מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דילגתם עליי, שואלת שובענת28/03/2011
שלום רב
אני בשבוע 20+1. עקב ערך hcg 5.21 הופנתי למעקב הריון בסיכון גבוה (לאחר שמי השפיר יצאו תקינים). התור הקרוב (והראשון שלי אצליהם) הוא ב12.4 (בעוד כמעט 3 שבועות). האם מצבי מחייב לדעתכם בדיקה מוקדמת יותר או שניתן לחכות? יש לציין שלא אראה את הגניקולוג שלי עד אז
בברכה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה, לא ראיתי שעניתם
ענת28/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא ואולטרה סאונד לא תואמיםא28/03/2011
שלום
אני בהריון שני אחרי לידה מוקדמת בהריון ראשון שבוע 28
כעת בשבוע 6+2 עשיתי בדיקת אולטרא סאונד ורואים רק שק הריון ושק חלמון (9 מ"מ)עדין לא ניצפה עובר הטכנאית אומרת שזה תואם לשבוע 5
ובבדיקת הדם שעשיתי היום הבטא יצא 8820 שזה תואם לשבוע 6
רציתי לדעת מה קורה לי האם זה תקין או שזה מצביעה על כך שההריון לא מתפתח בצורה תקינה ומה הסיבה לכך שעדיין לא רואים עובר האם הביוץ היה מאוחר?
יש לי תור לבדיקת קרישיות יתר האם זה יכול להיות קשור?
סליחה על כל השאלות אני מאוד לחוצה ואשמח לתשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטא ואולטרה סאונד לא תואמים - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/2011לדעתי אין צורך להכנס להסטריה מיותרת
ממצאי הסונר תואמים את שבוע ההריון
יש צורך בסונר בעוד שבוע ואז צריך להופיע קוטב עוברי
אין צורך במעקב בטא נוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
א29/03/2011תודה על תשובתך
רציתי לשאול דבר נוסף הרופאה אמרה לי שהחל משבוע 17 יתנו לי זריקות פרוגסטרון על מנת למנוע צירים מוקדמים. ושמעתי זה יכול להזיק לעובר בתווך הארוך כמו למשל היתפתחות סרטן צוור הרחם אצל נשים וכו' האם זה הוכך מדעית או שאין כל סיכון בלקיחת פרוגסטרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת - תגובה
ד''ר אלי רימון29/03/2011על פי הספרות הקיימת אין נזקים לעובר
הטיפול קיים מספר שנים ולכן לדעתי אין נתונים לגבי השפעה על עובריות כעבור עשרות שנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעלת הריון-תסמונת HELPPרותי28/03/2011
שלום, בת 26 הריון ראשון.
שוחררתי מביה"ח לאחר שבועיים אישפוז. האבחנה הייתה רעלת הריון קשה מאד בשבוע 24. הממצאים: האטה בגדילה של העובר(התאים לשבוע 20) על רקע רחמי שלייתי, הפרעות בזרימה, לחצי דם גבוהים(160/90),מתן מגנזיום לאור לחצי דם גבוהים, תרומוציטים סביב ה-64K, תפקודי כבד גבוהים, בעיות בקרישיות,כאבי ראש(סי.טי ראש תקין)
הומלץ על גרידה, מהלכה עבר בשלום ויצאתי מכלל סכנה מיידית.כעת בבית תחת טיפול תרופתי בלחצי דם. במכתב השחרור נאמר שעלי לבדוק לעומק את נושא הקרישיות,קולגן,לחזור על ספירת דם מלאה
ולהיות במעקב טרום הריוני לקראת ההריון הבא.
שאלות:
1. תוך כמה זמן מע' הגוף אמורות לחזור לתפקוד נורמלי לאחר רעלת מסוג הלפ?
2.האם עלי להיות בליווי רופא נשים בהתמחות בהריון בסיכון גבוה טרם ההריון?(כלומר כבר מעכשיו)
3.מתי הגוף יהיה מוכן להריון חדש?
4.האם קיים טיפול מניעתי לרעלת זו לקראת ההריון הבא? שכן סיכויי לעבור זאת שנית גברו כעת.
5.מהי השכיחות בקרב האוכ' לרעלת מסוג הלפ? כיוון שאין מספיק חומר על כך באינטרנט
6. האם יצא לכם לטפל במקרים מסוג זה שהסתיימו בהריון שני תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעלת הריון-תסמונת HELPP - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/2011ראשית לא הבנתי אם נותחת או ילדת בלידה רגילה?
