מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דם לניתוח לתיקון עקמת פיןזוהר28/08/2008
שלום, בני בן השנה אמור לעבור בקרוב ניתוח לתיקון עקמת פין. לא נתבקשתי להביא תוצאות בדיקות דם. האם לא נהוג לפני ביצוע ניתוח שכזה לבצע בדיקות דם ? בברכה ותודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום זוהר
ד"ר עמוס נאמן31/08/2008ישנם פרוטוקלים המתיחסים לאיזה בדיקות דם צריך לכל ניתוח. עם כל זאת לכל בית חולים נהלים משלו. רצוי שתפנה לרופא המטפל ותשאל אותו שאלה זו בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקמת הפין - המשך -הבהרה
זוהר31/08/2008שלום, ראשית תודה על התשובה. הא בכוונתך לרופא המטפל לרופא המנתח או לרופא הילדים תודה זוהר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד"ר עמוס נאמן31/08/2008רופא מנתח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצות תכופות לשירותיםרותי25/08/2008
שלום הבן שלי בן 12 שנים, רץ הרבה מאוד לשירותים ליציאת שתן. דיברתי עם רופא הילדים, ערכו לו בדיקת שתן שיצאה בסדר גמור, ממה זה יכול לנבוע, הוא פשוט לא יכול להתאפק, בבת אחת הוא חייב לשירותים, אם לא בורח לו... למי צריך לפנות על מנת לברר אם ישנה בעיה?? זה מזכיר את הבעיה של המעי הרגיז, רק כשכאן יש בעיה של שתן, האם יש שלפוחית רגיזה?? רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצות תכופות לשירותים
ד``ר דוד בן מאיר26/08/2008רותי שלום
תופעה זו די שכיחה.
כדאי לבצע סונר דרכי שתן כולל שארית שתן ולהבדק על-ידי אורולוג ילדים אם הסונר תקין, במידה שהתופעה נמשכת מעבר למספר חדשים- לרוב היא נסוגה בהדרגה.
אין ביטוי של כיס שתן "רגיז" - אך ישנן מספר תופעות בעלות מאפיינים שונים שיכולות לגרום לתופעה זו כמו כיס שתן לא יציב, היענות נמוכה של הכיס בשל גירוי ועוד.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה עבור התשובה
רותי26/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמת הפיןחן25/08/2008
שלום בני בן 14 וכנראה יש לו עקמת הפין (לא הראה לי) שאלתי האם הניתוח מסוכן והאם יש רופא שאתם יכולים להמליץ לי עליו לניתוח זה אני גרה באזור המרכז. דרך אגב הינו אצל אורולוג והוא אמר שהעקמת ישנה אבל אפשר לתפקד ולא יפריע לתפקודו המיני אך כנראה שזה מפריע לבני באופן אישי . אודה על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת הפין
ד``ר דוד בן מאיר26/08/2008חן שלום,
תיקון של עקמת הפין נחשב כניתוח פשוט יחסית, אך כל ניתוח שהוא עלול להיות "מסוכן"- לכל פעולה קיים סיכוי לסיבוכים ומכאן
שראוי לשקול על-ידי דיון פתוח ולאחר בדיקה של אורולוג ילדים עם בנך האם ישנה התוויה לניתוח ועד כמה חשוב לבנך להנתח ולהחליט ביחד אם הולכים לניתוח.
איננו ממליצים באתר זה על רופאים
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקות עור לעטרה אחרי ברית מילהעדי24/08/2008
שלום רב, בני בן כמעט 3 שבועות ועבר לפני כמעט שבועיים את ברית המילה שעברה באופן כללי בשלום. במהלך תהליך הריפוי וההחלמה נדבקו שכבות עור אחת לשניה - זאת ראינו רק לאחר שהמעטה הצהוב של העור נעלם במקצת. ניסינו באמצעות אמבטיית מים פושרים וסבון להפריד מעט את ההדבקות ונראה שלאורך האיבר זה מסתדר אבל נוצרה הדבקות בין העטרה לעור שנמצא מיד מתחתיה. ניסינו להפריד אבל זה ממש התאחה. יש לנו ביום חמישי תור לאורולוג והיום רופא ילדים ראה את זה. הוא אמר שזה לא נראה לו רציני ושנמתין ליום חמישי. העניין הוא שאני חושש שכל יום שעובר הרקמות מתאחות אחת לשנייה יותר ויותר וההפרדה תהיה יותר קשה ככל שהזמן עובר. האם כדאי לא להמתין ליום חמישי או שזה לא משהו מסובך לפתור גם עוד 4 ימים. דבר נוסף - התינוק אובחן כבעל היפוספאדיה המתבטאת בנקב נוסף בקידמת העטרה - זו אגב הסיבה העיקרית לתור אצל האורולוג - מה שאבל מטריד אותי במיידית זו הדבקות העור. צר לי על האריכות בדברים ואודה לתשובה בהקדם עדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום עדי
ד''ר עמוס נאמן24/08/2008בד"כ כאשר יש היפוספדיאס לא מומלץ לבצע ברית מילה, לעיתים עושים הקזה בלבד.
