מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- דחוף!!! אין קקי 5 ימיםחלי21/02/2011
שלום רב!
יש לי תינוקת בת חודשיים וחצי. התזונה שלה: אני שואבת חלב ונותנת לה מנה של 120 כל 3 שעות. לפעמים היא מסיימת ולפעמים משאירה 20 מל'. בשבוע האחרון התחלתי לתת לה מטרנה פעם ביום (בצהריים).
עוד לפני המטרנה, היתה לה יציאה פעם ב- 2-3. היום היא הגיעה למצב שזה היום החמישי בלי יציאה!! (יש לציין שביומיים האחרונים לא נתתי לה מטרנה מחשש שזהו הגורם לעצירות)
התייעצתי עם רופאת ילדים אתמול , היא המליצה לתת לה לשתות כפית מיץ עגבניה, מעט מים פושרים, "לשחק" עם מדחום בפי הטבעת, והמליצה לי לאכול שזיפים וכך זה יעבור גם לתינוקת. ניסיתי הכל, כלום לא עוזר....
מה אני יכולה לעשות????
אודה מאוד לתשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף!!! אין קקי 5 ימים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/02/2011אצל יונקים יציאה גם פעם ב10 ימים נחשבת תקינה. לא צריך לתת שום טיפול . במידה ואת נותנת פורמולה דללי אותה קצת יותר במים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין נוביטרופן ליציאותאילנה21/02/2011
מאז גיל 5 בני טופל בנוביטרופן ומינירין. בערך באותה תקופה התחילה בעיית יציאות: בהתחלה היו ממש יציאות גדולות בתחתונים, עם הזמן הפך לליכלוכים תקופים.
הטיפול נימשך כשנתיים, במשך כל הזמן הזה הייתה הבעיה.
לפני כשבועיים החלפנו לפרימוניל, ונכון לעכשיו, כבר שבועיים אין לכלוכים. יש ךציי שהילד לוקח גם נורמלקס (הייתה סברה שיש לו עצירות כי היציאות שלו באופן סדיר רק פעם אחת ליומיים. בטיפול עם נורמלקס - ולפני זה זה היה פגלקס ולפני זה זה היה עוד משהו נוזלי - תכיפות היציאות לא השתנתה כלל-היציאות ממשיכות להיות פעם ביומיים. יש לציין שאנחנו מתמידים על ישיבה על האסלה פעמיים ביום כל יום.
האם יש מצב שהבריחות הקטנות של הצואה היו קשורת לנוביטרופן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין נוביטרופן ליציאות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר21/02/2011הן כנראה קשורות בעצירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לקבל תשובה
אילנה22/02/2011מכובדת יותר מ"כנראה" ?
לפי הבנתי, הפורום נועד לייעץ ולהסביר דברים.
אנא ,אולי מישהוא אחר יכול לתת לי תשובה יותר מפורטת מהניסיון הרפואי שלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זנטק -נוטרמיגןלאה20/02/2011
שלום רב.בני בן 6 חודש שוקל 9 ק"ג ,לא רגוע מילל דורש הרבה תשומת לב.
בבדיקה עם רופא הילדים אמר שהכל בסדר ואלי זה ריפלוקס פנימי {שלא רואים}
המליץ על זנטק והחלפת אוכל לנוטרמיגן נסיון ל 10 ימים . האם זה נשמע הגיוני? או שיש עוד סימנים שאפשר לבדוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זנטק -נוטרמיגן - תגובה
פרופ` יורם בוינובר20/02/2011לא ממליץ גם להחליף הכלכלה וגם להוסיף זנטק. המשקל מראה שהוא מוזן בכמויות גדולות של אוכל. הקפידי לא להגזים. מזון סמיך יותר כמו מרק או פרי ודייסה יעזרו להקטין כמויות האוכל. במידה והחלטת להוסיף תרופה נסי הזנטק את הנוטרמיגן בשלב זה לא הייתי נותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך - ילדה בת שנהאנה20/02/2011
שלום רב ותודה רבה על התשובה וההתייחסות.
ארשה לעצמי לשאול שאלה נסופת על מנת לקבל ייעוץ נוסף.
להזכירך הילדה עכשיו בת שנה.
