מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה חשובה , וקצת דחופהצ'יפופו20/02/2011
אני גרה עם ההורים , ובין השאר מטפלת באב סעודי , שלא שולט בצרכיו. במהלך ההריון חליתי פעמים בשפעת . בפעם הראשונה בשבוע 14 ובפעם השניה לפני שבוע . הפעם הזו היתה מאופיינת בשיעול , חום קל , חולשה וקשיי נשימה וקצת שילשול . האם יש חשש לליסטריה? אם כן , ניתן לעשות משהו בשלב זה ? (אני מחלימה בעזרת תרופות סבתא - כבר אין חום).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה , וקצת דחופה - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/02/2011הסיכוי לליסטריה קטן ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה דוקטור
צ'יפופו21/02/2011הרבה ברכות בכל! :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופס , התכוונתי פרופסור
צ'יפופו21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדאי לקבוע תור ?צ'יפופו20/02/2011
או שחבל להציק לרופא.
בת 40, שבוע 32 . לפני שבועיים נצפה מצג ראש. העובר נע בין פעמיים לשלוש ביום- כנראה ישנה רוב הזמן. אתמול תנועות חדות וחזקות - כמו פרכוסים- כאילו ממש ממש חזק כפי שלא היה קודם. , ואחר כך שקט. מאז היא זזה עוד פעם - מדי פעם-חלושות.
האם לקבוע תור ? או לחכות בסבלנות.
הרי מה כבר הרופא יכול לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם כדאי לקבוע תור ? - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/02/2011לא נראה ע"פ המתואר כי יש בעיה
הקפידי לחוש תנועות עובר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות ליתר קרישיותדנה20/02/2011
במסגרת הבירור במרפאה לסיכון הרופאה התלבטה אם לשלוח אותי לבדיקות ליתר קרישיות בשל השבוע שבו אני נמצאת- 28. היא אומרת שאין כל כך מה לעשות בשבוע כזה.\
אני נמצאת שם בגלל HCG גבוה בחלבון עוברי -4.3 ומעקב גדילה עקב IUGR בהריון קודם.
רוצה לשאול לדעתכם - האם התוצאות משתבשות בהריון? יש טעם לעשות זאת עכשיו או להסתפק במעקב גדילה וזרימות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות ליתר קרישיות - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/02/2011יש מקום לדעתי לברור APLA בלבד בשלב זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון בפסיבי בזמן הריוןאורלי19/02/2011
שלום,
אני בשבוע ה-14 להריון ןלאחרונה הייתי בשתי חתונות כאשר בשתי הפעמים העולם היה מלא עשן והרבה מעשנים סביבי-כלומר נחשפתי לעישון פסיבי למשך 3-4 שעות כל פעם.
האם חשיפה זו יכולה לגרום נזק לאובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון בפסיבי בזמן הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/02/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשירלי19/02/2011
היי ,
ב 20 לינואר (היום היחידי בו קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם בעלי) נכנסתי להריון,בתאריכים הללו הייתי בטיול בארגנטינה ובדיוק יום אחרי שנכנסתי להריון נסענו לטיול גיפים של 5 ימים-טיול זה היה טיול של המון המון טילטולים,טיולי שטח,
חוסר שינה וכ"ו,כיום הנני בהריון וראיתי באחד התוכניות כי כמה ימים אחרי כניסה להריון ישנה חיבור של הכרומוזמוים ושל התכונות התורשתיות המועברות מהאם והאב לאובר (כלומר זה קרה בדיוק שהייתי בטיול גיפים עם המון המון טלטולים)
כמו כן הבנתי שמתרחשים המון תהליכים של כניסה להריון בימים הללו-ואלו ימים שלא היתי רגוע וכן הייתי בטיול גיפים עם המון טלטוליפ
האם הטילטולים הרבים יכולים לגרום איזשהיא בעיה בחיבורה של הכרומוזומים-כלומר שהם לא יתחברו היטב או משהו כזה ויכולה להגרם בעיה כלשהיא לעובר?
