פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי בטן ואאוזנופילים גבוהים
    נ.
    09/08/2011

    בני בן ה 5.5 מתלונן על כאבי בטן לסרוגין מזה כשנתיים (עם הפוגות ארוכות). טופלנו פעמיים בוורמוקס (בטיפול השני ראיתי בעצמי תולעים בצואה). בדיקה ל ה. פילורי שנעשתה לפני כשנתיים יצאה חיובית, אך החלטנו שלא לטפל באנטיביוטיקות או סותרי חומצה.
    לאחרונה התלונות התגברו וכעת ביצענו בדיקות דם, שתן וצואה. בתכנון- US בטן וביקור אצל גסטרו-ילדים.
    שאלותי:
    1) בדיקת ה- Parasites Ova Stool יצאה שלילית לפרזיטים וביצי תולעים. האם בדיקה זו שוללת גם אמבות בבטן או טפילי בטן אחרים? כמו כן, הדגימה נלקחה בשעות אחהצ ונשמרה בדלת המקרר עד הבוקר. האם זה מערער את תוצאות הבדיקה?
    2) האם העובדה שלבני % אאוזנופילים גבוה (12.6) מעיד על טפילים שלא נמצאו בצואה?
    אציין שהילד מתלונן בעיקר אחרי אוכל/שתיה, אבל לא בקורלציה למזון מסויים.
    3) מאז ומעולם לבני היתה אנמיה קלה. המוגלובין סביב 11.8, ברזל מעט נמוך מהנורמה. עד גיל שנתיים נתנו ברזל אך מאז לא. האם קשור לכאבי הבטן?

    תודה מראש!
    נועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ואאוזנופילים גבוהים - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    10/08/2011

    אאוזינופילים יכולים להיות עקה תולעים שראית, או משני לפרזיטים או אלרגיות.
    בדיקת הצואה אינה שוללת פרזיטים-יש לשלוח צואה טריה לפחות 3 פעמים.
    אנמיה וכאבי בטן יכולים להיות חלק מצליקא (נבדק בבדיקת דם), חיידק ההליקובקטר פילורי, אך שניהם שכיחים גם ללא מחלה ספציפית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים אצל תינוק בן שבעה חודשים
    גלית
    08/08/2011

    שלום,
    בני בן 7 חודשים, ניזון מהנקה, מגיל 4 חודשים אוכל גם פירות, ירקות ועוף. סובל מגזים כמעט ללא הפסקה מגיל שבועיים, בחודשיים האחרונים יש הפוגות של מס' ימים, אך חלק נכבד מהזמן הוא בוכה ואז מוציא גזים. הילד חסר מנוחה רוב הזמן, בוכה לעיתים קרובות ויש לי הרגשה שהעניין קשור לתזונה שלו. ניסיתי לתת לו מטרנה וסימילאק, הגביר את הגזים. ניסיתי מטרנה וסימילאק ללא לקטוז, ללא שינוי. כמו כן בטיפת חלב ציינו שהוא גובה אך לא משמין מספיק, שוקל 7.070 ק"ג, גובהו 67.5 ס"מ. רופא הילדים רק המליץ לבדוק פרזיטים בצואה, הבדיקה יצאה שלילית, כמו כן המליץ על הוספת דייסה לתזונה.
    אני אובדת עצות ולא יודעת כיצד להתחיל ולבדוק מה גורם לגזים ולחוסר הנוחות שלו. אשמח לעצה או להפניה לגורם רלבנטי. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים אצל תינוק בן שבעה חודשים - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    10/08/2011

    לרב גזים חוליפם עד גילה זה. פני לבדיק גסטרו' ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות לימפה מוגדלות בשער הכבד
    שירה
    08/08/2011

    שלום לרופאים הנכבדים,
    בתי בת 9 סובלת מזה כשנתיים וחצי מכאבי בטן. לפני כחצי שנה עברה אולטרסאונד
    והתקבל ממצא של הגדלה קלה של בלוטות לימפה באיזור שער הכבד לכדי 2 ס"מ.

