מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הריון תאומים והפרשות חומותאילנה31/05/2010
שלום
אני בהריון תאומים שבוע 7+2.
לפני יומיים היו לי הפרשות חומות מימיות (ללא דם טרי). הלכתי לרופא שראה דופק של שני העוברים ואמר שאולי התאמצתי יותר מידי. באותו יום טיילתי הרבה ברגל-היה יום חם.
ההפרשות פסקו ליום וחצי והיום אחרי יום עבודה בגן ילדים, חזרתי הביתה שוב עם הפרשות חומות מימיות.
בנוסף אני משתעלת כבר 3 שבועות, שיעול שמרעיד את כל הגוף- רופא המשפחה אומר שעדיף לא להכניס אנטיביוטיקה לגוף.
1) האם ההפרשות החומות הן סימן להוריד הילוך?
2) האם לגשת שוב לרופא?
3) האם זה מסוכן ומצביע על התפתחות לא תקינה של ההריון?
מבקשת תשובה בהקדם..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות
ד''ר אלי רימון31/05/2010לא ניתן לדעת אם מצביע על הריון לא תקין
פני לרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריוניתלילך30/05/2010
שלום,
רציתי לדעת האם אכילה מרובה של פחמימות וסוכרים במהלך ההריון מגדילה את הסיכוי לסכרת הריונית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת
ד''ר אלי רימון31/05/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי לידה...מיכלי30/05/2010
שלום!
בשעה טוב ילדתי את בני ביום חמישי האחרון בשבוע 36+5. במהלך ההריון היו לי דימוממים לא מוסברים עד שבוע 19 ולאחר מכן אירוע נקודתי של דימום לא מוסבר (אבל מתוך הרחם, לא מהצוואר) בשבוע 30 שבגללו הייתי במנוחה עד שבוע 35.
הלידה היתה לידה טבעית, ללא סיבוכים. אין לי תפרים, השליה יצאה במלואה לאחר שעה ללא התערבות רפואית.
שאלותיי הן לגבי ההתנהגות כרגע: האם אני יכולה לחזור לפעילות מלאה? האם אני יכולה להרים את בני הגדול (שול 10 ק"ג)? האם אני יכולה לעשות הליכות ברגל? האם יש דברים מיוחדים שאסור לי לעשות?
תודה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכלי
ד''ר אלי רימון31/05/2010קשה לי לאמר בצורה מפורטת
פני לרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים בדיקת סוכר בבוקר בצוםיהודית30/05/2010
אני בהריון שמינית עם סכרת הריונית (פעם שלישית: רא' שביעי ושמיני) ללא אינסולין. בשבוע 30.לוקחת בערב טבלית גלוקומין 850 מ"ג.
בבוקר בצום הערכים הם בין 104 ל112. נאמר לי ע"י רופא נשים שזה במסגרת קצת גבוהה אבל בסדר. אני לא מרגישה נוח מאמירה זו משום ש רשמית צריך להיות מתחת ל 90 בבוקר בצום.
במשך היום הערכים בין 90 ל120 .
גיל : 33 שתי ניתוחים קיסריים, ראשון ושביעי.
אשמח לקבל חוות דעתו ואו הכוונה.
משקלי הוא בגדר הנורמה אפילו קצת מתחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת
ד''ר אלי רימון31/05/2010הערכים בצום גבוהים פני לרופא לאיזון יותר קפדני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמירב30/05/2010
רציתי לדעת בבקשה האם כאשר בודקים סיכוי לתסמונת דאון לפי סקר שליש שני ,במעבדה לוקחים בשקלול גם ממצאים בסקירת מערכות מוקדמת כמו הרחבת אגן הכליה ,או שרק לאחר התוצאה יש להכפיל פי 2 את הסיכוי לתסמונת דאון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטיקה
ד''ר אלי רימון31/05/2010לא, רק בדיקות דם
יעוץ גנטי לוקח דברים בחשבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ישנה דלקת?פנינה30/05/2010
תשובת תרבית שתן האם מעיד על דלקת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה - זו התשובה
פנינה30/05/2010תהליך הבדיקה התוצאה
Urine culture אין צמיחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרבית
ד''ר אלי רימון31/05/2010אין זהום בשתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריון????שרית30/05/2010
שלום רב,
אני בהריון בשבוע 34+5 לפני מספר ימים בצעתי בדיקת העמסת סוכר 100 מל' עקב ריבוי מי שפיר שהתגלה באופן מקרי באולטרסאונד
[אני מטופלת במרפאת הריון בסיכון בשל צירים מוקדמים]
GTT-Glucose 0' :94
GTT-Glucose 0 ':191
GTT-Glucose 60' :193
GTT-Glucose 180': 167
יש לציין שבהערכת משקל שבוצע לי בשבוע 34 העובר הערכה עמדה על 2500 גר'
האם אכן אני סובלת מסכרת הריונית? מה המשמעות שהעניין התגלה רק כעת? [מבחינת העובר]
וכן באילו אמצעים עלי לנקוט על מנת לבקר את רמות הסוכר
בתודה מראש
שרית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן
ד''ר אלי רימון31/05/2010פני לרופא ליעוץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי להזריק קלקסן מה עושים?והאם זהיפית29/05/2010
כל בוקר אני מזריקה קלקסן 40 מ"ג היום נזכרתי שאתמול לא הזרקתי מ עליי לעשות?
