פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי בטן לילד צליאקי
    רונית
    16/01/2011

    בני בן ה 6 אובחן כחולה צליאק לאחר גסטרוסקופיה. לפני כחודש התחלנו בתזונה נטולת גלוטן, אבל הוא עדיין סובל מכאבי בטן.אמנם הם בתדירות נמוכה יותר אבל עדיין מתפתל מכאבים כל כמה ימים ומידי פעם גם משלשל. האם זה אמור להיות ככה גם כשהוא אוכל תזונה בלי גלוטן? האם יכול להיות שהוא רגיש לעוד משהו שעלינו לבדוק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן לילד צליאקי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן לילד צליאקי - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    20/01/2011

    חודש אינו מספיק להתאוששות המעי. הדבר אורך מס' חדשים וכאבי הבא=טן עדיין יכולים להיות עקב צליאק. לעתים קיימת חוסר סבילות זמנית ללקטוז -נסי להפסיק מוצרי חלב ולבדוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן לאורך כ היום
    אמא
    15/01/2011

    רשמתי פה על בעיית אכילה של בני בעבר שנפסקה (בכי רב בארוחה). היום הוא בן 5 חודשים וכאבי הבטן לא פסקו ולאחר המלצת רופא, עברנו לתחליף חלב צמחי מה שגרם לעצירות, בכי במתן יציאות ואי שקט יומי. ייתכן ולאחר שבועיים התרגל מעט לצמחי יותר אבל אז החזרתי לחלב (בקבוק אחד פעם ביום) ואי השקט גובר. במתן חלב יציאה נוזלית מאוד לעומת הצמחי שקשה יותר (רגילה).
    האם יציאה צריכה להיות נוזלית או רגילה????.
    אינני יודעת לומר מה גרוע יותר חלב או צמחי.
    נראה ששניהם יוצרים כאבי בטן וגזים.
    מה יכול להיות? ומה מומלץ לעשות?.
    בדקנו את פי הטבעת אצל רוםא כיורוג והכל תקין שם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן לאורך כ היום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן לאורך כ היום - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    20/01/2011

    יציאות בגיל זה יכולות להיות רכות/דייסתיות. יציאות מימיות עדיין לא מצביעות על בעייה. יש להתייעץ עם גסטרו' בצורה מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בתדירות יציאות תונוק 3 חודשים
    ליטל
    14/01/2011

    שלום, בני בן 3 וחצי חודשים, יונק בלבד.
    לפני כשבוע פתאום ירדה תדירות היציאות שלו מפעם פעמיים ביום לפעם ב 3-4 ימים. הצואה היא מימית, כך שזה כנראה לא עצירות אבל אנחנו מודאגים מהירידה החדה.
    הילד גם אינו נראה סובל...
    מה אפשר לעשות על מנת לוודא שאין בעיה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בתדירות יציאות תונוק 3 חודשים - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    14/01/2011

    שינוי היציאות של התינוק אינו מדאיג ובהחלט בתחום הנורמלי. אין צורך בכל התערבות , בעקר אם התינוק נינוח ומשגשג. עם הוספת מזונות נוספים כולל סיבים יהיה שינוי נוסף באופי היציאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשולים עם ירידה באחוזון
    קרולין
    13/01/2011

    שלום,

    הבת שלי בת 15 חודשים.

    היא נולדה במשקל 2.800 בשבוע 39 לידה רגילה.

    עד גיל 5 חודשים עלתה עד אחוזון 25 ומאז ירדה כל פעם עד שהיום הגיע "לקו האדום" אחוזון 3 ,היא שוקלת 8.500.היא עלתה 500 גרם תוך 3 חודשים.

    יש לציין שבתי סובלת משלשולים ממושכים מאז הירידה בעקומה.יש לה הרבה יציאות לפעמים עד 10 יציאות ביום.היציאות רכות עם ריח ומאוד חומציות.יש לה תאבון מצויין!

    עשינו הרבה בדיקות הכולל ספירת דם,ציליאק,בדיקות צואה.

    התוצאות היו שלישיות אך יש לציין שיש לה ברזל נמוך שיכול לנבוע מבעית ספיגה.

