מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם מותר לקחת דופלקס פעמים ביוםרות23/01/2021
שלום, בעלי היום קיבל מנה שנייה של החיסון קורונה ולחץ דם עלה ל150 על 95. חולשה וכאבי ראש ועיניים. הוא מקבל על בסיס קבוא דופלקס 5/160 האם מותר לקבל פעמים ביום? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן25/01/2021אין צורך. לחץ הדם עלה כתגובה לתופעות הלוואי מהחיסון והוא אינו גבוה במיוחד שצריך טיפול כפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 65 לחץ דם גבוה וחיסון מנה1 קורונהטל23/01/2021
שחום בת 65.בדכ בריאה מקבלת טיפול ללחץ דם פעם ביום.בימים האחרונים לחץ דם גבוה למרות טיפול.אמורה לעשות חיסון קורונה מנה 1 ותוהה אם לדחות מאחר ובימים האחרונים סובלת מלחץ דם ממש גבוה 170/100
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן25/01/2021אני מציע קודם לדאוג לאיזון לחץ הדם ואחר כך להתחסן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לקחת אמלו פעמיים ביום?שמעון23/01/2021
שלום בן 67.הייתי לוקח טרייסר בבוקר אמלו בערב.הפסקתי טרייסר בגלל ליחה.לתקופה הפסקתי אמלו 5מג ולקחתי רק שהלחץ דם היה גבוה.בימים האחרונים הלחץ דם גבוה מאוד לא תמיד יורד כשלוקח אמלו..השאלה שלי1האם אפשר לקחת אמלו בבוקר ובנוסף אמלו בערב5מג? ושאלה נוספת אפשרי לקחת לוריואן ואז אמלו ?אשמח לתשובה לשתי השאלות.(אני לוקח לופיטור לכולסטרול בערב.אני לפעמים נכנס למעין מתח חרדה שמשפיע .בריא עושה הליכות משקל תקין)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן25/01/2021אפשר לנסות גם כך וגם כך אך לפחות למספר ימים כדי לראות איך לחץ הדם מתייצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..
בהמשת לתשובתך25/01/2021בהמשך לתשובתך.ותודה על המענה.הכוונה לקחת פעמיים אמלומביום?או שהתכוונת יום פעמיים אמלו יום פעם ביום אמלו ולורויאן..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מדידה בחורף בחדר קר כשקר בידיים משפיעה? ואם כן ,האםרמי21/01/2021
לחץ הדם גבוה או שעקב הקור המדידה גבוהה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן22/01/2021קור מכווץ כלי דם כדי לשמור מפני בריחת חום הגוף ולכן כתוצאה יכול לעלות לחץ הדם עד גבול מסויים כמובן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר ביתי למדידת לחץ דםמיטל21/01/2021
שלום.רוצה לברר על איזה מכשיר מומלץ לבדיקת לחץ דם ביתי לאבא שלי.בן 67.בעבר היה אחראי מרפאה הרופאה סומכת עליו במדידות ועניין לקיחת /הפסקת כדור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן22/01/2021מרבית המכשירים טובים. צריך למדוד נכון. ניתן לסמוך על המכשיר שמונפק ע"י הקופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם- בבדיקה ביתיתאורי18/01/2021
שלום רב, אני בן 46 בריא בדרך כלל.
בבדיקה ביתית מקרית מדדתי לחץ דם במשך כמה ימים, וקיבלתי את התוצאות הבאות:-146/93, 136/91, 133,82, 138/87.
האם נתונים הללו מצריכים טיפול תרופתי, והאם ובמידה מתחילים נטילת תרופות חייבים להמשיך לכל החייים נטילת תרופות או ניתן להפסיק בזמן התייצבות? נא תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן18/01/2021אין צורך בטיפול תרופתי אך מומלצת פעילות גופנית סדירה והמשך מעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתר לחץ דם
אורי19/01/2021תודה על המענה,
רציתי רק להבין , האם מדידה של הערך הדיאסטולי בערך כ' 95 נחשב גבוה ומסכן חיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן22/01/2021לחצי הדם הם גבוליים ורצוי למדוד 3 פעמים לכל פעם זה בדר"כ יורד במדידות הבאות. אין צורך בטיפול תרופתי אך פעילות גופנית ודיאטה מתאימה בוודאי יעזרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין טריטייס וליחה- תרופה להורדת לחץ דםחופית15/01/2021
שלום,
ברצוני לשאול האם ייתכן שתרופה להורדת לחץ דם טריטייס יכולה להתחיל לגרום לתופעת לוואי של ליחה שמתחילה רק אחרי כשנתיים של נטילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בלחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן18/01/2021בהחלט אפשרי. בקש מהרופא המטפל להחליף אותה למשל בוקטור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם דיאסטלי נמוך וסיסטולי גבוהענתי12/01/2021
שלום, בת 53 ללא מחלות רקע, לחץ הדם לרוב נמוך , בערך 100/60. היום לא הרגשתי טוב, כאבי שרירים, כאבי פרקים ועייפות , אצבעות נפוחות. מדדתי לחץ דם , בהתחלה היה 150/80 ואחרי שעתיים מנוחה 140/55. מצריך בירור או להתייחס רק לערך הנמוך? אציין שאני שבועיים אחרי חיסון ראשון לקורונה אבל לא נראה לי שקשור. אודה להתייחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד וסטרס
פרופ` אליעזר קליינמן13/01/2021כשמרגישים לא טוב הגוף נכנס לסטרס ולחץ הדם עולה בתגובה. המדידות שלך אינן חריגות. אגב, כדאי לעשות בדיקת קורונה לפי התסמינים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לחץ דם פיענוח תוצאותרוני12/01/2021
שלום רב
עשיתי הולטר לחץ דם ל 24 שעות.
מצורפות התוצאות.
אני עושה בדיקות לחץ דם שיגרתיות בבית והתוצאות תמיד סביב 120/80
האם אני צריך להתחיל לקחת כדורים ללחץ דם לאור התוצאות שיש בהולטר?
בלילה לא ישנתי טוב בגלל ההולטר.
בן 57 משקל 94
האם דיאטה תעזור? מעדיף לטפל בצורה טבעית ללא כדורים.
תודה
רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לחץ דם פיענוח תוצאות
רוני12/01/2021מצורף מידע נוסף של התוצאות
תודה
רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם וטכיקרדיה- בת 30שושי09/01/2021
שלום, בת 30. השבוע היה לי שבוע מאוד לחוץ.. באחד הימים הלכתי לאחות בשביל פעולה שגרתית שאני עוברת כל יומיים וכשנכנסתי פתאום הרגשתי שאני נופלת ואמרתי לה שאני חייבת לשבת.. היא מדדה לי לחץ דם והיה 172/120 דופק 130. מדדה שוב אחרי כמה דקות ויצא 168/117 דופק 124 ומדדה שוב אחרי כמה דקות ויצא 151/110 דופק 112. אז היא אמרה שהיא חייבת לעשות לי אקג.. אמרתי לה שאני לא חושבת שיש בעיה.. היה לי יום לחוץ... ושבבקשה תעשה את הדבר שלשמו באתי ואלך לנוח בבית... והיא לא הסכימה לוותר כי נראתי רע.. האקג יצא תקין.. דופק באקג 95. היא אמרה לי שאני צריכה להמשיך בירור אצל רופא משפחה. את אותן הסחרחורות הרגשתי גם יומיים לפני כן אבל לא בדקתי לחץ דם.. גם אחרי יום עמוס.. האם לדעתך יש צורך בבירור אם ברור לי שזה נובע מלחץ? האם באמת הייתי חייבת לעשות אקג? ומה יכלול הברור אם אחליט לפנות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם וחרדה
פרופ` אליעזר קליינמן11/01/2021התאור שלך מתאים להתקף חרדה. אם ימשיך אני מציע לנסות בינתיים תרופה דוגמת נורמיטן 25 מ"ג ליום עד להרגעת המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יש משהו בלי מרשם?
שושי11/01/2021תודה רבה.. זה בטוח חרדה... עוברת תקופה קשה בעבודה... ראיתי שהתרופה שהצעת עם מרשם.. האם יש משהו בלי מרשם? מעדיפה לא לפנות לרופא.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טילון ביתר לחץ דם - בצקותחנה06/01/2021
שלום רב
אני בת 67 ועקב יתר לחץ דם מטופלת
ב:אוקסאר 50 פעמיים ביום
ואמלודיפין 5 פעמיים ביום.לחץ הדם שלי מאוזן בדרך כלל אך לפעמים יש לי קפיצות שיורדות הנטילת ואבן.
האמלודיפין גורם לי להצקות ברגליים בעיקר בסוף היום או בישיבה ממושכת.
שאלתי: האם הבצקות מסוכנות ,אני לא מתיחסת לצד האסטתי?
2.הוצא לי אם ממשיך להיות גבוה לחץ הדם להוסיף קדקס 1מג.
מה דעתך?
לתשובך אודה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד וטיפול תרופתי
פרופ` אליעזר קליינמן07/01/2021הצעתי היא להמיר את האוקסר של הבוקר לאוקסר פלוס המכיל גם משתן ועשוי לפתור את בעית הבצקות. אפשר שלחץ הדם ירד ואז ניתן יהיה להפסיק את האמלודיפין של הבוקר שהוא הגורם העיקרי לבצקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטילון ביתר לחץ דם - בצקות
חנה07/01/2021שלום רב
תודה על התשובה
שאלתי היא
האם הבצקות ברגליים מסוכנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטילון ביתר לחץ דם - בצקות
חנה07/01/2021שלום רב
תודה על התשובה
שאלתי היא
האם הבצקות ברגליים מסוכנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה מאוד בת 39מיטל27/12/2020
שלום
בת 39 לחץ דם גבוה 190/120
אמורה לקחת דופלקס פעמיים ביום אבל חוששת כיוון שאני נוטלת
גם ציפרלקס, האם יש בעיה לשלב בין שני הכדורים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון לחץ דם
פרופ` אליעזר קליינמן28/12/2020אין בעיה בשילוב. אני מציע להתחיל עם כדור אחד בערב קודם ולעקוב אחר לחץ הדם לשבוע לפחות. ואם יהיה צורך אז להוסיף את השני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה - רק - בל"ד הסיסטולי בן 60אבינועם24/12/2020
שלום
אני בן 60 . מטופל כ 10 שנים בל"ד ע"י נורווסק ששמר כל השנים על ל"ד סביבות 130-70.
ומבקש לדעת האם ( באופן עקרוני ) ישנם תרופות שמשפיעות אך ורק את הל"ד העליון - הסיסטולי ?
הל"ד הססטולי שלי עלה בשנה האחרונה מ 130 לממוצע של סביבות 155
הדיאסטולי ללא שינוי סביבות ה 70
מודה לתשובתך המלומדת
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ? ? ? . . . אין תשובה ?
אבינועם04/01/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי לחץ דם- בן 36אביעד20/12/2020
דוקטןר שלום
בן 36 בריא בדרך כלל, במדידת לחץ דם במכשיר ביתי
התקלבלו התוצאות הבאות :
120/61
118/60
122/68
האם הלחץ הדיאסטולי לא נמוך מדי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד
פרופ` אליעזר קליינמן24/12/2020לחצי הדם תקינים. אם יש לך חולשות מדי פעם ניתן להוסיף שתיית קפה או דברי מאכל מלוחים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלסרטן ללחץ דם ומחלות רקע נוספותרווית20/12/2020
אני בת 64
רקע רפואי:- 1) אי ספיקה בינונית במסתם מילדות,כתוצאה של דלקת פרקים.
פעימות מקדימות. 2) אסטמה-מטופלת במשאף רלבר וזריקת נוקלה אחת לחודש.
3) סיוגרן.
4) נזלת אלרגית- שטיפות ותרסיס סטרונז ורינולסט.
5) יתר לחץ דם, עד כה טופלתי באנלדקס 10 פעמיים ביום. לעיתים רחוקות הוספתי אמלו 10 למספר ימים בלבד.
לאחרונה קראתי בעלון משרד הבריאות, וגם נוכחתי לדעת, שאנלדקס גורם לי לנזלת שמחמירה את האסטמה.
הומלץ לי להחליף לאלסרטן 80 בתור התחלה,
שאלתי- 1.האם הכדור יכול להתאים לי בהתאם למחלות שציינתי לעיל.
2.האם אפשל להוסיף לאלסרטן אמלו?
אוסיף שאני סובלת מגלי חום וגם הסיורגן משפיע עלי. נמנעת מתרופות ומאכלים מייבשים וממריצים דחיפות שתן.
בתודה מראש,רווית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד וטיפול תרופתי
פרופ` אליעזר קליינמן27/12/2020התרופה יכולה בהחלט להתאים. היא נקראת ואלסרטן. אגב, ישנו כדור המשלב ואלסרטן+אמלו במינונים שונים והוא נקרא דופלקס או אקספורג'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



