מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שואב אבק (2 חדרים) זה מאמץ לחולה AF?דואג10/03/2021
היה אירוע פרפור פרוזדורים שהפסיק אחרי כ 6-7 שעות
אחרכך הל"ד עלה לי עד מאד , הוסיפו לי תרופות לל"ד וזה נראה בסדר עכשיו.
אני לא אמור לעשות מאמץ, אמרו לי לעשות הליכות של 30 דקה אבל לא חזק. רגיל אני עושה שעתיים כל יום.
שאלה: לעשות שואב אבק בבית זה מאמץ? זה לא טוב ל"ד או לפירפור פרוזדורים?
אני בן 70+* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם וסבל
פרופ` אליעזר קליינמן15/03/2021אם אתה מרגיש שאתה יכול תעשה, אם לא אז תנוח מחדר לחדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם לא יציב וסדיראריאלה גרשון06/03/2021
מזה כשנתיים עלה לי לחץ הדם עשיתי הולתר לחץ דם. הרופא רשם לי אמלו ולאחר זמן מה גרם לי לסחורות ונפילות בלא הכרה. הרופא החליף לטירייס וקרלידוק עשיתי שוב הולטר לחץ דם שהיה גבוה והרופא החליף לי לטריטייס קומפ. זה גם לירידה של לחץ הדם וסחרחורות וסהרוריות. הפסקתי בכלל לקחת כדורים ואני רושמת את הלחץ בוקר צהרים וערב. אם זה גבוה לא כדור. צריכה ללכת למומחה לחץ דם? אל יודעת מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן07/03/2021אפשר שלחץ הדם שלך תקין. מציע לעשות בדיקה המודינמית לבירור לחץ הדם. בדיקה זו מבוצעת במכונינו באופן פרטי אם את מעוניינת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח להולטר לחץ דם-משמעות בדיקותנטלי01/03/2021
DIPPER P.B DIASOTLIC ABNORMAL AND. P.B SYSTOLIC NORMAL בין 28:17 ל- 22:06 של יממה השניה HTN DIASTOLIC AND SYSTOLIC בין 04:11 ל- 10:17 בדיקה של יומיים ישנן מדידות שנפסלו מסקנות .... דיאסטולי מעל 70 % :84.36 סיסטולי מעל 120 %:26.5 לחץ דם בלילה סיסטולי ממוצע: 00.103 דיאסטולי ממוצע: 00.67 ד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן01/03/2021לא ברורה לי התוצאה לפי הדיווח שלך כאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה,ערכים עד 180שרה23/02/2021
שלום לפני כי חודש התחיל לקפוץ לי לחץ דם. בלילה קפץ ל190,היתה הרגשה מוזרה בלשון,כבדותאחרי שקמתי לשרותים 3 פעמים.בפעם שלישית הופיע תחושה כזאת וחולשה .התחלתי לשתות לוסרדקס 25 מג בערב.בערב לחץ דם יכול להיות עד 134/79,140/79.בבוקר 128/78,135/78.תלוי ביום.אבל יש לי מדי פעם קפיצות בעבודה עד 180 /98 בהרך.ואז יורד.פניתי לרופאת משפחה,אמרהשכדאי אולי להוסיף כדור הרגעה.אני בת 53.שותה כדור בערב. אולי כדאי לי לשתות אותו בבוקר? נגיד 12.5 מג בוקר ו12.5 מג ערב. או לעלות מינון? ל50 נגיד? בעבר עשיתי בדיקות אקו לב לפני עשור.היה הכל תקין. רופא שלחה אותי לעשות סי טי ראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן24/02/2021טוב עשתה הרופאה ששלחה אותך ל CT ראש. צריך להמתין לתוצאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם וחיסון- בן 37ערן22/02/2021
שלום,
אני בן 37, כבר 3 חודשים לסירוגין יש לי יתר לחץ דם, ממוצע 83/138 כשבימים מסויימים יכול להגיע ל145.
אני מרגיש לפעמים את הדופק במנוחה, כל הבדיקות שעשיתי יצאו תקינות. לא מטופל בתרופות כלשהן.
רציתי לדעת אם יש איזושהי בעיה לקחת את החיסון לקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן23/02/2021לחצי הדם שלך תקינים. תאמץ לעצמך פעילות גופנית סדירה. אין כל בעיה בחיסון לקורונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרש נמוך בין הדיאסטולי לסיסטוליאני22/02/2021
בת 30. ברקע חשד ותהליך אבחון למיוטוניק דיסטרופי טייפ 2. קיימת עליה קלה וקבועה בערכי טרופונין. MRI לב חזר תקין.
