מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ציסטוגרפיה לתינוקויקי28/07/2008
שלום! לבני בגיל 3 שבועות עלה חום ובמסגרת הבירור בבית חולים נמצא תרבית שתן עם אלף מושבות של חיידק אנטרובקטר, טופל עם אנטיביוטיקה IV ושוחרר עם טיפול אנטיביוטי הביתה למשך חודש עד לביצוע ציסטוגרפיה. US כלויות היה תקין. רציתי לשאול האם נהוג לבצע תרבית שתן חוזרת לפני ציסטוגרפיה? רופא ילדים בקופה אמר שאין צורך לחזור. הבדיקה בעוד 2 ימים ואני לא רגוע. תודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ויקי
ד''ר עמוס נאמן28/07/2008רצוי לקבל תרבית סטרילית לפני ביצוע הציסטוגרפיה. המציאות אומרת שלא כך הם פני הדברים ואחוז גדול מהציסטוסקופיות שמתבצעות לא נלקחה תרבית שתן לפני הבדיקה. לציין שאחוז הזיהומים לאחר ביצוע הבדיקה באם נוטלים טיפול מניעתי הולם הנו נמוך.
מכיוון שלצמיחה של תרבית שתן יכול לקחת 3 ימים עומדות בפנייך שתי אופציות. לבצע מחר תרבית שתן ולדחות את הבדיקה או לבצע את הבדיקה כפי שתוכננה תחת כיסוי אנטיביוטי.
בהצלחה
ד"ר נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדימה27/07/2008
שלום רב, לאחרונה בכל פעם שאני מתכוון להטיל שתן אני רואה שהחור בפין סתום! מה סותם לי את החור בפין דווקא לאחרונה, והאם עלי לגשת להיבדק? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דימה
ד''ר עמוס נאמן27/07/2008בהחלט אתה צריך ללכת להיבדק.כל מילה נוספת מיותרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתח שופכה במיקום נמוךניר24/07/2008
שלום, לבני בן ה- 9 חודשים נראה שפתח יציאת השתן נמוך בכ-2 מ"מ מהפתח שנמצא במרכז איבר המין שלו. השתן יוצא בזרם ישר וקדימה . האם צריך לעשות משהו בנושא? כיצד ניתן למצוא אורולוג ילדים שמתמצא בנושא? בקופה הפנו אותנו לאורולוג מבוגרים שאמר שהוא לא מטפל בילדים. בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ניר
ד''ר עמוס נאמן24/07/2008מדובר ככל הנראה בהיפוספדיאס קל לפי התיאור שלך.
אכן רצוי לפנות לאורולוג ילדים. יש בארץ מספר אורולוגים ילדים בממטפלים בהיפוספדיאס.
היכן אתם גרים ?
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
ניר28/07/2008אנחנו גרים באשקלון, ידוע לך על מישהו בסביבה? אם לא אז באזור המרכז . עוד שאלה, במידה והשתן יוצא בצורה תקינה, האם ניתן להשאיר את המצב כמו שהוא? כי אין לי רצון להעביר את הילד סבל או ניתוח לא הכרחי. (רק את דעתך, ברור שנקח אותו לאורולוג שיראה את המצב בצורה מקצועית). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ניר
ד''ר עמוס נאמן28/07/2008ישנם מספר אורולוגים ילדים באיזור שלך ובטח במרכז. אם אתה שייך לקופ"ח כללית פשוט להתקשר *2700 ולבקש תור אצל אורולוג ילדים. אתה יכול לפנות גם לרופא ילדים/משפחה והוא ינחה אותך כייצל לפנות לאוורלוג .
היצרות של הפין (meatal stenosis נקרא גם pin point meatus) יכול לגרום לתנגודת לזרימת השתן בזמן הטלת שתן ומכאן לחץ גבוה בשלפוחית היכול לגרום לנזקים ארוכי טווח.
ככל שהפתח צר יותר וככל שהזרם דק יותר כך הסיכוי לנזק גדול יותר והצורך בניתוח עולה.
