מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תחילת הריון אחרי 2 הפלותשירה22/03/2011
שלום רב,
אז ככה, אני בת 38, יש לי ילדה בת 5 מהריון ספונטני ותקין שנגמר בקיסרי עקב מצוקת העובר במהלך הלידה, ומאז עברתי שתי הפלות בוששות בסביבות שבוע 10 להיריון.
כרגע אני בהריון נוסף בשבוע 8 כאשר בדיקת האולטראסאונד הראשונה נקבעה לשבוע הבא ...
אני לוקחת הורמון אוטרוגסטן, טבליה אחת ביום, על מנת לחזק את ההריון ולנסות למנוע
הפלה נוספת.
שאלתי היא, האם יהיה בטוח עבורי לעשות צבע וגוונים בשיער בשלב זה של ההריון לאור ההיסטוריה שלי.
אנא תשובתכם המקצועית.
בברכה,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחילת הריון אחרי 2 הפלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/03/2011אין בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מי שפירשרון22/03/2011
שלום,
הנני בת 28 בשבוע ה- 19להריוני לפני יומיים ביצעתי דיקור מי שפיר.היה איזשהו שלב בבדיקה שנראה לי כי המחט נגעה באובר-מכוון וראיתי כאיול רפלקס מהאובר-כאילו מאין קפיצה.
השאלה שלי היא:
1.האם נגיעת המחט באובר יכולה לפגוע בו או להזיק לו?
2.אם האובר נפצע כתוצאה מהמחט ויורד לו דם בעקבות זאת-איפה ניתן לראות דם זה(?והאם אם יורד דם לאובר ז"א שצריך להיות לי הפרשות דמיות?
3.ליד איזה חלק של האובר נהוג לעשות את בדיקת מי השפיר?האם ישנו איזשהו נוהל קבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מי שפיר - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/03/2011מי השפיר מבוצעים תחת הנחיית סונר ורחוק מראש העובר
נראה לי כי החששות אינם במקום
פני לרופא שביצע הדיקור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מי שפיר
שרון22/03/2011השאלה שלי היא,אם בכל זאת נגעו באובר ויורד לו דם,האם גם לי יהיה הפרשות דמיות?
איך ניתן לדעת בוודאות האם המחט נגעה או לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מי שפיר - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/03/2011לא אין קשר
לא ניתן לדעת בודאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מי שפיר-שאלה אחרונה
שרון24/03/2011שלום,
אם נגרם איזשהו נזק לאובר כתוצאה מהמחט לדוגמא במוח,לה,עיניים.
האם יהיה ניתן לראות את הנזק הנ"ל בסקירה מאוחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מי שפיר-שאלה אחרונה - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011בד"כ לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקום האובר
שרון24/03/2011ב"דכ האובר שוכב בבטן,איפה הראש שלו בצד ימים של הבטן או שמאל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקום האובר - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/03/2011לא קבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריון?שואלת21/03/2011
שלום
לאחר בדיקת העמסת סוכר 50 יצאה תוצאה של 160. נשלחתי לבצע העמסה מלאה אותה ביצעתי שבועיים לאחר מכן בשבוע 28. להלן התוצאות:
זמן 0- 79 (70-95)
זמן 60- 182 (100-180)
זמן 120- 132 (100-155)
זמן 180- 76 (70-140)
אני קצת מבולבלת, האם המצב מוגדר כסכרת הריון גבולית או שמא התוצאות תקינות? רופא הנשים שלי שוחח איתי בטלפון ואמר לי שעד המפגש הבא שלנו להוריד לגמרי סוכר ופחמימות. האם אכן זהו מצב שדורש דיאטה מחמירה וכיצד נוהגים במקרה כזה? כאילו יש סכרת? האם מוגדר כהריון בסיכון גבוה?
אשמח לתשובתכם,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת הריון? - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/03/2011בדיקה עם כרך אחד בלבד לא תקין (כעבור שעה 182). יש הרואים בבדיקה זו אבחנתית לסוגרת ויש כאלו שלא. לטעמי יש לבצע עקומת סוכר המשך שבוע תחת טיפול דיאטתי מתאים ולא באופן קיצוני הפסקת נטילת פחממות
פני למרפאה להריון בסיכון גבוה או תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברי לא תקין???רונית21/03/2011
מה המשמעות של חלבון עוברי - 2.23 MOM ? אני מבינה שזה גבוה?