אם הייתה בעיה באמת של תת ספיגה ובעיה במערכת העיכול שיכולים למצוא אותה רק בבדיקה גסטרוסקופית היינו יכולים למרות הכל להגיע לגיל שנה בשקט, מבלי למצוא אותה? מבלי לחשוד בה? לא היה איזה סימן בהתנהגות? אולי דם בצואה ? אולי דם בהקאה? משהו?
האם יכול להיות שלמרות הבעיה בן אדם יתנהג נורמלי לחלוטין ולא ירגיש בדבר,מלבד המשקל?
יתפתח כמו שצריך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך - ילדה בת שנה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין25/02/2011לפי דווח שלך לתינוקת בעיות רבות לאורך כל התקופה כולל הקאות חוזרות , ריבוי יציאות עליה אטית במשקל וחסרים תזונתיים כמו ברזל וחלבונים. כל אלה עלולים להצביע על מחלה של מערכת העיכול ולכן רצוי להתייעץ עם מומחה לדרכי עיכול בילדים ולשקול בצוע גסטרוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרעפסים לא נעימיםאוראל18/02/2011
שלום,
אני אמא לילד בן שנתיים. אתמול בלילה הוא קם בבכי קל ורצה שנוציא אותו מהלול.
הילד היה ער במשך שעתיים מ2 ועד 4 לפנות בוקר. קצת אחרי שהוא קם הוא עשה גרעפס
עם ריח ממש רע, כמו ריח של צואה או לחילופין נפיחה.
היום בבוקר לפני שהלך לגן נתתי לו בקבוק ושוב הוא עשה גרעפס כזה.
נראה שהוא לא היה ממש נינוח בלילה. משהו הציק לו ואין לי מושג מה זה.
אשמח לתשובה ממכם.
שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרעפסים לא נעימים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011גרעפסים מקורם בדר"כ מבליעה עודפת של אויר, כאשר מלווה לכך ריח חריג יתכן ומקורו משאריות מזון בקיבה , הפרעה בהתרוקנות הקיבה או התחלה של זיהום במערכת העיכול. ברוב המקרים תופעה זו חולפת תוך מספר ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ושט אאוזינופיליתענבל18/02/2011
שלום,
בתי בת החמש וחצי עברה בדיקת גסרו EGD לציאליאק. הצליאק יצא שלילי אבל גילו שיש לה דלקת ושט אאוזינופילית (התןצאות היו 76 תאי דם לבנים מסוג דלקת ושט אאוזינופילית).
הרופא שלח אותנו לעשות בדיקות אלרגייה של מספר מזונות. בנוסף, הוא נתן לנו שתי תרופות:
1. כדורי לעיסה (אחד ביום לפני השינה) מסוג Singulair 4mg
2. משאף (פעמיים ביום) מסוג flovent hfa 10mcg
הוא ביקש שביתי תשתמש בתרופות הללו במשך 6 חודשים.
אני מאוד חוששת מכיוון שאני לא מקירה את התרופות ואני יודעת שאחת מהן מכילה סטרואידים.
אני לא יודעת אם ישר קשר אבל לפני שנה וחצי חלתה בתי בדלקת ריאות ושפעת החזירים ולפני חצי שנה היא חלתה בברונכיט.
הייתי מעוניינת לדעת אם יש איזה טיפול אחר שמומלץ? האם כדאי לקבל חוות דעת נוספת?האם התרופות אינן מסוכנות לילדה בגיל צעיר (במשך 6 חודשים)?
אשמח לקבל דעות/המלצות
שכחתי לציין שאנחנו גרים בארה"ב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת ושט אאוזינופילית - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011דלקת אאוזינופילית של הושט הינה דלקת מיוחדת הנגרמת מהסננה של תאים אאוזינופיליים את רירית הושט , כולל ריבוי גם של תאי פיטום(MAST CELLS ) גורמת לאי נוחות וקשיים בבליעה, הקאות חוזרות והפרעה בגדילה בילדים. סיבת המחלה אינה ידועה ויש חשד שמדובר בסוג של אלרגיה . לאור זאת הטיפול בדר"כ כולל בדר"כ תזונה היפואלרגנית(מזונות שאינם יוצרים אלרגיה) ונעזרים לפעמים בבדיקות אלרגיה למזונות , ובהחלט מקובל לתת טיפול עם סטרואידים מקומיים (טיפול במשאף סטרואידים) ובמיצבי אלרגיה נוספים כמו סינגולייר . תופעות הלוואי מטיפול כזה מעטות מאד אם בכלל קיימות , ויש מקום להעריך תגובה לטיפול כל מספר חודשים . הטיפול בילדתך בהחלט כמקובל בקהילה המדעית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולקוסאני17/02/2011
שלום.