לכן הבדיקה חשובה מאוד לקבוע האם צריך לנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשךליליאן שמר23/07/2008
בהשך לשאלתי היא לגבי רפלוקס חבוי מה עושים בדבר כזה. האם יכול להיות שבגלל זה כל 3 חוד' חוטפת דלקות בשתן. האם יכול להיות שמאז ביתי עברה ניתוח UPJ היא חוטפת דלקות בשתן קולי.. מה פירוש שבזמן זיהום יתכנו נגעים בכליה שיעלמו תוך חצי שנה . האם מדובר לצלקות בכליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליליאן
ד''ר עמוס נאמן23/07/2008לגבי צלקת הכוונה שאם יש פגם מילוי בכליה סמוך לזיהום יתכן ומדובר בתהליך דלקתי אך אם הפגם לא נעלם לאחר חצי שנה מדובר בצלקת קבוע
לגבי שאר השאלות ממליץ שתפני לאורולוג המטפל לצורך הסבר מפורט יותר
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקה לתינוקתאיריס22/07/2008
בתי בת 8 חודשים. קיבלה צפורל במינון מניעתי מיום הלידה. הומלץ להחליף למקרודנטין בסירופ אך היא מסרבת לקחת (מקיאה את התרופה באופן מכוון) מה מומלץ לעשות? במה עדיף מקרודנטין על צפורל? האם רספריט יותר טעים ממקרודנטין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום איריס
ד''ר עמוס נאמן22/07/2008אם לא היה סיבה להחלפת האנטיביוטיקה כדוגמאת זיהום חריף תחת טיפול בצפוראל אזי אפשר להמשיך עם הצפוראל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך למקרודנטין מול הצפורל
איריס23/07/2008הטענה היתה שהצפורל "נותן טיפול למגוון רחב מדי של חיידקים" בעוד שהמקרודנטין יותר ספציפי. היה זיהום של חיידק שעמיד מול הצפורל, אך מאחר ובדיקת השתן הייתה רגילה ולא דרך קטטר לא ידוע אם הזיהום היה פנימי או חיצוני. חשבתי לנסות את האבקה. יש אפשרות אחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בנוביטרופן לבת 4לימור22/07/2008
ביתי בת הארבע מקבלת טיפול בנוביטרופן עקב זיהוי של פעילות יתר בשלפוחית השתן. לאחר כשבועיים של קבלת טיפול (חצי כדור שלוש פעמים ביום) שגרם לשיפור משמעותי והפסקה מלאה של הכאבים ובריחת השתן ממנה סבלה, החלו הכאבים לחזור בהדרגה. האם במצב זה מומלץ להעלות את מינון התרופה? להחליף תרופה? מה מגבלות הטיפול בגיל הזה? תודה רבה לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לימור
ד''ר עמוס נאמן22/07/2008ההמלצה הפורמלית של החברה שמייצרת את הנוויטרופאן היא להתחיל את התרופה רק מגיל 5. למרות זאת יש בהחלט מצבים בהם מתחילים את הטיפול בגיל צעיר יותר. מכאן שאין המלצות מדויקות לגבי המינונים בגיל 4. בכל מקרה בילדים גדולים יותר ניתן לעלות את המינון בתנאי כמובן שאין תופעות לוואי. ממליץ לדבר עם הרופא שרשם לכם את המרשם ולהתיעץ איתו לגבי התאמת המינון
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה אבל...