ההידבקויות לא יחמירו ב - 4 ימים
אני רוצה לציין שאני לא יכול לתת תשובה מלאה כי לא בדקתי בעצמי, הבדיקה במקרים אלו חשובה.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבר מין נכנס פנימהאתי24/08/2008
לבני בן השנה יש איבר מין שנכנס פנימה מאז שנולד, אני כל הזמן ניסיתי לפתוח ולנקות עם מגבונים כדי שלא יצטבר ליכלוך, לפני שבוע היינו בים ונפתח צד אחד (צד ימין , הרופא נתן לי משחה למרוח דרמקומבין, מרחתי לו כשבוע ימים , עכשיו שוב יש בצד זה גירוי והבולבול שוב נפוח (רק בצד אחד). בצד שמאל העור ממש דבוק על "הכיפה" כלומר ניפתח רק צד אחד. מה עושים? האם צריך לפתוח את זה? או לחכות? כרגע אני מורחת לו משחה נוספת שקיבלתי מהרופא בשם טבעקוטן לגירוי שיש לו בצד ימין(הפתוח) אודה לך על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אתי
ד''ר עמוס נאמן24/08/2008עלייך לפנות לאורולוג ילדים לצורך בדיקה.
האם מדובר בפין שקוע בלבד, או שיש הידבקויות של העור לעטרה (לפי התאור שלך יש הידבקויות), במקרים אלו לעיתים צריך להפריד. לעתים למרות ההפרדה יש הידבקויות חוזרות.
צריך לקבוע אם הצד החשוף באמת נפוח או שזה המראה הטבעי שלו.
שוב אני ממליץ בדיקה וטיפול ע"י אורולוג ילדים לצורך איבחון מדויק וטיפול
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקב פין צררון22/08/2008
בני בן 3 ושהוא עושה פיפי הוא יוצא למעלה ולא כפי שצריך להיות ביקרבו אצל ד"ר בינימיני והוא קבע כי יש לו נקב פין צר ונדרש ניתוח בהרדמה כללית האם יש דרך להימנע מכזה ניתוח? האם לא מוקדם מידי לדעת בגין 3 אם יש בעיה אמיתית או אין? מה רמת הסיכון של היתוח כזה? איפה המקום המומלץ ביותר לעשותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רון
ד''ר עמוס נאמן24/08/2008אם זרם השתן דק ונוטה כלפי מעלה בד"כ מומלץ לנתח
לא כדאי להמתין עוד, זה הזמן לנתח
הסיכונים בניתוח נמוכים, כדאי להיועץ עם מרדים לגבי הסיכונים בהרדמה שגם הם קטנים אם הילד בריא
ישנם מספר מקומות טובים ומנתחים טובים שיודעים לבצע את הניתוח הזה, ד"ר בנימיני הוא אחד מהם
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך טמירורד21/08/2008
שלום, בני בן 8 חודשים נקבע תור לכירורג להורדת אשך מצד ימין השאלה שלי מה ההבדל בין אורולוג לכירורג שניהם מוסמכים לעשות את הניתוח הזה? האם יש צורך לחכות? מה הסיכוי שניתן לחכות עד איזה גיל? האם זה ניתוח מסוכן ? אני מאד מודאגת וחוששת נא תשובתך תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ורד
ד''ר עמוס נאמן21/08/2008גם אורולוג ילדים וגם כירורג ילדים מוסמך לעשות ניתוח זה.
חשוב לקבוע אם מדובר באמת באשך תמיר או אשך מובילי/נייד (שנמצא לעיתים בשק האשכים). כאשר מדובר באשך מובילי בד"כ אין אינדיקציה לניתוח .
