מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוטרוגסטן בשבוע מתקדם להריוןמיטל05/09/2010
שלום
אני בשבוע 16, נכנסתי להריון בעקבות הפריה חוץ גופית ואני נושאת עובר אחד
כל זמן ההריון אני סובלת מכאבים עזים בבטן תחתונה ובשחלות
תחילה הוסבר לי שזה בשל הציסטות הרבות שנגרמו מהטיפולים, אך כשהציסטות נעלמו לא נמצא הסבר לכאב.
בביקור האחרון הרופא נתן לי אוטרוגסטן 200, טבליה אחת,פעמיים ביום בשל חשש מהתכווצויות הרחם
אני מודאגת לגבי השפעת התרופה על העובר בטווח הרחוק
האם יש לי סיבה לחשוש? יש מחקרים שבדקו את מתן התרופה בשלב זה של ההריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגסטרון
ד''ר אלי רימון06/09/2010הנוש נבדק ופרוגסטרון נחשב בטוח לעובר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות בהריוןיעל04/09/2010
שלום,
אני בשבוע 33, ויש לי לא מעט הפרשות מהנרתיק במהלך היום.
איך אוכל לדעת אם מדובר בהפרשות בלבד ולא בדליפת מי שפיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי להוסיף ש...
יעל04/09/2010ההפרשות לבנות או שקופות ומקצת מימיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידת מים
ד''ר אלי רימון05/09/2010כדאי להבדק על ידי רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אספרין במקום קלקסן -אפשרי?אור04/09/2010
סובלת מLAC
במהלך ההריון הזרקתי קלקסן ואספרין בכדור,
סוף הריון רק קלקסן 40
הונחתי להזריק קלקסן עד שבוע 6 לאחר הלידה
האם ניתן להחליפו באספרין 100?
אני לא מניקה
תודה מראש על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספרין במקום קלקסן -אפשרי?
פרופ' יריב יוגב04/09/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומה יושבת נמוךמור04/09/2010
שלום
אני בשבוע 22 הריון תאומים. באולטרסאונד לפני יומיים ניצפתה אחת התאומות יושבת מצד שמאל בבטן תחתונה. כבר יומיים שאני מרגישה תנועות ותזוזות מאוד נמוך, ממש בקו שיער הערווה.
האם זה מסוכן?
אני נמצאת בשמירת הריון עם תפר צווארי.
האם יש דרך לגרום לה לעלות למעלה כדי שלא יופעל לחץ על צוואר הרחם?
תודה, מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומה יושבת נמוך
פרופ' יריב יוגב04/09/2010לא. יש לבצע מעקב אחר אורך תעלת צוואר הרחם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד?
אילנה04/09/2010תודה על התשובה.
1) כיצד ניתן לעשות זאת ללא בדיקה וגינלית? (כלומר ללא אולטרסאונד וגינלי או בדיקה ידנית)
2) כל כמה זמן צריך לעשות מוניטור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמור
פרופ' יריב יוגב04/09/2010ע"י סונר וגינלי
בהתאם לתוכנית המעקב של הרופא המטפל מומלץ אחת לשבועיים שלושה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיקור מי שפירלימור04/09/2010
ד"ר שלום
מחר אני אמורה לעבור דיקור ואני גרה בקומה שלישית בלי מעלית במצב רגיל בהריון מאוד קשה לי לעלות והאלטרנטיבה השניה להיות בבית קרקע עם ילדה שיש לה 40 מעלות חום
מה עלי לעשות ? אציין שאני לא מחוסנת ל CMV* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקור מי שפיר
פרופ' יריב יוגב04/09/2010יכולה לעלות ברגל הביתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה דו אונתיתשרון03/09/2010
שלום ושנה טובה,
בהמשך למיליון ההודעות (המעצבנות) שלי.....
הריון IVF שבוע 23+2 עם המטומה, דימום אחרון לפני 7 שבועות בערך
כל הבדיקות עד היום תקינות,
היום במיון עקב הפרשה מימית (אין דליפת מים) ציר בודד ב 20 דק', צוואר רחם 37 מ"מ (לציין שעד לפני 10 ימים צוואר רחם 56מ"מ ב 5 בדיקות אחת לשבועיים)
- ו..... נאמר לי שיש לי שליה דו אונתית.
1. מה זה בדיוק? האם זה שכיח?
2. האם זה משפיע על המשך ההריון לאור מה שהיה בהריון הזה?
3. מה הסיכון בלידה לי או לעוברית?
4. הייתכן שממצא זה לא התגלה באף בדיקה עד היום?
אודה על כל מידע, הרופא לא ממש הסביר ואני די מודאגת.
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה דו אונתית
פרופ' יריב יוגב04/09/20101. שליה של 2 אונות
2. לא
3. קטן יש להזכיר זאת לרופאים בחדר לידה לצורך וידוי יציאת כל חלקי השליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא תשובתכם בדחיפותפועה02/09/2010
אני בת 40 , שבוע 8 לאחר הפלה טבעית ללא גרידא בשבוע 5 (והפלה טבעית בגיל 20 עם גרידא בשבוע 10)
יש לי מנהג מגונה לגרד פצעים עד זוב דם . יש לי פצעים כאלו בראש. אני מגרדת אותם פעם ביום בגלל מתח, ויורד לי דם . לצערי לפני שבוע בערך , גם צבעתי את השיער , ורק עכשיו קראתי שזה מסוכן . האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפועה
פרופ' יריב יוגב04/09/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 38+5 ירידה בערכי סוכרעידית01/09/2010
שלום,
אובחנתי כלוקה בסוכרת היריון בשבוע 26 ומאז מאוזנת היטב בעזרת דיאטה.
בשבועיים האחרונים חלה ירידה בערכי סוכר אחרי צום , מ-85 בממוצע לאורך רוב ההריון לערכים שנעים בין 70-75.
כמו כן, ירידה בערכי סוכר גם בחלקים אחרים של היום, בעיקר אחרי ארוחת הבוקר.
האם הדבר יכול להצביע על בעיה בשליה? האם יש לגשת לבירור במיון? האם יש לשקול גרימת לידה?
הערכת משקל מהשבוע תקינה, תנועות עובר סדירות, מוניטור תקין.
תודה מראש,
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 38+5 ירידה בערכי סוכר
פרופ' יריב יוגב01/09/2010יש להקפיד על מעקב תנועות עובר וניטור עוברי
הערכת משקל ונפח מי שפיר
אין הוכחה כי ירידה בערכי הסוכר מבטאת הפרעה שליתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה וגם-
עידית01/09/2010האם היית ממליץ על יותר מניטור אחד בשבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלה נוספת, סליחה על הסירבול
עידית01/09/2010וממה בעצם נגרמת הירידה, אם כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידית
פרופ' יריב יוגב01/09/2010פעמיים בשבוע
לאור גיל ההריון יש לשקול השראת לידה
הדבר תלוי בהערכת המשקל והתנאים הצוואריים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרחבות תאי מח ופער בגדילהחני01/09/2010
היי,
אני בשבוע 24+4 להריון,
לפני כשבועיים בערך ביצעתי סקירת מערכות מאוחרת והתגלה התרחבות של תאי מוח ופער בגדילה בממוצע של שבועיים,
מאז חשוב לי לציין שאני נמצאת בחרדות , בדיכאון, לילות ללא שינה ובכי ללא הפסקה.וכמעט ולא מתפקדת.
מאז עשיתי מספר בדיקות כגון סקירה מכוונת , אגו לב אובר , ...
אני עדיין במעקב כי אין עדיין תשובה סופית,
האם פער בגילה מסכן את האובר, האם אני צריכה שמירת הריון? ובמידה וכן איך אני יכולה לקבל.
אודה מאוד לתשובתך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התרחבות תאי מח ופער בגדילה
פרופ' יריב יוגב01/09/2010משאלתך לא ברורים הממצאים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיצור צוואר הרחם?יעל31/08/2010
אני בהריון שני, שבוע 31+5 .
לפני כחמישה ימים הייתי במיון עקב תחושה של צירים - בבדיקה נמצאה פעילות רחמית לא סדירה, צוואר אחורי , קוצר במעט וסגור. היום לאחר שחשתי לחצים בבטן תחתונה פניתי למוקד ושם נאמר לי כי אורך צוואר הרחם 16 מ"מ סגור (TVUS) ןשצוואר אחורי מחוק 50% סגור (PV), מצג עכוז, ניטור עוברי תקין ללא צירים. הופנתי למיון ובבדיקה שנערכה לי שם נמצא שהצוואר אחורי, סגור, אין לחץ על הצוואר ואורכו 44 ס"מ ושוחררתי לביתי למנוחה - מה ההסבר להבדלים בין הבדיקות?האם יכול להיות שצוואר הרחם התקצר ואז שוב התארך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיצור צוואר הרחם?
פרופ' יריב יוגב31/08/2010קרוב לוודאי שהבדל נובע ממודדים שונים
לצורך מדידה מדויקת תאמי פגישת ייעוץ במידה ומעוניינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן,גם לי זה קרה
..08/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריוןאילנה31/08/2010
שלום
אני בשבוע 21 הריון תאומים, מחיצה רחמית, דימומים רוב השליש הראשון.
אני נמצאת בשמירת הריון שבה הרופא ביקש ממני להיות במצב של שכיבה או ישיבה רוב היום.
השכיבה לא קלה לי. רוב היום אני יושבת על קורסת טלויזיה, רציתי לדעת האם זה מספיק על מנת לא ליצור לחץ על צוואר הרחם או שמומלץ לשכב יותר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון
פרופ' יריב יוגב31/08/2010אין מניעה מישיבה והליכה מתונה ואין צורך בשכיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אילנה01/09/2010תודה על התשובה.
כפי שציינתי אני בשבוע 21 הריון תאומים עם מחיצה רחמית
האם התשובה רלוונטית גם לשבועות קריטיים יותר, 28 והלאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
פרופ' יריב יוגב01/09/2010כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומים- שבוע 9me31/08/2010
שלום , אני חדשה בפורום ויש לי שאלה.
אני בשבוע ה-9 להריוני,וברחמי תאומים. לאחרונה שמתי לב, וסליחה על התיאור הלא נעים, שיש לי הפרשות נרתיקיות בגוון חום, שלא היו קודם.
ההריון הוא תוצאה של טיפול ivf.
האם המצב תקין ונורמלי ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים- שבוע 9
פרופ' יריב יוגב31/08/2010ללא בדיקה לא ניתן לדעת
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתררונה30/08/2010
שלום רב
אני בת 25, נמצא לי פקטור 5 ליידן לאחר שעברתי תסחיף ריאתי לפני כ5-6 שנים עקב גלולות. לאחר כמה שנים עם קומדין ההמטולוגית שלי אישרה לי להפסיק. השבוע גיליתי שאני בהריון וידוע לי שאני צריכה להזריק קלקסאן. מכיוון שההמטולוגית שלי בחופשה, רופא המשפחה שלי רשם לי 60 מ"ג קלקסאן פחות או יותר לפי משקלי (53 ק"ג), לכמה ימים עד שהרופאה שלי תחזור מהחופשה. רציתי לדעת האם מינון זה אינו גבוה מידי ולא יכול לגרום נזק? שמעתי על מינון מונע של 40 מ"ג ואני קצת דואגת.
אודה לשמוע תשובתך
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר
פרופ' יריב יוגב31/08/2010ישנם הבדלי גישות
מנון של 40 או 60 הוא מקובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבענת30/08/2010
עקב פריחה בגוף רופא עור הפנה אותי לבדיקות דם
מה שיצא חריג זה:
Eosinophils =%14.7
Eosinophils# 1.06 כאשר הטווח עד 0.6
WBC בטווח 7.4
1.האם אותם כדוריות דם לבנות אלו שקשורות לאלרגיה יכולות לעבור את השליה ולפגוע בעובר? רופא עור לא ענה לי על כך.
2.האם ערך זה גבוה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ' יריב יוגב31/08/20101. לא
2. כן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיסיעל30/08/2010
שלום
בת 37 . בשבוע 34 לאחר הפריה הריון שני . הריון ראשון לאחר הפריה הסתיים בשבוע 7
עם אנדומטריוזיס מפושט (בלפרסקופיה הוסרו חלק מהמוקים בשחלות אך נשארו מוקדים רבים באגן "אגן מוסנן"- על פ דוח היתוח
כמו כן בניתוח הופרד הרקטום מהרחם של הידבקות
נראה שבאגן הידבקויות
בסהכ הריון תקין למעט נס פעמים של התקפי כאב ובמון אובחן כתוצאה מהידבקויות.
שאלתי לפני הלידה..
1...האם מצב זה מצריך איזושהא היערכות מיוחדת??
2. כיצד מצבי עשו להשפיע על הלידה???
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס
פרופ' יריב יוגב30/08/2010רצוי לידה נרתיקית
במקרה של ניתוח קיסרי רצוי מעורבות מנתחים מיומנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)