מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שום לטיפול בתולעיםיעל08/04/2011
ראיתי המלצה להכניס נר של שום טבעי לפי הטבעת לטיפול בתולעים.
האם בטוח מבחינת ההריון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שום לטיפול בתולעים - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011לא מכיר את הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוקד אקוגני ואגן כליה מורחבלילי08/04/2011
שלום!
אני בת 32 בהריון שלישי
בשבוע 15 .
ביצעתי שקיפות והשקיפות תקינה 1:4300
בנוסף אתמול ביצעתי סקירה ונאמר לי כי ישנו מוקד אקוגני בחדר שמאל ,
ואגן כליה מורחב מעט 3.1 האם יש לי ממה לחשוש?
או לחשוב על מי שפיר?
את החלבון עוברי אני אמורה לבצע ב 22/5 .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקד אקוגני ואגן כליה מורחב - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011פני לייעוץ גנטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעת בצואהיעל08/04/2011
אחרי טיפול IVF . בטא ראשונה 124 (15 יום מהשאיבה).
שנייה 483. (אחרי 3 ימים).
היום הבחנתי בתולעת בצואה.
האם מסוכן ?
מה עלי לעשות ?
אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעת בצואה - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011יש לתת טיפול
פני לרופא הממטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרסולטליטל07/04/2011
שלום,
קיבלתי פרסולט 10 מ"ג במינון של 4 פעמים ביום עד סוף שבוע 35 בגלל צירים מוקדמים משבוע 32 .
אני נמצאת בשבוע 34 להריון ואני חייבת לציין שעוד לפני שהתחלתי לקחת את הפרסולט משום מה תדירות הצירים פחתה ולכן לא הקפדתי לקחת את הכדורים במינון שהרופא נתן לי , אלא לקחתי כל יום 3 פעמים ביום ויש ימים שפעמיים ביום.
כמו כן , נכון להיום תדירות הצירים אכן פחתה ולפעמים יש ימים שהצירים בקושי מורגשים {אולי 7 פעמים לאורך כל היום} כאשר לפני כן היו לי צירים במשך שעתיים כל 20 דקות {עד כה לא היתה לי פתיחה או מחיקה של צוואר הרחם}.
האם העובדה שאני לא לוקחת את הכדורים לפי המינון שהרופא נתן לי יכולה לגרום לבעיות?
קראתי בפורומים שצריך להקפיד על זמנים קבועים ואסןר לשנות את המינון ללא הוראת רופא, מה לעשות??? האם זה בסדר שאני לוקחת רק פעמיים או שלוש ביום במקום 4???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרסולט - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011אין בכך כל בעיה
רוב הרופאאים אינם מטפלים לאחר שבוע 34
ולא הוכחה היעילות של הטיפול מעבר ל 48 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך צוואר הרחםלי07/04/2011
שלום
אני בהריון שלישי IVF שבוע 24
הריון ראשון - הפלה בשבוע 21 עקב ירידת מים (גרידה, צוואר רחם סגור)
הריון שני - לידה בקיסרי, שבוע 34, צוואר רחם סגור , עובר במצב עכוז.
הריון שלישי - היום בסקירה מאוחרת, צוואר הרחם באורך 29 ממ לעומת שבוע 18 אורך צוואר 33 ממ
מקבלת תמיכה של אוטרגסטן 200 כדור אחד ביום וגינאלי.
האם הטיפול הוא נכון? ומה יכול להביא להתקצרות הצוואר? כיצד יש לנהוג? (מנוחה, להפחית התאמצות)
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורך צוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011הטיפול נכון
אין הוכחה כי מנוחה מועילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיב התקף בהריוןליאת07/04/2011
שלום רב,שבוע 25 החל התקף קוליטיס לאחר רגיעה ארוכה . מתבטא ביציאה בבוקר דימום מלווה בריר - הגסטרו שלי המליצה להתחיל טיפול של פרדניזון 30 מ"ג ביום .
האם בעקבות המחלה הפעילה -יש סיכון לעובר ? לידה מוקדמת ? גודלו ?
האם נטילת הפרדניזון יכולה לסכן ? תוך כמה זמן אמור להשפיע ? כבר היום השני ללא שיפור
אני מאד חוששת - אני עוניינתלעבור את תתהליך הלידה באופן טבעי ללא אפידורל , מקווה ללא ניתוח קיסרי כמחובן .
האם מצב זה ישפיע על כוונתי זו ?
אני מודה לכם מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוליטיב התקף בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011יש להתחיל טיפול כדי להביא רגיעה מבחינת המחלה
ניתן לטפל בסטרואידים
לקראת הלידה יד לבצע ייעוץ לגבי אופן הלידה בהתאם למצבך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בגרון בהריוןטל06/04/2011
בשבוע 11 התגלתה אצלי יתר פעילות של בלוטת התריס (T4- 21.2)
לאחר פגישה עם אנדוקרינולוג הוחלט לא להתחיל טיפול תרופתי עדיין,
אך מאז עשיתי אולטראסאונד בגרון וגילו ציסטה בגודל 0.8 ס"מ.
הופניתי להריון בסיכון גבוה.
אנא הסבירו האם ציסטה כזו יכולה להיות מסוכנת בהריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה בגרון בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011לא ברור טיבה של הציסטה ע"פ תיאורך התייעצי עם הרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,עצירה בגדילת העובר,שאלה דחופה !הילה06/04/2011
היי,אני בת 45 ,זהו הריון ראשון ולפניו הפלה,עקב התקצרות צואר רחם עברתי ניתוח תפר ועפ"י הבדיקה כעת אורך צואר סגור 37 מ"נ ונצפה תפר במקום,אני בשבוע כעת בשבוע 22 ,עברתי סקירה מאוחרת ועלה כי יש עצירה בגדילת העובר,קטן מגיל ההריון עפ"י מדידה ומשקל,מיעוט יחסי של מי שפיר עם afl (מה זה?)10,העובר באחוזון 16 אך עם הקפי הראש והבטן קטנים מתחת לאחוזון 10 ,שליה אחורית מעובה הל-4-5 ס"מ (מה זה?),זרימות דם תקינות בחבל הטבור 2.5 sd ובעורקי הרחם ללא notching (מה זה?) אני מאוד מודאגת הרופא שלי הנחה מידית לשמירת הריון מידית ומעקב צפוף+בדיקות קרישיות דם וחלבון בשתן ומעקב לחץ דם כל יומיים ואמר שהחשש שלא תתפתח גם רעלת הריון ואצתטך אישפוז משבוע 25,לדבריו רק משבוע 25 ניתן להתערב בענייני מצוקת עובר. אני פותחת הבעיה להתיעצות איתכם- מה עושים? ניתן לסייע רפואית ובכלל לשיפור ופתרון הבעיה? יש משהו שאני יכולה לעשות? זו בעיה נפוצה? מה הסיכויים של העובר לשרוד+ לידה תקינה+ ובמידה שזה יעבור בשלום אז האם חלילה הילוד צפוי למומים ו/או בעיות התפתחותיות?
כמו כן האם אתם יודעים עפ"י הידע והנסיון שלכם-דיקור סיני, טיפול הומוטקסולוגי, הומיאופטי ושימוש בצמחים סיניים יכולים לסייע בבעיה כזו ?.אני מודה מראש על תשובתכם בהקדם לשאלתי הדחופה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי,עצירה בגדילת העובר,שאלה דחופה ! - תגובה
פרופ' יריב יוגב08/04/2011קשה לתת ייעוץ מקיף
פגור בגדילה העוברית המתחיל בשלב כה מוקדם בהריון אינו מבשר טובות ויש לבצע מעקב צמוד
לצערנו פרט למעקב והחלטה לגבי הצורך ביילוד אין אפשרות לטיפול תוך רחמי גם לא ע"י רפואה אלטרנטטיבית
פני לייעוץ הריון בסיכון גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכי בבקשה לטיפול ברפואה הסינית
יודעת דבר17/05/2011מתוך התנסות אישית הרפואה הזו יוצרת ניסים. קחי לך סדרת טיפולים אינטנסיבית של דיקור כרגע ואחר כך תרדי לפעם בשבוע. מישהו שמתמחה בפיריון ונשים.