הדעה הרווחת היום בעולם שאם האשך עדיין תמיר בגיל חצי שנה (בילדים שנולדו במועד) האשך לא ירד בעצמו לשק ולכן מומלץ ניתוח. יש כאלו שממתינים לגיל שנה כאשר הילד שוקל לפחות 10 ק"ג כדי להפחית בצורה אופטימלית את הסיכון בהרדמה .
לגבי הסיכונים והסיבוכים בניתוח אני ממליץ לדבר עם הרופא המנתח. מניסיוני אם אני אפרט את הסיכונים כאן זה נשמע הרבה יותר מפחיד מאשר במציאות ובהסבר פנים אל פנים
מדובר בניתוח שגרתי שבד"כ עובר בשלום.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרימת שתן נוטה לצד.שרון19/08/2008
בן 3 בזמן הטלת שתן, הזרם נוטה באופן בולט לצד. כיצד ניתן לתקן? האם דרושה התערבות כירורגית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שרון
ד"ר עמוס נאמן20/08/2008צריך להיבדק ע"י אורולוג כדי לקבוע מה גורם לכך. האם מדובר במיאטוס מוצר או עקמת של הפין ולפי הבדיקה יקבע דרך הטיפול
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
שרון21/08/2008אורולוג ילדים אומר שפתח יציאת השתן קטן, לכן זרימת השתן נוטה לצד ויש לבצע ניתוח. האם יש אפשרות לתקן בשיטה אחרת שלא מצריכה הרדמה כללית. (עניין ההרדמה מדאיג אותי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתח מוצר
ד''ר עמוס נאמן21/08/2008אני תמיד מבצע פעולה זו בהרדמה. מדובר בהרדמה קצרה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת גמילה ואי עשיית פיפימיכל19/08/2008
ד"ר שלום רב, בתי בת 3 שנים וחודשיים. ביום שישי האחרון התחלנו בגמילה מחיתולים. באותו יום ראיתי כי היא משום מה לא עושה פיפי המון שעות (כשהיתה עם חיתולים עשתה בכמות יפה מידי 2-4 שעות). אחר"צ של יום שישי "ברח" לה פעמיים בתחתונים וכמובן שעודדנו אותה בנושא. מאז הילדה פשוט מתאפקת שעות מרובות ולא עושה פיפי (לעיתים עושה בחיתול בלילה ועד אחר הצהריים לא עושה כלום! 8-12 שעות!!). כאשר אני מציעה לה לבוא לשרותים ולעשות היא אומרת "אין לי היום פיפי". היא פשוט מסרבת ומתאפקת. היא מגיעה למצב שזה מציק לה כי היא אומרת לי שהיא עצובה בגלל הפיפי,. כאשר אני מציע לה לבוא איתי לשרותים,היא שוב אומרת "היום אין".אני אובדת עיצות. היום מרוב יאוש החזרתי לה החיתול ואמרתי לה שהיא יכולה לעשות בחיתול (לפני יומיים כאשר היא לא עשתה פיפי יותר מ 8 שעות במשך היום,הצעתי לה לעשות בחיתול והיא הסכימה ואכן יצא הפיפי). אתמול הצעתי לה שנעשה ביחד (אני בשרותים והיא בסיר - ואכן יצא לה...פעם אחת) היום למרות החיתול היא לא עושה פיפי (עשתה בלילה בחיתול בערך ב 5 לפנות בוקר ועד רגע זה לא עשתה כלום (השעה 14:00).). אני פשוט לא יודעת מה לעשות..כמה אפשר למשוך בלי לעשות פיפי? היא שותה כמויות יפות של נוזלים.הגענו למצב שהיא מבקשת "על הידיים" מרוב שהיא מרגישה אי נוחות. שלא לדבר על קקי שלא עשתה כבר כמה ימים...לא עוזרים כל ההסברים שהפיפי בבטן וצריך לצאת . נראה לי שלא בריא לא לעשות פיפי כ"כ הרבה שעות. אנא עצתך. תודה רבה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
