מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח קיסרי אלקטיבי שבוע 39+4רחל24/01/2011
שלום
ילדתי את בתי בניתוח קיסרי חירום.
לאחר 8 חודשים תודה לאל הריתי שוב.
נקבע לי תור לניתוח קיסרי . הרופא המליץ לי כיוון שעברו 8 חודשים מהלידה להריון חדש והצלקת אולי אל החלימה במלואה.
נקבע יל תור לניתוח קיסרי שיצא בשבוע 39+4 ימים
האם זה בסדר שקבעו יל תור מאוחר כ"כ?
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח קיסרי אלקטיבי שבוע 39+4 - תגובה
ד''ר אלי רימון24/01/2011טני חושב שזה סביר
כמובן שאם תחושי צירים, כאבים בצלקת עלייך לגשת קודם לכן למיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיס והריוןקומנט23/01/2011
שלום רב,
כמובן שלא כתחליף לייעוץ מקצועי, אלא רק כנקודת פתיחה,
נשמח למידע קצר ולא מחייב, במידה ויש בפורום הזה בעלי ידע, במידה ולא לרוונטי - נא להתעלם.
תודה רבה !
1. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)
2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ?
3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס)
4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?)
5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ?
6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ?
7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ?
8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ?
9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ?
10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוליטיס והריון - תגובה
ד''ר אלי רימון24/01/2011על מנת לקבל תשובות מפורטות כפי שבקשת כדאי להסביר יותר על האבחנה שלך , איזה בירור עברת ואיזה טיפול את מקבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה :
קומנט24/01/2011בת 30, ספורטיבית, לא מעשנת, בריאה לחלוטין (למעט הבעיה החדשה),
לפני כחודשיים לאחר ביצוע קולונסקופיה (בשל בעיות מעי) אובחנה כאולצרטיב קוליטיס,
זו היתה אבחנה של הרופא, למרות שתוצאת הפתלוגיה היתה רק דלקת, ללא אבחנה.
(אולי מכיוון שאין אבססים בראש הקריפטות)
ברקע - אבא חולה בקרוהן.
תרופות : כדורי ASACOL כרגע 4-6 כדורים ביום.
לפני כן גם חוקני רפאסל 4 מ"ג למשך כשבועיים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה : - תגובה
ד''ר אלי רימון24/01/20111. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)- כן
2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ? מעקב יותר קפדני כולל ליווי על ידי רופא הריון בסיכון בקופ"ח או בבית חולים+ מעקב רופא גסטרו
3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס) אין הגדרה מדויקת ,כנראה ש 6-12 חודשים
4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?) ללא התפרצויות משמעותיות
5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ? אם התקף חמור יש להמתין מחדש
6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ? 5 מ"ג
7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ? מינון קבוע ללא צורך בהתאמה
8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ? ללא אוטומטית, אם יש החמרה בלבד
9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ? זהות
10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ? לא
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות נוראית בהריון תאומיםתתיאנה23/01/2011
בוקר טוב,
אני בשבוע 10+3 להריון תאומים אחרי IVF .
אני פשוט כל היום מאוד מאוד עייפה . אני יושנת שעות רבות עד שאני מצליחה לנסות ולתפקד, אני מרגישה מאוד כבדה עד שאני זזה לוקח לי זמן , ואני לא כזאת ביום יום שלי.
כל זה בנוסף להקאות המרובות כל יום, למרות שאני לוקחת פראמין כדורים ולפעמים נרות .
האם המצב הזה נורמלי - אני כבר נמאס לי אני לא רעננה, אין לי חשק לכלום.
האם זה הולך להגמר ובאיזה שבוע פחות או יותר מתחילים להרגיש שינוי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות נוראית בהריון תאומים - תגובה
ד''ר אלי רימון23/01/2011כדאי להבדק
יתכן שמדובר בתסמונת גירוי יתר לאחר IVF
אם מדובר בהקאות מרובות אזי כל התלונות מאוד מאפינות
תנסי לבדוק אם הסופר פארם ליד מקום מגוריים יש את התכשיר המכיל גם ויטמין B6
דווח שמסייע להקאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקראת לידה שנייה קיצור צוואר רחםשבוע 2923/01/2011
שלום,
אני כרגע שבוע 29 לקראת לידה שניה. לידה ראשונה הסתיימה בלידה שבוע 32 (חודש בפגיה, בלי סיבוכים משמעותיים(לא נמצאה סיבה ללידה מוקדמת).לאחר לידה הראשונה עברתי מס' בדיקות ע"מ לברר למה היתה לידה קודמת (צילום רחם,בדיקת קרישתיות,הידרוסקופיה) והכל תקין.
