מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול שמרניmichal31/03/2008
מה כולל טיפול שמרני בהרניה חוץ ממנוחה?
האם כדאי לעשות תרגילים כלשהם, או להפך- להימנע כמה שיותר מהעלאת לחץ תוך בטני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמרני
ד''ר דוד נויפלד07/04/2008כבר דיברנו בנושא הזה כאן.
אין טיפול שמרני לשבר.
יש "טיפול" שומר כלומר להשתדל לא להחמיר המצב בעיקר להמנע מהעלאת הלחץ התוך בטני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח בקעעדי31/03/2008
שלום ד''ר
עברתי ניתוח בקע לפני שבוע בדיוק
יומיים לאחר הניתוח החל להופיע לי לאורך החתך של הניתוח מן גוש די גדול...בגודל החתך
הגוש מאד בולט ומרגישים אותו מאוד כשאני נוגע בו
האם זה דבר טיבעי בתהליך הריפוי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח..
ד''ר דוד נויפלד07/04/2008הכתובת לשאלה זו הוא המנתח.
נשמע כמו המטומה, הצטברות דם ונוזלים בפצע הניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע ותיקחגית30/03/2008
לאבחון מצב בקע ותיק מניתוח קיסרי רוחבי (מעיים מחוץ לדופן הבטן) המועמד לניתוח. האם נדרש CT או MRI מה נותן יוצר מידע
מה הסיכונים בניתוח של בקע גדול של 10+ שנים המצוי מחוץ לדופן ולא חוזר למקומו בשכיבה
האם סביר בכלל לנתח את זה? או שהסיכונים גדולים מידי?
גיל 50 , בריאה בדר"כ. קצת עודף משקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע ותיק.
ד''ר דוד נויפלד07/04/2008עם הזמן הוא יהיה יותר ותיק ואת תהיי יותר צעירה!
במצב שאת מתארת המעיים נמצאים בסכנה פוטנציאלית ולכן רצוי לתקן.
התבחינים הנוספים הם קישוט בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר טבורי בהריוןמירב30/03/2008
בהריון הראשון הרופא איבחן אצלי שבר טבורי אשר נוצר כבר בתחילת ההריון. לא סבלתי מכל כאבים. גם בהריון השני לא סבלתי מכאבים במקום. עברי הבעיה היא רק אסטתית (בעיקר בבקיני בקיץ). אני כבר 10 חודשים אחרי הלידה השניה, אבקש לדעת- כיצד ניתן לתקן את המצב והחזיר את הטבור שלי למה למראהו לפני ההרינות?
אם אתקן את הפגם האסטתי כעת, האם בהריון הבא אסבול שוב משבר טבורי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בטבור.
ד''ר דוד נויפלד07/04/2008בכדי לתקן את הפגם האסטטי יש לתקן את השבר.
אם הוא יתוקן כראוי, הוא לא אמור לחזור, גם לא בהריון נוסף 0בתנאי שיהיה לו מספיק זמן להרפא כראוי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בבטןAVI27/03/2008
ד"ר שלום
אחותי צריכה לעבור ניתוח של שבר בבטן ואני בלחץ אשמח אם תסביר לי בדיוק מזה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבטן-איפוא?
ד''ר דוד נויפלד27/03/2008שבר בדופן הבטן יכול להיות ראשוני או שניוני.
כאשר שניוני - על רקע של ניתוח בטני קודם, מסיבות שונות יכול להתפתח שבר בצלקת הניתוחית. אם מפריע - הפתרון הוא תיקון כירורגי, ניתוח.
כאשר ראשוני - השכיח ביותר הוא שבר טבורי וגם אז, באם מפריע, הפתרון הוא כירורגי. יש שברים נוספים בדופן הבטן ובכולם כאשר הם סימפטומטיים, מצריכים ניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע טבורי והריונותאני24/03/2008
שלום,
בהריוני השני אובחן אצלי בקע טבורי. ב-US הוא אובחן כבקע קטן (1 סמ. בערך)
היו לי קצת כאבים (הרגשה של מתיחה חזקה) במשך החודשים האחרונים,
אחרי הלידה הכל נשכח ונסלח...
מה שקורה הוא שהחלטתי לראות איך אתמודד בהריון הבא,
וההריון הבא הגיע, והבקע הציק בערך בחודשים חמישי-שביעי בעיקר.
וחוזר חלילה- אני עכשיו בהריון רביעי, הבקע נסבל בהחלט, אולי אפילו מציק פחות מבהריון הקודם. כואב לי רק אחרי עמידה ממושכת וכד'.
ושוב- אחרי הלידות אני ממש שוכחת ממנו.
השאלה שלי היא האם יש סיכונים בהשארת המצב הזה? מבחינתי הסבל לא נורא כל כך, ולא מצדיק ניתוח (מבחינתי כמובן). יש סיכונים בלהסתובב כך? האם צריך לעקוב אם הבקע גדל?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד25/03/2008כל זמן שלא נורא מפריע אפשר לחיות עד ש...יהיה סיבוך ויכלא. אז תזדקקי לניתוח דחוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו בקע סרעפתייוני23/03/2008
שלום, יתכן שיש לי בקע רעפתי, אני לקראת ביקורת אצל הרופא אך רציתי לדעת מהו בקע סרעפתי ומהן דרכי הטיפול בו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי..
ד''ר דוד נויפלד25/03/2008לפני ששואלים כדאי לבדוק.
עניתי על שאלה כזו לפני מס' ימים.
תקרא בבקשה שתי מדרגות מתחתיך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח עם רשתיוני20/03/2008
שלום, האם יש סכנות בהכנסת הרשת לגוף בבקע, האם הגוף יכול לדחות אותה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות
ד''ר דוד נויפלד23/03/2008סכנות תמיד יש.
הגוף ידחה הרשת באם היא תזדהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה סרעפתיתנורית17/03/2008
שלום, ותודה מראש,
בת 52 שסובלת לאחרונה מצרידות ותחושות לא נעימות באזור מיתרי הקול, לאחר שרופא אף אוזן וגרון וכן מרפאה בדיבור לא הצליחו לשנות את המצב הופנתי למחלקת גסטרו,
עברתי בדיקת אנדוסקופיה וזהו הממצא שהתקבל:
ממצאי הבדיקה: irregular z line with sliding hiatal hernia
אבחנה: hoarseness
אבחנות הבדיקה: hiatus hernia
אודה לכם מאוד אם תוכלו מעבר להסבר שקיבלתי קצת לפרט לי משמעות התוצאות ואפשרויות טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע סרעפתי
ד''ר דוד נויפלד18/03/2008זה לא בדיוק במוקד של הפורום הזה אבל...
בקע סרעפתי בדרגות קלות הוא מצב שכיח באוכלוסיה. במקרים מעטים יש אי ספיקה של סוגר הוושט/קיבה ואז תוכן קיבה כולל מיצי קיבה עולים בחזרה במעלה הושט עד כדי גירוי הגרון ואפילו גירוי צינור הנשימה והריאות. מיצי הקיבה מגרים את דרכי הנשימה ויכולים לגרום לצרידות, שעול ואף דלקות ריאה חוזרות. הטיפול הראשוני הוא ניטרול מיצי הקיבה בעזרת תרופות, חינוך החולים לא ללכת לשכב בשעתיים הראשונות לאחר האוכל ובטח שלא אחרי ארוחות גדולות וכבדות ולשון במיטה שמראשותיה מורמים. אם למרות זאת לא עוזר יש צורך בניתוח לחזק הסוגר ולהפסיק את הפליטות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המלומדת
נורית18/03/2008למרות שבדיעבד מסתבר כי זהו אינו הפורום המתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלה16/03/2008
מה היא הרניה של ספורטאי, ומה מרגיש ילד קטן ספורטאי כשיש לו את זה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד18/03/2008שבר של ספורטאים הוא דפקט קל בדופן האחורית של התעלה המפשעתית שיכול להיות הביטוי הראשון של שבר שהולך ומתפתח. בד"כ אצל ספורטאים מקצועיים או חובבים שעוסקים הרבה בספורט ומותחים באופן קביע ומתמיד את המפשעות (כדורגלנים - למשל). מתבטא בכאבים במפשעה ופוגם בתפקוד הספורטיבי, שזה קריטי אצל מקצוענים ואז מצריך ניתוח. לא מכיר את זה אצל ילדים אבל אני מניח שהגבלת הפעילות הספורטיבית תפתור את הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח תוצאות האם בקע?יעל13/03/2008
אין לימפאדנופטייה מפשעתית. כלי דם ראשיים דופלר בגדר הנורמה ללא פקקת.
הודגמו בקעים אינגוינטים דו צדדי עם הרחבת האבעת עד 12 מ"מ מימין ועד 8 מ"מ משמאל.
הריון שבוע 27.
תור לרופא רק עוד שבוע לניתוח התוצאות.
אודה לך על הניתוח האם יש בקע או לא האם הוא כלוא, האם הוא גדול יחסית לבקע.
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות...
ד''ר דוד נויפלד16/03/2008דברנו על ברווזים...
לא נשמע שכלוא ולא נשמע שהבקעים נוראיים. התשובה שלי כמו קודם, לנסות לדחות ולהזהר בינתיים. לא להפעיל מאמץ על הבקעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סליחה על הטעות. הכוונה לשבר,אדם12/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
הבנתי...
ד''ר דוד נויפלד16/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בשר משפיע על יחסי מיןאדם12/03/2008
אני בן 58. עברתי לאחרונה ניתוח שבר במפשעה, וממש מיד לאחר הניתוח התחיל להתגבר הרצון שלי בקיום יחסי מין. לא שיש לי בעיה עם זה, להיפך. מעניין אותי רק לדעת אם יתכן שהצורך המיני התגבר כתוצאה מהניתוח.
בתודה
אדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלוואי...
ד''ר דוד נויפלד16/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימנעות מניתוח שברפרידה10/03/2008
שלום,
אבי, כיום בן 74, עבר לפני 5.5 שנים ניתוח מסובך עקב גידול שנתגלה בראש הלבלב (WHIPPLE PROCEDURE).
הוא הבריא וברוך השם מתפקד היטב. הבעיה היא בקע שנוצר מאז הניתוח.
הוא משתמש בחגורה להפחתת הכאבים - אך לאחרונה הכאבים בלתי נסבלים. למרות זאת, הוא מסרב בתוקף לניתוח כלשהוא. שאלתי היא:
1. האם יש איזושהיא אפשרות אחרת , לא ניתוחית, לפתרון המצב או לפחות להקלה על הכאבים?
2. האם במצבו יש אפשרות לתיקון הבקע בצורה לפרסקופית?
המון תודה, פרידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שבר
ד''ר דוד נויפלד11/03/20081. אין. אם זה באמת מקור הכאבים. מתי היה בבקורת אונקולוגית בפעם האחרונה?
2. לפרוסקופיה זה לא פחות ניתוח. האפשרות וההצלחה והסיכונים תלויים בכמות ההדבקויות שבתוך הבטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לתגובתך:נדב09/03/2008
שאלת אותי אם זה בלט או בקע,מה שאמרתי בהודעתי למטה שבבדיקת הסי טי רשום שיש לי בלט דיסק ב3 מקומות L1-2,L3-4 ובלט עם לחץ על השק ב L4-5.
לאחר תוצאות אלו פניתי לרופא ממוחה של עמוד שידרה.. הבאתי עימי את התוצאות גם על גביי הנייר וגם על גבי הדיסק שקיבלתי,כאשר הרופא הכניס את הדיסק וצפה בתוצאות בעצמו הוא רשום שאין מדובר בבלט דיסק אלה בבקע גדול מצד שמאל בL4-5,הוא המליץ בדיקת mri ולשקול ניתוח לפי ממצאים.
רופא נוסף לאחר מכן שהייתי אצלו אמר שהוא לא בטוח שמדובר בבקע ואין למהר לקבוע.
מה אני עושה במצב מבלבל שכזה?? האם לבצע את הmri?? האם בדיקה זו יכולה לקבוע חד משמעית אם אכן מדובר בבקע או בבלט???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתובת שגויה
ד''ר דוד נויפלד10/03/2008אותם מושגים, גיאוגרפיה שונה. הפורום הזה עוסק בבקעים בדופן הבטן ולא בעמוד השדרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