מאחלת לך בהצלחה רבה ומתפללת לשלומכם :)
בשורות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר רימון שלום רביעל06/04/2011
שמי יעל איזנשטיין, הייתי מטופלת אצלך לפני שלוש שנים (רעלת הריון, סכרת הריונית, לחץ דם, בצקות, שמירת הריון שהסתיים בקיסרי).. לא חסר. תודה רבה על הטיפול.
רציתי בבקשה לשאול, כרגע אני בהריון, ממש בהתחלה שבוע 4+4, האם עלי להתחיל מעקב הריון ישר אצלך (מרפאה לסיכון גבוה) או אצל רופא רגיל.
ושאלה נוספת מה הסיכויי שבהריון הזה יחזרו כל התופעות שפורטו לעיל, והאם גם הריון הזה יהיה בשמירה... (אציין רק שאני בנתיים עוקבת אחרי לחץ דם ובמנוחה הוא נע בין 82/125 לבין 90/128) .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר רימון שלום רב - תגובה
ד''ר אלי רימון06/04/2011פני לרופא נשים לקבלת הפניה לאולטרסאונד שיבוצע בשבוע 7 לאישור ההריון ואז קבעי פגישה במרפאה להריון בסיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה..
יעל06/04/2011קבעתי כבר תור לבדיקת אולטרסאונד...
השאלה השניה שלי היא מה הסיכויי שבהריון הזה יחזרו התופעות שהיו בהריון קודם (רעלת הריון, סכרת הריונית, לחץ דם, בצקות, שמירת הריון) והאם ההריון יסתיים גם כן בקיסרי או שיש סיכוי ללידה רגילה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה.. - תגובה
ד''ר אלי רימון08/04/2011סכוי גבוה להשנות רעלת
לגבי הלידה מוקדם לאמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרפ' יריבשלי06/04/2011
היי
הריון ראשון עם סכרת הריון, מאוזנת ע"י דיאטה ולקראת הסוף חצי כדור גלובן בערב
אחרי שבועיים של ניסיונות זרוז ניתחת אותי ונולד בני החמוד במשקל של 4350....
(הערכת משקל היתה קרובה ל 4 קילו)
עכשיו אני בהריון שני, שבוע 33, עם סכרת שמאוזנת בדיאטה בלבד
מטופלת בהיי ריסק, אצלכם....
הרופא המטפל המקסים אמר לי שיש אפשרות טובה שיהיה קיסרי שני, כי לא נוהגים לזרז אחרי קיסרי.... ואם מזרזים זה ממש בעדינות.....
מה דעתך אל ניסיון ללידה רגילה אחרי קיסרי?(בהתחשב בנתונים....)
יש לי הערכת משקל בשבוע 36+5.... איך אפשר אולי להתייעץ איתך אחריה באופן פרטי?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרפ' יריב - תגובה
פרופ' יריב יוגב06/04/2011אין צורך לבצע הערכת משקל ציבורית
פני לייעוץ (תאמי תור) נבצע הערכת משקל ונדון בכל האפשריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסן בהריוןאני05/04/2011
שלום רב,
בת 25 שבוע 21+ 2 הריון ראשון. לאחר אירוע מוחי לפני שנה ובעקבותיו סגירת PFO ביוני האחרון.. בבידקת קרישיות נמצא פגוע רק factor II.
כאשר רציתי להכנס להריון קיבלתי אישור מרופאה מומחית בתחום המטוגניקולוגית(דר' דורית בליקשטיין)והיאהמליצה על הפסקת הטיפול התרופתי(אספירן או פלביקס) וקבלת קלקסן אך ורק במשכב הלידה. כמו כן, המליצה על מעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה.
במרפאה להריון בסיכון גבוה (של מכבי) נתנו לי 60 מ"ג קלקסן ביום כטיפול מניעתי במהלך כל ההריון (בניגוד למה שהציעה דר' בליקשטיין).
בתחילה, היה סביר לקבל את הזריקות אך ככל שהתקדם ההריון ופחתו תופעות הלוואי (בחילות והקאות)שמתי לב לכך שדווקא אחרי קבלת זריקת הקלקסן מופיעות אצלי תופעות לוואי שהם כביכול של הריון אך לפני הזריקה אני לא סובלת מהם- זה יכול להגיע באמת עד להקאה ובמקרים הטובים רק לבחילה קשה. וזה מעבר לכך שאני חשה דחייה מהזריקה ממש כפי שאני חשה דחייה ממאכלים מסויימים ואומרים שאם חשים דחייה כנראה שזה לא טוב לעובר ולכן הוא גורם לגוף האם לדחות דברים מסויימים.
על כן, כשלושה שבועות אני כבר לא נוטלת קלקסן.
למרות תחושת האמונה החזקה שאין אצלי צורך בקלקסן, בעלי ואני חוששים מהפלה או פגיעה בעובר.
שאלתי היא כזו: האם בקבלת קלקסן כפעמיים בשבוע במינון זה הינה אפקטיבית או שזה כמו לא לקבל טיפול כלל? האם עליי לקחת את כל המינון או כלום?
אודה לתשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב06/04/2011קשה לתתת ייעוץ על סמך הנאמר
בכל מקרה יש לקבל החלטה לגבי טיפול יומי או ללא טיפול בכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעלת הריוןנילי05/04/2011
נ+1
כמה מההריונות מהנסיון שלכם, בהם היתה רעלת הריון מכל סוג שהוא הסתיימה במות האם? רני רוצה להיכנס להריון, אך מסיבות בריאותיות שונות בעלי מאוד חושש.
האם יש בכלל בארץ מקרים בהם בשל רעלת ולחץ דם ההריון הסתיים במוות של האם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעלת הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב06/04/2011נדיר ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת אחוזונים בעוברבהריון04/04/2011
שלום לכם,
אני בשבוע 36 להריון, עם cmv ועובר שנדבק בcmv ומעקב בבתי חולים אצל מלינגר ופרופ' ליפץ ובדיקת mri תקינה וגם הבדיקות המכוונת תקינות.
לפני 10 ימים עשיתי בדיקה מכוונת לcmv ונמצא כי העובר קטן מאחוזון 30 לאחוזון 16, כאשר עד שבוע 32 הוא היה מתאים לגיל ההריון והיה באחוזון 60. קיבלתי הפניה להריון בסיכון גבוה, אך התור מאוד ארוך רק בעוד שבועים, מה עליי לעשות? האם אני צריכה לגשת למיון יולדות ולבקש בדיקה דחופה - עברו עשרה ימים מאז הבדיקה האחרונה.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבירת אחוזונים בעובר - תגובה
פרופ' יריב יוגב04/04/2011יש מקום להערכת משקל חוזרת
התיעצי עם הרופא המטפל כיצד לנהוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקצרות צוואר הרחם שבוע 21תתיאנה04/04/2011
שלום,
אני בהריון תאומים שבוע 20.4 .
לפני כשבועיים הייתי בבית החולים בשל כאבים חזקים בבטן תחתונה והתקשות - בדקו אותי ונתנו לי אינפוזיה שוחררתי וכל בסדר - במדידת צוואר הרחם היה 4.46 ס"מ
לפני יומיים הייתי עוד הפעם במיון בשל כאבים חזקים - בעצם צירים מוקדמים - נתנו לי אינפוזיה עם תרופה הצירים פסקו ושוחררתי הביתה למנוחה 4 ימים - בבדיקת צוואר הרחם היה 3.1 ס"מ .