אך היום שנזכרתי הזרקתי כרגיל בשעה שאני מזרקיה תמיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן
פרופ' יריב יוגב29/05/2010כלום
המשיכי כרגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומיםדנה28/05/2010
שלום
שבוע 6+3 נראו באולטרסטונד שני שקים ושני עוברים עם דופק - 6 מ"מ (בעלת רחם דו קרני)
יש לי מספר שאלות:
1) האם סדר הבדיקות והמועד שלהן הוא בדיוק כמו בהריון רגיל? או שיש בדיקות נוספות שצריך לערוך?
2) שראית שני שקים שאלתי את הרופא האם זה אומר שמדובר בתאומים לא זהים. הוא ענה שכן. אך מאוחר יותר קראתי שיכולים להיות 2 שקים אך שיליה אחת- והם יכולים להיות זהים. האם יכול להיות שהרופא כבר ראה בשלב כל כך מוקדם אם מדובר בשיליה אחת או שתיים?
3) מהן המגבלות הפיזיות בשלב זה? האם מותר לשטוף את הבית לדוגמא?
תודה, מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים
פרופ' יריב יוגב28/05/20101. אין הבדל
2. תלוי בבדיקה לא תמיד ניתן לדעת בודאות
3. את יכולה להמשיך לשטוף את הבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםענת28/05/2010
שלום,
אני בשבוע 33+2, עם צירים מוקדמים החל משבוע 24, נוטלת פרסולט 20מ"ג*6 ביום.
עקב תחושות של גרד ברגליים הופנתי לעבור בדיקות דם ושתן, להלן התוצאות שהיו מחוץ לטווח הנורמה, אודה להתייחסותך:
בשתן כללי:
Leucocytes (U)- 100
ספירת דם:
Lymphocytes - 74
Neutrophils -76.2
כימיה בדם:
Urea (B)-12
Creatinine (B)-0.5
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות
פרופ' יריב יוגב28/05/2010הבדיקות תקינות להריון
יש להשלים תרבית שתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבהרה לשאלתי:דניאלה27/05/2010
צירפתי בשאלה קודמת (מות עובר בשבוע 15) את תוצאות בדיקות הקרישיות שעברתי.
האם ההריון לא יטה את תוצאות בדיקת ה-LAC החוזרת או שנוכל לומר האם אכן יש קרישיות יתר?
מה אומרות התוצאות הגבוליות בבדיקות שלי ? בעיקר ה-LAC, ה-ANA החיובי, PT, Sec-blood, PT, INR , RVVT ratio , Russell VV screen mix ratio-blood
מה משמעותם? למה יצאו גבוליים? האם לא היו צריכים לצאת תקינים אם אין בעית קרישה?
<מפחדת להיכנס להריון ושיקרה שוב מה שקרה. הבנתי שיש קרישיות נרכשת>
שוב תודה רבה על המידע,
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדניאלה
פרופ' יריב יוגב27/05/2010אין שינוי מתשובתי הקודמת
הריון לא יטה תוצאות הבדיקה
ל ANA חיובי כממצא בודד אין משמעות
כל שאר הבדיקות תקינות
יש לחזור על בדיקת ה LAC בעוד 12 שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ד"ר יוגב. תבורך.