ד"ר עמוס נאמן20/08/2008אכן לא בריא להתאפק כל כך הרבה זמן. יתכן ויתפתחו הרגלי הטלת שתן לא נכונים בעתיד ופגיעה בדרכי השתן. תקופת הקמילה מחיתול הינה בעייתית עבור ילדים רבים. העיקר לא להתיאש. יתכן ועדיין לא הגיע הזמן למרות שהיא בת 3. לעיתים אם הילד מבקש להיגמל התהליך קל יותר. ככל הנראה לא מדובר כאן בבעיה אנטומית שכן בחיתול היא מסתדרת יפה אלה בעיה התנהגותית, יתכן פחד ואי וודאות. שווה להיעזר בסבלנות לעיתים שיטת החיזוק החיובי יכולה לעזור. נסיונות לעשות פיפי באמבטיה או בזמן שיש מים זורמים ברקע. צריך גם לשים לב לעצירות יכול להתפתח מעגל שבו ההתאפקות למתן שתן תגרום לעצירות העצירות תחמיר את בעיית מתן השתן וכו' העיקר לא להתיאש, לא חייבים להצליח בניסיון הראשון לגמילה בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה ועל דברי העידוד
מיכל20/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידבקות שפתייםלירון18/08/2008
שלום, בתי בת שנתיים , כשהייתה יותר קטנה גילו בבדיקה שגרתי כי שפתי הפות דבוקות מבפנים והיא טופלה במשך כמה חודשים במשחות עד שנפתח, אתמול שמתי לב שזה נסגר שוב. בזמנו הלכתי איתה לרופאת נשים שטיפלה בה השאלה אם אני צריכה לפנות לאורולוג ילדים אם זה התחום שלו או לפנות לרופאת הנשים??? האם יש צורך לטפל בשנית (משחה או דרך כירורגית אחרת)??? אודה לתשובתך והמשך יום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לירון
ד''ר עמוס נאמן18/08/2008ישנם אורולוגים ילדים שמטפלים בבעיה זו, (אני מטפל בה לעיתים קרובות)
בד"כ מטפלים עם משחת אסטרוגנית (כפי שאת טיפלת) ואכן יש אחוז הישנות. השלב הבא זה התערבות כירורגית (מדובר בניתוח קטן, לעיתים אפשר לעשות את הפעולה במרפאה עם אלחוש מקומי, ולעיתים צריך הרדמה). חשוב לזכור (ולא כולם זוכרים) למרוח את המשחה גם לאחר הניתוח. (לציין שגם אחרי הניתוח יכול להיות הישנויות).
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדבקות שפתיים- המשך
לירון18/08/2008ד"ר נאמן שלום, תודה רבה על התשובה המהירה. אני מאד מודאגת מהעניין ורציתי לשאול עוד כמה דברים ברשותך. בעבר כשטיפלנו בבעיה אמרו לי שזה מאד שכיח ואף יש בנות שחיות עם זה עד גיל מאוחר (12 לערך) ואז מופרש הורמון שגורם לשפתיים להיפתח מעצמם, אם כך הדבר לא עדיף לתת ל"טבע לעשות את שלו" ולהימנע מפעילות טיפולית? אני מבינה שעשית/עושה פרוצדורות כירורגיות כאלו, אם אנו נצטרך לבצע זאת והמשחות לא יעזרו גם הפעם, האם יכול להיגרם נזק גם גופני וגם רגשי מכך משום שהאזור הוא אזור רגיש (לדעתי)? עוברת בי המחשבה שמא ייגרם לילדה נזק רגשי אם יגעו יותר מידי באזור הזה. דבר אחרון, מחר יש לי הפניה לרופא משפחה על מנת לקבוע תור לרופא מומחה בתחום, האם אתה ממליץ לי ללכת לאורולוג ואם כן יש לך המלצה עבורי? היכן אתה מקבל? אשמח מאד אם תוכל לענות לי ושוב המשך יום נפלא. לירון (שלחתי לך את השאלה הזו גם במייל אז אם אתה קורא פה תתעלם מהמייל...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההידבקות שפתיים ילדה בת 4
ענבל12/11/2008הי לירון, ביתי בת 4 עם תופעה דומה. אשמח לדעת איך טיפלתם בבעיה עם ביתכם... למי פונים אורולוג? כירוג? ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ברית מילהיפית17/08/2008
בני בן 8 חודשים. כאם מודאגת, אשמח להתייחסותך לפרטים הבאים. ברית מילה כרגיל, בגיל 8ימים. בימים/שבועות שלאחרי הברית היה דימום קל שנפסק. בהמשך הופיע ועדיין מופיע מידי פעם צבע סגול מסביב לעטרת (כיפה). כמו כן, וזה מטריד יותר, נראה שהחיבור בין העטרת לפין עצמו הוא ישר (כאילו מחובר) בלי הפרשי גובה/עומק בחלק מהחיבור. אשמח לשמוע דעתך/ עצתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית מילה
ד``ר דוד בן מאיר17/08/2008יפית שלום
נראה שהצבע שאת מתארת תקין.
