מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התלקחותרן12/07/2011
מזה שבועיים אני כבר לא לקוח פרדניזון. ההפסקה הייתה בתיאום עם הראומטולוגית. השאלה שלי . האם אני יכול לחכות עד שהגוף יירגע ויפסיק עם כל ההתקפות האלו, או שאני צריך לפנות במהרה לטיפול. אני רוצה לציין שהאבחנה שלי לגבי לופוס היא לא חד משמעית. עם זאת יש כאן לפי עניות דעתי איזה דפקט אוטואימוני. הבדיקות פחות או יותר טובות. הלויקוציטים שלי נכון ל- 22.6 עומדים על 4.6. הבדיקה היחידה שקצת מעוררת חשד היא Anti Nuclear Factor שעומד על 2.8 . ההתלקחות מתבטאת במיחושים בפרקים. חולשה כללית. ופריחות שונות בגב. אשמח לתשובה.
רן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלקחות - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד14/07/2011חסרים פרטים אודות מחלתך והטיפול שקיבלת עד כה מלבפרדניזון. ההמלצה לגבי חולי לופוס היא, טיפול קבוע בפלקווניל, ביןהיתר כדי למנוע התלקחויות של הזאבת, ולהקטין את צריכת הפרדניזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם מדאיגות - אנא עזרונ11/07/2011
שלום רב,
ביצעתי בדיקות דם על מנת לשלול לופוס, ואני צריכה את עזרתכם בפענוח התוצאות:
ESR mm/h 6 0 (.*.......) 25
Antinuclear Ab positive
FANA positive
Pattern Speckled
Titer 1:640
C3 Complement mg/dL 96 90 (*........) 180
C4 Complement mg/dL 18 10 (.*.......) 40
Anti-DNA IU/mL 14.5 Reference values
Negative: <20 IU/mL
Positive: >20 IU/mL
Cardiolipin IgG GPL/mL 2.7 0 (.*.......) 10 BD1
Cardiolipin IgM MPL/mL 2.8 0 (...*.....) 7 BD1
ENA Pos.
Anti B2GP1 IgG U/mL 3.4 Reference values
Negative <5 U/mL
Border 5 - 8 U/mL
Positive >8 U/mL
למיטב הבנתי הלוקה בחסר, התוצאות אינן נראות טובות..
אשמח אם תענו בהקדם האפשרי, לפני שאתפוצץ פה מלחץ..
המון תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם מדאיגות - אנא עזרו - תגובה
ד''ר יאיר מולד11/07/2011התוצאות מצביעות על נוכחות נוגדנים נגד גרעין ANA בדם ולא יותר מכך.
ENA היא קבוצת נוגדנים- צריך לבדוק נוגדנים אנטי Sm, Ro, La, RNP, centromere, Scl-70, cardiolipin, beta2 glycoprotein, LAC
תפני עם התוצאות ליעוץ ריאומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהיעלה09/07/2011
שבת שלום
מחר אני אמורה לקבל מתתרוקסט בזריקה כמו כל שבוע אך אני חולה- כאבי גרון, נזלת, שיעול האם אני יכולה לקחת את הזריקה או לדלג השבוע? ( חולת לופוס)
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף יש חום גבוה וכאבי פרקים
יעלה09/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעלה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/07/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקת ברגלייםואלרי05/07/2011
אני חולת לופוס שמאובחנת מגיל 17 (כיום אני בת 24). לפני חודשיים המחלה היתפרצה אצלי שוב (לאחר שהייתה לפחות שנתיים בתרדמת). התחלתי תיפול מחדש בסטרואידים וכל שאר התרופות. רציתי לשאול כמה זמן הגוף אמור להיות בצקתי? יש בצקת איומה ברגלים ובמיוחד בכפות הרגליים, אני מנסה לישמור על אורך חיים רגיל ללא שינוי וכמו כן אני עובדת במישרה מלאה והרבה על הרגליים. כמה זמן אופייני הגוף צריך להיות בצקתי או שזה משהו לא חד משמעי? (אם צריך נתונים נוספים אני יצרף),
תודה מראש ואלרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ולרי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/07/2011בצקת ברגליים נובעת מכמה סיבות. יכול להיות שיש פגיעה בכליות, איבוד חלבון בשתן, פחות מדי חלבון בגוף, ואז יצירת בצקת ברגליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בצקת ברגליים
ואלרי07/07/2011כל הסיבות נכונות וזהו באמת מצבי. אני יודעת מימה ניגרמת בצקת ומהיא בצקת. אני רק רוצה לדעת במה תלוי זמן התפרצות הבצקת בגוף? מתי הבצקת תעבור לי? זה לתמיד? זה עד שהחלבון בשתן יקטן? זה כל עוד הכליות לא יהיו במצב יותר טוב? זה אולי לא תלוי בכלום? אני לא מוצאת תשובה לזה בפורומים. הבצקת מפריעה לי לתיפקוד היומיומי ולכן מאוד חשוב לי לדעת על איזה זמן מדובר.
