מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- כאבי בטן ללא הפסקהאמא22/03/2011
מקווה שאני בפורום המתאים.
לשאלתי, בני בן 7 חודשים, גדל ומתפתח יפה.
מאז שנולד היתה קיימת בעיה של בכי בזמן ארוחות, לעיתים ממש היה רוצה לאכול וכאילו לא מצליח, נחנק.
לימים התברר שאלוהם כאבי בטן שלא מרפים עד היום, היו לו עצירויות רבות ומשום שהחלפנו לו המון תחליפי חלב (לצערי הנקתי רק 3 חודשים), קשה לומר אם היה תחליף חלב שמנע את בעיות כאבי הבטן.
כאבי הבטן באים לידי ביטוי בהתפתלויות, בכי רב לפני מתן יציאות (לעיתים לא), גזים שמעירים משינה וכו'.
לדעתי המעבר למוצקים עשה לו טוב, היות והעצירות כמעט ופסקה
בשעות אחה"צ והערב הכאבים מתחילים ונראה שזה משום שהוא ניזון מבקבוקי החלב.
ניסיונות תחליפי חלב (חלקן על פי המלצת רופא ילדים):.
מטרנה= גזים
מטרנה אקסטרא=גזים
צמחי= עצירויות (אבל זה היה בגיל 5 חוד')
נוטרמיגן= הקלה גדולה בגזים וכאבי הבטן, אך יציאות מרובות (קיצוניות של 8 פעמים ביום)
אם כך, מה אפשר לעשות??? יש לי תור למומחה גסטרו, אך אמרו לי שאין אפשרות לעשות בדיקות בגיל זה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן ללא הפסקה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011אפשר לעשות בדיקות בכל גיל אך יעוץ טוב של דיאטנית שמבינה הנושא בילדים עשוי לעזור בצורה הטובה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עיכולאלה21/03/2011
שלום!
התינוקת שלי בת 7 חודשים. לפני כשלושה שבועות הייתה חולה עם חום במשך 3 ימים (לפי הרופא ויראלי) בזמן המחלה לא אכלה מוצקים (בקושי אכלה בכלל) והצואה שלה הפכה רכה.
בתום המחלה הצואה חזרה להיות אופיינית ולאחר כמה ימים שוב החלו יציאות רכות והתינוקת הוציאה כל הזמן קולות כאילו היא מתאמצת לקקי (לפי הרופא אין משהו חריג) ושוב התינוקת חלתה עם חום בליווי שיעול, נזלת והרבה ליחה. היציאות כל הזמן היו רכות עד נוזליות 3-4 פעמים ביום (שוב הרופא לא יחס חשיבות כי היא לא נראתה מיובשת).
בגמר המחלה חזרה לאכול מוצקים אך לעיתים מסרבת ונראה שסובלת מכאבי בטן (יש לה גם ריפלוקס ועכשיו היא בגמילה מזנטק אך נראה שזה לא קשור כי יש לה גם גזים ואחרי יציאה/ שחרור גזים נרגעת).והיציאות שלה מגוונות פעם מוצקות אך עם אוכל לא מעוכל (ממש מרק כתום רק מוצק) ופעם יותר נוזליות (הדייסה והמטרנה). מה זה יכול להיות? והאם כדאי לעשות תרבית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עיכול - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011זהו מצב שלאחר מחלה זיהומית. עם מעט סבלנות זה יסתדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון ירוד אצל ילדה בת שנה ו 3 חודשאנה21/03/2011
שלום רב, עקב עליה מועטה במשקל מאז לידתה של בתי שכיום היא בת שנה ו3 חודשים נעשה לה בירור נוסף מההרבה שכבר עברנו וכולם נמצאו תקינים . בבדיקות הדם שלה האחרונות נמצא protein total 4.8
albumin 3.3
נשלחנו לבדיקות נוספות לברר את פשר העניין. לבתי תמיד היה תיאבון לא טוב ותמיד אכלה לא טוב אבל כבר חודשיים שהמצב הוא הפוך ואפילו מצוין ודווקא החודש בבדיקות מצאו את הנ"ל
. הילדה אוכלת יפה ואוכלת הכל מהכל, לא מקיאה(פעם כן הקיאה) ויש לה בין יציאה ל3 ביום(פעם היו בין 4 ל6). היינו אצל מומחה בעניין והיה מאוד מופתע איך ילדה שאוכלת עם תיאבון בריא ונראת בריאה לחלוטין יש בדיקות דם כאלה.