ההריון הנוכחי היה תקין עד שבוע 26 שנצפתה התקצרות של צוואר הרחם ותוך 3 ימים היתה התקצרות מ37 ל19 ממ. הייתי 10 ימים מאושפזת והיתה התקצרות קטנה נוספת ל16 מ"מ. כרגע אני בבית,מטופלת ב60 מ"ג פרסולט ביום, פרוגסטרון פעם בשבוע בזריקה ושכיבה בבית.(אין לי כרגע צירים) בנוסף באולטרהסאנד נצפה משפך עם פתיחה של 10 מ"מ.
האם 16 מ"מ יכול להעיד את לידה בזמן הקרוב מאוד?מה המשמעות של המשפך של 10 מ"מ?
האם השכיבה במיטה באמת תורמת משהו?
האם יש עוד משהו שניתן לעשות ע"מ למנוע פגיה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיצור צוואר רחם - תגובה
ד''ר אלי רימון23/01/2011מעבר לטיפול שאת מקבלת אין מקום לטיפול נוסף
מנוחה כנראה כן עוזרת
את בהחלט בסיכון ללידה מוקדמת אך את עושה כמיטב יכולתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום לקראת שבוע שמיניאופיר22/01/2011
שלום, היריון ראשון, עד עתה נראה תקין (נצפה שק קטן מכפי שהיה צריך אך עובר תקין עם דופק) היה לי היום דימום בניגוב בשירותים.
האם מצריך בדיקה מחר בבוקר?
תודה, אופיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום לקראת שבוע שמיני - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/01/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום קל בניגוב
אופיר22/01/2011ולא המשיך לאחר אותה פעם...?
האם עדיין כדאי להיבדק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום קל בניגוב - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/01/2011במידה ולרא ממשיך ולא מלווה בכאבים קרוב לוודאי שהכל תקין
כדי לודא זאת בבטחון יש לבצע סונר לתקינות ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום לקראת שבוע שמיני - תגובה
ד''ר אלי רימון23/01/2011קשה לאמר מה מקור הדימום
כדאי לבצע סונר בשבוע הקרוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריוןסמדר21/01/2011
שלום רב, שבוע 31 הריון תאומים אחרי IVF, עובדת כאחות במחלקה מאד עמוסה. לאחרונה חשה עייפות רבה, סחרחורות מדי פעם (אני לא אנמית) והתכווצויות של הרחם שהן מכאיבות מאד אך ללא התקצרות של צוואר הרחם.
בנוסף, ידוע כבר מהסקירה המאוחרת על דיסקורדנסי של בין 20-40% בין התאומים (הפער משתנה מדי מעקב גדילה).
האם לדעתכם יש צורך שאשאר בבית לתקופה עד הלידה לצורך מנוחה?
הרופא שלי אמר כי הוא מוכן לבקש עבורי שמירת הריון אך אינו חושב שאני עומדת בקריטריונים לכך. האם זה נכון? (אין לי יותר ימי מחלה עקב הטיפולים ושתי הפלות לאחר הריונות קודמים).
אשמח לתשובתכם בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/01/2011מציע כי תפני לרופא תעסוקתי לצורך גיבוש המלצות להמשך ההריון במסגרת עבודתך
אינני משוכנע כי יש צורך בשמירת הריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומיםלנה20/01/2011
שלום רב! השאלה שלי כנראה טפשית...
הריון תאומים לא זהים, שתי שליות קדמיות אחת מעל השניה. איך אמורים להתפתח שקי הריון בהמשך, כלומר, האם מצג שלהם ישאר להיות כך - אחד מעל השני (וכתוצאה מזה השאלה, האם עלול להיווצר המצב של לחץ מכני של עובר עליון על התחתון ובעיות?) או שהם במהלך גדילתם תופסים את הרחם באופן שווה אחד ליד השני (כמובן, במקרה והם מתפתחים באופן שווה שניהם)?
תודה על התשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/01/2011כל עובר תופס את מקומו ברחם
אין קשר ללחץ מכני מאחר וגם הרחם גדל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה שלי...
