מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיעל19/06/2011
שלום,
אני בשבוע 11+2 להריוני (הריון בסיכון אקב סוכרת) היום שתיתי בטעות מים מבקבוק שהיה בו עובש.
אני מודאגת שנגרם נזק לעובר, האומנם? אציין כי יש לי כאבי בטן משעות הצהריים אך אני סובלת מכך כבר מס' ימים (לא בטוחה שיש קשר).
אודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אלי רימון19/06/2011לדעתי לא יגרם לו נזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסן בהיריוןשלי19/06/2011
שלום רב,
עכשיו בהיריון 19 שבועות, טיפולי ivf. אני אחרי 4 הפלות רצופות שלאחריהן נשלחתי לעשות בדיקות קרישיות שהראו שהכל תקין אך בכל זאת הוחלט לתת לי קלקסן 40 מ"ג בגלל ההפלות החוזרות.
אתמול בערב שכחתי לעשות את הזריקה ונזכרתי והזרקתי באיחור של 8 שעות.
זה מאוד מלחיץ אותי והייתי רוצה לדעת האם זה עלול לפגוע בעובר באיזושהי צורה?
או שאין כאן מקום לדאגה?
אשמח לתשובתכם בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן בהיריון - תגובה
ד''ר אלי רימון19/06/2011אין משמעות לאיחור כזה ואפילו ליום שלא נטלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן בשבוע 28נועה19/06/2011
אני חושבת שהכל התחיל ממשהו לא טוב שאכלתי לפני כשלושה ימים - שלשולים והתכווצויות חזקות. קיויתי שהיום אקום כמו חדשה אך נותר כאב בטן משונה- מן לחץ בבטן העליונה דווקא, בעיקר בתזוזה או במאמץ. בכל מקרה משהו שם לא הבריא ואני מאמינה שזה התחיל כאמור מחיידק כלשהו בבטן.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן בשבוע 28 - תגובה
ד''ר אלי רימון19/06/2011כדאי שתפני לבדיקת רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת בטאמעיין17/06/2011
לאחר איחור של 4 ימים במחזור ( שבוע 4.4) עשיתי בדיקת בטא תוצאה 883 האם תקין ומתאים לגיל ההריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת בטא - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011כן
מזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריונית-איratatuj17/06/2011
שלום רב.
הובחנה אצלי סוכרת הריונית לאחר העמסת סוכר 100 .
הערכים שהתקבלו היו:
צום-94.6
שעה-237.6
שעתיים-215.5
3 שעות 101.7
נשלחתי בעקבות כך לדיאטנית להתאמת דיאטה שאחרי הדיאטה שהותאמה לי חלה ירידה בhgb .
כמו כן, נשלחתי לרופא סכרת שקבע לי יעדים לאיזון תוך שבוע ובמידה ולא יעמוד ביעדים אלו אצטרך להזריק אינסולין.
היעדים הינם 90 בצום ו 130 לאחר הארוחה.
בבה"ח ע" רופא אחר נאמר לי שיש לבצע בדיקות סוכר בצורה אחרת שעה לפני ארוחה ושעתיים אחרי.
לכן יוצא שלפי מה שנאמר ע" רופא א' אינני מאוזנת 95 בצום ו 180-170 שעה אחרי ארוחה ורק בבוקר (צהריים וערב תקין) ואילו לפי שיטת מדידה של רופא ב' אכן הסוכר תקין.(מלבד ערך של צום בבוקר) -120--116 אחרי שעתיים .
ושאלה:
לפי איזה שיטה מקובל לבצע מדידת סוכר ( רופא א' או ב')
האם יש הצדקה להזרקת אינסולין ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריונית-אי - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011את אינך מאוזנת ודרוש טיפול תרופתי
ניתן היום לטפל בכדורים ולא בזריקות
במידה ומעוניינת בהתאמת טיפול אישי קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעיים היפר אקוגניותדנה17/06/2011
שלום
אני בת 32 אני נמצאת בשבוע 24 להריוני .בסקירת מערכות שעשיתי אתמול לא הודגם כיס
מרה וכן הודגמו מעיים היפר אקוגניות בדרגה קרובה לעצם.ממה שהבנתי אלו הם 2 סמנים גדולים מאוד לתסמונת דאון.( על אף שבדיקת שקיפות עורפית הייתה תקינה )
האם קיים סיכוי כלשהו שבכל אופן אלד תינוק בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעיים היפר אקוגניות - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011השלימי ייעוץ גנטי שקילת דיקור מי שפיר וסקירה מכוונת חוזרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרון בסיכון גבוהענת16/06/2011
רקע:
בת 32, הריון ראשון, כיום בשבוע 30+4
הריון בסיכון גבוה עקב MOM -
BHCG 4.23
AFP 2.79
AFP תקין במי שפיר
NOTCHING דו"צ בעורקי הרחם.