    אני אמא מאוד מודאגת כי לא מוצאים מה יש לבתי.

    מאז שהיא היתה בת 7 חודשים השילשולים ממשכים עם הפסקות של כמה שבועות וחוזרות שוב.
    יש לציין שבתי בנוסף סובלת משיעול ממושך שחוזר והולך.

    איזה עוד בדיקות ניתן לעשות ומה הסיבות שיכולות להיות לירידה במשקלה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלשולים עם ירידה באחוזון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשולים עם ירידה באחוזון - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    14/01/2011

    שלשולים ממושכים , עליה איטית במשקל ואנמיה מחסר ברזל בהחלט מחייבים ברור מקיף. אני ממליץ לפנות להערכה של מומחה לדרכי עיכול לילדים , אם לרופא הילדים הראשוני אין פתרונות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשולים עם ירידה באחוזון - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    14/01/2011

    שלשולים ממושכים , עליה איטית במשקל ואנמיה מחסר ברזל בהחלט מחייבים ברור מקיף. אני ממליץ לפנות להערכה של מומחה לדרכי עיכול לילדים , אם לרופא הילדים הראשוני אין פתרונות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזון עם שלשולים ממושכים
    קרולין
    12/01/2011

    שלום,

    הבת שלי בת 15 חודשים.

    היא נולדה במשקל 2.800 בשבוע 39 לידה רגילה.

    עד גיל 5 חודשים עלתה עד אחוזון 25 ומאז ירדה כל פעם עד שהיום הגיע "לקו האדום" אחוזון 3 ,היא שוקלת 8.500.היא עלתה 500 גרם תוך 3 חודשים.

    יש לציין שבתי סובלת משלשולים ממושכים מאז הירידה בעקומה.יש לה הרבה יציאות לפעמים עד 10 יציאות ביום.היציאות רכות עם ריח ומאוד חומציות.יש לה תאבון מצויין!

    עשינו הרבה בדיקות הכולל ספירת דם,ציליאק,בדיקות צואה.

    התוצאות היו שלישיות אך יש לציין שיש לה ברזל נמוך שיכול לנבוע מבעית ספיגה.

    אני אמא מאוד מודאגת כי לא מוצאים מה יש לבתי.

    מאז שהיא היתה בת 7 חודשים השילשולים ממשכים עם הפסקות של כמה שבועות וחוזרות שוב.

    איזה עוד בדיקות ניתן לעשות ומה הסיבות שיכולות להיות לירידה במשקלה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזון עם שלשולים ממושכים - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    13/01/2011

    שלשול ממושך יכול לנבוע מזיהופ פרזיטרי (למרות התרביות), דלקת אלרגית במעי, צליאק (בדיקות הדם פחות אמינות בגיל זה), ציסטיק פיבורזיס, מחלת מעי דלקתית ועוד. יש לפנות לבירור גסטרואנטרולוג. להתקדמות באבחנה יש לעתים לבצע ביופסיה של מעי דק באמצעות גסטרוסקופיה, או לבצע קולונוסקופיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק ווירוס-האם יש קשר
    רונית
    09/01/2011

    בני בן ה 6 אובחון לפני כחודש כצליאקי אחרי גסטרוסקופיה ומאז הוא עם החל לאכול תזונה נטולת גלוטן. כבר יומיים שיש לו כנראה וירוס שהחל בהקאות שהתחלפו בשילשולים בלתי פוסקים. הוא כל הזמן משלשל ומתפתל מכאבי בטן. היום היינו בקופת חולים והרופא שם לו אינפוזיה כי הוא כבר היה ממש מיובש. יש לציין שיש כרגע בגן שלו וירוס של הקאות ושלשולים והרבה ילדים חולים.
    כייון שהוא כמעט ולא אוכל אז כבר השלשול שלו הוא צואה מתפוררת וירוקה בעלת ריח חריף והוא כל הזמן מתפתל מכאבי בטן.
    האם יש קשר לשינוי התזונתי ולתגובה הקשה של הגוף לווירוס? האם אולי זה לא וירוס אלא תופעות של גמילה מגלוטן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צליאק ווירוס-האם יש קשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק ווירוס-האם יש קשר - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    09/01/2011