באשר לתופעה השניה- יתכן שמדובר בהידבקות של חלק מהעור לעטרה- כדאי לפנות לאורולוג ילדים לצורך אבחון מדויק
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבינה12/08/2008
תודה רבה על תשובה יש לי שאל האחרת שאולי תראה לך מוזרה האם זה נכון מה שסבתא אומרת שאם הולכים יחפים בבית על הריצוף אז ניתן לפגוע בכליות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר דוד בן מאיר12/08/2008לא שמעתי על כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בסקירה מוקדמת התגלו אגני כליה מורחביםד``ר דוד בן מאיר12/08/2008
שלום רב,
אני כעת בהריון, שבוע 37+5.
בסקירה המוקדמת התגלו אצל העובר אגני כליה ברוחב 3 מ"מ בכל צד. בסקירה מאוחרת רוחב אגנים היה כ-6 מ"מ בכל צד (רוחב האגנים היה הממצא החריג היחיד בסקירות). עקב כך התחיל מעקב כל 3 שבועות אחר רוחב האגנים. בכל בדיקה האגנים התרחבו מעט יותר.
בשבוע 36 המצב היה כך: אגן כליה ימין 9.8 מ"מ שמאל 7.4 מ"מ (כמות מי שפיר תקינה ומעקב גדילה תקין). לאור הממצאים הנ"ל הופנתי לנפרולוג, אשר העריך בסבירות גבוהה כי מדובר ברפלוקס, וביקש אולטראסאונד לבחון את שלפוחית השתן ואת מרקם הכליות.
ביצעתי היום (שבוע 37+5) את האולטראסאונד אליו הפנה הנפרולוג. הטכנאית קבעה שכלל לא מדובר בהרחבה של האגנים אלא של האורטרים (?). מרקם הכליות נמצא תקין. כמות מי שפיר נמצאה תקינה, ואף מעקב הגדילה תקין (עובר באחוזון 50).
באשר לשלפוחית השתן, התגלה בבדיקה כי השלפוחית תקינה, דפנותיה תקינות, והיא מתרוקנת. נבדק שיעור ההרחבה, לפני התרוקנות השלפוחית 10 מ"מ משמאל ו-7.5 מימין, ולאחר התרוקנות השלפוחית - 6.8 מ"מ משמאל ו-6 מ"מ מימין.
מתנצלת מראש על עומס הפרטים, איני יודעת מה בהכרח רלוונטי לשאלותי.
שאלותי:
1. מה המשמעות של הרחבת אורטרים, להבדיל מאגנים? האם יתכן שהטכנאית (שהיתה מאוד נחרצת) טעתה, לאור המעקבים השוטפים במהלך ההריון, בכולם נצפתה הרחבה באגנים?
2. האם ניתן לקבוע בסבירות גבוהה כי מדובר ברפלוקס, כפי שאמר הנפרולוג?
3. הטכנאית אמרה שקיים סיכוי שלאחר הלידה התינוק ירוקן את השלפוחית וההרחבה תעלם - האם הדבר יתכן? ממה שהבנתי הרחבה של 10 מ"מ כבר אינה הרחבה קלה והסיכוי שתעלם לא גבוה.
4. מה המשמעות של הצטמצמות ההרחבה לאחר התרוקנות השלפוחית? האם מדובר בממצא מעודד?
תודה רבה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
ד"ר עמוס נאמן12/08/2008אכן פרטים רבים. חשוב להגיע לאבחנה מדויקת אם מדובר רק באגני כליה או גם בשופכנים מורחבים. לפעמים אפשר להגיע לאבחנה זו רק לאחר הלידה בבדיקת US של הילוד. כל עוד כמות מי שפיר תקינה ואין מצוקה עוברית כלשהיא אין אינדיקציה לזירוז הלידה. יש לעיתים נטיה לבצע את ה- US מוקדם לאחר הלידה. אני מקפיד (גם אם נעשה US מוקדם) לבצע US כשבוע לאחר הלידה (מינימום 48 שעות אחרי) כדי לקבל תמונה מדויקת כפי שאני מבין מדובר בהרחבה של אגן כליה ושל שופכנים דו"צ לכך יכולות להיות 3 סיבות: 1. רפלוקס לשופכן 2. שופכן עם בעיה חסימתית בקצה 3. שופכן שהוא מורחב ללא רפלוקס וללא בעיה חסימתית. אולי הטרמנולוגיה קצת מבלבלת אבל זו החלוקה. בכל מקרה ככל הנראה רצוי להתחיל טיפול אנטיביויטי מניעתי לאחר הלידה (במיוחד אם מדובר גם בהרחבה של השופכנים) עד שמבצעים ציסטוגרפיה כדי לאשש או לשלול אבחנה של רפלוקס ככל שאגן כליה ושופכנים רחבים יותר כך הסיכוי שיעלמו ללא התערבות נמוך יותר. בשלב זה עדיין מדובר בהרחבה של 1 ס"מ שמוגדר כהרחבה קלה-בינונית. אומנם שאלת עוד שאלות רבות אך לדעתי עדיף לענות עליהם אחרי הלידה. אני מבין כי מדובר במצב מלחיץ מאוד, אך ברצוני להרגיע אותך קצת ולציין שמדובר בממצא שכיח (כ- 10-15% מהילודים יש רפלוקס שבד"כ בכלל לא מתגלה). שיהיה במזל טוב בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הרחבת אגנים
מיכל12/08/2008תודה רבה לך על התשובה המהירה. רציתי לחדד את השאלה. הטכנאית קבעה כי אגני הכליה אינם מורחבים, אלא תקינים לחלוטין. לדבריה, ההרחבה נמצאת אך ורק באורטרים. לשם הבהירות אצטט את הערות שמרשמו בדו"ח הבדיקה: "נצפו אגני כליה תקינים. נצפתה הרחבה קלה של אורטרים בחלק פרוקסימלי ודיסטלי, מרקם כליות תקין דו צדדית. ללא הרחבה של הפירמידות. דופו שלפוחית שתן תקין. אורטרים לפני ההתרוקנות 10 מ"מ משמאל ו-7.5 מ"מ מימין, לאחר התרוקנות 6.8 מ"מ משמאל ו-6 מימין. אני מחדדת כי נדמה לי שהובן שהבדיקה העלתה כי יש הן הרחבת אגנים והן הרחבת אורטרים. האם בנסיבות האמורות מסקנותיך הן אותן מסקנות? ושוב, איך יתכן כי כל ההריון דיברו על אגנים מורחבים ולפתע הטכנאית אומרת שהבעיה בכלל אחרת? ומה המשמעות של זה? שוב תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מיכל
ד''ר עמוס נאמן18/08/2008תשובתי היתה כללית ולכן לאינפורמציה שאת מוסיפה אין חשיבות רבה.
כפי שציינתי כדאי להמתין ל- US שיבוצע לאחר הלידה כדי לקבל אינפורמציה מדויקת יותר.
לאחר הלידה רצוי מעקב אורולוג ילדים כדי להחליט על אילו הדמיות לבצע ומתי.
מאחל לידה קלה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכל18/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגת - דחוף..........תמר12/08/2008
שלום הגעתי לאורלוג עם בני בן החודש וחצי עקב אבר מין הנוטה לימין בבדיקה נמצא גם שהחור אשר ממנו הוא עושה שתן עומד להיסגר , האורולוג פתח אותו באמצעות היד וביקש להגיע לבקורת בגיל 3 חודשים, ועוד אמר שיש סיכוי שהחור ייסגר האם יש לחכות לגיל 3 חודשים ? או שכדאי לראות עוד רופא לחוות דעת נוספת ? יש לציין שבני נולד בשבוע 34 עקב הפרדות שילייה יש קשר? אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום תמר
ד"ר עמוס נאמן12/08/2008איך נראה לך הפתח, האם מוצר ? תנסתי "לתפוס" את בנך בזמן השתנה. באם זרם השתן דק מאוד בקשת גדולה אז כדאי ללכת לאורולוג מוקדם יותר. אם זרם שתן טוב והפתח נראה פעור דיו תמתיני לביקורת בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכיפות שתןפוצי11/08/2008
שלום מדובר על בני בן 11, קורה לעיתים (בשעות הערב) שיש לו התקפי ריצה להשתין כל מספר דקות,איך שמסיים מרגיש שיש לו עוד פעם,לפעמים מלווה גם בצריבה, עשינו בדיקת שתן יצאה תקינה , כמו שהרופא העריך ,אבל אין לו תשובות מה זה יכול להיות. מה כדאי לבדוק ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום פוצי
ד"ר עמוס נאמן12/08/2008יש להבדק ע"י אורולוג ילדים יתכן ומדובר בהיצרות של פתח הפין, יתכן ומדובר בפעילות יתר של השלפוחית או בעיה אחרת. צריך להגיע לאבחנה מדויקת ולהתאים טיפול בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)