מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היפרדות שליהזיו30/08/2010
שלום,
אני נמצאת בשבוע 29 של הריון שני. הריון ראשון תקין. בחודש השלישי להריון החלו דימומים כתוצאה משיליית פתח.
נכון להיום השילייה עלתה למצב סביר, אך הדימומים ממשיכים. הדימומים מלווים בכאבים קלים והתקשות הבטן. US תקין ולא מראה פתולוגיה. ע"פ הרופא המטפל מדובר, כנראה, בתחילת היפרדות שילייה. אז יש לי מס' שאלות:
האם הגיוני שהדימום מחריף בימים יותר אקטיביים והוא פוחת בימי מנוחה?
האם יש צורך בזירוז לידה? או במתן תרופה להבשלת ריאות? האם נשקפת סכנה לעובר?
האם יש צורך בשמירת הריון?
מה עושים כדי להפחית סיכונים?
אודה על תשובתכם,
זיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרדות שליה
פרופ' יריב יוגב30/08/2010ישנן מספר סיבות לדימום בשבוע בו את נמצאת ואחת מהן הינה היפרדות שליה כרונית
במידה וזו האבחנה יש לשקול שמירת הריון ומתן זריקה להבשלת ריאות העובר
ללא בדיקה מקיפה לא ניתן לדעת
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקצרות צוואר הרחםאילנה29/08/2010
שלום
כיצד ניתן לדעת אם ישנה התקצרות צוואר הרחם או פתיחת קשר צווארי ללא בדיקה גניקולוגית.
הרופא המטפל החליט לא לבצע בדיקה ידנית או אולטרסאונד גניקולוגי, רק בטני. "עדיף להתעסק שם כמה שפחות, לא לקחת סיכונים"
האם באמצעות אולטרסאונד ביטני בלבד ניתן לצפות בצוואר הרחם ובתפר הצווארי?
האם אולטרסאונד רגיל מספיק או שזה חייב להיות אולטרסאונד תלת מימד?
מה עושים במקרה של התקצרות? מנוחה מספיקה או שיש תרופות שיכולות להועיל?
תודה
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות צוואר הרחם
פרופ' יריב יוגב29/08/2010ניתן למדוד גם בסונר בטני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה בשבוע 26+5עדי29/08/2010
לאחר הפריה מוצלחת של 2 עוברים הייתי בהריון עם תאומים.
יש לי אנדומטריאוזיס קשה ומחיצה דקה וגמישה ברוחב של 5 מ"מ ברחם.
בשבוע 24 היתקצר צואר הרחם ל2.2 מ"מ אחרי יומיים היתקצר ל1.43 מ"מ.
בשבוע 26+5 היתה לי ירידת מיים וילדתי בניתוח קיסרי בן שעדיין נילחם במישקל 600ג ובת שניפתרה אחרי 3 ימים במישקל 750ג.
רציתי לדעת אים אני יעבור לפרוסקופיה לנקות את ההידבקויות יהיה לי סיכוי להיכנס להריון בצורה טיבעית כי זאת הבעיה היחידה שיש לי לא מצאו סיבה אחרת לאי פריון.
ואים אני יוריד את המחיצה ואתעקש לבצע קשירה של צוואר הרחם דבר שלא רצו לעשות בהריון הזה, אם יש סיכוי להריון תקין יותר.
בהריון הראשון שלי גם הצואר היתקצר בשבוע 25 אבל הצלחתי לשמור עליו עד שבוע 35 כנראה שזה בגלל שהיה רק עובר אחד.
אשמח מאוד לקבל תשובות
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה בשבוע 26+5
פרופ' יריב יוגב29/08/2010צר לי לשמוע
כדי לתת ייעוץ מסודר יש צורך בפרטים נוספים
המתיני מספר שבועות עג להתבהרות מצב בנך ותאמי פגישת ייעוץ מסודרת לצורך הכנה ותכנון ההריון הבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכוריוד פלקסוסמירי29/08/2010
שלום רב,
אני בהריון עם שלישייה (IVFׂ) , בסקירה מוקדמת גילו אצל אחד העוברים "בכוריוד פלקסוס הימני הודגמו שני ממצאים ציסטיים בגודל 6 מ"מ". אני בת 42. האם הדבר מחייב דיקור מי שפיר?
