מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- ילדה בת 4 עושה המון גרפצים ומתלוננתאנדי12/05/2011
שלום לחברים הבת שלי בת 4 כבר כמה ימים מתלוננת על כאבי בטן עושה המון גרפצים פשוט כך אתמול בערב אכלה קצת פסטה ללא רוטב ושניצל אם קצת קטשופ ובערב ביקשה הרבה לשירותים יש לה גזים מה לדעתכם עלי לעשות מעבר לזה הכול בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 עושה המון גרפצים ומתלוננת - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין12/05/2011קרוב לוודאי מחלה חולפת של מערכת העיכול. ממליץ ארוחות קטנות וסבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חודשייםאביבה11/05/2011
הבן שלי הוא בן חודשיים . הוא צהבהב. עשה השבוע בדיקת צהבת ובלוטת התריס. הבילוריבין הוא 11.7 . בדיקת בלוטת התריס תקינה .
מה אומר התשובה ?? מה צריך לעשות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חודשיים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין12/05/2011צהבת ממושכת של הילוד יכולה לנבוע ממספר גורמים רובם שפירים .
בכל מקרה חייבים לוודא לאחר חודשיים שמקור הצהבת אינה ממחלת כבד , וכי הוא קשור לפרוק מוגבר של דם כמו בילודים עם אי התאמה בקבוצות הדם בין האם לילוד, חסר G6PD (בעקר בבנים ממוצע מזרחי), הנקה. יש לשלול גם זיהום בדרכי שתן
ממליץ לפנות לרופא ילדים בשלב זה להערכה של מצבים אלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אביבה13/05/2011תודה רבה ד"ר עקיבא ,פניתי עם התינוק לבית חולים ועושים לו בדיקות .אמרו שתיפקודי הכבד לא בסדר. לגבי הדם שלי ושל התינוק יכול להיות שסוג הדם שלי לתינוק לא מתאים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין14/05/2011לא מדובר שסוג הדם לא מתאים אלא שלעתים האם מעבירה לתינוק נוגדנים נגד כדוריות הדם שלו , והוא מפרק אותן בקצב מהיר מהרגיל ויוצר את הצהבת . אם זו הבעיה היא חולפת תוך מספר שבועות עד חודשים ללא נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרפס לפניי האוכל...שרון10/05/2011
התינוקת שלי לא מצליחה לאכול כשהיא צריכה לאכול משום שמשהו מפריעה לה... לפעמים גם חצי שעה היא על הכתף עד שמגיע גרפס המיוחל ורק אז היא מצליחה לאכול.
היא בוכה ,עצבנית ולא רגועה בגלל משהו שמפריע לה לאכול...
ועוד שאלה - גם אחריי חצי שעה בידיים וגרפס ברדע שאני שמה אותה במצב מאוזן במיטה או בעגלה היא מתחילה עם סימנים של אי נוחות וחירחורים...
מה דעתך בעניין אשמח לתשובה מקצועית
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרפס לפניי האוכל... - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011יתכן ומדובר ברפלוקס מהקיבה לושט. השכיבי אותה בהגבהה של 30 מעלות (עם הרמה על ידי ספר מתחת למזרון).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח צואהלין08/05/2011
שלום
לבתי בת השנתיים יש בחודשים האחרונים ריח צואה רע ביותר,כאשר הצואה נראית כמו גרגירי קפה קטנים .
זה אינו ריח רגיל של צואה ,אלא חריף ביותר.