    המושג גמילה מגלוטן לא מוכר בספרות הרפואית. יותר נכון לראות את ההתרחשות אצל בנך כמחלה זיהומית, בעונה זו מחלות וירליות, שהתלבשה על רירית מעי שעדיין לוקה. אחרי חודש הרירית לא חוזרת למצבה הנורמלי. זה לוקח חודשים ולפעמים יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה צהובה
    צוריה
    08/01/2011

    שלום ,
    ברצוני לדעת האם צואה צהובה קשה ולא שילשול לילד בן שנה וחודשיים זוהי צואה תקינה או שיש לי סיבה ולדאגה ולקחת אותו לבדיקת רופא, יש לציין שהצואה הייתה בערב ורוב היום היו לו גזים רבים והוא היה נודניק במשך רוב היום .
    אשמח אם תענו בהקדם לשאלתי ,כי אני מודאגת
    תודה מראש
    צוריה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צואה צהובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה צהובה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    08/01/2011

    צבע הצואה מותנה באוכל והפיגמנטים שבו בתוספת צבעי המרה. לא נראה לי שאת צריכה להיות מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HP - לנטון
    רחל
    07/01/2011

    בבדיקת גסטרוסקופיה לביתי בת 4 - נראה כיב בקיבה. מלבד זאת היא חולת צליאק.
    רופא הגסטרו שלה אבחן זאת כ HP ונתן לה טיפול משולב של מוקסיפן, פלאגיל ולנטון.
    המינון של הלנטון הוא חצי כמוסה ביום 15 מ"ג.
    איך הכי טוב לתת את הלנטון?
    עם מה לערבב אותו?
    האם יש המלצה לתת אותו לפני האוכל או אחרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    HP - לנטון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HP - לנטון - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    את הלנטון מומלץ לתת חצי שעה לפני האוכל , ניתן לערבב עם מעט מיץ תפוזים או תפוחים ניתן לפתוח ולתת את הגרנולות בלבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HP - תודה ושאלה נוספת

    רחל
    09/01/2011

    תודה לתשובתך.
    עוד 2 שאלות -
    1. האם ניתן לקחת חיידקים פרוביוטיים, אצידופילוס - תוך כדי הטיפול האנטיביוטי ? האם זה מועיל? מזיק? האם כדאי תוך כדי האנטיביוטיקה או לאחר השבועיים של לקיחת האנטיביוטיקה?
    2. הרופא אמר לקחת את התרופות פעמיים ביום -
    באיזה רווח לקחת אותם? האם חייבים כל 12 שעות?
    האם יש ענין לקחת את הלנטון ביחד עם המוקסיפן והפלאג'יל או שניתן לקחת כל אחד בזמן אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HP - תודה ושאלה נוספת - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    10/01/2011

    מומלץ לקחת את התרופות כל 12 שעות
    בהחלט ניתן לקחת במקביל גם פרוביוטיקה, עשוי לשפר את התגובה הטיפולית ולמנוע תופעות לוואי של הטיפול האנטיביוטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן לא ממוקדים
    אוקסנה
    07/01/2011

    בני בן 9 .בריא ללא עודף משקל.לפני כ-3 שבועות חלה בוירוס עם חום 37.2 -37.5. התלונן לסירוגין על בחילות וכאבי בטן. כעבור שבוע ימים החל לסבול מעצירות. טופל ב-NORMALAX.כרגע יציאות סדירות. ממשיך להתלונן על כאבי בטן לא ממוקדים : ברום הבטן, בטן תחתונה או בטן מצד שמאל. בוצעה US בטן כולל כבד, טחול, כיר מרה -תקין, תבחין שיפה-תקין, בדיקות דם תקינות. אין שיפור במתן OMEPRADEX או משככי כאב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן לא ממוקדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן לא ממוקדים - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    הסיפור הקליני מהלך המחלה והבדיקות אינן מעידות קרוב לוודאי על מחלת דרכי עיכול משמעותית. אני ממליץ להמשיך טיפול עם מרככי צואה כמו נורמלקס, לשלוח בדיקות טריות לפרזיטים , לפחות 3 דגימות , תזונה מסודרת ולעקוב בלבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעים
    נעמי
    07/01/2011

