מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- נכדידליה16/11/2010
שלום,
נכדי בין שנה וחמישה חודשים, הובחן כרגיש לחלב, סויה, ביצים ועוד ניזון מנאוטק, כמובן מארוחות נוספות של דגים, אורז ועוד, בזמן האחרון בעיקר בלילה, הוא סובל מגזים חריפים עם ריח חזק, ונראה גם שכאבי בטן היות והוא מתפטל וכל שלוש שעות בלילה קם לאכול, האם זה נראה כמו תולעים? ברזיטים? בבדיקת צואה שנעשתה לו והתשובה אחרה מאד להגיע התשובה שלילית.
אשמח לדעת האם בכל זאת ייתכן ואכן סובל מתולעים? פרזיטים?
תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכדי - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/11/2010לא זה לא תמונה של פרזיט. תחליפו האורז בדייסה אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות אצל בת 5 חודשייםאורית15/11/2010
שלום,
בתי בת ה 5 חודשים החלה לסבול מעצירות , לא עשתה יציאה יומיים והיום התאמצה עד כדי כך שהבחנתי בדם בצואה .האם זה מסוכן לתינוקת קטנה?
מה אפשר לעשות ? והאם יש ללכת לבדיקת מומחה
תודה אורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות אצל בת 5 חודשיים - תגובה
ד''ר בתיה וייס16/11/2010הדבר שכיח. גשי לרופא הילדים שיבדק אם יש פיסורה. ניתן להוסיף עגבניה או פרי אם העצירות נמשכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות וליחה לאחר שתיית תחליף חלבגילת15/11/2010
שלום לכם,
בני בן השלושה חודשים סובל מעצירות בערך החל מהשבוע הראשון לאחר שנולד. הנקתי אותו עד גיל שלושה חודשים ובשבועיים האחרונים הוא מקבל סימילק פרי ללא לקטוז. תדירות היציאות שלו נמוכה. הוא יוצא אחת לארבעה או חמישה ימים והיציאות מלוות בבכי. הן לא מאוד רכות בהתחשב בכך שניזון רק מפורמולה. היה לי סיפור דומה עם בתי הגדולה והומלץ לי לתת לה נוטרימגן או סימילק אלימנטום (גרנו בארה"ב באותה תקופה) והשינו עשה לה פלאים והיום היא שותה רק חלב עיזים היות ויש לה עוד רגישות לחלב פרה. האם נראה לכם שעליי לבקש מרשם לנוטרימגן או שלהמשיך לתת סימילק פרי.
בעיה נוספת היא הצטברות של ליחה בדרכי הנשימה אצל בני לאחר שתיית החלב מה שמקשה עליו לנשום והוא קצת מחרחר. זה בא לידי ביטוי בעיקר בלילה אחרי האכלה והשכבה לישון. מה עליי לעשות? האם זה קשור לרגישות לחלב?
תודה רבה!
גילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות וליחה לאחר שתיית תחליף חלב - תגובה
ד''ר בתיה וייס16/11/2010עצירות מלידה מחייבת בדיקת רופא כולל בדיקה רקטלית. רצוי לברר את ת. בלוטת התריס (סקר ילודים). ביטי של עצירות כרגישות לחלבון חלב פרה אינו שכיח. לרב הסיבה אינה ידועה. ניתן להוסיף רבע כפית של פגלקס ליום לפורמולה.
הקשר בין חלב לליחה אינו מבוסס רפואית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותסיון13/11/2010
שלום,
יש לי תינוק שמגיל 3 שבועות סבל מכאבי בטן וגזים.
הוא אכל המון וכתוצאה מכך עלה במשקל וכאבי הבטן החריפו... מן מעגל שכזה.
ניסינו להחליף תמל וזה לא עזר (מסימילק למטרנה ולסמילאק ללא לקטוז ובסוף נשארנו עם הסימילאק אדוונס).
בגיל 3 ח' הכל עבר ובגיל 4 ח' כאבי בטן וגזים חזרו.
לא התחלנו טעימות ולא ברזל.
