מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- צואה תכופהצדי01/02/2011
שלום,
ילדי בן 4 סיים מחלת שפעת (נרות נורפון ואקומלי) ומאז סיום המחלה לא מפסיק כבר 10 ימים לתת צואה כמעט כל שעה. לאחר שכבר היה גמול הוא חזר כבר 10 ימים לשים חיתול וכמעט כל שעה יש צורך להחליף לו חיתול חדש. הצואה בצבע חום ולא נראית כמו שילשול.
האם זה יכול להיות צליאק? אילו בדיקות כדאי לערוך לו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה תכופה - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/02/2011כדאי להמתין לפני בדיקות ולקחת צואה לפרזיטים. אפשר לתת פרוביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצואה תכופה
צח13/02/2011תודה ד"ר וייס,
לאחר המלצתך לחכות עם בדיקות דם ואחרות -
בדיקות פרזיטים ותרבית צואה- הכל תקין.
הוספת חיידקים פרוביוטים- לא שינתה את המצב.
מאז יום חמישי על מרכך צואה שלא נראה שעוזר.
מה עוד אפשר לעשות?
בברכה,
צדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד ב"משבר צליאק"רונית01/02/2011
בני בן ה 6 -כחודש וחצי לאחר הגסטרוסקופיה ועם תזונה נטולת גלוטן. במהלך התקופה הזו היה וירוס או כנראה חיידק שגרם לשילשולים והקאות עד שנזקק לאינפוזיה ואנטיביוטיקה כדי להתאושש ממנו. מאז יש עדיין מעט כאבי בטן, ירידה בתאבון, עייפות ומצב רוח כללי ירוד.היום היינו בביקורת אצל הגסטרו והוא טען שלילד יש "משבר צליאק" ונתן לו סטרואידים ל 5 ימים. הוא אמר שאם מייד בתום ה 5 ימים אין שיפור מיידי אז יש לעשות שוב בדיקות דם (הוא נתן רשימה ארוכה מאד) ולחזור אליו תוך שבועיים לביקורת. מה זה "משבר צליאק" ומה המשמעויות של זה?
אולי צריך לבדוק אם לילד יש בעיה נוספת חוץ מרגישות לגלוטן? מה אתם הייתם מציעים לעשות במקרה זה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר צליאק
רונית03/02/2011בני כבר חודש וחצי אחרי גסטרוסקופיה עם תזונה נטולת גלוטן. הוא עדיין סובל מכאבי בטן,עייפות,חולשה וחוסר תאבון. רופא גסטרו הגדיר זאת כמשבר צליאק.
מה מומלץ לעשות במקרה כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד ב"משבר צליאק" - תגובה
פרופ` יורם בוינובר03/02/2011ממליץ לפנות לגסטרואנאנטרולוג שמטפל בילד כדי שיסביר או יחליט על בדיקות נוספות . לו יש את כל הנתונים על הילד,הבדיקות והמהך. זה יהיה לא אחראי לתת יעוץ עם ידע כה מעט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קגסטרוסקופיה?דוד01/02/2011
ילדה שהייתה באחוזון 8-10 ירדה למתחת אחוזון 3. נטייה חזקה לעצירות. בעבר פריטין נמוך והומלץ על תוספי ברזל. בדיקות סרולוגיות לצליאק תקינות אבל IGF גבולי (30)מגרד את התחלת הסקלה. האם מומלץ גסטרוסקופיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה IGA ולא IGF
דוד02/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקגסטרוסקופיה? - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/02/2011IGA נמוך מפריע לאינטרפרטציה של בדיקות הסרולוגיה. בדיקת DGP אינה תלויה ב IGA. בדוק אם נעשתה. כאשר לא ברור ויש חשד על פי הקליניקה כדאי לבצע גסטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקגסטרוסקופיה? - תגובה
פרופ` יורם בוינובר03/02/2011התשובה צריכה להינתן לאחר בדיקות דם נוספות שיומלצו עי גסטרואנטרולוג ילדים שאמור לבצע או לא לבצע הפעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לריפלוקס בת חצי שנה. דחוף!!נועה31/01/2011
