתי היא מה יכולה להיות הסיבה בגיל זה לממצא כזה והאם הדבר קשור לחוסר תיאבון וכאבים כאמור.
תודה מראש
אורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד מוגברים אצל ילד בן 4 וחצ - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011הפרעה בתפקודי כבד כאבי בטן וירידה בתיאבון מחייבים בדיקה מקיפה כולל מחלות וירליות שעלולות לפגע בכבד, מחלת הצליאק (רגישות לדגנים) ובדיקת דרכי מרה ולבלב.יש לברר אם לא נלקחה תרופה בתקופה האחרונה שיכולה גם כן לגרום לתופעה
אם תופעה מתמשכת מחייב ברור מלא ע"י גסטרואנטרולוג ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, לגבי צליאק
אורית10/06/2011נעשתה בדיקת דם בעבר ששללה צליאק.
מהי הדרך לשלול מחלות ויראליות בהקשר זה, והאם פשוט מומלץ להתעקש על הפניה לגסטרולוג ילדים להמשך בירור?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין - בנוגע לתרופות
אורית10/06/2011הילד אובחן לפני מס' שנים כסובל מתופעות של פי-פאפא ומטופל בערך אחת-שתיים לחודשיים במנת בטניזול (מינון 0.5 מ"ג) - בעת ההתקפים..
האם יש קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס סמוימיצי04/06/2011
שלום,
ביתי בת 5 חודשים ושבוע, תאומה. יש לה זמנים בהם היא מאוד לא שקטה במהלך היום - מה שמאופיין בצעקות עצבניות (אההההה!!!!!!!) והקשטת הגב. (בד"כ רגועה על הידיים). אין פליטות מרובות. בנוסף במהלך היום היא ישנה לזמנים מאוד קצרים (לפעמים 20 דק' חצי שעה) ומתעוררת בצעקות. גם בלילות מתעוררת כל 3 שעות בד"כ בצעקות, למרות שבעבר כבר ישנה רצוף מ- 7 בערב עד 3 לפנות בוקר. היא אמנם באחוזון 10 מבחינת משקל וגובה אבל שומרת על זה. נולדה 2.5 קילו ובגיל 4 חודשים ושבוע שקלה 5.2 קילו.
היא רק יונקת, ובנתיים גם לא מתלהבת מטעימות. אמנם המצב אינו קטסטרופלי של צרחות ללא הפסקה - אבל עדיין - האם הקשטת הגב ואי שקט יכול להעיד על ריפלוקס סמוי? מה עושים? אין פה תמ"ל שאפשר להסמיך ואני בשום מקרה לא אפסיק את ההנקה.
מה לגבי קלגיקל קיד? האם מומלץ לנסות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס סמוי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011תופעות אלה של הבת שלך יכולות לנבוע מקוליקס מתמשכים, רפלוקס סמוי . ניתן לבצע ניסיון טיפולי עם אלגיקל קיד או זנטאג למשך שבועיים ולבדוק תגובה. אם תמונה אינה חד משמעית וממשיכה עם פליטות והקשתת הגב לשקול ביצוע ניטור חומציות הושט/אימפידנס/גסטרוסקופיה בהתאם להתרשמות הרופא הבודק .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואהעדי04/06/2011
ד"ר שלום,
אני בת 17 וחצי
וכמספר חודשים אני סובלת מדם בצואה, הדם נמצא רק על הנייר ובכמויות גדולות.
חשוב לציין כי אני סובלת מעצירות קשה מאוד, אני נכנסת פעם בשבוע וחצי לשירותים
ובקושי רב המלווה בכאבי בטן. רופאת הילדים המליצה על נורמלקס, וכשלקחתי אותו
הפסיקה תופעת הדימום.