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס ותופעות מוזרותיעלה04/07/2011
שלום
בת 33 עם לופוס 12 שנה וקרישיות יתר ללא ארועים טרומבוטיים ( לופוס אנטיקואוגונט חיובי). מטופלת בפלקווניל 400 מ"ג, פרדניזון 15 מ"ג, מתתרוקסט IM 20 מ"ג אספרין 75 מ"ג ועוד תרופות שאף אחת מהם לא חדשה. לאחרונה התחילו לי רעידות בידיים הם לא כל הזמן ולא כאלה שאינני מצליחה להחזיק חפץ אבל אצבעות הידיים מדי פעם רועדות בנוסף כבר תקופה שכל יום כמה פעמים ביום יש לי פתאום מעין קפיצה בלתי רצונית של שריר קשה לי להסביר את זה זה מוזר אבל פתאום הרגל קופצת לי לשנייה או היד וזה די מפחיד. האם תופעות אלה מוכרות בלופוס? האם בכלל עלי לדאוג ממשהו אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס ותופעות מוזרות -ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד05/07/2011מציע לפנות לבדיקת נוירולוג ו- EMG.
אלו לא תופעות ספציפיות ללופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה -ושאלת המשך
יעלה05/07/2011האם תופעות אלו אופנייות ל ALS אני מאוד מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמפורל ארטריטיסאמיר בן03/07/2011
שלום רב אבא שלי נמצא במוסד שיקומי במחלקת סיעודי מורכב ,זאת מכיוון שהיה מונשם מ'ס חודשים ויש לו טרכיאוסטומי כמו כן הוא על כסא גלגלים ויש לו אף סופרא פוביק קטטר.לפני כשנה ובעזרת ביופסיה אימתו את זה שיש לאבא טמפורל ארטריטיס והוא היה מאושפז בראומטולגיה בבית חולים בני ציון חיפה.הוא קיבל בזמן האישפוז וגם עם שיחרור הבייתה מינון מאד גבוה של פרדינזון שכנראה גמר לו את מע החיסון.חודש לאחר ששוחרר מראומטולגיה חזר לבית החולים חלש מאד ושם החליטו להנשימו והוא הועבר ל ט.נמרץ מונשם ןעם דיאליזה כ 6 שבועות .לאחר מס חודשים הועבר למוסד בו הוא נמצא היון בתחילה לגמילה נשימתית ולאחר שניגל מהמכונה ועוד הרבה לפני מהדיאליזה הועבר למחלקת סיעודי מורכב וממשיך לקבל עד היום כ 10 מ"ג פרדינזון.לפני מס ימים התלונן על כאבי ראש קלים וישר היה חשש שאולי קשור למפורל ארטריטיסץיקשנו מהרופא(במוסד(רופא כללי) שיעשה לאבא בדיקות .מ CRP היה 0.99(קצת פחות מ 1)ושקיעת הדם הראתה על 56 מ"ג.אבא מצד אחד מאד חושש(גם אני )להגיד לרופא שיש לו כאב ראש כי הרופא לא ממש בתחום והוא אומר שאם יהיה צורך(כאבי ראש)יישלח את אבא למיון שזה עקב מצבו הרפואי יכול להיות מכת מוות מכיוון שהמקום בו נמצא מותאם בדיוק למצבו(טרכחאוסטומי קטטר וכסא גלגלים.מה עושים והאם לאור העבר זה מסוכן שיעלו את המינון מ 10 מ"ג ל30 או 40 פרדינזון
אשמח לקבל דיעה ועיצה
