מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- בן 3 וחצי שוקל פחות מ-12 ק"גשושית25/11/2010
שלום, היה לפני שנה וגם לפני שבוע בבדיקות כלליות תוצאות טובות מאד שללו שוב צליאק. גובהו פחות מ-1 מ'. נמצא בתחתית האחוזון התחתון במישקל ובגובה. לא מבקש לאכול וכשכבר אוכל אחרי 2 "ביסים" אפילו מעדן או מרק אומר"שבעתי". שובב ומלא מרץ נבון וחברותי ביותר. ניסינו דייסות - גם זה לא מלהיב אותו . היינו לפני שנה במרפאת הפרעות אכילה שם הדריכו אותנו לקבוע לו מועדים לאכילה. אם לא רוצה, לא צריך. להציע אוכל בשעות בהן אוכלים. פעם בשבוע מוכן לאכול קבב אחד (בגן) ולפעמים 2 כפות של ספגטי בולונז. ארוחה אחת מוכן לאכול בבוקר בכיף - קערית קורנפלקס(לא ממותק) עם יוגורט ! זה בערך כל האוכל שלו כל היום. מבקשת עצה ! אנחנו לא ישנים בלילה מרוב דאגה. האם יש צורך בבדיקות לשלילת תופעות/חלילה מחלות אחרות ?
תודה רבה על תשובה .
שושית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 וחצי שוקל פחות מ-12 ק"ג - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010לפעוט אכן תמונה אופינית של בעיית אכילה של הגיל הרך. כפי שציינת קצב גדילה יציבלאורך אחוזונים נמוכים, בדיקות כולל צליאק תקינות , מסתפק בכמות קטנה של אוכל ובעקר הורים מאד מודאגים. ממליץ לכם המשך מעקב וטיפול במסגרת מרפאה לבעיות אכילה לגיל הרך, ולקחת בחשבון שהטיפול בבעיה ממושך!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שלוש וחצי שוקל פחותמ-12 ק"ג -
שושית26/11/2010תודה ד"ר פרדקין. תודה רבה על תגובתך. היינו כבר לפני כשנה במירפאת הפרעות אכילה שם הדריכו אותנו לאכול ביחד, להקפיד על שעות זמני אכילה - רוצה לאכול טוב, לא רוצה - אין אוכל בזמן אחר, להכין יחד את האוכל וכו'. ניהלנו כך את העניינים כחצי שנה ללא כל שינוי בהתנהגות הפעוט. האם תיתכן בכל זאת בעיה אנטומית פנימית שצריך לשלול - אני שואלת זאת כיוון שיכול פתאם לאכול לחמניה ואחריה סופגניה שלמה ובמשך ימים אח"כ כלל לא לאכול פרט לארוחת הבוקר כפי שציינתי. האם יתכן שהעניין קשור לקיבולת קיבה או לפעילות בליעה (ושט) וכדומה ?
בתודה ושבת שלום שושית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שלוש וחצי שוקל פחותמ-12 ק"ג - - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין27/11/2010קרוב לוודאי שאין בעיות אנטומיות משמעותיות בוודאי שהיו כבר באות לידי ביטוי נוסף
הטיפול בבעיות אכילה בגיל הרך מתמשך ותמיד חייב להיות מנחה מלווה לאורך הדרך ולא להסתפק רק בהמלצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת בתינוקת בת שלושה חודשיםמימי25/11/2010
בתי בת השלושה חודשיים נולדה עם צהבת. רמת הבילרובין ירדה בהדרגה מרמה של 9 והיא עומדת על רמה של 2 (רוב הבילרובין הוא מהסוג "הלא ישיר"). היא אינה יונקת וניזונה מתחליף חלב.
