מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תחליף לפרנטל?אילנה20/08/2010
שלום
אני בשבוע 19 הריון תאומים. לא עליתי במשקל מתחילת ההריון, אפילו קצת ירדתי.
אני לוקחת כדור פרנטל ביום. אני לא יודעת מה הבעיה שלי עם הכדור הזה.. בדרך כלל בולעת כדורים ללא בעיה, אך למרות שאני מחלקת אותו אפילו לרבעים- קשה לי מאוד לבלוע אותו. פיזית הוא לא נבלע, כואב בזמן הבליעה וגם כאשר הוא נבלע הוא גורם לי לבחילה ואפילו הקאות מייד עם בליעתו.
האם אופייני בהריון שמשהו באיזור הגרון מתכווץ ומקשה על בליעת כדורים?
האם הכדור פשוט לא מתאים לי?
האם יש תחליף לפרנטל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לפרנטל?
פרופ' יריב יוגב20/08/2010לא בהכרח יש צורך בפרנטל
ניתן ברוב המרים להסתפק בברזל בשבוע זה
התיעצי עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםעדי20/08/2010
האם ישנם סיכונים בסכרת הריון שלא מאובחנת או לא מטופלת?מהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריונית
פרופ' יריב יוגב20/08/2010רבים מאוד
החל מסיבוכים מטבוליים ליילוג עוברים גדולים מוות תוך רחמי וקושי בחילוץ הכתפיים בלידה
וסיבוכים מאוחרים ליילוד כגון השמנת יתר שכיחות גבוהה של בוכרת ויל"ד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילייה נמוכהזהבה20/08/2010
שלום רב
אני בשבוע 32 להריון ראשון, ונאמר לי שיש לי שילייה קדמית נמוכה 12 מ"מ,
כללית מרגישה טוב
האם יש סיכוי ללידה רגילה או שזה בטוח קיסרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילייה נמוכה
פרופ' יריב יוגב20/08/2010שהשליה מרוחקת יות מ 10 מ"מ יש סיכוי טוב ללידה רגילה
יש לבצע סונר בשבוע 36 לצורך החלטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוהקאיה19/08/2010
שלום,
אני בת 34, בשבוע 32 להריון ראשון. לראשונה במהלך ההריון ביצעתי בדיקת כולטרול (בעבר היו ערכים תקינים) והתקבלו ,תוצאות גבוהות:
cholesterol 340
tryglycerides 156
Chol. HDL - 74
Chol. LDL- 266
ברצוני לציין כי התחלתי את ההריון במשקל תקין וכי עליתי עד כה כ- 9 ק"ג. קראתי כי במהלך ההריון, הכולסטרול עשוי לעלות. עד כמה תוצאות אלה חריגות תוצאות הבדיקות? כיצד לפעול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול גבוה
פרופ' יריב יוגב20/08/2010תקין בהריון
יש לבדוק 6 שבועות לאחר ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט מי שפירצביה19/08/2010
אני בשבוע ה 18 עם כמות קטנה של מי שפיר על פי הסולם 5.9 . האם בדיקת מי שפיר יכולה לעזור לי והאם מומלץ לעשותה בכמות מי שפיר קטנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיעוט מי שפיר
פרופ' יריב יוגב20/08/2010דקור מי שפיר לא יעלה את נפח מי השפיר וניתן לבצע את הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםענת19/08/2010
העמסת סוכר 50 מ"ג יצא לי 182.5 mg\dl הבנתי שזה גבוה
1.האם מחייב לבדוק 100?
2.האם יכול להיות שתוצאה שגויה בגלל שאני סיימתי היום שבוע 28?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ' יריב יוגב20/08/20101. כן
2. אין קשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה דרגה 2 והמטומהשרון19/08/2010
שלום,
אני בהריון IVF שבוע 21 + 2 במעקב ב HR עקב המטומה
משבוע 5 - דימומים לסירוגין עד שבוע 16 (ההמטומה עדיין קיימת.)
היום, לאחר לילה "קשה" (התכווצויות חזקות וכאבי גב) פניתי למוקד.
במוניטור - ציר אחד גדול ב 20 דקות ואחד קטנטן . אורך צוואר תקין וסגור (5 ס"מ)
באולטראסאונד - נכתב שהשיליה היא דרגה 2.
1. האם העובדה שהיה ציר רציני (ההתקשויות עדיין קיימות) - צריכה להדאיג אותי?
