מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לחוצה מאודעינת02/10/2010
אני בשבוע 32.5 בהערכת המשקל התקבלו התוצאות הבאות:
BPD 80.5 מתאים לשבוע32.2
OFD 111.3 מ"מ
Head cir מתאים לשבוע 33.4
AB.Cir 287.9 מתאים לשבוע 32.6
יחס HC\AC 1.05
Femur length 59.6 מ"מ מתאים לשבוע 31
גיל ההריון us 32.3
הרופא טוען שעצם הירך מעט קצרה אך עדיין בגבול הנורמה. האם כך הדבר? (2 סטיויות אם אני זוכרת נכון..)
האם יכולה פתאום להיווצר בעיה גנטית כגון תסמונת גאון?(עשיתי את כל הבדיקות הקודמות חוצ ממי שפיר והכל היה תקין).
האם לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעינת
ד''ר אלי רימון03/10/2010רצוי לגשת ליעות רופא הריון בסיכון
יש להציב ערכי פמור לאורך ההריון
אם סטיה מעל 2 סטיות תקו כדאי לפנות ליעוץ גנטי
הפמור הקצר מכוון להפרעות גנטיות אחרות ולא רק לתסמונת דאון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה
עינת03/10/2010כיצד ייתכן שלא עלו על הבעיה קודם? האם יכולה להווצר בעיה גנטית בשלב זה של ההריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעינת
ד''ר אלי רימון03/10/2010אינני יכול לענות על השאלה הזו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןלימור02/10/2010
מה זאת אומרת? ממליץ להתחסן השריטה ממש שטחית וקטנה לא ירד בכלל דם אני שואלת בגלל שזה בבטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופ' יריב יוגב02/10/2010גשי לרופא להיבדק לצורך החלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןלימור02/10/2010
ד"ר שלום שבוע 22 קיבלתי שריטה בבטן קטנה מצינור נירוסטה של האמבטיה צינור ישן בגלל שזה בבטן יש חשש כלשהו ? אציין בלי שום קשר לפני 7.5 שנים חוסניתי מפני טטנוס אם יש קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופ' יריב יוגב02/10/2010כעיקרון אין מניעה מחיסון טטנוס בהריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעבאנה01/10/2010
שלום
שבוע 16 , מרגישה רעב תמידי... האם תקין ויש לזה הסבר רפואי ?
תודה
א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעב
פרופ' יריב יוגב01/10/2010אופייני להריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןג29/09/2010
שבוע 21 כבר בערך שנתיים נמצא אצלי בבדיקות שתן שגרתיות חלבון בשתן שכרגע התוצאה היא protein 20, האם זה תקין?
זה דורש בדיקות מעמיקות יותר?
חשוב לציין שהחלבון נמצא בשתן עוד לפני ההריון, לחץ דם בדרך כלל נמוך100 על 60
כשעושים לי בידקת סטיק(בדיקת שתן על המקום) בתוצאות לא נראה חלבון
מה זה אומר? זה צריך לעלות חשד לבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן
פרופ' יריב יוגב30/09/2010תקין בהריון
בשלב זה מעקב בלבד
השלמת הברור לאחר הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי קיסרי בבלינסון-איזה סוג חתך?אור29/09/2010
נותחתי בבלינסון בחודש שעבר, לפני הניתוח שאל אותי המרדים אם במקרה אני יודעת איזה חתך ביצעו בי בניתוח קודם, ולא ידעתי מה לענות לו.
מכיוון שאני מתכננת הריון נוסף, כיצד אוכל לדעת איזה חתך בוצע בי לצורך עתידי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עברתי קיסרי בבלינסון-איזה סוג חתך?
פרופ' יריב יוגב30/09/2010בקשי לקבל לידך את דוח הניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפר צווארי נפתח? דחוף!מורן29/09/2010
שלום
אני בשבוע 24 הריון תאומים. בשבוע 14 נעשה תפר צווארי. מאז אני בשמירה. היום הייתי באולטרסאונד. הרופא כתב בסיכום
"אורך הצוואר 29 מ"מ, סגור. תפר ב 1/3 התחתון אוחז"
אני זוכרת שבבדיקות קודמות אורך הצוואר היה 45 מ"מ.
ובפעם אחרת הרופאים מילמלו בינהם משהו לגבי שני תפרים...
האם יכול להיות שהתפר שצמוד לרחם נפתח וכעת הצוואר נאחז בתפר נמוך יותר?
הרופא שלי (שגם עשה את התפר) בחו"ל ואינני יכולה לדבר איתו
בבקשה תענו לי, האם זה סימן מדאיג? מדוע זה קרה?
האם הסיכון ללידה מוקדמת עלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפר צווארי נפתח? דחוף!