חוץ מכאבי הבטן והגזים, האכילה מבחינת הכמות לא השתנתה אבל בזמן האכילה הבטן שלו "מדברת" ומשמיעה רעשים והוא מאד לא רגוע באוכל. מושך לי בידיים , דוחף את הבקבוק, בועט... לפעמים גם בוכה ומתקפל. מה יכולה להיות הסיבה? האם יש משהו שאפשר לעשות? כדאי להחליף את התמ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח ואודה להתייחסות
סיון17/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות לא פוסקותטלי11/11/2010
שלום בני בן 3 וארבעה חודשים סובל מגיל חצי שנה מהקאות בכל מצב של נפילה ,בכי,שיעול,צחוק, לרוב כששותה שוקו,ובמיוחד בתקופת מעבר הוא יכול להקיא פעם ביום או פעמיים מבנה גופו בריא יחסית לא רזה בכלל אבל זה סיוט בשבילו הוא מקיא המון והרופאה לא עשתה בדיקות היא רק אמרה זה יעבור אבל השאלה מתי יעבור בבקשה תעזרו לי ותגידו לי האם כדאי לפנות לרופא גסטרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות לא פוסקות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/11/2010במידה וזה לא יחדל ניתן לבצע צילום רנטגן לאחר בליעת בריום. בסהכ אני מסכים עם רופאך. התופעה לא נדירה וחולפת עם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןגלי11/11/2010
שלום,
ביתי בת 8.
מזה כחודש וחצי מתלוננת לפרקים על כאבי בטן. הכאבים מתמקדים באיזור הטבור (מתחתיו או מצדדיו). יציאות סדירות ורגילות. אין חום.
באחד מ"התקפי" הבטן פנינו למיון. נשללה דלקת בתוספתן ולא מצאו כל ממצא. בדיקות הדם היו תקינות (חוץ מלויקוציטים מעט גבוהים).
ברקע צליאק לבת דודתה ורגישות ללקטוז לבת דודה אחרת. אחותה התינוקת אלרגית לחלב פרה (למרות שניזונה מהנקה בלבד).
אילו בדיקות מומלץ לבקש מרופא המשפחה עבורה? (ואם ניתן, אז מה שמן המדויק?)
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
גלי11/11/2010בתקופה האחרונה סבלה רבות מסטרפטוקוק בגרון וקבלה 3 קורסים של אנטיביוטיקה.
האם קשור?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת - תגובה
פרופ` יורם בוינובר11/11/2010כן לעתים האנטיביוטיקה משנה הפלורה במעי ויתכן כתוצאה מכך שינויים בפעילות מע העיכול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן - תגובה
פרופ` יורם בוינובר11/11/2010הבדיקה היחידה שהייתי ממליץ בשלב זה היא בדיקת שתן לשלילת זיהום בדרכי השתן. במידה והמצב מתמיד פני לרופאך והוא ידע מה לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לצליאק ילד בן 6שירלי10/11/2010
בתקופה האחרונה בני לא מרגיש טוב. מתלונן על כאבי בטן, הרבה שלשולים, חוסר תאבון,חיוור מאד ומאד ירוד.
הרופא שלח בדיקות דם ולפי התוצאות הוא טוען שיש לו צליאק. כרגע אנו ממתינים לתור שנקבע לגסטרולוג ילדים.
תוצאות בדיקת הדם:
celiac screen חיובי גבוה 300.0
TTG>88
האם אפשר להסיק על סמך תוצאות אלו בוודאות שיש לו צליאק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לצליאק ילד בן 6 - תגובה
פרופ` יורם בוינובר11/11/2010הוכחת הצליאק תעשה על ידי ביופסיות של מעי דק. סביר להניח שיש לו צליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות חוזרותאלה10/11/2010
ביתי בת 10 חודשים. מזה כחודש וחצי היא מקיאה מספר פעמים בשבוע (לא כל יום אך לפחות פעמיים בשבוע). לפני שבוע וחצי ההקאות לווו גם בשילשולים אך לאחר ארבעה ימים פסקו השילשולים אך היא ממשיכה להקיא (כאמור לא כל יום). הרופאה אמרה שלדעתה מדובר בוירוס חולף.
שמנו לב שההקאות מופיעות בסמיכות למתן סימילאק (ובדרך כלל בשעת הערב שהיא אוכלת סימילאק לפני השינה). ביתי ניזונה בעיקר מאוכל מוצק וסימילק היא אוכלת פעמיים ביום בלבד (בוקר וערב). אציין, שמתי לב שבחלק מהמקרים בהם הקיאה הבטן שלה היתה נפוכה מאוד..(ממש ענקית)
מעבר לזה, משקלה הינו כ- 12 ק"ג (לא חשנו בירידה במשקל בעקבות ההקאות) ואוהבת לאכול..
האם תתכן רגישות לחלב או לגלוטן?
איזה בדיקות מומלץ לעשות?
תודה על תשובתכם..