ל"ד תקינים, אנמיה קלה, PLT 138
US אחרון התבצע ב29+0 - תוצאות:
BPD מתאים לשבוע 29+1,
HEAD CIR 28+6, AB CIR 29+1,
Femur length 28+3. הערכת משקל 1300 גר'.
יש לציין שכל שאר הבדיקות - סקירות, US, מי שפיר וכו' היו תקינות.
בשל הנתונים מעלה החל משבוע 28 אני במעקב של US כל 3 שבועות ומוניטור פעם בשבוע.
גם השבוע וגם שבוע שעבר לאחר המוניטור שמעתי (מהאחיות ומהרופא) שהתוצאות אינן פרואקטיביות, לפי הבנתי אין עליות בדופק העובר אך, שהתוצאות מתאימות כרגע לשבוע ההריון ולכן אין דאגה.
שאלתי: מאיזה שבוע הניטור העוברי אמור להראות עליות והאם כרגע באמת אין סיבה לדאגה? האחות זרקה לעברי שהעובר אינו זז בכלל למרות שאני בטוחה שאני מרגישה אותו במהלך היום. האם בשלב זה של ההריון המוניטור אמור להצביע על דופק אחיד בלבד? בקיצור, שוב, האם יש סיבה לדאגה?
שנית, שבוע הבא ביום חמישי אני אמורה להגיע לתור ביחידה להריון בסיכון גבוה באיכילוב, תור שנדחה בשל השביתות. מה שהאחות אמרה מטריד אותי מאוד, עכשיו אני חושבת אולי אני לא מרגישה אותו מספיק? האם עליי לבדוק באופן פרטי ולא לחכות שבוע? הרופא שהייתי אצלו במוניטור היום ביקש לחזור למוניטור כבר ביום שלישי ולא לחכות עד יום חמישי הבא....
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרון בסיכון גבוה - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011ברור שלא ניתן לחוות על מוניטור עוברי מבלי לראותו
נראה כי מדדי העובר תקינים
הדרישה מניטור העוברי להיות ראקטיבי הינה משבטע 32 להריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובות חלבון עוברישלי16/06/2011
שלום לכולם,
אני בת 37 ועשרה חודשים. עשיתי חלבון עוברי בשבוע 17.1
להלן התשובות שקיבלתי:
חלבון עוברי 0.77 mom
30.3 NG/ML
גונדוטרופין שיליתי 1.07 mom HCG
IU/ML 23.70
אסטרודיול בלתי קשור 0.91 UE3 MOM
1.25 NG/ML
הסיכוי לתיסמונת דאון במועד הלידה לפי הגיל והבדיקות- 1:307
לפי הגיל בלבד- 1:179
רציתי לשמוע את חוות דעתכם והאם הבדיקה תקינה?
אציין שעשיתי לפני שבוע מי שפיר היות וגילי הוא מעל 35
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות חלבון עוברי - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011הבדיקה לא הפחיתה באופן משמעותי את הסיכון ע"פ גילך למרות שהינה תקינה
המתיני לתוצאות דקור המי שפיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לאחר לידת פג+SGAליליאן16/06/2011
לפני שנתיים וחצי ילדתי פגית שהיא גם ילדת SGA שבוע 36 משקל 1.7 (הריון ראשון). למזלי הרופא אליו פניתי עוד בתחילת ההריון (למעקב הריון) היה מומחה להריון בסיכון גבוה ולכן היא נולדה בחודש תשיעי ולא בחודש שביעי כפי שייעצו רופאי קופת החולים. הסיבה ל- SGA אינה ידועה הוא העריך שהסיבה היא קרישת דם או פקק בשיליה . ההריון היה תקין עד חודש שביעי ואז כמובן IUGR שמירת הריון בבית החולים עד שהוחלט ליילד. בנוסף היה משהו מוזר עם לחץ הדם משבוע 30 פעם בשבוע הוא היה עולה מאד ולמחרת הוא היה יורד והכל היה בסדר למשך שבוע ואז שוב אותו סיפור (תמיד באותו יום) ולכן נאמרה גם המילה רעלת. היא נולדה בקיסרי עקב פרולפס בלידה בעת פקיעת המים.
השנה הראשונה הייתה מאד קשה אבל היום יש לי ילדה נהדרת מכל הבחינות (התפתחותית,גדילה, אופי וכו') בלי עין הרע, שכבר מבקשת אחות קטנה או אח מה שבא (במילים שלה). לפי מה שידוע לי כאשר נולד תינוק ראשון פג/קטן ..יש סיכוי גדול יותר שגם בלידות הבאות יוולד פג או תינוק קטן...גם אם זה יקרה זה לא יהיה סוף העולם כי התוצאות מדברות בעד עצמן ויש לי את הכוחות להתמודד אך כמובן לא הייתי רוצה שידור חוזר.
