מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לגבי הפיןדניאל חנוכייב11/08/2008
תשמעו אני בן שש עשרה עוד שלוש חודשים ואני מטר שמונים וחמש ואני די רחב לא שמן אבל מלא אני שעיר ומפותח אבל הבעיה שהפין שלי קטן מאוד עוד בקושי עשר אחד עשרה סנטימ זה עוד יגדל? זה יספק את החברה שלי אני יוכל להביא ילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דניאל
ד"ר עמוס נאמן12/08/2008יש להיבדק ע"י אורולוג ויתכן גם ע"י אנדוקרינולוג. ישנם גורמים נוספים המשפיעים על פוריות, ותפקוד מיני לא רק גודל איבר המין בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן שתן תדיר מאודבינה11/08/2008
אני אמא לילדה בת 3+3ח ולתינוקת בת חצי שנה לפני שמונה חודשים שמנו לב שהיא משתינה כל חצי שעה וזה לא מלווה בשתיה מרובה עשינו משטח גרון בדיקת שתן גלוקוז בצום הכל היה תקין כתוצאה מכך רופא ילדין אמר שזה כנראה התנהגותי אח''כ תופעה נעלמה מעצמה לאחר חצי שנה שוב היא התחילה להשתין כל רבע שעה וזה כבר נמשך כחודשיים. אני רוצה לציין שכאשר היא משתינה לאחר שכבר השתינה ורוקנה שלפוחית, יוצאת לה טיפה אחת וגם זה במאמץ חשבנו שהיא עושה את זה משעמום כי היא עוד בבית איתי אבל שמנו לב שכאשר אנו בגן משחקים והיא עסוקה מאוד בעיסוקים שלה עדיין היא מבקשת להשתין הרבה אבל לא בתדירות כמו בבית פנינו לרופא ילדים שוב הוא שאל אותנו אם היא מרבה לשטוף ידיים, עניתי לו שזה קורה לעתים רחוקות והוא עדיין הסיק שמדובר בתנהגות כזו. יש לציין שהיא גם מרבה לאחרונה להחליף בגדים האמת שגם אני מתחילה לחשוב שזה התנהגותי אבל בעייה כשאנו מזכירים לה שהיא כבר השתינה היא ממש בוכה ואומרת שיש לה פיפי. הרופא נתן הפנייה לניורולוג למרות שציין שהוא חושב שמדובר בהתנהגות אובססיבית מה לפי דעתך יש לעשות ? האם אכן נראה לך שמדובר בבעיה ניורולוגית (שלפוחית רגיזה), אני רוצה לציין שבלילה היא מחזיקה שתן וקמה להשתין בבוקר לאחר שנת לילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן12/08/2008כדי לחוות דעה מקצועית ומבוססת צריך לבדוק את ביתך ולשאול מספר שאלות כדי לנסות להבין מה מקור התופעה. לכן אני ממליץ להבדק ע"י אורולוג ילדים בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דר' בן מאיר - פיענוח בדיקת א.ס.משפ' סיסו11/08/2008
בוקר טוב! כחודשיים לאחר פילופסטיקה משמאל וכחודש לאחר הוצאת הנקז (עבר בהצלחה תודה לאל). הבוקר הלל עברה בדיקת אולטרסאונד, אנא עזור לנו בפיענוח. כליה ימנית: בגודל 5.09 ס"מ. פרנכימה בעובי 0.74, דקה מהרגיל. הודגמה הרחבה בולטת של מערכת מאספת בעיקר אגן הכליה שברוחב 2.06 ס"מ. לא הודגמו תהליכים, לא הודגמו אבנים. כליה שמאלית: בגודל 7.80 ס"מ, פרנכימה שמורה, הודגמה הרחבה בולטת של מערכת מאספת בעיקר אגן כליה שברוחב 2.52 ס"מ. לא הודגמו תהליכים, ולא הודגמו אבנים. דר' בן מאיר, האם יש החמרה? יום טוב, רויטל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדיקת א.ס.
ד``ר דוד בן מאיר12/08/2008משפחת סיסו שלום רב,
מקווה שביתכם חשה בטוב.
מדור זה אינו מיועד לפרושים פרטניים אלא עוסק בשאלות שאמורות לעניין את כלל הציבור. אשמח לענות על כל שאלה שנוגעת להלל במסגרת המרפאה.
פעמים רבות אנו רואים לאחר פילופלסטיה אגני כליה מורחבים ואין זה אומר דבר על הצלחת הניתוח.
