מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- ריפלוקס אצל תינוק בן 4 חודשיםהילה ביטון27/04/2011
בני בן ה4 חודשים יש לו ריפלוקס פולט המון התחיל לקחת בהתחלה אינפמיל וזנטק ואחר כך נוטרמיגן שללו שיש לו אלרגיה לחלב אחר כך שוב חזר לאינפמיל וזנטק הלכנו לגסטרולוג ואמר לתת לו קונפלור לרגיל ביחד עם המטרנה ואחר כך עם לא עוזר זנטק העלו לנו קצת את המינון של הזנטק וללא שינוי הילד בחוסר שקט ביום ובלילה יש תרופה אחרת טיפול אחר מה אפשר כבר לעשות?הילד לא עולה במשקל הילד נולד 3.500 היום הוא שוקל 5.250 אשמח עם תעזרו לי תודה הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס אצל תינוק בן 4 חודשים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר27/04/2011הוא עולה יפה במשקל. שימי לב לתת מנות מזון קצובות ללא הגזמה. חוסר שקט לא נובע תמיד מרפלוקס. נסו הפורמולה עם הדייסה ולוסק- מינון 1 מג לקג משקל לחלק ל2 מנות- 3 מג פעמיים ביום. תופעת חוסר השקט לעתים קרובות חולפת גם בלי תרופות עם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס אצל בת 3 חודשיםpizza27/04/2011
שלום רב!
בתי בת 3 חודשים סובלת מריפלוקס סמוי (לא פולטת) ומטופלת בזאנטק כבר מהיותה בת שבועיים בלבד. בנוסף תזונתה עד כה הייתה הנקה בלעדית. עד כה נראה שהתרופה עוזרת.
אני מעוניינת להפסיק להניק ולהתחיל לאט לאט לשלב תמ"ל. האם אני חייבת לתת לה אינפמיל למרות שהיא מקבלת זאנטק ולא פולטת? או שואלי אופטימיל?
נתתי לה בשבוע האחרון כמה פעמים סימיאלק טופ פרי ומטרנה ולא נרשמו בעיות.
אשמח לדעת איזה תמ"ל יתאים לה.
תודה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס אצל בת 3 חודשים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר27/04/2011לדעתי כל תמל שתבחרי יהיה מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא רופאה
שגית28/04/2011אבל לבת שלי היה רפלוקס, וכשהתחלתי להוסיף לה תמ"ל נתתי אופטימיל וזה עבד מצויין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחצי, רגישויות והקאותנועה24/04/2011
מתנצלת מראש על האורך, אך אני מקבלת תשובות סותרות מגורמים שונים, אודה על חוות דעתכם.
בני בן שנה וחצי. כמעט מיד לאחר הלידה החל אי שקט שבעקבותיו החלה הזנה בנוטרמיגן אשר השפיעה לטובה מאוד, ולאחר מכן גם זנטק שהביא להטבה משמעותית נוספת. ההתרשמות אז הייתה מרגישות לחלבון פרה וריפלוקס שקט. סביב גיל שנה נחשף לפורמולה חלבית בהנחיית גסטרו מטפל, אך עקב הקאות הופסקה החשיפה. נשלחנו לבדיקות דם מקיפות שתוצאותיהן טובות, ולאלרגולוג- אשר לא מצא עדות לאלרגיה והמליץ על חשיפה הדרגתית לחלב פרה רגיל. החשיפה הייתה מצויינת אלא שלאחר שבועיים החלו שלשולים למעלה משבוע. בהמלצת רופאת משפחה הופסקה שוב כל תזונה חלבית והשלשולים פסקו. הוחלט להמשיך בנוטרמיגן לפחות עד לקיץ כאשר המחלות העונתיות ישככו מעט. כיום ניזון מנוטרמיגן ומדי פעם עוגיה חלבית או אפילו פנקייק חלבי- והכל נראה בסדר.
לאורך כל הזמן הזה ישנן אפיזודות מוזרות הולכות ובאות של הקאת מזון שנאכל לפני 12-26 שעות, בצורתו המקורית. כלומר אם אכל חתיכת עוף ושעועית- יקיא בדיוק אותן כשהן נראות כפי שנראו על הצלחת. כבר לא ברור לנו מה הגורם להקאות הללו, אין עקביות. מתרחש אחת לחודש-חודשיים מאז שנחשף למוצקים בגיל 4 חודשים.
