מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- דם בצואה תינוק יונקגלית02/12/2010
לתינוק שלי (בן 4 חודשים) מזה כחודשיים יש דם בצואה, מעין נקודות אדומות בגודל של ראש של סיכה בצואה. הצואה שלו מאוד נוזלית ורירית לעיתים, בנוסף יש לו יציאות סדירות פעמיים עד שלוש ביום. לפני כשבוע עבר ניתוח לתיקון בקע מפשעתי שבעקבותיו קיבל אנטיביוטיקה באינפוזיה למשך 24 שעות, ביום הניתוח ויומיים לאחריו לא היו סימני דם בצואה. אתמול, (4 ימים לאחר הניתוח) שוב החו סימני דם אך הפעם הם נראים משולבים עם הצואה הרירית (גם נקודות וגם דם צואתי רירי).
התינוק ניזון מהנקה בלבד (ללא תוספות) והתזונה שלי ביום כוללת סלט ירקות עשיר, 5-6 פרוסות לחם קל, יוגורט, 2-3 פרוסות גבינה צהובה, בננה, ביצים וטחינה. בעבר הילדון סבל מגזים אז צמצמתי את התפריט שלי למאכלים שלאחר אכילתם נראה כי הוא לא סובל (זה הצליח ואכן הבכי של הכאב פסק)
התינוק נראה נינוח רוב שעות היום וחייכן, לפני שהוא עושה יציאה הוא קצת נודניק אבל הוא לא בוכה בזמן מתן היציאה. (שמלווה בפלוצים רבים בד"כ)
אנחנו במעקב רופא משפחה אשר חושד בפיסורה (האם יכולה להתרחש כאשר לתינוק יש יציאות נוזליות בלבד?) במידה ולא מדובר בפיסורה האם ישנן עוד סיבות שבגללן יש לו צואה דמית?
האם יכול להיות שמתן האנטיביוטיקה השפיע על הצואה הדמית (האם יכול שהדם נובע מדלקת?)
תודה מראש
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה תינוק יונק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/12/2010לפי התאור שלך לילד יש שלשול מתמשך עם ריר ודם . קרוב לוודאי שמקורו אינו מפיסורה והסיבות השכיחות בגיל זה לבעיה הן דלקות אלרגיות של המעי או מחלה זיהומית מתמשכת אם התופעה מתמשכת מומלץ לפנות להערכה של גסטרו ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- iga נמוךטל02/12/2010
שלום
בני נולד בשבוע 34 במשקל 1392. כיום הוא בן שנה
בבדיקה יצא iga 6.
מה זה אומר? אני ממש בלחץ
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר iga נמוך - תגובה
ד''ר בתיה וייס05/12/2010לא ברור מדוע נבדק IGA, אך רמה נמוכה שכיחה באוכלוסיה ב 1:300 אנשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבצס חוזררוית02/12/2010
שלום וברכה,
בני בן 7.5 תוך חצי שנה חוזר לו אבצס ללא חום 3 פעמים
בפעם הראשונה אושפזנו ועבר גם ניקוז
השאלה האם הבירור מדוע זה חוזר הוא בתחום שלכם?
למי עלי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבצס חוזר - תגובה
ד''ר בתיה וייס05/12/2010אם מדובר באבצס חוזר באזור פי הטבעת -יש לפנות להמשך בירור גסטרו'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד גבוהים אצל תינוקתהורים02/12/2010
בתי בת השלושה חודשיים נולדה עם צהבת. רמת הבילרובין ירדה בהדרגה מרמה של 9 והיא עומדת על רמה של 2 (רוב הבילרובין הוא מהסוג "הלא ישיר"). היא אינה יונקת וניזונה מתחליף חלב.
בבדיקות דם לצורך מעקב אחר הצהבת נבדקו גם תפקודי כבד. להלן התוצאות האחרונות (בדיקת ספירת דם, בלוטת התריס ורטיקלוציטים תקינה):
Bilirubin Total 1.90 mg/dl0
ALKP-Alkaline Phosphatase 431.7
ALT (GPT) 74 U/l
60 AST (GOT)
GGT 52 U/l
ALT (GPT) - עולה בהדרגה לאורך כל הבדיקות והוא עומד כיום על רמה של 74. האם זהו מדדן גבוה מידי (מה הנורמה בתינוקות?), על מה הדבר יכול להצביע, בעיה בכבד? האם האנזים עולה בגלל הצהבת, למרות שמצב הבילרובין בירידה? ואילו בדיקות צריך לבצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד גבוהים אצל תינוקת - תגובה
ד''ר בתיה וייס05/12/2010יש לעקוב בלבד, המדדים מוגברים במידה מעטה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סופודקס ומרוקן חדשעליזה02/12/2010
שלום,
סופודקס מבוסס על תמיסת מלחים. על מה מבוסס החומר המשלשל שנקרא מרוקן חדש? האם גם על תמיסת מלחים? או שהוא משפיע דרך מנגנון אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סופודקס ומרוקן חדש - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין08/12/2010מרוקן חדש - סוג של פוליאטילן גליקול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט בן שנתייםאמא30/11/2010
שלום,
בני בן שנתיים, שוקל כ- 13.5 ק"ג וגובהו 84 ס"מ.
פעלתן ואנרגטי.
ראשית, רציתי לשאול, בכמה ק"ג אמור ילד בגיל שנתיים לעלות מידי חודש (או אולי שוקלים כל תקופה אחרת ולא דווקא חודש?)
שאלה נוספת:
שמתי לב שלבני יש 3 יציאות בממוצע ליום.
שמתי לב גם שלפעמים היציאות רכות,
ולפעמים היציאות אינן רכות אלא רגילות.
האם זה "תקין" שיש 3 יציאות בממוצע ליום? אני למשל יש לי יציאה אחת ליום....
כמו כן, האם תקין שיש לו גם יציאות רכות
איך בכלל יודעים אם יציאות הן תקינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט בן שנתיים - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/11/2010לפי התיאור עלית המשקל ,גובה, וכל היתר תקינים. לא צריך לבדוק צואה השאירי את זה לרופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשוליםאור30/11/2010
שלום ד'ר!
חטפתי וירוס מיום שבת עד יום שני כאבי בטן ושלשולים ביום שני נעלמו כאבי הבטן ויש רק שלשולים בלתי פסוקים בתדירות גבוה מאוד,ללא אכילת דבר כלומר שלשול ללא כאבים
מה לדעתך דבר זה מהווה?
מחכה לתשובה בהקדם
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין30/11/2010התסמינים שהצגת מעידים שחלית קרוב לוודאי בדלקת חריפה של מערכת העכול. ברוב המקרים בהגורם לתופעה זיהום וירלי , לעיתים זיהום חיידקי. המחלה יכולה להמשך בערך שבוע ימים . ניתן לאכול כרגיל במנות קטנות ללא שינוי סוג התזונה ולשתות יותר מהרגיל למנוע התיבשות. אם אתה מבחין בריר בכמות גדולה או פסי דם בשלשול כדאי לפנות לרופא לשקול ברור וטיפול נוסף .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שנולד פג בשבוע 35+5מירב29/11/2010
הי שלום התינוק שלי נולד פג בשבוע 35+5 בלידה רגילה בשבוע הבא ימלאו לו 5 חודשים .
הבעייה אצלו מיום היוולדו הוא לא אוכל ארוחה בצורה מסודרת האכלה של 180 בפיטמה מס' 2 לוקחת קרוב לשעתיים שבהם הוא הרבה על הידיים.
בין כל 30 גרם הוא צריך גרפס ואחרי הגרפס לוקח לו הרבה זמן לחזור לאוכל, אין פליטות מוגזמות , אבל מוציא הרבה אוכל מהפה בזמן האוכל .
בזמן הארוחות וגם בהפסקות יש הרבה בכי ואי נוחות מיצידו הרבה תזוזה .
בכל יום יש יציאה סדירה .
עולה במשקל טוב .
לפני יומיים התחלנו לתת לו דייסת קורנפלור כפית אחת של סימלאק , אבל גם כאן הכל נישאר אותו דבר .
האם יש מקום לפנות גסטרואנטרולוגיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לעודעה
מירב29/11/2010לעיתים קרובות, תוך כדי האוכל נירדם ולא ניתן להעיר אותו.
והוא השאיר אוכל בבקבוק ומתעורר אחרי שעה וצורח כאילו לא אכל כלל.
נותנים את האוכל אבל זה כבר לא מספיק כבר הזמן לארוחה הבאה וכך כימעט כל היום
מתעסקים באוכל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות בת 3 חודשיםנעמה קובי29/11/2010
שלום רב!
ביתי בת חודשיים ושלושה שבועות יונקת .
לפני 3 שבועות התחלתי לתת לה מטרנה אקסטרה קייר בבקרים כדי שאוכל לשאוב חלב לאימי ששומרת עליה בבקרים.
מאז שנולדה היתה עושה יציאות כמעט אחרי כל ארוחה (יציאה בצבע חרדל ורכה)
לאט לאט היתה עושה פעם ביום יציאה 1 מאוד גדולה (עדיין בצבע חרדל )
לפני כשבוע וחצי התחלתי לתת לה מטרנה גם לפני השינה כי בערב כבר אין לי מספיק חלב. ומאז היא עושה יציאה פעם ב3-5 ימים בצבע ירוק וקצת יותר סמיכה אבל לא קשה .
יש לציין שכל יום לפנות בוקר היא מאוד מתאמצת עד השעה 7 בבוקר האם זה גזים?
האם בגלל המטרנה יש לה עצירות? האם בגלל שהתחלתי לתת לה בלילה אולי קשה יותר לעכל?
האם כדאי להחליף לסימילאק ?(למרות שהיא היתה קטנה פעם פעמיים נתתי לה סימילאק והיא פלטה הכל)
מה כדאי לעשות ? היא גם כל הזמן מפליצה
לתשובתך אודה
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספה
נעמה קובי29/11/2010יש לציין שנתתי לה מיץ עגבניות ולא עזר ואני מוסיפה לה גם יותר מים לבקבוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד לבלבאמא29/11/2010
שלום,
בן שנתיים בדיוק, שוקל 13.5 ק"ג
גובה 83-84 ס"מ (אולי כבר יותר, הגובה נמדד לפני חצי שנה)
האם ניתן להסיק מנתוני התפתחות תקינה בגובה ומשקל, שתפקוד הלבלב תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד לבלב - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין30/11/2010נתוני הילד מצביעים על משקל טוב וגובה תקין (אם נמדד אכן לפני 6 חודשים) . קרוב לוודאי שאין הפרעה בספיגה ותפקוד לבלב בנתונים אלה , אבל אינו שולל !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיה מפילטר בריטה- לפעוטותמיה28/11/2010
הילדה שלי בת שנה וחצי ושותה מים שסוננו בכד של בריתה מיום לידתה (במטרנה וכמים)- בהתחלה הם גם הורתחו ומגיל שנה ישירות מהבריטה.
האם יש סיכון כלשהו מהפחם הפעיל הנמצא במסננים אלה? האם הוא עובר לגוף התינוק? האם הוא יכול להשאר בגוף ולבצע נזק כלשהו?
חיפשתי חומר כתוב בנושא ולא מצאתי.
אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית והמלצות אם יש.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיה מפילטר בריטה- לפעוטות - תגובה
ד''ר בתיה וייס29/11/2010זהו אינו הפורום לשאלות אלה. יש לפנות למשרד הבריאותולבדוק תו תקן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לשאלה בנושא שתיה מפילטר בריטה
חברת בריטה30/11/2010כנציגת חברת סודהסטרים המשווקת הבלעדית של מוצרי בריטה בישראל, העברנו את שאלתך לחברה היצרנית Brita GmbH.
מן החברה נמסר הפחם הפעיל אינו מסוכן לתינוקות או ילדים. כך לדוגמא נעשה שימוש בפחם בטבליות למניעת שלשול.
מקור הפחם הפעיל הוא מן הטבע והוא מיוצר מקליפות אגוזי קוקוס.
הפחם יכול להשתחרר מן הגוף בדרך הטבעית,
תוכלי להמשיך ולהינות ממים צלולים ללא חשש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מתאפק..הדס28/11/2010
שלום, בני בן שנתיים ו- 10 חודשים, מגיל קטן מאוד היתה לו בעיה של צואה, כל יציאה היתה מלווה בכאבים בכי רב וקושי נורא להוציא הצואה.
עם השנים הנ"ל התמתן במקצת ולרוב הילד עושה צואה רכה וקלה, עפ"י ייעוץ עם רופא הילדים אנו נותנים לו כבר מעל חודש שמן פרפין כל ערב.
למרות כל זאת ישנו שיפור קטן אך עדיין ישנם ימים שהוא ניתקף בקושי רב להוציא הצואה, הילד פשוט חושש להוציא הצואה הוא עומד ותופס בשולחן סוגר רגליים ומקווץ הישבן ובכך מונע מהצואה לצאת...
עפ"י מסקנה שלנו ההורים ושל הרופא וגם עפ"י בדיקה של טיפת חלב הילד פשוט חושש ולא מוכן לשמוע על סיר או שירותים ובקושי עושה בטיטול....
אינינו יודעים איך אפשר לגרום לילד לעשות קקי ללא התאפקות וללא קושי ויותר מכך לעשות בשירותים (פיפי הוא עצמאי).
אנא עזרתכם
הדס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מתאפק.. - תגובה
ד''ר בתיה וייס28/11/2010הבעייה שכיחה. יש לתת טיפול בשמן פרפין או בתרופות כגון פגלקס או נורמקס במינון שיביא לצואה רכה לתקופה ארוכה (מס' חדשים) כדי להתגבר על התנהגות ההתאפקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות לאחר ניתוח להוזזת פי טבעתפ..פ27/11/2010
שלום!
בתי עברה ניתוח להוזזת פי הטבעת שהיה קדמי, ב 31.08.2010.
כיום היא בת שנה וחצי וכבר סיימנו את תהליך ההרחבות (הגענו למספר 14).
לפני ולאחר הניתוח הקפדנו לתת לה פעמיים ביום פגלקס כדי לאפשר קיבה רכה. לאט לאט ובהדרגה החזרנו אותה לתזונה רגילה, והורדנו את הפגלקס לפעם ביום, הקיבה עדיין רכה וסדירה.
לפני כשבוע שבועיים ניסינו להפסיק את הפגלקס לגמרי ומאז היא שוב סובלת מעצירויות.
1. החשש שלנו הוא שהיא תתרגל לזה ולא תוכל לתת קיבה רכה בלי הפגלקס - מה דעתך בעניין?
2. כל המטרה של הניתוח היא למנוע עצירויות (יחד עם דלקות בשתן וסיכונים נוספים שקיימים בפי טבעת קדמי), ועכשיו היא עדיין סובלת מעצירות, אז מה עשינו בזה?
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות לאחר ניתוח להוזזת פי טבעת - תגובה
פרופ` יורם בוינובר27/11/2010אלו שאלות שאתה צריך להפנות לרופא המנתח. לעתים הצלחת הניתוח לא מליאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאסטרוסטוםצפון26/11/2010
שלום ד"ר
יש לי תינוק בן 3 שנים ועקב מחלה ניורולוגית וקשיי בליה, עבר ניתוח פונדופליקאציה וכפתור לפני כשנתיים
יש לי שתי בעיות
1- דליפה מסביב לגאסטרוסטום- כפתור עם נסיון רב של טיפולים שלא הועילו, איך לטפל בבעית הדליפה?
2- יש ימים - לא כל הזמן- אני מוציא לו מהקיבה המון חלב, אחרי שעתיים יוצא בסביבות 100 מ"ל חלב- לציין כי המנה שלו 150 מ"ל, מה הסיבות לכך ואיך מתנהגים במנה הבאה שלו במידה ויוצא כמות גדולה של חלב? והעיקר מה הסיבות לכך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גאסטרוסטום - תגובה
פרופ` יורם בוינובר27/11/2010אתה צריך לפנות לביח שביצע את הפעולה של הכנסת הגסטרוסטום. במידה וזה בספרא פנה לרחל- 5302034
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן נפוחה ותפקודי כבד גבוהיםתמר25/11/2010
שלום רב,
לביתי בת שנתיים בטן נפוחה מזה כמה חודשים ללא כל סימפטם נוסף.
תפקודי כבד- GPT=60, GOT=44
מה יכולה להיות הסיבה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן נפוחה ותפקודי כבד גבוהים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010בטן תפוחה בילדים יכולה להיות משנית לעצירות כרונית, תת ספיגה וריבוי גזים צבירת נוזלים או השמנה . הפרעה בתפקודי כבד יכולה לנבע מסיבות רבות: ממחלה וירלית חולפת, מחלה וירלית של הכבד, משנית לטיפול תרופתי, השמנה של הכבדאו מחלה מטבולית.
השמנה או מחלת צליאק (כרסת-רגישות לגלוטן) יכולות לגרום לשתי התופעות יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