אמיר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד03/07/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_דלקת_פרקים_ראומטולוגיה' id=link]דלקת פרקים, ראומטולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס ותזונהמתן01/07/2011
המליצו לי על שימוש באומגה-3 , אבקת GLM וארטיריט איז
למשהו יש נסיון עם מוצרים אלה או בכלל עם שימוש בתוספי מזון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס ותזונה - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד03/07/2011אין כל עדות מחקרית המצביעה על קשר כלשהו בין תזונה ללופוס (לטוב או לרע). בתיאבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיוגרןרות30/06/2011
שלום.האים שיוגרן יכול לגרום לבלפריטיס?ידוע לי שזה גורם ליובש בפה האים היובש יכול לגרום לבלפריטיס? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד30/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_עיניים_מחלות_עיניים_בעיות_ראיה' id=link]רפואת עיניים, מחלות עיניים, בעיות ראיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות.רות29/06/2011
שלום.האים בלפריטיס יכולה להופיע כתוצאה מSLE ?(כמחלה משנית ללופוס?) והאים בשיוגרן יש עליה של ALK PHOS? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות. - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד29/06/20111. לא אופייני ושכיח בלופוס, יתכן עקב יובש בעיניים או אלרגיה
2. פוספטזה בסיסית אינה חלק מהבדיקות בסיוגרן. אבל, לפעעמים קיימת מחלת כבד הנקרת PBC המלווה סיוגרן, ובה יש עלייה באנזימי כבד AL ו- GGT. אם כך, יש לבדוק נוגדנים נגד מיטוכודריה ולפנות ליעוץ מומחה למחלות כבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לתת אבחנה עקב הבדיקות החרירותי27/06/2011
בשבוע 24 נאלצתי לעבור גרידה עקב התפתחות רעלת הריון קשה+תסמונת הלפ ועיכוב בגדילת עובר.כעת נשלחתי לבירור מעמיק.להלן הממצאים:
קרישה
PT (Seconds) | Sec. |
(
8.4 *
10.7 )
11.3
|
I.N.R | |
*
1
|
PTT | sec. |
(
*
27.5 )
30.6
|
Cardiolipin IgG Ab | GPL U/ml |
(
0 *
8.6 )
10
|
Cardiolipin IgM Ab | MPL U/ml |
(
0 )
7 *
40.6
|
Beta 2 Glycoprotein 1 IgG | U/ml |
(
0 )
5 *
5.9
|
Beta 2 Glycoprotein 1 IgM | U/ml |
(
0 )
5 *
40.6
|
אימונולוגיה
DNA ds Ab | |
NEGATIVE
|
Antinuclear Ab Adults | |
(
0 )
1 *
5.1
|
Rheumatoid Factor Quantit | IU/ml |
(
0 *
5 )
14
|
Complement-C3 | mg/dl |
*
63.4 (
85 )
180 *
15.5 )
40
|
שאלותי הן:1.מתי אוכל להרות(כעת אני 3 חודשים אחרי)?
2האם יש לי בעיה שניתנת לריפוי?
