מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים - הריון עם המטומהשרון11/08/2010
בוקר טוב,
הריון IVF שבוע 20 + 1, לווה בדימומים מהתחלה בשל המטומה.
היום מטופלת בהריון בר סיכון עקב כך.
5 שבועות ללא דימומים אך ההמטומה עדיין שם (בצמוד לצוואר בין הקרומים בגודל 30*7מ"מ)
מאתמול בלילה, לאחר ריב טעון, החלו לי כאבים בגב (בעיקר בצד ימין) ומעט מיחושים בבטן התחתונה.
אני מאוד חוששת שמא עשיתי נזק.....הייתי מאוד נסערת ומאז הכאבים שם.
האם כל עוד אין דימום ויש תנועות, ניתן להניח שהכל בסדר? או שיכול להיות דימום בתוך הרחם שיגרום לנזקים?
יש לי תור בשלישי הבא לרופא - האם כדאי לפנות למוקד לאור הכאבים?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד''ר אלי רימון11/08/2010אם כאב משמעותי פני לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום!לירן11/08/2010
לרופאים שלום!
מחר בע"ה שבוע 26 והיום היו לי לכמה דקות מעין כאבי בטן של מחזור בשילוב עם כאבי גב תחתון (לא יותר מ-10 דקות)לסירוגין-ישבתי לנוח ושתיתי הרבה וזה חלף.
האם יש מקום לדאגה או שזה חלק מההתרחבות (בבדיקת צואר רחם מתאריך 22/7 היה בערך 5 ס"מ)-הריון תאומים.
תודה על התשובה ויום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללירן
ד''ר אלי רימון11/08/2010אין מקום לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראש נמוךליאת10/08/2010
ערב טוב
שבוע 22+3 סקירה תקינה כולל סירה מוקדמת תקינה . ברקע היפרדויות שיליה לידות בשבועות 32-34
בסקירה היה קשה לראות את המח ביגלל שהראש היה מאד נמוך ולכן השלים את הבדיקה וגינלי בתשובה סקירה תקינה ראש נמוך אורך צוואר 32 מ"מ סגור
האם מהווה בעיה ? האם עלי לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה
ד''ר אלי רימון10/08/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לאחר שתי גרידות מודאגת מאדג10/08/2010
שבוע 14 מתחילה לדאוג לגבי אי ספיקת צוואר רחם
לפני 4 שנים עברתי הפלה מלאכותית לא מוצלחת שנשארו שאריות ולאחר 4 ימים עשו לי גרידה חוזרת
בגלל הגרידות האלה אני מאד מודאגת שנגרם נזק לצוואר רחם
מה השכיחות לאי ספיקת צוואר רחם לאחר גרידות?
אולי זה לא שכיח כפי שזה נראה לי
לפני שנה עשיתי צילום רחם שיצא תקין ולא רשמו כלום על צוואר רחם(בירור היה להידבקויות) אם הם לא רשמו כלום לגבי צוואר רחם יכול להיות שבצילום הצוואר היה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי ספיקה של הצואר
ד''ר אלי רימון10/08/2010הסיכוי לאי ספיקה נמוך
אם לא ציינו דבר לגבי הצואר ברב המקרים אין בעיה אך כדאי שרופא מומחה הריון בסיכון יסקור את התמונות ויבדוק אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תבחין משולשליליאן10/08/2010
שלום,
בת 43.5 הריון ראשון שבוע 17+3, ממש מתלבטת לגבי מי שפיר. להלן התוצאות של התבחין המשולש ע"פ מעבדות זר
PAPP-A 2.92 mIU/ml 1.03 Mom
AFP 49.1 IU/ml 1.29 MoM
hCG 32.1 IU/ml 1.02 MoM
uE3 1.06 ng/ml 1.00 MoM
INHIBIN-A 213 pg/ml 1.14 MOM
הסיכון לדאון :
לפי שש הבדיקות 1:16000
לפי הגיל: 1:45
אשמח לחוות דעתכם הכנה והמיקצועית
תודה
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי
ד''ר אלי רימון10/08/2010אנ הייתי ממליץ לך מראש על דיקור מי שפיר
אם בחרת לבצע בדיקות אז מבחינת הבדיקות אינך צריכה לבצע דיקור
ההתלבטות ברורוה אך לא אוכל להחליט במקומך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיקור בשבוע 32
ליליאן11/08/2010בהמשך לתשובתך, האם דיקור בשבוע 32 נראה לך כאופציה טובה לאור כל הנתונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיקור
ד''ר אלי רימון11/08/2010איננה אופציה טובה כי תתכן לידה קודם לאבחנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל האם ומשקל עובריםאילנה10/08/2010
שלום רב
אני בשבוע 18 הריון תאומים.
התחלתי את ההריון במשקל 85 ק"ג בשבועות הראשונים ירדתי למשקל 80 בשל בחילות קשות וחוסר תאבון.
מאז לא העלתי, נשארתי 80 ק"ג, הבחילות עדיין לא עברו, אני משתדלת לאכול, אבל שובעת מאוד מהר, יש לי חשק עז לשוקולד כל הזמן...