    היום, כחצי שנה לאחר האולטסאונד הקודם באולטרסאונד נמצא כי בלוטות הלימפה בשער הכבד גדלו ל2.4 ס"מ

    להלן התוצאה שהתקבלה היום 8.8.11:
    סיבת ההפניה : ביקורת בלוטות בשער הכבד .

    הכבד בגודל תקין, באקוגניות תקינה ללא ממצא מוקדי. ללא הרחבת דרכי מרה תוך כבדיים. בלוטות לימפה בשער הכבד 2.4 ס"מ.
    כיס מרה, לבלב, כליות, וכיס שתן תקינים.
    ללא הגדלת בלוטות ברטרופריטוניאום העליון.
    לא ניתן לדון על שער המזנטריום עקב מיסוך גזים בקו האמצע.
    ללא נוזל חופשי באגן.

    סיכום
    עדיין נצפות בלוטות לימפה בשער הכבד כמתואר.

    אבקש לדעת/להבין מה פשר הממצא. מהן הסיבות שיכולות לגרום לגדילת הבלוטות ?לאיזה רופא עלינו לפנות. רופאת הילדים שלנו אומרת כי כאבי הבטן שלה מקורם בתזונה.
    אני מאוד מודאגת. בבקשה תשובתכם המהירה. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות לימפה מוגדלות בשער הכבד - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    10/08/2011

    בלוטות אלה אינן ספציפיות ויכולות ללוות מחלות וירליות רבות. פני לרופא הילדים. קרוב לודאי שאין קשר לכאבי הבטן אם הממצא היחידה הוא בלוטות במקום זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דוקטור,
    מורן
    07/08/2011

    התינוק שלי בן 9 חודשים. הוא הובחן לפני כמה חודשים כסובל מרפלוקס והוא אוכל אינפמיל מגיל 3 חודשים. לאחרונה, היה ילד התחיל להשתעל, במיוחד בלילה. בנוסף, הוא התחיל להקיא. לפחות פעם ביום, לאחר ארוחה, הוא פתאום נחנק לכמה שניות, ואז מקיא את כל הארוחה. במיוחד כשמדובר באוכל עם מרקם קצת פחות חלק. הרופא אמר שיש לו וירוס בבטן ורשם לנו לתת לילד קולה כל 5 דקות במשך 7 שעות, ולאחר מכן מרק אורז וירקות. עשינו את זה פעם אחת וזה לא עבד. היום, הוא רשם לנו את אותו הטיפול שוב.האם זו תופעה מוכרת? האם זה יכול להיות קשור לרפלוקס? אשמח לייעוץ נוסף. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום דוקטור,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דוקטור, - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    08/08/2011

    זה יכול להיות קשור ברפלוקס, במחלה וירלית או בהכנסת מזונות חדשים. המלצתי לא לשנות כלום ולהשגיח בסבלנות. לעתים שינוי במירקם המזון גורם לגרוי לפליטה או הקאה. רצוי להאכיל שלא לפני ההשכבה. גם הנפחים שלא יהיו מוגזמים לפני ההשכבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום בצואה אצל בתי בת השלוש
    אפרת
    05/08/2011

    שלום רב
    בתי בת השלוש סבלה מיציאות קשות ודמם ולפיכך התחלנו את השימוש בפגלקס.
    אכן הפגלקס החל לעבוד והיתה תקופה של "שקט" בה יציאות רכות וללא דימום.
    לאחרונה (מזה חודשיים) ממשיכים את השימוש בפגלקס והיציאות רכות אך עדיין ישנו דימום ואף לעיתים אדום יותר.
    אודה על תגובתך.
    תודה ושבת שלום
    אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום בצואה אצל בתי בת השלוש - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    06/08/2011