הפסקתי את השימוש בנורמלקס, משום שעעליתי על מתכון טיבעי (עגבניות וקורנפלס מיוחד) שמסייע בתדירות הטלת הצואה ומקל עליה, אך עדיין קיימת תופעת הדימום, לפעמים אני מרגישה מעין "קליק" כזה המלווה בכאב קל ואז כנראה מתפרץ הדם, אך זה קורה רק לפעמים.
עוד חשוב לציין כי איני סובלת מכאבים נוספים כלשהם, לא נוטלת תרופות ובריאותי הכללית טובה.
ממה נובעת תופעה זו?
האם היא מצריכה בירור? והאם יש מקום לדאגה?
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011סיכוי גבוהה שאכן מקור הדימום מפיסורה/ארוזיה קטנה משנית לעצירות הקשה , או לטחורים בולטים . לאור המשכות התופעה ממליץ לפנות לפרוקטולוג לבדוק את פי הטבעת. למרות הפיתרון הטבעי ממליץ לך להתמיד עם הנורמלקס לפחות 3 חודשים ורק אז לרדת בהדרגה בטיפול.
אם רוב הדימומים ללא כאב , ואין ממצא חיצוני יהיה מקום לבדיקה קולונוסקופית לשלול פוליפ גובנילי (לא ממאיר) שמופיע אצל ילדים ומתבגרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס וירידה במשקלדנה03/06/2011
שלום רב,
ביתי בת שמונה חודשים נולדה בלידה רגילה שעברה בצורה תקינה במשקל 3.365 פולטת עדיין במהלך היום (הפליטות לא מלידה ,התחילו בערך בגיל ארבעה חודשים)לפני כחודשיים הפליטות היו ממש רציניות בערך פליטה כל 2 דקות.... היום המצב יותר טוב רק שלאחרונה התחילה גם להקיא מידי פעם (ב 10 ימים האחרונים הקיאה פעמיים) הבעיה הרצינית היא שהילדה לא עולה במשקל כמצופה,כיום שוקלת 6.948 לאחר ירידות במשקל עליות ושוב ירידות....:
10/04/11: שקלה 6838
20/04/11/: שקלה 6800
08/05/11: שקלה 7088
17/05/11: 6870
24/05/11: 6936
02/06/11: 6948
יש לציין שניסינו אינפמיל +נוטרמיגן (כל אחד מהם ניסינו שבוע) ולא היה שיפור במצב
היום,אנו נותנים לה פעמיים ביום זנטק במשך 10 ימים ועדיין לא מרגישים שיפור.
לילדה יש תאבון,אוכלת יפה מאוד מטרה+קורנפלור,מרק ופירות....
מה עושים?אילו בדיקות עושים במקרה כזה של ירידה/עצירה במשקל?בבקשה בבקשה אשמח לקבל תשובות בהקדם אני ממש בלחץ ולא יודעת מה לעשות.דבר נוסף,גיליתי שלילדה חיש בלוטה מאחורי האוזן מה זה יכול להיות?יש קשר?
תודה
אמא מאוד מאוד מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס וירידה במשקל - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011פליטות מרובות , הקאות לסרוגין והאטה בקצב עליה במשקל אכל יכולים להעיד על בעיה רפואית כמו רפלוקס קיבה ושט, אלרגיה למזונות או דלקת אלרגית של הושט .
האם התינוקת החלה לפקוד גן/מעון לאחרונה וחולה לעיתים קרובות? האם יש רקע משפחתי לאלרגיה?
ממליץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא ילדים מנוסה/גסטרו ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חודש +8 ימים-דחוףטל02/06/2011
שלום,
ביתי נולדה במשקל 3040
לידה רגילה שבוע 40
הוצאת מקוניום באופן עצמי ללא התערבות -בגיל 44 שעות
מאז ועד היום 14 יציאות קקי רכות
פיפי באופן שוטף
יונקת מלא ללא תוספות
עליה במשקל כל שבוע 150 -130 גר'
בדיקת כירורג/גסטרו-תקין ללא ממצאים
שלחו אותנו לתבחין זיעה-בדיקה ראשונה לפני חודש-בוצעה ללא מספיק זיעה
דעתך בנושא? יש מקום לדאגה? אנחנו דואגים
שלחו אותנו לתבחין זיעה נוסף
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חודש +8 ימים-דחוף - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011מספר יציאות תקין לתינוק יונק בין 6 יציאות ליום ועד יציאה אחת ל - 6 ימים . מה תדירות היציאות של התינוקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
טל08/06/2011חג שמח,
תדירות היציאות לאחרונה נע בין 6-5 ימים בין יציאה ליציאה
בעבר תדירות של בין 2-4 ימים בין יציאה ליציאה
סה"כ 14 יציאות רכות
מחר הנסיכה בת חודש וחצי
יש מקום לדאגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לחלביובל02/06/2011
שלום רב,
בני כעת בן 11 חודשים, ינק עד גיל שנה באופן מלא, ועדיין בתור השלמה. נחשף בהדרגה למזון מוצק מגיל 6 חודשים ולמוצרי חלב מגיל 9-10 חודשים. לפני שבוע הופיעה פריחה אדומה על הבטן בצורת כתם אדום, (אבל גם זחל על הדשא באותו יום) שנשאר והגליד בהדרגה במשך שבוע. אתמול והיום לאחר סיום של ארוחת ערב שכללה מוצרי חלב (גבינה צהובה ומעדן חלב וניל) הקיא את תוכן הארוחה. יש לציין שלבני יש כבר במשך חודשיים אדמדמות באיזור שמעל השפה העליונה לבין הנחיריים שכל הזמן מתקלף (חשבתי שאולי זה ממגבונים, הפסקנו להשתמש בזה על הפנים , השתפר אך לא נעלם לחלוטין). מה המלצתך ? האם מדובר ברגישות חלב פרה ? האם כדאי לנסות להפסיק מוצרי חלב לחלוטין? האם צריך ללכת לביצוע תבחיני רגישות וכו'..? לציין שאין לו שילשולים, אבל מאז שהתחלנו לתת גבינה צהובה ריח הצואה ומרקמה השתנה מאוד אבל אין שילשולים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לחלב - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/06/2011תמונה קלינית אינה חד משמעית
ממליץ לבצע תבחיני אלרגיה לחלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואהאוקסנה01/06/2011
שלום,
בני כמעט בן 8 חודש ולפני קצת יותר משבוע שמתי לב שיוצא לו צואה קשה, בערך בגודל של זית. הוא ניזון מסימילאק אדוונס 2.
בבוקר אני מביאה לו תוספת של דייסת אורז ובצהוריים מרק ירקות בתוספת בשר הודו ובערב שוב סימילאק בלי הדייסת אורז. אחרי המקרה התיעצתי עם רופאת ילדים והיא אמרה להוריד את הדייסת אורז ולא לתת לו כי זה מחזק את הקיבה. ומרק להמשיך לתת... אני הורדתי לו את הכל ובמשך כמעט שבוע הוא אכל רק סימילאק ובאמת הכל הסתדר.
היום הבאתי לו שוב את המרק ועכשיו באמצע הלילה הוא שוב התעורר עם בכי חזק ואני רואה שהוא שוב מנסה לעשות קקי ויוצא לו קקי קשה.
אז הבנתי שאין קשר לדייסת אורז בכלל.
המרק שהוא אוכל זה של גרבר- תערובת ירקות. יש שם גזר, תפוח"א, תירס,שורש פטרוזיליה, מים, ואפונה.
אז רציתי לדעת מה הבעיה עכשיו? מה אני עושה לא בסדר??
אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באדוונס יש יותר ברזל
רות01/06/2011שעשוי לגרום לעצירות (כך היה אצלנו), אנחנו עברנו לאקסטרה קר וסיימנו עם העצירויות והגזים, ממליצה בחום!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצואה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר01/06/2011את בסדר, רק מעמיסה מעט יתר על המידה מוצקים. תוסיפי נוזלים ועל תעמיסי. היציאה תסתדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי ילדה בת שנה וחציעינת29/05/2011
שלום רב,
עשינו לה בדיקות דם לצליאק שיצאו שליליות אבל iga 36
igg 535
הבדיקות לצליאק ואני מקווה שאיני טועה ונותנת לך את נכונות לצליאק זה .deam. gliadin. pept שיצא בנורמה 0.9
T.TRANSGLUTAMINASE 0.20
שזה גם בנורמה
עיקר התלונות שלה הם חוסר עלייה מספק (לסירוגין) במשקל מאז הלידה , חוסר תיאבון לסירוגין והיעקר העיקר זה רמת חלבונים נמוכה מאוד והחלובנים האלה בורחים דרך הצואה. בנוסף הברזל נמוך.
לא יודעת למה אבל אני כל כולי בצליאק הזה, קוראת, מחפשת מידע. אולי כי שמענו על הרבה מקרים של צליאק לאחרונה.
בבקשה אשמח לשמוע דיעה נוספת. כמובן אני מבינה שאין אבחנה דרך הפורום
אבל ישנם גורמים אחרים שיכולים להסביר את מצבה של בתי הקטנה? או שכל הנראה באמת יש להיארך לצליאק.
יש לנו תור ,ארוך אומנם , לגסטרוסקופיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי ילדה בת שנה וחצי - תגובה
פרופ` יורם בוינובר31/05/2011בבדיקות שציינת אין עדות לצליאק. זקוקה לברור אצל גסטרואנטרולוג ילדים שיחליט על המשך ברור במידה והדבר נדרש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת בריוםעינת27/05/2011
שלום רב,
אם לילדה בת שנה וחצי שיש לה צליאק היו עושים בליעת בריום, האם ניתן לראות בבדיקה הזאת נזק במעי שהצליאק גורם? או כל נזק אחר שהמחלה גורמת במערכת העיכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעת בריום - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011בדיקת צילום בריום של מערכת העכול אינה בדיקה לאבחון צליאק. לעיתים במחלה פעילה משמעותית ניתן לראות שינויים מסויימים אך הם אינן חד משמעיים ואינם אופיניים רק לצליאק. להערכה חד משמעית של צליאק יש לבצע ביופסיית מעי דק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת עקומותגלי26/05/2011
שלום,
ביתי בת 11.5 חודשים. יונקת ואוכלת מוצקים.
נולדה במשקל 4370 קילו ושוקלת כיום 8650 קילו בלבד. כמובן שהיא שוברת עקומות כלפי מטה מאז שנולדה (מאחוזון 96 בלידתה לאחוזון 28 כיום).
ברקע דם בצואה לאחר שאכלתי אני מוצרי חלב ושומשום. הדם נפסק כשהפסקתי אני לצרוך לחלוטין מוצרים אלו. לאחרונה חזרתי לאכול מוצרי חלב והתופעה לא חזרה. תבחיני עור לחלב, שומשום, בוטנים, דגים, ביצה - שליליים. עדיין לא אכלה מוצרי חלב ושומשום.
ספירת דם של ביתי תקינה. המוגלובין 11.4. בדיקות שתן תרבית וכללית תקינות. התפתחות תקינה, חייכנית ומרוצה.
אני חשה שלביתי אין תיאבון. היא בררנית מאוד באוכל וגם כשכבר אוהבת משהו (בננה) אוכלת כמויות קטנטנות, מאבדת עיניין תוך כפיות ספורות ושבעה במהירות.