האם בוודאות זה אומר שיש בעיה?
קבעתי תור לייעוץ גנטי אבל זה רק עוד שבוע וחצי ואני בלחץ נוראי
האם יש צורך להקדים את הייעוץ במיידי?
האם יש צורך להקדים את סקירת המערכות המורחבת שנקבעה לי לשבוע 22?
האם יש סיכוי גבוה שעדיין העובר בסדר????
בבקשה, אנא התייחסו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי לא תקין??? - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/03/2011חריגה קלה
יש להשלים סקירת מערכות מכוונת למערכת העצבים ודופן הבטן וייעוץ גנטי לשקילת דיקור מי שפיר
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לאחר 3 הפלותנועם21/03/2011
שלום רב
עברתי השבוע הפלה שלישית לאחר שהעובר לא התפתח מעבר ל 8 שבועות, כך גם היה בהפלות הקודמות
נאמר לי שאני אצטרך לבצע ברור הפלות - מה זה אומר? ומתי לגשת לרופא שלי להתחיל את התהליך? האם התהליך ארוך? האם ההריון הבא שלי יהיה הריון בסיכון גבוהה? האם אצטרך להיות בשמירת הריון? האם לחפש רופא שמתמחה בכך?
אשמח לקבל קצת אינפורמציה כי אני ממש לא יודעת מה לעשות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לאחר 3 הפלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/03/2011לאחר 3 הפלות יש מקום לברור טרם ההריון הבא
מציע כי תפני למרפאה להפלות חוזרות באחד מבתי החולים או במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון לאחר 3 הפלות - המשך שאלה
נועם22/03/2011האם יש מרפאה להפלות חוזרות בצפון הארץ?
והאם הגניקולוג שלי צריך להפנות אותי לשם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון לאחר 3 הפלות - המשך שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/03/2011להערכתי יש בכל בי"ח
כן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי וירוס CMV בהריוןאבי21/03/2011
שלום רב,
אשתי בשבוע 7 להריון, ביצעה בדיקת דם והתבררה נוכחות חיובית של cmv igg ו cmv igm חיובי חלש. ה- igg avidity הוא 39.7. בבדיקה שהתבצעה 6 חודשים לפני הבדיקה הזו התגלו גם כן cmv igg ו cmv igm חיוביים, ו- igg avidity של 27.4. האם אתה יכול להגיד לפי תוצאות אלו אם התוצאות החיוביות כעת מעידות על הדבקה משנית, או על שאריות של וירוס מלפני חצי שנה ? האם זה משנה להחלטה לגבי המשך ההריון ?
תודה רבה,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גילוי וירוס CMV בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/03/2011קרוב לוודאי שמדובר בזיהום ישן טרום הריוני
לצורך יעוץ מקיך ומסודר פנו לאחת ממרפאות ההריון בסיכון גבוה או תאמו פגישת ייעוץ אישית לצורך ייעוץ פרטני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום! זקוקה לעיצה...רותם20/03/2011
שלום! אני בצומת דרכים וזקוקה לעיצה..
אני בת 29, יחסית בריאה, אבל יש לי א.פ.ל.ה, ונוגדנים ללופוס. כל מה שיש לי--רק בגדר בדיקות דם. המצב הקליני שלי תקין לגמרי-אין לי שום קרישי דם-מעולם לא היו לי, ואין לי שום דבר שקשור ללופוס. אני עושה בדיקות דם של המוטולוגית וראומוטולוגית כל 4 חודשים-ואני במעקב. הבדיקות דם מראות שיש לי "תסמונת קרישיות יתר" (אנטיקרדיופין גבוה וא.נ.א חיובי) התחלנו לברר לגבי הריון נוסף. הראומוטו' וההמוטו' שלי טוענות שאין צורך בקלקסן, ואם כבר--רק אספירין. רופא הנשים שלי "מכריח" אותי לקחת קלקסן. אני לא יודעת מה לעשות ולמי להקשיב. האם הית יכול לתת לי כיוון?אני מקווה שתוכל לעזור לי ע"פ המידע הנ"ל- ואם תרצה, אוכל לשלוח גם את בדיקו הדם המדויקות שלי...