הרופא רשם הצוואר אחורי סגור וארוך. אבל בשבועיים האלה ני יודעת שהוא התקצר האם אני צריכה לעדכן את הרופא שלי והלתייחס לזה יותר ברצינות ??? האם זה יכול להוביל ללידה מוקדמת??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות צוואר הרחם שבוע 21 - תגובה
פרופ' יריב יוגב04/04/2011אמנם אורך הצוואר התקצר אך הוא עדיין תקין
המשיכי מעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס ורעלת הריוןרינה03/04/2011
שלום רב,
ילדתי לפני 3 חודשים. האבחנה היתה רעלת הריון מסוג help היתה לי החמרה משמעותית באנזימי הכבד.
נכון לרגע זה, 3 חודשים אחרי הלידה, אנזימי הכבד טרם הסתדרו. (הם אומנם במגמת ירידה, אך עדיין לא הסתדרו.)
1. מה ניתן לעשות בעניין?
2.הבנתי שעלייל בצע בדיקה של קרישיות יתר- מתי נכון לבצע אותה? האם חצי שנה לאחר הלידה? אני מתכוונת לבדיקה שאינה כלולה בסל.
3. אם ביצעתי בדיקות של קרישי דם והם היו תקינות, האם זה קשור לקרישיות היתר? (כלומר, האם אחד משפיע על השני? האם זו סיבה לנחמה קלה, העבודה שקרישת הדם והטסיות היו תקינות?)
4. אני קוראת כל הזמן שאתם משיבים כי ישנה סבירות גבוהה לרעלת שתשנה גם בהריונות הבאים. האם כל סוג של רעלת יכולה לחזור, או שאתם מתכוונים דווקא לרעלת הזו שציינתי,שלה יש סבירות גבוהה עוד יותר? (שהרי למיטב הבנתי רעלת "לא אוהבת" הריון שני.....
5. במהלך ההיריון התגלה תת תפקוד של בלוטת התריס. טופלתי באלטרוקסין. כחודש וחציע אחרי הלידה הפסקתי לקחת על מנת לבדוק האם היא הסתדרה. התוצאה היתה 4.45. האם עלייל המשיך לקחת את התרופה? האם יש סיכוי שלא אצטרך לה יותר? האם זה עניין של זמן, ועוד כמה חודשים היא יכולה להסתדר?
6. במידה ואנזימי הכבד לא ירדו, מהו הטיפול? האם בקולקסן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס ורעלת הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב03/04/2011הרבה שאלות...
לגבי אנזימי הכבד במידה ולא יורדים יש מקום לייעוץ רופא המומחה לבעיות כבד
לא ברור אלו בדיקות יתר קרישתיות בצעת ויש מקום לייעוץ מסודר ע"י רופא המומחה בהריון בסיכון גבוה טרם ההריון הבא
לא ניתן לייעץ על סמך הנתונים שציינת לגבי המשך הצורך באלטרוקסין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטת התריס ורעלת הריון
רינה03/04/2011תודה על המענה המהיר.
מצטערת על ריבוי השאלות, אך אני מסתובבת ומתרוצצת בין רופאים וטרם קיבלתי מענה לשאלותיי.
מהו טווח הזמן שעליי לחכות מאז הלידה בכדי שתפקודי הכבד יסתדרו?
ביצעתי בדיקה דם של קרישי דם, שיצאה תקינה. (בדיקה שמוסרים את המבחנות מיד למעבדת הסירקוז). האם נכון להמתין חצי שנה עד לביצוע קרישיות יתר?(בדיקה שלא כלולה בסל, למיטב הבנתי)
אלו עוד גורמים יכולים להיות קשורים לעלייה הכל כך משמעותית בהריון (מבחינת אנזימי הכבד)?
האם נכון להניח, שאם הבדיקה הפשוטה של קרישת הדם יצאה תקינה, גם קרישיות היתר תהיה תקינה, או שזה כלל לא קשור אחד לשני?
בבקשה השיבו לשאלותיי (המרובות)...אני די דואגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטת התריס ורעלת הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב03/04/2011קשה לענות מבלי לראות את הבדיקות
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