פרט לכך באופן כללי מקיא מאד בקלות.
בנוסף, מגוון הפרעות אכילה ובליעה- העדפה של בקבוק, אכילה איטית ולא אפקטיבית, וכמעט ואינו לועס אלא בולע מאכלים חתוכים בשלמותם. לאחרונה החלנו בטיפול אכילה ועיקר השינוי שמתרחש הוא בשמירה על הפסקות ארוכות בין ארוחה לארוחה והגדלת כמויות של מזון מוצק.
מצוי באחוזון נמוך אך קבוע מאז לידתו.
בעקבות הקאה אחרונה של מזון שנאכל לפני למעלה מ-24 שעות בשלמותו, אנו מאוד חוששים שקיים מצב רפואי שאנו לא מודעים אליו ושאנחנו עלולים לגרום לילדנו נזק בהתעקשות על ארוחות ספורות וגדולות יותר, ובכלל על הזנה של מוצקים- אולי הוא מתקשה כל כך בעיכולם?
האם תוכלו להמליץ לי על המשך בירורים כך שכולנו נהיה שקטים ונדע שהתקדמותנו הינה בכיוון הנכון ושילדנו אוכל ואינו סובל?
תודה גדולה על סבלנותכם,
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה וחצי, רגישויות והקאות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין25/04/2011ממליץ לך לפנות למרפאה לבעיות אכילה בגיל הרך לטיפול ע"י צוות רב תחומי כולל רופא גסטרו, דיאטנית קלינאית תקשורת והדרכת הורים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נועה25/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל מוצקענבל24/04/2011
בתי בת ששה חודשים, ינקה עד גיל חודשיים וחצי, לא עלתה כמעט במשקל ואחרי שנתתי לה תמ"ל היא הקיאה מספר פעמים. מאז מקבלת נוטרמיגן ומאד אוהבת את זה למרבה הפלא. עולה מצוין במשקל. הבעיה היא עם מזון מוצק. לבננה אני חושבת שהיא אלרגית כי כל פעם שנתתי לה בננה למחרת היא העלתה חום עם צינון וכו'. היא ממש לא אוהבת לאכול אוכל מוצק. לפני מספר ימים התחלתי לתת לה בטטה ואני רואה שכעבור זמן קצר יחסית (שעתיים וחצי בערך) כל הבטטה שהיא אכלה מופיעה בצואה כאילו היא לא עיכלה את זה בכלל. האם שווה לבדוק את הענין או שזה נורמלי? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל מוצק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר26/04/2011כשמשנים המזון צריך סבלנות. צריך להציע מספר פעמים ובסוף זה מסתדר. הופעת מזון לא מעוכל בצואה אינה משמעותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות בת 5 שבועותVaness21/04/2011
שלום דוקטור
בתנו ניזונה מהנקה מלאה בת 5 שבועות.
מאז שנולדה היו לה יציאות של פעם בכמה ימים לפעם בשבוע. כרגע אנחנו כבר 11 יום ללא יציאה!
היא סובלת מגזים , אך בסך הכל נינוחה, עושה הרבה פיפי ועלתה 800 גרם מאז שנולדה.
איך נוכל לעזור לה? אנחנו ממש לחוצים מהמצב.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות בת 5 שבועות - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין23/04/201111 יום ללא יציאה מחייב בדיקה של רופא ילדים . בדר"כ אם אינו מתרשם מבעיה נוספת ניתן לתת נר גליצרין 1 גרם חצוי לאורכו לשחרר את העצירות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבילק
רנה25/04/2011תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירוית אצל תינוקת בת חודש וחצירנה21/04/2011
שלום רב,
בתי בת 1.5 חודשים סובלת מעצירויות. יש לה יציאות מאוד קשות (כמו אצל בן אדם בוגר) והיא לא מצליחה להוציא אותם אלא רק בעזרת גירוי בטוסיק (לא עם מד חום), מכיוון שהיא מתפתלת מכאבים . היינו אצל רופא ילדים אמרו לנו לשנות פורמולה. ניסינו הכל סימילק, מטרנה, אופטימיל. כרגע מנסים מטרנה צמחית , אך עדיין ללא שום הצלחה.. מה ניתן לעשות במקרה כזה? אני לא רוצה להעביר אותה לנוטרומיגן או משהו דומה, אולי יש משהו שניתן לעשות.לתת לריכוך הצואה?
נ.ב. ניסינו כבר מסאג'ים, מיץ שרי והכל מה שבד"כ מציעים לעשות, אך ללא תוצאות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניסיתם מטרנה אקסטרה קר?
רות22/04/2011אצלנו נוספו יציאות והופחתו גזים, אמנם קצת יותר גדול אבל אולי שווה לנסות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטרנה אקסטרה קר
רנה24/04/2011לא ניסינו כי ראינו שמטרנה חלבית וסימילאק יוצרים יותר כאבי בטן ו עצירויות... כרגע מנסיםפ מטרנה צמחית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירוית אצל תינוקת בת חודש וחצי - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין23/04/2011אם העצירות גורמת לאי נוחות משמעותית ניתן להשתמש לסרוגין בנרות גליצרין חצויין לאורך למספר ימים רצופים לשחרר את הצואה הקשה ובמקביל להכניס לפורמולה שמן פרפין 2.5 סמ"ק או אבילק 2.5 סמ"ק לתקופה מתמשכת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבילק
רנה24/04/2011הי. תודה על התשובה המהירה.
לגבי האבילק , האם הוא מחייב מרשם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבילק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין25/04/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירוית אצל תינוקת בת חודש וחצי - תגובה
פרופ` יורם בוינובר25/04/2011התופעה שכיחה. הישארו עם הפורמולה הנוכחית והוסיפו כ 10-15 % מים נוסף על המומלץ בהוראות ההכנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירויות אצל תינוקת בת חודש וחצי
רנה26/04/2011תודה על התגובה. כרגע אני מוסיפה קצת יותר מים לפורמולה, מקווה שעם הזמן זה אמור להסתדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת צליאקענבר21/04/2011
שלום רב
עשיתי לבתי בת השנה בדיקת צליאק DEAM.GLIADIN.PEPT
הכוללת DGP ו- ttG. התוצאות הראו שלילי 11.
אשמח לדעת מה אומר המספר 11?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת צליאק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין23/04/2011שלוב של שתי בדיקות סרולוגיות כבדיקת סקר לנוכחות של צליאק . הרמה הזו מצביעה על בדיקה שלילית ז"א שאין עדות בשלב זה למחלת הצליאק ברמת דיוק של למעלה מ - 95%
אם קיים חשד קליני יש לחזור ולבצע את הבדיקה עוד מספר חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת צליאק
ענבר23/04/2011תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה - כאבי בטן כבר מספר חודשיםטיניל20/04/2011
בני בן שנה אובחן כאלרגי לחלב , בגלל הקאות מרובות בעקבות אכילת מטרנה צמחית ניזון מנוטרמיגן .
במהלך היום אוכל מוצקים מקבל נוטרמיגן לפני השינה בלבד .
מזה מספר חודשים מתעורר הרבה בלילות , נראה כאילו סובל מכאבי בטן מכיוון שהבכי מלווה בעיוותים ובקולות מהבטן .
שאלתי ,
איך אפשר לבדוק מה הסיבה לכאבי הבטן ? האם אלרגיה ? בעיה אחרת במעיים ? הכאבים מופיעים בד"כ בלילה , האם יכול להיות קשור לנוטרמיגן ?אשמח לקבל כיוון מאיפה להתחיל לבדוק / לטפל ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה - כאבי בטן כבר מספר חודשים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין23/04/2011התעוררות חוזרת בלילה בגיל של בנך יכולה להעיד על בעיות שינה בעקר אם משך היום מתנהג רגיל, קצב עליה במשקל תואם לגילו ואין סמנים נוספים של תחלואה כמו שלשולים, עצירות פריחה על העור או מחלות חום ממושכות. בכל מקרה אם התופעה משבשת את חיי הילד ומשפחתו כדאי להתייעץ עם רופא הילדים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 7 חודשיםנטע19/04/2011
בוקר טוב,
בתי בת 7 חודשים סובלת משלשולים כחודש, כל אוכל שהיא מכניסה כגון ירקות או פירות היא משלשלת, היינו אצל הרופאה שחושבת שזה וירוס ואמרה לנו לתת לה מי אורז עם מטרנה ללא לקטוז התחלנו לתת והורדנו את האוכל, ניסינו לתת לה גם דייסת אורז והיא גם הוציאה את זה. התינוקת מממשיכה לשלשל בתדירות נמוכה יותר, עשינו לה תרבית וקיבלנו תשובה שלילית לגבי החיידקים בצואה. אתמול ניסיתי ע"י הוראתה של הרופאה לתת לה עוף וקצת גזר מעוך והיא הוציאה את זה דרך הפה ובשלשול רב. עד עכשיו לא הייתה לנו שום בעיה התינוקת מקבלת ברזל 6 טיפות וויטמין d, היא חיובית ללא חום ואוכלת את המטרנה ואני גם נותנת לה מים מורתחים כי היא מאבדת הרבה דרך היציאות, אשמח לעזרה אני ממש בלחץ. החלפנו לה בהוראת הרופאה את האוכל לנוטרמיגן והיא ממשיכה לשלשל ולפלוט, חשוב לי לציין שלא נתנו לה את חיסון רוטה, האם יכול להיות וירוס בלי חום שקשור לחיסון זה?מה זה? ממה זה? האם זה יכול להיות שיניים או משהו במערכת העיכול? סה"כ עד עכשיו הכל היה בסדר היא הייתה אוכלת מטרנה אקסטרא קייר ומחית פירות וירקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 7 חודשים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/04/2011תפסיקי עם המים בין הארוחות. תני לה פורמולה רגילה עם דייסה של אורז. המשיכי במרק ופרי- ללא מיץ של פרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתינוקת בת 7 חודשים
נטע20/04/2011ד"ר שלום, תודה רבה שענית לי, בנוסף אני צריכה להבין כמה דברים:
הפורמולה הרגילה זה לחזור למטרנה אקסרא קייר כמו שהיינו נותנים לה ולהוסיף לבפנים דייסת אורז, ולא להשתמש יותר בנוטרמגין? ניסינו לתת לה דייסת אורז לא בתוך המטרנה לחוד, והיא אכלה ושלשלה את זה בסיום הארוחה..
בנוסף איך ניתן להכין את הפרי ללא המיץ בכלל, אשמח לעצה ממך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי בת 7 חודשים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין23/04/2011תמונה הקלינית של תינוקת בת 7 חודשים עם שלשול ממושך כחודש יכולה אכן להתאים למצב אותו אנו מכנים דלקת מעי לאחר זיהום חריף. מצב זה יכול להמשך שבועות ואף חודשים , יש לדאוג להמשך תזונה דרך הפה בהתאם להוראות ההגיוניות שקבלת מהרופא שלך . כמובן אם אין שינוי יש צורך לשלול תופעות נוספות כמו אלרגיה למזונות , רגישות לגלוטן, או זיהום פרזיטרי (לא חיידקי או וירלי) ולהתייעץ עם מומחה לדרכי עכול של ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבדקרן17/04/2011
שלום רב, לאחרונה גיליתי כי תפקודי הכבד של ביתי בת החמש וחצי אינם טובים GOT 1400 GPT 1458 ערכנו בדיקות מקיפות לCMV EBV הפטיטיס A'B'C ציליאק וכמעט כל וירוס אחר שעלה בדעתנו הבדיקות חזרו שליליות, הילדה אינה חולה במחלות נוספות ואינה נוטלת תרופות קבועות. האם האפשרות הבאה שעומדת בפננו היא ביופסיה של הכבד? או שיש בירור נוסף שניתן לעשות ושיכול להחליף ביופסיה של הכבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/04/2011לא עושים ביופסיה מידית. יש לעקוב אחר ת כבד ואז להחליט. רצוי שיראה אותה גסטרואנטרולוג. לא הזכרת ברור של מחלה אוטואימונית. מומחה במקצוע יוכל להרחיב הברור ולעקוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות לבנותורד17/04/2011
שלום
לביתי יש כאבי בטן רבים. לאחרונה נתבקשתי לבצע בדיקת צואה. ביתי בת 3 וביקשתי ממנה לעשות קקי בסיר. לפני שלקחתי דגימה שמתי לב שבהיקיף של הצואה(באזור שנראה לעין ובא במגע עם המעי) ישנן מעט נק' לבנות קטנות דמויות אבקה. מה המשמעות של נקודות אלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות לבנות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר19/04/2011מהאינטרנט לא ניתן לעשות אבחנה. הרופא צריך לשלוח הצואה לבדיקה מיקרוסקופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה - פעוט שבלע ג'ולהאמא מודאגת14/04/2011
שלום רב,
אני אמא לילד בן 3.5. ביום שבת האחרון הוא בלע ג'ולה ממתכת בקוטר של כ-1 ס"מ.
הוא התנהג כרגיל, הגענו איתו למיון ילדים בשיבא,
בדקו אותו, ראו שהג'ולה נמצאת מעל הקיבה.
מאז עברו 5 ימים, יציאה- 2 יציאות ביום, קיבה קשה, רגילה.
ביום שני היינו אצל רופאת המשפחה שלא התרגשה ואמרה שיקח לזה יומיים שלושה לצאת.
היום עשינו צילום רנטגן נוסף, ניכר שהג'ולה עדיין באותו המקום, מעל לקיבה ממה שזכור לנו מתצלומי בית החולים שראינו.
מצ"ב.
בסך הכל הילד מתנהג ואוכל כרגיל, לא מתלונן על כאב מיוחד,
אשמח לדעתכם מה כדאי לעשות עכשיו וכיצד לטפל אם בכלל או שלתת לזה זמן לצאת לבד?
ייתכן והג'ולה גדולה מדי והיא לא מצליחה לעבור בקיבה.
אשמח לדעתכם המקצועית ואם יש צורך נשמח להגיע לייעוץ.
בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - פעוט שבלע ג'ולה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין15/04/2011אכן לפי הצילום יתכן והגולה עדיין לא יצאה מהקיבה
התרשמות מהצילום שלילד יש גם ריבוי צואה במעי.
ממליץ לתת לו 10 סמ"ק של שמן פרפין שעשוי לעזור בשני המצבים, גם לעזור לגולה להחליק ממקומה ולעבור למעי וגם טיפול בעצירות
אם לילד אין תלונות, ניתן בהחלט להמתין לפחות 10-14 יום לפני התערבות נוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
אמא מודאגת15/04/2011היינו היום בבוקר אצל רופא משפחה שהפנה אותנו בשנית למיון בשיבא,
לטענת מומחה רנטגן במח' ילדים הג'ולה נמצאת בקיבה, וגם לטענת הרופאה האחראית במיון ילדים.
אמרו לנו שאין מה לדאוג ורק לעקוב אחר הילד ולוודא שהוא מרגיש טוב בלי חום, הקאות או התנהגות חריגה.
אמרו שבשלב הזה אין מה לעשות אלא להמתין וש"עד החתונה" הג'ולה תצא ושחררו אותנו הביתה.
לא נותר לנו אלא לקבל את דעתם.
במידה ואתה חושב אחרת נשמח להגיע לייעוץ.
לאחר אותו צילום הוא הוציא קיבה קשה בערב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות לתינוקת בת חודשליאת14/04/2011
בתי בת חודש ושבועיים אוכלת סימילאק, בד"כ היציאות שלה בסדר יום כן ויום לא (עד 2-3 יציאות ביום) .
משלשום יש לה עצירות .
היא מתאמצת ומנסה לעשות אך לא מצליחה ומתחילה לבכות .
תקוע לה בפי הטבעת חתיכה של צואה שהתקשתה אך היא לא מצליחה לשחרר אותה.
כל האזור נהיה קשה ואדום ממש נוצר "פקק" .ניסיתי לעשות לה אמבטיה חמימה עם מעט שמן תינוקות לרכך את המקום ועשיתי לה עיסוי בבטן וכיווצתי לה את הרגליים לכיוון הבטן ושום דבר לא עוזר.
אשמח לקבל יעוץ בהקדם כיצד ניתן לשחרר ולעזור לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות לתינוקת בת חודש - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין15/04/2011ניתן להכניס חצי נר גליצרין 1 גרם שנחתך לאורכו על מנת לשחרר את הצואה שנתקעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבה קשהקרן13/04/2011
שלום רב,
בתי בת ה 3 סובלת מיציאות קשות, לעיתים בצורת עיגולים קטנים ולעיתים כגוש גדול וקשה.
מאז היותה תינוקת היו לה בעיות עם היציאות. כתינוקת יונקת היא נתנה צואה אחת לשלושה שבועות עד שהתחלנו עם מזון מוצק, למרות שלא הפריעה לה והיא לא התלוננה. אני זו שהייתי מוטרדת מהעניין בעיקר.
כיום ולמעשה מאז שאני זוכרת אותה, יש לה יציאה אחת ליום, לרוב קשה, בטן תפוחה (למרות שמבנה גופה רזה) ולעיתים היא מתלוננת על כאבי בטן, אך באופן כללי היא בריאה, אנרגטית וחיונית.
אני חייבת לציין שהיא לא חובבת גדולה של לחם, אורז, פסטה וכו', אך אנחנו מקפידים על תזונה בריאה הכוללת הרבה פירות וירקות ביום, שתיית מים בלבד ומזון עשיר בסיבים תזונתיים (אורז מלא, פסטה מלאה, קטניות עד כמה שילד קטן מוכן לאכול וכדו').
בשבועיים האחרונים אני מקפידה אף יותר שהיא תאכל מזון העשיר בסיבים תזונתיים, אך לא רואה שיפור משמעותי.
שאלותיי הן:
1-מה זה יכול להיות?
2-האם עליי להתעלם מהנושא או להתחיל בסדרת בדיקות?
3-אם כן, אלו בדיקות עליי לבצע ולאיזה סוג של רופא מומחה עלי לפנות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבה קשה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין15/04/2011עצירות מתמשכת שכיחה בילדים. ברוב המקרים ללא מחלת רקע. עודף סיבים בתזונה עלול אף להחמיר את מוצקות הצואה והעצירות
אני ממליץ בשלב ראשון דווקא להקטין מעט מסיבים תזונתיים , ובייעוץ עם רופא הילדים לתת מרככי צואה כמו שמן פרפין, נורמלקס/פגלקס ולעקב אחר תדירות היציאות , צורתן וכמה אי נוחות גורמות לילדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים ורפלוקס אצל תינוק בן חודשisw12/04/2011
שלום למנהלי הפורום,
אני אם לתינוק בן 5 שבועות. כבר מהשבוע הראשון סבל מכאבי בטן שנצפו כגזים. מאחר ואין תרופה למצב זה הילד ממשיך לסבל מגזים. ניסיתי סימיקול עם הטבה בינונית.בנוסף, משבוע 3 פליטות לא מרובות אך בכמות גדולה וכן רפלוקס של חומציות הקיבה הגורם עד לשיעול והשתנקות, וכן מעיר משינה. תזונת התינוק היא הנקה בלבד אך בעקבות הרפלוקס הומלץ לנו לשלב אנפמיל. התינוק עולה יפה במשקל, גם בהנקה בלבד וגם עם אנפמיל הניתן לו פעם אחת בהאכלת לילה על מנת שיישן טוב יותר. מאחר וממשיך לסבל מעליית החומצה הומלץ לנו על לוסק. טרם ניתן לתינוק. בנוסף יש לציין כי בוצעו כל הפעולות האפשריות על מנת למנע רפלוקס כמו הגבהת המיטה כד'.
שאלותי:
1. האם מקובל להתחיל מייד עם לוסק או שמומלץ לנסות קודם זנטק?
2. האם פעילות אנפמיל וזנטק או לוסק מבטלות אחת את השניה?
3. האם אפשר לתת סימיקול בזמן שהתינוק מקבל אנפמיל/זנטק/לוסק?
בתודה ובברכה,
ISW* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים ורפלוקס אצל תינוק בן חודש - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין15/04/2011ההחלטה על טיפול תרופתי ברפלוקס קיבה/ושט בדר"כ כאשר יש חשד לסיבוכים הנובעים מהתופעה. אני מניח שהרופא התרשם בעקר מנושא של שעול והשתנקות והחליט על טיפול תרופתי. מתן תרופה מהסוג של LOSEC יעילה ובטוחה בתינוקות למרות שעדיין לא רשומה בהתוויה זו בארץ . אין מניעה להמשיך להניק כרגיל, להוסיף אנפמיל AR לפי הצורך או לטפל בסימיקול במקביל לטיפול בלוסק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