האם העובדה שאני כבר בשבוע 18 (תאומים) ועדיין לא עולה במשקל צריכה להדאיג בהקשר למשקל העוברים.
בסקירה מוקדמת, שבוע 16+5 משקלם היה 128 ג' ו 125 ג'
אני לוקחת פרנטל פעם ביום, מה עוד ביכולתי לעשות?
תודה, מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל
ד''ר אלי רימון10/08/2010אין בעיה כעת ולא צפויה בעיה בעליית משקל העוברים אלא אם אם תרעיבי עצמך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זירוז לידה- המלצות סותרותדפנה10/08/2010
שלום לכולם,
אני בשבוע 37+1, הריון שני ( הריון ראשון ולידה תקינים). במהלך ההריון הנוכחי אושפזתי בשבוע 23+5 ובשבוע 35+6 עקב דימום. בשני המיקרים הדימום היה אירוע חד פעמי ובשני המיקרים זוהתה ב- US היפרדות שליה של כ- 1-2 ס"מ. לא אותרה מצוקה עוברית ( מוניטורים, תנועות, וגדילה תקינים) ולאחר מס' ימי מעקב שוחררתי למנוחה בבית.
עם שחרורי בפעם השניה לפני כשבוע, וכן בביקורת בביה"ח אתמול ציינו הרופאים כי מעוניינים בהקדמת לידה על מנת להקטין את הסיכוי לדימום נוסף, וביחוד מאחר ואני גרה רחוק יחסית מביה"ח (כ-40 דק' נסיעה ). הרופא המטפל שלי, לעומת זאת, מתנגד להקדמה בהתערבות רפואית כל עוד אין דימום נוסף או סימני מצוקה אחרים.
בבדיקה אתמול עלה כי יש לי פתיחה של כ- 1.5-2 ס"מ ומחיקה של כ- 40% אולם הראש טרם ירד (מצג ראש) ואיני חשה בצירים.
שאלתי- האם ככל שגיל ההריון וגודל העובר גדלים עולה הסיכון לדימום ויש הצדקה לזירוז, או שעדיף לתת לטבע לעשות את שלו כל עוד אין סימני מצוקה ( כאמור, הרופאים הציגו בפני גישות סותרות ).
כמו כן, האם הזירוז עצמו לא יכול לגרום לדימום עקב האינטנסיביות שהוא מייצר?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זירוז
ד''ר אלי רימון10/08/2010במגבלות הנתונים שנתת לי לדעתי יש היגיון רב בהשראת לידה כדי למנוע סיכון שבדימום נוסף
אם יתרחש דימום בלידה יההי צורך לסיים בניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןמורניש09/08/2010
שלום,
אני בהריון בשבוע 12+0,לפני כמה ימים ביצעתי בדיקת שתן והתברר שיש לי חלבון ברמה +1
הרופא לא עונה לי...האם יש מקום לדאגה?מה עליי לעשות במקרה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון
ד''ר אלי רימון09/08/2010אין מקום לדאגה
חזרי על הבדיקה לאחר ניקיון מקומי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איסוף שתן 24 שעותבת 2809/08/2010
שלום רב.
אני בת 28 חולה במחלה אוטואימיונית ומקבלת תמיכה של סטרואידים ואימורן.
נמצאת כרגע אחרי החזרת עוברים שבוע 10 בהריון עם תאומים.
כל הבדיקות יצאו תקינות כולל תרבית ושתן רגיל וכולל בדיקת סוכר בדם, פרט לבדיקת איסוף השתן שאלו הן התוצאות:
PROTEIN- URINE 24h תוצאה 224 כשהטווח 50-80
PROTEIN- U SAMPLE תוצאה 7.
עליי לציין כי אני תחת תמיכה הורמונלית מאוד כבדה של נרות פעמיים ביום, זריקה אחת ליומיים וכדורי פרוגינובה 3 פעמים ביום. ובתן ראיתי המון לכלוך מהנרות.
את תוצאות איסוף השתן אני לא מבינה . האם תוכל בבקשה להגיד לי אם זה תקין?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איסוף
ד''ר אלי רימון09/08/2010מוגדר תקין אך דורש מעקב בהמשך ההריון
כדאי לעדכן רופא ראומטולוג שמטפל במחלה אוטואימונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםענת09/08/2010
שבוע 27
בדיקת שתן הראתה 100 cell/ml leucocytes
erthrocytes 25 cell כאשר הטווח הוא עד 10 בשניהם
תרבית שלילית.אין צריבה במתן שתן.נלקח משתן אמצעי אחרי ניקוי טוב של האזור.
איך יתכן לויקוציטים ותרבית שלילית?
מדוע יש כדוריות אדומות והאם יש לטפל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדי
ד''ר אלי רימון09/08/2010אין צורך לטפל
בדכ מדובר בהפרשות מהנרתיק שמשפיעות על הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגלי09/08/2010
אני בשבוע ה 15 ויצא לי בבדיקות שתן פרוציטים 500 פרוטאין 100 ו- URINE REMARKS 25 ואז החלו כאבי ראש נורא חזקים (מיגרנות) כאבי רגליים ודימום לפחות 3 פעמים בשבוע מהאף האם הדברים קשורים אחד לשני ולמה זה נובע זה מסוכן?