לכן רציתי לשאול מה ניתן לעשות כדי לצמצם את הסיכון ואולי להגיע להריון מלא ובריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לאחר לידת פג+SGA - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011יש מקום להערכה מסודרת ט ר ם ההריון הבא לצורך הפחתת הסיכון
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקצרות צוואר הרחםא15/06/2011
שלום,
אני בהריון שני, שבוע 25+4 וגילו שצוואר הרחם התקצר ואורכו בערך 2 ס"מ. הרופא הורה לי להיכנס לשמירת הריון ולנוח.
השאלה שלי היא עד כמה לנוח? יש לי תינוק בבית בן 8 חודשים, האם אני יכולה להרים אותו? האם אני יכולה לעלות במדרגות? ללכת לסופר?...
בקיצור מה מותר לי ומה לא???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות צוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/06/2011אין מניעה מהרמת התינוק
יעולה לעלות מדרגות
התיעצי עם הרופא שנתן ההמלצה לשמירת ההריון למה כוונתו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
א16/06/2011מה הסיבה שיכולה לגרום להתקצרות צוואר הרחם? האם העובדה שילדתי לפני 8 חודשים ונמצאת שוב בהריון (שבוע 25+5) משפיע על אורך הצוואר, כי הכל שרירים ואולי השרירים רפויים על מנת לסחוב את העומס הזה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/06/2011אין קשר
לא תמיד יש הסבר ברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהרמי15/06/2011
להן תוצאות הבדיקה שבצעתי של איסוף שתן נפח 2000,
PROTEIN- URINE 24h 70 mg/24h
PROTEIN- U SAMPLE 3.5 mg/dl
ברצוני לדעת מה משמעות תוצאות הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/06/2011תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידבקות התינוק בזמן הלידה בהיפטיטיסמרינה15/06/2011
ישנו אצלי היפטיטיס c, אני כרגע בשבוע 36 כמו כן לפני כמה שבועות החלה החמרה בתפקודי כבד: רמת האנזימים התחילה לעלות בנוסף הנני סובלת מגרד.נכון לעכשיו אני מאושפזת לצורך המעקב הרופאים ממליצים להגיע לשבוע 37 וללדת (זירוז), אני מעוניינת בקיסרי כי אני חושבת שהידבקות העובר בזמן הלידה הרגילה יותר גבוה מאשר בניתוח קיסרי.טענת הרופאים שאין הידבקות כלל בזמן הלידה רגילה. האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידבקות התינוק בזמן הלידה בהיפטיטיס - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/06/2011אין השפעה לאופן הלידה על סיכוי ההידבקות
הרופאים צודקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלי דם בחבל תבורהיפא14/06/2011
הריון תאומים , היום נעשה לי סקירת מערכות באחד העוברים מספר כלי הדם 3 ובעובר השני מספר כלי הדם 2 . האם לעובר עם מספר2 כלי דם יש סכנה או יולד תינוק עם מום חס וחלילה . מודה לך אם תענה לי במהירות . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלי דם בחבל תבור - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/06/2011בתאומים זה ממצא שכיח
יש לבצע סקירת מערכות אקו לב עובר וייעוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליות ברגליים ובפותאנג'ליקה14/06/2011
שלום רב אני בשבועה 33 להריון ויש לי ורידים נפוחים ברגליים ובפות אחרי 5 דקות של עמידה הם מיתנפחים ממש חזק וכואבות לי מאוד מה עלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליות ברגליים ובפות - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/06/2011ללא בדיקה לא ניתן לדעת
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומיםאא.בב14/06/2011
שלום, אני בהריון תאומים (הריון שלישי, אחרי הפלה ולידה תקינה) בשבוע 12. כבר מספר ימים אני מרגישה כאבים בבטן תחתונה והיום יש לי סחרחורות חזקות ובכל פעם שאני כמה מהכיסא אני רואה שחור ליותר מכמה שניות... יש לציין שאני שותה הרבה מאוד וללא הפסקה, אני עובדת בעבודה משרדית, אבל לא בסביבה רגועה ולא בישיבה מוחלטת. האם יש מקום לדאגה? האם הסימנים הנ"ל מעידים על משהו לא תקין? רק בסוף החודש יש לי תור לרופאת נשים, האם יש צורך לגשת לבדיקה לפני?
אשמח לתשובה,
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/06/2011לנערכתי כן
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