לנה20/01/2011לחץ מכני בזמן עמידה ממושכת בגלל כוח הכובד (ברור, שמי שפיר מגינים על העובר, עדיין...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה שלי... - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/01/2011אין לחץ מכני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפית ובדיקת דםטלי20/01/2011
שלום
בת 28 וסת אחרונה 17.10.10
בוצעה בדיקת שקיפות עורפית ב- 9.1.11 בשבוע 12 + CRL 51.3 mm 1,
רופא הנשים שלי זימן אותי בדחיפות לאור תוצאות בדיקת הדם - סקר ביוכימי(במיוחד בגלל ערך PAPP-A נמוך) להלן התוצאות:
NT-0.96 MOM, 1.00mm
PAPP-A 0.10 MOM
truncated to 0.2 MOM in risk
calculation
PAPP-A 202 mIU/L
Free beta HCG 0.73 MOM, 31.6 ng/ml
סיכון ללדת תסמונת דאון לפי גיל הינו 1/1000
סיכון ללידת תסמונת דאון לפי גיל בשילוב תוצאות בדיקת שקיפות עורפית והבדיקות הביוכימיות הינו - 1/2300 טריזומה 18 - 1/10000
הרופא שלי שלח אותי לאולטרסאונד נוסף אצל מומחה על קול בביה"ח בעוד 5 ימים(תור ראשון) והפנייה לייעוץ גנטי
אני קצת מבוהלת, כשיצאתי מבדיקת השקיפות הרופא שביצע אותה היה מרוצה מתוצאות הבדיקה הראה לי שהשקיפות 1mm ושרואים את עצם האף והשמיע לי את קצב פעימות הלב, מאז בדיקת הדם כל ההרגשה הטובה נעלמה
שאלותיי הן:
האם ערך ה- PAPP-A הוא היחיד שיצא נמוך בבדיקת הדם? ואם כן על אילו בעיות זה יכול להצביע עכשיו/ בהמשך?
מדוע נשלחתי לאולטרסאונד נוסף אצל רופא אחר כשאהיה בשבוע 14 + 1 מה הוא מחפש לראות בשלב זה?
אבקש את דעתך לאור הממצאים הנ"ל
תודה מראש
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית ובדיקת דם - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/01/2011אינני שותף לדאגה
השלימי סקירת מערכות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפסאלמונית20/01/2011
שלום רב ,
ברצוני להיתייעץ עימכם אני ידועה כסובלת ממחלת ההרפס סיממפלס גניטלי כבר כ 5 שנים מתחילת ההריון לא הופיעו אצלי נגעים ודווקא עכשו כאשר התחלתי את השליש האחרון אני נמצאת בשבוע 36 הופיעו לי נגעים על שיפתי הנרתיק ,הייתי אצל הרופא והוא נתן לי טיפול זובירקס כדורים +משחה וקבע כי אני אלד בקיסרי ,שאלתי היא האם חובה ליילד בקיסרי כאשר יש בשליש האחרון ??או שניתן לטפל ורק ביום הלידה להחליט ע"י בדיקה בחדר הלידה כי עד הלידה רוב הסיכויים שהנגעים יחלפו כי לי תמיד יש את זה מקסימום 5 ימים ועובר לי ?ובנוסף במידה וקבעתי ניתוח לשבוע 39/40 והייתה ירידת מים /צירים או כל פעולה שמעידה על תהליך לידה האם זה מסוכן שהמחלה התפרצה בשליש האחרון ?ויכולה להזיק לעובר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/01/2011הדעות חלוקות
אך אם אין כל עדות ביום הלידה לפצעים או תלונות מכוונות אין מניעה מלידה נרתיקית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תבחין מרובע +מי שפיר וגם תפר צווארילו19/01/2011
שלום רב,
אני בת 29 בהריון שני עם תפר צווארי (בהריון ראשון פתיחה 2 ס"מ בשבוע 22 עם תפר חירום, שמירה ארוכה ולבסוף ירידת מים בשבוע 36+3, לידה רגילה וילדה מקסימה טפו טפו) - כרגע בשבוע 18+1 עם עוד עוברית בבטן.
היום קיבלתי תוצאות תבחין מרובע הבאות:
PAPP-A 1.62 mIU/ml 0.40 M0M
AFP 58.9 IU/ml 1.49 M0M
hCG 53.4 IU/ml 1.74 M0M
uE3 1.07 ng/ml 1.05 M0M
INHIBIN-A 474 pg/ml 2.08M0M
NT 1.8 mm 1.45M0M
הסיכון לדאון:
לפי הגיל בלבד: 1:940
לפי הגיל ושש הבדיקות: 1:1000
הסקירה הראשונה הייתה תקינה ולפי השקיפות + גיל הסיכון לתסמונת דאון הייתה 1:2700.
