מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- מאמץ רב הרבה שעות מהיממהרננה03/05/2011
שלום רב, בני בן חודש וחצי, ניזון מהנקה בלבד.
מתאמץ מאוד מספר פעמים ביום כדי לעשות קקי. הדבר מעיר אותו משנתו כמעט כל לילה וקורה גם ביום.
כולל האדמה, משיכת רגליים לכיוון הבטן, קולות חזקים או בכי, לעיתים כחצי שעה עד שעה.
לפעמים אנו לוקחים אותו לכיור וזה עוזר לו להשתחרר.
המאמץ נראה כ"עצירות" אך היציאות רכות ורגילות, כמה ביממה.
האם דורש בדיקת רופא? האם ניתן להקל עליו?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ רב הרבה שעות מהיממה - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/05/2011כדאי להבדק על ידי רופא שיבדק גם את פי הטבעת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזיםנעמי03/05/2011
שלום ביתי בת 11 יום וסובלת כבר ומגזים. בעת שהיא שותה בקבוק אני שומעת את הבטן שלה והיא מתקפלת מכאב. היא שותה מטרנה בבקבוק עם פיטמה איטית. אני חוששת שמשהו לא בסדר, האם אמורים לשמוע את החלב חודר לקיבה? בנוסף אחרי האוכל ממש קשה לה להירדם מכאב בטן.היא שותה בקבוק כל 3 שעות כי אחרי 3 שעות היא צורחת. אולי זה בגלל שהיא אוכלת יותר מידי? בנוסף היא משהקת אחרי כל ארוחה כמעט. מה לעשות? תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/05/2011כל התופעות נורמליות לגיל זה. אכילה כל 3 שעות מתאימה לגיל וכן גזים. התופעות חולפות עם הזמן, תוך 3 חד' לרב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנושא אבחון צליאקצחי02/05/2011
בני בן החמש וחצי -נולד בהריון רגיל במשקל 3250 גרם.
לאחות אישתי אובחן צליאק לאחרונה, ושני בני דודים עם צליאק.
בננו סבל מכאבי בטן, תאבון ירוד, חוסר עליה במשקל ואנמיה מגיל 2.5.
בסרולוגיה לצליאק: EMA - שלילי
DGP- בשתי בדיקות 25.6H,47.6H
TTG- שלילי IGA- 69
הופנה לביופסיה- תוצאות אינן חד משמעיות- ושט תקינה, קיבה תקינה , תריסריון -בצל וחלק שני תקינים. וילי תקינים, intraepitheliaa מוגברים.
לאור שינוי תזונתי (לא מעבר לדיאטת גלוטן ) עלה במשקל שני ק"ג למשקל 15.5-כאבי הבטן והשלשולים פסקו.
הופנה במקביל להמטולוג שנתן הנחיה לטיפול ב-ferro 15 + ויטמין c לאחר טיפול בן חודש עלה ה-H.B מ-10.73 ל-12.4
כמו כן הופנה לביצוע בדיקת סיווג רקמות בה נמצא - אנטיגן HLA DQ2 או HLA DQ8ונשלל הימצאות HLA DQ5.
כמו כן בביקת סרולוגיה לאם נשלל צליאק
שאלתי מהו המשך בירור והאם כדאי לבצע דיאטת נטולת גלוטן?האם לפי הנתונים יש לו צליאק?
בברכה
צחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בנושא אבחון צליאק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011הממצאים המחשידים לצליאק כוללים סיפור משפחתי , חוסר עליה במשקל , אנמיה מחסר ברזל , HLA מתאים , וריבוי לימפוציטים אינטראאפיטליאליים. אם הביופסיה מתאימה לדרגה 1 באבחון ההיסטולוגי (מארש 1 20 לימפוציטים בין 100 תאים אפיטליאליים) הרי מדובר בצליאק ויש להתחיל בדיאטה. אם היסטולוגיה אינה חד משמעית יתכן ומדובר ב LATENT CELIAC עם אפשרות להתפתחות עתידית של התמונה הקלינית סר ולוגית והיסט ולוגית המלאה. במקרים אלה נשארים בדיאטה רגילה ועוקבים , רוב הסיכויים להתפתחות עתידית של המחלה. וקיימת גם האפשרות השלישית שהילד בריא, ללא צליאק בעקר עם שיפור במשקל ובאנמיה לאחר שינוי תזונתי וטיפול מתאים .