בבדיקות דם לצורך מעקב אחר הצהבת נבדקו גם תפקודי כבד. להלן התוצאות האחרונות (בדיקת ספירת דם, בלוטת התריס ורטיקלוציטים תקינה):
Bilirubin Total 1.90 mg/dl0
ALKP-Alkaline Phosphatase 431.7
ALT (GPT) 74 U/l
60 AST (GOT)
GGT 52 U/l
ALT (GPT) - עולה בהדרגה לאורך כל הבדיקות והוא עומד כיום על רמה של 74. האם זה נתון גבוה מידי, על מה הדבר יכול להצביע, בעיה בכבד? האם האנזים עולה בגלל הצהבת, למרות שמצב הבירובין בירידה? ואילו בדיקות צריל לבצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת בתינוקת בת שלושה חודשים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010קשה מנתונים אלה בלבד ללמוד אם אכן קיימת מחלת כבד , דלקת כבד נאונטלית, המוליזה (פרוק דם) כרוני , מחלה מטבולית או ממצאים על גבול העליון של הנורמה.
מומלצת התיעצות מסודרת עם מומחה לדרכי עיכול בילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות האכלה לתינוק בן 4 חודשיםשרון24/11/2010
בני בן 4 חודשים. נולד בשבוע 35 במשקל 1900 גר.
מאז הלידה ניזון מחלב אם שאוב משום שאיננו מצליח לינוק (היתרנו לשון קשורה וגם לא עזר).
עד גיל 3 חודשים פלט בקשת כמויות גדולות כמה פעמים ביום ובחודש האחרון הוא מתפתל בכל ארוחה וארוחה. כל בקבוק לוקח לו לאכול לפחות שעה (90 מ"ל) וזאת רק אם אני מקפצת או מנענעת או משנה תנוחות כל הזמן. הוא סובל נורא בזמן ולאחר האוכל. ניסיתי להחליף פטמות ושום דבר לא משתנה.
מה אפשר לעשות?
למי כדאי לפנות?
אני גרה בצפון, באיזור עפולה...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס
ר24/11/2010אני ממש לא דוקטור אבל נשמע שיש לו רפלוקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות האכלה לתינוק בן 4 חודשים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010אכן כפי שהגדרת לבניך בעיית אכילה. יתכן והרפלוקס קיבה ושט קלינית ממנו סובל תורם לבעיה. בשלב ראשון ממליץ לך לאפשר לתינוק לאכול כרצונו, ובוודאי לא למעלה מ20 דקות , ארוחות מסודרות במועדים די קבועים. להשכיב אותו גבוהה בזוית של 30 מעלות . אם מדובר בחלב אם שאוב ניתן להסמיך אותו עם דייסת אורז או קורנפלור, ולהתאים את הפטמה לסמיכות וקצב הזרימה. החשוב מכל לאפשר לילד לשלוט בכמות האכילה גם אם הציפיות שלך שונות , להמנע מהאכלה נגד רצונו או בשינה, ולבצע מעקב משקל מסודר . אם הבעייה אינה נפתרת יש להתיעץ עם צוות טיפת חלב, רופא הילדים ואם אין שינוי מומחה לדרכי עכול בילדים או צוות מרפאת אכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדקות דםאירית24/11/2010
דר שלום
אשמח אם תוכל לפענח את בדיקת דם זו
{לילדה בת שלוש וחצי}
Glucose (B) 88
Urea (B) 27
Creatinine (B 0.30
K+ Potassium (B) 5.2 Sodium (B) 13
Ca-Calcium (B) 10.0
Protein Total (B) 7.5
Albumin (B) 4.6
ALKP-Alkaline Phosphatase 234.6
ALT (GPT) 13
AST (GOT) 30
LDH-Lactic Dehydrogenase 460.0
Fe - Iron 92
Ferritin 22
ESR 1 hour 5.00
WBC-Leucocytes 10.8
RBC-Red Blood Cells 4.67
Hemoglobin 13.2
Hematocrit 39.2
MCV-Mean Cell Volume 84
MCH-Mean Cell Hemoglobin 28.3
MCHC-M.Cell Hb cont. 33.7
RDW-Red Cell Distri.Width 12.6
Platelets 358
MPV-Mean Platelet Volume 9.6
Neutrophils % 57.1
Lymphocytes % 28.9
Monocytes % 9.6
Eosinophils % 3.8
Basophils % 0.6
Neutrophils # 6.17
Lymphocytes # 3.12
Monocytes # 1.04 Eosinophils # 0.41
Basophils # 0.07
TSH 3.29* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדקות דם - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010בדיקות תקינות לגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לא טובה לזנטקר23/11/2010
שלום שוב,
התחלנו טיפול בזנטק מזה שבוע וחצי עכשיו. בתי בת ארבע חודשים, שוקלת 6.5 ק"ג ומקבלת 20מ"ג פעמיים ביום.