לימור22/07/2008הרופא המטפל הוא ד"ר בו מאיר הנמצא בחופש. האם ניתן להתייעץ טלפונית עם רופא אחר המתמחה בתחום עד לשובו? המצב של בית חוזר לקדמותו, והוא לא טוב ואינני מעוניינת להמתין עוד כעשרה ימים. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לימור
ד''ר עמוס נאמן22/07/2008תתקשרי מחר למרפאה ותשאלי שם מי עונה על שאלות של מטופליו בהעדרו.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בד' ציטוגרפיה+מיפויליליאן שמר22/07/2008
שלום לך שאלתי היא אם ביתי ביצעה בד' ציסטוגרפיה בגיל חודשיים ויצא תקין . בגיל 6 חוד' עבורה תיקון UPJ מאז כל 3 חוד' חוטפת חידק קולי . עכשיו הוחלט שוב לבצע בד' ציסטוגרפיה . האם יכול להיות כשיו שיהיה לה רפלוקס. (כבר פעם חמישית). שבועיים לפני מיפוי תיפקודי כליות ביתי קיבלה חידק קולי לאחר כשבועיים שהיא שתתה צפוויט בוצע לה מיפוי תיפקודי כליות . האם זה יכול להשפיע יכול להשפיע לטובה על המיפוי או לרעה במיפוי כתוצאה משתיית אנטיביוטיקה . יש כאלו אומרים שהיתי צריכה לחכות מס' חודשים ואז לבצע את המיפוי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליליאן
ד''ר עמוס נאמן22/07/2008לגבי השאלה הראשונה: כן יכול להיות שעכשיו יהיה רפלוקס במיוחד אם הבדיקה מתבצעת סמוך לזיהום. יש שקוראים למצב זה occult reflux כלומר רפלוקס חבוי שמתגלה רק בזמן זיהום. קיים ויכוח בספרות לגבי משמעות המצאות רפלוקס חבוי והאם צריך לטפל בו
לגבי השאלה השניה : בד"כ ממליצים להמתין חצי שנה ממועד של זיהום כדי לראות אם נוצרו צלקות בכליה. בזמן זיהום יתכנו נגעים בכליה שיעלמו תוך חצי שנה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן מתוחה שלפוחית רגיזהאאא21/07/2008
האם יתכן קשר בין המתחות הבטן לתכיפות שתן?! בעייתי : כשאני שוכבעל הגב , הבטן למעשה מתוחה, (להבדיל ממצב ישיבה למשל בו הבטן רפויה) מה שגורם לי לצורך להתרוקן. האם קיים קשר? כלומר האם בשכיבה על הגב שהבטן מתוחה גם השלפוחית נמתחת וגורמת לתחושת מלאות? אודה על התיחסותך - בברכה א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום א
ד''ר עמוס נאמן21/07/2008השלפוחית לא נמתחת בזמן שכיבה על הגב. אם השלפוחית מלאה יתכן ובזמן השכיבה דופן הבטן לוחץ על השלפוחית .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטוגרפיהאורית20/07/2008
לביתי בת ה-9 חודשים הייתה דלקת בשתן. הרופאה הפנתה אותה לציסטוגרפיה וכן להתחיל טיפול מונע. האם אחרי פעם אחת של דלקת מומלץ לעשות את הבדיקה ולהתחיל טיפול או לחכות? האם הבדיקה נעשית בהרדמה והאם היא כואבת? האם יש בה סכנות בהחדרת החומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורית
ד''ר עמוס נאמן20/07/2008אם לביתך היה זיהום בדרכי השתן מוכח ומלווה בחום מומלץ להתחיל טיפול מונע ולבצע ציסטוגרפיה
לגבי הרדמה: במכוני רנטגן שונים הפרוטוקול להרדמה שונה, יש כאלו שנותנים טישטוש ויש כאלה שלא, לעיתים זה נתון לבקשת ההורים
לגבי כאבים: הבדיקה אינה נעימה אך לא כואבת מאוד. קשה לקבל אינפורמציה מילדים קטנים לגבי מידת הכאב אך לפי מחקרים המתבססים על שאלוני כאב נראה כי הבדיקה אינה נעימה לתינוק וגורמת לאי נוחות אצל ההורים.
סכנות בהחדרת החומר: הסכנה היעקרית מהחדרת החומר הינו זיהום חריף בדרכי השתן קיימים מחקרים שונים לגבי השכיחות של זיהומים בדרכי השתן לאחר ציסטוגרפיה וככל הנראה מדובר באחוזים נמוכים.
בהצלחה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן בילדה בת 7ליאת17/07/2008
שלום, ביתי בת 7 מרטיבה מאז ומתמיד במהלך היום, לדבריה היא לא מרגישה שהשלפוחית שלה מלאה ולכן מגיעה לשירותים מאוחר מידי. בריחת השתן יכולה לקרות מספר פעמים ביום . בלילה אנחנו לוקחים אותה פעם אחת לשירותים ובד"כ היא קמה יבשה. בבדיקות דם, שתן, ואולטרסאונד לא נמצא דבר. האם יש צורך בבדיקות נוספות? האם יש טיפול לבעיה? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלם ליאתו
ד''ר עמוס נאמן18/07/2008איבוד שליטת שתן במשך היום בילדה בת 7 הינו ממצא נפוץ יחסית.
