מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מי שפיר לאחר דילול עובריםיעל30/04/2011
שלום, אני בת 34. הריון ראשון, לאחר טיפולים ללא IVF, הריון תאומים שהחל כשלישייה. עברתי דילול לשניים. שקיפות עורפית סיכון 1:2500 בקירוב לשתיהן, סקירת מערכות תקינה לחלוטין אצל אחד מהנחשבים ביותר. אין רקע של תסמונות או מחלות גנטיות במשפחה.
1. אשמח לדעת מה עמדתכם לגבי מי שפיר במצב זה. הייתי בטוחה שאעשה, אך לפתע אני מודאגת בגלל שזה רחם לאחר דילול והעובר עדיין בספיגה....
2. אני עובדת בעבודה בתנאי לחץ הרבה יחסית על הרגליים. מאיזה שבוע מומלץ לקחת את הדברים לאט יותר, ומתי להפסיק בכלל לעבוד?
3. מתי מומלץ להפסיק קיום יחסי מין?
סליחה על כל השאלות פשוט מקבלת הרבה מידע סותר ורוצה להחליט כמו שצריך.
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר לאחר דילול עוברים - תגובה
ד''ר אלי רימון01/05/20111. אשמח לדעת מה עמדתכם לגבי מי שפיר במצב זה. הייתי בטוחה שאעשה, אך לפתע אני מודאגת בגלל שזה רחם לאחר דילול והעובר עדיין בספיגה.... - הנתונים לא מחיבים דיקור מי שפיר.
2. אני עובדת בעבודה בתנאי לחץ הרבה יחסית על הרגליים. מאיזה שבוע מומלץ לקחת את הדברים לאט יותר, ומתי להפסיק בכלל לעבוד? לפי שיקול הרופא המטפל, אין צורך בשמירה אוטומטית
3. מתי מומלץ להפסיק קיום יחסי מין? לפי שיקול הרופא המטפל במהלך מעקב ההריון
סליחה על כל השאלות פשוט מקבלת הרבה מידע סותר ורוצה להחליט כמו שצריך.
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CMV בהיריוןהילה29/04/2011
ד"ר נכבד,
בבדיקת CMV שנערכה בשבוע 6-7 התקבלה תוצאה שלילית.
בשבוע ה-26 התבצעה בדיקה נוספת ותוצאותיה להלן:
CMV IgM (Add-VIDAS) CMV Igm - Positive
CMV IgG - 0.40 borderline IU/ml
CMV IgM - Positive
CMV AVIDITY - Index לא ניתן לחשב
שלושה שבועות לאחר מכן, בדיקה נוספת שתוצאותיה:
CMV IgM (Add-VIDAS) CMV Igm - Positive
CMV IgG - Positive>10 IU/ml
CMV IgM - Positive
CMV AVIDITY - 0.29 Borderline index
1) האם ניתן לשער את מועד/שבוע ההדבקה?
2) מה משמעות מועד זה לגבי העובר?
אודה לך על תשובתך המהירה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CMV בהיריון - תגובה
ד''ר אלי רימון01/05/2011ה-AVIDITY נתון חשוב ביותר
כדאי לחזור על הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cmvשלומית29/04/2011
אני נמצאת בתחילת הריון שלישי. בתוצאות בדיקת הדם שערכתי עם תחילת ההריון נמצא-
cmv igm positive
cmv igg Positive>2.5 IU/ml
cmv avidity 0.69 borderline
הרופא הפנה אותי להריון בסיכון גבוה והסביר שרב הסיכויים שנדבקתי לפני ההריון (משהו עם 0.8) אבל בכל מקרה כדאי לפנות אליהם...
אני חייבת להודות שאני מאוד בלחץ!!!
אשמח לקבל הסברים בנושא.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cmv - תגובה
ד''ר אלי רימון01/05/2011השאלה המרכזית מתי חלית ב-CMV
מהנתונים נראה שזה קרה טרם ההריון אך לא ניתן לאמר בדיוק מתי
ההסב מורכב ובאמת כדאי שתפני לרופא הריון בסיכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון חוץ רחמידחוף נינה28/04/2011
אני קצת חוששת מכיוון שבמשך היום כולו יש לי כאב חד וממוקד בבטן ימנית תחתונה ממש מתחת לצלקת של התוספתן שלי וגם חולשה וסחרחורות הבזקים של שחור כאשר אני משנה תנוחות מישיבה לעמידה (דרך אגב יש לי התקן) הכאב בא והולך אבל כשהוא בא זה ממש כואב!בנוסף הקאתי לפני יומיים והיו לי בחילות אבל המחזור לא מאחר לי למעשה אני אמורה לקבל רק בעוד 4 ימים (בבקשה לא להעליב אותי ולומר שאולי זה כאבי מחזור כי זה כאב שונה לגמרי) השאלה שלי האם ייתכן שהמחזור האחרון שקבלתי לא באמת היה מחזור ושאני צריכה לדאוג? או שאולי זה קשור לדלקת באגן שהיתה לי לפני כחודשיים וחצי (למרות שאז לא יכלתי לזוז ויותר כאב למטה וכאב סוג אחר בבקשה תחזירו לי תשובה אני לא רוצה סתם ללכת לרופא אני לא מתה על בדיקות וגינליות בלשון המעטה-בלי להעליב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון חוץ רחמי - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011לפי מה שאת מתארת כדאי שתבדקי בדחיפות על ידי רופא נשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעשות מי שפיר או לא?עינת28/04/2011
שלום רופאים יקירם,
קיבלתי היום תוצאות של חלבון עוברי שנעשה בשבוע 17.1
התוצאות:
הסיכון ללידת תינוק עם תסמונת דאון במועד הלידה בשילוב גיל ובדיקות 1:397
הסיכון ללידת תינוק עם תסמונת דאון לפי גיל בלבד 1:1127
אני כיום בת 27.5 הריון לאחר ivf ראשון.