בהתחלה נראה שהיה שיפור. היא חזרה לישון טוב יותר גם במשך היום ונראה שהיא סובלת פחות. בימים האחרונים יש החמרה משמעותית במצב.
קשה לי לתאר את זה אבל זה נראה כאילו הטרופה מיקדה לה את הכאב. לפני כן הבכי היה יותר כללי והרבה פעמים היא פלטה ולא בכתה בזמן הפלטה. עכשיו מיד אחרי האוכל היא מתחילה לפלוט וצועקת מכאבים, מכווצת פנים וממש מתלוננת. היום החלה להקשית את הגב בצורה קיצונית ולהתנתק מהשד בזמן האוכל. בנוסף כבר מספר ימים שלפלטה שלה יש ריח חריף.
הרופא שלה היום המליץ להמשיך עם הזנטק ולעבור לשתי ארוחות ביום של תמ"ל מוסמך בקורנפלור ובסולת.
מה דעתך? האינסטינקט שלי אומר להפסיק עם הזנטק.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לא טובה לזנטק - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010אני מתרשם שלבת שלך תופעה משולבת של רפלוקס קיבה ושט עם בעיות אכילה. זנטאג תרופה עם פרופיל בטיחותי גבוהה ומעט תופעות לוואי. היתי ממליץ המשך טיפול לפחות לשבועיים נוספים , ניתן ואף רצוי לחלק את המנה ל 3 פעמים ביום (6 מ"ג *3) מחצית השעה לפני הארוחה, הנקה מסודרת ורגועה , ללא ארוחות ממושכות ואם יש צורך הוספה של פורמולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בלבלבאמא23/11/2010
איזה תסמינים יופיעו אצל ילד קטן אם יש לו דלקת בלבלב או חוסר באנזימי עיכול או מיצי עיכול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בלבלב - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010דלקת בלבלב עלולה להיות מחלה קשה מלווה בכאבי בטן , הקאות וילד הנראה חולה. לעומת זאת תפקוד לקוי של הלבלב (אי ספיקה של הלבלב) המלווים בדר"כ מחלה כמו ציסטיק פיברוזיס, הביטוי יהיה בבטן תפוחה, יציאות גדולות שומניות (בהירות וצפות בשירותים) עם חוסר עליה במשקל והפרעה בספיגת שומנים , חלבונים וויטמינים מסיסי שומן (ויטמין D, A .K .E )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לתינוקת יונקתגל23/11/2010
שלום,
ביתי בת 5.5 חודשים. יונקת בהנקה מלאה.
בגיל שבועיים גיליתי מספר טיפות דם בצואה. אובחנה ע"י גסטרו כאלרגית לחלב פרה וכנראה גם לשומשום.
בהצעת רופאת הגסטרו התחלתי להחזיר בהדרגה שומשום (כחומוס וטחינה) לתזונה שלי.
היום, לאחר כ-10 ימים מהחשיפה, שוב יש חוטי דם דקים בצואה.
לשאלות:
1. האם להנמע משומשום שוב? עד מתי?
2. האם כן להתחיל ולנסות גבנ"צ? (כמובן לאחר שיעלמו טיפות הדם).
3. האם מותר לחסן במחומשת בעת שיש עדיין דם בצואה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה - התינוקת יונקת בלבד. החשיפה
גל23/11/2010דרך חלב האם בלבד (כלומר ממזונות שאני אוכלת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלרגיה לתינוקת יונקת - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010חלב ושומשום אכן מזונות מובילים באלרגיה למזון בתינוקות. מאחר וכבר סביב גיל 6 חודשים , ניתן לאמת את האבחנה ע"י בדיקת תבחיני אלרגיה. אם אכן קיימת אלרגיה למוצרים אלה אין מקום לחשוף את התינוקת למזונות אלה . רגישות לחלבון חלב פרה חולף ברוב המקרים עד גיל מסויים בניגוד לרגישות לשומשום .