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות חוזרות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר11/11/2010בשלב זה לא ממליץ על בדיקות. היא עברה כנראה מחלה וירלית וזה מהלך שכיח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולרונית10/11/2010
שלום,
לביתי בת ה-17, החל שלשול לפני יומיים בבוקר והיא נשארה בבית ולא הלכה לבית הספר. חשוב לציין שלא היה לה אחרי זה כל היום אבל בבוקר היא שילשלה כמה פעמים.
הקפדנו על התזונה שכללה אורז, תפוח מקולף, בננה, פירה וכו'.
אתמול היא קמה לפנות בוקר ושוב היה לה, אך לא ממש שלשול ולאחר מכן זה נפסק ולכן היא הלכה לבית הספר. אין לה כל כך תאבון והיא בקושי אוכלת מה שעוד יותר מדאיג.
היום היא שוב קמה מאוד מוקדם, זה כבר לא היה ממש שלשול אלא קקי רך.
האם זה נראה כמו וירוס או בעיה אחרת? מה שמדאיג בכל הספור שזה בשעות מאוד מסויימות, אומנם אין לה תאבון שזה אופייני לוירוס אך זה שהשלשול לא כל היום מעלה סימני שאלה, תודה מראש,
רונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול - תגובה
פרופ` יורם בוינובר11/11/2010איני רואה סיבה לסימני השאלה. שלשול אינו חייב להיות קבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה ממשיכה..
רונית12/11/2010קודם כל תודה לך על תשובתך,
הבעיה עדיין ממשיכה-
לא כואבת לה הבטן, במשך היום הכל כרגיל. ביומיים הראשונים של השלשול לא היה לה כל כך תאבון, עכשיו יש לה אך הבעיה ממשיכה כל בוקר.
בנוסף ברצוני לציין שצבע הצואה חרדלי בהיר. האם זה יכול להעיד על מחלה זיהומית?
שוב תודה מראש, רונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס סמויענת09/11/2010
שלום בתי בת 3 וחצי חודשים סובלת מריפלוקס סמוי, קושי ובכי רב סביב האכלות , ירידה בכמויות ,אי שקט וגם השפעה על השינה
טופלנו באלגיקל קיד והיתה הקלה עד שנהיתה החמרה קשה , הילדה אוכלת רק עם הראש לצד ואחורה......
התחלנו יחד הרופא ילדים טיפול בלוסק 4 מ"ג שמתורגמים לסירופ 2 סיסי.
פעם ביום.
אנחנו כבר שבוע עם הטיפול ניכרת הקלה אך לא מספיקה....... חלק מהארוחות עדיין קשות והיא לא רוצה את הארוחה האחרונה לפני השינה ועדיין עם הראש לצד...
האם המינון מספיק? היא שוקלת בסביבות ה5400 קילו
האם אולי עדיף לפצל את הלוסק לפעמיים ביום?
האם יש חשיבות לתיזמון מתן התרופה (נותנת לה חצי שעה לפני אוכל)
ושאלה נוספת הסירופ הוכן בהכנה רוקחית של הסופר פארם לא ממותק בכלל...... היא עושה קולות הקאה כשאני נותנת לה האם יש אופציה להמתיק אותו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס סמוי - תגובה
פרופ` יורם בוינובר09/11/2010כן את יכולה להוסיף ממתיק מלאכותי. רצוי לפצל ולתת 3 מג פעמיים ביום.הזמן למתן כ 10 דק לפני האוכל. לא לעמוד עם סטופר. ניתן להסמיך האוכל במעט דייסה- 5% . זה יאפשר להקטין המנה. תגובה אינה תמיד מיידית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והבהרה
ענת09/11/2010תודה רבה על תגובתך רק הבהרה קטנה לגבי הוספת הדייסה מה זאת אומרת להקטין את המנה? למה הכוונה?
והאם 3 מ"ג מתורגם ל1.5 סיסי של סירופ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרפלוקס סמוי
סיגל22/11/2010תנסי לנסות להאכיל אותה בסל קל מאוד עוזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בדלקת בקיבההלן08/11/2010
בתי בת ה-14 סובלת תקופה ממושכת מבחילות. בבדיקת גסטרוסקופיה שערכו לה נמצא גסטריטיס אירוזיבית משמעותית, בדיקת נשיפה לחיידק הליקובקטר הייתה שלילית.
מזה 5 ימים מקבלת אומפרדוקס 20 פעמיים ביום אך עדין אין שום שיפור מבחינת הבחילות. חשוב לציין שאין לה צריבה או כאבים באיזור הקיבה.