אודה על קבלת תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכוריוד פלקסוס
פרופ' יריב יוגב29/08/2010לא בהכרח יש להשלים ייעוץ גנטי ולהעריך את הסיכון הכללי בהתאם לבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון באיסוף שתןענבר29/08/2010
שלום,
לפני כ-6 שנים סבלתי ממחלת כליות,
כיום שבוע 35+5, מאז ההחלמה מהמחלה ועד חודש שישי להריון הכליות תפקדו כמעט 100%,
החל מחודש שישי עליה ברמות החלבון בשתן.
באיסוף אחרון 994mg ב24 שעות.
מה הם ערכים "מסוכנים" לחלבון בשתן והאם קיים סיכון בחלבון בשתן בכלל?
כיצד אני יכולה להיות בטוחה שהדבר לא יפגע בי בהמשך לאחר ההריון וכמובן לא יפגע גם בעובר?
האם ישנה סכנה לפגיעה בכליות במהלך המאמץ הכרוך בלידה?
בברכה, ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון באיסוף שתן
פרופ' יריב יוגב29/08/2010מעל 300 mg מדובר בערכים מוגברים. יש לעקוב אחר ערכי לחץ דם וסימני רעלת הריון. התייעצי עם הרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסהדס28/08/2010
שלום רב,
אני נמצאת בשבוע 28, הריון ספונטני ראשון (לא מתוכנן). אני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס (ערכי TSH גבוהים מ-5) אך הורמון ה-T4 נמצא לאורך כל השנים בתחומי הנורמה ולכן הומלץ לי שלא לטפל בינתיים.
בחודש אפריל (תחילת ההריון) ה-TSH ירד לפחות מ-2 אולם בבדיקה אחרונה באוגוסט עלה שוב ל-5.04 יחד עם T4 בתחופ ערכי הנורמה (13).
אני חרדה שמא אני עשויה לפגוע בהתפתחות העובר באופן כלשהו!! האם המדדים שציינתי עשויים היו להסב או עתידים להסב פגיעה כלשהי לעובר??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס
פרופ' יריב יוגב29/08/2010קרוב לוודאי שלא. יש לשקול טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצג עכוזקאיה27/08/2010
שלום,
אני בשבוע 32, הריון ראשון (גיל 34). בבדיקה שביצעתי השבוע, העוברית במצג עכוז, ולמעשה נמצאת באותו המיקום שהייתה לפני כחודש, באלכסון עם הראש בקצהו העליון של הבטן, לוחץ על הצלעות (מבחינת משקל היא באחוזון 30%). אני מרגישה תנועות עובר (כולל בעיטות) כרגיל.
האם הגיוני שהעובר לא ישנה תנוחה במשך חודש?
בזמן ישיבה ממושכת אני מרגישה לחץ בצלעות. אני חוששת שאני מפעילה לחץ על העובר. האם זה נכון?
תודה רבה,
קאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכוז
ד''ר אלי רימון28/08/2010יתכן שהעובר ישאר בעכוז גם עד הלידה
הישיבה שלך לא גורמת נזק לעובר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריון ושמירת הריוןאלין26/08/2010
האם ניתן לקבל שמירת הריון עקב סכרת הריון ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סורת הריון
ד''ר אלי רימון27/08/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסן וחלב הנקהדניתושששששש26/08/2010
בשבוע 39 מטופלת בקלקסן - בהריונות קודמים שלי לא הזרקתי קלקסן ובשבוע 36 כבר היה לי חלב
ואפילו היה נשפך לי די הרבה חלה מהחזה עוד לפני הלידה
ההרירון הזה אני מזריקה קלקסן - ואני רציתי לדעת אם יש קשר לקלקסן ולחלב או לגיל אני היום בת 38 והריון קודם שלי הייתי בת 29 אז אני לא יודעת מי שייך למה מה קשור למה
אני רק רוצה לדעת למה אין לי חלב ואם יש קשר לקלקסן ואחרי לידה אם אני אוכל להניק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה
ד''ר אלי רימון27/08/2010אין קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים להתקצרות צוואראילנה26/08/2010
שלום
אני בהריון תאומים, מחיצה רחמית וסיכון מוגבר ללידה מוקדמת. בשמירת הריון
מהם הסימנים הפיזיים לפתיחת תפר צוואר הרחם/ התקצרות צוואר הרחם?
