מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לופוס ועוד בדיקות חריגותדפי10/03/2011
שלום רב!
בת 30, לאחרונה אובחנתי כסובלת מלופוס. להלן תוצאות בדיקות מעבדה אחרונות (כחודשיים לאחר התחלת טיפול ב- 400 מ"ג פלאקוניל):
SMOOTH MUSCLE Ab חיובי חלש
ANTI CARDIOLIPIN IgM 7.4 (נורמה עד 6.9)
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) POSITIVE
DNA (ds) Ab 34.3 low positi IU/ml
ANA TITER לא בוצע - (*) אין אינדיקציה מעבדתית
ANA PATTERN לא בוצע - (*) אין אינדיקציה מעבדתית
COPPER 159.1 mcg/dL (נורמה עד 155)
ALK. PHOSPHATASE 148 U/L (נורמה עד 120) יתר תפקודי הכבד תקינים.
ALBUMIN 4.07 g/dl (נורמה 3.5-5.2)
GLOBULIN 3.7 g/dl
ALBUMIN (BY EP) 53.9 % (נורמה 55.8-66.1%)
IgG 1490 mg/dl (נורמה 700-1600)
IgM 279 mg/dl (נורמה 40-230)
IgA 118.0 mg/dl (נורמה 70-400)
בנוסף, באולטראסואנד נמצא כבד מוגדל לא שומני.
שאלותי הן
1. מה יכולה להיות המשמעות של הבדיקות החריגות: נחושת , נוגדנים נגד שריר חלק, ALK. PHOSPHATASE (ערכים שלו גבוהים מהנורמה כבר מזה כשנה בבדיקות חוזרות). איזה כיוון ניתן לשער מהבדיקות הנוכחיות?
2. מה מודדת הבדיקה ALBUMIN (BY EP) שיצאה נמוכה מהנורמה?
3. הבדיקה שלי של ANA לעיתים חיובית ולעיתים שלילי, האם הבעיה היא בכלי המדידה (יצא חיובי הפעם באלייסה ושלילי בIFA) או באבחנה?
אשמח לכיווני מחשבה והמלצות להמשך בירור וטיפול
תודה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס ועוד בדיקות חריגות - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד11/03/2011בהנחה שאכן את לוקה בזאבת, תוצאה חיובית של ANA ואנטי DNA היא ממצא שכיח בלופוס. המעבדה טועה בכך שלא הסכימה לבצע את ANA TITER, PATTERN- צריך וכדאי לדעת זאת, במיוד לאור העובדה שציינת שלפעמים ANA שלילי- זה קורה כאשר ANA נבדק בטיטת ELISA, שהיא המקובלת ברב המעבדות, אך אינה אמינה מספיק ועלולה לתת תוצאה שגויה-שלילית ולפעמים אף שגויה-חיובית. לכן צריך בדיקת ANA TITER, PATTERN.
פוספטזה בסיסית זה אנזים המיוצר בכבד או עצם, ואני מניח שהוא גבוה בגלל כבד שומני שנמצא אצלך. נוגדנים נגד שריר-חלק SMOOTH MUSCLE Ab עלולים להצביע על דלקת אוטואימונית של הכבד- צריך לחזור על כך ואם חיובי- לפנות למומחה למחלות כבד. גם במחלת כבד אוטואימונית, ANA חיובי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! והמשך שאלה לד"ר מולד
מלי11/03/2011תודה על התשובה המפורטת
רציתי לתקן, הכבד מוגדל ו*לא* שומני באולטראסאונד- אז כיצד ניתן להסביר את האלקלין פוספטאז המוגבר?
ומה לגבי albomin by ep מה אומרת הבדיקה הזאת?
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהיעלה09/03/2011
האם תפליט פריקרדיאלי מסביב ללב שמצוין שהוא קטן מאוד יכול לגרום לכאבים בחזה? ( ברקע לופוס)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יערה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/03/2011דלקת של מעטפת הלב (פריקרדיטיס) יכולה להיות סיבה לכאבים בחזה ומהווה אחד הביטויים של זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקה DNA (ds) Abלין06/03/2011
שלום רב
עשיתי את הבדיקה של DNA (ds) Ab והתוצאה היא 7 IU/ML , טווח הנורמה הוא בין 0-30
מה בודקת הבדיקה הזו? ומה תוצאה אומרת?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לין שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/03/2011בדיקת נוגדנים ל-DNA היא לקביעת מחלת זאבת/לופוס.
אך האבחנה נקבעת ע"פ משלב של תסמינים, ממצאים בבדיקה גופנית ובדיקות דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכצ'טאביטל06/03/2011
שלום,
לבעלי (בן 32), אובחנה מחלת בכצ'ט קלה לפני למעלה מ10 שנים. הברך הבעייתית שסבלה ונותחה והוציאו ממנה מספר פעמים מים הייתה שמאל. במשך 8 השנים האחרונות לא נזקק לטיפול ומעבר להתנפחות קלה שחלפה לא היו בעיות.לאחרונה חלה (סטרפטוקוקוס) ובעודו נוטל אנטיביוטיקה, התנפחו לממדי ענק שתי הברכיים ועכשיו נראה כי שתיהן מוצפות במים והא מוגבל בתנועה. הייתי רוצה לדעת מה ניתן לעשות ומה הטיפולים שקימים היום לבעיה שלו.
בתודה מראש,
אביטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד06/03/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_דלקת_פרקים_ראומטולוגיה' id=link]דלקת פרקים, ראומטולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד ללופוס?טלי06/03/2011
שלום רב,
בעקבות נשירה מאסיבית שהיתה, חולשה משמעותית שבאה והולכת ותוצאת RBC 20 בבדיקת שתן(כל יתר הפרמטרים בשתן כללי ותרבית תקינים), ביצעתי בדיקות בחשד ללופוס. להלן תוצאות בדיקות שלי שהתקבלו. האם ניתן לחשוד על פי נתונים אלה בלופוס?
ANTI CARDIOLIPIN igA 1.3
ANTI CARDIOLIPIN igG 2.8
ANTI CARDIOLIPIN igM 2.7
ANTINUCLEAR ANA positive
DNA (ds) AB 10.8
SSA 0.5
SSB 0.6
A.B2 GLYCOPROTEI IgM 1.48 שלילי
A.B2 GLYCOPROTEI IgGA 1.43 שלילי
ראוי לציין שההמוגלובין הינו 11.9 לאחר ירידה מ-13 לפני כשלושה חודשים. כמו כן ברזל תקין, פריטין תקין ובדיקות כימיה בכלל תקינות (כולל שקיעת דם ו-CRP).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין שבחודשיים האחרונים חל
טלי06/03/2011שיפור משמעותי ורגיעה בנשירת השיער.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/03/2011ANA- בדיקה ראשונית טובה לאבחן לופוס. ANA יכול להיות חיובי ב-5% מהאוכלוסיה, וגם במחלות אחרות.
ככל שהרמה של ANA גבוהה יותר, כך הסיכוי שמדובר במחלה אוטואימונית כגון זאבת/לופוס.
קיימות שיטות שונות להערכה של נוגדנים ל-DNA. לא ידוע לי אם התוצאה כאן חיובי.
במידה ו-ANA מאוד גהוה וגם יש רמה גבוהה של נוגדנים ל-DNA, כך הסיכוי עולה שמדובר במחלת זאבת/לופוס.
נוגדנים לתסמונת נוגדי פוספוליפידים- שלילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך ד"ר עבור תשובתך
טלי06/03/2011מצויין בדף הבדיקות שתחום בדיקת DNA הינו עד 30 (התוצאה שלי הינה 10.8).
ANA מצויין חיובי בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- anti dnaמיכל04/03/2011
שלום רב. אני בת 38 אמא לשני ילדים. לפני כשבועיים שלחתי לבדיקות דם עקב הריון (שבוע 6) בסיכון גבוה. אני מאובחנת כחולת סרקואידוזיס. כרגע ברמיסיה ללא טיפול.
הרופאה שלחה לי בדיקות אוטואימוניות. תוצאות ה ANTI DNA יצאה חיובית (26. מעל 20 לא תקין). שאלתי היא מהם התסמינים הקליניים ללופוס והאם יתכן שגם בסרקואידוזיס, מחלה אוטואימונית כשלעצמה, תהיה עליה של ערך זה (את הרופאה שלי אוכל לתפוס רק בעוד כשבוע ואני בלחץ)
ד"א - ההריון הסתיים ספונטנית בשבוע 7 כשהדופק הפסיק. אותו סיפור היה לי לפני כשנה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת: antinuclear ab יצא שלילי. 3
מיכל04/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/03/2011מחלת זאבת/לופוס מתאפיינת ע"י תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, ותצאות בדיקות דם, ביניהם ANA חיובי משמעותי.
