מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הקאות קשות גורמות לדימומים בהריון ?שמרית27/04/2011
בוקר טוב
בת 26+1 בריאה בד"כ הריון טבעי .
אתמול בוצע אולט' וגינלי ונקבע שבוע 8+2 דופק ותנועות ב"ה
בוקר לפני בניגוב היה ממש דם של מחזור ולאט לאט במהלך היום זה הפך לחום
אני אחרי קיסרי (מצוקה עוברית ) וסכרת הריון
אני גם מקיאה המוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן (כמו בהירון הראשון)
כדורים לא עוזרים .
ירדתי כבר 3 ק"ג והגרון שלי מדמם בכל הקאה .
האם יכול להיות שהדימומים מהרחם או מצוואר הרחם בגלל המאמץ הקשה והכואב של ההקאות?
בוצעו כבר פעמיים בדיקה וגינלית וידנית ולא מצאו הסבר לדימומים
יש לציין שאני כל הזמן עם הפרשות חומות .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות קשות גורמות לדימומים בהריון ? - תגובה
ד''ר אלי רימון28/04/2011ברב המקרים לא נמצא הגורם לדימום.
כנראה קשור לתהליך ההשרשה.
אין קשר להקאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון שניגלית26/04/2011
היי, אני בתחילת הריון שני, בהריון הקודם טופלתי בקלקסן עקב טרומבופליה וטופלתי בבריאות האישה במחלקה להריון בסיכון גבוהה. בהרון הנוכחי התחלתי קלקסן אך רציתי לדעת מה הדחיפות של טיפול בהריון בסיכון ומה הסיכונים של הריון כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון שני - תגובה
ד''ר אלי רימון27/04/2011לא ציינת אילו סיבוכים היו בעבר וקשה לאמר מה דרגת הסיכון
עקרונית סבוכי הריון שנקשרו לטרומבופיליה כוללים הפלות חוזרות, האטה בצמיחת העובר , רעלת הריון ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המסת סוכר 50 גר' בצום או לא בצום ?v123456@walla26/04/2011
המסת סוכר 50 גר/ האחות אומרת שלא צריך להיות בצום ואילו ב188 גר כן האם זה נכון ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המסת סוכר 50 גר' בצום או לא בצום ? - תגובה
ד''ר אלי רימון27/04/201150 גר אינה דורשת צום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון אדמת בזמן כניסה להריון.בני26/04/2011
אשתי קיבלה חיסון אדמת שבוע שעבר, כאשר לא חשבנו שיש סיכוי שהיא בהריון, ועכשיו התברר שהיא אכן בהריון. מהן ההשלכות של זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון אדמת בזמן כניסה להריון. - תגובה
ד''ר אלי רימון26/04/2011ההמלצה הרשמית היא לא לתת חיסון בהריון אך מהניסיון בספרות אין נזק לעובר במתן החיסון
ממליץ גם לפנות לחוות דעת רשמית ממכון יעוץ טרטולוגי בהדסה עין כרם או אסף הרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ומשקלאילי26/04/2011
שלום אני שוקלת 63והגובה 155 אני כרגעבשבוע 9האם אני בסיכון לסכרת???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון ומשקל - תגובה
ד''ר אלי רימון26/04/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות..ליז24/04/2011
שלום ד"ר שבוע 19+6 עם תאומים.
מרגישה אותם רק בשכיבה על צד שמאל זה בסדר בשבוע הזה?כי בישיבה או עמידה אני לא מרגישה כלל.ואיך אפשר לדעת האם אני מרגישה את שניהם ?כי תמיד הדיגדוגים(ככה זה מרגיש) תמיד בצד שמאל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות.. - תגובה
ד''ר אלי רימון24/04/2011קשה להרגיש תנועות בשבוע כזה כי עוצמתן חלשה
התנועות מורגשות יותר בשבוע 24-25* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים..ליז23/04/2011
שלום ד"ר שבוע 19 עם תאומים
מרגישה כאבים בישבן לאחר ישיבה ממושכת,הליכה מי מה זה נובע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים.. - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/04/2011לא ניתן לדעת ללא בדיקה
נשמע כמו לחץ על עצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקשויות..ליז23/04/2011
שלום ד"ר,שבוע 19+4 עם תאומים.