האם מקור הבחילות יכול להיות בדלקת? והאם לדעתכם הטיפול שהיא מקבלת מתאים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בדלקת בקיבה - תגובה
ד''ר בתיה וייס09/11/2010הטיפול מתאים, אך יש להמשיך ולברר את הסיבה לגסטריטיס בהעדר הליקובקטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שקט והקאות מרובותמלי08/11/2010
שלום ד"ר, בתי בת 4 וחצי חודשים לפני כשלושה חודשים התחילה לפלוט בכמויות מאוד גדולות פנינו לרופא הילדים שלה והוא המליץ לנסות סימילק על בסיס צימחי שאותו גם הייתה פולטת אחרי כל ארוחה מספר פעמים, שוב פנינו לרופא והוא המליץ להחליף את האוכל לפורמולה ללא לקטוז (מטרנה) שגם אותה הילדה הייתה פולטת בכמות גדולה. שוב פנינו לרופא שהפעם המליץ להחליף לאינפמניל A.R הילדה הייתה מקיאה את כל האוכל לפעמיים כמו קוטג ולפעמיים כמו מים רק שהפעם זה היה עם הרבה בכי וחוסר שקט כנראה בגלל הצרבות, היינו שוב אצל הרופא הפעם המליץ על נוטרמיגן בכמות של 120 (כמות יותר קטנה ממה שהייתה אוכלת ) ולהוסיף קונפלור גם את זה הילדה מקיאה הילדה שוקלת 6.2 והיא נולדה 2.8 הילדה מאוד סובלת רוב שעות היום היא בוכה! כמובן שגם לי מאוד מאוד קשה!!!!!!!!!!
השמח לקבל תשובה בהקדם
תודה מראש מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שקט והקאות מרובות - תגובה
ד''ר בתיה וייס09/11/2010הילדה פולטת אך עולה היטב במשקל. לרב אין צורך בכל טיפול במצב זה. איני ממליצה על שינויי הכלכלה התכופים. המצב לרב משתפר עם אכילת מוצקים ומסתדר מעצמו בהמשך. אי שקט אינו סימן ספציפי. במידה ואכן יש רושם לרפלוקס הגורם לאי שקט קשה ניתן לעזור תרופתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אנדוסקופיהאילנית07/11/2010
שלום למומחי הפורום ,
בני בן 3.5 . כתינוק סבל מאוד באוכל והיה מקיא בקשת המון ופולט המון המון בהגזמה .
עד גיל שנה ללערך זה יתיצב . גיל שנתיים גם היה בסדר , מלבד כמה פעמים שהיה מקיא פה ושם . ריחות של אוכל...או אחרי אוכל . כעת בחודשיים האחרונים חל שינוי כלשהו . היה חולה מאוגוסט , הקיא כמעט כל יום ,היה לו חום ודלקת אוזניים. בספטמבר נכנס לגן חדש ובמשך שבועיים רצוף כל יום קיבלנו דיווח על כך שמקיא, כאשר קם משנת הצהריים. לאחר שבועיים אילו ועד עתה ממשיך להקיא לסירוגין . זה יכול להיות 3 פעמים בשבוע , שבוע שעבר קרה פעם אחת...כרגע תדירות הקאות ירדה . בבית יש לציין שלא מקיא בכלל . לא בערב אחרי ארוחות ולא בשישי שבת . בהתייעצות עם רופאת משפחה-המליצה על סיטי ראש +הופננו למומחה גסרולוג והוא המליץ לבצע בדיקת אנדוסקופיה של דרכי עיכול עליונות . יש לציין שבוצע גם אולטראוסנד בטן , לחץ תוך גולגולתי(עיניים) , בדיקות דם למינהם , בדיקות שתן אך ללא ממצאים חריגים.
לא בוצעה בדיקת צואה . ואוסיף ואומר שהילד מרבה ביציאות . (3 ולפעמים יותר ביום).
אין ירידה במשקל. להיפך...
שאלתי :
1. האם בדיקה זו הכרחית? עד כמה באמת להקיא פעמיים דוג' בשבוע לאחר האוכל לא נחשב נורמאלי ? וושוב...בבית לא מקיא. רק בגן ולכן יותר נראה שהדבר רגשי.
האם כוסו כל האופציות לפני ששולחים אותי לבדיקה פולשנית כזו?
2. למרות שיש לו עבר של הקאות בהיותו תינוק האם זה יכול שוב להתפרץ ?
3. עד כמה בדיקה זו מסוכנת ?מה ההשלכות ? אני ממש חרדה .
אשמח לתשובה בהקדם וסליחה מראש על התכתובת הארוכה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אנדוסקופיה - תגובה
ד''ר בתיה וייס09/11/2010בדיקת הגסטרוסקופיה יכולה לאבחן מצבים של דלקת בושט עקב רפלוקס או עקב אלרגיות וכן ממצאים אחרים. יתכן רפלוקס סמוי ביתבטא לאחר מכן כהקאות. איני יכולה לענות אם הבדיקה הכרחית בלי לבדוק את הילד ובדיקות(מניחה שנעשו בדיקות דם כלליות כולל צליאק).
