מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אדמומיות באיזור איבר המיןגלית07/06/2008
שלום רב,
ביתי בת השנה והחודשיים סובלת כבר כשבועיים מאדמומיות יתר באיזור איבר המין וםי הטבעת. היא חלתה לפי מס' שבועות בוירוס בטן שלווה בהמון שלשולים ומאז - האדמומיות הולכת וחוזרת...
רופאת משפחה לפני כשבוע נתנה לה משחה בשם "טבעקוטן" אך זה לא ממש עוזר...
מה עלי עוד לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום גלית
ד''ר עמוס נאמן07/06/2008צריך להבדק ע"י רופא כדי שיקבע מה הבעיה, האם מדובר בגירוי של העור, זיהום של העור או כל בעיה אחרת כדי להתאים את הטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס בשתן ופגיעה בכליהעמית05/06/2008
בני היה חום ומאושפז מזהום בשתן בגיל שבועיים.באולטרסאונד לפני לידה לא גילו דבר.
בגיל 3 חודשלאחר בדיקה אובחןרפלוקס דרגה 3. בדיקת dmsa בגיל.8 חודש גילתה שכליה שמאל בה יש רפלוקס מתפקדת 5%!!! (כליה הלכה....)
לוקח צפורל מגיל שבועיים.בבדיקה לאחר ארוע אשפוז בגיל 3 שבועות - אולטרסאונד מראה הרחבה מינימלית צד שמאל , גודל כליות זהה.
מה לדעתך קרה פה ? כליה ניזוקה כתוצאה מאי התערבות או גילוי בזמן או שסביר שנולד עם פגם מולד? ואם נולד פגם מולד כיצד לא עלו על זה או האם יכלו לעלות על זה לאחר לידה ולצמצם נזק כך שכליה תתפקד יותר מ 5% ?
בברכה
עמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום עמית
ד''ר עמוס נאמן06/06/2008אתה מעלה כאן מספר סוגיות בעיתיות , ככל הנראה לא ניתן לענות על שאלות אלו.
בכל מקרה כדי לקבל אינפורמציה טובה יותר צריך להתבונן על ה- US שנעשה בהריון וזה שנעשה לאחר הזיהום הראשון. כך אולי אפשר לקבל אינפורמציה לגבי אופי הפרנכימה (החלק התפקודי של הכליה).
אם לא מוצאים הרחבה של הכליה בהריון, אין אינדיקציה להתחיל טיפול אנטיביויטי מניעתי ולכן לא נעשתה פה טעות.
ידוע שככל שהזיהום בדרכי השתן בגיל צעיר יותר (במיוחד בחודש הראשון) כך הפגיעה לכליה יכולה להיות חמורה יותר ויתכן שזה מה שקרה כאן, זיהום ראשון בגיל צעיר מאוד (שבועיים) ופגיעה קשה בכליה.
רפלוקס יכול לגרום לפגיעה בכליה, יש הגורסים כי רפלוקס של שתן שאינו מזוהם אינו פוגע בכליה אך יש כאלו שאומרים שרפלוקס בדרגה 4-5 גם אם מדובר ברפלוקס סטרילי (כאן מדובר ברפלוקס דרגה 3) גורם לפגיע כלייתית.
לכן לפי מה שאתה מתאר ככל הנראה מדובר בבעיה מולדת או בעיה עקב זיהום ראשון שלא היה ניתן למנוע אותו. שוב אני לא יכול להיות בטוח מבלי לראות את החומר הרפואי ואני מתבסס על מה שכתבתה כאן.
אתם עדיין צריכים מעקב אורולוגי כדי להחליט איך להמשיך את הטיפול, עדיין קיימת כליה עם רפלוקס.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרה סאונדעידו05/06/2008
נולדתי עם כליה אחת ובמעקב שביצעתי בבדיקת האולטרה סאונד התקבלה התשובה-
אורך הכליה 13.7 סנטימטר פרנכימה שמורה ללא עדות לאבנים קיימת הרחבה קלה של מערכת מאספת (רוחב אגן הכליה כ-2.3 סנטימטר)
שלפוחית שתן- קיבולת 280 סמק דפנות חלקים
ערמונית בגודל 3.4+3.7+3.5 סנטימטר
שארית שתן -כ 30 סמק
רציתי לדעת בבקשה האם הבדיקה תקינה
ומה זה אומר ההרחבה הקלה הזאת שרשום בתשובה
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרה סאונד
ד``ר דוד בן מאיר05/06/2008עידו שלום
קרוב לוודאי שהכל בסדר.
יש להסתכל על הצילומים בעין בוחנת - ולא לתת פרשנות על סמך תשובה כתובה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש באשכים לילד בן 4גיא05/06/2008
שלום.
לפני 3 חודשים כשרחצתי את הילד שלי גיליתי שיש לו על אשך ימין כמין גוש בגודל אפונה שמחובר לאשך.
הלכתי לרופא ילדים מטעם קופ"ח שהפנה לאולסרסאונד שלאחר בדיקה החליטו שזה לא וודאי מחובר לאשך. שיתכן שהילד נפל או קיבל מכה ואין מה לעשות כרגע.
אני שרוחץ אותו מדי ערב יודע בוודאות שזה מחובר לאשך (כיוון שבזמן הרחצה שק האשכים מתרכך ואז אפשר למשש אותם משא"כ בזמן בדיקת האולטרסאונד שנעשתה לו, שק האשכים היה מכווץ.)
מה זה יכול להיות .?
יש לציין שהגוש נשאר אותו גודל ולא גדל במאום משך כל הזמן שעבר.
האם זה דבר שיכול לחלוף או שעלי להוועץ עם אורולוגים יותר מומחים?
או שזה יכול להיות גידול סרטני?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש באשכים לילד בן 4
ד``ר דוד בן מאיר05/06/2008גיא שלום,
יתכן שהכל בסדר אך יש לפנות בהקדם לאורולוג ילדים לבדיקה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלקוס דרגה 3-4 לילדה בת שנתייםס.ח.04/06/2008
שלום רב,
הילדה שלי, בת השנתיים הייתה לפני כחודש מאושפזת 3 ימים בבית-החולים בעקבות דלקת בדרכי השתן (החיידק שמצאו היה E-Coli). היא קיבלה טיפול אנטיביוטי ושוחררה.
ביום חמישי האחרון היא עברה בדיקת ציסטוגרפיה (מה שגרם לה לאי נעימות והרבה בכי)
ושם גילו את הממצאים הבאים:
- מילוי טוב של כיס השתן אשר בגודל, צורה ומנח תקינים.
- בשלב מילוי והתרוקנות הודגם רפלוקס ווזיקו-אורטרלי עד לכליה בצד שמאל.
- השופכן מורחב ומפותל במקצת. הרחבה קלה של מארכת המאספת של הכליה.
- לא הודגם רפלוקס ווזיקו אורטרלי בצד ימין.
- לאחר התרוקנות לא הודגמה שארית שתן.
בסיכום: רפלוקס ווזיקו-אורטרלי דרגה 3-4 בצד שמאל.
יש לי מספר שאלות:
1. הילדה שלי מזה זמן מה בשלה לגמילה מחיתול (כמעט ולא עושה את צרכיה בחיתול ותמיד מבקשת ללכת לשירותים) ואני מתלבטת האם כדאי להתחיל עם התהליך של הגמילה או להמתין איתו? האם כדאי לנקוט באיזשהם אמצעי זהירות במהלך הגמילה (כמו שטיפה)?
2. מה כדאי לי לעשות הלאה? מה הצעדים הבאים שעלי לעשות? האם להשאיר אותה בטיפול של רופא הילדים (שאגב הוא זה שהפנה אותה לציסטוגרפיה ולא בית החולים) או שכדאי לה לראות רופא מומחה?
סליחה על המגילה הארוכה שיצאה לי,,
אני מניחה שככה זה אימהות מודאגות...
בתודה ובברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלקוס דרגה 3-4 לילדה בת שנתיים
ד``ר דוד בן מאיר05/06/2008שלום רב,
אינני מומחה בתחום הגמילה אך אין לנקוט דרך שונה מזו של ילד שאין לו רפלוקס. וודאי שאין לשטוף את הנרתיק בסבון.
ראוי לבקר אורולוג או נפרולוג ילדים באשר לרפלוקס
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצרות בפתח השופכהל04/06/2008
לבני בן החודש היצרות בפתח השופכה ואגני כליות מורחבים-שמאל- 9 מ"מ וימין -4 מ"מ ומים באשך ימין. מטופל בצפורל ובמעקב נפרולוג ילדים. היינו אצל אורולוג והוא המליץ על ניתוח להרחבת פתח השופכה אך טען שנוהג לעשות את הניתוח אחרי גיל חצי שנה. האם יכול להגרם נזק מזה שנמתין ואיזה; האם מומלץ להתייעץ עם ורוגול ילדים (היינו אצל אורולוג כללי של קופת חולים).האם זה יכול להשתפר עם הגיל? ומתי נהוג לעשות ניתוח מסוג זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצרות בפתח השופכה
ד``ר דוד בן מאיר05/06/2008שלום רב,
קרוב לודאי שאין קשר בין אגני הכליות המורחבים לבין היצרות הפתח בשופכה.
נדיר ביותר שיש היצרות בשופכה שמחייבת תיקון לפני גמילה מחיתול.
יש להבדק אצל אורולוג ילדים לצורך מעקב וטיפול במידת הצורך.
באשר ל"מים" באשך- לרוב מסתדר עד גיל שנה גם כאן דרוש מעקב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה ענקית!!!יפעת04/06/2008
הנני רוצה להודות לד"ר דוד בן מאיר, על הטיפול המסור בבננו אשר עבר ניתוח Pyeloplasty לפני מספר חודשים. היחס המסור, המעקב הצמוד והמענה לכול שאלותינו, נתנו לנו את התחושה כי אנחנו לא לבד ועל אף הסיטואציה הלא קלה של ניתוח ואישפוז, עברנו את זה ויצאנו מחוזקים.
כן ירבו רופאים כמוהו, ושוב- תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפעמים עדיף להודות אישית לרופא
עידו05/06/2008ולא להתחנף באינטרנט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש לא התחנפות!!
יפעת08/06/2008עידו היקר...
א. כמובן שהודינו לרופא אישית............
ב. מדוע זוהי התחנפות להודות למישהו באינטרנט? האם מדיום זה נועד רק לתלונות והכפשות?
לפעמים, עידו, עדיף לא להגיב אם אין משהו חשוב וחכם לומר...........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
עידו08/06/2008את צודקת איתך הסליחה זה לא היה במקום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחיתשחר03/06/2008
שלום רב
אני ביצעתי איסוף שתן ושמתי לב שבמשך היום הייתי נותן שתן בנפחים של 150-200 cc
בכל כמה שעות ולעומת זה בלילה קמתי פעמיים ובכל פעם נתתי 450 cc
רציתי לדעת האם זה מראה על בעיה בקיבולת של השלפוחית ?
והשאלה השניה היא האם זה משנה שביום כמעט ולא נתתי שתן ורק בלילה יצא לי
או שרק הכמות הסופית שנתתי ביממה היא הקובעת לגבי תפקודי הכליות?
אני מודה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שחר
ד''ר עמוס נאמן03/06/2008בן כמה אתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בן 17
שחר04/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שחר
ד''ר עמוס נאמן06/06/2008אתה מתאר פה תמונה חלקית בלבד ולכן לא אוכל לענות על שאלתך.
מדוע ביצעתה בדיקת שתן כמותי ? כמה סה"כ שתן נתתה ביממה ? האם קיימות דחיפוות ותכיפות ? אלו חלק מהשאלות שאתה אמור לענות עלינם. אני ממליץ שתפנה לאורולוג ותעבור בירור והסבר נאותים. אני לא חושב שכאן זה המקום לבירור מסוג זה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורך לשתן בלתי פוסק ואיבוד שליטהניסן02/06/2008
בתי בת שש. עד לפני כשבועיים לא היתה לה שום בעיה עם שתן.
בשבועיים האחרונים החלה ללכת כל הזמן לעשות פיפי כאשר ברוב המקרים לא יוצא יותר מכמה טיפות. במקרים אחרים היו מספר פספוסים קטנים (דקה אחרי שהיתה בשירותים ולא הצליחה). נראה כאילו היא אבדה את התחושה מתי יש לה באמת פיפי.
הילדה לא מתלוננת על כאבים ונראית שמחה כרגיל. כמו כן היא ישנה לילה שלם ללא בעיות.
עשינו לה בדיקת שתן במעבדה וכל הערכים יצאו תקינים.
מה יכולה להיות הבעיה? מה עוד ניתו לבדוק?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ניסן
ד''ר עמוס נאמן02/06/2008יכולות להיות סיבות רבות שיגרמו לתסמינים שאת מתארת.
יתכן והתופעה תחלוף לבד, אם התלונות ממשיכות יש לפנות לרופא ילדים כדי להתחיל בירור.
לעיתים טיפול תרופתי לתקופה מסוימת יכול לעזור, לעיתים צריך בירור יסודי יותר.
האם יש עצירות ? אם כן צריך לטפל בה.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידרונפרוזיסחנה02/06/2008
רציתי לדעת האם הידרונפרוזיס בכליות מלווה בכאבים או שמגלים את זה רק באולטרה סאונד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידרונפרוזיס
ד``ר דוד בן מאיר02/06/2008חנה שלום
הידרונפרוזיס שמופיע בצורה חריפה כגון אבן חוסמת בדרכי השתן עלול לגרום כאב ואפילו משמעותי ביותר.
יש לזכור שהידרונפרוזיס הינו מצב בו הכליות מלאות שתן מסיבות רבות ומגוונות.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאבישי02/06/2008
רציתי לדעת האם זה נכון ששתיית מים לפני בדיקות דם לתיפקודי כליה מעלה את ערך הקראטנין
בגלל שתמיד קורה לי שאני מבצע בדיקת דם ולא שותה מהלילה שקודם לבדיקה
זאת אומרת משהו כמו 10 שעות ללא שתיה אז הקראטנין הוא בנורמה ואם אני שותה מים לפני הבדיקה אז הקראטנין עולה קצת רציתי לדעת האם יש קשר לשתיית מים לפני הבדיקה?
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם
ד``ר דוד בן מאיר02/06/2008אבישי שלום
באנשים שאינם סובלים מאי ספקית כליות סופנית, במצב של התייבשות משמעותית קריאטינין עולה ולא במצב בו הגוף רווי בנוזלים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקפה אצל תינוקסיגי01/06/2008
שלום רב לרופאים!
מאיזה גיל אמורה להופיע זקפה אצל תינוק ובאיזו תדירות?
בתודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקפה אצל תינוק
ד``ר דוד בן מאיר02/06/2008סיגי שלום
זקפה מופיעה כבר אצל יילוד, וודאי שאינה קשורה במין. תדירותה משתנה ואין על-כך נתונים שאני מכיר.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרותצביקה01/06/2008
אני בן 30 ורציתי לדעת לגבי היצרות בשופכה האם ההיצרות הולכת וגדלה עד מצב של סתימה מלאה (וזה מובן מסוכן מאוד)? אם כן, האם התהליך יהיה הדרגתי, כלומר אראה את זרם השתן הולך ונחלש לאורך חודשים וימים עד כדי מצב שבו אחוש צורך עז להשתין אך דבר לא ייצא? עוד בעניין זה: בחודש האחרון פחת הצורך שלי להשתין. בעוד שלפני כשנה הייתי רץ להשתין כל הזמן, לאחרונה אני שותה ושותה אך מטיל שתן רק כעבור שלוש או ארבע שעות וגם אז הכמויות קטנות (וגם הזרם חלש). אין שום כאבים או בעיה, רק פחות שתן. האם זה יכול להיות קשור להיצרות, או שמא ההיצרות מונעת רק יציאת שתן אך לא את ייצורו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות
ד``ר דוד בן מאיר02/06/2008צביקה שלום
מציע שתפנה לפורום אורולוגיה של מבוגרים היות שכאן אנו מטפלים בילדים
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפין נכנס פנימהנינה30/05/2008
שלום רב,
בני בן חמישה וחצי חודשים, רב היום איבר המין שלו נכנס פנימה. חשוב לציין שבני סובל מרפלוקס קיבתי וושטי ועל כן ישן על מזרון מיוחד עם הגבהה שמחייב קשירה {כמו חיתול} ובכל בוקר כשאני מחתלת אותו אני מבחינה גם באשכים מכווצים, כאילו עלו למעלה. רופאת הילדים אומרת שזה מסתדר עם הזמן ואין מה לעשות כרגע.
האם התופעות הללו שכיחות? מתי יחלפו? האם המזרן גורם לכך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נינה
ד''ר עמוס נאמן31/05/2008קשה לקבוע במה מדובר בלי בדיקה.
ככל הנראה מדובר ב- concealed penis, מצב שבו הפין חבוי עקב ריבוי שומן . בד"כ כאשר מתחילים ללכת, מתחילים לאבד חלק משומן זה ויש שיפור במצב.
ככל הנראה למיטה אין קשר למצב זה.
שוב חשוב להדגיש שבלי בדיקה קשה לקבוע במה מדובר.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות במאטוסמרינה28/05/2008
שלום רב ,
בני בן 3 ושלושה חודשים ,זה מס' חודשים ששמתי לב שהוא נוגע לעיתים קרובות בפין
פניתי לאורולוג והוא ציין שזה היצרות במיאטוס והפנה אותנו לניתוח .
אני מאוד מודאגת מאחר ולא שמעתי על כך מהסובבים אותי ,לא מכירה את הבעיה ולא רוצה למהר לעשות ניתוח בלי לשאול לפני כן ולדעת קצת יותר .
יש לי מס' שאלות:
האם חייב לעבור את הניתוח או שזו בעיה שיכולה להיפתר במשך הזמן ?
האם יש דרכים אחרות לטפל בזה חוץ מניתוח?
האם זה מסוכן והאם הניתוח דחוף?
האם יש סיכונים בניתוח כזה?
אציין כי כאשר אנו שואלים אותו האם כואב לו הוא אומר שלא וכן בזמן מתן שתן לא מתלונן
על כאבים .
אשמח מאוד לקבל את תגובתכם
אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מרינה
ד''ר עמוס נאמן28/05/2008מדובר בממצא שכיח אצל בנים נימולים.
לעיתים גורם לזרם שתן דק ולעיתים לזרם שתן "מפוזר" כך שהאסלה נרטבת.
הניתוח נחשב לניתוח קל ונמשך כ- 15 דקות. נעשה בהרדמה כללית.
אם באמת מדובר במיאטוס מוצר (אפשר לאבחן ע"י בדיקה) אז הממצא לא יחלוף ללא התערבות ניתוחית.מידת היצרות המיאטוס זה בעצם סקלה (מהיצרות קלה עד היצרות בגודל ראש סיכה).
הניתוח לא מוגדר כניתוח דחוף אך רצוי לבצעו בהקדם
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)