    אם קיים דימום מתמשך מפי הטבעת , או סביב לצואה, בהעדר עצירות וכאשר היציאה אינה כרוכה בכאבים , יש לפנות לרופא הילדים או לגסטרואנטרולוג ילדים לשלול בעיות אחרות מאשר פיסורה כמו פוליפ או דלקת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דוקטור
    Maya
    04/08/2011

    שלום דוקטור
    בתנו המקסימה בת 4 וחצי חודשים עושה קקי בצורה לא תדירה ומשונה.
    היו תקופות שעשתה כל יום, לפעמים פעם בשבוע, ולפעמים גם עשרה ימים ללא יציאה ואנו נדרשים להתערב ולשים לה נר שבדרך כלל עוזר.
    היא אינה נראית סובלת , היא חייכנית ועולה במשקל ( לא המון אבל עולה, אחוזון 25 למשקל ואחוזון 70 לגובה).
    היא יונקת הנקה מלאה ושיש יציאה היא רכה בצבע חרדל.( לאחרונה החלה בתוספת ברזל והצבע השתנה לירוק כהה אך עדיין יציאה רכה).


    מה אנו יכולים לעשות כדי לגרום לה לעשות כל יום?


    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום דוקטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דוקטור - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    06/08/2011

    אין צורך שילדים שעקר תזונתם יניקה יטילו צואה כל יום. אני מניח שכעת עם שלוב הדרגתי של מזונות נוספים המכילים סיבים תזונתיים , יהיה שינוי בתדירות היציאות . תזונה ללא שארית (יניקה) עשויה לגרום לעיתים לתדירות יציאות נמוכה. כל זמן שהילדה משגשגת ואינה סובלת אין צורך בהתערבות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים וחצי-יציאות פעם ב
    עדינה
    04/08/2011

    שלושה ימים .
    שלום וברכה,
    ביתי בת חודשיים וחצי ומאז לידתה היציאות הן פעם ביומיים שלושה לפעמים מעט יותר.
    אני מניקה הנקה מלאה וכמות השתן טובה מאוד.
    היא חיונית מאוד עולה יפה במשקל ,
    האם זו בעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים וחצי-יציאות פעם ב - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    06/08/2011

    ממש לא, טווח תדירות פעילות מעיים של תינוקות בגיל זה בין 6 פעמים ביום לפעם ב6 ימים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זנטק ואינפמיל
    שירן
    03/08/2011

    בתי בת ה3 חודשים מקבלת זנטק כ40 דקות לפני האוכל ואוכלת אינפמיל,
    את הזנטק מקבלת פעמיים ביום 0.9 .לפני כמה ימים היא לא היתה איתי, ולא קיבלה זנטק, והיתה ממש בסדר, ולכן יום לאחר מכן נתתי לה רק פעם אחת, וגם היתה בסדר גמור.. חשבתי להפסיק לתת לה, כי כידוע טעם התרופה נוראי... וזה ממש קשה לתת לה את התרופה, ממש מלחמה.. היא קיבלה עד עכשיו זנטק בדיוק חודש.. האם אפשר להפסיק עם הזנטק, ולתת רק אינפמיל?

    - מדובר על ריפלוקס סמוי ללא פליטות-

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זנטק ואינפמיל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זנטק ואינפמיל - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/08/2011

    ניתן להפסיק התרופה ולהשגיח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדנים לצליאק וורמוקס
    אמא דואגת
    02/08/2011

    בתי סבלה מכאבי בטן שבעקובתם קיבלה טיפול נגד תולעים
    במקביל נשלחה לבדיקות דם שיצאו תקינות מלבד לנוגדני צליאק
    1. האם לקיחת ורמוקס משפיעה על תוצאות הבדיקה?
    2. האם ריבוי אכילת מוצרים מחיטה מלאה משפיע על הבדיקה?
    3. הופנינו לבדיקת קולונסקופיה, מה הסיכוי שלילדה אין מחלה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוגדנים לצליאק וורמוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדנים לצליאק וורמוקס - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/08/2011