אם היסטולוגיה אינה חד משמעית ניתן לעקוב בלבד קלינית + סרולוגית ולפי הצורך לחזור על ביופסיה נוספת בעתיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המון גרפסים באמצע האוכלמתמiדדת02/05/2011
בני בן חודשיים, מאז שהתחיל לקבל מטרנה לא רגועבמשך כל היום, אוכל ומתחיל לבכות ולהשתולל כאילו משהו מציק לו,כשאני רימה אותו לגרעפס הוא עושה, וממשיך לאכול ושוב בוכה..והתופעה חוזרת עלעצמה כך שארוחה אחת יכול לקחת לו שעה וחצי עד שמסיים, נרדם עלי וכשאני מניחה אותו במיטה מתעורר שוב ובוכה. האם מדובר ברפלוקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה עוד משהו
מתמiדדת02/05/2011הוא לא ישן יותר מ10 דק', מתעורר ובוכה, מכניס ידיים לפה, אבל הוא לא רעב, הוא לא רוצה לאכול. ישן טוב רק בסלקל. לאחרונה גם יש לו נזלת והמון ליחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה עוד משהו
מתמiדדת02/05/2011הוא לא ישן יותר מ10 דק', מתעורר ובוכה, מכניס ידיים לפה, אבל הוא לא רעב, הוא לא רוצה לאכול. ישן טוב רק בסלקל. לאחרונה גם יש לו נזלת והמון ליחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון גרפסים באמצע האוכל - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011תופעות אלה שאת מתארת יכולות להיות משניות לרגישות לחלב, החזר קיבה ושט סמוי (רפלוקס) אבל מתרשם במקום הראשון מבעיות אכילה והאכלה מוקדמות, והפרעה בוויסות חושי (שלוב של בעיות אכילה ושינה) . ממליץ לפנות לאחות טיפת חלב, רופא ילדים מטפל לקבל עצה והדרכה ראשוניים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילשולים לתינוק בן 3 חודשיםשלי01/05/2011
שלום רב,
בני(הרביעי)נולד בלידה רגילה אחרי הריון תקין ובזמן.
הוא סבל מקוליק בדרגה חמורה כמו יתר אחיו שהתבטאו בבכי ובחוסר שקט.
מכוון שבמשפחה יש בעיות של אי ספיגת לקטוז ואלרגיה לחלבון חלב הוא עבר בגיל שבועיים לתחליף חלב "נוטרומיגן".
בגיל חודשיים היו לו שילשולים "עם תוכן" (הגדרה רפואית) והוא אושפז בבי"ח ולמרות שלא אובחן שום חיידק ושום צמיחה בתרבית הוא קיבל אזניל והשילשול עבר.
המשכתי לתת לו "נוטרומיגן".
אחרי חודש (לפני כשבוע) הוא שוב החל לשלשל (8-10 פעמים ביום שילשול נוזלי עם תוכן רירי צהוב-ירקרק).
היום בדיוק שבוע מאז שהחלו השילשולים.
יש לא תיאבון רגיל, הוא לא חולה, לא היו בקירבתו אנשים חולים.
מפאת השילשולים היא ירד במשקל, הוא פחות אנרגטי וחייכן וניכר שיש לו עוויתות בבטן בזמן ולאחר האכילה.(נשלל ריפלוקס ע"י גאסטרו).
נעשו בדיקות צואה שיצאו תקינות.
הרופאה הציעה פרוביוטיק ABC של סולגאר והציעה להחליף את הנוטרומיגל בתחליף חלב "נאוקייט".
השאלה שלי:האם לדעתך הבעיה היא אכן בפירוק המזון בקיבה והחלפתו אכן תביא מזור? או שישנם עוד סיבות לשילשולים שכדאי לבדוק?