תודה רבה לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום! זקוקה לעיצה... - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011רותם שלום
מציע כי תפני לייעוץ מסודר ע"י רופא או מרפאה המתמחים בנושא זה
על פניו אין צורך בקלקסן אך לא ניתן לגבש המלצה באינטרנט
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה..ליז20/03/2011
שלום ד"ר ,אני בהריון עם תאומים שבוע 15
ביצעתי שקיפות עורפית לפני 3 שבועות בעובר אחד תוצאה יצאה 1:192 ואצל השני 1:1994 בשל התוצאה בעובר הראשון הומלץ לי יעוץ גנטי.
קבעתי תור ואז התקשרה אלי המזכירה בבי"ח ואמרה לי שאם החלטתי כבר לבצע דיקור מי שפיר אין צורך לבוא אליהם ליעוץ גנטי. ברוב טיפשותי ביטלתי את התור.הרופא שלי די התעצבן עלי ואמר לי שחבל שביטלתי ומה המזכירה בכלל מבינה .מאז..לא עונים לי שם ביעוץ ואני כולי מתוחה ועצבנית שביטלתי.האם לדעתך אם החלטתי שאני יעבור מי שפיר זה בסדר לא לגשת ליעוץ גנטי?או שאין קשר תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה.. - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011יש לבצע ייעוץ גנטי מסודר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת היריוןשלי19/03/2011
שלום לכולם,
בת 37.5 אחרי טיפולי ivf ואחרי 4 הפלות חוזרות (שבועות ראשונים עד שבוע 9), כאשר את סיבת ההפלות הרופאים לא יודעים להסביר.
עשיתי קריוטיפ - תקין
קרישיות - תקין ובכל את התחלתי לקבל קלקסן 40 פעם ביום.
היום אני נמצאת בשבוע 6 +.
אני עובדת פיזית (משק בית), והייתי רוצה לדעת האם יש מקום לקבל שמירה למרות שאני רק בתחילת ההיריון? זה היריון אחרי הרבה טיפולים מייגעים וקשים ואחרי הפלות שחזרו על עצמם (פעמיים ראשונות דימומים כאבי בטן ונפל, ובפעמיים השניים הפסקת דופק פתאומיות שניזקקתי לגרידות).
הייתי מעוניינת בחוות דעתכם המקצועית.
בתודה מראש על ההתייחסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת היריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011אין הוכחה חד משמעית כי המנעות מעבודה היא מפתח להצלחת ההריון התיעצי עם הרופא המטפל ורופא תעסוקתי
לצורך גיבוש המלצה לא ניתן להסתמך על המידע ששלחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליית פתח גבולית -שירה19/03/2011
שלום רב,
בסקירת מערכות מוקדמת בשבוע ה-16 עלה כי כרגע ישנה שליית פתח גבולית (לדברי הרופא, מכסה חלק ניכר מהפתח, אך לא לחלוטין). לפני שבועיים היו לי במהלך יממה אחת שלושה דימומים קצרים, אשר נפסקו מעצמם ולא חזרו מאז.
מלבד זאת, הריון תקין. קדמו לו שני הריונות תקינים שהסתיימו בלידה טיבעית. אני בת 36.
יש לי מספר שאלות בהקשר לממצא של שליית פתח:
1. האם יש מגבלות הקשורות לטיסות, מאמץ פיזי או קיום יחסי מין? (כחלק מעבודתי אני טסה לפרקים...)
2. מה הסבירות לכך שהשילייה "תעלה" וניתן יהיה ללדת באופן טיבעי?
3. האם הדימומים הקצרים שהיו לפני שבועיים יכולים להיות קשורים למצב השילייה?
4.האם בשל היותה שיליית פתח אמור דימום להוות סמן מטריד יותר מאשר בהינתן שילייה במצב רגיל?
אני אמורה לטוב בעוד 3 ימים ואשמח לדעת אם יש מגבלה שעלי להיות ערה אליה...
תודות,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליית פתח גבולית - - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/20111. אין מניעה מטיסה יש להמנע בשלב זה מיחסי מין עם חדירה
2. יש להעריך זאת עוד מספר שבועות בסונר. סבירות בינונית
3. כן
4. לא בהכרח. אך לפחות יותר "קל" להסבירו
כעיקרון אין מניעה אך התיעצי עם הרופא המטפל המכיר אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומות שבוע 31+1שירן18/03/2011
היי,
אני כפי שרשמתי בכותרת בהריון עם תאומות (לאחר IVF) בת 26 ללא עבר בעייתי.