    אין קשר בין ורמוקס ותוצאות בדיקת צליאק. המושג נוגדני צליאק הוא רחב. יש נוגדנים ספציפים וכאלו שלא. לא ברור לי מדוע היא מוזמנת לקולונוסקופיה. הברור לצליאק נעשה בגסטרוסקופיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק
    דנה
    01/08/2011

    שלום, בתי הופנתה לבדיקות לצליאק לאחר חוסר שגשוג, אנמיה קלה וחוסר עליה במשקל לאורך זמן. בדיקות הדם מראות חסר בIGA (קטן מ-4) , TGG 7.2 , ואנדומסיאל "מסופק".
    הופננו לביופסיה - הכל נראה תקין בזמן הבדיקה , וגם התוצאות אומרות שהכל תקין , למרות שמצוין בהפניה לביופסיה " סרולוגיה לצליאק חיובי".
    אני מבולבלת- בדיקות דם לצליאק חיוביות וביופסיה שלילית האם יתכן?
    האם יכול להיות צליאק בגוף אך ללא סימנים במעי ולכן ביופסיה תקינה?
    אשמח לתשובה.. לא ברור לי אם יש צליאק או אין..
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    01/08/2011

    בדיקות הדם אינן אמינות עקב IGA נמוך ותשובתן גבולית. במידה והביופסייה תקינה -אין להתייחס לכך כצליאק. יש מקום למעקב בדיקות הדם עוד מס' חדשים כולל אנטי DGP.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס קל
    מעיין
    01/08/2011

    שלום רב,

    רקע: בני בן חודשיים וחצי, ניזון מהנקה בלבד [אוכל כל 3 שעות עם הפסקה אחת ארוכה של כ-5 שעות בלילה]. עולה יפה במשקל [נולד במשקל 3.2 קילו ובגיל חודשיים שקל 6.06 קילו], חייכן ומפותח.

    מגיל שבועיים סבל מאוד מגזים בעיקר בשעות הערב, השתפר מאוד בימים האחרונים. מגיל חודשים ועד לפני מספר ימים בקושי ישן בשעות היום [מנמנם לכ- 10/15 דקות ומתעורר], ישן טוב בלילה.

    סובל מאוד מאוד מגרפסים, יש לו מיד אחרי הארוחה והרבה אחרי הארוחה, לעיתים בוכה, צורח ומאדים עד שהגרפס יוצא לו.

    פולט מעט מאוד. מרייר הרבה. בימים האחרונים מוצץ הרבה את הידיים ולוקח מוצץ [לסרבנים].

    הבעיה: כבר בבית החולים קרה מקרה בו הילד במהלך ההנקה כמו השתנק, עשה קולות כאילו הוא נחנק וקשה לו לנשום והאדים. האחיות לא התרגשו מכך והנחו אותי לאחוז בו במצב מאוזן ולטפוח על גבו

    לא ייחסתי חשיבות רב לכך, הנחתי שזה מכיוון שהוא אוכל מהר מדי והשתדלתי לערוך לו הפסקות יזומות במהלך ההנקה.

    אלא, שבחודש וחצי האחרונים זה ממש החמיר והפך להיות מספר פעמים ביום (4-6) ולא רק במהלך ההנקה אלא גם זמן רב לאחריה. הילד פתאום משמיע קולות כאילו הוא נחנק, מובן שאני מיד רצה אליו, מרימה אותו וטופחת על גבו. לוקח לו כ-15 שניות להירגע ולחזור לעצמו. נראה כאילו האירוע מבהיל אותו מאוד.

    אציין כי אירוע זה קורה לו לרוב כאשר הוא שכוב על הגב אך קרה מספר פעמים גם בסלקל וגם על הידיים.

    הלכתי לרופא הילדים ועל סמך התיאור הנ"ל הוא שיער כי יש לילד ריפלוקס קל והנחה אותי להשכיב אותו בעריסה עם שיפוע. אני גם מחזיקה אותו במצב מאוזן כ- 30 דקות לאחר כל ארוחה.

    חל שיפור קל, אך האירוע חוזר ונשנה כפעמיים ביום.

