מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לופוס, APLA וטחוריםלילי15/05/2011
האם יש קשר בין לופוס, APLA וטחורים?
אציין כי הטחורים מגיעים עקב שלשולים רבים ותכופים. האם יש קשר גם לזה ולמחלות הנ"ל.
שאלה נוספת - אני נוטלת קומדין במינון של 70 מ"ג לשבוע - האם יש קשר בין הקומדין לטחורים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/05/2011אין קשר בין טחורים ומחלת זאבת/לופוס או תסמונת נוגדי פוספוליפידים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקותדפנה13/05/2011
שלום,
אשמח לעזרה בהבנה של איפה אני נמצאת עד שהראומטולוג המטפל יהיה זמין (השביתה...)
אני אחרי הריון שני, ובגלל כאבי פרקים מפושטים, פניתי לראומטולוג כדי לבדוק מה המצב, אם אין חו"ח התפרצות.
בבדיקות האחרונות DNA ds Ab חיובי בטיטר 1:20, שמעולם לא היה עד כה חיובי.
בעבר ועדיין - ANA חיובי, ANTI TPO חיובי, ENA חיובי, ANTI JO-1 חיובי, ו LAC גבולי
(בנוסף - פקטור2 ו- MTHFR הטרוזיגוטית, ועברתי PE תחת קלקסן בהריון, בלי קשר למצב האימונולוגי)
מה שמדאיג אותי הוא ה DNA ds Ab חיובי, אשמח להסבר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/05/2011במידה ואובחנת בעבר כסובלת מזאבת/לופוס- יתכן ומדובר בהתלקחות.
לאחר הריון- מצפים יותר להתפתחות או התלקחות בזאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מוזרותרונן11/05/2011
ראשית אודה לכם מאוד על תשובתיכם אליי, אני פשוט די במשבר שכן אני סובל מזה כשנתיים מתפקוד פיזיולוגי מאוד ירוד ועדיין אין לי מזור בהמשך לבדיקות שערכתי קיבלתי ANAN IFA שלילי בבדיקה שבודקת את כל הנוגדנים הANA חיובי והRNP A RNP -7.8חיוביים וכן RF 26 יש לציין כי בבדיקה שבודקת את כל הנוגדנים קיבלתי תשובה חיובית פעמיים ואותם הערכים . רק הANA IFA שלילי מכאן שאחת הבדיקות לא אמינה ובכן מה הסבירות שאחת אמינה מהשנייה ובכן אני ממש במצב של חוסר אונים והאמת גם כך הרופאים שלא רואים קשר בין הקליניקה שלי(סחרחורות , סינקופה, קשיי נשימה לעיתים, כאבי שרירים ומפרקים וכד'- קיבלתי אבחנה של פיברומילאגיה). יש לציין שבדיקות משלימות יצא כי C3 ןC4 תקינים וכן נוגדנים אחרים של קרדיוליפ ואי גי אם ועוד .....
האם יש סיכוי לריפוי . התפקוד שלי ירוד פוגע בסביבתי (ילדים אישה וכד')אנא אם יש עיצה או כיוון מחשבה שאני צריך להוסיף ולבדוק סליחה על הטרחה ותודה על השירות רונן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/05/2011ANA IFA זו בדיקה ספציפית למחלה אוטואימונית כמו זאבת/לופוס.