האם ידועה לכם על סיבה לדבר כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח צואה - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011אין לכך משמעות אם לא מדובר בשלשול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקסמיכל07/05/2011
שלום
בתי בת שנתיים וארבעה חודשים, נולדה כפגה בשבוע 27. מבחינה התפתחותית הדביקה את כל הפערים לגילה. הבעייה העקרית היא נושא האוכל. היא סובלת ככל הנראה מריפלוקס, המתבטא בהקאות בקשת פעם ביום יומיים. לא נראה כי היא סובלת כשזה קורה, אלא יותר נבוכה. היא סקרנית ורוצה לאכול ולטעום, אך אני נאלצת לנהוג במשנה זהירות, כי אני יודעת שקצת מעבר למה שהיא מסוגלת יוביל לפליטה. התייעצתי עם רופא גסטרו שטען שאם היא לא בוכה בעת הפליטה, אין צורך בזנטק, והתופעה תחלוף עם הגיל. אני כבר מיואשת, השנה היא נכנסת לגן ואני לא רוצה שתרגיש שונה. האם יש פתרון, האם כדאיי בכל זאת לנסות זנטק/לוסק, או שיש תרופה נוספת???? מה עליי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011ממליצה לבצע צילום ושט-קיבה לראות שמבחינה אנטומית הכל תקין. במידה וכן, איני רואה מקום לטיפול תרופתי. אם התופעה נמשכת צריך לבצע גם אנדוסקופיה לפני החלטות על טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקסעידית07/05/2011
בני בן 7 חודשים, אובחן ריפלוקס, ניזון מאינפמיל AR מגיל חודש ועד היום , לאחרונה גם מקבל זנטק וגביסקון ולא מורגשת הקלה. עדיין פולט הרבה ,גם זמן רב אחרי האוכל ומגלה סימני אי נוחות סמוך לפליטות לעיתים עד צווחות.
האם מקבל את הטיפול המקסימלי? האם הריפלוקס תמיד עובר ואם לא מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011במידה והילד עולה טוב במשקל והאי שקט הוא רק סמוך לפליטה איני רואה צורך בשינוי טיפול. ניתן לתת לוסק במקום זנטק אם יש החמרה, אך הרפלוקס לרב חולף עם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעימות גיל 4 חודשיםשונית07/05/2011
שלום רב. בתי בת 4 וחצי חודשים, והחלה לפני כשבוע בטעימות של ירקות (קישוא,בטטה,תפוח אדמה,גזר,) עושה רושם שהיא אוהבת את זה..נאמר לי בטיפת חלב לתת עד 6 כפיות ליום. אני נותנת לה את הירקות לפני קבלת בקבוק תמ"ל (אנפמיל ar סובלת מריפלוקס שקט)... ויוצא ל לתת להי מעט יותר מ -6 כפיות של הירקות המרוסקים.לאחר מכן הילדה אוכלת רק חצי מהבקבוק חלב(יתכן ששבעה מהירק). האם יש בכך נזק שהיא אוכלת פחות חלב בגיל 4.5 חודשים ורוצה יותר ירק? האם אני יכולה לתת לה ירקות עם עוף טחון במקום ארוחת אינפמיל? אשמח לתדרוך קצר בעניין. ואם ישנם נזקים לקיבה עושה רושם שהירקות עושים יותר טוב לריפלוקס. תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלונת קטנה ברשותכם
שונית08/05/2011קיבלתי מהרופא לבצע לקטנה (4.5 חודשים) בדיקת גם לרגישות לחלב :
milk
alpha lacatalbumin
beta lactoglobulin
casein
מה הבדיקות בעצם בדיוק מוצאות? כמה דקירות צריכה לעבור הקטנה? ומהיכן בגוף לוקחים לה את הדם? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי...