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשולים לתינוק בן 3 חודשים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011תמונה מתאימה יותר לשלשול זיהומי חוזר, ומצב של נזק מתמשך למעי לאחר מחלה זיהומית
לעיתים במצב זה יש "החמרה" באלרגיה לחלבון החלב, ואז תזונה עם נאוקייט עשויה לעזור. ההמלצה לטיפול בפרוביוטיקה + נאוקייט נראת בהחלט פתרון מתאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תאבוןאמא מודאגת01/05/2011
שלום וברכה,
ביתי בת 4 חודשים נולדה במשקל 2300 בשבוע 40,הריון תקין מלבד פער גדילה שהלך וגדל בהריון.
משכנולדה לא היתה אכלנית גדולה,הגיעה ל90 מ"ל לכל ארוחה, בשבועות האחרונים הילדה מגלה חוסר תאבון ויכולה לא לאכול גם 12 שעות ברצף !נותנת לה אוכל מתוך שינה על מנת שלא תאבד נוזלים,וגם אם היא אוכלת היא עושה המון גרעפסים לאחר הארוחהגם אחרי 3או4 שעות, (הגבהתי לה את המזרן,אנימחזיקה אותה כמעט שעתיים לאחר האוכל במצב אנכי)לפעמים בוכה תוך כדי האוכל. ניסיתי להסמיך לה את המטרנה עם חצי כפית קונפלור אך עדיין מגלה חוסר תאבון ואוכלת רק 50 מ"ל .אני ממש אובדת עצ
אני יודעת שהפתרון קצת שונה מרפלוקס סמוי לגלוי שהרי ביתי בקושי פולטת.
האם נתקלת בבעיה כזו? מה הפתרון הטוב ביותרלפלוקס סמוי?
רחוקה מלהגיע לקיצבה היומית שלה.
אודה לתשובתך כי אני באמת כבר אובדת עצות......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תאבון - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011בתך נולדה עם הפרעה בגדילה תוך רחמית , (IUGR) ולפי התיאור שלך סובלת מהפרעה באכילה והאכלה.
אני ממליץ לך לפנות בהקדם לרופא ילדים/דיאטנית ילדים/מרפאה לבעיות אכילה לגיל הרך לקבל הדרכה והנחיה ולמנוע חוסר שגשוג של התינוקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא תמההנטלי01/05/2011
שלום רב לכם
יש לי שאלה
אם יש חשד לאלרגיה לחלב וכעת התינוקת מקבלת נוטרמיגן
תוך כמה זמן נראה שיפור בתסמינים?
מהו בעצם הזמן שנותנים נוטרמיגן ובודקים האם יש שיפור
שבוע? יומיים?
אודה לכם
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא תמהה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011ברוב המקרים לאחר שבועיים נוטרמיגן את אמורה להבחין בשינוי משמעותי בתסמינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CRPדנה01/05/2011
שלום רב, בבדיקות שנערכו לבתי בת השנתיים בעקבות תלונות חוזרות ונישנות על כאבי בטן - ראה שאלה מטה- ערכנו בדיקות ובין היתר בבדיקת CRP נמצא ערך של 1.4 , מה המשמעות ? גם בדיקת AST היתה גבוהה 34, וכן בדיקת NEUTROPHILS הראתה ערך של 33.9 , מבקשת תשובה בהקדם , תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CRP - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין02/05/2011CRP גבוהה מעט מצביע על תהלך דלקתי , בדיקת AST בגבול עליון של נורמה ואחוז נויטרופילים מתאים לגיל
לא נראית בעיה משמעותית כל שהיא לפי בדיקות אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן- גזיםדנה30/04/2011
שלום, לבתי בת השנתיים יש תקופה ארוכה , מעל חצי שנה כאבי בטן המתבטאים בגזים ומגיעים למצב שהיא מתעוררת תכופות בלילה , מתלוננת על כאבי בטן , עצבנית וחסרת מנוחה , ואפילו תולשת שער מעצבים. משקלה וגובהה באחוזון 90 מפותחת מאוד מכול הבחינות . לא יודעים מה זה ונשלחנו לסדרה של בדיקות. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן- גזים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/04/2011יתכן ומדובר בעצירות. ממליץ הפחתת פחמימיות. מתן נורמלקס למספר ימים. סרולוגיה לצליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן- גזים
דנה30/04/2011תודה על תגובתך. האם יכול להיות קנדידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן
דנה30/04/2011בנוסף רציתי לשאול כיצד בודקים חשד לציאלק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליאקרינת30/04/2011
ביתי בת ה- 6 אובחנה פני כחמישה חודשים כחולת צליאק וזאת אחר ביופסיה שנערכה לה, מאז אנו מקפידים על דיאטה נטולת גלוטן, אמנם כאבי הבטן החזקים שהיו לה התמתנו אבל עדיין הם פוקדים אותה לסירוגין, תופעה נוספת שהבחנתי זה שהילדה כל הזמן רעבה והיא אוכלת די טוב ובכל זאת היא מאוד רזתה אך גם גבהה, שאלתי היא האם תופעות אלו חריגות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/04/2011אלו אינן תופעות חריגות. רירית המעי מתחדשת לאחר הדיאטה בחודשים ואפילו שנה פלוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנת צליאקקוקונת28/04/2011
בני בן השלוש וחצי אובחן לאחרונה כחולה בצליאק. בדיקות הדם שלו היו transglutaminase 41, DGP 78 . בביופסיה של קטעי רירית התרסריון מצאו ש"רוב הוילי שמורים, פה ושם וילי מעט קצרים מהרגיל, בחלק מהוילי רואים הסננה לימפוציטרית מוגברת באפיתל הציפוי". השאלה היא האם יתכן שסימפטומים אלו אינם של צליאק? אנחנו מתלבטים אם להתחיל בדיאטה ללא גלוטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנת צליאק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין30/04/2011קרוב לוודאי שבנך סובל מצליאק. גם הממצאים של הביופסיה כולל סרולוגיה חיובית ואני מניח שהוא גם סובל מבעיות קליניות בגללן בצעתם את הברור . ההמלצה במקרים אלה היא להתחיל דיאטה קפדנית ללא גלוטן, לצפות בהעלמות התסמינים הקליניים והעלמות הסרולוגיה ואם קיימת עדיין שאלה , ניתן אחרי תקופה של התאוששות (שנתיים?) לבצע תגר עם גלוטן (ניתן לבצע סמוי כך שהילד לא ידע שיש שינוי בדיאטה) ולצפות אם תסמינים חוזרים, סרולוגיה שוב עולה ואז להחליט אם לחזור על הביופסיה או לשוב לדיאטה ללא גלוטן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדנים גבוהיםרינה28/04/2011
בתי בת ה-3 במשך שבועיים משלשלת פעם ביום ולפעמים פעמיים...
מבדיקות שעשינו הגיעה תוצאה היום במכבי-
TransGlutaminase (IgA) Ab 23 שהגבול הןא בין 0-5
התוצאה 23
אשמח להבין לעומק מה פשר הבדיקה ואם תוצאה גבוהה כזו אומרת חלילה שצריך להימנע מגלוטן לאורך החיים?
תודה
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לשאלה שלי
רינה28/04/2011שאלה על אבחוןו רינה רונן ו 22:27 | 28/04/11
בתי בת ה-3 משלשלת כבר שבועיים פעמיים ביום עד 3
שאלותיי הן- זה בטוח צליאק??
קרה למישהו/י שהתוצאה של הבדיקה הייתה כזאת וזה לא היה צליאק?
יש דרך פחות פולשנית לבדוק את המחלה לילדה קטנה בת 3?
אם אנחנו מחליטים לא לעשות בדיקת ביופסיה ולהפסיק מוצרי גלוטן לתקופה בכדי לבדוק אם השלשולים נפסקים ואם הרמה יורדת, תוך כמה זמן אפשר לראות שינוי? , תוך כזה זמן זה משפיע על הגוף בלי גלוטן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לשאלה שלי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין30/04/2011לילדה שלך חשד למחלת צליאק גם בגלל השלשולים המתמשכים וגם עקב ממצאי בדיקת TTG גבוהה . על מנת להעמיד אבחנה חד משמעית מומלץ לבצע ביופסיה של מעי דק. כל דרך אחרת תוביל אותנו לחוסר ודאות ולבעיה בהיענות לתזונה ללא גלוטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות כרונית ילדה בת שנתייםמיכל27/04/2011
לבתי בת השנתיים וחודשיים יש בטן נפוחה מהרגיל. יש לה גם בקע (שבר) טבורי ובגלל שהבטן כל כך נפוחה הבקע יוצא החוצה לגמרי ואין לבקע אפשרות להתרפא.
היא סובלת מעצירות או משלשול שנובע מעצירות ממושכת.
הצואה שלה מאוד מאוד חומצית (גם הריח) ויש גם ריח של ריקבון.
לפני כשנה הומלץ לנו לתת לה חומר משלשל (בעקבות צילום רנטגן של הבטן - הצטברות צואה בבטן, לדברי הרופא) , אבקה שנקראית - מקרוגול. 6 גרם ביום. בהתחלה זה עזר ואז בעצתו של הרופא המטפל הפסקנו בהדרגה את מתן האבקה.
לפני כחודשיים החלו שוב בעיות. חוסר מנוחה שנובע מאי נוחות בבטן, קושי רב ביציאות, כמות היציאות מועטה מאוד יחסית לכמות האוכל. ובטן שהולכת ומתנפחת (כמו בתמונות של ילדים מורעבים מאפריקה). ושוב או גללי צואה במאמץ עילאי או שלשול סמיך (לא מיימי).
ושוב, בעצת רופא המשפחה התחלנו לתת לה שוב את האבקה - מקרוגול, 6 גרם ליום. אך אין שיפור במצב. לפעמים עוברים יומיים ללא יציאות למרות שאנו נותנים לה את החומר המשלשל.
עכשיו יעץ לנו רופא אחר לתת לה במשך כשבוע פעמיים ביום 15 גרם כל פעם מהאבקה. ואחר כך להעלות את המינון ל-15 גרם ביום.
האם זה צעד נכון לעשות?
האם האבקה הזאת עשוייה לגרום לנזקים כלשהם?
ממה יכולה לנבוע בעיה כזאת?
בתי מסרבת לאכול ירקות אבל אוכלת פירות.
לחם היא לא אוכלת הרבה , אבל אם כן אז מקמח מלא.
היא שותה חלב נטול לקטוז (חלב לילדים הסובלים מאלרגיה לחלב) ואנו לא נותנים לה מוצרי חלב כלל.
יש לה אי סבילות ללקטוזה ורגישות לסוגי מזון שונים (פירות למשל, אננס, פרי הדר וכו').
הנקתי אותה עד גיל 11 חודשים. אבל היא תמיד סבלה מעוויתות בבטן ואפילו מדימום קל (נשללה נוכחות פרזיט).
לפעמים יש לה דלקות שתן כרוניות, כתוצאה מהעצירויות.
כשאני מחתלת אותה לפעמים יש ריח חזק של ריקבון (לא תמיד, אבל בתדירות גבוהה).
כפי שציינתי היא בת שנתיים וחודשיים ומתפתחת יפה. אך סובלת מאוד מהמצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות כרונית ילדה בת שנתיים - תגובה
ד''ר בתיה וייס28/04/2011הבעייה נראית מורכבת יותר מעצירות בלבד. יש לפנות לגסטרואנטרולוג ילדים לבדיקה והערכה. מומלץ לבצע בדיקת דם לצליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
מיכל28/04/2011תודה לך על תשובתך.
אני מאוד לא שקטה בקשר להוראת הרופאה הגסטרולוגית (שמעולם לא ראתה את בתי ולא בדקה אותה) היא נתנה את ההוראות האלו בטלפון. יש לנו תור עוד כחודש לגסטרולוגית. אנחנו מתגוררים כרגע בחו"ל.
לפי הרופאה הגסטרולוגית קיבלתי הוראה בטלפון לתת לבתי פעמיים ביום 15 גרם מאבקת המקרוגול. סה"כ 30 גרם ביום במשך כשבןע ימים. ולאחר מכן להמשיך עם מינון של 15 גרם ביום (יותר מפי שתיים ממה שהיא נוטלת כרגע).
המינון , שאני אמורה לתת לה במשך כשבוע, גבוה פי חמש מהמינון היומי שהיא לוקחת עכשיו.
היא בת שנתיים ושוקלת 14 ק"ג.
יש לי תחושה מאוד לא נעימה בקשר לזה, ואשמח מאוד לקבל את עצתך.
האם לחכות לבדיקה של הרופאה וכמו שאמרת לתוצאות בדיקות הדם או שזה סביר לתת מינון כזה של המקרוגול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקסאני27/04/2011
שלום רב, בני בן 4 חודשים בעוד שבוע לאחר ימים קשים מהיום שנולד בעניין האוכל הגזים וההתפתלויות הוחלט שיש לו ריפלוקס סמוי- הוא אינו מקיא או פולט.. חשוב לציין כי בהתחלה הנקתי ונתתי השלמות של סימילאק ולאט לאט כשירדה ההנקה התינוק סבל מאוד ולא היה נינוח עד שהוחלט על ידי הרופאה כי מדובר כנראה בריפלוקס.. מגיל חודשיים וקצת התינוק אוכל אינפמיל.. לקראת גיל 4 חודשים החלטתי לתת לו מידי פעם מטרנה ובתום הארוחה הכל היה נפלא ולא היה שום דבר חריג לכן חשבתי שאולי לאט לאט אנסה לתת יותר מטרנה וככה ירד כמות האינפמיל.. אך לפני כשבוע התחיל אצלו שוב אי נוחות.. בזמן ההאכלה אני שומעת שהכל עולה לו וקולות הבליעה שלו לא מוצאים חן בעיני.. הלכתי לרופאה והיא אומרת שכרגע נראה שהכל בסדר בזמן שאני חוששת כי הוא כמעט נחנק לי בארוחה!.. בנוסף הוא מרייר מזה חודשיים ודוחף ידיים לפה מה שבכלל גרם לי לחשוב גם על תופעת שיניים אך ביטלו אפשרות זאת מפעת גילו הצעיר אני מבולבלת מאוד ואני רוצה כבר שיהיה לו נחת!!! עד שכבר הרגשתי שהכל מסתדר פתאום צץ משהו לפני שבוע כאילו הכל החמיר.. מה כדאי לעשות?? אני לא מצליחה להבין כלום כיוון שהכל מסתמך על "אולי".. אולי זה ריפלוקס אולי שיניים אולי התקררות כי הוא קצת מחרחר ויש לחה שאני שומעת אותה בשיעולים שצצים מידי פעם אשמח לקבל חוות דעת מקצועית..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס - תגובה
ד''ר בתיה וייס28/04/2011על פי התיאור יתכן רפלוקס. נסי לחזור לאנפמיל ובמידה ואכן עוזר המשיכי עוד מס' חדשים. עקרונית הבעייה לרוב תחלוף מעצמה עם הזמן ואכילת אוכל מוצק יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאהMaya27/04/2011
שלום דוקטור
בתנו בת 6 שבועות יונקת הנקה מלאה ועולה במשקל.
מאז שנולדה עשתה רק קקי פעם בשבוע.
בפעם האחרונה עברו 11 יום בלי יציאה והרופא המליץ על נר גליצרין, כמובן שהנר עזר והיתה יציאה גדולה רכה ובצבע חרדל .
עכשיו אנחנו שוב 6 ימים בלי יציאה. האם מומלץ להשתמש בגליצרין שוב ?
מה לעשות? , הרופא לא מצא בעייה מיוחדת.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאה - תגובה
ד''ר בתיה וייס28/04/2011יציאה פעם בשבוע יכולה להיות עם הנקה. אם הילדה אינה נראית סובלת ולא נמצאה בעייה בבדיקה אין צורך בהתערבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