איני רואה מניעה לחיסון רגיל של התינוקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה של אוכל לא מעוכלמשה23/11/2010
שלום, הבת שלי (בת שנה וארבעה חודשים) מדי פעם מקיאה אוכל כ-9-12 שעות(!) אחרי הארוחה, בשלמותו. לא מעוכל בכלל. הארוחה אינה חלבית (נקניקיות ותפוא, עוף וגזר). האם יש הסבר לתופעה? האם זה מצביע על איזושהיא אלרגיה או בעיה גסטרולוגית?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה של אוכל לא מעוכל - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין26/11/2010ילדים בגיל של הבת שלך אינם לועסים וטןחנים את האוכל בפה בצורה טובה ובחלק גדול מהמקרים בולעים חתיכות מזון די שלמות. לא מפליא אם כך שבהקאה של הילד ניתן למצוא שאריות מזון לא מעוכלות. בכל זאת מה שחריג היא ההקאה המאוחרת - 9-12 שעות , כאשר באופן נורמלי זמן התרוקנות הקיבה אמור להיות קצר הרבה יותר עד 1.5-2 שעות. אם התופעה מתמידה יש לפנות לרופא הילדים לברור התופעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בבטןמירב22/11/2010
בני בן שנתיים ומאז שנולד יש לו קולות מים בבטן.
בזמן האחרון הקולות נשמעים חזק יותר ולעיתים הבטן אף מתנפחת ומתקשה.
ממה הדבר נובע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בבטן - תגובה
ד''ר בתיה וייס23/11/2010קשה לענות מבלי לבדוק את הילד. במקרה של תפיחות הבטן כדאי לבצע צילום בטן בזמן זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מס' שאלותדפנה20/11/2010
שלום.
יש לי מס' שאלות;
בני בן שנה וחצי. נולד 2.930 כיום שוקל 8.715
כפי שהינכם רואים, הוא נמוך באחוזון ואינו עולה יפה במשקל (200-350 גר' לחודש). סבל תקופה ממושכת מהקאות ושילשולים ובעקבות כך ירד ירידה דרסטית במשקל.
הוא רגיש לחלב ולסויה ולאחר כשלון של הנוטרמיגן, הועבר ל"ניאוקייט". כיום מקבל ניאוקייט מרוכז+פוליקוז, ארוחה אחת ביום אוכל מוצק.
כאמור עלייתו משקל איטית. בעקבות הניאוקייט חל שיפור, אך מידי פעם עדיין סובל מהקאות. אציין כי התפתחותו תקינה לגילו, אך עדיין קיימת הבעיה הזו סביב האוכל וההקאות.
שאלותיי הן:
1. האם תינוק שסובל מריפלוקס (או חשד לריפלוקס) ולא קיבל טיפול תרופתי- האם יתכן כי התופעה תחלוף מעצמה?
2. איך מאבחנים ריפלוקס ומהו הטיפול לבעיה זו?
3. מה זה אומר אם ילד מקיא את האוכל שאכל (גם אם זה מוצק), ולפעמים זמן רב מאוד לאחר הארוחה?
4. לפעמים קשה לו להוציא גרעפס והוא עדיין צריך את עזרתי בהוצאת הגרעפס (ע"י טפיחות קלות על הגב, כפי שעושים לתינוק שרק נולד). האם זה נורמלי שילד בגילו צריך עזרה לגרעפס? אציין שכאשר הוא מוציא גרעפס בדר"כ הוא לא מקיא. ההקאה היא בדר"כ אם לא הוציא גרעפס. - מה זה אומר ומהו הטיפול הנדרש?
5. לאחרונה הוא מנוזל מאוד וכשהוא מקיא, אני רואה גם נזלת. רציתי לדעת האם נזלת יכולה להפריע לעיכול ואיך זה קשור או משפיע על ההקאות?