שונית11/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעימות גיל 4 חודשים - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011רצוי לתת טעימות בלבד ולהגיע לארוחה בגיל 6 חד', אך ניתן לתת ארוחה אחת במקום אנפמיל. אין בכך נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ועוד שאלה אם אפשר
שונית11/05/2011מה נחשב כארוחה שלימה? חצי כוס ירק ועוף טחונים האם זה ייחשב כארוחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ועוד שאלה אם אפשר - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לחלב או קוליקנעמי06/05/2011
שלום , ביתי בת 3 היתה אלרגית לחלבון החלב והסויה וניזונה מהנקה. יש לי תינוקת בת 13 יום שמקבלת מטרנה מיום היוולדה. בימים באחרונים נראה שהיא סובלת מכאבי בטן בעיקר בבוקר (שלא כמו שרשום בספרים). בנוסף לפני יומיים היתה לה הקאה חד פעמית. אני אובדת עצות... האם כאבי הבטן נובעים מרגישות לחלב או שזה קוליק? כיצד אדע אני חוששת שאני מזיקה לה. הרופא בדק אותה ואמר שלא יכול לדעת אם מדובר באלרגיה לחלב בשלב זה. קיבלתי נוטרמיגן ליתר ביטחון. האם אני יכולה לתת נוטרמיגן פעם או פכמיים ביום כדי לראות אם יש שינוי וכדי שהילדה תיתרגל לטעם. יש לי טראומה מהבת הגדולה שסירבה לאכול נוטרמיגן בגיל חודשיים לא משנה מה עשינו. האם כאב בטן כסימן יחיד יכול להיות אינדיקציה לאלרגיה לחלב? מה היא הצעתך? תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה לחלב או קוליק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/05/2011הצעתי שתהיה רגועה ותגדלי את בתך השניה בהנאה ללא חרדות וחששות. לפי דווח שלך קרוב לוודאי שלא מדובר באלרגיה לחלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךנוי קריס06/05/2011
הבדיקה שהילד עשה לצליאק רשום כך DEAM.GLIADIN. חיובי TRANSGLUTAMINASE IGA שלילי 0.2 DEAM.GLIADIN PEPT הבדיקה כוללת DGP וTTG זה התיקון של הבדיקה לפני כן רשמתי לא נכון תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/05/2011הסיפור אינו חד משמעי וקשה להעמיד אבחנה רק על סמך הנתונים שמסרת. ללא ספק יש צורך בייעוץ מסודר עם גסטרואנטרולוג לילדים, לשלול מחלת מעי דלקתית, לשקול ביצוע קולונוסקופיה ולפי הצורך בהמשך הדמיה מלאה של מעי דק עם קפסולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעזרו לינוי קריס06/05/2011
הבן שלי בגיל 11 יש לו כאבי בטן קשיים, עשינו לו גאסטרוסקופיה פעם אחת יצא חיידק בקיבה HP ובפעם השנייה שביצעו לו את הבדיקה יצא דלקת במעבר ושט קיבה עם חוסר סגירה של LES ותריסריון:רירית בצקתית הבחנה:ESOPHADITIS .
הילד קיבל לנטון לחודש ,הכאבים בנתיים ממשיכים בהמשך מעקב רפואי עשינו לילד גם MRI ויצא נצפות מספר לולאות מעי דק מתאים ללולאות ג'ג'ונום עם עיבוי דופן קל בלבד עם האדרה של הדופן לאחר הזרקת גדוליניום לוריד קלה בלבד.תמונה מאוד לא ספציפית,יתכן תהליך דלקתי,יתכן גם אנומליה כגון צליאק.
רציתי לציין שבדיקת אנטי גלאדין יצא חיובי 60 מספר פעמים,ובדיקת TTG שלילי .ביופסיה לא מתאימה לצליאק בנוסף יש לילד FMF,הוא מקבל קולכיצין והבדיקות דם האחרונות שעשינו השבוע עם הMRI יצאה בדיקת AST 42 ובדיקת
ALT 67 רציתי לדעת מה זה אומר הפיענוח של הMRI ומה אפשר לעשות?.. אני ממש חסרת אונים,זה סיפור שנמשך כבר מספר שנים ועוד לא יודעים מה יש לילד!