האם הטילטולים הרבים (טיול שטח) יכול לגרום לאיזשהיא בעיה בעוברבשלב שבו הייתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/02/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומים וניתוח קיסריאיילת19/02/2011
שלום,
אני בהריון עם תאומים (לא זהים), שבוע 37+2. המובילה במצג ראש והשני כנראה גם (נכון ללפני שבועיים היה לפעמים ראש ולפעמים רוחב).
זהו הריון שני שלי, כשהראשון הסתיים בלידה רגילה.
המטרה הראשונה שלי היא מניעת סיכונים לעוברים. הבנתי שלידות תאומים מסתבכות לעתים קרובות, בעיקר בעובר השני. מאידך, הבנתי שגם בניתוח קיסרי יש סכנות לעובר (מצוקה נשימתית וחתכים מסכין הניתוח).
השאלה שלי היא האם מבחינה סטטיסטית ניתוח קיסרי אכן פחות מסוכן לעובר מלידה רגילה? האם, סטטיסטית, כדאי לי בכל זאת לנסות לידה רגילה, ומקסימום לסיים אותה בקיסרי, או שהדקות מהרגע שמגלים שיש עובר במצוקה ועד שמחלצים אותו בניתוח הן קריטיות ובסופו של דבר יש יותר סיכוי לנזק לעובר מבניתוח קיסרי?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים וניתוח קיסרי - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/02/2011קשה לתת ייעוץ מסודר רק על סמך הכתוב. יש לשקול את ניסיון הצוות וחדר הלידה בט אמורה ללדת
במידה ומעוניינת לצורך ייעוץ מקיף קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפיה למרפאה בסיכוןשרון18/02/2011
הריות תאומים שבוע 25
הופנתי למרפאה לסיכון גבוה
הרופא אמר לי ששם ייתנו לי שמירת הריון ואני צריכה להביא להם טופס של ב.ל
למה לא הוא נותן?
האם אני צריכה להביא טופס לשמירה שהרופא יחתום?
האם ברגע שמטופלת בסיכון גבוה צריכה לקבל שמירה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפיה למרפאה בסיכון - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/02/2011אלו שאלות שיש להפנות לרופא שמטפל בך ולמקפאה בו את מטופלת
הפניה להריון בסיכון גבוה אינה בהכרח מחייבת שמירת הריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםדנה17/02/2011
במסגרת מעקב במרפאה לסיכון גבוה נשלחתי לבירור וירלי (TORCH)
ובנוסף ל-HOMOCYSTEINE מה בודקים בבדיקה הזו?
צויידתי בכל כך הרבה ניירת שרק בבית ראיתי ולא יצא לי לשאול.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/02/2011torch חשיפה לטוקסופלזמה CMV והרפס
הומוציסטאין- מדד עקיף ליתר קרישתיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיום יחסים לפני השראת לידהתמר17/02/2011
שלום לרופאים הנכבדים.
אני מוזמנת להשראת לידה ביום ראשון הקרוב, שיהיה שבוע 38+1 להריוני. אתמול נבדקתי והרושם שנוצר הוא שהתהליך יהיה ארוך למדיי משום שאין תנאי התחלה בכלל: צוואר ארוך מאוד וסגור לחלוטין שייקח זמן לרכך אותו.
האם קיום יחסים בלילה שלפני כן עשוי לסייע במשהו?
אציין כי מספר שבועות אני נמנעת מכך למרות שרפואית קיבלתי רשות, משום שפיזית קשה לי מאוד. הנרתיק "התקצר" (לפחות זו התחושה) והוא מנופח לגמרי מכלי דם בולטים. אבל אם זה יוכל לעזור לי לרכך את הצוואר לקראת לידה אני ארצה לנסות למרות זאת.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיום יחסים לפני השראת לידה - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/02/2011הערך של קיום יחסים מעבר להנאה ולאינטימיות כ"זרז" מוטל בספק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות עובר מוזרותsvetam16/02/2011
שלום רב,
עד שבוע 22 עברתי הריון תקין. בעקבות סקירה מאוחרת עם חשד לעיכוב בגדילה, נוכחות של נוזל פרקרדיאלי, מיעוט מים יחסי וחשד לCMV חוזר עוברת המון בדיקות ומוגדרת סיכון גבוה.