3.האם אני צריכה לקבל טיפול ללא שום קשר להריון עתידי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתן לתת אבחנה עקב הבדיקות החרי - תגובה
ד''ר יאיר מולד29/06/2011ראי תשובתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצרפת שוב את הבידקות, מסיבה טכנית
רותי27/06/2011כך גם אציין כי רמת הטסיות נמוכה מהנורמה -(רק 115)
קרישה
| PT (Seconds) | 10.7 | Sec. |
8.4 (----------------*-----) 11.3
|
| I.N.R | 1 | | |
| השירק ידגונ ילפוטמב,בל םישל אנ |
| האצותל סחיתהל שי ןידמוק גוסמ |
| .דבלב INR יכרעב |
| PTT | 27.5 | sec. |
21.6 (-------------*--------) 30.6
|
| טנגאיר םע תעצובמ וז הקידב |
| תוחכונל שיגר וניאש |
| .Lupus Anticoagulant |
| Cardiolipin IgG Ab | 8.6 | GPL U/ml |
0 (------------------*---) 10
|
| Cardiolipin IgM Ab | 40.6 | MPL U/ml |
0 (----------------------)* 7
|
| Beta 2 Glycoprotein 1 IgG | 5.9 | U/ml |
0 (----------------------)* 5
|
| :סוחיי יכרע |
| Negative: 5 U/ml - מ ןטק |
| Borderline: 5 - 8 U/ml |
| Beta 2 Glycoprotein 1 IgM | 40.6 | U/ml |
0 (----------------------)* 5
|
| :סוחיי יכרע |
| Negative: 5 U/ml - מ ןטק |
| Borderline: 5 - 8 U/ml |
אימונולוגיה
| DNA ds Ab | NEGATIVE | | |
| Antinuclear Ab Adults | 5.1 | |
0 (----------------------)* 1
|
| :סוחי יכרע |
| :סוחי יכרע |
| 1-מ ןטק :ילילש |
| 1-מ ןטק :ילילש |
| 1 - 1.2 :ילובג |
| 1 - 1.2 :ילובג |
| Rheumatoid Factor Quantit | 5 | IU/ml |
0 (-------*--------------) 14
|
| תטיש התנוש 15.5.06-מ לחה |
| יכרעב יונישל בל םיש .הקידבה |
| .סוחיה |
| Complement-C3 | 63.4 | mg/dl |
85 *(----------------------) 180
|
| Complement-C4 | 15.5 | mg/dl |
10 (---*------------------) 40
|* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד29/06/2011לאור רעלת ההריון עם HELLP ונוגדנים חיוביים נגד קרדיוליפין ובטא-2-גליקופרוטאין בדמך, נראה בסבירות גבוהה שהסיבה לרעלת ההריון היא נוגדני APLA ושאת לוקה בתסמונת APLA.
לאור חומרת הסיבוך בהריון הקודם, מומלץ מאד תחילה להיבדק ע"י ריאומטולוגאו מומחה לבעיות קרישת הדם לפני החלטה על הריון נוסף. בעיקרון, בהריון הבא עליך להיות מטופלת במשלב של זריות קלקסן וכדור אספירין.
אגב, עקב APLA אסורלך להשתמש בגלולות למניעת הריון.
צריך לחזור על בדיקות APLA כעבור 12 שבועות מהבדיקה הראשונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
רותי30/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANTI DS DNA בבדיקות קרישיות להריון.נונלה27/06/2011
שלום רב,
אני בשלבים להריון שני. בת 41 וחצי ובמסגרת טיפולי הפריון נשלחתי לבצע בדיקות קרישיות עקב שני הריונות כימיים (יש לי ילד קטן בן שנה+ מהריון ספונטני ותקין לחלוטין, כמו גם הלידה). הריון כימי אחד לפני הילד שנולד והשני לפני חודש וחצי (הבדיקות בוצעו 6 שבועות בדיוק אחרי תחילת הדימום).
חלק מבדיקות הקרישיות הגיעו וחלק עדיין לא. מה שהגיע עד עכשיו נמצא תקין למעט הבדיקה שתוצאותיה להלן:
ANA POSITIVE
ANTI DS DNA 10.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*
Positive
ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP-A <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CHROMATIN <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CENTROM .B 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......)
Negative
בשיטה החדשה בודקת את כל 16 הפרמטרים הנ"ל במקביל ANA
כפי שאני רואה, כל הפרמטרים יצאו תקינים ע"פ טבלת הייחוס, למעט הראשונה שיצאה חיובית ו-10, כאשר הטווח הוא בין 0-5.
שאלותי:
1. מה אומרת התוצאה הנ"ל? על מה היא יכולה לרמז? האם אני חולה במשהו?
2. מה ההשפעה של תוצאה זו על הניסיונות להרות? האם זה יכול להסביר את ההריונות הכימיים וכשלונות הטיפולים?
3. מה עליי לעשות עכשיו? למי לפנות על מנת לטפל במה שיש, אם צריך לטפל?
אודה לעזרתכם. לחוצה מאוד, יש לי שאיבה מחר בבוקר ולא יודעת מה לעשות...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/06/2011שילוב של נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) ונוגדנים כנגד דנ"א (DNA) ברמות גבוהות מצביע על חשד לזאבת/לופוס.
אבחנה של מחלה לא נעשית על סמך בדיקות דם אלא ע"פ תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית ועוד.