תודה על העזרה ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
נוי קריס07/05/2011מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעזרו לי - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011מכיון שיש מס' גורמים- גסטריטיס, FMF וחשד לדלקת על פי MRI וכן עלייה קלה באנזימי כבד כדאי לעשות יעוץ מסודר עם כל הבדיקות והרנטגן. צריך לשלשול מחלת מעי דלקתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
נוי קריס11/05/2011מה הפרוש של הMRI יכול להיו שיש לילד צליאק ואיזה בדיקה אפשר לעשות שעדיין לא עשינו תודה רבה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוטי דםאורנה05/05/2011
שלום. ביתי בת 4 חודשים ומהחודש הארשון יש לה מין חוטים אדומים בצואה (0.5-2.5 מ"מ בערך), פעם יש ולעיתים אין. הרופא ילדים נתן לעשות בדיקת דם סמוי בצואה שיצאה חיובית. באופן כללי הידה נראית טוב ושמחה, יונקת בלבד עם יציאות רכות.
אני מוטרדת מאד: מהם החוטים והאם זה קשור לדם סמוי או שאלו שתי בעיות נפרדות?
תודה תודה
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוטי דם - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/05/2011התמונה הקלינית שמציגה ביתך קשורה קרוב לוודאי לדלקת אלרגית קלה של המעי הגס (ALLERGIC COLITIS) שנובעת מאלרגיה למזון בדר"כ מחשיפה לחלבונים יוצרי אלרגיה מאחר ויונקת בלבד קרוב לוודאי מחלבונים זרים העוברים בהנקה.
אם המצב אינו משתנה או מחמיר מומלצת הפסקת צריכה של כל מוצרי החלב ע"י האם לשבועיים ובדיקה אם חל שינוי , והדימום פוסק. אם כן יש להימנע ממוצרי חלב ע"י האם ולילדה .
ממליץ בכל מקרה לשלוח גם תרבית צואה כי זיהומים יכולים לגרום לתופעה דומה
יש לדאוג לצריכה מתאימה של סידן בזמן הפסקת צריכה של מוצרי החלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב תמ"לאמא לאפרוחית05/05/2011
שלום רב,
בתי בת 3.5 חודשים, ניזונה מהנקה בלבד.
סובלת מרפלוקס קל ומטופלת בזנטק 3CC ליום. פליטות והקאות יומיומיות בשיגרה.
אוכלת כמו תינוק בן יומו 8 ארוחות ביום.
הייתי רוצה לנסות לשלב לה תמל לפחות ללילה. האם זה יחמיר את הרפלוקס (אם כן אז אני לא מעוניינת) ואם לא, אז על איזה תמ"ל מומלץ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
שאלה06/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשילוב תמ"ל - תגובה
ד''ר בתיה וייס11/05/2011ניתן לתת אנפמיל AR . מיועד לרפלוקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים ואי נוחותאיילת05/05/2011
בתי בת 8 חודשים סובלת מאוד מגזים מזה כחודשיים. הדבר מגיע לידי כך שהיא מתעוררות כל חצי שעה בלילה בבכי ואינה מצליחה לחלץ את האוויר (אנו יכולים לשמוע ולהרגיש את האוויר בביטנה ולראות אותה מתפתלת במיטה ולעיתים גם מצליחים לשחרר מימנה גרעפס).
יציאותיה תקינות לחלוטין והיא אוכלת תפריט נטול קטניות בהמלצת הרופא המטפל. כמו כן ניסינו לחזור לכמה ימים לחלב אם בלבד אך לא היה שיפור.
גם במשך היום יש אי שקט אך התופעה מחמירה בלילה ואינה נותנת לה מנוח
האם ייתכן שמדובר במשהו אחר מלבד הכלכלה שלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין...