רציתי גם לדעת אם דר' אלי רימון מקבל באופן פרטי או עובד עם מכבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלי
ד''ר אלי רימון09/08/2010צריך לחזור על בדיקת השתן + תרבית שתן
צריך לבדוק ל"ד אם גבוה כאב ראש יכול לסמן רעלת הריון ואם תקין תקין אז כנראה שכאבי ראש על רקע מיגרנה
הדימום מהאך שכיח בהריון אלא אם קשור לל"ד גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופאים שלוםלירן08/08/2010
הריון תאומים לא זהים-שבוע 25+4 -לפני שבוע וחצי החל גרד באזור הבטן והיריכיים והיום לאחר ביצוע בדיקת תפקודי כבד:urea-12 ldh-465 קריטנין-0.55 בילרובין-0.2. הרופא שלי בחופש ואני קצת לחוצה -האם התשובות מרמזות על משהו לא תקין???(סוכר תקין והמוגלובין 9.8)-תודה ויום נעים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד''ר אלי רימון09/08/2010הבדיקות הנ"ל לא מכוונות לבעיה
יש לבצע תפקודי כבד מורחבים- פני לרופא או רופא משפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות איסוף שתןליר08/08/2010
ערב טוב,
בת 31, הריון ראשון אחרי IUI רביעי. התחלתי את ההריון במשקל גבוה, 95 ק"ג, נכון להיום 101 ק"ג (גובה 1.60).
נמצאת בשבוע 33, לפני שבוע וחצי התגלתה סכרת הריון - מטופלת באמצעות דיאטה בלבד - מאזן את רמות הסוכר בגוף.
כמו כן, לחץ דם גבוה באופן רציף (140/90 בדרך כלל), נשלחתי לפני שבוע וחצי לאיסוף שתן ולהלן התוצאות:
Creatinine (U) /24h | g/24h | *1.3
Protein (U)/24 hr | mg/24h | *342.7
Urine Volume | mL | *2300
היום לפני שהגיעו תוצאות איסוף השתן, קיבלתי מהרופאה את התרופות באות: פרולו במינון של כדור ליום, ואלדומט במינון של כדור ליום.
התור הבא שלי הוא בעוד שבועיים.
מה אומרות תוצאות איסוף השתן, הבנתי שמעל 300 זה לא חיובי כל כך - האם להקדים את התור לרופאה?
תודה כתמיד על העזרה,
ליר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איסוף
ד''ר אלי רימון09/08/2010התשובה מעט חריגה ומעלה חשש להתפתחות רעלת הריון
יש צורך במעקב ל"ד ולחזור על האיסוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה ללחץ דםלילי08/08/2010
האם אלדומין היא התרופה המועדפת לטיפול בלחץ דם בהריון או תרופות נוספות?
קראתי פה בפורום על נשים שמקבלות טיפול ללחץ דם בתרופות אחרות?
מה התרופה המומלצת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
ד''ר אלי רימון09/08/2010אלדומין מועדפת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס והריוןשני06/08/2010
שלום. אני מאובחנת כחולת לופוס מזה 6 שנים עם פגיעה כלייתית המאופיינת בפרוטנוריה בשנים האחרונות 2-3 גר' ב 24 שעות, שחודשים האחרונים לאחר טיפול ירד משמעותית ל-0.6 גר' ב 24 שעות, הרופא המטפל המליץ כי כרגע מאחר והמחלה ברמיסיה כבר כ 5 שנים ורמת החלבון בשתן יחסית נמוכה, תפקודי הכלייה תקינים ולכן אין כל מניעה לנסות להכנס להריון, אני ובעלי מאוד מעוניינים בהריון, ידוע לי כי יהיה עלי להיות מטופלת במעקב צמוד במרפאה להריון בסיכון ושאלתי היא האם עלי להתחיל את המעקב עוד לפני ההריון, ולקבל טיפול כלשהו (הבנתי שיתכן ויהיה עלי לקבל קלקסן) וכמה זמן מהרגע שבו אני מגלה על הריון עלי להגיע לרופא (אני מאמינה שלא תמיד יש תורים פנויים)
מצטערת מראש אם השאלה נשמעת מעט לחוצה פשוט עברתי לא מעט בחיי ואני חוששת מאוד לבריאותי ולבריאות העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
פרופ' יריב יוגב06/08/2010פרט לתפקוד בכליתי יש צורך בברור נוסף והכנה ט ר ם הכניסה להריון
לצורך הצלחת ההריון יש צורך לא רק במעקב מסודר בזמן ההריון יש גם צורך בהכנה מסודרת לפני ההריון
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ פרטנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברור
שני06/08/2010לקבוע פגישה המרפאה להריון בסיכון או ראומטולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשני
פרופ' יריב יוגב07/08/2010ייעוץ אישי פרטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