בני בן שנה ו-8 חודשים, סובל מגיל 5 חודשים (מאז שהופסקה ההנקה לגמרי) מהקאות מרובות, שילשולים וכאבי בטן.
לאחר שאובחן כרגיש/אלרגי לחלב ולסויה הוא הועבר בגיל שנה ל"ניאוקייט" וזה המזון העיקרי שלו. הוא כמעט ואינו אוכל מוצק, (יש מזונות רבים שלא עושים לו טוב), וגם את הניאוקייט הוא אוכל בכמויות קטנות יחסית. עליותו במשקל מאוד מאוד איטית.
אציין כי לא נעשו לו בדיקות מקיפות במערכת העיכול, על אף ההקאות הרבות, השילשולים וכאבי הבטן העזים. אציין גם כי מאז שהוא אוכל "ניאוקייט" מצבו טוב יותר, אך עדיין ישנן הקאות לעיתים קרובות (כל שבועיים-שלושה) ולעיתים גם שילשולים, כלומר, הבעיה לא נפתרה לגמרי.
שמעתי על אולקוס שיכול להיווצר גם מחיידק וגם ממערכת חלשה. כמו-כן, שמעתי שאולקוס הוא משהו תורשתי. מאחר וגם סבתא של בני וגם הדודה (אמא של בעלי ואחותו) סובלות מאולקוס חשבתי שאולי בני גם סובל מזה, ולפי מה שקראתי על אולקוס- יתכן מאוד שבני סובל מזה.
עוד אציין כי לאחרונה התגלה לאחותי אולקוס בבדיקת דם שעשתה.
שאלותיי הן:
1. מה הסיכוי שילד - שבמשפחה סובלים מאולקוס - יוולד גם הוא עם אולקוס?
2. מהי הבדיקה הכי יעילה ואמינה לילד בגילו לזהות או לשלול אולקוס?
אני מאוד מודאגת לגבי עלייתו במשקל (הוא בן שנה ו-8 חודשים ושוקל רק 9 קילו...) וגם לזה שהוא בקושי אוכל. לכן, אני פונה אליכם בשאלות הנ"ל ומקווה שתוכלו לעזור לי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולקוס - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011הסיבות לאולקוס - כיב בקיבה או בתריסריון הינם בדר"כ זיהום בחיידק הנקרא הליקובקטר פילורי. החיידק שכיח מאד , אבל רק לחלק קטן גורם כיב או מחלה. על מנת לאבחן כיב בתריסריון או בקיבה בגיל של ילדך הוא יצטרך לעבור בדיקה שנקראת גסטרוסקופיה - בהרדמה כללית,
על פי התיאור שלך קרוב לוודאי שבנך אינו סובל מ"אולקוס" אלא יש לו רגישות לחלבון חלב פרה יחד עם בעיות אכילה של הגיל הרך. אני בהחלט ממליץ לך לפנות לרופא הילדים או למומחה לגסטרו ילדים או למרפאת רב תחומית העוסקת בהפרעות אכילה לגיל הרך על מנת לייעץ לך כיצד לשפר את האכילה והגדילה של ילדך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס סמוי.??זוהרה16/02/2011
היי
יש לי שאלה בתי בת חודשיים מאז נולדה סובלת נורא מכאבים
אחרי כל ארוחה היא פשוט צורחת בלי סוף
לא פולטת, רק טיפה ואז זה יוצא כמו קוטג' כזה
נתנו לי הפניה לגסטרו ילדים והתור רק ביום א'
אבל הילדה ממשיכה לבכות
האם לחכות? ליום א'? זה יכול להחמיר את המצב??