    שלום, ביתי בת 3 לפני חודשיים היו לה תולעים (ראיתי אותם בלילה בעזרת פנס). קיבלה טיפול בורמוקס 5 מ"ל וכעבור 10 ימים שוב. היה שיפור.... עכשיו כעבור חודשיים שוב היו תולעים הילדה סבלה ולא ישנה בלילות גם במהלך היום היא התלוננה על צריבה ושללנו דלקת בדרכי השתן בעזרת בדיקה. כמו כן ראיתי את התולעים. שוב קיבלה ורמוקס. אף אחד מבני הבית לא נדבק ואני שומרת על היגיינה בבית. לאחר הטיפול בורמוקס אני מרתיחה את כל המצעים, תחתונים ופיז'מות ותמיד גוזזת ציפורניים. אין לי ספק שההדבקה היא מהגן ששם רמת ניקיון השירותים מתחת לכל ביקורת. מה לעשות? האם יש סיכון במתן ורמוקס כל חודשיים? הילדה סובלת מהתולעים מאוד...אני לא יכולה להימנע בטיפול כאשר מופיעות. מה המלצתך? האם הטיפול הטיבעי בדרגון תול וR56 יעיל? תודה נעמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תולעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעים - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    זיהום בתולעי מעי אוקסיריאזיס שכיח ביותר. חלק גדול מילדי הגן נושאים אותם למרות שרק חלק קטן סובל מהם ולכן הטיפול רק בחלק קטן מהילדים . החשיבות הגדולה במניעה היא רחיצת ידיים !!! אני ממליץ לנסות טיפול בורמוקס 100 מ"ג (5 מ"ל) פעם ביום משך 3 ימים , חצי שעה לפני ארוחה, ולחזור על אותו טיפול שבועיים לאחר המחזור הראשון.
    ניתן לחזור על טיפול בורמוקס .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה לאחר חיסון רוטה
    נעמה
    07/01/2011

    שלום,
    מקריאה בפורום הבנתי שמוכרת תופעה של דם בצואה לאחר חיסון רוטה. בתי בת 4 חודשים, ניזונה מהנקה מלאה בלבד. החל מגיל חודשיים יש לה דם בצואה (בערך שבוע אחרי נתינת החיסון). מדובר בפסי דם ונקודות שמופיעים כל מס' ימים (בערך יומיים-שלושה). היא עולה במשקל יפה בכל התקופה (אחוזון 75) ורגועה, גם לא נראה שסובלת מגזים במיוחד.
    הרופא שלה שבדק אותה לא ראה פיסורה ואמר שזה כנראה לא משהו חמור אם היא ממשיכה לעלות במשקל, אך הפנה לגסטרו ילדים (יש לנו תור בעוד שלושה שבועות).
    אם זה קשור לרוטה, האם יתכן שגם חודשיים אחרי עדיין נראה דם בצואה? האם יתכן שמדובר באלרגיה למרות שהיא עולה במשקל? הורדתי מוצרי חלב מהתפריט שלי (כבר לפני חודשיים) אך לא נראה שיש שינוי. האם במקרה כזה מעבירים לתמ"ל מפורק? מה עושים עם מעבר למוצקים?
    אני מבינה גם שעל המנה השניה של הרוטה שהיא אמורה לקבל כעת מומלץ לוותר - מה המשמעות של זה? האם אפשר יהיה לתת את המנה השניה מאוחר יותר? האם היא מחוסנת מהמנה הראשונה?
    אני מודאגת ומיואשת :-(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה לאחר חיסון רוטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    תופעה של פסי דם ונקודות דם בתינוקות יונקים מוכרת . חלק קטן מהתינוקות לאחר חיסון רוטה עלולים לפתח זאת (די נדיר) בדר"כ חולף, וכן אין לשלול סוג של אלרגיה. ממליץ לך לשלוח את הצואה לבדיקה כללית + תרבית (בדיקה טריה) לבצע ס.ד . אם התופעה אינה חולפת , דעתי האישית (אין ממש עדות מדעית בנושא) לא לתת חיסון נוסף לרוטה.
    בכל מקרה לפי התיאור שלך , אין מקום לדאגה לבריאות התינוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ...