ישנן בדיקות נוספות שניתן לבצע כדי לברר מה סיבת הדליפה ובהתאם לסיבה ניתן לטפל.
לעיתים הטיפול ממושך ולוקח זמן עד שקיים שיפור ומכאן שלעיתים קיים תסכול אצל הילדים וההורים
ממליץ לפנות לאורולוג ילדים לבירור
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בד' ציסטוגרפיהליליאן שמר17/07/2008
שלום לך ב- 11.3 ביתי חלת ה בדלקת דרכי השתן קולי 10 ימים שתתה צפוויט ב25.3 ביצעה מיפוי תיפקוד כליות . האם מועד הביצוע היה בסדר או שהייתי צריכה לחכות חודשיים ואז לבצע את המיפוי ב- 22.6 דלקת חריפה חיידק קולי שתתה אניטיביטויקה 10 ימים וממשיכה לשתות עד 3.8 לבד' ציסטוגרפיה פעם ביום. שאלתי היא האם יום לפני הבדיקה היא צריכה לשתות פעם ביום אנטיביטוקה או יותר. תודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליליאן
ד''ר עמוס נאמן18/07/2008במכוני הדמיה שונים קיימים פרוטוקולים שונים לטיפול אנטיביוטי מניעתי לפני ציסטוגרפיה.
אני בד"כ ממליץ לתת מינון טיפולי לפני הבדיקה כלומר במקרה של צפוראל 20 מ"ג לק"ג בבוקר הבדיקה
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבה בלילותגלית הברי15/07/2008
שלום ד"ר נאמן בני בן ה 6 עדיין מרטיב בלילות :פעמיים בשבוע בממוצע. במהלך היום כשהוא "עסוק" בכדי להתפנות בורח לו מעט והמיכנסים נירטבים. אין לו בעיה אורגנית. ניסינו דיקור סיני עד לפני מספר חודשים . אחרי הטיפולים חל שיפור אך לא לאורך זמן. הוא מאוד אוהב לשתות ואנחנו מפחיתים לו את השתיה לפני השינה מה עושים?? תודה גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום גלית
ד''ר עמוס נאמן18/07/2008כפי שאני מבין מדובר בהרטבה לילית והרטבה במשך היום. לצורך העניין יתכן שמדובר בשתי בעיות נפרדות. הרטבת לילה בעיה אחת והרטבת יום בעיה שניה. עם זאת יתכן ומדובר בבעיה אחת בלבד , התכווצויות בלתי רצוניות של השלפוחית שגורמת להרטבת יום ולילה.
כדי לקבוע מה מקור הבעיה רצוי להבדק ע"י אורולוג ילדים שינחה אילו בדיקות דרושות.
האופציות הטיפוליות בהרטבת לילה: פעמונית, תרופתי, התנהגותי
האופציות הטיפוליות בהרטבת יום: התנהגותי, תרופתי.
לעיתים מספיק טיפול תרופתי למשך 3 חודשים כדי לשבור את מעגל ההרטבה ולאחר מכן ניתן להפסיק עם הטיפול ואין הישנות
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצות בגמילהמאיה13/07/2008
התחלתי את הגמילה של בני באפריל (והוא בן 2.5) חודש ראשון היה די סביר: ברח לו פיפי בערך פעם ביום . חשוב לציין שהגמילה התחילה עם שילוב הגן ואפילו בהמלצתו כבר חודש שהילד מפספס פיפי וקקי כמעט כל היום. ההצעה של הגננת הייתה להחזיר לו את הטיטולים אך אני סרבתי והפספוסים כמובן המשיכו בשיחות אם הילד מדוע הוא מפספס ? הוא עונה : בכוונה. יש לציין שהילד בוגר מאוד אך באותה מידה גם אקשן ומאוד שמח ואני חוששת לפגוע בבטחונו העצמי. קניתי ספרים כמו: ספר לאסלה וסיר הסירים והוא מאוד אוהב לשמוע סיפורים אלו בתחילה ניסיתי את שטית הפיפי קקי פרס אך זה עבד לכ היותר שבוע. מסוף השבוע כשהוא קם בבוקר משינה עם הטיטול אני מורידה לו רק לאחר שהוא ביקש ומסבירה לו שמעכשו האחריות עוברת אליו מקווה שזה יעזור . אם קקי המצב יותר חמור כי בפעם האחרונה שהוא עשה קקי בסיר הוא ישב 20 דקות ונורא כאב לו ומאז הוא ממש מפחש לעשות קקי בסיר. אני די מיואשת אשמח לקבל עצה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מאיה
ד''ר עמוס נאמן13/07/2008אכן תקופת הגמילה יכולה להיות מתסכלת מאוד. לעיתים הדברים מסתדרים מעצמם אך לעיתים צריך לעזור.
לדעתי צריך להיבדק ע"י רופא כדי לוודא שלא מדובר בבעיה אורגנית לדוגמא: עצירות כרונית, התכווצויות בלתי רצוניות של השלפוחית ואז לעיתים יש צורך בטיפולים כגון שינוי הדיאטה, מרככי צואה ולעיתים טיפולים להרגעת השלפוחית.
חשוב לציין כי קשה לאבחן בגיל כזה מה הבעיה ולכן הטיפולים לעיתים ממושכים
לצערי אין פתרון קסם לבעיה.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US אשכיםאמא של איתי10/07/2008
ד"ר בן מאיר שלום, בדקת את בני בן ה 8 חודשיםבגל אשך ימין מוגדל, ואמרת לי שאת ה יותר מטרד מזה שיש לו אשך אחד קטן. שלחת אותו ל US ואלו התוצאות: אשך ימין, בגודל 2 מ"מ: בחלק אמצעי ותחתון תהליך ציסטי 14 מ"מ, דופן דקה ותוכן צלול. ווסקולריזציה תקינה עם דחיקה של כלי דם ע"י התהליך הציסטי. אין לראות נוזל סביב האשך. אשך שמאל, בגודל 1.5 מ"מ: פרינכימה שמורה. כמות ניכרת של נוזל סביב האשך, מתאים להידרוצילה, תוכן הנוזל ווסקולריזציה תקינה. מה זה אומר. האם יש כאן בעיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון קל: גודל האשך נכתב בטעות במ"מ
אורית12/07/2008במקום בס"מ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר נאמן, השאלה היא גם אליך
טלי14/07/2008הפניתי את השאלה לבן מאיר כי חשבתי שהוא עונה כאן אבל אני מבינה שהוא בחופש. אשמח לקבל ממך תשובה לשאלתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב
ד''ר עמוס נאמן18/07/2008לפי מה שכתבת ככל הנראה מדובר בהידרוצל משמאל וציסטה אפידידימלית מימין.
הפרש של עד 20% בגודל האשכים נחשב לתקין.
בכל מקרה על מנת להעריך נכונה את המצב ומה צריך לעשות (האם צריך לנתח), יש לבדוק את בנך ולהסתכל על בדיקת ה- US .
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליותהילה09/07/2008
תודה רבה על ההיתיחסות עכשיו ראיתי שהמיספרים נכתבו בצורה לא ברורה אז אני יכתוב שוב אגן כיליה שמאל מורחב ל21מ"מ עם הרחבת גביעים ניכרת והתחלה של פגיעה בפרנכימה כל שאר האיברים שמסביב ובתוך הכיליה בסדר השאלה שלי היא :בתחילת המעקב נאמר לי שאים ישנה פגיעה בפרנכימה ישנה איזה שהיא היתערבות לא עדיף ורצוי לילד אותי קודם בכדיי לנסות ולהציל את הכיליה? האים במצבים חריגים מנתחים תינוק כל כך קטן? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום הילה
ד''ר עמוס נאמן18/07/2008כפי שד"ר בן מאיר ציין רצוי להתיעץ עם הגניקולוג שעוקב אחריכם ואם אתם גם נמצאים במעקב נפרולוג ילדים או אורולוג ילדים תתיעצי גם איתם.
אני בד"כ לא ממליץ על ילוד מוקדם עקב הרחבה חד צדדית של כליה גם אם מדובר בהרחבה של 21 מ"מ. אך אני לא מכיר את המקרה ויתכן שישנם נתונים נוספים שאני לא מודע להם.
לגבי שאלתך השניה, כן במצבים חריגים מנתחים ילודים
בהצלחה ולידה קלה
בברכה ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)