שלום רב,בתי בת חצי שנה, אוכלת סימילאק שלב 2 וארוחת פירות וארוחת ירקות. כבר שבועיים שאוכלת את הירקות והפירות וגם את הסימילאק שלב 2.(לפני שבועיים עברה משלב 1 ל-2).בשבוע האחרון בלילה בלבד כשהולכת לישון מתחיל לעלות לה האוכל ולא מצליחה להירדם, גם אם נרדמת מתעוררת בצרחות, רואים שהיא מאוד סובלת. האם זה ריפלוקס?(היא כמעט ולא פולטת) האם ייתכן שפתאום ישנה תגובה לא טובה בין הפירות/ירקות לסימילאק שגורמת לחומציות ולכן לסוג של צרבת? האם ריפלוקס יכול להופיע פתאום בגיל חצי שנה? רק בלילה? זאת ילדה שאוהבת לאכול ומעולם לא היתה בעיה כזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לריפלוקס בת חצי שנה. דחוף!! - תגובה
פרופ` יורם בוינובר31/01/2011רפלוקס יכול להתעורר בכל גיל. זה יותר נפוץ בתינוקות אך יכול להופיע גם בגיל 100. אני ממליץ שאת ארוחת הערב לפני השינה תתנו מס שעות לפני ההשכבה. תנו גם מנה לא גדולה ולא עשירת קלוריות. יתכן גם שהמצב יעלם מעצמו לאחר זמן מה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותמיכל30/01/2011
שלום רב,
בני סובל מעצירות שהולכת וחוזרת. חיפוש באינטרנט העלה מספר מוצרים שאינם קיימים בארץ על בסיס מגנזיום וכן על בסיס סנה.
מה השימוש במוצרים הללו בהשוואה לפגלאקס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011אני ממליץ נורמלקס ,פגלקס או שמן פרפין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרבת בתינוקאושרית29/01/2011
שלום בני בן החודשיים סובל מגזים ובוכה בזמן האוכל רופא ילדים החל בטיפול בזנטק 0.6 פעמיים ביום.האם ייתכן כי הוא סובל מצרבת ? האם זה נקרה ריפלוקס למרות שפולט מעט.?רופא הילדים אמר לתת את הזנטק אחרי האוכל אך זה נשמע לא הגיוני שכן הילד סובל בזמן האחוחה ולוקח לו לאכול לעיטים למעלה משעה
אשמח לדעתכם בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרבת בתינוק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011את הזנטק רצוי לתת 3 פעמים ביום כ 30 דק לפני האוכל. לא ניתן לקבוע האם יש צרבת. הטיפול מכוון בתוצאותיו למהות הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק מקיא אחרי סימיליאקשרון28/01/2011
התינוק שלי כעת בן 3 חודשים, ניזון מהנקה מלאה.
בחודש האחרון ניסיתי פעמיים לתת לו סימילאק, ובשתי הפעמים הוא הקיא את נשמתו כעבור שעתײים.
אני מניחה שהוא רגיש/אלרגי לחלב.
איזה מזון כדאי לי לנסות? האם תמ"ל ללא לקטוז יכול לפתור את הבעיה? אם לא, האם הפורמולה הצמחית של סימילאק/מטרנה יכולה לעזור?
רופא שהתייעצתי אתו דיבר על נוטרמיגן, אבל אני לא מבינה למה לנסות ישר את זה, שהרי לא נבדק עדיין אם הוא אלרגי גם לסויה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק מקיא אחרי סימיליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011הייטתי מנסה הסויה. לאחר תקופה של מספר שבועות ניתן לנסות שוב הסימילק. לפעמים מקיאים בגלל טעם שונה ,מירקם ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןטלי27/01/2011
שלום, אחותי בת 14, יש לה הרבה פעמים כאבי בטן. היא אומרת שלפעמים יש לה שלשולים בבוקר או להיפך, מרגישה שצריכה לשירותים ולא יכולה. היה לה לפעמים בעיות עם ברזל ולקחה כדורים. חברה שלי אמרה לי שאולי יש לה בעיה עם גלוטן או עם חלב. יכול להיות? איך אפשר לדעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011תשלחי את אמך ואחותך לרופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נער בו 13 הסובל מכאבי בטן תכופיםצביה27/01/2011
שלום,
בני בן ה-13 סובל בשנה האחרונה מכאבי בטן תכופים המלווים בדקירות, נפיחות, גזים ושלשולים. עשינו בדיקת רגישות ללקטוז שיצאה שלילית וUS בטן בו נראה שיש לו הרבה גזים.
הרופא המשפחתי לא מוצא סיבה וטוען שזה על רקע פסיכולוגי למרות שאין אנו מוצאים קשר בין לחץ והתרגשות לתופעה זו גם לא כחרדה לפני ובזמן בחינות.