מתי כדי לפנות אולי למוקד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס סמוי.?? - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011זו אינה שאלה הגיונית לפורום
אם הילדה במצוקה ובאי שקט משמעותי רצוי שתבדק ע"י רופא ילדים במרפאה מוקד או חדר מיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה או עצהנילי16/02/2011
שלום מבקשת עצה לגבי האחיין שלי, ילד בן ארבע שמקיא המון בזמן נסיעה, נדנדה לאחר אכילת שוקולד (במיוחד לפני השנה) אם הוא אוכל קצת יותר מידי בקיצור כמעט של דבר גורם לו להקיא. הילד רזה מאד, ואוכל בד"כ כמויות קטנות (אולי בסה"כ ארוחה אחת טובה ליום) המצב קיים מאז שהוא אוכל מוצק. אנו גם חושבים שהוא לא מוסיף גובה מכיוון שאחותו הקטנה ממנו בשנה וחצי כבר מגיע לגובה שלו. מעבר לזה הוא ילד פעיל ומתפתח מאד יפה מעבר בכל התחומים. להורים קשה לקבל שמשהו לא בסדר ומתייעצים רק עם רופא הילדים שאף פעם לא מוצא משהו לא בסדר.
אנו מאד מודאגות (הדודות והסבתות) ונשמח לקבל עצה, מה זה יכול להיות? מה ניתן לעשות? וכו'.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה או עצה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011דודות וסבתות יקרות, אני ממליץ לכן לסמוך על ההורים ורופא הילדים שלהם.
בכל מקרה לא ניתן לתת ייעוץ לילד זה ללא נתונים נוספים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן 3 שבועותחדווה16/02/2011
יש לבת שלי כאבי בטן בצד ימין כבר 3 שבועות היני מאושפזים בקפלן למשך 5 ימים
שללו אפאנדצית , אולטראסונד בטן תקין , אולטראסונד נשים תקין,
עדין יש לה כאבים פנינו לגסרו ונתנו לנו בדיקה בשם ASCA IGA&IgG TANJ KSG, KNV ZV ,USV* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן 3 שבועות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011אני מניח שהחשד של הרופאים למחלת מעי דלקתית, בדיקת ASCA יכולה לתרום לאבחנה אם כי אינה נמצאת בסל הבדיקות ולא מבצעים אותה בכל מקום. השאלה שלך מסתיימת ברישום לא מובן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין קקיאור15/02/2011
שלום,
ביתי בת 9 חודשים היתה רגילה ליציאה פעם ביום.
מזה יומיים ואין יציאה.
האם עליי להלחץ?
ממה הדבר נגרם?
הכי חשוב מה עליי לעשות על מנת לעזור לה שיהיה קקי?
כמה זמן עוד לחכות ולגשת לרופא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין קקי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011אני מקווה שמאז השאלה ביתך כבר עשתה קקי. בכל מקרה אין דאגה מיציאה אחת ליומיים שלושה בגיל זה אם הילדה רגועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין קקי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011אני מקווה שמאז השאלה ביתך כבר עשתה קקי. בכל מקרה אין דאגה מיציאה אחת ליומיים שלושה בגיל זה אם הילדה רגועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנהאנה15/02/2011
שלום רב,
אספר בקצרה על מצבה של בתי כד שאוכל לשאול את השאלה שלי.
משקל לידה 3800 משקל בגיל שנה וחודש 8230
העלייה במשקל של בתי בת השנה וחודשיים תמיד הייתה לא טובה,מאז שנולדה . היא הייתה יונקת בהתחלה(חודשיים), אחרי זה אכלה חלב שאוב(עוד חודש) ואחרי זה עברנו כבר למטרנה.היא אכלה כמויות קטנות מאוד של תמ"ל אבל את המרקים דווקא אהבה מאוד.
בעקבות עלייה לא מספקת במשקל היינו במעקב במרפאת להפרעות אכילה בשניידר. נעשה בירור מקיף למחלות מוטובוליות, שתן וצואה הכל כולל הכל יצא תקין. גם בדיקות לצליאק יצאו תקינות. קיבלנו לוסק למשך כ3 חודשים שהפסקנו על דעת עצמינו בגיל שנה. את הלוסק קיבלנו כי חשבו שיש לה ריפלוקס נסתר.
כעט כאשר הגענו לגיל שנה הילדה גילתה פתאום התעניינות באוכל אך להפתעתינו הגדולה עלתה רק 30 גרם בחודש. עשינו לה שוב בדיקות דם . התוצאות של ברזל היו נמוכות ולכן היא מקבלת 18 טיפות ברזל ליום. בנוסף AMYLASE 110, כאשר הגבול הוא 100. וגם חלבון ירוד בדם, למרות שמקבלת כל יום בשר הודו.
יש לה יציאות מרובות ביום כ4. לפעמים קשה ולפעמים מרוח בכל הטיטול. היא ילדה עם נטיה להקאות אך כבר ( טפו טפו טפו) תקופה של כמה חודשים אינה מקיאה. כיום המצב הוא שאנחנו מחכים לשקילה נוספת בעוד פחות מחודש ואז אם לא נראה שינוי נפנה למומחה בתחום.