אם ישנה החמרה בהרחבה ביחס לסונר שלפני הניתוח אנו מבצעים ברור נרחב יותר אך אם לאו, אנו נוהגים לבצע מיפוי כליות חוזר לפחות 6 חדשים לאחר הניתוח.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל איבר המין אצל ילדיםל.09/08/2008
שלום, בני בן 9 וגודל איבר מינו מדאיג אותי מאד. למעשה איבר מינו לא גדל מאז נולד. גודלו כגודל זית, "כובע" בלבד. שאלתי: האם יש "פריצת גדילה" בגיל מסויים? האם זה נורמלי? האם יש טיפול מעודד/מזרז צמיחה? ואם כן מאיזה גיל אפשר לקבלו ? אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל איבר המין אצל ילדים
ד``ר דוד בן מאיר09/08/2008ל. שלום
איבר המין מתחיל לגדול בצורה משמעותית אצל בנים כאשר מתחילה התבגרותם המינית.
מובן שעד אז אין מקום לתת טיפול היות שהטיפול עוצר את גדילת העצמות וגורם להתבגרות מוקדמת.
על-מנת לקבוע האם גודלו של הפין בטווח התקין יש לפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה וקשר לעקמת הפיןיוסי07/08/2008
שלום, כבר במהלך ההחלמה מהברית היה ברור שיש לפין נטיה והחיתולים היו נרטבים רק בצד שמאל. העור שנשאר בצד שמאל קצר משמעותית מזה שבצד השני. בני היום בן שלושה חודשים ויש תוספת של עור לאיבר אבל עדיין הפין נוטה שמאלה בכ-30% ובנוסף יש לו סיבוב סביב הציר של כ-30%. האם יכל להיות שזה נגרם כתוצאה מחיתוך לא מקצועי בטקס הברית ? מאיזה גיל אפשר לבחון ניתוח אסטטי ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יוסי
ד''ר עמוס נאמן08/08/2008צריך לבדוק את בנך כדי לקבוע במה מדובר.
יתכן עקמת מולדת של הפין ויתכן עקמת שנגרמה עקב הצטלקות העור לאחר ברית.
ישנם דעות שונות מתי כדאי לתקן. חשוב לדעת גם האם יש עקמת בזמן זיקפה (אז תנסו לראות איך הפין נראה בזקפה אם זה אפשרי). בכל מקרה לא מומלץ ניתוח לפני גיל שנה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספדיאסהורים מודאגים07/08/2008
שלום לבני יש היפוספדיאס פנוסקרוטל קשה עם חשד לדופליקציה של אורטרה ובנוסף כורדייה. מה זה אומר? הבנתי שיש צורך בניתוח, מה הם סיכויי ההצלחה של ניתוח במצב קשה כזה, איך הדבר ישפיע בעתיד על תפקוד מיני ופוריות של בני? האם יש רופא שאתה יכול להמליץ עליו לביצוע ניתוח ? אודה מאוד על תשובה מהידה אמא מאוווד מודאגת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עמוס נאמן08/08/2008אכן מדובר בניתוח מאתגר. יש לזכור שלעיתים מדובר ביותר מניתוח אחד.הכורדי בעצם נלווה להיפוספדיאס. האורטרה הכפולה הינה ממצא לא נפוץ. מה מצב האשכים ? האם בשק ? אם לא האם בוצע בירור ?
ישנם אורולוגים שמראש מתכננים שני ניתוחים וישנם אורולוגיים שמבצעים ניתוח ראשון ורק במידת הצורך ניתוח שני.
פוריות הגבר תלויה בהרבה משתנים ולא רק בהיפוספדיאס לכן קשה לענות על שאלה זו.
אני מנוע מלהמליץ על רופאים באתר זה. ישנם מספר אורולוגים מצוינים בארץ שמבצעים ניתוח זה.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוספדיאס
הורים מודאגים10/08/2008האשכים נמצאים בשק האשכים, בזמן הלידה היה לו הידרוצלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה ושתןאאא07/08/2008
האם יתכן קשר בין דיאטת "כסח" לבין תכיפות במתן שתן/תחושה של מלאות ושל צורך להתרוקן גם שהשלפוחית אינה מלאה עקב רעב מסויים?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יוס
ד''ר עמוס נאמן08/08/2008אני לא מכיר תופעה כזו. יתכן והדיאטה מבוססת על הרבה נוזלים ואז השלפוחית מתמלאת לעיתים תכופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית הרטבה (במהלך היום) לבן 5לוס07/08/2008
הילד שלי בעוד חודש יהיה בן 5. הוא עדיין מרטיב תחתונים ומכנסיים במהלך היום והוא בעצם נמצא רטוב במשך כל היום. בלילה הוא גמול ורק לעיתים מאד רחוקות מרטיב. מצואה נגמל בגיל שנה וחצי. . לפני כשנתיים בדקנו האם קיימת בעית סכרת, ולא הייתה, וכן ביקרנו אצל אורולוג ונאורולוג אשר שללו כל בעייה רפואית. ניסינו תמריץ מתנות וגם שיחות שלא הובילו לכלום.. האורולוג שאצלו היינו טען שאצל בנים עד גיל 8-10 אין הוא מגדיר הרטבה כזו לבעייה אבל לנו כהורים זה מאד מפריע וכן איננו בטוחים עוד האם זאת הדעה של כל האורולוגים והאם לא צריך בכל זאת לבדוק שוב... האם יכולה להיות בעייה אורולוגית או אחרת מהשיחות שלנו עם הילד שלנו, נראה כי לו זה כלל לא מפריע להיות רטוב. . הייתי רוצה לדעת האם להניח לו או לטפל בזה וכיצד. תודה מראש על עזרתכם המקצועית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לוס
ד''ר עמוס נאמן08/08/2008מדובר בבעיה נפוצה מאוד.