אודה מראש על תשובתכם לכל שאלותיי. בברכה, דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מס' שאלות - תגובה
ד''ר בתיה וייס22/11/2010נאוקייט בלבד אינו מספיק בגיל זה. כדאי להוסיף מוצקים וכן פחמימה לנאוקייט מלבד הפוליקוז.
רפלוקס לרב משתפר עם הגיל וחולף מעצמו. לעתים הביטוי של שלשול הקאות ותת משקל יכול לבטא דלקת בושט ממקור אלרגי (לא רפלוקס).
הקאה עם אוכל אחרי זמן רב מבטאת התרוקנות איטית של הקיבה.
נזלת אינה מפריעה לעיכול.
ממליצה לפנות לגסטרואנטרולוג ילדים לצורך בירור אם עדיין אינו בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים כרוניים לילדה בת שנתייםכרמית20/11/2010
שלום רב,
בתי בת השנתיים סובלת משילשולים בתדירות גבוהה יחסית. כל כחודשיים יש לנו כ 10 ימים של שילשולים חריפים.
באמצע אוקטובר האחרון היא סבלה משילשולים במשך כשבועיים וחצי כאשר לרוב השלשולים היו בבוקר ובערב/לילה. עשינו לה בדיקות צואה והן יצאו תקינות.
לאחר שבועיים וחצי של שילשולים הייתה הפסקה של שבועיים וכעת היא שוב חזרה לשלשל בעיקר בבוקר ובלילה (במהלך היום אין שלשול ואין מתן צואה). כבר 3 ימים שזה נמשך ואני כבר מתחילה להילחץ מזה.
האם יש עוד סדרת בדיקות שניתן לבצע ולבקש מהרופא? האם יש חיידקים במעיים שניתן לבדוק אם קיימים? האם הגענו לשלב שבו צריך לשקול טיפול אנטיביוטי...??
אני ממש דואגת
אשמח לעזרה
כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים כרוניים לילדה בת שנתיים - תגובה
ד''ר בתיה וייס22/11/2010מומלץ לבצע בדיקת דם לצליאק וכן בדיקות דם לאלרגיה למזון. במידה והכל תקין ניתן לתת שבוע של טיפול בפלג'ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים וחוםליאת18/11/2010
שלום רב,
בתי בת החצי שנה חולה מאוד ואני מקווה שתוכלו לעזור לי.
מזה כמספר ימים סובלת משלשולים וחום גבוה, מגיע עד 39.7 חום. מקבלת נוירופן ואקמולי כל 3-4 שעות ובוכה המון.
הייתי אצל רופאת משפחה אשר בדקה אותה אמרה שהכל בסדר ולא נחזור אליה אלא אם עברו 5 ימים של שלשולים.
היום בבוקר בתי פלטה רוק בצבע ירוק זוהר.
נתון נוסף, לפני כשבועיים יצאו לה 2 שיניים, היא שלשלה קצת וזה עבר.
האם ניתן לשער מה הבעיה?
המון תודה מראש,
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים וחום - תגובה
פרופ` יורם בוינובר18/11/2010התאור הוא של מחלה זיהומית קרוב לודאי וירלית. הטיפול לא ספציפי ש לשמור על שתיה מספקת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות ובעיות בתזונהמיכל17/11/2010
שלום רב,
בתי בת השנה וחצי אוכלת מעט מאוד במשך היום והאוכל שלה מאוד לא מגוון. הוא כולל: אבוקדו, ביצת עיין, מוצרי חלב ופורמולת חלב שאנו משנים כל כמה חודשים (כרגע מטרנה).
לפעמים היא מסכימה לאכול - לחם, עוגיה, עגבניה, אגס ופרי אדר.
היא מסרבת לשתות מים או כל דבר אחר מלבד חלב.
בנוסף לכך בכל פעם שאנו משכיבים אותה לישון היא מקיאה את כל מה שאכלה במשך היום.
לפעמים בשתיים עשרה בלילה היא מקיאה את מעט האבוקדו שאכלה בבוקר!
חשוב לי לציין ש...
א. היא גדלה ומתפתחת יפה
ב. אני נותנת לה טיפות פוליויט.
ג. היא שותה עם פיטמה לגיל 3-6 חודשים. פיטמה גדולה יותר גורמת לה לחנק.
ד. היא סובלת מליחה באופן קבוע. (אנו שמים אדים עם שמנים, טיפות אף ולעיתים אינלציות).
אשמח לקבל עצות לגבי הדברים הבאים:
א. האם ניתן לטפל בהקאות?
ב. האם יש טיפול לבעית הליחה?
ג. מהן הטיפות שכוללות הכי הרבה ויטמינים ומינרלים?
ד. כיצד ניתן לעודד תאבון?
המון, המון תודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות ובעיות בתזונה - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין18/11/2010מיכל שלום, לביתך מספר תסמינים קליניים שיכולים להעיד על בעיה רפואית - החזר קיבה ושט, אסטמה של ילדים ובעיות אכילה של הגיל הרך. יש צורך בברור הקאות יום יומיות ושעול /ליחה מתמשכים. אין צורך לעודד תיאבון בילד בריא, רעב היא תחושה בסיסית חיונית אצל כל ילד בריא. ממליץ לפנות לרופא מטפל/גסטרו ילדים או מרפאה לבעיות אכילה לגיל הרך לברור קצר והדרכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהליטל16/11/2010
שלום רב,
ביתי בת שנה וחודש נולדה פג (בשבוע 36 + יומיים).
לפני כשלושה שבועות היתה מחלת חום
בבדיקות שנערכו נמצא
urea 39
creatinine 0.2
AST 44
לאחר 5 ימים
urea 30
creatinine 0.2
AST 40
platetes 482
lymphocytes 67.2
לאחר שבוע נוסף
urea 39
creatinine 0.3
AST 35
platetes 579
lymphocytes 50
c.r.p 0.6
בבדיקת שתן
לויקוציטים 25
חלבון בשתן - שלילי
וירולוגיה:
CMV IgG חיובי
IgM גבולי מומלץ מעקב (כך כתוב)
EBV שלילי
hepatitis C שלילי
הופנינו ל US איברים - בטן עליונה וכליות ולרופא גסטרו.
שאלתי היא מה זה יכול להיות?
הרופא אומרים ש"יש סימנים של כבד" ואני במתח נוראי.
לתשובתך אודה.
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/11/2010לליטל
הבדיקות לא מראות על מחלת כבד. יש רמז לתחלואה בוירוס CMV. אתם עושים בדיקות בתדירות גבוהה ולא מקובלת. לא רואה בבדיקות סיבה לדאגה. המשך השגחת רופא מטפל רצויה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות חוזרות
ליטל26/01/2011שלום רב,
בעקבות הבדיקות לפני כחודשיים, פנינו לייעוץ גסטרו וכן לייעוץ נפרולוגי.
בייעוץ גסטרו - נאמר שהכל תקין והשלשולים ככל הנראה נבעו מוירוסים.
בייעוץ נפרולוגי - ככל הנראה אין בעיה כלייתית ומומלץ לחזור על הבדיקות בעוד כחודשיים.
כעת חזרנו על הבדיקות
אוראה - 36
קריאטינין 0.3
AST (GOT) 42
טריגליצרידים 225
לימפוציטים 64%
בהמטולוגיה משטח מקרוסקופי לימפוציטים 62.1% (confirm)
מדוע ערכי אוראה ו AST עדיין גבוהים?
האם צריך לבדוק הפטיטיס A ו B? (קיבלה חיסונים כמקובל)
הפטיטיס C שלילי
האם ייתכן ש CMV שהיה גבולי בזמנו גרם לכל השיבושים?
לתשובתך אודה,
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר
ליטל30/01/2011הבדיקות לא בוצעו בצום. עדיין לא הבנתי אם צריך צום או לא, כל רופא אומר משהו אחר. ואם כן, צום של כמה שעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011מאחר ולא היה בצום יתכן ורמת הטריגליצרידים הייתה גבוהה מהרגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות חוזרות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר30/01/2011הבדיקות גבוליות. לא צריך לחזור על בדיקות בתדירות גבוהה. מחלה וירלית יכולה לתת הפרעה בת כבד לחודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
ליטל31/01/2011שלום,
ראשית, תודה על ההתייחסות.