פרופ' יריב יוגב30/09/2010מבלי בדיקה מדויקת והערכה סונוגרפית לא ניתן לחוות דיעה
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק רוצה לדעת מהו תפר שליש תחתון?
דנה30/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח קיסרי עקב מצג עכוזחני29/09/2010
שלום רב!
אני כיום בשבוע 35 עם עובר במצג עכוז.
הייתי מאושפזת יומיים עקב צירים ופתיחה של 2 ס"מ מחיקת צוואר רחם 80%.
שוחררתי לביתי עקב הפסקת צירים.
השאלה שלי האם יש סיכוי להגיע לשבוע 40 עם פתיחה כזאת? או שרוב הסיכויים שתתפתח לידה לפני כן?
האם המצב הינו מסוכן? האם עליי להיות מטופלת ביחידה להריון בסיכון גבוה?
אני עדיין סובלת מצירים חלשים ולא סדירים שמתגברים בליילה ונחלשים ביום...ההתלבטות היא האם כדאי במצב כזה לא להיסתכן ולפנות למיון?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח קיסרי עקב מצג עכוז
פרופ' יריב יוגב29/09/20101. כן קשה להעריך
2. לא
3. במידה וצירים כואבים וסדירים דמום או ירידת מיים פני להיבדק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה קדמית נמוכהאלה29/09/2010
שלום רב,
אני בשבוע 16 להריון.עשיתי סקירת מערכות מוקדמת ורופא גילה ש"שיליה קידמית נמוכה מכסה את צואר הרחם בחלקה התחתון".הרופא אמר לי שזה מסוכן, צריך להבדק לעתים ולהמנע לחלוטין מיחסי אישות. אני ממש בפאניקה. התאומים שלי נולדו פגים ויש לזה מחיר.אני לא יכולה שוב ללדת לפני הזמן. מה לעשות? מה לא לעשות? איך להישמר? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה קדמית נמוכה
פרופ' יריב יוגב29/09/2010מקום השליה יכול עדיין להשתנות. יש צורך במעקב סונוגרפי. לא בהכרח קשור ללידה מוקדמת. בשלב זה יש להימנע מקיום יחסי מין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה-מי שפיר בהריון תאומיםאני28/09/2010
הי
הריון ספונטני תאומים לא זהים שבוע 15.
בסקירה ראשונה נאמר שלתאום אחד יש 3 ציסטות בצוואר וקצת נוזל ליד הלב. לשני נקודה לבנה בלב. יועץ גנטי המליץ על דיקור מי שפיר. שקיפות היתה טובה מאוד לשניהם ואין הסטוריה משפחתית של תסמונת דאון. האם זה בהחלט נחוץ דיקור במקרה הזה? וגם, אני רוצה חוות דעת שניה, האם אני צריכה רופא להריון בסיכון או יועץ גנטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר בהריון תאומים
פרופ' יריב יוגב28/09/2010השאלה לגבי דיקור מי שפיר רחבה יותר וכוללת פרטים נוספים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסאז בכתפייםאנה28/09/2010
היי,
שבוע 15 להריון לאחר IVF
האם מותר לעשות מסאז?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסאז בכתפיים
פרופ' יריב יוגב28/09/2010כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיתוי הריון נוסף לאחר ניתוח קיסריאור27/09/2010
עברתי 2 ניתוחים קיסריים. הראשון לפני שבע שנים.השני -השנה. אני מבקשת לדעת מהו העיתוי המינימלי לכניסה להריון נוסף.
(לא קיבלתי הנחיות בבית החולים-חבל שלא מצרפים מסמך כתוב עם הנחיות לאחר ניתוח קיסרי בנושא יחסי מין, והריון -כי מי זוכר.... :-)).
אנא תשובתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיתוי הריון נוסף לאחר ניתוח קיסרי
פרופ' יריב יוגב27/09/2010ההמלצות לגבי נושא זה סותרות וקשורות גם לגילך, שבוע ההריון בו נותחת וסיבוכים נוספים במהלך ההריון. ככלל אנו ממליצים ללדת שנתיים מן הניתוח הקיסרי הקודם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת cgh -אני לא יודעתמירב27/09/2010
בת 29 הריון ראשון , חלבון עוברי +שקיפות עורפית +סקירה מוקדמת תקינות.
בתחילת ההריון היו לי דימומים אשר הופסקו.
מכיוון שגם בצד שלי וגם של בעלי קיים מקרים של פיגור שכלי במשפחה , אך איני יודעת את ההבחנה שלהם , הוסבר לי על בדיקת cgh . בשבוע הבא אני עושה דיקור מי שפיר, אך עדיין מתלבטת אם לבצע את ה- cgh, מה דעתך?
בנוסף , האם בבדיקה זו ניתן לגלות אוטיזם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת cgh -אני לא יודעת
פרופ' יריב יוגב27/09/2010ב1% מן המקרים בהם יש תוצאת דיקור מי שפיר תקינה קיים ערך נוסף לבדיקת CGH.
לבדיקה זו יכולת גילוי של מספר רב של תסמונות הקשורות בפיגור שכלי אך לאו דווקא אוטיזם שאינן מתגלות בדיקור מי שפיר רגיל. בשלב זה משרד הבריאות אינו מממן בדיקה זו ולכן ביצועה הוא על פי שיקול דעתך.בכל מקרה אין בדיקה זו מסבכת או משנה את בדיקת מי השפיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשני27/09/2010
שבוע 33+4
הייתי היום בבוקר בקופ"ח למוניטור ו-US והכל היה תקין
לא בדקו וגינלית או ביטנית.
אחרי שעה בערך ראיתי על הניר טואלט נקודת דם קטנה בגודל של ראש סיכה.
הארוע לא חזר על עצמו.מרגישה טוב ורגיל כמו קודם.
1.האם להבדק?
2.האם מרמז על לידה קרובה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
פרופ' יריב יוגב27/09/2010במידה ולא חוזר אין צורך להיבהל
אם יש כאבי בטן תחושת צירים או הפחתה בתנועות עובר גשי להיבדק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרדות קרומים והמטומהיעל27/09/2010
שלום,
אני בת 38 ויש לי שני ילדים.
כרגע אני נמצאת בשבוע 18.
בשבוע 14 החלו דימומים חלשים שהתגברו ונחלשו לסרוגין, אך לא הופסקו בינתיים.
בהתחלה ראו באולטרסאונד שליית פתח ואתמול בבדיקה אובחן כי היא כבר עלתה מעט.
בנוסף אובחן שיש לי הפרדות קרומים והמטומה בקוטר 5 ס"מ.
כבר חודש אני בשמירת הריון.
אתמול הייתי במרפאה להריון בסיכון והרופאה הסבירה לי את הסיכונים והסיכויים בהריון.
היא אומרת שבגלל הדימומים בדיקת החלבון העוברי לא תשקף את המציאות באמת והיא עלולה להטעות ובמצבי כרגע לא מומלץ בכלל לבצע דיקור מי שפיר.
חשוב לי מאוד לבצע דיקור בגלל הגיל שלי אבל אני כמובן מפחדת לסכן את ההריון.
היא גם אמרה לי לחשוב על אפשרות של הפסקת הריון מחשש ללידה מוקדמת.
לפי מה שאני מבינה אני לוקחת סיכון בכל דרך שאבחר ואני מאוד מבולבלת וחוששת.
חשוב לציין כי שקיפות עורפית וסקירה מוקדמת יצאו תקינות.
ברצוני לשאול :
האם יש סיכוי שהמצב ישתפר (הקרומים יתאחו) ואני כן אוכל לעשות מי שפיר?.
(אני מתפללת שאספיק לעשות בדיקת מי שפיר כשהתשובה תגיע לפני שבוע 24).
האם יש סיכוי שההריון ימשיך להתפתח גם עד שבועות מאוחרים?
האם יש איזה בדיקה מיוחדת או משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את הסיכויים להריון מוצלח ובריא?
תודה רבה מראש
וסליחה על המכתב הארוך
חג שמח, איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרדות קרומים והמטומה
פרופ' יריב יוגב27/09/2010אכן סיטואציה לא פשוטה
לא בהכרח תוצאת החלבון העוברי לא תהיה תקינה
לגבי דיקור לא ברור כמה הסיכון גבוה יותר להפלה בנוכחות המטומה
לצורך ייעוץ מקיף ופרטני קבעי פגישת ייעוץ אישית במידה ומעוניינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' יריב
סיגל27/09/2010גם אני עם אותה הבעייה שבוע 18 עם המטומה ולאחר חלבון עוברי.
רציתי לשאול איך הרופא יודע אם התוצאות של חלבון עוברי הן הנכונות או שהן מוטות ע"י ההמטומה?
הרופא שלי ראה את התוצאות 1:7000 ואמר שאין צורך במי שפיר כי זה רק יכול להזיק(בת 31).
אז איך הוא יודע שהתוצאה הזו היא אמיתית?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלסיגל
פרופ' יריב יוגב27/09/2010אין דרך לדעת אך הבדיקה תקינה. יש לציין כי מספר זה מייצג אך ורק את הסיכוי הסטטיסטי לתסמונת דאון ולא לגבי הפרעות כרומוזומליות נוספות. במידה ומעוניינת קבעי פגישת יעוץ אישית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)