מתחילת ההריון אני עם טחורים שלא מפסיקים להתרבות ולצאת.
פעם בכמה זמן הם מפסיקים לכאוב ואז מגיע שבוע שבו אני בקושי יושבת בגלל שהם מתנפחים וכואבים בכל צורה!
מאוד רציתי לידה רגילה, המצג שלהן כרגע ראש ראש ומסתמן שאני אוכל לגשת ללידה רגילה.
בכל זאת יש לי תור לטרום ניתוח שבוע הבא.
האם ריאלי לפנטז על לידה רגילה במצב כמו שלי???? הרי כל כך כואב שם למטה שלידה לא תעשה לי מצב חמור בהרבה וכאבי תופת??
האם במצב שלי עדיף לי לבחור בניתוח???
האם אפשר לבקש בניתוח שינתחו לי גם את הטחורים "על הדרך" אם אני כבר עוברת פעולה כירורגית?
אשמח לקבל תשובה רצינית, כי אף אחד לא נותן לי תשובה חד משמעית ואני לא מצליחה להירגע ולהגיע להחלטה של מה עדיף.
תודה וסליחה על האורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומות שבוע 31+1 - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011לצורך תשובה רצינית אני מניח שאינך מצפה לתשובה מעל גבי האינטרנט
אין כעיקרון מניעה מלידה רגילה
יש כיום מספר רב של טיפולים היעילים לטחורים ולא נהוג לשלב לידה או ניתוח קיסרי בניתוח טחורים
לצורך ייעוץ מקיף ודיון לגבי אופן היילוד וטיפול במצבים הנילווים במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה מוקדמתאורלי18/03/2011
שלוםם רב,
הנני בת 28 בשבוע 18 להריוני הראשון,
בשבוע 15.3ביצעתי סקירת מערכות ראשונה שהכל היה תקין פרט ל שתי ממצאים הבאים:
1.ציסטות צואריות
2.הודגם מוקד אקוגני בחדר שמאל בלב
היום קבלתי את תוצאותיה של INTEGRATED TEST שהראו כי לפי הגיל הסיכון הוא 1:1200
ולפי השקלול הכולל 1:3200
א)הרופא שלי המליץ לי לעשות בדיקת מי שפיר בעקבות שני הסימנים הרכים ברצוני לדעת מהו הסיכוי לילד בריא לאור כל הממצאים הנ"ל?האם רוב הילדים הנולדים עם הממצאים הנ"ל(שני סימנים רכים ותבחין מרובע 1:3200 )יוצאים בריאים?
ב)אחד לכמה ילדים עם הממצאים הנ"ל יוצא חולה בד"כ?
ג)בכמה שניהממצאים הרכים מעלים את הסיכון לאובר חולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה מוקדמת - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011קשה על סמך הנתונים שציינת לתת תשובה
מציע כי תפני לייעוץ גנטי או במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה -המשך
אורלי20/03/2011האם לפי נסיונך אובר בדרך כלל יוצא בריא עם 2 סימנים רכים ותבחין מרובע 1:3200 וRH שלילי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה -המשך - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/03/2011כן
אך בד"כ לא מספק מאחר ןלגבי עובר יחיד כמקרה בודד במקרה שלך מדובר תמיד במצב של כן או לא ולא סיכוי הניתן כחישוב סטטיסטי לכלל האוכלוסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עובריהילה17/03/2011
היי
אני בת 29.
הריון ראשון, הפלה טבעית לאחר אי המצאות דופק, הפלה באיזור שבוע 10.
לאחר שלושה חודשים שוב נקלטתי נצפה דופק אך גם המטומה המלווה בדימומים.
באיזור שבוע 14 הדימומים הופסקו, עשיתי שקיפות עורפית יצאה 1 מ"מ עובי, ו- 1:6032 לת"ד, כמו כן נצפתה עצם אף.
כיום בשבוע 20.
בדיקת חלבון עוברי יצאה כך:
AFP - 1.59
NG\ML - 79.6
HCG - 3.57
IU\ML - 93.3
UE3 - 0.61
NG\ML - 1.08
סיכון לת"ד לפי גיל בלבד - 1:964
סיכון לת"ד לפי גיל ובדיקות ומועד לידה 1:103.