כש-ANA IFA שלילי- הסיכוי לזאבת/לופוס אפסי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגישה לא טוביעלה10/05/2011
לופוס ברקע של 11 שנה-לא כל כך יודעת מה לעשות. אני מטופלת כבר 4 חודשים בערך במטטרוקסט ( IM( כרגע במינון של 20 מ"ג בפלקווניל ופרדניזון. המתתרוקסט שיפר מאוד את כאבי הפרקים אך בימים האחרונים הכאבים חזרו ללא כל אודם ונפיחות ואפילו הופיעו בלילה מאוחר. בנוסף אני כל כך עייפה כל הזמן כל הזמן רוצה לישון ואכן ישנה המון!!!!!! וגם כשאני מתעוררת עדיין מאוד עייפה. הבדיקות שעשיתי לפני שבוע וחצי לא הראו משהו מיוחד- שקיעת דם תקינה, סי ר פי ממש טיפה מעל הנורמה, C3 85, המוגלובין 11.5 וכל השאר תקין . אני נורא מפחדת שמא ה MTX הפסיק להשפיע. האם לחכות שהתקופה תעבור? האם ללכת להיבדק? מרגישה חולה רוב הזמן וחלשה כמו סמרטוט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגישה לא טוב - תגובה
ד''ר יאיר מולד10/05/2011עייפות וכאב כללי יכולים להיגרם מסיבות שאינן קשורות באופן ישיר ללופוס. רצוי להיבדק אצל רופאך כדי לשלול סיבות אחרות להרגשתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE מספר שאלותרות08/05/2011
שלום.תודה על ההסבר המפורט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RE מספר שאלות - תגובה
ד''ר יאיר מולד09/05/2011בריאות ושלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותרות08/05/2011
שלום.יש לי מספר שאלות ואני מקווה לקבל הסבר.שאלה ראשנה היא האים חולה לופוס בן 67 שמאובחן כבר 8 שנים ומטופל רק בכדור פלקווניל אחד והמחלה לא פעילה האים לחץ נפשי יכול לגרום לירידה של הכדוריות הלבנות למרות שאין שינוי בהרגשה הכללית ושאלה שניה האים ככל שמתבגרים רמת הנוגדנים של C3 תרד בחולי לופוס?שאלה שלישית מה זה הבדיקה IGA? והאים ככל שהערך נמוך בחולה לופוס זה יותר טוב או פחות טוב?ושאלה אחרונה היא האים ככל שעריך ה PT% יותר גבוה זה פחות טוב כשמקבלים כדור אספירין 100M"G בלבד? מקווה שאקבל תשובות ברורות תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות -ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד08/05/20111) לחץ נפשי אינו משפיע על ספירת הדם. ירידה בכדוריות הדם הלבנות היא אחד מביטויי לופוס, אך יכול להיגרם מסיבות אחרות גם כן, כמו תרופות, חוסר ויטמין B12
2) רמת נוגדנים או רמת C3 C4 אינם מושפעים ע"י הגיל
3) IgA הוא תת קבוצה של אימונוגלובולינים בדם, שהם כלל הנוגדנים בדם. חסר מלידה של IgA מהווה את אחד מגורמי הסיכון להופעת לופוס . ערך נמוך מעיד על חסר של נוגדנים אלו.
4) אספירין אינו משפיע על בדיקות דם, ובכללן אינו משפיע על בדיקות של תפקוד קרישה PT, PTT . ערך תקין של PT הוא בסביבות 100%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה אוטואימונית והסרת שיער בלייזרשרון05/05/2011
שלום רב,
ברצוני לשאול האם יש בעיה כלשהי לבצע הסרת שיער בלייזר למי שחולה במחלה אוטואימונית . האם קיימת השפעה כלשהי לרעה.
אני לא מוגדרת כחולה אבל נמצאת בתהליכי בירור (או כפי שהרופא אמר רואים שיש התחלה של משהו אבל כרגע עדיין לא נמצאה מחלה)
תוצאות חריגות בבדיקות הדם: שקיעת דם 40 , 37.5 ASCA IgA 26.6 , ASCA IgG , Antinuclear Ab Adults 2.3 (עלה מ 1.6 בינואר ל 2 במרץ וכעת 2.3 ) , Immunoglobulin M 232 , Immunoglobulin G 1920 , Immunoglobulin A 498 , Smooth Muscle Ab POSITIV 1/160 (מבינה שזה גבולי)
ייקח זמן עד שאגיע שוב לרופא , ואשמח לתשובה מוסמכת
תודה רבה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה אוטואימונית והסרת שיער בלייזר - תגובה
ד''ר יאיר מולד06/05/2011ריבוי התוצאות החיוביות, המתאימות למספר מחלות אוטואימוניות, מעלה סימן שאלה אם התוצאות אכן נכונות. לא ידוע על סיכון מיוחד להסרת שיער בלייזר במחלות אוטואימוניות, אך תפקידו וחובתו של זה שאחראי על הסרת השער ליידע אותך לגבי הסיכונים (והתועלת) בפעולה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קדחת ים תיכונית fmfרחלי05/05/2011
אני סובלת מקדחת ים תיכונית ומטופלת בכולחיצין.רציתי לשאול איזה משככי כאבים ניתן לקחת בזמן התקף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קדחת ים תיכונית fmf - תגובה
ד''ר יאיר מולד06/05/2011כל תרופה מקבוצת NSAID (נגזרות של אספירין, כגון וולטרן, נקסין, ארקוסיה, סלסקוקס, אטופן) במידה ואין הוריית-נגד. לכן על כל מקרה יש להיוועץ עם רופאך. שאלות נוספות בענין FMF נא להפנות לפורום דלקות מפרקים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רונן האם זה לופוס המשך ...רונן05/05/2011
בבדיקה נראה כאילו יש עלייה ברמת הנוגדן rf אני יודע שקשור למפרקים 0גם שם יש כאבים כאמור .....רציתי לברר מה רמת ה=ana ifa שמחשידה ללופוס . תודה רונן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונן האם זה לופוס המשך ... - תגובה
ד''ר יאיר מולד06/05/2011כייל של נוגדנים נגד גרעין ANA > או = 1:80 נחשב משעותי, כאשר 1:160 ומעלה נחשב מאד משמעותי.
RF יתכן בלופוס, אך חסר משמעות אבחנתית או פרוגנוסטית במחלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לופוס?אירית04/05/2011
אני בת 52 סובלת מכאב בגוף מספר חודשים.
זה החל בכאב באזור הזרוע והכתף של יד ימין ,נבדקתי אצל אורתופד ניתנו תרופות נגד דלקת ופיזיוטרפיה אך זה לא עזר.
במהלך אותה תקופה התחלתי גם להרגיש קושי במעבר מישיבה לעמידה והליכה וזה החמיר.
קשה לי ללכת או לעלות במדרגות,יש לי כאב באגן שמקרין לרגליים וכאב בשתי הידיים.
ct עמוד שדרה סביר,emg תקין,צילום כפות ידיים בסדר,צילום אגן תקין,בצילום עמוד שדרה צווארי יש היצרות דיסקוסים c5-6-7.
עשיתי בדיקות דם:
complement c4=41
complement c3=149
c-reactive protein=0.81
rheumatoid factor=<11.30
dna=3
antinuclear ab_ana=negative
esr=46
הייתי אצל ראומטולוג שאמר ויתכן וזה psoriatic arthritis כי יש י גם כמה נגעים של פסוריאזיס או אולי polymyalgia rheumatic אך זה לא בטוח ובנתיים נתן לי פרדניזון שנטלתי 5 ימים ובכלל לא עזר כאב הכתף החמיר ואתמול לאחר מעט הסתובבות הרגשתי כאב בגפיים,חולשה ומין דקירות ומשיכות לאורך כל הרגליים.
אני כבר לא יודעת מה לעשות ואלו עוד בדיקות לבצע כדי לדעת כבר מה יש לי
אשמח לדעתכם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עינב שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/05/2011אין שום עדות ללופוס/זאבת לפי התיאור שלך.
נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SCL מחוץ לטווחניסן04/05/2011
שלום רב מומחי BEOK
קיבלתי תוצאה של בדיקות מעבדה לאחר כאבים בברכיים
רציתי שתעזרו לי בבקשה בפיענוח
תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניסן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/05/2011נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה לופוס ?רונן03/05/2011
לפני חודשיים עברתי בדיקת דם התגלה אצלי חשד ללופוס למרות שהראומטולוג טוען שיש לי רק פיברומאלגיה . שלח אותי לבדיקות מקיפות יותר כל זאת כל רקע של חולשה קשה פעמיים מקרים של סינקופה כאבים מפושטים בגוף של השרירים ולעיתים סחרחורות קשות.להלן התוצאות .
RF 26.04 IU/ML ( 0.00- 20.00) (.........)*
CPK 140.60 U/L ( 40.00- 200.00) (.....*...)
NEUTROPHILS % 45.00 % ( 46.00- 68.00)*(.........)
LEUCOCYTES UR. NEGATIVE
NITRITE
CARDIOLIP. IGG 2.89 GPL/ML ( 0.00- 10.00) (..*......)
Negative
CARDIOLIP. IGM 1.85 MPL/ML ( 0.00- 7.00) (.*.......)
Negative
ANA POSITIVE
ANTI DS DNA 2.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (...*.....)
Negative
ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 7.80 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Positive
ANTI RNP-A 7.80 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Positive
ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CHROMATIN 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......)
Negative
ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90)
בשיטה החדשה בודקת את כל 16 הפרמטרים הנ"ל במקביל ANA
ANTIPHOS.IGG 3.00 GPS ( 0.00- 16.00) (.*.......)
Negative
ANTIPHOS.IGA 4.28 APS ( 0.00- 20.00) (.*.......)
Negative
שאלתי האם יש לי לופוס או מחלה אחרת אוטואימונית על פי הבדיקות האם זה מסכן חיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/05/2011האבחנה של זאבת/לופוס תלויה בממצאים קלינים (תלונות של החולה יחד עם ממצאים בבדיקה גופנית), בדיקות מעבדה רגילות ובדיקות דם מיוחדות.
לפי התיאור שלך אין תסמינים קלינים, אך ANA חיובי (כמה?) ויש עליה ברמת נוגדנים ל- RNP. ככל שרמת ANA גבוהה יותר, הסיכוי שמדובר במחלה אוטואימונית- זאבת/לופוס או אחרת עולה. נוגדנים ל-RNP נמצאים גם בזאבת/לופוס אך גם במחלה בשם ( MCTD (MIXED CONNECTIVE TISSUE DISEASE
המחלה מתאפיינת בכאבים בשרירים בין היתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחופיוסי03/05/2011
אני בן 25 לאחרונה מרגיש תחושה של צריבות במפרקים בברכיים ובכל חלקי הגופ, לפעמים זה בא בדקירות.חזקות.
בממצאים התגלו נוגדני אנא, ואנטי דיאנאי ברמה של 92
השאלה חוץ מלופוס אלו מחלות מפתחות את נוגדנים אלו.
אולי מחלות זיהומיות??? או ויראליות???
אשמח אם תכתבי לי מנסיונך כדי שאדע לשלול מחלות אלו תודה רבהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחופ - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד03/05/2011שילוב הנוגדנים ANA ואנטי DNA מופיע אך ורק במחלת הזאבת לופוס. לאור כאב המפרקים, יתכן וזאת האבחנה שלך. מציע לפגוש ריאומטולוג כדי שירחיב את הברור ויחליט איזה טיפול מתאים לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסמאושרת21/04/2011
הנני חולת לופוס מזה 8 שנים. מידי פעם כאשר אני מבצעת בדיקת ל- ANA פעם זה חיובי פעם שלילי ובפעם האחרונה יצא bord מה הכוונה לגבולי מה הרמה ל- ANA גבולי במספרים? האם גם אם ANA יוצא שלילי זה לא אומר שהמחלה בהפוגה או נעלמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוניה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/04/2011ANA מעל 1:80 נחשב לא תקין. ANA יכול להשתנות אם מקבלים טיפול לזאבת/לופוס.
אם הרמה של ANA יורדת- זה סימן שהטיפול עוזר. אם ANA שלילי- זה סימן גם להפוגה.
מחלת זאבת/לופוס היא מחלה ממושכת אשר לא נעלמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנקלוזינג ספונדיליטיס? הייתכן?fe21/04/2011
שלום
האם ייתכן כי אני חולה במחלה למרות שאני לא נושאת את הגן של מחלות הפרקים, אין רקע משפחתי, CRP תקין, שקיעה מעט גבוהה לפעמים ו ANA לפעמים תקין ולפעמים לא?
אובחנתי על סמך קליניקה+ MRI שהדגים סקרואיליאטיס ודלקת חוזרת במפרק הברך.
כמו כן שאלה נוספת: יש לי לפעמים פצע בפה (לא יודעת אם אפטה או משהו אחר) בד"כ אחד בלבד וכן התגלה באוזן פסוריאזיס. נשירת שיער מסיבית למרות שויטמינים וכו תקינים. עייפות תמידית.
האם זה מחשיד ללופוס או שאין צורך לדאוג וזה רק צירוךף מקרים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/04/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