    נעמה
    11/01/2011

    תודה על התשובה.
    ביצענו שתי תרביות שחזרו שליליות וכן ספירת דם שהרופא אמר לגביה שהערכים תקינים. שכחתי לציין גם שהצואה שלה לרוב רירית. לי נדמה שהדם לא רק שאינו נעלם אלא אפילו מחמיר - האם תיתכן רגישות לביצים שעוברת דרך חלב אם (פעמיים קרה שיום אחרי שאכלתי ביצה היה יותר דם מהרגיל)? היא ניזונה מהנקה בלבד, והורדתי כבר צריכת מוצרי חלב. האם יתכן דלקת במעי? אם ישנה דלקת - האם היו רואים אותה בספירת הדם? או שרק בדיקה עם סיב אופטי יכולה לאשר או לשלול דלקת במעי?
    אני חוששת מאוד שהשארת המצב כמו שהוא (חודשיים כבר) עלולה לפגוע בה לטווח ארוך. האם כל עוד היא עולה במשקל ורגועה הנטייה היא לא לטפל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס?
    אלה
    06/01/2011

    ביתי בת 4.5 חודשים. מגיל 3 שבועות בכתה סביב הנקות (מתנתקת וחוזרת תוך כדי בכי) עולה יפה במשקל. בגיל כחודש וחצי נהיה לה קקי ירוק ומסריח. הרופא אמר שכנראה מדובר בגזים והקקי תקין. יועצת הנקה אמרה שכנראה מדובר בפטרייה (עקב אנטיביוטיקה בגיל 4 ימים מחשש לזיהום), בהמשך בוצעה בדיקה לאלרגייה לחלב (טסטים) שלא הראו כלום. ניסיתי לתת לה אינפמיל בהנחיית הרופא אך היא בכתה רוב היום, בגיל חודשיים וחתי עברה למטרנה. בסביבות גיל 3.5 חודשים הבכי נהיה יותר "ממוקד" הוא בד"כ בעקבות גרפס תקוע, קקי (סובלת לעיתים קרובות מעצירות) או גזים. הילדה מתחילה לאכול מסיימת כ 60 מ"ל ואז יש לה גרפס שמפריע (לפעמים לא חוזרת לאכול) לפעמים עם הפסקות לגרפס מסיימת ג 240 מ"ל. זנטק התחלנו לפני שבוע כי המצב היה בלתי נסבל הילדה הייתה כל הזמן לא שקטה (מאז הילדה מעט יותר שקטה בין הארוחות). עוד, הילדה משהקת הרבה לאחר הארוחה.

    האם כל הגרפסים והגזים זה באמת מתאים לריפלוקס כי היא כמעט ולא פולטת (בהנקה בכלל לא פלטה) רק לפעמים בעקבות הגרפס, למה אף אחד לא מתייחס לרגישות ללקטוז? מה זה עוד יכול להיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפלוקס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס? - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/01/2011

    התאור יכול להתאים לרפלוקס סמוי ואינו אופיני לרפלוקס רגיל. הגזים והגרפסים מקורם בעיקר בליעת אויר. רוב התלונות מתאימות לקוליק של גיל זה. ממליץ להפחית כמות האוכל ולא להרבות בהאכלות. התופעות יפחתו גם בלי טיפול עם הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ועוד שאלות?

    אלה
    06/01/2011

    1. קוליק לא אמור לעבור עד גיל 3 חודשים +/-?
    2. הרופאה המליצה לתת לתינוקת פרו ביוטיקה, האם קיים סיכון כלשהו?
    3. ממה יכולה לנבוע בליעת האויר הזו (זה נראה לפעמים כאילו היא שותה סודה מרוב שיש לה גרפסים)? ניסיתי להחליף בקבוק/ תנוחה...הכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס סמוי?