אני מרגישה לעיתים התקשויות בבטן וכאילו אין לי אוויר לנשום האולט' האחרון שעשיתי היה יומיים אחרי דיקור מי שפיר שביצעתי שהיה בתאריך 10/4.והכל היה תקין.כל כמה זמן רצוי לעשות אולטרסאונד?? אני מרגישה את העוברים כבר משבוע 17 ,שזה די מנחם. אבל בכל זאת אני פוחדת שההתקשויות מעידות על צירים חלילה כפי שהיה לי בהריון הקודם שמשבוע 24 היו לי צירים עקב התייבשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקשויות.. - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/04/2011פני לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה מוקדמתאילי22/04/2011
בעבר לידה מוקדמת כרגע שבוע8ריתי לדעת האם אפשר להיות רגועה שמגיעים לשבוע הזה וראו שק +דופק לעובר??
מודאגת וחוששת האם זה מחייב גם בהריון זה לידה מוקדמת או שאפשר למנוע ??
מתי אפשר לראות את מין העובר???תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה מוקדמת - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011לא ברור מהשאלה באיזה שבוע ובאילו נסיבות הייתה לידה מוקדנמת בלידה הקודמת
יש כיום מספר שחטות לנסות ולמנוע שוב לידה מוקדמת
מין העובר בסונר בשבוע 13-14
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום פרופ יוגב
אילי23/04/2011לידה מוקדמת בשל ירידת מים שבוע 29
כיום שבוע 8 מודאגת האם אפשר למנוע לידות מוקדמות ???
וכמו שהבנתי לירידת מים אין מה לעשות האם זה נכון???
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום פרופ יוגב - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/04/2011זה לא נכון
ניתן לקבוע אסטרטגיה אבחנתית וטיפולית מונעת
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי מימדי העובר בסקירת מערכותרוית22/04/2011
שלום,
בסקירת מערכות מאוחרת מימדי העובר נצפו כדלקמן:
BPD 54.6 מתאים ל-22.4 שבועות
היקף ראש: 198.6 מתאים ל 22 שבועות
היקף בטן: 183.6 מתאים ל 23.1 שבועות
עצם הירך: 38.5 מתאים ל 22.2 שבועות
צרבלום: 24.7 מתאים ל - 22.4 שבועות
הערכת משקל: 529 גרם אחוזון: 78
האם המימדים נראים תקינים יחסית לשבוע שאני נמצאת בו 22 ?
לגבי היקף הבטן -זה נחשב גדול מידי?
והשאלה הכי חשובה: מה המשמעות שהוא באחוזון 78? הוא גדול מידי? ראוי לציין שאני סוכרתית, האם יוולד לי לפי הנתון הזה - תינוק גדול? האם אחוזון 78 זה לא טוב????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי מימדי העובר בסקירת מערכות - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011מדדים תקינים
מוקדם להתיחס להשפעת הסוגרת גל גודל העובר יש צורך בהמשך מעקב ואיזון סוכרתי קפדני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריון?ליאת22/04/2011
בוקר טוב,
שבוע 28
הריון ראשון התפרצות קוליטיס קלה . טופלתי כ10 ימים עם פרדניזון 30 מ"ג וירידה הדרגתית .ועוד יומיים של בטנזול חוקן. היתה הקלה משמעותית והמשכתי עם חוקן רפאסאל עוד 3 ימים.
לאחר 4 ימים מנטילת החוקן הבטנזול התחלתי בביצוע בדיקות סוכר בצום ושעה לאחר ארוחה 3 פעמים ביום עם המכשיר בהמלצת הרופא .הערכים היו תקינים- בצום 76 ולאחר האוכל 105 בערך כך 3 ימים.
לצערי הדלקת קצת חזרה - דימום קל בזמן יציאה בבוקר בלבד ועלכן הרופא המליץ להמשיך בחוקנים (5"מ"ג) .
אתמול לקחתי בלילה ובבוקר שבדקתי את רמת הסוכר . בצום-104
ולאחר שעה -216 לאחר שעתיים 174 ואחרי 3 שעות 116 .
האם שימוש בחוקן מעלה מיידית את רמת הסוכר ? האם ההשפעה של הפרדניזון מופיעה לאחר הפסקתו ? האם מתחילה לי סכרת הריון ?