אישה עם סיפור של הפלות חוזרות יכולה לסבול מתסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS) שחלק מהן גם סובלות מזאבת/לופוס.
נא לפנות לראומטולוג להמשך בירור/טיפול/מעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה שלך מדאיגה אותי יותר...
מודאגת27/06/2011לא הבנתי מתשובתך האם מתוצאת הבדיקות ששלחתי אתה אומר שיכול להיות שיש לי לופוס...
האם התוצאות מראות על כך למרות שאין לי סימפטומים לפי מה שקראתי שהם?
האם התוצאה היא רמה גבוהה?
האם נטילה של DHEA ו-Q10 יכולה לשקף תוצאה חיובית?
בבקשה תענה לי בשפה שאוכל להבין אותה ולהתמודד בצורה אופטימלית עם התשובה....
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודאגת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/06/2011לא ברור לי למה לקחו לך את הבדיקות דם.
בדיקות אלו לוקחים רק שחושדים במחלה של מערכת החיסון.הבדיקות הן של רמות של נוגדנים בדם.
לבן אדם בריא אין רמה כלל של נוגדנים מסוג זה.
לך יש שילוב של נוגדנים מסוג ANA ונוגדנים ל-DNA.
ניתן למצוא את השילוב הזה בחולה הסובלת מזאבת/לופוס.
יחד עם זה על מנת לאבחן או לקבוע שאדם סובל ממחלת לופוס- לא מספיק בדיקות דם, אלא צריך להיות תלונות וממצאים בבדיקה של הגוף.
נא לפנות לראומטולוג- רופא שהמומחיות שלו זה מחלות מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- anticuler abדליה26/06/2011
בבדיקה האחרונה במכבי התוצאה היתה 10.3 כאשר 1 זה המינימום שאר התוצאות תקינות dna ds ab שלילי
אני מקבלת םלקווניל ומטרוטוקסט לדלקת פרקים
רופאת קופח החליטה היום שמדובר בלופוס ושאני צריכה אשפוז
יש לציין שאני מרגישה חולשה בימים האחרונים ללא כל כאבים
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד26/06/2011ניתן למצוא בחולה לופוס : דלקת בפרקים, חולשה, ורמה גבוהה של ANA . טיפול בפלקווניל ומתוטרקסאט מקובל.
אך זה לא מספיק.
בדרך כלל סיבות לאשפוז כוללות פגיעה בכליות, מוח, לב, ריאות. או לסירוגין עדות לתהליך זיהומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפוי זרימת דם ברגל סוכרתיתעדה23/06/2011
לאבי יש סוכרת מאוזנת ע"י אינסולין , יש לו בעיה בזרימת הדם ברגליים , דבר המקשה עליו את ההליכה , ההמלצה הגורפת הינה ניתוח פולשני , הנ"ל מכניס ללחץ ולפחדים את אבא שלי ולכן האופציה של טיפול בתא לחץ המופיע כאן במאמר , נראה פחות מלחיץ ויותר מתון . שאלתי היא האם ניתן להפנות אותו לביצוע הבדיקה /טיפול וע"י מי , כי הרופא המטפל ורופא המשפחה לא ממהרים לתת הפניה לנושא ודי מזלזלים באדם המבוגר לדעתי . אשמח לתגובתך . בתודה מראש עדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/06/2011נא להפנות את השאלה שלך לפורום רפואה פנימית באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה אומר?פנינה16/06/2011
ANA NEGATIVE
ANTI DS DNA NEGATIVE
ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP-A <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CHROMATIN <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90)
לאחר איבחון בתלונותי הראומטולוג איבחן אותי כחולה בפיברומילגיה
ושלח אותי לערוך את הבדיקה הנ"ל
מה התוצאה אומרת?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנינה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד17/06/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בתוצאת בדיקת דםאתי14/06/2011
שלום,רציתי לדעת מה אומרת התשובה של הבדיקה שעברתי. (עקב השמנה ללא סיבה, בעיות במחזור וכו').
THYROGLOBULIN Ab תוצאה- 20.0> LU/ML טווח הנורמה 20.0>
ANTI THYROID PEROXID תוצאה- 301.0 LU/ML טווח הנורמה 0.00-35.0
אשמח ואודה לכם על תשובתכם.
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד17/06/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