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נער בו 13 הסובל מכאבי בטן תכופים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011שהרופא המטפל יפנה אתכם לגסטרואנטרולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים מהתרגשותרותם27/01/2011
שלום לכם, אני בת 17 וכבר 3 שנים כל פעם שיש משהו מרגש מאוד מתחילים לי שלשולים. למשל לפני טיסות.
ביום ראשון הקרוב אצא לטיול של השכבה שימשך חמישה ימים, וכבר מאתמול(יום רביעי) אני משלשלת. אני לא יודעת מה לעשות עם זה ואני גם בלחץ שזה יימשך לטיול והקטע המבאס שזה לא מחלה או משהו ככה שאין תרופה כדי שזה ייפסק.
אשמח מאוד אם תעזרו לי בנושא זה, בעזרת כל מידע שיש לכם עליו.
תודה רבה מראש, רותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים מהתרגשות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011אנחנו לא טובים בטיפול פסיכולוגי בהתרגשות. מי שמבצע הטיפול הם פסיכולוגים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IGA 30.4דוד26/01/2011
שלום
האם IGA 30.4
מאפשר לשלול צליאק ?
מספיק גבוהה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IGA 30.4 - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011בדכ רמה זו מספיקה לסרולוגיה של צליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על צליקרומי26/01/2011
שלום! ברצוני לדעת אם אני סובלת מצליאק האם מותר לי למרוח בגוף שמן נווט חיטה. אשמח ואודה מאוד על תשובה בהקדםץץץץתודה!
רומי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על צליק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011באופן עקרוני לא צריכה להיות בעיה. ניתן לבצע בדיקה סרולוגית לאחר שימוש בשמן זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות שבועיים -תינוקות בת 7 שבועותבר לוי26/01/2011
שלום, כמעט כשבועיים לביתי לא הייתה יציאה. לאחר כשבוע המלווה בדאגה החלטתי לגרות לה את פי הטבעת באמצעות מנקה אוזניים הטבול בשמן זית...ואכן יצאה יציאה בכמות משמעותית בצבע חרדל וקצת קשה. קיוויתי ששיחררתי לה את "הפקק" אך לצערי עברו מאז כחמישה ימים בלי יציאות. בנוסף, לאחר הנקה יש פליטה גדולה יחסית. אגב, ביתי ניזונה בעיקר מהנקה ופעם ביומיים שלושה מתחליף. מה לעשות? האם כדאי לגשת לבית חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות שבועיים -תינוקות בת 7 שבועות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011בהנקה יש לעתים מיעוט יציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורמוקסרונה25/01/2011
לבתי בת ה 5 בעיה חוזרת של תולעים מזה כשנתיים. אחת לחודשיים שלושה היא מקבלת ורמוקס. יש לי שתי שאלות: - האם התרופה מזיקה בתדירות כזו.
- איך כדאי ליטול אותה, כי כל רופא אומר משהו אחר.
תודה,
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורמוקס - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011לטעמי הטיפול החוזר לא במקום. התולעים לא עושות נזק פרט לגרד בפי הטבעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות מתמשכת אצל תינוקת בת חצי שנהלוש24/01/2011
שלום,
בתי בת חצי שנה וסובלת כבר חודשיים כמעט מעצירות. הפסקנו הנקה בגיל חודשיים ועברנו לסימילאק אדוואנס, ובגיל 4 חודשים בערך למטרנה אקסטרה קר ואין שיפור. המצב כל כך רע שגם מחית שזיפים מיובשים כבר לא עוזרת. מהרופאה קיבלנו פראפין וזה נורא. האם יכול להיות שהיא אלרגית לחלב? העליה במשקל שלה תקינה, היא אוכלת גם קצת מרק ירקות ועוף טחון, וגם דייסת קורנפלור לפני השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ושכחתי לציין
לוש24/01/2011יש לה יציאות כל 4-5 ימים, יציאה קשה מאוד עם קצת דם ואחרי זה יציאה רכה ושוב 4-5 ימים בלי יציאה. בפעם האחרונה אחרי כמעט 6 ימים פשוט שמתי לה נר... אבל זה לא פיתרון הרי. מה אתם אומרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאמת אין לכם עצה בשבילי....? תוהה.
לוש05/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירות מתמשכת אצל תינוקת בת חצי שנה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר06/02/2011נסי לדלל הפורמולה. החלפת מנת פורמולה במרק ופירות תעזור ליציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