    מה עליי לעשות? האם יש צורך בטיפול תרופתי? מה ניתן לעשות כדי להקל עליו? האם להשכיבו לישון בלילה על הבטן? האם יש סכנה ממשית לחנק? אני מפחדת להשאירו לבד אפילו כשאני צריכה לגשת לרגע לנוחיות...

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפלוקס קל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס קל - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    01/08/2011

    השכבה על הגב היא המומלצת. מתן מזון לא בכמויות עודפות. העובדה שהוא הכפיל משקלו ב2 חד מצביע על כך שמקבל כמות יתר של מזון. העמסה זו יכולה להוות גורם חשוב לתלונות שאת מציינת. לעתים תוספת זנטק לתקופה מסוימת מקילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. איך אוכל לדעת-

    מעיין
    01/08/2011

    אם הוא אוכל יותר מדי ומתי להפסיקו?

    תמיד אמרו לי שאין דבר כזה האכלת יתר בהנקה. איך אוכל לבקר את הכמויות שהוא אוכל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסים להאכיל את הילה בנאוקייט
    רונית
    31/07/2011

    ביתי בת החודשיים סובלת מיום היוולדה מחוסר שקט משווע. עליי לציין, שבגיל יומיים עברה ניתוח בשל חסימה בתריסריון ("דאבל באבל" שאובחן כבר בבטן).
    כרגע להבנתנו היא סובלת מריפלוקס ובשל כאבי בטן/גזים חזקים שלוו בכלכלה האחרונה שלה (סימילאק טופ פרי - ללא לקטוז) ואף צואה ירוקה עד שחורה מסריחה עם גזים מסריחים הועברנו כעת ל- נאוקייט.
    מזה שלושה ימים אנחנו מנסים להאכילה בנאוקייט - מגיבה אליו בחוסר שקט, התפתלויות משלב התחלתי של הארוחה (דבר שלא קרה בשום תזונה אחרת) עד שהבנו שאינה אוהבת אותו ואולי בשל כך אף מעודד לה את הריפלוקס.
    בכל אופן, מאחר והניאוקט אכן הפחית את כאבי הבטן/גזים ואת החוסר שקט ונראה מתאים עבורה, די חשוב לנסות ולהאכילה בתמ"ל זה. השאלה היא איך מרגילים אותה אליו?
    איך בכל זאת כאמור ניתן להרגילה אליו? אנחנו למשל ממתיקים כמות של 60CC בכפית וחצי של אבקת סוכר ענבים - האם זה בסדר/האם הכמות בסדר?, האם יש שיטות נוספות? שמעתי למשל משהו על תמצית וניל.
    האם זה רק עניין של התמדה והילדה אמורה להתרגל לזה או שקיים מצב שלעולם לא תתרגל אליו? ביומיים אלה אוכלת מחצית - 3/4 מהכמות שהייתה רגילה לאכול קודם שהיא גם למעשה הכמות המומלצת לפי משקלה (4 ק"ג) ולכן הפחד שלנו שעוד תרד במשקל, מאחר ונולדה גם במשקל נמוך (2 ק"ג). כלומר האם להתמיד על אף הירידה בכמות האוכל או להגיד נואש בשלב כלשהו? למרות שזה לא החזון שלנו מאחר ואנחנו רואים עד כמה התזונה הזו שיפרה את מצבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נאוקייט - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    01/08/2011

    בעיקרון איני רואה הסיבה למתן ניאוקט. עם זאת מאחר והתחלת לתתו חכי בסבלנות שיקבל או יסרב לפורמולה זו. אין לי דרך להפוך התכשיר ליותר אטרקטיבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות כרונית
    מיכל
    31/07/2011