כיום אני שבוע 26+6. לאחרונה התחלתי להרגיש תנועות עובר מוזרות, הדומות לדופק- תנועות חלשות יחסית, אך במקצב קבוע באותו המקום. נמשכות מספר פעמים ולעיתים מספק דקות. כמו שריר שקופץ... האם זהו מצב מוכר? ממה זה יכול לנבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות עובר מוזרות - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/02/2011מצב מוכר
ייתכן על רקע שיהוק עוברי
כל עוד חשה תנועות המצב תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מודאגת17/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימהעידית16/02/2011
אני בשבוע 27 ולאורך כל ההריון סובלת מקושי בנשימה וזה גם בגלל מחיצה באף. כעת הקושי מחריף בעיקר בלילה. האם זה יכול לפגוע בעובר כתוצאה מחוסר חמצן סדיר. לעיתים יש לי תחושה בלילה שקיימות אפילו הפסקות נשימה כלשהם. מה ההשלכות על העובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי נשימה - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/02/2011התלונות שוות בדיקת רופא
אין בעית חימצון לעובר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציריםסיגל16/02/2011
שלום,
אתמול צירים בערך כל שעתיים , צירים נסבלים ..
נבדקתי אתמול בערב- פתיחה 1.5 מחיקת צוואר 80% , במשך הלילה בערך כל שעה צירים קצת יותר חזקים אבל עדיין בגדר נסבל למשך בערך 10 שניות.
שאלתי- באיזו תדירות של צירים צריכים לגשת לבית החולים? אינני רוצה לרוץ לשם "סתם". סליחה על השאלה המוזרה אני פשוט בטראומה מהלידה הראשונה בה כל רגע נבדקתי ע"י כל מיילדת או רופא ונשארתי ערה במשך יום וחצי. בלידה לא היה לי כבר כוח לדחוף על כן אני מעדיפה לנוח בבית עד למצב שבו באמת צריך לגשת.
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
סיגל16/02/2011שבוע 39+1 לידה שנייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/02/2011בהופעת צירים סדירים או דמום או הפחתה בתנועות גשי לחדר לידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תופעה תקינה??אנונימית16/02/2011
שבוע 34
ביומיים האחרונים חשה כאבי בטן מידי בעיקר בבוקר ובערב לפני השינה
פעם
וההפרשות שלי נהיו יותר דלילות בצבע צהבהב
אין לי גרד או צריבה ורק לפני יומיים עשיתי תרבית שיצאה תקינה ובדיקת רופא שראה צוואר ארוך 3.6 ושאני לוחצת הופך ל2.0
והאם מותר לי לקיים יחסי מין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תופעה תקינה?? - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/02/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפס סימפלקס 2 - מבובלבלת לגמריbahura15/02/2011
שלום רב!אני בשבוע 6 להריון.החלטתי על דעת עצמי לבצע בדעקת TORCH ( אני במקצועי מיילדת , לכן חשבתי שזו בדיקה שגרתית לכולן). התגלה אצלי הרפס סימפלקס 2 נוגדני IGM חיוביים.עלי לציין שאין לי שום סימפטומים ולא היו .אני מאוד מבובלבלת מכיוון שהדיעות בנושא חלוקות.חלק מהרופאים אומרים שהדבר נטול סיכון לעובר ויכול להיות בעל משמעות אם יופיעו נגעים בסמוך ללידה.חלק אחר טוען שההרפס עלול לגרום למומים בעובר. הרופא שלי הפנה אותי למרפאה של הריון בסיכון.ברצוני לקבל חוות דעת נוספת חד משמעית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס סימפלקס 2 - מבובלבלת לגמרי - תגובה
פרופ' יריב יוגב15/02/2011אין כל סכנה למומים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום לאחר קיסרילימור14/02/2011
אני 15 יום לאחר קיסרי ועדין יש דימום כמה זמן אמור להיות דימום?? יש ימים שאין כמעט כלום ופתאום יש הרבה ואז למחרת שוב כמעט כלום האם זה תקין??
אציין שאחרי הניתוח הרחם לא היה מכווץ וקיבלתי טיפול לכיווץ הרחם וביום חמישי האחרון הייתי בביקורת הכל היה תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום לאחר קיסרי - תגובה
פרופ' יריב יוגב15/02/2011שאלתך אינה תואמת את נושא הפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