האם עליי לערוך בדיקות כלשהן? אם כן איזה? (השם המדויק).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבירת עקומות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011יתכן שלביתך היתה רגישות לחלב, שקרוב לוודאי כיום שלילית . תינוקות שנולדים מאד גדולים כמו הבת שך עושים לעיתים "תיקון משקל למטה - CATCH DOWN". חשוב לשלול בעקר בעיות אכילה והאכלה ולא מחלה אורגנית ולהתייעץ לשם כך עם רופא ילדים/דיאטנית מומחית לילדים או מרפאה לבעיות אכילה לגיל הרך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 חודשים וחציאמא26/05/2011
שלום
יש לי תינוק בן 8 חודשים וחצי והוא מאחר בהתפתחות ואנחנו במעקב עם התפתחות הילד ובקשו לעשות בדיקת חומצות אמיניום ובתוצאה הופיע שיש לו הפרשה מוגברת של גליצין669.93 מה זאת אומרת? ומה אפשר לעשות?
ובנוסף לזה התינוק שלי לא אוכל אוכל מוצק וגם אם עושה לו 120 חלב והוא לא מסיים אותם ולפעמים אוכל אותם על פעמיים ,ובתקופה האחרונה הוא מקיא כל מה שהוא אוכל ,ויש לו עצירות כל הזמן ,הרופא אומרת שהכול בסדר אבל אני מרגישה שיש לו בעיה באכילה ,היום החלפתי לו החלב מסימלק אדוונס לפורמולה ,מה אמור להיות לבן שלי כי לא אוכל טוב (קמיות קטנות מאוד יחסית לבני גילו) והאם יש לעשות לו בדיקה לקיבה ? ומה ממליצים לי לתת לו לאכול ואיך לסדר לו את האוכל .אני מתחילה להתייאש כולם מעירים לי שהתינוק לא אוכל כמו שאר הילדים והוא נראה מאוד קטן מה אני יכולה לעשות.נא לעזור לי ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 חודשים וחצי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011ילדים עם עיכוב התפתחותי כללי בהחלט סובלים גם מבעיות אכילה מורכבות והפרעה בצמיחה ושגשוג. אם הבעיה משמעותית בהחלט מומלץ לפנות למרפאת אכילה לגיל הרך באחת מבתי החולים המרכזיים על מנת לעבור אבחון הדרכה וטיפול. אין מה להתייאש ובוודאי לא להלחץ ממה שה"יועצים" השונים אומרים . בטוח שעם הדרכה נכונה ניתן יהיה לשפר בצורה טובה את מיומנויות וקצב הנאכילה.
לגבי רמה מוגברת של גליצין באילו מידות? להתייעץ עם מי ששלח את הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנתיים ושמונהאימא25/05/2011
שלום רב
ביתי בת שנתיים ושמונה חודשים שוקלת 11וחצי קילו, לא אוכלת טוב בכלל. לאחרונה הפסיקה לאכול בבוקר כלל חוץ מכמה כפיות דייסה/ קורנפלקס. אם אני מנסה לשכנע אותה והיא משתכנעת היא אוכלת ואז מקיאה. בכלל כל ארוחה שלה מלווה בשכנועים ושוחד- אם תאוכלי תקבלי מתנה... וכו' שאלתי האם זו בעיה התנהגותית- הפרעת אכילה או משהו בריאותי? תולעים? או בעיה אצלי. לדברי רופאת ילדים שלנו אין צורך באיבחון נוסף אלא רק לשנות התנהגות...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנתיים ושמונה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011תמונה הקלינית שאת מציגה בהחלט יכולה להתאים לבעיית אכילה/האכלה של הגיל הרך. צודקת גם הרופאה האומרת שצריך רק שינוי התנהגותי, אבל ידוע לכולנו ששינוי התנהגותי הוא המשימה הקשה ביותר , ולכן את זקוקה לעזרה - דיאטנית קלינית מומחית לילדים או מרפאה לבעיות אכילה. אני מניח שהרופאה שללה אלרגיה למזונות או רגישות לדגנים שיכולים להוות בסיס אורגני לבעיות אכילה אלו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית וכאבי בטןפנינה25/05/2011
בני בן כחצי שנה ומיום הוולדו סובל מגזים עד כדי כך שלא יכל אפילו לאכול. מיום הוולדו הצואה שלו רירית ונוזלית לפעמים עם כדורים צהובים או ירוקים ובבדיקת צואה שערכנו הכל תקין. מדי פעם תוקפים אותו כאבי בטן המלווים בגזים והוא אינו נרגע והרבה פעמים מתעורר בלילה מכאבי בטן. יש לו די הרבה יציאות ביממה והיציאות שלו גורמות לו לאדמומיות וגירוי חריף בטוסיק. פניתי רבות לרופאת הילדים עם חשד שלי לרגישות לחלב והיא תמיד אמרה לי אין כלום זה רק גזים זה יעבור עד שהחליטה כי צריך לשלוח את הילד להתייעצות בגסטרואנטרולוגיה. האם יכול להיות לפי תופעות אלו שלילד יש רגישות לחלב???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה רירית וכאבי בטן - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011בהחלט יכולה להיות תופעה של רגישות לחלב.