מתי מגדירים כך ומה השפעתה על העובר ? האם משקל העובר מתחיל לעלות כבר ? האם אכילת לחמניה וחי מקמח לבן בשלושת הימים שלפני השפיעו ?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריון? - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011טיפול בסטרואידים באופן מקומי משפיע באופן מוגבל על סוכרת הריון
אני מניח כי מטופלת בפרדניזון שמשפיע
יש לשקול טיפול תרופתי כנגד הסוכרת וייעוץ דיאטתי
במידה ומעוניינת בייעוץ פרטני קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריונית ההופכת לקבועהגלי21/04/2011
בשלושה הריונות קודמים היתה לי סכרת הריונית שאוזנה בדיאטה בלבד.בסיום כל לידה הסוכר התאזן.בשנה האחרונה ,כשנה וחצי לאחר הלידה,התברר שאני במצב של טרום סוכרת (בצום 120).או סוכרת גבולית.
אני מעוניינת בהריון נוסף, ומניחה שגם בו רמות הסוכר יגדלו.
שאלותי- האם כל הריון בו קיימת סכרת הריונית מחמיר לאחר מכן את איזון הסוכר?
החשש שלי שבסיום ההריון אהפוך כבר לסוכרתית באופן קבוע.
האם חשש זה מוצדק? מה מראים מחקרים בנושא? האם יש דרך להמנע מכך?
אני עם עודף משקל כ-15 ק"ג, ומנסה לרדת כבר שנה ללא הצלחה, ולכן מחכה עם ההריון. אך לא אוכל לחכות הרבה מפאת גילי 38.
בתודה מראש, גלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריונית ההופכת לקבועה - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011קרוב לוודאי שעכשיו את גבולית או אף סוכרתית פני לייעוץ טרם ההריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בשבוע 35 עם לחץ דם גבוהאילנית21/04/2011
אני נמצאת בשבוע 35 עם לחץ דם גבוה בערכים של 170/105 נמצאת בשמירת הריון.הרופאים רוצים לשים לי בלון ע"מ לזרז הלידה כלידה טבעית.שאלתי היא האם לא עדיף ניתןח קיסרי בערכים כאלו של לחץ דם.אני סובלת מלחץ דם גבוה עוד מלפני ההריון ומטופלת בכדורים לאיזון לחץ הדם שמזה כ3 שבועות לא ממש עוזרים ולחץ הדם הוא גבוה.אני בת 29.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בשבוע 35 עם לחץ דם גבוה - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011תמיד עדיפה לידה רגילה
ע"פ הנתונים שציינת 'שה להרחיב בתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומים לא זהים-גדילת עובריםלירון21/04/2011
פרופ' יוגב שלום,
בהמשך לתשובתך בנוגע להערכת משקל הריון תאומים להלן התוצאות הבאות:
הריון תאומים לא זהים - שבוע 27 +1
ביצעתי אולטרא סאונד גדילת עוברים
BPD - 64,8
AD - 70,9
FL - 49,5
הערכת משקל: 918 גרם
עובר 2 :
BPD- 63,9
AD - 69,5
FL - 48,8
הערכת משקל: 870 גרם
.
מה דעתך על התוצאות?
והאם הן תקינות לשבוע זה בהריון תאומים?
מעט לחוצה בהתחשב שהעובר השני מתחת לנורמה ב-22,2 אחוז.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים לא זהים-גדילת עוברים - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/04/2011הערכות משקל תואמות
המשך מעקב נחוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר גבוה בצוםדקלה20/04/2011
שלום,
בת 35. שבוע6+3. ביצעתי היום בדיקת סוכר בצום ויצא 96. לפני 5 חודשים בדיקת סוכר בצום הייתה 90 (זה היה הערך אצלי כבר 10 שנים). האם הסוכר עלה בעקבות ההריון אפילו שזו רק ההתחלה? האם זוהי סכרת או סכרת הריון? אני ממש בהיסטריה. ברקע: קרישיות מטופלת בקלקסאן. הריון קודם לפני 5 שנים לא הייתה סכרת הריון. BMI - 25. האם פעילות גופנית יכולה למנוע את התפתחות הסכרת? האם יש צורך בהעמסת סוכר מוקדמת? התור שלי לקופרמינץ עוד שבוע ואני ממש בלחץ (לא רוצה סכרת....)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר גבוה בצום - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/04/2011יכול להמתין שבוע עד לשיחה עם הרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