2. הבנתי ששיליה דרגה 2 מתאימה לשבוע 30+...... האם יש עם זה בעיה שהיא כזו בשבוע 21?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה דרגה 2 והמטומה
פרופ' יריב יוגב19/08/20101. לא יש צורך בהמשך מעקב
2. לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריש דם ברחםנטלי19/08/2010
שלום רב אני בסוף שבוע 7 (הריון ראשון מטיפול ivf ) שלשום בערב הגעתי לביתי וראיתי דימום שאני לא יודעת אם להחשיבו כקל...עליתי לבי"ח ושם ביצעו א.ס בו נאמר לי שלעובר יש דופק אך מאחורי העובר קיים קריש דם גדול שאלתי מה המשמעות ואמרו לי שאי אפשר לדעת אם הקריש יספג או חלילה יגרום להפלה..לציין כי השאירו אותי להשגחה בלילה והדימום לא חזר..למחרת שוב א.ס עם אותם ממצאים (דופק וקריש גדול) כרגע אני בבית במנוחה מוחלטת שאלתי היא מה הסיכויים שהקריש ייספג?? אני מאוד מודאגת !! ומה הצעתכם להמשך מעקב ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריש דם ברחם
פרופ' יריב יוגב19/08/2010יש צורך במעקב באולטרהסאונד
קשה לנבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןמיכל19/08/2010
שלום,
אני בשבוע 7+ להריון, עשיתי בדיקת שתן ויצא לי חלבון של 10 . האם אני צריכה לדאוג? (לא ניקיתי את המקום לפני הבדיקה, זה קשור?).
תודה,מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן
פרופ' יריב יוגב19/08/2010תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CMVרוזה19/08/2010
שלום!
אני שבוע 15 בבדיקות דם שנעשו לפני חודשיים לראשונה בהריון התגלו תוצאות אלו:
cmv ab igg > 250
cmv ab igm 2.23 reactive index
cmv igg avidity 65.34%
cmv igg (vidas) 37 au/ml
cmv igm (vidas) 0.39 negative index
מבדיקות דם חוזרות מלפני חודש התגלו תוצאות אלו:
cmv ab igg > 250
cmv ab igm 1.82 reactive index
cmv igg avidity 62.10%
cmv igg (vidas) 39 au/ml
cmv igm (vidas) 0.35 negative index
ידוע לי כי נדבקתי בעברי הרחוק לפני מספר רב של שנים , האם היתה הדבקה משנית? והאם היא התרחשה במהלך ההריון הנוכחי או לפני כן?
אני עומדת לבצע בדיקת מי שפיר עוד שבועיים מסיבות אחרות האם עלי לדחות את הבדיקה לשבוע 22 מחשש להידבקות ב- CMV ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CMV
פרופ' יריב יוגב19/08/2010נוכחות נוגדנים והידבקות ישנה מגנה בפני רוב סיבוכי הזיהום ב CMV
לצורך דיון פרטני במקרה שלך והיתרונות ןהחסרונות בבדיקת מי שפיר בשלב זה יש לדון באופן אישי ופרטני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריון?הדס18/08/2010
בבדיקת צוואר רחם אשר ביצעתי לפני שבועיים התגלתה דינמיקה צווארית (סקירת מערכות שניה). בבדיקה ידנית ע"י רופאת הנשים אשר בוצעה 4 ימים לאחר מכן נאמר לי כי הצוואר רך ומקוצר ושיש לי אי ספיקה של צוואר הרחם המחייבת מנוחה מלאה.
בבדיקת אולטרסאונד חוזרת (שבוע אחרי) נמדד צוואר רחם באורך 3.82 ס"מ שאינו מתקצר בלחץ ולדעת הרופא אין המדובר באי ספיקה של צוואר הרחם. עם זאת, רופאת הנשים אינה יודעת מה הסיבה לכך וטוענת כי היא הרגישה צוואר רך ומקוצר ושזו החלטה שלי מה לעשות.
אני לא יודעת מה לעשות... אני מבולבלת ובעיקר לחוצה. כרגע ממשיכה בעיקר לנוח אך כן מתהלכת בבית ומבצעת מטלות בית פשוטות.
האם יש צורך בשמירת הריון מלאה (שכיבה/ישיבה ב-45 מעלות)?
האם יש סכנה בצוואר רך? האם החשיבות העיקרית היא לאורך הצוואר? מה עושים?? מתי כדאי להיבדק שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון?
פרופ' יריב יוגב19/08/2010לא ציינת את שבוע ההריון, ההיבטוריה המיילדותית שלך לגבי לידות קודמות וסוג הפעילות והעבודה בה את עוסקת. בכל מקרה ללא בדיקה והערכה נוספת לא ניתן לגבש המלצות
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
הדס19/08/2010אני בשבוע 26+2, הריון ראשון וכרגע בשגרה יחסית רגועה שכן הפסקתי לעבוד לפני שבועיים. עד אז עבדתי בעבודה משרדית אומנם אבל באווירה לחוצה וקדחתנית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
פרופ' יריב יוגב19/08/2010לא נראה לי שיש מקום למנוחה מוחלטת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לIUGR ואגן כיליה מורחב.אורלי18/08/2010
לרופאי הפורום שלום וברכה,
מתנצלת מראש על ריבוי הפרטים.
בת 37, הריון שני, שבוע 33 עובר זכר.
בבדיקת אולטראסאונד שביצעתי היום, לצורך מעקב אחר התרחבות אגן כיליה נמצאו הממצאים הבאים והבלתי מוסברים לי:
א. אגן כיליה שמאלי בגודל 9.9 מ"מ. ימני תקין. (אצין שבסקירה מוקדמת היה גודלו 4.3 מ"מ ובסקירה המורחבת בשבוע 21 היה גודלו כ7 מ"מ. לפני כשבועיים היה גודלו 10 מ"מ)
ב. היקף בטן קטן בכשבועיים מגיל ההריון לפי ווסת אחרון. ושגיל ההריון הסונרי קטן בכשבוע מגיל ההריון לפי ווסת אחרון. 32 לעומת 33. ההיקף שנמדד 277 מ"מ (6)31 שב', בעוד ששאר המדדים התאימו בממוצע ל(6)33 שב'. בבדיקה לפני שבועיים היקף הבטן היה 268 מ"מ (6)30 שב' ושאר המדדים התאימו ל31 שבועות.
ג. כמות מי שפיר מתחת לממוצע AFI: 7.80 מ"מ.
שתי הסקירות היו תקינות מלבד אגן הכיליה השמאלי. לא ביצעתי שקיפות עורפית ולא חלבון עוברי. לא הוסברו לי משמעות הדברים ומה עליי לעשות, לאן לפנות? מהם הסיכונים בנתונים אלה, אלא שאני דתייה וגם ככה לא אעשה דבר. איני מקבלת זאת אני רוצה לדעת מהם הסיכונים ומהי משמעות הממצאים, מהם הכיוונים האפשריים. . מודאגת מאוד ואשמח להבהרתכם למרות הנתונים הרבים.
בתודה מראש אורלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לIUGR ואגן כיליה מורחב.
פרופ' יריב יוגב18/08/2010מעבר לאספקט האנטומי של אגן כליה מורחב יש חשיבות גם לאלמנט הייעוץ הגנטי במקרה זה
במידה ומעוניינת ביעוץ אישי פרטני תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום וחשד לירידת מיםמודאגת18/08/2010
שלום רב,
אני בשבוע 18 עם דימומים קלים כמעט יומיומיים. לפני 3 ימים באולטרסאונד נצפה מיעוט מי שפיר וישנו חשד לזליגת מי שפיר. באולטרסאונד חוזר היום נכתב גם כן מיעוט יחסי של מי שפיר. רציתי לדעת מה עקומת הגדילה של כמות מי שפיר. תוך כמה זמן ניתן לדעת מה המגמה? האם תוך 24 שעות הכמות צריכה לגדול במידה ואין כבר זליגה או שצריך זמן ארוך יותר כדי לדעת מה קורה. אני מבינה שאם היתה זליגה הפרוגנוזה לא טובה אך האם העובדה שהמצב נשאר סטטי מבחינת כמות מי השפיר במרווח של 24 שעות יכולה להעיד על משהו? האם יש בי"ח או רופא בארץ שמתמחה בבעיות מסוג זה? אני מעל גיל 40 בהריון ראשון ומן הסתם ההריון הזה יקר לי מאד. האם תוכלו להמליץ לי על כתובת למענה. אודה לכם על תשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום וחדש לירידת מיים
פרופ' יריב יוגב18/08/2010ללא בדיקה וביצוע סונר לא ניתן לקבוע
במידה ומעוניינת ביעוץ אישי פרטני תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריוןשרון18/08/2010
שלום, אני בשבוע 9 להריון, עקב סוכרת בהריון הקודם שלי נשלחתי כבר עכשיו לבדיקת סוכר בצום והעמסת סוכר. סוכר בצום -111, והעמסה של 50 - 158. הופנתי למעקב הריון בסיכון. העניין הוא שנקבע לי תור לעוד שבועיים וחצי. האם יש סכנה בערכים אלו לעובר בשלבים אלו של ההריון בזמן שאני ממתינה לתור ללא איזון?.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריונית
פרופ' יריב יוגב18/08/2010יש להתחיל טיפול באופן מוקדם ככל שאפשר מבלי תלות במגבלות בירוקרטיות
במידה ומעוניינת ביעוץ אישי פרטני תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בגיל 47איילת18/08/2010
ד"ר רימון שלום
אני בת 47 אמא לבן בן 6 . יש לי עוברים מוקפאים אני ובעלי החלטנו להשתמש בהם.
אני יודעת שיש סיכונים בהריון ואחרי .
רצתי לדעת מהם הסיכונים ואילו בדיקות עלי לעבור?
תודב רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיילת
פרופ' יריב יוגב18/08/2010כעיקרון רוב הנשים ה ב ר י א ו ת יחוו הריון תקין בגיל 47. יש שיעור מוגבר של מחלות יל"ד סוכרת הריונית ולידות מוקדמות בהשוואה לנשים בגיל 20-30 אך השיעור האבסלוטי אינו גבוה
יש תלות במצב בריאותך הכללי
לצורך הערכה אישית פרטנית קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