אתמול(יום רביעי) הייתי בייעוץ גנטי בקפלן, קבעתי דיקור ליום שני ולמרות הקושי החלטנו אני ובעלי לשלם 1200 ע"מ לקבל את התוצאה תוך 24 שעות, אני לא אעמוד בהמתנה של חודש פלוס.
אני רוצה לשאול אותך, קראתי הרבה בפורומים ובחלק ממקרים דומים לשלי ראיתי שהמליצו להקדים את סקירת המערכות המורחבת שכן בגלל ה- HCG הגבוה יש סיכוי לאי התפתחות ועיכוב בצמיחה,כששאלתי בייעוץ נאמר לי שאין צורך, מה את ממליצה? אגב, יש סיכוי שהתוצאה כה גבוהה בגלל הדימומים מתחילת ההיריון?
בנוסף, תני לי טיפים לדיקור, אני נורא לחוצה מזה ובגדול אני מאוד אופטימית פשוט עברתי כבר הפלה ואני תמיד חושבת על זה שהיום הייתי צריכה כבר ללדת ובהיריון השני הנוכחי כל פעם יש משהו חדש.
בבקשה תעודדי אותי, למה הסיכוי כל כך גבוה?
סליחה על האורך אני פשוט מאוד טרודה.
תודה
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להילה- עונה לך מנסיוני- אני לא רופא
נירה18/03/2011גם אני קיבלתי בתוצאת חלבון עוברי HCG גבוה- מעל 4 - מה שהקפיץ לי את תוצאת הסיכון לגבוה מאוד.
עברתי דיקור כי אני בת 36 וגם בגלל התוצאה. לי הסבירו שההורמון הזה קשור לשלייה בד"כ ולכן צריך להיות במעקב הריון בסיכון- עברתי לשם בשבוע 27- מה שצריך זה מעקבי גדילה וזרימות בשלייה, מדידות לחץ דם ומשקל יותר תדירות מבהריון רגיל.
לפעמים הערך הזה קשור גם לתסמונת דאון לכן המליצו על דיקור , אבל אם שקיפות וסקירה ראשונה תקינות רוב הסיכויים שהכל בסדר.
ודבר ראשון ששאל אותי רופא הנשים אם היו דימומים בתחילת ההריון כי זה קשור לרמת ההורמון .אצלי לא היו אבל קראתי שלך היו.
הדיקור עצמו לא כואב, ועובר במהירות , צריך להקפיד על מנוחה ושתייה והכל יעבור בשלום .בהצלחה!!
***מקווה שהרופאים לא כועסים שעניתי , אני מבינה את המתח כי הייתי באותו מצב ורציתי להרגיע עד לתשובתכם :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי חלבון עוברירונית17/03/2011
שלום רב
קיבלתי היום את תוצאות חלבון העוברי
אודה לפענוח הבדיקה מכיוון שקבעתי תור למי שפיר ואני ממש בספקות אם אני צריכה לעשות (מאוד מפחדת מהבדיקה)
חלבון עוברי - 2.23 MOM - קצת גבוה לא???? מה זה אומר?
HCG - 2.08 MOM
אסטריול - 1.56
סיכוי סטטיסטי לתסמונת דאון לפי גיל: 1:931
סיכון מחושב לפי גיל בשילוב עם תוצאות הבדיקה: 1:9324
האם התוצאות נראות לך תקינות והאם יש צורך לדעת לבצע מי שפיר על פי הבדיקה הזו?
תודה רבה,
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי חלבון עוברי - תגובה
ד''ר אלי רימון17/03/2011לגבי מי שפיר גם אני לא בטוח אך יש צורך לשקול את כל הנתונים כולל שקיפויות וסיפור רקע
יש צורך בסקירה מכוונת למומי מערכת עצבים לאור חלבון עוברי גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זירוז טבעיאנונימית16/03/2011
מעוניינת לשמוע על זירוזים טביעים שבאמת הוכיחו את עצמם
אני בשבוע 40 ויש לי פתיחה של 1 וחצי ומחיקה 80%
הבנתי שצריך התחלה כל שהי
מאוד קשה לי כבר מה יכול באמת להועיל שאני אלד ביומים הקרובים?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זירוז טבעי - תגובה
ד''ר אלי רימון17/03/2011תנסי בפרומים של הריון ולידה-תמיכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