אני ממליץ להבדק שוב ע"י אורולוג כדי לקבוע במה מדובר. לפי מה שאני מבין מהמכתב שלך ככל הנראה מדובר שהתכווצויות לא רצוניות של השלפוחית.
ישנם טיפולים התנהגותיים ותרופתיים שיכולים לעזור מאוד שמקרים אלו.
אני מבין שזה מאוד מפריע לכם ולכן צריך לטפל.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר' בן מאיר - ממצא בתרבית שתןמשפ' שמר06/08/2008
דר' בן מאיר שלום לך לאחר יום קשה בשניידר עם בד' הרפלוקס והתוצאה שברוך השם תקינה באותו ערב בתי קיבלה חום 38.5 בהוראתך ביצעתי תרבית שתן ויצא החיידק . שקיבלה פעם שניה פעם ראשונה לפני הוצאת הסטנד UPJ ופעם שניה ברפלוקס שאלתי היא האם זה בגלל הקטטר שהוכנס לה היא קיבלה את החיידק אם לא הייתי שמה לה את הקטטר האם היה יוצא לה החיידק הזה . או שזה רק בעקבות הקטטר. האם החיידק הזה שכיח בילדים בבית חולים וניתקלת בזה. אודה לך לתשובה המהירה ושתהיה מרגיעה תודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרבית שתן שלילית תודה לאל.
משפ' שמר10/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל איבר המין אצל בן שנתייםמיכל05/08/2008
שלום רב בני בן שנתיים איב מינו מוכנס ונראה רוב הזמן ככפטור. הוא ממש לא שמן אפילו יחסית רזה בהשוואה לבני גילו. גם בהשוואה לאחיו בן החודשיים נראה שיש הבדל גדול. אני בחרדות שזה משהו חריג. מה יכולות להיות הסיבות למצב זה? והאים יש דרכים לטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חגית
ד''ר עמוס נאמן06/08/2008מדובר במצב נפוץ הנקרא concealed penis. אני תמיד ממליץ להבדק ע"י אורולוג ילדים כדי לקבוע בדיוק במה מדובר. כמו כן אני ממליץ להוריד את רמת החרדה, מכיוון שד"כ אין סיבה לחרדה.
לרוב מדובר במצב שמשתפר עם הזמן, לעיתים ניתן לבצע ניתוח קוסמטי כדי לשפר את המראה.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מיכל27/08/2008תודה על התשובה - קבעתי תור לאורולוג ילדים ועד אז מה זה אומר פין חבוי? ומה זה טיפול בסטימולציה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשךום חגית
ד"ר עמוס נאמן27/08/2008פין חבוי - פין שנראה קצר מכיוון שהוא שקוע ברקמות שסביבו, אך בבדיקה אורכו תקין סטימולציה- לא יודע, לא מכיר טיפול כזה בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף, כליה מוגדלת בעובר שבוע 37יוסי וסימה05/08/2008
אנחנו בתחילת שבוע 37 של ההריון, העובר ממין זכר. במהלך כל ההריון בבדיקות האולטראסאונד, נצפתה כליה ימנית נורמאלית וכליה שמאלית מוגדלת כמעט פי 2 מהנורמה בכל מהלך ההריון. נכון לבדיקה שבוצעה היום גודל כליה שמאל 10.025. האם הדבר מראה על נזק שנגרם לכליה במהלך ההריון? האם קיימת דרך במהלך ההריון להתערב טיפולית על מנת לצמצם את הנזק באם קיים לכליה? מהן הסיבות האפשריות לתופעה וכיצד אפשר לקבל ייעוץ ספציפי איכותי שילווה אותנו לכל אורך הדרך למען בריאותו המירבית של הרך העתיד להוולד? נודה לך מראש על תשובה מפורטת ומהירה. 054-6807033/2
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יוסי
ד''ר עמוס נאמן06/08/2008בהמשך לשיחתנו. ניתן ליצור קשר עם המרכז לבריאות הילד במרפאת זבולון (קופת חולים כללית). ולקבוע תור ליעוץ .