ניתן לבצע תבחיני עור לחלב ע"י אלרגולוג או לחילופין לעבור לתזונה נטולת חלב (נוטרמיגן/נאוקייט), בייעוץ עם דיאטנית ילדים. יתכן ושווה ניסיון לפני כל אלה לתת טיפול שבועיים עם פרוביוטיקה מסוג טיפות ביוגאיה 5 טיפות ליום, לפעמים זה עושה נפלאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בעכוז שלא נרפאגילה25/05/2011
בני נולד בשבוע 32 עקב רעלת הריון, משקל לידה 1386 .במהלך האשפוז בפגיה ללא סיבוכים מלבד ברדיקרדיה בזמן האוכל.
היום הוא בשבוע 40 או כמעט בן חודשיים מהלידה
טיפול: לאחר 3 שבועות מהלידה התפתח פצע בעכוז שטופל בDESITIN
לאחר מכן בDERMACOMBIN
ואז בBACTROBAN וכל זה ללא השפעה על הפצע.
יש לציין שלא השתמשתי במגבונים אלא שטפתי במים זורמים ללא סבון
תאור הפצע: פצע שטחי,הנובע משפשוף- עור ללא אפידרמיס
פצע נקי ללא מוגלה ,ללא דם והפרשות אחרות
ייעוץ רופא עור עם תת התמחות בילדים:
ABRASION NO INFECTION
suspected Anal Fissure
תפרחת חיטולים לא שגרתית, לצידי פי הטבעת מימין ושמאל אירוזיות די עמוקות כחריץ בשעה 3,9.
הרופא ציין בע"פ כי פצע זה לא בתחום שלו ורצוי להתייעץ עם גסטרואנטרולוג ילדים.
כלכלה: חלב אם בתוספת סימילאק פגים. עולה במשקל בין 150- 300 גרם בשבוע.
יציאות: צבע חרדל עם גרגרים עדינים מספר רב של פעמים (עד 15 פעמים ביום)בכמויות קטנות ובנוסף גם יציאות גדולות כפעם ביממה. ללא סימני דם בצואה
נוצר רושם שהוא מאוד מתאמץ להוציא את הצואה -מאדים ועושה קולות
רופא ילדים בטיפת חלב ציינה כי לא ראתה פצע דומה
תוכלו בבקשה להגיד מה דעתכם על המצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בעכוז שלא נרפא - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין28/05/2011קשה לענות על השאלה מבלי לראות את הנגע בעקר כאשר רופאים אחרים שראו לא ידעו את האבחנה. אכן ישנם נגעים בעקר אלה סביב פי הטבעת שעלולים להיות חלק ממחלות מערכת העכול-פיסטולות אבצסים רגישות למזונות פיסורות ועוד. אני ממליץ לך לפנות לבדיקה של מומחה לגסטרו ילדים בהתאם להמלצה של רופא עור ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