רופאה אחת אומרת שהתוצאות תקינה, רופא שני אומר שהתוצאה גבולית, אשמח לקבל חוות דעת מכם.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעשות מי שפיר או לא? - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011אכן גבולית
גשי לשיחה מסודרת עם יועץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעשות מי שפיר או לא? - תגובה
ד''ר אלי רימון01/05/2011תשובה מסודרת תקבלי ביעוץ גנטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת מודאגת ודואגתפופית28/04/2011
אני בשבוע 34+1 יש ליסכרת הריונית שמאוזנת ע"י דיאטה ולשעות הלילה אינסולין במינון נמוך מאד. הקטנה שלי עשתה טובה ולפני כחודש התהפכה והייתה מצג ראש אבל חזרה שוב למצג עכוז. מי יודע/ת מה עושים במקרה כזה שלא תתהפך? הבנתי שלקאת שבוע 35 כבר נהיה להם יותר צפוף שם ברחם ... אתמול הייתי אצל ר. הנשים והיא זרקה לי אם קבעתי כבר תור לניתוח - לא הבנתי על מה היא מדברת .. היא דיברה על המצב עכוז. לעומתה הרופא באסף הרופא שם אני מטופלת במרפאה לסיכון הריון אמר לי שעוד שבועיים אם היא לא תתהפך אז נדבר על זה... אני רוצה לידה רגילה ואפילו בלי אפידרול אז מה עכשיו בעצם מחכה לי והאם יש משהו לעשות? ועוד משהו סליחה על האורך מאתמול יש לי נקודת דם קטנה כל הזמן הייתי בבדיקה אצל הר.נשים והיא אמרה שהכל תקין לא מצאה דימום בבוקר הייתי גם בא.ס. ומונטיור באסף הרופא והכל היה תקין.. היום נקודת הדם ממשיכה ... מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצת מודאגת ודואגת - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011ניתן לשקול היפוך חיצוני בשבוע 37 עם הצלחה של 50% כדי למנוע ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור אחרי לידהאנונימית28/04/2011
שלום
ילדתי ב28.3 אני לא מניקה ולקחתי כדור ישר אחרי הלידה
מתי אני אמורה לקבל מחזור ראשון?
העם אני פוריה עכשיו ויכולה להיקלט להריון נוסף לפני הווסת??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור אחרי לידה - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011בדכ 6-8 שבועות מהלידה
את יכולה להרות ולכן יש צורך באצעי מניעה כבר כעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת באותו עניין בבקשהאנונימי28/04/2011
קראתי כי שילוב של טופמקס ולמיקטל בהריון משפיע התפתחות מערכת העצבים של העובר
ובעתיד קושי בהתפחות הילד - האם יש קשר למערכת העצבים למוח ולאוטיזם?
נכון להיום אני שוקלת לעשות את כל הבדיקות הגנטיות האפשריות אבל אני פוחדת כי המשקל הרב כאן הוא הטופמקס.
אגב, האם במקרה הכי גרוע יכולים לאפשר לי פונדקאית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת באותו עניין בבקשה - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011למיטב ידיעתי אין קשר לאוטיזם
פני ליעוץ גנטי טרום הריוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר רימון -שמרית28/04/2011
תודה על תשובתך
בהריון הראשון הופנתי אלייך בעקבות ההקאות והטיפול היה בנוזלים
האם יש "פיתרון" אחר שנמצא מאז :)?
אני מקיאה הרבההההההההההההה אתמול קיבלתי הפנייה למיון לקבלת נוזלים
אני רק בשבוע 8 ואם ההקאות ימשיכו ככה עוד אני לא יודעת איך אמשיך ככה..
אני יודעת שויטמינים שהוזרקו לעירוי עזרו לי בלשמור ראת הנוזלים בגוף ולא להקיא
כמו שאני שותה עכשיו ומקיאה פי 7 ממה ששתיתי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר רימון - - תגובה
ד''ר אלי רימון29/04/2011לדעתי אין פתרון למצב בו את נמצאת למט החזר נוזלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השימוטו והריוןמיכל27/04/2011
אובחנתי כחולת השימוטו ונמצאת כרגע במצב של דלקת(נוכחות נוגדנים) + תת פעילות של הבלוטה.
קצת לפני ההריון התחלתי ליטול אלטרוקסין ועכשיו כמובן העלו לי את המינון.