סליחה על האורך ועכשיו לשאלתי:
היום היא אכלה אבוקדו ואחרי כ3 שעות ראיתי את האבוקדו בצואה. האם זה נורמלי ולא קשור למצבה שתיארתי למלעה או שזה כן יכול להצביע על חוסר ספיגה. לי אישית זה נראה מוזר שאחרי 3 שעות האוכל כבר יוצא בצואה. כבר התחלתי לחשוב האם יש איזה חור בקיבה או בכל מקום של עיכול שהאוכל "נפלט" החוצה. אולי זה נשמע שטויות כמובן אבל... ולכן אני פונה אליכם דרך הפורום הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שנה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011אתרכז בשאלתך המרכזית - נוכחות של מזון לאחר שלוש שעות אכילה בצואה מעיד על זמן מעבר מהיר במערכת העיכול. לא מדובר ב"חור" בקיבה או במעי אבל יכול להיות משני לתת ספיגה של מזונות. עמילזה ברמה של 110 אינה מעידה על בעיה פתולוגית
בכל מקרה אם קיימת הפרעה בגדילה, הקאות חוזרות, חלבונים נמוכים בדם בהחלט יש מקום לייעוץ ע"י מומחה לדרכי עיכול של ילדים ואף לשקול בדיקה גסטרוסקופית של מערכת העכול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות בגוון צהבהב אצל תינוקת בת חודנדב15/02/2011
בוקר טוב רציתי לדעת שכאשר ישנו גוון צהבהב להקאה של תינוק על מה זה מצביע
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות בגוון צהבהב אצל תינוקת בת חוד - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין19/02/2011את הגוון הצהוב בהקאה מוסיפים נוזלי הקיבה המופרשים דרך קבע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שלוש עם כאבי בטןיעל קוץ14/02/2011
ביתי בת שלוש. בריאה. מתלוננת על כאבי בטן כבר כחודש. לאחיה צליאק. בדקנו ולה אין. אין שלשול, אין אובדן תיאבון. מתלוננת בעיקר בערב. הפסקנו בקבוקי מטרנה. מהן הבדיקות שכדאי שאעשה?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שלוש עם כאבי בטן - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין14/02/2011סיבה שכיחה לכאבי בטן בילדים בקבוצת גיל זו הנה דווקא עצירות הנרכשת לאחר שלב הגמילה. יש לעקוב אחר מתן הצואה לראות אם גדולה/רחבה/גלילים קשים וכמובן תדירות המתן. ניתן להתייעץ עם רופא הילדים היכול להעריך בבדיקת הבטן אם קיימת הצטברות צואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מוכנים לקחת זנטק בגלל הטעםדפנה14/02/2011
יש לי תאומים בני 4 וחצי חודשים אשר סובלים מריפלוקס ומקוליק ולכן אוכלים נוטרמיגן בתוספת זנטק (1.6 CC) פעמים ביום.
הם מקבלים את הזנטק מזה 3 חודשים ללא קושי אבל בשבועיים האחרונים הם ממש מסרבים לקחת אותו . מנסה לתת להם אותו בכל דרך (כפית, מזרק, פיטמה) אבל בכל פעם הם מעוותים את הפנים, בוכים ומשמיעים קולות של בחילה ולכן מתן התרופה הופך ל"מלחמה"
האם בלוטות הטעם שלהם משתנות? האם הזנטק מר?
האם יש פיתרון אחר?
האם ניתן להכניס את הזנטק לתוך הנוטרמיגן? במידה וכן ניתן להכניס לתוך האוכל את הזנטק איך זה מסתדר עם העובדה שהם אמורים לקבל אותו 20 דקות לפני האוכל?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מוכנים לקחת זנטק בגלל הטעם - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין14/02/2011לזנטאג אכן טעם חריף/מר, אבל עד לאחרונה התאומים שלך קיבלו אותו ללא בעיה. על מנת לאפשר המשך מתן התרופה 20 דקות לפני הארוחה ממליץ לך לתת מנות קטנות ממנה עם מזרק בצידי הלשון (ללא מגע תרופה עם הלשון) וניתן להמתיקו עם מעט סירופ סוכר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דפנה15/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
