מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב לאחר ניתוחבת אל24/02/2008
עברתי ניתוח לבקע תבורי לפני כשבוע ועדין כואבת הבטן ודווקא מצידי התבור . האם מצב זה של הכאב הוא נורמלי לאחר שבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים..
ד''ר דוד נויפלד24/02/2008יש מצב כזה. אם נראה לך חריג, תתקשרי למנתח שלך, שיבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחיצות תיקון בקעענת22/02/2008
ברצוני להתייעץ לגבי נחיצות ניתוח בקע מפשעתי כאשר כיום אינני חשה כאב או אי נוחות . הייתכן שגם בעתיד לא אסבול מכאב ? האם כדאי להמתין למצב בו אחוש כאב שכן הפרוצדורה עצמה כרוכה בכאב וכך גם ההחלמה. תודה ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע אסימפטומטי
ד''ר דוד נויפלד24/02/2008שאלה טובה.
אני כרגע מתלבט עם התשובה כי יש כיום תזוזה מההמלצה הגורפת המחייבת תיקון כאשר מאבחנים הממצא. המלצתי כרגע שמותר לחכות אם כי באיזשהו שלב יצריך תיקון, בטח אם גדל או אם מתחיל להביע עצמו (אי נוחות, כאבים). כמובן, תמיד קיים הסיכון לכליאה וצורך בניתוח דחוף (סיכון מיידי קטן הגדל עם הזמן).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה לאחר נתוח בקע תבוריבת אל דינה20/02/2008
עברתי פעמיים ניתוח קיסרי ועכשיו ניתוח לבקע תבורי האם כדאי להתהלך כמה שיותר ולהתאמץ למרות הכאבים או שההחלמה היו לנוח הרבה ומה הסיכויי שהבקע יחזור שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד24/02/2008אחרי תיקון חשוב להמנע ממאמצים שייפעלו מתח ע"פ התיקון. להמנע מהרמת משקל ובטח להמנע מפעילות הגורמת לכאבים במקום התיקון!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרניה
רונה27/02/2008עברתי ניתוח הרניה לפני כשבוע , מצבי באופן כללי טוב רציתי לדעת
כמה זמן עשוי לחלוף עד שהבליטה בבטן תעלם ומה הסיבה להמצאות אותה הבליטה , ממש באותו גודל טרם הניתוח
\תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרניה
ד''ר דוד נויפלד28/02/2008יש מצב נדיר שהניתוח לא הצליח במיידי וההרניה חזרה. אבל...
ברוב המקרים הנפיחות נובעת מהצטברות נוזלים. אלה או שיספגו ויעלמו עם הזמן או לחילופין יתפרצו החוצה ויתנקזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה אחרי הריון שנייולי18/02/2008
בביקור שיגרתי אצל רופא נשים 3 חודשים אחרי לידה הוא שם לב לפופיק+בליטה תוך כדי התרוממות - ולפי דעתו זאת הרניה. כמובן שסומכת על דעתו :
1. לאיזה מומחה בקופ"ח צריך לפנות לאבחנה והמשך טיפול?
2. אין לי שום תופעות (לא כאבים,לא אי נעימויות וכו') חוץ מבליטה חיצונית(עניין של אסטטיקה)
- האם אני חייבת לעבור ניתוח בכל מקרה (לאחר האבחנה כמובן) או שניתן לחיות עם הרניה במידה והיא לא מטרידה ולחכות עד שיקרה משהו??
3. אשמח אם תסביר בקצרה איך זה קורה בהריון או לידה רגילים ( שני הריונות בשנתיים??)
(אני בת 33 , רזה ובריאה)
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרניה אחרי הריון.
ד''ר דוד נויפלד18/02/2008שבר בטבור הוא דבר די שכיח (פופיק Outy). באזור הטבור יש חולשה טבעית אשר תחת המתח של ההריון עלולה לגדול עד להווצרות השבר. לתוך השבר מתבלט שק שבתוכו יכול להיות סתם שומן אבל לפעמים תוכן של חלל הצפק (הבטן). אם נדחף לשם מעי זה יכול להיות גם מסוכן כי בשלב מסוים יכול להתפח איום על אספקת הדם שלו עד כדי נמק.
בד"כ, כל עוד השבר לא מפריע ואין סימפטומים אין מה למהר. ברם, אם הוא "מכריז" על עצמו ואולי אפילו קורית כליאה צריך לנתח.
כדאי להבדק ע"י כירורג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח הרניהאמיתי16/02/2008
עברתי ניתוח לתיקון שבר/בקע/הרניה מפשעתי בשני הצצדים בשיטה לפרוסקופיה והניתוח היה לפני יומיים. יש לי כאבים ולא קיבלתי משככי כאבים לכן שאלתי היא מה עלי לעשות ואיזה משככי כאבים יכולים לעזור לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח..
ד''ר דוד נויפלד17/02/2008עליך לפנות למנח שלך ולבקש ממנו שירשום לך כדורים נגד כאבים.
להווא ידוע שגם אחרי ניתוחים לאפרוסקופיים יש כאבים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח אפנדיציטרומי13/02/2008
אני כשבועיים וחצי לאחר ניתוח אפנדיציט שבוצע בלפרוסקופיה עדיין כאבים בצד ימין ובחתך בתחתית הבטן,בטן מאד תפוחה הרגשת מלאות,ןלכן קושי לאכול.עלי לציין שיש לי מן "גולה" גדולה בטבור והאזור כואב.אולטרה סאונד בטן תקין.הרופאים שראיתי אומרים לתת לזה עוד זמן אך אני מרגישה שמשהו לא בסדר.בעיקר לאחר שעבר כ"כ הרבה זמן מהניתוח .האם יתכן ש"בגולה" בטבור הינה בקע טבורי? אם כן כיצד אפשר לברר זאת ומה הטיפול? ומה אפשר לעשות בענין הנפיחות והרגשת המלאות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח..
ד''ר דוד נויפלד17/02/2008יכול להיות אבל הכי מתקבל על הדעת שזה הצטברות של נוזלים בחתך. כדי להבדיל ולשלול בקע כדאי לשקול בצוע אולטראסאונד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אשךרויטל13/02/2008
בעלי סובל בשבועות האחרונים מכאבים באזור האשך הימני. האם יתכן כי מדובר בשבר והכאב מוקרן לאזור זה? אם לא, מה יכולה להיות הסיבה? האשך אינו מוגדל. האם עליו להיבדק בדחיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים..
ד''ר דוד נויפלד13/02/2008יכול להיות שבר. צריך להבדק גם ע"י אורולוג וגם ע"י כירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאמץ לאחר ניתוח הרניה חוזראורי11/02/2008
שלום ד"ר נויפלדר
הנני בן 35,לפני כארבעה שבועת עברתי ניתוח בקע חוזר (רשת). רציתי לדעת למשך איזו תקופה מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת ולא שגרתית (הרמת משאות).
בברכה
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ
ד''ר דוד נויפלד12/02/2008כעקרון - ששה שבועות, ברם, עליך להוועץ במנתח שלך כי רק הוא יודע את ה"אמת" - מה היה המצב של השבר ומה מידת סיפוקו מהתיקון ואיך עליך להתנהג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע שחלתייעל כהן10/02/2008
שלום ד"ר
לבתי כבת חודשיים אובחן בקע שחלתי בבטן התחתונה ממש מעל איבר המין.
שאלתי היא מה לגבי אופציות הניתוח? קראתי על אפשרות הלפרסקופיה. האם זה אפשרי בגילה, או שהאפשרות היחידה היא חתך? דבר נוסף שקראתי הוא במידה ויש חתך ישנן 2 אפשרויות: תפירת הרקמות הבריאות או הדבקת טלאי.
אשמח אם תשפוך לי מעט אור על כל הבלאגן שקראתי וכמובן אשמח לדעת מה מומלץ.
תודה רבה.
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע שחלתי
ד''ר דוד נויפלד11/02/2008מה זה בקע שחלתי?
אם הכוונה לבקע מפשעתי שלתוכו גולשת השחלה אזי זו בעיה שכיחה יחסית.
באשר לתיקון, בלאפרוסקופיה ג"כ יש חתכים! בתנוקת אין שום יתרון ללאפרוסקופיה, נהפוך הוא הניתוח הופך ממשהו רוטיני ופשוט למשהו גדול ומסובך. לא מומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע טבורייונתן10/02/2008
שלום, האם יכול להיווצר בקע בלי סיבה לכך? אשתי בהריון ויש חשד לבקע, התור בעוד יומיים,ף האם יתכן כי ללא כל היסטוריה זה יקרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע טבורי
ד''ר דוד נויפלד11/02/2008כן. הדפקט בד"כ מולד רק שעד עתה לא התבטא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסמי07/02/2008
מה קורה בעקבות ניתוח להוצאת הרשת? האם מוצאים גם הרקמה המחזקת את דופן הבטן? האם הבקע נחשף שוב? מה הסיכונים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת רשת
ד''ר דוד נויפלד10/02/2008התשובות הן - כן.
לאט מוציאים רשת אלא אם כן אין ברירה בד"כ בגלל זיהום.
איפוא הרשת הזו ולמה הציעו לך להוציא אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים נפוכיםשאול05/02/2008
אני בחור רווק בן 30 , לפני כשבוע הרגשתי כאבים באשכים והם מאוד נפוכים ,
האם זה שבר , או חלילה מחלה אחרת.
יש לי תור לרופא רק בעוד שבוע ואני ממש חרד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשכים נפוחים
ד''ר דוד נויפלד05/02/2008אינני יודע מה המשמעות של אשכים נפוחים. שבר לא קשור לאשכים.
תצטרך להתאפק עד למועד הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב אחרי ניתוח בקע מפשעתי פתוחגדי04/02/2008
שלום,
לפני שבועיים עברתי ניתוח לתיקון בקע במפשעה (צד ימין, בשיטה הפתוחה, עם רשת).
הכאבים היו במגמת ירידה די מהר, וחזרתי לעבודה מתונה.
לפני יומיים, ברגע של אי תשומת לב, הרמתי משהו לא כבד במיוחד (אני מעריך כ 5-10 קג).
קצת אחר כך התחילו לי כאבים עמומים באשך ימין, שמזכירים את הכאבים שהיו לי לפני הניתוח.
הם נמשכים כבר יומיים.
אין שינוי בצורת האשכים או משהו אחר חריג.
מה זה יכול להיות?
האם יכול להיות שהרשת זזה או שהבקע חזר כתוצאה מתנועה לא זהירה שכזאת?
אני מאד מוטרד.
היות ואוכל לראות את הרופא שלי רק עוד יומיים, אודה על תשובתך המהירה.
גדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטרד...
ד''ר דוד נויפלד05/02/2008כל האפשרויות אפשריות. זה כרגע לא רלבנטי. הזמן יגלה את קלפיו. כרגע אין מה לעשות בלוא הכי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשת מסוג POLYPROPILENEמרים03/02/2008
האם ידוע ברפואה דחייה של הגוף לרשת מסוג POLYPROPILENE שמושתלת בעת ניתוח, האם הגוף יכול לפתח אלרגיה לרשת? האם קרו מקרים שנאלצו להרחיק את הרשת?
.
(הנושא הועלה לפני הניתוח, בעקבות אלרגיה לגומי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשת פוליפרופילן
ד''ר דוד נויפלד05/02/2008נדמה לי שעניתי בענין זה לא מכבר.
פוליפרופילן הלא הוא פרולן הוא חומר סינטטי אינרטי שלא מגרה את מערכת החיסון ולכן גם אין "דחיה" ואף לא אלרגיה. קורים מקרים שיש להסירה - כאשר יש סיבוכים כמו זהום או תפיסה של עצב עם כאבים מתמידים.
גומי הוא חומר מהצומח שיכול לגרות את מערכת החיסון ואזי אף לגרום לאלרגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה דחופה לגבי שבר בטבורמירי01/02/2008
שלום רב,
לפני 4.5 שנים ילדתי את בני השלישי- רק לפני שנה הסתבר לי שיש לי שבר בטבור.
האמת שלא ייחסתי לזה חשיבות למרות שהטבור מאוד בולט.
אין לי כאבים כלל.
לפני חצי שנה הלכתי להתייעצות אצל כירוג ונמסר לי שאם זה לא מפריע לי אין צורך בניתוח- ובכלל הניתוח לא עוזר כי ברוב המקרים זה חוזר שוב.
ביומיים האחרונים יש לי צבע קצת כחול באזור- לא כל כך בולט- ולא רציני.
האם בכל זאת לפנות לייעוץ נוסף?
ובכלל האם יש סיבוך בניתוח שכזה?
חוששת מאוד
אנא תשובתך המהירה,
תודה מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף!!!
ד''ר דוד נויפלד02/02/2008א. בכל ניתוח יכולים להיות סיבוכים.
ב. האם יש כאבים עם השינוי בצבע? בכל מקרה כדאי לפנות להתייעצות בטח אם את מתכננת עוד הריון. אם את לא כבדת משקל והניתוח נעשה נכון, אין סיבה לצפות לסיבוכים והשבר לא צריך לחזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