השאלה שלי היא כזאת. האם רמות כאלה של חלבון בדם זה מסוכן? האם היא מרגישה כאבי בטן? כאבים אחרים? ממה המצב יכול לנבוע? האם זה הפיך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון ירוד אצל ילדה בת שנה ו 3 חודש - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011החלבון אינו ירוד קריטית. בדיקות נוספות שייצגו המצב התזונתי ישפכו אור האם קימת בעיה או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסגירת סטומה לתינוק בגיל 5 ח'ראובן21/03/2011
נכדי בגיל 5 חודשים שוקל כ- 5 ק"ג אמור לעבור בקרוב ניתוח לסגירת סטומה, ברצוני לקבל שם כירורג מנתח בכיר על מנת לפנות אליו במסגרת קופת חולים כללית, והאם הוריו יכולים לבחור מנתח בכל בית חולים השייך לקופת חולים כללית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסגירת סטומה לתינוק בגיל 5 ח' - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011הטוב ביותר זה להמשיך טיפול במרכז שבו בוצעה הסטומה. לאינפורמציה על מנתחים תפנה לקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות ללקטוז?גל21/03/2011
האם לקטוז שבחלב יכול לעבור דרך חלב אם לתינוק ולגרום לו לדם בצואה?
שמתי לב שכשאני אוכלת מוצרי חלב דלי לקטוז והתינוק יונק, אין לו דם בצואה.
האם רגישות שכזו ללקטוז יכולה לחלוף לתינוק, אם כן, מתי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות ללקטוז? - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011אין קשר בין לקטוז ויציאה דמית. הלקטוז בחלב אם מקורו בבלוטות השד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות רכות- מימיות וירוקותרוני20/03/2011
שלום
בתי בת ארבעה שבועות
נזונה מסימילאק אדוונס מלידתה. אוכלת כל כ-4 שעות 130 מ"ל.
נולדה 3400 עכשיו שוקלת בערך 4200 .
כבר המון זמן - אולי כשבועיים-שלושה שהיציאות שלה השתנו ליציאות בצבע ירוק והן מאוד רכות-עד מימיות.
היא עושה יציאות כאלו בממוצע פעם ביום- יציאה אחת גדולה וכאמור מאוד רכה ונראית כמימית עם תוכן קל בפנים .
1. האם הצבע תקין? ואם כן- למה זה תמיד ירוק ולא צהוב
2.האם המרקם המימי תקין?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות רכות- מימיות וירוקות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011עלית המשקל טובה. טיב היציאות תקין לגיל ולכלכלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע התינוק בוכה בזמן האוכלאמיר20/03/2011
שלום רב
יש לי תאומים בני 4 חודשים ולאחרונה התחילה תופעה חדשה, אחד מהם מסרב לאכול ופשוט בוכה בלי הפסקה כאשר מנסים לתת לו לאכול,ומה שאנחנו עושים זה מרדימים אותו ואז הוא יחסית אוכל ללא התנגדות רבה.
השאלה ממה זה נובע?
מה אנחנו צריכים לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע התינוק בוכה בזמן האוכל - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011לעתים מקור התלונה ברפלוקס לעתים בליעת אויר. התיעצו עם רופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס מעל גיל שנהטל20/03/2011
בני בן שנה וחודשיים, תאום, נולד פג ב33+5.
בגיל חודשיים אובחן עם ריפלוקס בעקבות פליטות בקשת ואי שקט, מאז מטופל בזנטק.
מאז ינק מלא.
מגיל 8 חודשים, החל להשעל עם שתיה מבקבוק, כמו כן היתה לו אפיזודה של קוצר נשימה קשה לפני כחודשיים, מאז מטופל במשאף בודיקורט+ונטולין לפי הצורך.
בחצי שנה האחרונה ניסינו לגמול אותו מזנטק 3 פעמים ללא הצלחה, עם הורדת מינון הזנטק, שיעולי הבקבוק שלו גוברים, כמו כן הוא משתעל יותר במשך כל היממה.
הוסבר לי ע"י רופאת ריאות כי אם הוא עדיין תלוי בזנטק בגיל כזה, סביר להניח שקיימת בעיה אנטומית. האם נכון הדבר? הומלץ לנו לעשות שיקוף בריום. מה דעתך?
תודה רבה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס מעל גיל שנה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011צילום הבריום מטרתו לגלות ליקוי אנטומי ולא רפלוקס. לעתים הצילום אומנם מגלה ליקוי שכזה כאשר הרפלוקס מתמיד. גמילה מזנטק צריכה להיעשות הדרגתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים לבת 8עינב20/03/2011
בתי בת ה - 8 (בעוד חודשיים), מתלוננת לאחרונה על כאבי בטן (גזים) תכופים, בערך פעם ביום.
לפני מספר ימים , אף התעוררה באמצע הלילה מכאב ולאחר כשעתיים, לאחר עיסוי בבטן ושתית תה קמומיל, הקיאה (בערב אכלה צנונית ולפת. אולי יש לזה קשר).
האם נדרשת בדיקה כלשהי ?
מה יכולה להיות הסיבה לכך ?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים לבת 8 - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011לא ממליץ על בדיקות. ארוחת הערב רצוי שתהיה מידתית. הפחיתו בפחמימות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לחלב ולשומשוםגלי19/03/2011
ביתי בת 9 חודשים. יונקת ואוכלת מרוסקים.
בעבר דם בצואה כאשר אכלתי אני מוצרי חלב ושומשום.
בעקבות המנעות מוחלטת שלי התופעה חלפה.
תבחיני עור שליליים.
בהנחיית האלרגולוג חזרתי לצרוך בזהירות מוצרי חלב.
כשאכלתי גבינה צהובה הכל היה כרגיל אך שאכלתי יוגורט ומעדן היו לביתי כאבי בטן, הצואה שלה התחילה להיות רכה ורירית, והטוסיק הפך לאדום מאוד.
הפסקתי במיידית לאכול מוצרי חלב.
מה הלאה?
מתי לנסות שוב?
האם ישנם עוד מוצרי חלב "עדינים יותר" דוגמת גבינה צהובה שאני יכולה לנסות ולאכול?
מתי התופעה אמורה לחלוף?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לחלב ולשומשום - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011המשיכו המעקב אצל האלרגולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולות מים מהבטןמיטל19/03/2011
שלום רב,
ביתי בת שמונה חודשים ועד לפני חודש עדיין ינקה
בתקופת ההנקה היו לה יציאות פעם ב4-7 ימים והיום עם מזון מוצק ומטרנה זה פעם ב4 ימים והרבה יותר מוצק
1. האם זה תקין והאם ניתן לתת לה משהו להקל עליה
2. מגיל 3 חודשים ניתן לשמוע בבירור קולות של מיים מהבטן של זה בא ליידי ביטוי בעיקר כשהיא בתנועה- האם זה תקין או שיש צורך בבדיקה נוספת?
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולות מים מהבטן - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011מה שאתם שומעים זה נוזל עם אויר. לא להתרגש. להקלת היציאה הוסיפו מים לפורמולה או המזון המוצק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשייםנורית גנון17/03/2011
ערב טוב
נכדי בן חודשיים,מיום היוולדו לא מפסיק לבכות ולצרוח, גם כשינק וגם שעבר לאכול אבקת החלב , כל הזמן בעצת הרופאים מחליפים את סוג החלב פעם בלי לקטוז {עקב פריחה שפיתח}פעם צמחי כל הזמן משנים ו והטיעון הינו שהתינוק סובל מגזים הייתכן שתינוק לא מפסיק לבכות ולצרוח יום ולילה, אתמול הופיע צואה ירוקה מאוד ודלילה,
אודה לכם על תשובתכם, ייתכן וסובל מבעיה אחרת,
סבתא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011הפסיקו לשנות הכלכלה והיעזרו בסבלנות. התופעה חולפת למרות הרופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת סובלת מגזיםדודה16/03/2011
שלום לכם, אחיינית שלי בת חודש סובלת מגזים מהלידה,אחותי שואבת חלב ונותנת לה , וגם תמל בלילות, היא בוכה המון בלילות,סובלת מקוליק, המליצו על נוטרמיגן, אבל התינוקת טעמה ולא רוצה לאכול, האם ניתן למתק את התמיסה עם סוכר שיהיה טעים לה ? או אולי לקנות מטרנה צימחית? מה עושים עם בעית הגזים , והאם היא אולי אלרגית גם לחלב אם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת סובלת מגזים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר22/03/2011זו תופעה שכיחה. היא חולפת עם הזמן. התכשירים הרפואיים אינם אפקטיביים וכך גם בדכ החלפות המזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 חודשיםרוני15/03/2011
בני בן ה-3 חודשים
באולטראסאונד בטן ממצא של אבן קטנה בכיס מרה .
1.האם יכול להיות שנולד עם זה ?
2.האם יישאר כל החיים?
3. האם צריך להדאיג אותי ואו יכול להיות מחלה כלשהי.
4. אני צריכה לחזור לרופא שלי עם תוצאת האולטראסאונד .האם כדאי לבקש הפנייה לייעוץ גסטרואנטרולוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 חודשים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר15/03/2011במידה והתינוק לא היה בטיפול נמרץ או לקה בזיהום כלשהו בחודשים הקודמים או לאחר הלידה יש להניח שהאבן נוצרה ברחם. אבן שאינה סיפטומטית- אין עדות להפרעה בתפקודי כבד או זיהום בדרכי המרה ,התינוק לא זקוק לטיפול. ניתן לנסות ולתת אורסוליט במינון של 15 מג לקג למס חודשים ולנסות להמיס האבן במידה ולא קורה כלום מספיקה השגחת רופא מטפל ללא טיפול נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי?אמא15/03/2011
שלום,
באיזו תמונה קלינית, הקשורה לכאבי בטן,
יישלח ילד בן 4 לצילום בטן או לאולטרסאונד בטן?
(בדיקות דם, ושתן כללי - תקינות.
יכול לדווח אחת לכמה ימים על כאב בטן, ספורדי. לא פוגע בתפקוד. לפעמים מלווה בשחרור גזים ("מפליץ" )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי? - תגובה
ד''ר בתיה וייס15/03/2011ניתן בצילום להתרשם מעצירות או הרחבת המעי. ל US לרב אין תוספת לאבחנה בתמונה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