הבדיקה נעשית בהרדמה קצרה, סיכוניה נדירים ביותר ואין לה השלכות להמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באנטיביוטיקה.נועה07/11/2010
שלום,כבר זמן מה שאני סובלת מתופעות הקשורות למעיים כגון עצירות,אי נוחות בבטן,גזים הופעת ריר בזמן יציאות ,פעם או פעמיים דימום על הנייר טואלט )לא משהו רציני) ידעתי שכנראה יהיה דימום עקב הכאבים שהרגשתי בזמן היציאה.
הכאבים החמירו כאשר מצבי הנפשי היה לא טוב וכך גם להפך הייתי מאוד לחוצה וקראתי המון על המעי הרגיז והפחד שזה אולי זה גרם לי לשייך אליי את התסמינים. נדבקתי אצל רופא מומחה ואמרתי לו שלקחתי אנטביוטיקה (כמעט 90 כדורים) וביניהם זינט בגלל דלקות גרון חוזרות ולאחר מכן התחילו לי הבעיות ,הוא אמר לי לקחת אסידופילוס כדי שיאזן לי את רמת החיידקים הטובים במעיים...השאלה שלי היא האם ייתכן שהבעיה שלי היא בכלל לא מהאנטיביוטיקה והיא משהו אחר ,לקיחת אנטיביוטיקה יכולה לגרום לתופעות כאלה יכול להיות שזה לאו דוקא מעי רגיז??..האם אני פשוט צריכה לתת לאסידופילוס זמן להשפיע כי אני לוקחת אותו רק שבועיים בינתיים...ייתכן שאני סובלת מרגישות ללקטוז?? למרות שבמשך היום יום אני יכולה לאכול שוקולדים,קפה,המון דברים שמכילים חלב כמובן שיש אי נוחות בבטן אבל אני לא משלשלת או מגיבה ישר אחרי אכילת מוצר חלב.
איך אני בודקת אם אני רגישה...אני יכולה לבדוק בכוחות עצמי,ולא אצל רופא?
ובנוסף אני לוקחת גלולות דיאנה שמכילות לקטוז יש קשר בין השניים?
הרופא משפחה נתן לי גלולות יסמין האם הם לא עושים רע לאנשים שרגישים ללקטוז?
יכול להיות שיש לי מחלת מעי דלקתית?למרות שאין לי דימומים?? בנוסף יש לי אפטות לפעמים יש קשר בין אפטות לבין רגישות למאכל מסוים או למחלות מעי דלקתיות??
אני ממש מצטערת על האורך אני פשוט חיכיתי לרופא במשך חודש וחצי בשביל לשמוע שאני צריכה קל בטן ולא קיבלתי שום תשובה לשום דבר ולפעמים השאלות האלה פשוט גורמות ללחץ ולכאבים חזקים יותר!!...אני ממש אשמח לתשובה ומצטערת מאוד על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש באנטיביוטיקה. - תגובה
ד''ר בתיה וייס09/11/2010התלונות אכן יכולות לתסמונת המעי הרגיז וניתן לטפל בכך על ידי גסטרו' ילדים או מבוגרים (תלוי בגילך)- טיפולים תרופתיים ואחרים.שימוש ממושך באנטיביוטיקה אכן יכול לגרום לגדילת יתר של חיידקים אחרים במעי -פרוביוטיקה לעתים עוזרת ואם לא ניתן להשתמש בטיפול ספציפי יותר (פלג'יל).
לגבי אי סבילות ללקטוז- הפסיקי מוצרי חלב לשבועיים ותוכלי לדעת בדרך כלל.
נראה כי יש הרבה לחץ ואי בהירות- התייעצי עם גסטרואנטרולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן ובחילהענת07/11/2010
שלום, בני בן ה-6 מתלונן הרבה על כאבי בטן ובחילה, בעיקר בשעות הבוקר. מה ניתן לעשות? מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן ובחילה - תגובה
ד''ר בתיה וייס07/11/2010כמבון שעליו להבדק על ידי רופא הילדים שיתרשם. רצוי לבצע בדיקות דם כלליות בסיסיות כולל צליאק. אם שותה חלב או שוקו בבוקר ניתן להפסיק למס' ימים ולראות האם קשור. מעבר לכך יש לעשות התייעצות מסודרת עם גסטרואנטרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