אין מצב ש-ANA שלילי ונוגדנים ל-DNA חיובי. אם כך מתקבלת תשובה- יש לבדוק באיזה שיטה נבדקה ANA והאם נוגדנים ל-DNA נבדקו בשיטה CRITHIDEA.
לעומת זאת, בזאבת/לופוס יכול להיות ANA חיובי ונוגדנים ל-DNA שלילי. אז בודקים ENA (נוגדנים ל RO-LA-RNP-SMITH)
נוגדנים אלו לא חיוביים בסרקוידוזיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה ?!
מיכל04/03/2011אם אני מבינה נכון, אם להיות אופטימית, קיבלתי תוצאה False positive לאנטי ד.נ.א ואז הכל בסדר. אבל מצד שני, יתכן שקיבלת תוצאה False negetive ב אנטי-נוקליאר ואז המצב לא משהו. בקיצור, עליי להרגע ולחזור על הבדיקות בשנית.
האם הבנתי נכון?
ולגבי האמירה שהנוגדנים אינם גבוהים בסרקואידוזיס, התכוונת לכל השלושה שנקבת?
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזל בכתף כאבים עזיםזאבה28/02/2011
גיד הסוב סקפולריס שמור הסתיידות מזערית בתוכו
גיד הסופרה ספינטוס מעובה הסתידות בחלק הלטרלי
ריבוי נוזל בבורסה ה-S.A.S.D
יתר הבדיקה תקינה ללא קרע.
ראה צירוף.
הנני חולת לופוס SLE אחרי CVA נוטלת קומדין, עברתי בדיק U/S עקב כאבים עזים מזה כחודש והגבלה בתנועה. ללא שום חבלה. עקב היותי חולה מורכבת אינני יכולה ליטול משככי כאבים כפי שניתן לתת לכל אדם,כמו כן להזריק או לשאוב את הנוזלים עקב הקומדין,ו- APLA אנטי קרדיוליפין חיובי. בנעורי פרקתי מדי פעם את אותה כתף. אשמח אם תוכל להסביר לי
1. את משמעות התוצאה?
2.כיוון אין קרע האם פיזיותרפיה תוכל להקל ולהחזיר את המצב לקדמותו,? 3.מהו טיפול בגלי קול?
4.למה בעצם הצטבר הנוזל ואיך ניתן לדעת איזו דלקת זוהי?
5.האם יש טעם בביצוע בדיקה נוספת? לציין שהכאבים לא נסבלים בעיקר בלילה והדבר כבר נמשך כחודש.
תודה לך אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זאבה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד01/03/2011התוצאות אינן קשורות ישירות לזאבת/לופוס
אין מניעה מפיזיותרפיה.
אין לי ניסיון עם גלי קול
אין צורך בבדיקות נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ישבן ימני וכתף ימנימישל28/02/2011
שלום רב, אני בת 28 ויש לי בשבועיים וחצי האחרונים כאבי התקפות שבאים והולכם בישבן ימני וכתף ימני. הכאבים התחילו כהתקף כאבי גב שמהם קמתי באמצ הלילה.
עד היום במשך שבועיים וחצי הספקתי להיות 3 פעמים במיון 2 CT ובדיקות דם שיצאו טובות לפני הרופאים במיון.
דבר יחיד שאמרו לי זה שזה כנראה דלקת אגן על סמך רגישות וכאבים בזמן בדיקת אולטרסאונד. קיבלתי 2 אנטיביוטיקות שלא עוזרת והכאבים הופכים ממוקדים יותר ומקרינים לפעמים לרגל ימנית
לפני 3 ימים גליתי במקלחת בליטה בישבן ימני במרכז וכשלחצתי להבין מה זה, זה מאוד כאב הבליטה היא עמוקה ובדיוק באיזור שכואב
אני מפחדת שזה לא קשור לעצב או שזה לא ציסטה כי אני יודעת שאיזור ישבן אגן קשור להרבה מערכות ועל כן אני דואגת ולא יודעת באמת לאיזה תחום לפנות.
בישיבה ושכיבה כואב לי ובעמידה בכלל לא..
האם יש לכם בבקשה עצה טובה?
בתודה לתשומת ליבכם, מישל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד28/02/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אורטופדיה' id=link]אורטופדיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס ונחושתדפי28/02/2011
שלום רב
לא מזמן קיבלתי אבחנה של לופוס. אחד הדברים שלא מוסברים בבדיקות הוא רמה מוגברת של אלקלין פוספט כבר קרוב לשנה. שאר תפקודי הכבד תקינים. כל הפטיטיס שליליים.
כעת עשו לי בדיקה לנחושת והיא יצאה גבוהה מהנורמה (נורמה עד 155, הבדיקה שלי בערך של 160.
מצאתי באינטרנט שלופוס קשור לזאבת. אשמח להבין מה הקשר ועל מה יכולות להעיד הרמות של הנחושת.
האם הממצא הזה דורש טיפול מיידי או לחכות לתור לרופא שיהיה בעוד כשבועיים?
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס ונחושת - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד28/02/2011ובכן, לופוס = זאבת (בעברית). לא ברור לי על סמך מה נקבעה אצלך האבחנה של לופוס, אך על כל מקרה אין למחלה זו כל קשר לנחושת.
לגבי הנחושת- יש להשלים הברור - עליך לפנות למומחה לרפואה פנימית או מחלות כבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות סליחה...
מלי28/02/2011ברור, ברור, לופוס=זאבת=SLE=בילבול מרוב שמות של מחלות...
התכוונתי לומר שמצאתי באינטרנט שלופוס קשור לנחושת...
אבל תודה על תשובתך!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE CT וקרינהרות28/02/2011
שלום רשמת לי שבקולונוסקופיה אין קרינה אני מתקוונת לקולונוסקופיה וירטואלית והרי זה CT אז אין קרינה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011לא ידוע לי על דיווחים בספרות המקשר קרינה מסוג זה להתפתחות של זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת ריינולינוי28/02/2011
שלום רב!
אובנתי כבעלת תסמונת ריינו ראשונית, עברתי בדיקות ששללו לי מחלות קולגן ומחלות נירולוגיות, רציתי לשאול אם זה נורמלי שיש לי התקפים של ריינו שמלווים בנפיחות בידיים ונפיחות בשכמות ביחד עם כאבי גב, ומדוע זה נגרם? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לינוי
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר להיכנס להירון עם לופוסבר27/02/2011
האם אסור לי להיכנס להריון אם יש לי לופוס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בר שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011במידה ומחלת זאבת/לופוס אינו פעיל ואינך זקוקה לטיפול תרופתי שאסורה בהריון ולא היתה מחלה פעילה במשך 6 חודשים אין מניעה להיכנס להריון.
עליך להיות במעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- aplaטלי24/02/2011
שלום רב,
מדוע לא מקבלים טיפול לדילול בתסמונת אפלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011בתסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS-APLA) שכולל אירועים חוזרים של קרישיות יתר, הפלות חוזרות, ורמה גבוהה של נוגדנים לקרדיוליפין ולופוס אנטי-קואגולנט מקובל לטפל בדילול הדם או באספירין או בקומדין או שניהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעותנופר24/02/2011
שלום
הייתי מבקשת לדעת את המשמעות של התוצאות הבאות על רקע עייפות כרונית ובעיות עיכול ואחרות
ערכי האימונוגלובולין גי יציבים מזה עשור, כמו כן ערכי השקיעה המוחשת, שאר הפרמטרים החלו להיבדק רק השנה
Protein total 8.5
Esr 36
Immunoglobulin g 2120
Kappa Light Chain (B) 521
Lambda Light Chain (B) 256
IgG2949
IgG3 22.9
תודהה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רינת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011נא לפנות לפורום של ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסאנה23/02/2011
שלום אני בת 36. ברקע אסטמה ותת פעילות של בלוטת התריס. עקב כאב ראש חזקים ואלפציה על הקרקפת (שלושה מוקדים לא גדולים) התעורר חשד ללופוס. עוד לא חזרה בדיקה לANA, אבל ESR,LAC-RATIO, LAC-SCT-RATIOתBILIRUBIN, CREATININE, UREA, LDH,CK-CREAT.KINASE, SODIUM, POTASSIUMVITAMIN B12 וספירת דם תקינים. מה שלא תקין: GOTׂASTׁ-36, GPTׁׂALTׁ-54, GGT -62, MCHC-32.5. האם כבר פה יש אפשרות לקבוע סבירות ללופוס?
בתודה רבה. אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2011אבחון של זאבת/לופוס תלוי בתלונות החולה, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות דם ובדיקות ספציפיות שביניהם צריך להיות רמת ANA מוגברת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