חזרנו על הבדיקות בהפרש של חודשיים וחצי.
האוראה עדיין גבולי כנ"ל AST אין חלבון בשתן. הנפרולוג סבור שאין בעיה כלייתית.
ככל הנראה, היה CMV - האם הוא יכול לגרום להפרעה ממושכת בתפקוד כבד? האם זה חולף? האם תיפקוד הכבד עשוי להשפיע על רמות אוראה (פירוק חלבונים מוגבר?)
יש לציין שגם לימפוצטים גבוהים בכל הבדיקות.
לתשובתך אודה,
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ליטל01/02/2011בבדיקות נוספות שבוצעו אתמול:
שתן PH 5.5, ללא חלבון.
אוראה – 31 (12-36)
קריאטינין – 0.3 (0.26-0.77)
ח.אורית – 4.8 (2-5.5)
פוטסיום – 4.8 (3.5-5.1)
נתרן – 138(136-146)
פוספור – 5.4 (4-7)
ALKP - 299.6 (108-317)
האם הרמת הגבוהות של אנזימי הכבד קשורים לרמות הגבוהות באוראה, ח.אורית ופוטסיום?
האם יש וירוסים שתמליץ לבדוק? (נבדק CMV, EBV, HEP.C הכל שלילי, מלבד CMV), חוסנה כמקובל בטיפת חלב.
לתשובתך אודה,
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס? תינוק בן 5 שבועותגלי16/11/2010
שלום רב,
בננו בן ה-5 שבועות סובל מאי נוחות רבה משך כל שעות היממה ובעיקר בשעות הלילה ושעות הבוקר המוקדמות (גם בעת שינה). הוא מתפתל רבות, משמיע קולות וצפצופים ולעתים אף מחרחר ומשתעל. בשבועיים האחרונים החל לפלוט- לעתים כמויות קטנות ולעתים כמויות גדולות, גם זמן רב לאחר הארוחה.
בננו שקל בעת לידתו 2.654 ק"ג. כיום שוקל כ-3.800 ק"ג ובסה"כ עולה יפה במשקל. הוא ניזון מהנקה בלבד.
לאחר התייעצות עם רופא ילדים, החל בננו לקבל גביסקון החל מאמש. הוא אמור לקבל 2.5 מ"ל לאחר כל ארוחה אך אינו בולע את התרופה אלא יורק/ פולט אותה.
בנוסף, לאחר כל ארוחה, אנו מניחים אותו בסל-קל/ טרמפולינה למשך כשעה.
1. האם הטיפול בגביסקון אכן מתאים לאור התיאור שתיארתי לעיל?
2. אם כן, כיצד אוכל לגרום לבננו לבלוע את התרופה? האם ניתן למהול אותה במשהו/ לדללה?
3. האם ישנן דרכים נוספות בהן ניתן להקל עליו?/ האם ישנו טיפול מומלץ אחר/נוסף?
בברכה ובתודה,
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס? תינוק בן 5 שבועות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר16/11/2010גויסקון נותנים 3 פעמים ביום בסוף הארוחה. ניתן לתת עם חלב אם. צריך להתיעץ עם טיפת חלב האם שיטת ההנקה טובה. התופעות יחלפו עם הזמן. ניתן להוסיף זנטק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה+ 2 שאלות בנוגע לגביסקון
גלי17/11/2010תודה רבה על המענה המהיר.
אודה לתשובתך ל-2 שאלות נוספות בנוגע לגביסקון:
1. המינון שנמסר לנו הוא 2.5cc שש פעמים ביום (לאחר כל ארוחה) ולא שלוש פעמים ביום. האם זה סביר ?
2. האם התרופה משפיעה על תדירות ומרקם היציאות? התחלנו לתת את התרופה לבננו שלשום ואתמול פחתה תדירות היציאות שלו והיציאה האחרונה היתה סמיכה וכהה מהרגיל (די מוצקה...). האם יתכן שזה קשור למתן התרופה?
שוב תודה!
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