לגבי השאלות
1. תוך כמה זמן מע' הגוף אמורות לחזור לתפקוד נורמלי לאחר רעלת מסוג הלפ? 4-6 שבועות
2.האם עלי להיות בליווי רופא נשים בהתמחות בהריון בסיכון גבוה טרם ההריון?(כלומר כבר מעכשיו)- לדעתי כדאי לפנות לרופא הריון בסיכון כבר כעת
3.מתי הגוף יהיה מוכן להריון חדש? לדעתי כדאי להמתין מספר חודשים ובפרק זמן זה להשלים בירור
4.האם קיים טיפול מניעתי לרעלת זו לקראת ההריון הבא? שכן סיכויי לעבור זאת שנית גברו כעת.. כן , יש לבצע בירור מקדים להריון
5.מהי השכיחות בקרב האוכ' לרעלת מסוג הלפ? כיוון שאין מספיק חומר על כך באינטרנט- שכיחות להשנות רעלת בהריון הבא 30-40%
6. האם יצא לכם לטפל במקרים מסוג זה שהסתיימו בהריון שני תקין? בהחלט כן ,ותחת מעקב קפדני סכוי טוב לתוצאות טובות יותר אם כי יש סבירות גבוהה שהרעלת תשנה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה על המענה המהיר
רותי29/03/2011לשאלתך-
עברתי גרידה באסף הרופא. יום לפני הגרידה הרחיבו לי את צוואר הרחם עם למינריות ולמחרת ביצעו את הגרידה.
שאלה נוספת:
האם אתה עובד עם מכבי? והאם יוצא לך לעבוד גם בדרום הארץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה על המענה המהיר - תגובה
ד''ר אלי רימון29/03/2011דברי איתי בטלפון 0524262520
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד שבוע 19+2שרון28/03/2011
שלום רב,
אני בת27,הריון ראשון,בעלת RH שלילי.
בסקירת מערכות ראשונה(שבוע 15+2) נמצאו 2 ממצאם רכים:
1.מוקד אקוגני בעונה השמאית בלב
2.ציסטות צוואריות
בעקבות זאת נשלחתי לביצוע בדיקת מי פיר שכרגע הנני מחכה לתשובותיה.
כמו כן INTEGRATRD TASTE-1:3200
היום ב שבוע 19+2 להרון ביצעתי אלטראסאונד שגרתי שבה נאמר לי כי:
1.נצפה מוקד אקוגני
2.אגן כליה שמאל 4 מ"מ
3.יחס HC/AC 1.12
השאלה שלי היא:
1.מה מציין הממצא החדש שהתווסף (אגן כליה שמאל 4 מ"מ) האם ממצה זה תקין בהתחשב בשבוע הריון שלי(19+2)?מה משמעות של ממצה זה?
2.האם ממצה זה של אגן הכליה 4 מ"מ לפי נסיונך ילך ויתפתח יעצור או יעלם בהמשך הריון?מה קורה בד"כ?
3.הבנתי מרופא שביצע לי את הסקירה הראשונה כ הממצע של מוקד אקוגני בלב אמור להעלם בתוך מספר שבועת-לאחר כמה זמן בד"כ ממצה אקוגני בלב נעלם? ומה משמעות של אי העלמותו בשלב זה של הריון?
4.שאלתי את הטכנאית לגבי הציסטות הצואריות אך הי אמרה כ היא לא יכולה לראות אתם מכון והאובר נמצא ממש למטה-עם הראש למטה-האם תנוחה זו של האובר היא לא מזיקה לאובר והאם היא נורמלית כמו כל תנוחה אחרת ברחם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד שבוע 19+2 - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/20111.מה מציין הממצא החדש שהתווסף (אגן כליה שמאל 4 מ"מ) האם ממצה זה תקין בהתחשב בשבוע הריון שלי(19+2)?מה משמעות של ממצה זה? אין משמעות כי בצעת מי שפיר לדאון
2.האם ממצה זה של אגן הכליה 4 מ"מ לפי נסיונך ילך ויתפתח יעצור או יעלם בהמשך הריון?מה קורה בד"כ? מניסיוני רב המקרים לא עוברים מעל 10 ממ וללא משמעות לאחר הלידה
3.הבנתי מרופא שביצע לי את הסקירה הראשונה כ הממצע של מוקד אקוגני בלב אמור להעלם בתוך מספר שבועת-לאחר כמה זמן בד"כ ממצה אקוגני בלב נעלם? ומה משמעות של אי העלמותו בשלב זה של הריון? הממצא יכול להשאר ואין לו כל משמעות
4.שאלתי את הטכנאית לגבי הציסטות הצואריות אך הי אמרה כ היא לא יכולה לראות אתם מכון והאובר נמצא ממש למטה-עם הראש למטה-האם תנוחה זו של האובר היא לא מזיקה לאובר והאם היא נורמלית כמו כל תנוחה אחרת ברחם? לעיתים נעלמות ומעבר לסיכון לבעיה כרומוזומלית אין לכך משמעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטראסאונד
רינת28/03/2011מהם הערכים התקינים של אגן הכליה בשבועה 19+2? האם 4 מ"מ נחשב תקין?
האם זה תקין שהעובר נמצא בתנוחה עם הראש כלפי מטה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטראסאונד - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/2011לדעתי עד 4 תקין
אין בעיה במצג העובר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפות התור למרפאהענת28/03/2011
שלום רב
אני בשבוע 20+1. עקב ערך hcg 5.21 הופנתי למעקב הריון בסיכון גבוה. התור הקרוב (והראשון שלי אצליהם) הוא ב12.4 (בעוד כמעט 3 שבועות). האם מצבי מחייב לדעתכם בדיקה מוקדמת יותר או שניתן לחכות? יש לציין שלא אראה את הגניקולוג שלי עד אז
בברכה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שמי השפיר יצאו תקינים
ענת28/03/2011טפו טפו טפו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין שמי השפיר יצאו תקינים - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/2011אין צורך להקדים
רצוי לבצע סקירת מערכות טרם הביקורת ולבקש בסקירה למדוד זרימה בעורקי הרחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלותצ'יפופו27/03/2011
1. בת 40 , שבוע 36+4 - האם מותר ללכת לשחות ? (נסיעה באוטובוס של 15 דקות והליכה קצרה לבריכה)
2. חברה המליצה לי ללכת כשעה ביום - אני עושה את זה - אבל גם לפני כן , יש לי כאבים בבטן התחתונה ואני הולכת כמו ברווז. האם אפשר להמשיך בהליכה ?
והערה - משך ההריון פניתי לפורום מספר פעמים (זו הפעם השלישית)- וקיבלתי תמיד תשובות ענייניות ומועילות , ועל כך תודה רבה! ! :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות - תגובה
ד''ר אלי רימון27/03/20111. כן
2. אין חובה ללכת שעה אם קשה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי ביצוע העמסה מלאהנועם27/03/2011
שלום רב. בבדיקת העמסה 50 התקבל ערך תקין של 88 מ"ג ולא נמצא גלוקוז בשתן. שבועיים לאחר מכן ביצעתי בדיקת שתן נוספת (עקב פלורה מעורבת) לא בצום (זמן קצר לאחר אכילת דגני בוקר) ונמצא ערך גבוה של גלוקוז (300) בשתן. חודש לאחר מכן ביצעתי בדיקת שתן נספת בה שוב לא נמצא גלוקוז בשתן. בביצוע הערכת משקל שביצעתי בשבוע 32, הוערך משקלה של העוברית 2 ק"ג (צויין כי תואם שבוע 33). המשקל שלי בתחילת ההריון עמד על 54 (1.73) והיום (שבוע 34) עומד על 63. האם לאור נתונים אלו היית ממליץ על ביצוע העמסה מלאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי ביצוע העמסה מלאה - תגובה
ד''ר אלי רימון27/03/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד באותו נושא...
נועם27/03/2011הייתי מודה לך מאוד אם היית מציין מה בנתונים שציינתי מצדיק ביצוע הבדיקה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד באותו נושא... - תגובה
ד''ר אלי רימון28/03/2011כל נתון תורם מעט והתמונה הכללית מחשידה לסוכרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמיקייד בהיריוןשני27/03/2011
שלום, רציתי לברר לגבי רמיקייד בזמן ההיריון, האם קיים סיכון למומים בעובר?
ואם אני מקבלת רמיקייד פעם בחודש..(בפרוטוקול כתוב שצריך לתת פעם בחודשיים ולי יש אישור מיוחד לקבל פעם בחודש).
כמו"כ רציתי לברר לגבי הנקה בזמן שמקבלים רמיקייד האם קיים סיכון בהנקה?
תודה רבה..מחכה לתשובה בדחיפות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמיקייד בהיריון - תגובה
ד''ר אלי רימון27/03/2011על פי פרסומים התרופה איננה גורמת מומים על פי הניסיון המצטבר
לגבי הנקה יש לבדוק במכון הטרטולוגי בהדסה עין כרם או אסף הרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני סוף כול סוף בהריון לאחר IVFמפחדת26/03/2011
כול הלילה היו לי צמרמורות קור ומיד גלי חום כול דקה
מה זה אומר?
אני צריכה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני סוף כול סוף בהריון לאחר IVF - תגובה
פרופ' יריב יוגב27/03/2011לא פרטת איזה שבוע האם היה חום
פני לרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעלת מסוג help-שאלה חשובהמרים24/03/2011
בהריון הראשון היתה לי רעלת .מסוג help יחד עם קריאטנין שהגיע עד ל1.07
עשיתי בדיקות דם, הקרישיות הייתה תקינה. חשוב לי לציין כי עשיתי בדיקת דם לקרישיות שמיד לאחריה היית צריכה למסור אותה למעבדת הסירקוז. היא יצאה תקינה. הבנתי שיש בדיקת דם לקרישיות שאינה כלולה בסל.כנראה בדיקה מעמיקה יותר.האם עליי לבצע אותה , למרות שהתוצאה של הקרישיות בבדיקה הרגילה היתה תקינה?
שאלה נוספת: ידוע לי כי הסממנים של רעלת הם לרוב לחצי דם גבוהים, בצקות וחלבון.
ברעלת שהייתה לי לחצי הדם היו גבוליים, וכך גם החלבון. לא היתה תמונה ברורה לגמרי של רעלת,, למרות שזו היתה ה אבחנה. האם זו רעלת נדירה? האם תפקודי הכבד הגבוהים הם קלאסיים לרעלת הזו? כתוב לי במכתב השחרור sev er
מה זה אומר? האם הרעלת יכולה לחזור גם בהריון הבא והאם אהיה שוב בסיכון גבוה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעלת מסוג help-שאלה חשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011קשה מאוד לתת ייעוץ על סמת הנאמר
יש צורך בייעוץ פרטני על סמך נתונים נוספים
במידה ומעונינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרות פרוגסטרוןליבי24/03/2011
שלום רב,
האם מותר נרות פרוגסטרון במקרה של קרישיות יתר? (MTHFR - הומוזיגוט, פקטור 5 ליידן - הטרוזיגוט, פרוטאין C נמוך מהנורמה). הסיפור הוא כזה: אני בת 35 מנסה להיכנס להריון מזה חצי שנה ללא הצלחה. הרופא הציע נרות פרוגסטרון כי יש לי שלב לוטאלי קצר (שמקשה ככל הנראה על כניסה להריון), כמו כן הוצע לי אוביטרל. הריון ולידה יחידים בעברי. אחרי הלידה היתה לי רעלת ו- TIA.האם גם הנרות וגם האוביטרל בטוחים במקרה שלי מבחינת בעייית הקרישה? ביום יום לא מטופלת בנוגדי קרישה אלא נוטלת טריקרדיה בלבד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרות פרוגסטרון - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011מציע כי טרם טיפול פריון תפני לייעוץ מסודר לרופא המומחה בהריון בסיכון גבוה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים בבטן תחתונהיוליה23/03/2011
בהריון שני, שבוע 18 עם לחצים בבטן תחתונה, לאחר בדיקה היום אצל רופאת נשים הכל נראה תקין (בדיקת אולטראסאונד פנימית וחיצונית). הרגשתי לחצים כאלה בחודשים שביעי ושמיני בהריון הראשון שלי. האם יש לי ממה לדאוג? הלחצים באים לידי ביטוי בעיקר בזמן עמידה ממושכת (לדוגמא שטיפת כלים). אני מפנה בכוונה את השאלה לפורום הזה כי אני מטופלת אצלכם במרפאה בבלינסון עקב רקע של אפלה, MTHFR ומקבלת קלקסן טיפולי ועוד...
התור שלי למרפאתכם הוא רק בעוד כחודש. האם יש צורך להקדים את התור?
נמון תודה והמשך ערב נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחצים בבטן תחתונה - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011במידה והלחצים נמשכים פני לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיליית פתחתמי23/03/2011
אני בשבוע 20. לאחר שדיממתי מעט נסעתי למיון ואובחן שיש לי שיליית פתח. האם זה נחשב הריון בסיכון גבוה? האם מספיק מעקב אצל רופא מטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיליית פתח - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011מעקב רופא מטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהאנונימית23/03/2011
אני שבוע 38 הריון שלישי
והתחילו לתקוף אותי חרדות אני פוחדת שלא אצליח להשתלט על עצמי בלידה ושאני לא אשתף פעולה מה ניתן לעשות כדי להוריד את המטח הזה????
לא היה לי בהריונות הקודמים
ויש לצין שהיו לי לידות קלות
ההריון הנוחכי הזה לא פשוט עבורי
נפשית ופיסית עם צירים תרופות זריקות כמעט לידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011אני משוכנע שצוות חדר לידה בבי"ח בו תלדי מנוסה ויודע להתמודד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטרוגסטן 200מ"גרחל22/03/2011
שלום בת 27 (ללא ילדים)
לפני מס' שנים הריון שהסתיים בשבוע 9 הפסקת דופק.
הריון שני הסתיים שבוע 21 -ככל הנראה היפרדות שיליה -הייתה נתיחת עובר וראו כתם בשיליה שיכול "להעיד" על הפרדות
לאחר מכן 2 הריונות כימיים.
חשוב לי לציין שהיו תמיד דימומים פעם קלים ופעם מסיביים ורוב הזמן הכתמות בנוסף כאב בטן וגב עד הופעת צירים ממש שגרמו ללידה.
נבדקתי לקרישיות ונמצא תקין
צילום רחם תקין למאט 2 חצוצרות סטומות הופנתי לIVF אבל למזלי לאחר כשנתיים נכנסתי להריון ספונטני ברוך ה'.
כרגע בשבוע 19+3
מתחילת ההריון (שבוע 8) היו דימומים ממש כמו וסת ולא היה הרבה מה לעשות בנוסף נצפה שהייתה היפרדות שיליה חלקית בשבוע 12 ונצפו 2 המטומות שכנראה גם גרמו לדימומים בנוסף נצפה שהשיליה שלי הייתה נמוכה.
משבע 12 אני בשמירה מלאה,שכיבה ללא יחסי מין וללא מאמצים.
לפני שבועיים ביתעתי סקירת מערכות:
בסקירה ברוך ה' הכל היה תקין.
להפתעתי ההמטומות לא נצפו כנראה שנספגו הדימומים עברו השיליה עלתה למעלה ובנוסף הצוואר התארך.
אבל תחושת לחצים בבטן הופכת להיות יותר ויותר מטרידה כל הזמן מרגישה התקשות בבטן תחתונה וסוג של לחץ לא חזק בנרתיק ומידי פעם כמו עיקצוצים בנרתיק אי נעימות!.
נבדקתי לפני יומיים אצל הרופא שלי: הוא אמר שהכל בסדר צוואר סגור ארוך.
אני מאוד מפחדת שאלו צירים שיכולוים חלילה לגרום לאותו סיפור שהיה בהריון הקודם ונורה מפחדת.
בקשתי מהרופא שלי שיתן לי אוטרוגסטן(פרוגרסטרון) והוא באמת נתן לי 200מ"ג פעם ביום. היום אני רוצה להתחיל אך חוששת שאול זאת טעות כי הרופא אמר שזה יכול לעשות הפרשות ורודות..ואינני מחפשת לעצמי בעיות.
השאלות שלי:
1. האם לקחת את הכדור (דרך נרתיק) או עדיף שלא?
2.האם במידה ויש לי צירים חלילה הכדור יכול לעזור לעצור אותם?
3. האם הכדור הנ"ל עוזר גם להיסטוריה כמו שלי היפרדות שיליה או שאינו עוזר במקרים כמו שלי?
4.האם עדיף להתחיל בטיפול נוסף לעצירת הצירים?
5. במידה ויהיו לי הפרשות ורודות האם להפסיק מיד את הטיפול או שזה חלק מתופעות לוואי הנורמליות?
6. רוב הזמן אני חייבת להתפנות -מתן שתן דחוף כל הזמן-ביצעתי בדיקות שתן לתרבית והכל יצא בסדר. האם זה נורמלי מתן שתן כל 5 /10 דקות?
7. אתמול בערב נתפס לי פעמיים שריר בישבן שממש כאב מאוד! ממה זה קורה? תופעה מוכרת?
8.מה אתה הייתה ממליץ לי לאור הפירוט שלי וההיסטוריה הלא נעימה.
בבקשה תשובתך ועצתכם בנושא
תודה רבה מקרב לב וסליחה על האורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוטרוגסטן 200מ"ג - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/03/2011במידה ואורך הצוואר תקין על פניו אין מקום לטיפול בפרוגסטרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה:
רחל23/03/2011תודה רבה לך על התושה בכל זאת יש עוד 3 שאלות ברשותך:
במידה כמו שאמרתה אין צורך בטיפול פרוגרסטרון אם הצוואר ארוך:
1. להפסיק בטיפול? או שזה לא יועיל ולא יפגע?
2.בגלל התקשיות בבטן האם שווה לקבל טיפול בקלקסן?-מרגש לי כמו צירים : (
3. מה אתה כן הייתה ממליץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה: - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011ללא בדיקה וייעוץ אישי לא ניתן לגבש תשובה
במידה ומעוניינת תאמיח פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