עוד לפני שאני הולכת לאולטרסאונד, האם ישנם סימנים פיזיים שצריכים להדליק נורה אדומה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיצור צואר
ד''ר אלי רימון26/08/2010את אינך יכולה להבחין בקיצור צואר למעט אם את חשה התכווצויות חזקות ותדירות (צירים)
לכן כדאי לבצע מעקב אורך צואר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית בהריוןדקלה25/08/2010
שלום,
בת 35 , תחילת הריון שני . ברקע הריון אחד וילד בריא. נהגתי להתאמן בחדר כושר במשך שנה. כרגע אני בהפסקה של חודש מפעילות גופנית. רוצה לחזור לפעילות גופנית מהן ההמלצות מבחינת מס' הפעמים בשבוע והדקות המומלצות? אציין שסובלת מקרישיות יתר, מזריקה קלקסאן, הריון קודם הופיעה רעלת לראשונה כשבוע אחרי הלידה. כיום ל"ד תקין.
שאלה נוספת : מהו מינון הפעילות הגופנית המומלץ למניעת סכרת הריון? אני עם עודף משקל קל (BMI 26)
תודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית
ד''ר אלי רימון26/08/2010אין מתכון מדוייק
בכל מכון כושר יש פעילות לנשים הרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 39 מטופלת בקלקסן שאלהדניתושששששש25/08/2010
שלום אני נמצאת בשבוע 39 כרגע אני מזריקה 40 מ"ג קלקסן מכיוון שבהריון ה2 לפני 14 שנה פיתחתי קריש דם בוריד הכליה.
אחרי הריון שני יש לי ילד בן 9 ההריון עבר תקין עם קלקסן.
בבדיקות שביצעו גילו בעיה של פקטור 2 הטרזיגוט - והשאלה שלי כרגע כמה קלקסן אני אמורה לקחת סמוך ללידה ואחריה?
ואם בלידה אני יכולה לקבל אפדורל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות
ד''ר אלי רימון26/08/2010לאחר הלידה 60 מ"ג לדעתי
נראה לי שיש להמשיך קלקסאן עד סמוך ללידה
לדעתי כדאי שתפני לבית החולים בו את מתכוונת ללדת כדי שיוכלו לתכנן את מהלך הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקצרות צוואר הרחםשרון25/08/2010
שלום,
הריון IVF עם המטומה בסמוך לצוואר - כרגע ללא דימומים.
במרפאת הריון בסיכון מדדו 3 פעמים אורך צוואר הרחם 55, 59, 55 מ"מ בשפרש של שבועיים ממדידה למדידה.
היום הייתי בסקירה מאוחרת (אני בשבוע 22) ושם הרופא מדד אורך צוואר 38 מ"מ.
עליי לציין שבחמישי האחרון הגעתי למוקד בגלל לחצים ובמוניטור ראו ציר אחד גדול (20 דקות מוניטור) אז אורך הצוואר היה 55 מ"מ וסגור ממש לפני 6 ימים!.
1.האם ההתקצרות נורמאלית?
2. יש לי התקשויות לא נעימות - יכול להיות שזה משפיע?
3. מה אתה ממליץ לעשות במקרה כזה?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צירים
ד''ר אלי רימון26/08/2010אורך הצואר עדיין תקין
אם יש צירים דחופים כדאי לנוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםענת25/08/2010
אני בהריון שבוע 29
ביצעתי העמסת סוכר 50 ג"ר שיצאה 182.5 מ"ג/דציליטר
הרופא ביקש שאעשה העמסה של 100 גרם
התוצאות:
בצום:79
אחרי שעה ו-6 דקות (בגלל שלא מצאו וריד) 168
אחרי 2 שעות ו-7 דקות (בגלל שלא מצאו וריד שוב) 136
אחרי 3 שעות 94
1.איך יתכן שיצא בהעמסה של 100 כעבור שעה פחות מאשר ב-50?
2.האם יכול להיות שהערכים נמוכים בגלל 6 דקות נוספות.האם יש משמעות לעיכוב בלקיחת דם של 6 דקות?
3.אפשר להגיד שאין סכרת הריונית?
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת
ד''ר אלי רימון26/08/2010הבדיקה תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 28+3 צוואר רחם 29.3 מ"משירה25/08/2010
שלום רב,
אתמול ביצעתי US , צוואר הרחם 29.3 מ"מ. נשלחתי למנוחה בבית לשבוע ימים. לפני מס' ימים מועט אורך צוואר הרחם היה 35 מ"מ.
האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיצור צואר
ד''ר אלי רימון26/08/2010אורך הצואר עדיין תקין
יש צורך במעקב
ניתן לפנות למרפאת מניעת לידה מוקדמת כדי לבצע בדיקה יעודית =פיברונקטין שיכולה לנבא אם תתרחש לידה בשבועיים הקודמים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)