1. האם לאור בדיקת תבחין המרובע היית ממליץ על ביצוע בדיקת מי שפיר?
2. מהי משמעות של אינהיבין גבוה 2.08M0M? ושל hCG גבוה 1.74M0M?
3. האם יש סיכון מוגבר יותר לבדיקת מי שפיר בגלל התפר הצווארי?
בתודה מראש,
לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבחין מרובע +מי שפיר וגם תפר צווארי - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/20111. אין פה ענין של המלצה אלא החלטה שלך לגבי הרצון לבצע הבדיקה בהתאם לנתונים
2. רמות תקינות
3. לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 34 ו- 4 ימים ראש עובר קטןשלי19/01/2011
בבדיקת מעקב גדילה האחרון לפני כ- 10 ימים יש 2 סטיות תקן - ראש העובר קטן וגם המשקל, בטן גדולה יחסית וזאת בסקירה מכוונת למוח הרופא הגדיר את ההריון כ"הריון בסיכון גבוה" האם תקין? ומה ההשלכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 34 ו- 4 ימים ראש עובר קטן - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/2011לא ניתן להתיחס על סמך הכתוב חש צורך בפרטים נוספים רבים
במידה ומעוניינת תאמי פגישת יעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד מתי יש לבצע בדיקת CMVמיכל19/01/2011
שלום לרופאים,
איני מחוסנת מפני הנגיף, עשיתי בדיקה בתחילת ההריון ובשבוע 19, ולא נמצאו נוגדנים. כיום אני בשבוע 34+2, ופתאום מבוהלת מכך שלא עשיתי עוד בדיקות מאז, משום מה הרופא לא שלח אותי. האם יש צורך לבצע כעת את הבדיקה? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עד מתי יש לבצע בדיקת CMV - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/2011לא בהכרח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא, האם תוכל להסביר
מיכל19/01/2011מהם השיקולים לכאן או לכאן ומה היית ממליץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא, האם תוכל להסביר - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/2011חשיפה ל CMV בטרימסטר ה III בד"כ אינה כרוכה בתחלואה עוברית משמעותית
בצידה ומעוניינת בצעי הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקשות רחםדנה19/01/2011
שלום רב
אני בשבוע 25 והיה לי אתמול ארוע שהדאיג אותי -
כשתי דקות לאחר קיום יחסי מין כאבים בבטן תחתונה (מזכירים כאבי וסת) שלוו בהתקשות הרחם - הרגשתי נוקשות בבטן תחתונה ממש אבן.
מה זה אומר והאם מסוכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקשות רחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/2011כארוע יחיד חסר משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאנונימית19/01/2011
לשום אני שבוע 29
יש לי מאתמול בערב כאבי גב תחתון
ומהיום בבוקר לחצים בבטן התחתונה
וכבר יומיים שיש לי סרחרוחות פתאום
אציין שהצוואר שלי דינאמי לפעמים 2.2 ולפעמים 3.7
העם ללחץ למיון או לחכות לרופא???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/01/2011במידה ויש לחצים בבטן תחתונה גשי להיבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בבדיקת שתן כלליתאביטל18/01/2011
שלום. אני בשבוע 34 להריוני. ביצעתי היום בדיקת שתן והחלבון יצא 70. האם זו תוצאה סבירה להריון, או גבוהה מדי?
אציין שני דברים:
א. בהריוני הראשון היתה לי רעלת הריון לאורך המחצית השניה של ההריון, שנבעה כפי הנראה מתרומבופיליה לא ידועה. כיום אני מטופלת בקלקסן ואספירין ולחצי הדם שלי תקינים לחלוטין. (120-130/70) כשבהריוני ההוא היו מגיעים אפילו ל160 סיסטולי.
ב. אני מטופלת באוטרוגסטן וניתן היה לראות שיירים ממנו בכוסית השתן. האם הוא מכיל מרכיב חלבוני שיכול היה לשבש את התוצאות?
מודה לכם מאוד על התייחסותכם.
אביטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בבדיקת שתן כללית - תגובה
פרופ' יריב יוגב18/01/2011כמות החלבון בבדיקת שתן אינה מדויקת
במידה ולחצי הדם תקינים אין משמעות לממצא של מעט חלבון בבדיקה אותה בצעת
לצורך הערכה יש צורך באיסוף של שתן לחלבון אך אינני משוכנע כי יש לכך מקום כעת
התיעצי עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