דניאלה27/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון עם קלקסן - עקב בעיה בקרשת הדםיפית27/05/2010
היום אני נמצאת בשבוע 26 מאובחנת עם בעיה של אנטי קרדיוליפין גבהה ובעיה של פקטור2
מטופלת בקלקסן מתחילת ההריון - כרגע עם 40 מ"ג , בהריון הנוכחי עליתי 1 ק"ג במשקלי אני פשוט עם חוסר תאבון גדול וההמוגלובין ירד לי ל 10 בערך בבקור אצל הרופא שחכתי לשאול אם אני צריכה להוסיף קלקסן ל40 מ"ג שאני לוקחת יש לציין שאני במשקל של 69 - 70 ק"ג וגובהי 164* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפית
פרופ' יריב יוגב27/05/2010במידה וללא ארועי קרישתיות יתר בעבר אין צורך בשינוי מינון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל27/05/2010
האם ניתן לבצע העמסת סוכר (50 גר) בשבוע 23+0???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
פרופ' יריב יוגב27/05/2010כעיקרון כן אך רצוי לבצע סביב שבוע 25-26
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מות עובר בשבוע 15 + בדיקות קרישיותדניאלה27/05/2010
שלום רב לרופאים הנכבדים,
אני בת 31, אמא ל-4 ילדים שנולדו בתוך 5 שנים בהריונות תקינים.
בהריון האחרון, עברתי גרידה בשבוע 17+1 לאחר שגילינו בסקירה שהתינוק ללא תנועות ודופק משבוע 15.
הדו"ח הפתולוגי (שהיו חתומים עליו במפתיע 2 פתולוגים) יצא חריג: אי אפשר לשלול מולה חלקית. ממה שהבנתי, או שיש מולה או שאין מולה. 2 בטאות בהפרש חודש יצאו שליליות.
בדיקות הקרישיות שלי יצאו כך (ערכי הייחוס בסוף השורה):
Antinucleat AB - Pos
Cardiolipin IgG - 4.7 0-10
Cardiolipin IgM - 2.6 0-7
Anti B2GP1 IgG - שלילי
Homocysteine - 9.0 3.36-20.44
PT, Sec-blood - 9.50 10.03-12.43
PT, INR - 0.93 0.97-1.19
PTT - 32.40 25.00-34.00
RVVT ratio - 1.41 <1.40
Russell VV screen mix ratio-blood - 1.35 <1.40
Cirulating anticoagulant sum - גבולי. נא לחזור על בדיקות CIRC + DRVVT בעוד 12 שבועות.
Protein C, activity - 93 75-151
Protein S free Ag-blood - 55 54-138
Antithrombin III activity-blood - 96 74-114
Activated protein C (APC) resistance, ratio patient-blood - 2.80 נורמה:תוצאה גדולה מ-2.1
Factor V Leiden mutation - Normal
Prothrombin mutation 20210 - Normal
MTFHR genotype - Normal
Clotting, factor VIII - 125 53-177
------------->האם יש לי קרישיות יתר נרכשת מסוג APLA?
מה זה ה-ANA חיובי? מה משמעותו?
האם בדיקת LAC נוספת תהיה מושפעת מהריון (כי אני לא רוצה לחכות עם הניסיונות) או שעדיין נוכל לראות אם יש בעיה?
תודה רבה ויישר כוח על הזמן והידע שאתם מקדישים לכולנו,
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מות עובר בשבוע 15 + בדיקות קרישיות
פרופ' יריב יוגב27/05/2010הבדיקה גבולית ביטותר לאור סיפור העבר שלך של4 לידות והריונות תקינים פרט לבדיקה חוזרת עוד 3 חודשים לא הייתי ממליץ על שום טיפול
אין מניעהמכניסה להריון ובדיקה תוך כדי הריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בסיכון בשל IVFמיכל27/05/2010
בהריון לאחר IVF רביעי (מחר מתחילה שבוע 7) ביום ראשון אולטרסאונד לדופק
נאמר לי שבגלל שההריון הוא כתוצאה מ IVF הוא נחשב הריון בסיכון.
א. האם נכון.?
ב. האם זה מחייב אותי להתנהלות מסוימת?
בנוסף, למרות ההריון, אין בחילות, אין רגישות בחזה, וגם העייפות לא קבועה. האם צריכה להיות מוטרדת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לאחר IVF
פרופ' יריב יוגב27/05/2010יש חשיבות לסיבה ל IVF גורמי סיכון נוספים וגילך
סיכוי מעט מוגבר יותר למומים מולדים
רין התנהלות ספציפית
לצורך ייעוץ פרטני קבעי פגישת ייעוץ במידה ומעוניינת
אין חובה לחוש בחילה או רגישות בחזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