טלפון: 04-8787968 (מזכירה רונית)
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהדנה04/08/2008
לבן שלי בן 13 אובחנה וריקוצלה דרגה 3. האם מחוייב ניתוח או שיש אפשרויות נוספות? מה מידת הדחיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דנה
ד''ר עמוס נאמן06/08/2008במידה ואשך עם הוריקוצל קטן בצורה משמעותית מאשך השני
במידה וישנם כאבים חזקים באשך
אז קיימת אינדיקציה לניתוח. (ישנן אינדיקציות נוספות, יש להיוועץ עם אורולוג מטפל)
הטיפולים השונים בווריקוצל במידה ומחליטים לטפל:
ניתוח בגישה מפשעתית, ניתוח לאפארוסקופי, סקלרוטרפיה של כלי דם
לכל גישה יש יתרון וחסרון, כל גישה עם אחוזי הצלחה שונים
את צריכה לדבר עם האורולוג בל בנך, להיבדק ולהחליט איזה גישה נכונהעבורכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחית שתן מוגדלת בעובר -דחוף!מרב03/08/2008
אני בהריון תאומים, בשבוע 35.מדובר בשתי בנות. בשני שקי הריון נפרדים. כבר בסקירה המאוחרת התגלתה שלפוחית שתן מוגדלת אצל אחת מה"עובריות", אך לא נצפו כל סימנים פתולוגים אחרים בכליות או בכמות מי השפיר בשק ההריון. בבדיקות מאוחרות נראה כי הדבר הסתדר אך בשתי הבדיקות האחרונות, היום ולפני כשלושה שבועות, נצפתה שוב שלפוחית מוגדלת מאד (כ-פי 2 מהגודל הרגיל). שוב לא נצפתה בעיה עם הכליות ו/או עם כמות המים. אמנם אני בשבוע הריון מאד מתקדם אך רציתי לבדוק האם ממצא זה מעיד על בעיה אחרת (דוגמת סכרת אולי) והאם קיימת אפשרות לאי ספיקת כליות על אף הממצאים הטובים בכליות ובכמות המים. במידה וכן האם יש משהו שניתן לעשות בנידון? אשמח לתשובה מהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מרב
ד''ר עמוס נאמן03/08/2008קשה לי להתייחס לבעיה שאת מציגה. קיימים פה הרבה פרמטרים שאני לא יודע אותם כדי לתת לך תשובה אחראית. בנוסף קיימות הרבה בעיות משפטיות ואתיות.
בחלק גדול מבתי החולים בארץ קיימים גופים שאחראים לטיפול ויעוץ לממצאים טרום לידתיים. מדובר בצוות שכולל בד"כ גניקולוג, גניטיקאי,נפרולוג או/ו אורולוג.
אני ממליץ לך לפנות בהקדם לגוף כזה ולהתיעץ איתם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מפיפי בלילהקארין03/08/2008
בני בן 5 והתחלנו גמילת לילה מזה שבוע ביינתים עדיים כל לילה עושה פיפי במיטה האם להמשיך ולחכות או לפנות לטיפול אחר תרופתי לדוגמא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום קארין
ד''ר עמוס נאמן03/08/2008הטיפול בהרטבת לילה בד"כ מתחיל לא לפני גיל חמש. מדובר בטיפולים התנהגותיים, טיפול התנייה (פעמונית) ולעיתים טיפולים תרופתיים. מכיוון שרק עכשיו התחלתם את תהליך הגמילה, אני ממליץ כי תתנו לכך הזדמנות של מספר חודשים ואחר כך תפנו לטיפול במידת הצורך
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספדיאס בילדות ופריון בבגרות?עדי02/08/2008
שלום רב, רציתי לדעת האם טיפול בהיפוספדיאס (שנעשה בשנות ה- 80) יכול להיות גורם לחוסר פוריות שהתגלתה היום, איכות זרע וכמות נמוכים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אחדד את שאלתי...
עדי02/08/2008האם יכול להיות שאיכות הזרע והכמות טובים אבל בעקבות הניתוח וה"תיקון" שנעשה הם יוצאים בצורה לא טובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום עדי
ד''ר עמוס נאמן02/08/2008אני אחדד את שאלתך כדי לוודא שהבנתי נכון.
אתה שואל בעצם האם הניתוח עצמו יכול לפגוע בצורת תאי הזרע או בתנועתם.
התשובה היא - לא. הזרעים מיוצרים באשכים ומשם יוצאים החוצה.למעבר בקצה הפין אין השפעה על איכות הזרע או ספירת הזרע.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