כרגע בשבוע 12 להריון.
1. האם אני נחשבת להריון בסיכון גבוה?
2. האם עליי לעשות בדיקות מסויימות/מיוחדות במהלך מעקב ההריון?
3. מה לגבי העובר? סכנה לעובר? מעקב אחר העובר?
4. באיזו תדירות עליי לבוא למעקב רפואי אחר ההריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השימוטו והריון - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/20111.האם אני נחשבת להריון בסיכון גבוה? במידדה קלה
2. האם עליי לעשות בדיקות מסויימות/מיוחדות במהלך מעקב ההריון? מעקב בלוטת תריס כל 3-4 שבועות
3. מה לגבי העובר? סכנה לעובר? מעקב אחר העובר? אם את מטופלת אין בעיה
4. באיזו תדירות עליי לבוא למעקב רפואי אחר ההריון-לפי שיקול הרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מיכל28/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכר 100 גר'דקלה27/04/2011
שלום,
אני בשבוע 6. מחר אני עושה העמסת סוכר מוקדמת 100 גר'. בדף של ההפנייה כתוב שדרושות 8 שעות צום ואילו בפורום סכרת הריון באינטרנט הומלץ לי על 12 שעות צום. מה נכון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר 100 גר' - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/201110-12 שעות זאת ההמלצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרצת בטניתיעל27/04/2011
שלום. אני בת 35 אחרי שתי לידות יחסית צמודות. לאחרונה באולטרסאונד שעברתי עקב מחלת הנשיקה התגלתה אצלי מפרצת בטנית בגודל 2.6 ס"מ. עברתי גם ct שאישר את הממצא. האם במצב כזה מסוכן להיכנס להריון/לעבור לידה רגילה. האם יכול להיות שהמפרצת קשורה להריונות. אשמח לתשובתכם בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרצת בטנית - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/2011למיטב ידיעתי לא קשורה להריון
ממצא כזה אכן מסכן את ההריון כי יכול לגדול במהלך ההריון
אם הממצא יציב ולדעת כירוגים כלי דם יכולה להרות יש צורך במעקב הריון בסיכון גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יעל28/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טופמקס ולמיקטל בהריון.אנונימי27/04/2011
שלום רב !
אני בת 36 , סובלת מאפילפסיה . בהריון הראשון לפני 10 שנים נטלתי רק למיקטל
וילדתי בן בריא , לאחר חודש קיבלתי התקפים חד פעמיים ובעקבותם
התחלתי ליטול גם טופמקס את הקוקטיל הזה לקחתי ועדיין אני לוקחת. לפני 6 שנים נכנסתי להריון, ברירתי עם הנוירולוג האם יש חשש למומים בשילוב התרופתי? ונאמר לי כי יש אחוזים בין 3-5% . והמומים הינם חיצוניים כגון חיך שסוע או בגפיים. נטלתי חומצה פולית והכל כנדרש. ( אגב, ניסיתי לעבור למונותרפיה וזה לא הצליח - כי אומרים שמומלץ להיות רק על תרופה אחת). ההריון היה תקין לידה, קיסרית, התינוק מתוק אבל אחרי שנתיי גילונו שהילד אוטיסט !!!!!
היום אני רוצה להיכנס להריון שוב ואני מלאה בחששות. מה עושים? האם אפשר לעבור לתרופה יחידה אחרת בטוחה יותר? יעוץ טטרולוגי לא נתן לי מענה. מי כן יכול לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טופמקס ולמיקטל בהריון. - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/2011האמת שאין מה לעשות
טיפול תצטרכי לקחת בכל מקרה
למיטב ידיעתי אוטיזם לא קשור לטיפול שקבלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגונות בשילייה.ענבר27/04/2011
במהלך דיקור מי שפיר בשבוע 30 [דיקור שני בעקבות בדיקת CMV] הרופא המדקר ציין נוכחות של לגונות בשילייה.
כמובן שנלחצנו אבל לא הצלחתי לקבל תשובה לגבי מה זה אומר.
זהו הריון שלישי שלי, לא נתקלתי בנ"ל בהריונות הקודמים. 2 ניתוחים קיסרי וגם הלידה הקרובה.
שאלתי: מה זה אומר "לגונות"? האם משפיע על המשך ההריון? על לידה בקיסרי [סכנה לדימום?] ? על אספקת הדם?
מבקשת תשובה + אם ניתן להפנות לחומר/מאמרים מתאימים - תודה רבה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגונות בשילייה. - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/2011ממצא שכיח בשליה שתאר "אגמי דם"
אין משהו שנדרש לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהאנונימית27/04/2011
שלום ילדתי לפני כחודש ימים !
הגעתי לבית החולים לבדיקה שגרתית שבוע 39
ללא צירים ושמה גילו שיש לי פתיחה של 7
הריון היה מוגדר בסיכון בגלל צוואר דינאמי משבוע 22
העם המצב הזה נורמלי??
יש לציין שזה לידה שלישית שלי
כל הלידות במועד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/2011כן, בלידה שלישית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזאת היתה הלידה השלישית שלי
אנונימית28/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