    שלום, אני מיואשת, בני בן 3.5, בערך מגיל שנה הינו סובל מעצירות כרונית.
    עשינו את כל הבדיקות והרופאה אמרה שזה התנהגותי....
    מאז הוא מטופל בפגלקס והוא פשוט יושב כמה פעמים ביום (בתנוחה מאוד מוזרה יש לציין) ויוצא לו מעין גללים...
    לפני כחודשיים התחלנו בגמילה, פיפי נגמל לגמרי ואפילו מתלהב לרוץ לשרותים. ברגע שיש לו קקי, הוא מחזיק את הטוסיק ומתחיל לבכות, שמים טיטול ואז הוא מצליח להוציא קצת גללים, (תחושה שכאילו עוד שניה בורח לו, אך אין סיכוי - הוא מתאמץ מאוד מאוד בשביל להוציא את הגללים)
    לפני שבועיים בערך הפסקנו את הפגלקס.... (בחודשים האחרונים נתתי לו ממש מעט פחות מחצי כפית) אך בשבוע האחרון הוא פשוט מתיישב כל כמה דקות ומנסה לעשות קקי... (אמיתי כל 5 דקות) כך שהוא נמצא עם טיטול רוב היום....
    היום החזרתי את הפגלקס (לכמות נדיבה)... אני כבר לא יודעת כיצד לנהוג.... אני מקווה שזה לא החמיר בגלל הגמילה....
    סה"כ הוא רצה להוריד את הטיטול.. וגם היום כשירדנו לגינה הוא ביקש להוריד את הטיטול וגם בגן הוא לא מוכן להסתובב עם טיטול.... מה עושים ? אודה מאוד על עזרתכם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירות כרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות כרונית - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    01/08/2011

    הייתי מחליף הפגלקס לתקופה מסוימת לשמן פרפין. מומלץ גם להקפיד על אכילת ירקות פירות ושתיה מספקת. רצוי שהרופא המטפל בהסתכלות ישלול סדק בפי הטבעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות רכות ומסריחותתתתת
    אודליה
    29/07/2011

    בני בן שנתיים ו5 חודשים, כשהיה בן 3 חודשים היה לו התפשלות מעיים והוא עבר ניתוח בו כרתו לו 9 ס"מ מהמעיים. מאז ועד היום היציאות שלו רכות ואף נוזליות ומלוות בריח מאוד רע (באופן חריג). עד לפני חודש עדיין הנקתי אותו וייחסתי לכך את הנוזליות של היציאות. ועכשיו למרות שנגמל ואוכל רק אוכל מוצק, עדיין היציאות רכות עד נוזליות (וכמובן הריח...). שאלתי היא, האם יש קשר לניתוח שעבר במעיים והאם יש צורך לפנות לגסטרו? אני לא רוצה להעביר אותו בדיקות מיותרות אם אין צורך (גם ככה יש לו טראומה מרופאים) האם יש ממה לחשוש?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות רכות ומסריחותתתתת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות רכות ומסריחותתתתת - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    30/07/2011

    במידה ומתפתח היטב אין סיבה לדאגה. רצוי לא להעמיס בשתיה במיוחד לא מיצים. נסי פרוביוטיקה- ביוגאיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואת תינוק
    טלי
    29/07/2011

    שלום, בני בן שלושה חודשים.
    לפני שבוע ראיתי בצואתו שני חוי דם.
    כעבור יומיים קיבל מנה שנייה של רוטה.
    היטם, אתמול ושלשום היה לו דם בצואה, פעם פעמיים ביום.
    הדם טרי לפעמים כתם קטן ולפעמים חוט.
    אציין כי הוא יונק בלבד.
    רופא משפחה המליץ על בדיקת צואה ואמר שאין דבר כזה
    שדם זה מרמז על רגישות לחלב פרה שאני אוכלת.
    האם תיתכן רגישות כזו?
    האם זה מסוכן לבני?
    הוא עולה יפה במשקל, שוקל 7220.
    סליחה על האורך, פשוט לחוצה.
    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואת תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואת תינוק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    30/07/2011

    לדעתי אין סיבה להתרגש, אני לא הייתי עושה כל שינוי לא בכלכלה או אחר. התופעה תחלוף .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום