מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרניה טבוריתאירנה09/03/2008
אמי בת 74 סובלת מהרניה באזור הטבור,מלווה בכאבים והפרשות.
עניין הניתוח מאוד מפחיד אותה , בעיקר הרדמה מלאה.
לאחרונה קראתי שיש שיטה חדשה לניתוח בהרדמה מקומית.
האם זה יכול להתאים לה?
במה זה תלוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרניה טבורית
ד''ר דוד נויפלד10/03/2008תלוי בשיתוף הפעולה שלה ובגודל השבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה לילדהאתי09/03/2008
בתי בת ארבע וארבעה חודשים , נקבע לנו תור לניתוח מחר באסותא בחיפה
האם אוכל לקבל אינפורמציה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ???
ד''ר דוד נויפלד10/03/2008איזו הרניה? איזה ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפשעהאסף07/03/2008
שלום רב,
אני בן 30, בריאותי טובה ואני מבצע פעילות ספורטיבית פעמיים בשבוע (כדורסל).
מזה כחודשיים אני חש כאבים במפשעה עוד כשאני רק מנסה לרוץ או בכל תרגילי כח שאני מנסה לעשות. ברצוני לציין שהפעם הראשונה שבה חשתי כאבים במפשעה היתה לאחר משחק כדורסל ובפעם זו הכאב לא היה חד ונקודתי כפי שהוא היום אלא הקרין על המפשעה כולה.
שאלותי הן:
1. האם אלו סימנים המעידים על בקע
2. מה גורם לבקע וכיצד ניתן למנוע אותו
3. אם מדובר בבקע האם אוכל לחזור לפעילות סופרטיבית מלאה (פעמיים עד שלוש בשבוע) ותוך כמה זמן לאחר הניתוח
בתודה מראש
אסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובותי...
ד''ר דוד נויפלד10/03/20081. יכולים להעיד...
2. בקע נוצר כתוצאה מחולשה ו/או דפקט בחלק התחתון של דופן הבטן. "למנוע" רק בהמנעות ממאמצים. גם אז, עם הזמן יתפתח הבקע.
3. במקרה כזה תוכל לחזור לפעילות ספורטיבית קלה תוך כשבועיים ולעלות בהדרגה. לצפות לפעילות מלאה תוך חודשיים שלושה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלט דיסק או בקענדב06/03/2008
ראשית שלום לך,
מזה כחמישה חודשים בערך אני סובל מכאבי גב,בחודשיים האחרונים הכאבים התגברו והפכו לעזים וכאבים ביותר.
עשיתי בדיקת סי טי וקיבלתי את התשובות,בסי טי נאמר כי אכן יש לי בלט דיסק על לחץ על השק בגובה L1-2,L2-3,L4-5
כמו כן עשיתי צילום באגן ורשום שיש עדות לסרקואליטיס.ראשית רצתי לדעת מה ההשפעות של סרקואליטיס והאם זה גורם לכאבים??
לאחר צילום הסי טי חזרתי לאורטופד,הוא הפנה אותי לרופא מומחה של עמוד שידרה,כאשר הגעתי אליו הוא ראה את תוצאות בדיקת הסי טי על גביי הדיסק שקיבלתי בבדיקה ,ואמר שכלל לא מדובר בבלט דיסק אלה בבקע גדול מצד שמאל הוא המליץ לבדיקת אמ אר איי ולפני הממצאים לשקול ניתוח.לאחר מכן הופנתי דרך משיהו לרופא ממוחה נוסף רופא צבאי דרך אגב (אני חייל) אבל רופא זה אמר שלא מדובר בבקע אלה רק בבלט קל. עכשיו אני לא יודע מה לעשות האם לעשות את האמ אר איי? מה אני אמור לעשות בשלב זה?? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלבול מושגים
ד''ר דוד נויפלד07/03/2008בקע/בלט של מה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לבקעמשה05/03/2008
ד''ר נויפלד שלום רב!
במסגרת עבודתי אני נדרש להרים חפצים כבדים בתדירות די גבוהה.
לפני מספר ימים חשתי כאב עז באזור האשכים, לאחר שהרמתי חפץ כבד. אולם יום לאחר מכן הכאב חלף. כעובר יומיים הכאב חזר, ואני די מוטרד.
הם יש כן חשש לקילה. מה עליי לעשות על מנת להימנע ממצבים דומים לכך בעתיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש
ד''ר דוד נויפלד06/03/2008חשש יש. עליך להמנע מהרמת חפצים כבדים ואם הכאבים חוזרים או מתמידים, להבדק ואף לבצע US
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע טבוריהילה05/03/2008
אני שנה אחרי הריון תאומים. יש לי שבר טבורי ואני מתלבטת אם לנתח. האם בהריון הבא זה יחזור? האם צריך לחכות זמן עד ההריון הבא לאחר הניתוח? זה נראה נורא מכוער, בטן של חודש שלישי, האם אפשר לעשות שיעורי פילטיס עם חגורה שקשורה מעל הפופיק? האם אפשר להמשיך בריצות והליכות מהירות? אני מורה להתעמלות ומתאמנת כל יו, האם זה מחמיר?תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד06/03/2008מהדברים שלך נשמע שכדאי שתתקני עכשיו לפני שיהיה יותר גדול ואף יותר גרוע.
ברור שמאמץ של שרירי הבטן רק מחמיר הבעיה.
חגורות למינהן יכולות להקל במידה מסוימת אבל לא לפתור הבעיה.
כדאי לתת כחצי שנה להחלמה טובה לפני שתהרי שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשרות לבקע בהריוןיעל04/03/2008
שלום רב, אני בהריון בשבוע 25. מתחילת ההריון כאבים איומים בצד שמאל של המפשעה. בתחילה חשב הגניקולוג כי מדובר בגיד, אולם לפני כשבועיים אמר שיתכן ומדובר בבקע. כיום המצב החמיר ויש נפיחות וא- סמטרייה באיזור המפשעה. שאלותי:
האם מאפיינים אלה הם אכן התנהגויות המתאימות לבקע?
האם הסיכוי לקיסרי גדל כתוצאה מכך? (לידה ראשונה קיסרי לידה שנייה- רגיל)
האם יש טעם ללכת לכירורג כרגע או לחכות עד אחרי הלידה?
תודה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברווז
ד''ר דוד נויפלד05/03/2008הולך כמו ברווז מגעגע כמו ברווז...
זה כנראה זה.
אם אפשר לדחות לאחר הלידה, עדיף אם כי במצבי דחק אפשר לעשות גם עכשיו, אבל עכשיו ולא בשבוע ה-38.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקלה לבקע טבורי עם חגורת בטןענת04/03/2008
אני צריכה לעבור ניתוח של בקע טבורי בעוד כשלושה חודשים . בנתיים זה מפריע לי כשאני מתעטשת , משתעלת וכד' . האם אפשר ללבוש חגורת בטן כדי להקל ולמנוע אי נוחות ?
האם זה לא מזיק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקלה...
ד''ר דוד נויפלד04/03/2008אפשר, וזה לא מזיק. אם זה יעזור, למה לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לשבר בטבוראופיר03/03/2008
מזה שלושה ימים אני חש מעין "צריבה" או מתיחה באיזור הטבור. הלכתי היום לרופא המשפחה שבדק אותי ואמר שיש חשש לשבר קל מאוד באיזור הטבור וגם אם כן, הדבר לא מצריך פעילות ניתוחית כרגע. הוא הפנה אותי לכירורג על מנת לקבל חוו"ד מדויקת יותר ולהימנע כרגע ממאמץ. שאלתי היא: אני בחור צעיר שמתאמן בקביעות בחדר כושר ועובד בעבודה שבחלקה מצריכה מאמץ פיזי... מה אני עושה? גם אם זהו שבר קל מה אני יכול לעשות בכדי להמשיך כרגיל את שגרת החיים שלי? אם אכן יתגלה שבר האם לפרוסקופיה היא אפשרות ותוך כמה זמן אוכל לחזור לפעילות מלאה? אודה מאוד לתשובתך המהירה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש...
ד''ר דוד נויפלד03/03/2008קודם כל תיבדק כפי שהומלץ.
אם אכן יש שם שבר, כדאי להמנע ממאמצים.
למה בדיוק לפרוסקופיה לשבר כזה קטנטן? במקום חתך אחד קטן תגמור עם שלושה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלידור02/03/2008
הקטנה שלי נולדה עם פופיק בולט
נאמר לנו שנצטרך לעבור ניתוח.
באיזה גיל מומלץ לנתח?
היא בת שנה ו-8 חודשים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד03/03/2008זה לא בוער.
כשנוח לכם.
כדאי להיוועץ בכירורג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדאי לנתח בקע טבורי שאינו כואב?ליאת28/02/2008
אני שלושה חודשים לאחר לידה. לפני מס' ימים ביצעתי כפיפות בטן וגיליתי שהטבור צונח למטה בעת המאמץ, ויש לי שם מעין חור. הלכתי לרופא משפחה שציין כי אכן המדובר בבקע טבורי והפנה אותי לכירורג.
ברצוני לדעת האם כדאי לנתח את הבקע למרות שאיני חשה כאבים ?האם לא כדאי לחכות לאחר שאסיים ללדת, ורק אז לעבור את הניתוח, מתוך התובנה כי הוא עשוי לחזור שוב בהריון עתידי.
האם מותר לי לבצע כפיפות בטן , או שמא זה עלול להחמיר את הבקע?
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד01/03/2008כל התשובות נכונות.
מהסוף: מאמץ יתר של שרירי הבטן יכול אכן להחמיר הבקע ואף לגרום לכליאה.
אכן הריון אף הוא יחמיר הבקע וגם אם תוקן יכול לגרום לחזרה.
אם כרגע אין סימפטומים אפשר לחכות אבל להזהר בגבול הפרמטרים שהגדרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע תבורימורן27/02/2008
לפני כשבוע וחצי עברתי ניתוח הכאב בצד ימין של התבור חזק כאילו יש "אבן" בבטן ומאוד צורב אני צריכה ללחוץ כדי שלא יכאב ואני מתהלכת ממש כפופה. הלכתי לכירוג שיבדוק והוא אמר לנוח עוד שבוע שבועיים וזה הרשת שבבטן... נראה לך מצב זה נורמלי וסביר או לבדוק שוב עם צילומים או אולטראסאונד וכו? אשמח לחוות דעת הרבה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד28/02/2008רוב הסיכויים שזה יסתדר עם הזמן.
בכל מקרה, אין טעם למהר ולעשות בדיקות מסובכות שכן, גם אם קרתה תקלה, היא לא תטופל (תנותח) כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע ?רונית25/02/2008
בתי בת 5 שנים, לאחרונה שמתי לב למין בליטה מעל איבר המין (מעין ג'ולה), כאשר נוגעים בבליטה היא נרתעת, כששואלים אותה האם כואב לה היא לא אומרת.
האם זהו בקע ? אם כן, מה עלי לעשות ?
אודה לתשובה מהירה. אני מאוד לחוצה וטרודה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע?
ד''ר דוד נויפלד26/02/2008יכול להיות.
יש להבדק ע"י כירורג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בטבורקרן24/02/2008
אני לאחר שתי לידות בניתוחים קיסריים, הלידה האחרונה הייתהי כ- 4 וחצי חודשים. כחודשיים לאחר הלידה חזרתי לפעילות גופנית אליה הייתי רגילה קודם ההריון (אימונים אינטנסיביים הכוללים כפיפות בטן פעמיים בשבוע). מאז מדי פעם כיומיים אחרי אימון הכולל כפיפות בטן יש לי כאבים באזור הטבור, אשר חולפים אחרי מספר ימים. יש לציין כי הם לא באים אחרי כל אימון. האימונים שלי הם בעיקר פעילות אירובית מאומצת (שלוש-ארבע פעמים בשבוע) וכן אימון משקולות.
האם יש קשר בין הדברים ובין הניתוח הקיסרי לכאבים והאם זה ייתכן כי זה בקע או הרניה?
למי עליי לפנות לשם קבלת איבחון, רופא נשים או כירורג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בטבור
ד''ר דוד נויפלד26/02/2008גם זה וגם זה יכולים להיות נכונים.
כדי לאשר או לשלול בקע טבורי עליך להבדק ע"י כירורג.
בכדי לקבל תשובה באשר לניתוח הקיסרי עליך לפנות לגניקולוג שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לבקעלאה24/02/2008
מזה כחודש מידי פעם אני חשה כאב חזק בצד ימין של הבטן עם הקרנה לרגל ימין במיוחד לירך עד הברך בזמן הכאב, זה קורה כאשר אני עושה איזה פעולה של תנועה או משקל כבד או מאמץ.
נבדקתי אצל רופא משפחה ששלל אפנדיציט, הוא אמר לי שיכול להיות שזה בקע או סתם שריר של דופן המעיים שנתפס, יש לציין שכשהכאב עובר כאילו לא היה כלום, אבל בזמן 10 הדקות שכואב הכאב חד מאד גם בדופן הבטן וגם ברגל.
האם לדעתך זהו בקע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד...
ד''ר דוד נויפלד26/02/2008דעתי לא קובעת.
יש להבדק ע"י כירורג ואם יש צורך, לבצע US.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