יש לי רגעים ביום שאני מרגישה ממש לא טוב פיזית. - פתאום בלי קשר לכלום אני מוצפת בגל של בחילה קשה וחולשה ומרגישה שאני חייבת לשבת או לשכב. זה חולף מהר, תוך דקה-שתיים, אבל כשזה קורה זה מרגיש ממש רע, כאילו אני עומדת להתעלף.
בימים האחרונים החלטתי למדוד לחץ דם כשזה קורה. כשאני מרגישה טוב הוא תקין לגמרי (באיזור 115 על 80), אבל בכל הפעמים שלא הרגשתי טוב ומדדתי מה שהיה מוזר הוא שההבדל בין הסיסטולי לדיאסטולי היה קטן. פעם אחת 90 על 70 ועכשיו הוא היה 95 על 87.
זה הגיוני? זה תקין? כזה הפרש קטן ביניהם? ברוב הפעמים זה מלווה בדופק רגיל, אבל פעם אחת הדופק היה גבוה (143 במנוחה). מה יכול לגרום לכך והאם יש סיבה לחשש בריאותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם נמוך
פרופ` אליעזר קליינמן22/02/2021ייתכן שמדובר בהתקפים של הפרעות קצב מהירות. בקשי מהרופא המטפל הפניה להולטר אקג. הפרשים כה קטנים בין לחצי הדם הסיסטולי/דיאסטולי הם טעות במדידה בדר"כ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם ומלח השפעה אפשריתדניאל13/02/2021
שלום רב.
האם אכילת מלח בכמות מוגזמת משפיעה מיידית על ערכי לחץ הדם או שמא ההשפעה הינה מצטברת לטווח ארוך.
והאם כבודו יכול לאמוד את מימדי העליה באחוזים משוערים.
מקדים תודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן14/02/2021מלח יכול להעלות לחד במהלך הזמן ואין משמעות למעקב אחר השפעת המלח באופן מיידי. סטרס למשל יכול להעלות לחץ דם מיידית הרבה יותר ממלח ואיש לא יוסיף טיפול קבוע למצבי סטרס חולפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה בשכיבה- בת 70נטע לי קרן13/02/2021
שלום
כותבת בשם דודתי.בת 70.בריאה עם תנודות בלחץ דם.לאחרונה בעת שכיבה לחץ דם גבוה.בשעות הערב בעיקר.כל פעם ששוכבת לחץ הדם גבוה מאוד.אשמח להסבר באם יש למה זה קורה והאם ניתן לעשות משהו?
תודה מראש על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן14/02/2021אני מציע לבקש מהרופא המטפל הפניה לניטור (הולטר) לחץ דם ליממה כדי לבחון את איזונו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם ודופק מהיר בת 62אלונה08/02/2021
אני בת 62 מטופלת בכדורים ללחץ דם והוא בדרך כלל תקין. פעם בשבועיים שלושה מקבלת דופק מהיר שעובר אחרי כ 5 דקות. לא סובלת מחרדות ומצב רוחי בדרך כלל טוב. יש לציין שאני מעשנת. האם יש קשר בין לחץ הדם, הדופק המהיר והעישון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד וטיפול תרופתי
פרופ` אליעזר קליינמן08/02/2021יכול להיות קשר ובירור כזה צריך לעשות דרך הרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות בודדות בלחץ הדם במשך היום גם בעת מנוחהיורם05/02/2021
שלום פרופ' קליינמן!
אני בן 65. לחץ הדם שלי היה מעט גבוה והתיצב ללא תרופה ללחץ תקין לדעתי בסביבות 120\75 לאחר שסיגלתי הליכה יומית. אבל תופעה שהיתה קודם ולא השתפרה היא קפיצה גבוהה ובמיוחד בדיאסטולי במדידה בודדת בתוך סידרת מדידות תקינות רצופות במנוחה (נלקחות כל 2 דקות), אחת למשהו כמו 20 מדידות. המעקב המצורף עם הקפיצה הוא משנת 2017. לאחרונה חזרתי על המעקב ולא גיליתי את הקפיצה ב 100 מדידות אבל יתכן שתחזור. מה פרושה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה רואה ת הקובץ שצרפתי לשאלה? (באתר לא רואים)
יורם08/02/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן09/02/2021אם רוב המדידות הן עד 140/90 במנוחה אז לחץ הדם שלך תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקפיצות בודדות
יורם09/02/2021אפרט במילים דוגמא לקפיצה: בתוך 30 מדידות רצופות במנוחה בתחום 110-130 סיסטולי, 60-80 דיאסטולי, מופיעה מדידה חריגה אחת מאד משונה: 155/133. זאת תופעה מוכרת? מה המשמעות שלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם תקין בבוקר לפני הכדורשרון01/02/2021
שלום
בת 48 יתר לחץ דם מטופלת כדור 2.5 ביום
מאוזנת
לאחרונה כמה בבוקר 120/80 ורק אחריי כ3 עולה לי הערכים
השאלה ,האם לקחת בבוקר כדור למרות הערכים התקינים או להמתין עד שהלחץ יעלה ? משבש לי בצורה הזו עת היום .אם אקח בהוקר כאשר מאוזנת יגרום נזק? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן01/02/2021נראה שלחץ הדם שלך תקין. אם הוא עולה מעל 140/90 במנוחה בקשי מהרופא המטפל להפנות אותך לבדיקת הולטר לחץ דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם תקין בבוקר לפני הכדור
שרון01/02/2021תודה על תשובתך תל תשובתך
אך הכוונה שלי שבמשך היום לחץ הדם עולה אני מטופלת כבר שנים ולכן שואלת האם לחכות שהערכים יעלו או לקחת כדור בבוקר כרגיל תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם אחרי חיסון שנידפנה29/01/2021
בת 63 עד חיסון שני. מאוזנת באמצעות אמלו 5 מג בבוקר. מחיסון שני עליה משמעותית בלחץ הדם. הרופאה המליצה לעלות אמלו גם בערב כלומר 10 מג היום. ללא הטבה. כעת המליצה על הוספה לא לו ווקטור 80 מג פעמים ביום בנוסף לאמלו. מה דעתך? הממוצע 150/100
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן31/01/2021מציע להמתין מספר ימים ולהוריד בהדרגה חזרה את העיפול הנוסף שקבלת. אני מקווה שהעניין יסתדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאסטולי תקין, אך סיסטולי גבוהאלי28/01/2021
כאשר אני (בן 86) מטופל שנים רבות בטריטייס 10מ"ג, ובדרך כלל ערכי ל"ד שלי תקינים, אבל עכשיו הסיסטולי שלי לא תקין (159), אם כי הדיאסטולי שלי תקין (79), מה זה אומר? אני אדם רזה (179/63), פעיל ומצבי טוב. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן28/01/2021בגילך גם לחץ דם 160 סיסטולי עם לחץ דם דיאסטולי 79 יכול להחשב כתקין. עקב ירידה בגמישות כלי הדם נוטה לחץ הדם הסיסטולי לעלות מעט בגילך ללא צורך בתוספת טיפולית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה המשך טיפולשרון24/01/2021
שלום
כ8 שנים לחץ דם גבוה מאוזנת עי טסטרייט 2.5 גר ביום.
בשבוע האחרון מרגישה חולשה נוראית בעיקר בשכיבה , מודדת לחץ כמה פעמים ביום
בשעות הערב ביומיים האחרונים 150/100 מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולשה
פרופ` אליעזר קליינמן25/01/2021צריך לבדוק את מקור החולשה כולל אפשרות של קורונה. לחץ דם כזה אינו מסביר את החולשה והוא כנראה משני להרגשתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם.....ערן24/01/2021
שלום,
אני בן 37, לא מעשן, משקל 75 על 172 גובה. בריא בסה"כ. לפני חודשיים בערך התחלתי לחוות יתר לחץ דם, עד שלילה אחד הרגשתי דופק ממש חזק והלכתי למיון לבדיקות שיצאו תקינות. לחץ דם היה 90/160. מאז הרופאה שלחה אותי לבדיקות דם, אק"ג, הולטר לחץ דם, הולטר לב, בדיקת מאמץ, אקו לב. הכל יצא תקין.
בנוסף הורדתי את כמות הנתרן למינימום, הוספתי יותר ירקות ופירות לתזונה והתחלתי לעשות פעילות גופנית כמה פעמים בשבוע.
אני מנטר את הלחץ דם פעם בכמה ימים והממוצע הוא 78/134 כרגע אבל הבדיקה האחרונה היתה 83/146, בנוסף לפעמים קשה לי להירדם בלילה, אני מרגיש את הזרימה בעיקר לאורך צד ימין עד הראש כולל העורף. אני שומע את הדופק במנוחה.
שמתי לב שיש קורלציה בין מערכת העיכול שעובדת לעליה בלחץ דם.
איזה עוד בדיקות אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן25/01/2021נראה אכן שאין לך לחץ דם גבוה ואתה נמצא יותר ממתח סביב הנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיל"ד
ערן25/01/2021תודה,
העניין הוא שזה נמשך לסירוגין כבר חודשיים. יש עוד בדיקות שאפשר לעשות כדי לשלול דברים אחרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