איילת05/05/2011אינני יודעת האם זה שייך אך לבתי יש ריפלוקס והיא מטופלת בזנטק וסימיקול וכיום איננה סובלת מהמחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס+זנטקשונית04/05/2011
בוקר טוב.בתי בת 4 חודשים סובלת מריפלוקס סמוי,איננה פולטת כמעט בכלל. אך סובלת מאווד בשעת האוכל , מספיק לה רק פיטמת הבקבוק שתהיה בפה שלה בכדי להתפתל מכאבים. ברוך ה' עולה יפה במשקל בכל זאת (אני יושבת איתה שעות כל אכילה ולא ממש מוותרת) היא מקבלת אינפמיל שעושה לה עצירות מטורפת! יציאות שמרגישות כמו בטון מה שאני בטוחה שלא מוסיף למצבה! הייתי אצל גסטרו אתמול שהציע להוסיף לה חצי כפית אבילאק לאינפמיל , אני תוהה ביני לבין עצמי האם להוסיף לה עוד משהו לגוף הקטן שלה? נכון שאבילאק יחסית טבעי...אבל בכל זאת... אולי אוכל אחר? נטרומיגן למשל???....בנוסף מקבל זנטק...מגיל חודש וחצי בערך כששקלה 4.300 קיבלה 1.5 cc פעמיים ביום (ז"א סה"כ ליממה 3 cc) של זנטק. כמובן שעלתה במשקל וכיום שוקלת 6.730 -וחזר לה האי שקט הבכי והפתלויות. כמה cc ניתן לתת לה היום במשקלה???
ועוד שאלונת קטנה, האם יש נזק כלשהו "בתרופות סבתא "נגד צרבת לתינוקת כל עוד שזה עשוי ממאכלים שהיא יכולה לקחת?? (חומזה שהם לא טעימים במיוחד) זה יכול להועיל ??? להזיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
שונית04/05/2011בהמשך לשאלתי..כיצד מבצעים לתינוקת בדיקה לרגישות חלב שאולי יתכן ומטרנה צמחית תעשה לה יותר טוב?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה בשנית...סליחה על האורך
שונית04/05/2011האם הילדה שלי יכולה לקבל מטרנה צמחית ואני יכולה להוסיף לה קורנפלור בכדי שתעשה "עבודה" כמו אינפמיל? (ואולי כך יהיה לה יציאות יותר טובות? או אפילו פחות התפתלויות???? האם מטרנה צמחית פחות טובה מפורמולה חלבית???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכיס מרה + פליטותיעל03/05/2011
שלום,
יש לי תינוק כמעט בן 4 חודשים, עוד משלב הסקירה נמצאה עכירות בכיס המרה שלו.
לאחר שנולד ביצענו אולטראסאונד וגם השבוע פעם נוספת. הממצא האחרון מראה כי יש לו אבן בכיס מרה, דרכי מרה אינם מודגמים. יש לו venous duct פתוח ובו מודגמת זרימה מערבולתית. כבד, לבלב וטחול תקינים.בדיקות תפקודי כבד וכליות תקינים.
יש לנו ביקורת גסטרו רק בעוד חודש - האם המצב מסוכן? האם יתכן שהאבן כואבת לו? יש ימים שהוא נורא בוכה ולא נרגע.
האם הוא יצטרך לעבור ניתוח? מה משמעות הממצא? האם ניתן להמתין חודש עם זה?
בנוסף בשבוע האחרון הוא החל לפלוט המון המון!! גם שעתיים אחרי האוכל. הוא ממש פולט שלוליות ונהיה רעב אחרי שעתיים. הרופאת משפחה אמרה שיתכן שיש לו ריפלוקס ושת, אך האם יתכן ריפלוקס שמתחיל בגיל 3.5 חודשים? האם קשור לבעיה הנ"ל? היא ביקשה ממני לעבור לתמ"ל enfamill, לאחר נסיון אחד - הוא פלט את אותם כמויות כמו את המטרנה.
תודה, אמא מאוד מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בכיס מרה + פליטות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/05/2011ההחלטה אם המצב דחוף או לא צריכה להלקח עם רופא הילדים. אבן בכיס מרה יכולה לגרום לתסמינים של אי שקט והקאות אבל בהחלט יכולה לא לגרום לכל הפרעה או תחלואה. מדוע לא הדגימו את דרכי המרה? האם יש בצקת של דופן כיס המרה ? האם יש סמני דלקת בדם? מתי נלקחו תפקודי הכבד, האם רק פעם אחת, האם גם לאחר התקפי אי שקט משמעותיים?
בהתאם לתשובות אלה יש לבדוק הפניה לגסטרו ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