    אמא
    07/01/2011

    את האמת יש לבן שלי שהוא בן 4 חודשים אותן תופעות ,בוכה ולא שקט רוב הזמן יש לו גזים בבוקר וברב ,והוא פולט קצת לא הרבה וכמעט אין הקאות למרות שהיו לו הקאות קשת בעבר ואושפזנו בבית חולים בני ציון כשהיה בן חודש ולא עשו לנו שום דבר נשאר תחת השגחה לא יותר וחזרנו בלי בדיקות אולטרה סאונד , ,אבל עכשיו פנינו להתפתחות הילד כי גם הוא עדיין לא מחייך חיוך חברתי כי נראה לנו שיש לו איחור התפתחותי אבל עד עכשיו לא אבחנו אצלו איחור ואמרו קודם כל נטפל באוכל כי יש חשד שיש לו ריפלוקס ,והמליצו לנו להוסיף לו קורנפלור לחלב ,התחלנו בזה היום
    אבל האם זה יעזור לו להיות יותר שקט ומה הכי חשוב בשבילנו והאם יש קשר בין ההתפתחות לבין הריפלוקס ?
    האם החיוך של התינוק שלי שלמזלי ראיתי אותו כמה פעמים ואת השאר לא ראו אותו קשור בריפלוקס ושתינוק שיש לו ריפלוקס לא מחייך או יש לתינוק שלי בעיה יותר רצינית ?ואם כן חס וחלילה מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס סמוי? - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    יתכן שלבנך קיים החזר קיבה ושט קל (רפלוקס) , אשר לפי דווח שלך אינו משמעותי כי התינוק עולה במשקל אינו משתנק וללא שעול כרוני. תופעה זו קלה וברוב המקרים חולפת בין הגילאים 6-12 חודשים . ניתן אכן להסמיך את האוכל עם קורנפלור או להשתמש בפורמולה מיוחדת לתינוקות פולטים אנפמיל AR .
    איני חושב שקיים קשר בין הרפלוקס הקל ובעיית ההתפתחות של הילד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק לעומת זנטק
    מיה
    06/01/2011

    ביתי בת החודשיים מקבלת לוסק עקב ריפולוקס ללא פליטות , לאחרונה שמעתי שהזנטק טובה יותר לתינוקות , נאמר לי שלוסק טוב יותר אצל מבוגרים אבל הפיכתו לנוזל כפי שנותנים לתינוקות הינו פחות מוצלח האם זה נכון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לוסק לעומת זנטק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק לעומת זנטק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/01/2011

    מה ששמעת מוטעה גם זנטק וגם לוסק טובים לטיפול ברפלוקס בתינוקות. הלוסק בעל פוטנציאל פעולה- הפחתת כמות החומצה המופרשת בקיבה - רב יותר מזנטק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן עזים ועצירות
    מורן
    05/01/2011

    בוקר טוב,
    ביתי תינוקת בת 7 חודשים...עד עכשיו סובלת מגזים בעיקר בשעות הערב, ביומיים האחרונים היא פשוט צורחת וזועקת זעקות שבר מכאבים,היא מתפתלת ומתאמצת,אין לה חום ולא בטן קשה או נפוחה, עשתה יציאות די קשות...האם לקחת אותה לרופא מקצועי, למי פונים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן עזים ועצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן עזים ועצירות - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/01/2011

    לא פונים. תפחיתי כמות האוכל או תדללי עם מים. תחליפי מנת פורמולה במרק. אל תאביסי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות רכות
    עידו
    05/01/2011

    ביתי בת 11 חודשים, בשבועות האחרונים סובלת פעמיים שלוש ביום מיציאות רכות במיוחד אשר החיתול אינו מסוגל להכיל.
    יש לציין כי היא אוכלת הכל..מוצקים + שניים שלושה בקבוקים ביום של תחליף חלב.
    הילדה עירנית וחיונית כתמיד, אך נדמה לנו כי התשובה "זה וירוס" שאנו מקבלים מרופא הילדים אינה מספקת יותר בשלב זה.
    בעבר סבלה גם ממקרים דומים אך בעזרת תזונה מוקפדת יותר זה חלף ועבר, בשבועות האחרונים זה כבר לא עוזר ובימים האחרונים פתאום היא מסרבת לאכול מוצקים, מה שהיא בד"כ מאוד אוהבת...
    אשמח לעצות והמלצות מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות רכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות רכות - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/01/2011

    יתכן ועברה זיהום . תפחיתי כמות הבקבוקים. תני לזמן לעשות את שלו. היצאות יסתדרו וגם הרצון לאכול עם הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום