פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • RE LAC
    רות
    07/06/2011

    שלום.נבדק LACואפלא פעמיים לפני קומדין והיה חיובי פעמיים ובטא -2 -גליקופרותאין היה שלילי ועכשיו אחרי קומדין הLAC חיובי גבוה התוצאה LAC-dRVVT-R ATIO 2.13 טווח ויחידות Ratio קטן מ-1.5ובטא -2-גליקופרותאין היה חיובי גבולי ואנטי קרדיוליפין IGM גבולי אני שואלת אים יש טיפול נוסף או שקומדין זה הטיפול והקומדין ימנע ממנו לקבל אוטם חוזר? צריך להמנע מפעילות מאומצת הוא יכול להמשיך באותה פעילות בגלל תשובות אלה ?למרות הקומדין שחשבתי שזה שומר עליו מפני אוטם. ידוע על טרשת עורקים חסימה של 40% בצינטור לב כללית אין תלונות מרגיש טוב. בעלי בן 70 התור לקרדיולוג ולראומטולוג עוד הרבה זמן לכן אני שואלת. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    RE LAC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • RE LAC - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    10/06/2011

    קומדין הוא הטיפול היחיד למקרה של פקקת (קריש דם) שמיוחס ל- APLA.
    קומדין מעכב את גורמי הקרישה בדם. אין לקומדין כל השפעה על התפתחות טרשת עורקים (הנגרמת עקב גורמים גנטיים, וגורמי סיכון: עישון, לחץ דם, שומנים גבוהים בדם, סכרת, השמנה, חוסר פעילות גופנית, גיל). לכן, עליו לקבל את הטיפול התרופתי המומלץ במקרה של טרשת עורקים ומחלת לב כלילית, למרות שבמקרה זה בגלל נטילת קומדין, אין הכרח להוסיף אספירין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם עצב צווארי יכול לההרס לאחר 12 ש
    פאול ברקוביץ
    07/06/2011

    שלום ד"ר שמי פאול והייתי מעורב בתאונת דרכים בשנת 1994 (הייתי בן 31)בצילום רנטגן אשר נעשה במיון נמצא כי אין שברים אך נראו חבלות בחוליות c5-c7 כמו כן מכות בכתף ימין ומכות בגב תחתון .לאחר הצילומים הרופא אשר מפענח את הצילום כתב כי הבעיות הם ניווניות(בגיל 31 ?) השאלה:האם המכות/חבלות אשר נגרמו כתוצאה מהתאונה לא יכולות ליהיות הטריגר ?הרי מעבר לצילום רנטגן בזמנו לא היו אפשרויות אחרות.
    מאז התאונה היו לי לסרוגין כאבים בגב תחתון וכתף ימין והטיפול אשר קיבלתי היו כדורי ויאוקס,משחת וולטרן,פיזיוטרפיה אך בעיקר משככי כאבים.בשנת 2005 החלו אצלי בעיות קשות יותר כגון גרירת רגל שמאל ,כאבי תופת בגב תחתון צד שמאל ולאחר בדיקות נמצא כי יש לי בעיה של פריצת דיסק s1 l4-5 המליצו על ניתוח לקיבוע אך אני בכל זאת ניסיתי טיפולים אלטרנטיבים שונים ע"פ המלצות רופאים. ב, 2008 עברתי ניתוח פריצת דיסק ומאז אני רק סובל יותר ,אני גורר את שתי הרגליים גב תחתון הורג אותי כעבור שנה וחצי הופנתי ע"י ניורולוג לבדיקת mri צווארי ונמצא כי הבעיות שלי (השריפה ברגליים ,גרירת הרגליים וכאבי הגב הם כתוצאה ממיאלופטיה צווארית מ c2-c7 כאשר חוט העצבים נמצא מעוך ותפוס בין החוליות c5-c7 לשאלתי השניה :רופא אורטופד מצא קשר ישיר בין התאונה אשר עברתי (ע"פ החבלות במיקומן והמצאות חוט העצב בין החוליות הפגועות מאז התאונה,האם יש מישהו אשר אוכל לפנות אליו בנוסף לאישור המקרה?כיום יש לי בעיה עם הביטוח הלאומי היות והם מסתמכים על התשובה של הרופא אשר פיענח את הצילום ואמר כי מקום הפגיעה ניווני.
    אשמח לכל עצה והפניה .

    בברכה ותודה מראש פאול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד''ר יאיר מולד
    07/06/2011

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אורטופדיה' id=link]אורטופדיה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • LAC
    רות
    06/06/2011

    שלום.לבעלי תסמונת האנטי פוספולידים עים טרומבוציתופניה 100.000 מספר שנים לפני כ5 שנים עבר אוטם ולאחר שנבדק lac ופעמיים היה חיובי הוחלט על מתן קומדין.הוא חש בטוב.עכשיו הרופא נתן לבצע lac מאחר ולא נבדק מספר שנים. והיה גם חיובי.השאלה שלי בשביל מה בודקים אים ידוע על חיובי והאים יש איזה טיפול שזה לא יהיה חיובי?כי הרופא לא אמר כלום.בעלי בן 70ואין לו לופוס לפי כל הבדיקות וחש בטוב. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    LAC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • LAC - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    06/06/2011

    במקרה של מחלת לב כלילית (טרשת של עורקי הלב הכליליים) יש להבדיל בין המצב השכיח, במיוחד בבני 70, שהוא טרשת עורקים, לבין המצב הבלתי שכיח שנגרם עקב היווצרות קריש דם באחד או יותר מהעורקים הכליליים. לכאורה, בבן 70 עם מחלת לב כלילית, אין צורך לברר APLA, אך אני מניח שבשל הטרומבוציטופניה, הרופאים חשדו (בצדק) בנוגדני APLA וכך נמצא LAC חיובי.
    חשובה הרמה של LAC והאם נבדק לפני שהוחל קומדין, היות וקומדין עלול לשנות (כלפי מעלה או מטה) את תוצאת LAC, במיוחש אם היא היתה גבולית ולא גבוהה באופן מובהק. אבל, לאחר שנקבעה האבחנה של תסמונת APLA והוחל קומדין, הכלל הוא שלא מפסיקים קומדין. יתכן והסיבה לבדיקה החוזרת של LAC היא "פקפוק" באבחנה הראשונית או פשוט סקרנות רפואית של הרופא (לגיטימי). את זה תבררו עם הרופא ששלח הבדיקה. יש צורך לבדוק את הנוגדנים האחרים הכלולים ב- APLA, שהם נוגדנים נגד קרדיוליפין ונגד בטא-2-גליקופרוטאין. רמתם אינה מושפעת מקומדין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס ו IVF
    יעלה
    06/06/2011

    שלום
    האם ניתן לעשות טיפולי IVF כשנוטלים MTX IM 20 MG ,פרדניזון 15 מ"ג ופלקווניל 400 מ"ג ( בהנחה שהבדיקות של הלופוס מראות על רגיעה?). לציין אין פגיעה כליתית כן יש פלאוריטיס ופריקרדיטיס קלים ביותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס ו IVF

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס ו IVF - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    06/06/2011

    1) הריון וטיפולי IVF עלולים לגרום להתלקחות/החמרה במחלת הזאבת. לכן, תחילה יש להיוועץ עם הריאומטולוג המטפל בך לגבי מצב מחלתך ולוודא שהמחלה אינה פעילה לפחות במשך 6 חדשים האחרונים.
    2) אסור להרות כאשר נוטלים מטוטרקסט! יש להפסיק מטוטרקסט 4 חדשים, לפחות, לפני טיפולי IVF או הריון.
    3) פלקווניל מותר בהריון ואף מומלץ שחולות לופוס ימשיכו ליטול פלקווניל בהריון, בגלל הסיכון המוגבר להתלקחות לופוס בהריון או לאחר הלידה.
    4) ככלל ,פרדניזון במינון נמוך מותר בהריון, למרות שיש בו סיכונים מיילדותיים כגון התפתחות סכרת, יתר לחץ דם הריוני או רעלת הריון. מינון של 15 מ"ג מצביע על פעילות מסוימת של מחלתך. ראי תשובה (1) לעיל.
    5) במידה ונוגדני APLA חיוביים אצלך, תיזדקקי לטיפול מונע קרישה עם זריקות קלקסן בזמן הטיפולים להשריית הביוץ. יש לברר זאת לפני התחלת הטיפולים.
    6) רצוי לבדוק לפני ההריון נוגדני אנטי RO, LA ו- APLA בדמך, כדי להיערך בהתאם למעקב וטיפול בזמן ההריון ובמשכב הלידה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר מולד -תודה רבה

    יעלה
    06/06/2011

    על התשובה המפורטת. חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות
    משה
    06/06/2011

    סרו-אימונו

    ANTISTREPTOLYSIN O 87 U/ml 0 230

    C-REACTVIEPROTEIN <0.08 mg/dI 0 .5

    RHEUMATOID FACTOR <11.30 IU/ml 0 15

    *ANTINUCLEAR AB Negative

    DNA )ds) ab 3.0 IU/ml 0 6

    COMPLEMENT C3 103 mg/dl 90 180

    COMPLEMENT C4 17 mg/dl 10 40

    HEPATITIS Bs Ag - negative

    HEPATITIS bclgm - negative

    HEPATITIS Bs Ab -0.23- negative miu/ml

    HEPATITIS Be ab - negative

    HEPATITIS bc ab tot, - negative

    tsh-5.51 t4-free19.5

    lg-total 1200.9H

    האם זה קשור לוירוס או לאיידס

    האם יש הסבר לזה בבקשה אני לחוץ עם זה לאן לפנות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד''ר יאיר מולד
    06/06/2011

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_בדיקות_רפואיות_בדיקות_דם' id=link]בדיקות רפואיות, בדיקות דם[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים וסכרת
    אסיה
    03/06/2011

    שלום רב אני בת 36 מטופלת במשאבת אינסולין וחולת סכרת מגיל 10 לפני מספר שנים התחילו כאבי פרקים גם נותחתי בכתף בכדי לנקות את הדלקת .בזמן האחרון התחילה החמרה בכאבי הפרקים וראומטולוג קבע לאחר בירור שזאת דלקת פרקים שקיעת הדם לא יורדת מ60 בשנה האחרונה התחלתי טיפול בהתחלה עם כולכצין לאחר עם פלקווניל בשילוב כולכיצין וכשזה לא עזר עברתי למתרוטקסט התחלתי במינון של 4 כדורים והעלתי את המינון ל6 כדורים אך גם זה לא עזר שקיעת הדם לא יורדת וגם רמת הכאב עולה לאחר יעוץ עם הרופא הוחלט לעבור לתרופת אקטמרה טיפול ביולוגי אבל לאחר בירור על התרופה (מידע באינטרנט )הבנתי שהתרופה לא נכונה לחולי סכרת .שאלתי היא כזאת מה קורה אם לא מטפלים בדלקת ומשאירים אותה ככה ?מה הסיבוכים שאפשר לצפות להם ?ומה התרופה הביולוגית המומלצת ביותר אם הכי פחות תופעות לוואי ?(יש לציין שכולסטרול שלי גובה )אני מאוד פוחדת מתפעות הלוואי של התרופה כל מידע שתוכל לנדב לי על תופעות הלוואי אשמח לקבל תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים וסכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד''ר יאיר מולד
    03/06/2011

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_דלקת_פרקים_ראומטולוגיה' id=link]דלקת פרקים, ראומטולוגיה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס ומריחואנה
    אורטל
    02/06/2011

    שלום,
    רציתי לדעת האם עישון מריחואנה אצל חולי לופוס משפיעה שונה מאשר אצל אדם רגיל והאם זה יכול לעורר את המחלה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס ומריחואנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורטל שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    03/06/2011

    עישון מזיק לחולי לופוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם LAC
    רות
    26/05/2011

    שלום.מי שמקבל קומדין בגלל אפלא ולק חיובי שעבר אוטם בלב האים בודקים שוב LAC או שבגלל הקומדין מפסיקים לבדוק ואים בודקים צריך לציין שמקבלים קומדין? מדובר בגבר בן 70 שאבחן כאנטיפוספוליפיד סינדרום ולא לופוס.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם LAC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם LAC - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    27/05/2011

    רצוי לבדוק APLA (אלו בדיקות לאנטי קרדיוליפין, אנטי בטא-2-גליקופרוטאין ולאק LAC) לפני התחלת קומדין. נכון שקומדין יכול לשנות את תוצאת LAC ולכן מומלץ לא לבדוק LAC לאחר התחלת קומדין, אך הדבר אפשרי. קומדין אינו משפיע על רמת הנוגדנים הנ"ל בדם.
    בעקרון, לאחר קביעת האבחנה של תסמונת אפלא APLA אין צורך בבדיקות מעקב אחר רמת APLA בוודאי לא בטווח של חדשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם
    אשר
    24/05/2011

    ביצעתי בדיקת דם בבית חולים בילינסון מסוג HIV 1,2 AB's (ELISA) והתוצאה הייתה שלילי, היה כתוב למטה "תוצאה זו מתאימה למצב הנבדק לפני כחודשיים".
    האם אתם יכולים לסבר מה המשמעות של המילה ab's?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשר שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    24/05/2011

    נוגדנים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד''ר יאיר מולד
    27/05/2011

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_איידס_HIV' id=link]איידס, HIV[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ANA
    מאושרת
    20/05/2011

    חולת לופוס כבר 8 שנים. קבוע מבצעת ANA ברוב הפעמים התוצאות חיוביות. לעיתים רחוקות שלילי. בפעם האחרונה יצא bord. האם תוכלי לפרט לי מהי הרמה של ana bord אף פעם במעבדה לא רושמים את הרמה במספרים.
    אשמח לדעת
    א. במספר ana bord
    ב. במספר ana positive
    ג. במספר ana negetive

    פעם אחת רוצה להבין.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ANA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ANA - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    22/05/2011

    ANA חיובי בכמעט כל חולי לופוס.
    ANA נבדק למעשה לצורך אבחנה של לופוס, ומרגע שהאבחנה מבוססת אין צורך לחזור על בדיקת ANA.
    ANA נבדק במעבדות שונות בשיטות שונות, שחלקן אינו רגיש מספיק. שיטת הבחירה לבדיקת ANA נקראת אימונוטפלורוסנציה (FANA) ורמת ANA שווה או מעל 1:80 נחשבת חיובית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה של סטראוידים- דחוף!
    יעל
    19/05/2011

    שלום רב, ותודה על הענותכם.

    אני חולה בספק לופוס, ובוודאות במחלת משנה של לחץ בראש, הגורם לכאבי ראש ועוד.
    מבחינת ה"ספק לופוס" (שקיעה מעט מוחשת, CRP גבוהה, C3 נמוך מאד) אני מרגישה חום בין 37-38, תחושת חולי, כאבי פרקים ברורים, תחושת קוצר נשימה.

    עקב הספק, התחלתי בהמלצת הרופאים פרדניזון 60 מ"ג למשך שבוע , ולבחון את השפעתו, קשה מעט לבחון זאת, מכיון וכבר מלכתחילה יש לי ימים טובים וימים רעים.

    בכל מקרה, בוודאי ולא חל שיפור קיצוני ומידי, ורק עכשיו לאחר 6 ימים של פרדניזון, אני רואה כי החום יורד (אם כי גם לא נעלם- אלא יורד מ 7.6 ל 7.1) התחושה הכללית טובה יותר, וכן התופעות של הכאבים מהלחץ בראש משתפרות מעט, מצד שני- כאבי הפרקים עדיין קיימים.

    אני נורא מתלבטת אם לנסות להמשיך עם הסטראוידים, מכיוון שעד שבוע אני יכולה להפסיקם ללא הדרגה, ובכך להמנע מהמשך תופעות לוואי.
    שאלתי היא , האם יתכן כי ההשפעה של הסטראוידים היא אינה מידית אלא מצטברת? האם כדאי לתת צאנס?

    ממרבית החולים אני שומעת על השפעה מידית ומסאיבית...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השפעה של סטראוידים- דחוף!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה של סטראוידים - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    22/05/2011

    C3 נמוך בדם יכול להיגרם ממספר סיבות, בד"כ בגלל נוכחות מכלולים-חיסוניים בדם, במחלות מסוימות, שלופוס היא רק אחת מהן. חום, כמובן, נגרם מסיבות רבות ובראש ובראשונה יש לשלול מחולל זיהומי לחום.
    יש מקום, אם טרם נעשה, לברור מקיף לתלונותיך, הכולל גם בדיקת סיבה אוטואימונית. את זקוקה לברור מקיף ע"י פנימאי (יתכן במסגת אשפוז) תוך שילוב יועצים שונים, כולל ריאומטולוג ומומחה למחלות ריאה (בגלל קוצר נשימה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפלא
    רו
    19/05/2011

    שלום.למי שיש לופוס ואפלא חיובי ומקבל פלקווניל בלבד.האים הפלקווניל אמור להוריד את ערכי האפלא?ואים מקבלים טיפול בקומדין זה אמור להוריד את ערכי האפלא?ואים מקבלים קומדין ועדין אפלא IGMחיובי זה אומר שלקומדין אין השפעה על ערכי האפלא? מקווה לקבל הסבר. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפלא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפלא - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    22/05/2011

    1. APLA חיובי בכ- 40% מחולי זאבת ועשלעצמו אינו מחייב טיפול, אלא אם היו תופעות של קריש דם ורידי או עורקי (טרומבוזיס, פקקת)
    2. פלקווניל ניתן ככלל לכל חולי לופוס. בין היתרונות הרבים של פלקווניל, יש לתרופה זו השפעת מסוימת על הקרישיות0יתר בגלל APLA
    3. פלקווניל אינו משפיכ על רמת נוגדני APLA בדם
    4. קומדין אינו משפיע על רמת נוגדי APLA בדם, אלא בולם את הנטיה לקרישיות יתר בגלל APLA ע"י עיכוב יצירת חלק מגורמי הקרישה בדם
    5. רמת נוגדני APLA יכולה להשתנות, ואף להפוך לשלילי במשך הזמן, בדומה לשאר הנוגדנים בלופוס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחזה
    אגם
    19/05/2011

    שלום אני חולת לופוס בת 32 כבר כמעט שבוע יש לי כאבים בחזה שמלווים אותי כל היום ולפעמים פתאום זה מתגבר מין כמה שניות של לחץ חזק עם הרגשה שהלב כאילו מחסיר פעימה ( סליחה על התיאור המוזר פשוט לא יודעת כל כך איך לתאר את זה) אין לי כוח לזוז ואני נורא נורא חלשה וחיוורת. עשיתי לפני שלושה שבועות הולטר לב שהראה סינוס טכיקרדיה עד 153 במהלך היום ובלילה הדופק יורד ל ורמה. באקו לב אחרון שעשיתי לפני כמה חודשים היה תפליט פריקרדיאלי אבל הוא היה ממש קטן. אני מטופלת הפלקווניל מתתרוקסט לפרדניזון. אני לא יודעת מה לעשות עם הכאבים זה ממש כואב ומחליש. האם זה קשור ללופוס? נתנו לי תור לקרדיולוג רק בסוף החודש האם לחכות או לגשת למיון שממש לא בא לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בחזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגם שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    19/05/2011

    אופייני במחלת לופוס/זאבת כאבים בחזה ממקור דלקת של מעטפת הלב או מעטפת הריאות. הכאב ממושך,לעיתים מתגבר בנשימה, ואינו קשור למאמץ. בעבר היה לך תפליט בפריקרדיום- נוזל מצטבר במעטפת הלב. יתכן ושוב יש התלקחות של הדלקת כחלק מזאבת/לופוס.
    יש לפנות בהקדם לראומטולוג המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון לופוס
    רן 312
    16/05/2011

    הראומטולוגית שלי איבחנה אותי כחולה לופוס על פי 4 או 5 קריטריונים:

    1. דלקת פרקים אקוטית לפני שנתיים
    2. לויקופניה WBC -4
    3. טרומבוציטים - 159
    4. ANA חיובי ברוב הפעמים . בפעם האחרונה זה היה 2.7 אבל היו פעמיים שזה היה שלילי, וזו הסיבה שהוצאתי מהמחקר.
    5. תפרחת בגב - שעל פי ביופסיה של רופאת עור הבדיקה הראתה שהתפרחת היא לא קשורה ללופוס.

    אנשים מסביבי אומרים לי שאני לא חולה לופוס. קצת קשה לחיות עם הדגל של חולה לופוס. למה ההתעקשות שזה לופוס.? בכל הפעמים ה-DNA DS היה שלילי, אין מחלות אוטואימוניות אחרות מלבד לופוס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבחון לופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון לופוס - תגובה

    ד''ר יאיר מולד
    22/05/2011

    1. בהסמך על הקריטריונות לקביעת לופוס, הערכים של ספירת הדם שציינת אינה נמוכים מספיק כדי שיכללו בקריטריונים.
    2. ANA חיובי קיים במחלות שונות, לא רק בלופוס. האם נבדקו נוגדנים נגד Sm, Ro, La, RNP, APLA, centromere, Scl70?
    3. קיימים חולים שמחלתם אינה עונה על הקריטריונים להגדרת לופוס, אך בכל זאת הריאומטולוג מאבחן את מחלתם כלופוס או Lupus-like ונותן טיפול כמו בלופוס.
    4. אנטי DNA שלילי אינו תומך באבחנה של לופוס, אך אינו שולל אבחנה זו. הוא קיים בכ- 60% מכלל חולי לופוס ורמתו בדם משנה לאורך זמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאובחן לופוס
    רן 312
    15/05/2011

    שלום שמי רן. באוקטובר האחרון אבוחנתי כחולה לופוס. הכניסו אותי למחקר , ואז בעקבות בדיקות דם במחקר שהראו ש-ANA שלילי הוציאו אותי מהמחקר. אף על פי כן הראומטולוגית שלי מתעקשת שיש לי לופוס ולכן אני עדיין על פרדניזון . 5 מ"ג פעם ביומיים. אגיד לכם את האמת אני סובל בעיקר מחרדות . אני מטופל ברפואה משלימה בקופת חולים. אני רוצה לדעת האם אני יכול לתפקד כבן אדם רגיל. אני רוצה להשתלב בשוק העבודה. אני הולך לעבוד באבטחה . אני חרד שאני לא יכול . מישהו יכול לעזור לי בחוסר הוודאות הזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאובחן לופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאובחן לופוס - ד"ר מולד

    ד''ר יאיר מולד
    15/05/2011

    1. לא מסרת פרטים על סמך מה נקבעה האבחנה של לופוס לגביך. ממליץ לפנות לראומטולוגית המטפלת בך לגבי זה ולברר את הצורך בהמשך פרדניזון.
    2. ההגבלה היחידה לגבי אורח החיים של חולה לופוס היא, להימנע מחשיפה לקרינת השמש. אין כל הגבלה בפעילות גופנית או בסוג העבודה.
    3. אם אתה סובל מחרדה- פנה לרופא המשפחה לקבלת טיפול נוגד חרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום