מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ANTI DNAרות29/03/2011
שלום.רציתי לשאול אים ANTI DNA נורמה היא מ 0- עד 20 והתשובה היא 2 אני מניחה שזה שלילי ואים התשובה 17 כשהנורמה אותו דבר באותו מעבדה האים זה גם נקרא שלילי ? אשמח לקבל הסבר תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ANTI DNA - תגובה
ד''ר יאיר מולד29/03/2011תוצאה שלילית היא שלילית, ואין חשיבות מה הערך בטווח התקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסנואשת29/03/2011
האם ייתכן שלאחר כמעט 12 שנים נעלם הלופוס?או שהאבחנה הייתה שגוייה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד29/03/2011לא מסרת פרטים על סמך מה נקבעה האבחנה בעבד ומה קרה כעת ששינה אותה. על כל מקרה, לופוס היא מחלה גלית, מתאפיינת בתקופות של התלקחות המחלה ותקופות של הפוגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס או דלקת שיגרונית?איריס28/03/2011
אני בת 46 לפני 8 חודשים החלו כאבים באצבעות ומפרקי הידיים והרגליים כולל קרסוליים.יש לי נוקשות בוקר,כבדות בידיים והרגליים עם תחושת הרדמות,עיפות ותשישות מרובה. יש לי פסוריאזיס קל בקרקפת ומאחורי האוזניים.
תוצאות הבדיקות הן: ANA,ANTI DNA, ANTI CARDIOLIPIN,RF חיוביים.ANTI CCP שלילית(3)
הראומטולוג שלי חושב שזה דלקת שגרונית ואילו לאחר התיעצות נוספת אצל פרופסור הוא חושב שזה לופוס.ברצוני לדעת מה דעתך? לאחר קריאה בנושא לופוס הבנתי שחשיפה לשמש אסורה. באיזה מידה כמה, כובע בגדים ארוכים גם בקיץ. או כדאי להמנע בכלל מחשיפה לשמש?
לא הוסברו לי דברים אלו.
אובחנה גם OVERLAP SYNDROME SUSPECTED .
תרופות שאני נוטלת הם: מטוטרקסט 20מ"ג 8 כדורים פעם בשבוע
פנקוניל 2 ביום, ולפני 4 ימים PREDNISONE פעמיים 5 מ"ג. מתי ההשפעה תתחיל.
אספרין 1 ביום.חומצה פולית פעמיים בשבוע ו B12 אומפדרוקס 1 ביום.
בברכה ותודה,
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס או דלקת שיגרונית? - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד28/03/2011כמו בכל מקרה, אבחנה מבוססת על מכלול תסמינים וסימנים גופניים, ממצאי בדיקות מעבדה ובדיקות עזר נוספות. מהפרטים שמסרת בשאלתך, קיימות 2 אפשרויות סבירות: זאבת או דלקת מפרקים על רקע פסוריאזיס. אם אכן ANA ואנטי DNA חיוביים, הרי האבחנה הסבירה היא לופוס. אכן, במקרה של לופוס, אנו ממלךיצים להימני מחשיפה לקרינת שמש על-סגולית, היות וקרינה כזו עלולה לגרום להתלקחות/החמרה של הזאבת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות
איריס04/04/2011שלום שוב,
כנראה אכן מדובר בלופוס ולכן יש לי שאלות.אני חרדה שומעת כל מיני שמועות.
1. האם אפשר חולצה קצרה עם קרם הגנה? או רצוי שרוול ארוך.
2. האים רצוי כובע רחב שוליים? (הקיץ מתקרב)
3. יש לי גם שחיקה בברכיים האם רצוי לקחת כדורי סידן.
תודה על ההבנה וההתיחסות,
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ana חיובירונן27/03/2011
אני חרד מאוד, הANA חיובי לצערי , האם בכל זאת יש סיכוי שזו טעות ? ואם התוצאה נכונה מה המשמעות אשמח לדעת בבקשה אני חייב להכין את עצמי , תודה רבה על התשובה המהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/03/2011במידה והרמה גבוהה יש להמשיך בבירור לזאבת/לופוס או מחלה אוטואימונית אחרת.
אבחנה נקבעת על פי תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, ומעבדה יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לזאבתרונן27/03/2011
שלום רב ותודה על השירות הנפלא.
מזה כשנתיים אני סובל מהתקפי חולשה קשים המתבטאים בנמלולים בגפיים ובגוף , וכן דפיקות לב מוגברות ולעיתים חולשה כללית ותו לא.
לאחר בדיקות מקיפות שערכתי התברר שיש ממצאים אך שאינם קשורים לתמונה הקלינית כגון ציסטה בהיפופיזה , כליית פרסה (מום מולד ) והיפר לפדמיה . העלתי את האפשרות לזאבת בפני הרופא שלי שלחה אותי לבדיקות דם ואלו התוצאות
ANTI RNP 7.80 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Positive
ANTI RNP-A 7.80 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Positive
ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CHROMATIN 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......)
Negative
ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90)
בשיטה החדשה בודקת את כל 16 הפרמטרים הנ"ל במקביל ANA
כאמור ANA חיובי של RNP ו RNP-A , האם יש זה מוכיח שיש לי לופוס או מחלה ראומטית , וכן נמצא בבדיקה שערכתי של רופא עיניים דילול בעצבי עין שמאל וכן בהולכה חשמלית פגיעה בעצבי זרת ימין האם יש לזה קשר ? והאם זה יכול להעיד על גידול בגוף כי הבנתי שבדיקה זו גם יכולה להצביע על גידולים ממאירים בגוף . תודה רונן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לזאבת - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד27/03/2011לא ברור לי מדבריך אם תוצאת ANA חיובית. על כל מקרה, אין צורך לבצע את כל הבדיקות שהשיטה החדשה בקופה BIOPLEX מבצעת. תפסת מרובה- לא תפסת. יתכן ותוצאת אנטי RNP במקרה שלך שגויה, במיוחד אם ANA שלילי. לכן יש לחזור על אנטי RNP בשיטת ELISA ולברר תוצאת ANA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנה ומחלות אוטואמיניותמלי24/03/2011
ד"ר שלום
* אין קשר ביני לבין המלי הנוספת שכותבת כאן.
כאמור, בת 30 עם לופוס ואולי גם בעיה אוטואמיונית בכבד.
נאמר לי שהשמנה מחמירה את המחלה האוטואמיונית.
אשמח אם ישנם מאמרים (כמובן שגם באנגלית)
שמסבירים את הקשר בין השמנה ולופוס או השמנה ומחלות אוטואמיניות.
בחיפוש עצמאי באינטרנט לא הצלחתי לאתר את ההסבר המקצועי.
אשמח אם ניתן יהיה לפרסם כאן קישורים או לשלוח לי מאמרים בנושא
תודה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה ומחלות אוטואמיניות - תגובה
ד''ר יאיר מולד26/03/2011תאי שומן מפרישים חמרים (ציטוקינים) בעלי השפעה דלקתי. לכן, באנשים שמנים מאד ניתן למצוא בבדיקת דם שקיעת דם מוחשת או CRP מוגבר, ללא מקור אחר לדלקת.
השמנה מגדילה את הסיכון לטרשת עורקים (אוטם שריר הלב, שבץ מוחי וכדו') וכך גם המחלות האוטואימוניות הריאומטיות (דלקת מפרקים שיגרונתית, זאבת לופוס). כך שהשמנה מחמירה את הפרוגנוזה וסיבוכים של כלי דם ולב בחולים הריאומטיים.
השמנה אינה מחמירה באופן ישיר את דלקת המפרקים או לופוס.
היות והשמנה גורמת להסננה שומנית של הכבד, הרי השמנה בתוספת מחלת כבד עלולה להחמיר את ההפרעה באנזימי הכבד ותפקוד הכבד.
על כל מקרה, מאד מומלץ להפחית משקל אם המשקל בעודף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה רבה ד"ר מולד
מלי27/03/2011על התשובה המפורטת
כל טוב :-)
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר למחלה סיסטמית של לופוסמלי24/03/2011
כאשר בדיקת ANA יוצאת שלילית ובדיקת אנטי DNA יוצאת חיובית (בערכים גבוהים) זה אומר שיש את מחלה סיסטמית של הלופוס?
אלו עוד סימנים צריכים להתקיים כדי שתהיה אבחנה של לופוס?
מדובר על אדם שבמשך 15 שנה היה ידוע על קיומה של APLA והיה מטופל בקומדין וכעת אלו הן התוצאות. האם הדבר מחייב שינוי בטיפול כגון מתן סטרואידים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר למחלה סיסטמית -ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד26/03/20111) ANA יהיה בד"כ חיובי בתסמונת APLA
2) אנטי DNA חיובי בד"כ רק בחולי לופוס SLE, אך תוארו מקרים בהם אנטי DNA ברמה נמוכה חיובי בחולי APLA ללא לופוס סיסטמי.
3) לפי הספרות, 10% מחולי APLA ראשוני יהפכו עם הזמן לחולי לופוס.
במקרה הנידון, לא יתכן אנטי DNA חיובי בנוכחות ANA שלילי, לכן יש לחזור על 2 הבדיקות, אאשר בדיקת ANA תעשה בשיטת אימנומופלורוסנציה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מלי26/03/2011תודה על התשובה.
בעניין זה רציתי לשאול - מה נחשב לערכים נמוכים בבדיקת DNA? במקרה הנדון הערך היה
131.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובת MRI כתף אודה על תשובה מהירהאני22/03/2011
ערב טוב,
הנני חולת לופוס נוטלת קומדין עקב CVA חולת אוסטופורוזיס התחלתי, כתבתי כאן כבר בקשה מוקדמת לפני שהיה לי תשובות של ה-MRI.
קיבלתי זריקה ע"י אורטופדלכתף עקב כאבים בילתי נסבלים, לציין שאינני יכולה לקבל עקב מורכבות בריאותית משככי כאבים מן השורה ככל האדם.
אשמח אם תוכלו לומר לי מה הייתם ממליצים על מצבי?
אודה על חוות דעת לגביי כירורגיה, האם היא הכרחית ?
האם יש דחיפות לכך? ומה לגבי ההחלמה במצבי?
ומה לגבי פיזיוטרפיה?
ברור לי שזו רק חוות דעת אינטרנטית...
בבקשה אשמח לכל אינפורמציה
המון תודה
אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובת MRI כתף ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד22/03/2011מציע לפנות לוטולוג שלך עם תוצאתת MRI ובדקות דם. הממצאים יכולים להתאים לדלת פעילה בכתףכחק מלופוס.
בנוסף, את זקוקה לפיזיותרפיה לכתף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהANA 1.30
דפנה31/03/2011לאור תלונות ממושכות על כאבי פרקים בקרסוליים שהיו חזקים ונחלשו עקב שימוש בכדור אנטי דלקתי, וכעת כאבים במפרק ירך ימין,נשלחתי לבדיקה הנ"ל. תוצאות הבדיקה מלחיצות אותי מאוד, ורציתי לדעת האם יש מקום לדאגה? ומה משמעות התוצאות? (דרך אגב לפני 8 חודשים תוצאות הבדיקה היו 0.9), בנוסף בזמן ביצוע הבדיקה האחרונה עם התוצאה 1.3,הייתי חולה בדלקת בסינוסים,האם יש קשר/השפעה על התוצאה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות תוצאת בדיקה ANTINUCLEAR Abרחל צדוק22/03/2011
תוצאת הבדיקה של (ANTINUCLEAR Ab_(ANA הינה HIGH POSITIVE - אשמח להתעדכן במשמעות התוצאה ומה הן ההמלצות לטיפול ?
תודה .
רחל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד22/03/2011בדיקת ANA נעשית כאשר יש חשד למחלה אוטואימונית ביניהן לופוס/זאבת.
ככל שהרמה גבוהה יותר, הסיכוי לפתח מחלה כמו זאבת/לופוס גבוה יותר. על מנת לאבחן לופוס/זאבת- צריך קובץ של תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית ובדיקות מעבדה שונות.
בכל מקרה דרוש בירור שכולל בלשב ראשון בדיקת נוגדנים ל-DNA.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ובדיקות דםיעלה21/03/2011
שלום
אתמול עשיתי בדיקות דם ובינהם גם ספירת דם. יש שמה כמה ערכים שנראים לא תקינים ואשמח אם תוכלו להסביר לי מה משמעותם
WBC- הטווח הוא בין 4.8-10.8. התוצאה שאני קבלתי היא 19.4
MYELOCYTES% DIF- הטווח הוא בין 0-0.1 ותוצאה היא 1
METAMYLOCYTES% DIF - הטווח הוא בין 0-0.1 והתוצאה היא 0.5
NEUTROPHILS% DIF- הטווח הוא בין 40-70 והתוצאה היא 86.2
LYMPHOCYTES % DIF- הטווח הוא בין 20-40 והתוצאה היא 7.2
Neutrophils abs dif- הטווח בין 1.9- 8 והתוצאה שלי היא 16.7
שאר הבדיקה בערכי הנורמה. אני סובלת מלופוס ומטופלת במתתרוקסט 15 מ"ג בזריקה ומלפני שבוע וחצי בפרדניזון 20 מ"ג. האם החריגות נובעות מהלופוס או מהטיפול התרופתי? האם זה מצריך בירור וטיפול מיוחד?
בתודה מראש
יערה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה עוד נתון
יעלה21/03/2011שכחתי לציין שבספירת דם רשום גם ANISOCYTOSIS +. הבנתי שזה קשור לגודל לא שווה של כדוריות הדם. האם זה מסוכן? בחיים לא היה לי דבר כזה
לציין אין אנמיה או חסר ב B12* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול ובדיקות דם - תגובה
ד''ר יאיר מולד21/03/2011נטילת סטרואידים (פרדניזון) גורמת לעליה בספירת הדם הלבנה (לויקוציטוזיס) וחסרת משמעות. כאשר מינון הפרדניזון יופחת או יופסק יש כמובן לחזור על ספירת הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
יעלה23/03/2011בעבר לקחתי תקופות ארוכות סטרואידים במינונים גבוהים מאוד ( 40-60 מ"ג) ולעיתים זה היה מעלה את ערכי ה WBC מעל לנורמה אך מעולם לא הייתה חריגה בנוטרופילים ובשאר התאים הלבנים. האם זה לא קצת מדאיג? ומה עם הנתון הנוסף שמראה שגודל הכדוריות לא שווה? האם הוא חסר משמעות?
אני קצת מודאגת כי לפני שבועיים עשיתי ספירה והכול היה תקין ופתאום בבת אחת כל החריגות האלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים וקרישיות יתר בדםאורלי20/03/2011
שלום אני בת 29 בגיל 12 הופיע פסוריאזיס ובגיל 19 דלקת פרקים בגיל 27 במהלך הריון תקין ועקב רקע של דלקת פרקים ופסוריאזיס גילו גם אפלה קרישיות יתר בדם(טיפול: אספירין עד שבוע 34 וקלקסן במישכב לידה) הריון תקין לידה קיסרית שבוע 37 עקב רעלת הריון נולדה ילדה בריאה 3 חודשים אחרי לידה הופיע דיפורמציה בכפות ידיים ורגליים דלקת הפרקים החמירה הגעתי לראומטולוג שמטפל בי כבר כמה שנים ומכיר אותי ראה מצב זה והחליט על טיפול של פרנדיזון 20 מילגרם כפול 3 לוסק ואנברל 50 התחלתי בטיפול זה ואיתו באו גם כול התופאות הנילבות סכרת כאבים בחזה חוסר דינמיקה וגם כאבים ברום הבטן כאבי ראש חזקים המדמים חשמל במוח טישטוש בריאה סחרחורות עד היתעלפות ממשית . אחרי 3 חודשים של טיפול זה הלילה אחד ממש כאב לי הראש כול הלילה ונימול ביד ימין בבוקר כבר חלק מהפנים היו רדומות וקושי רציני בדיבור לשון נפוחה בנוסף גרד בכול הגוף בריחה ויד ימין ממש מזיע ניגשתי לקופח ופינו אותי לביהח וככול הניראה הגדירו את זה לשבץ מוחי סוג 3 (שכחתי להסכיר גם שהראומטולוג לא היתייחס לעניין הקרישיות בדם ואמר שזה מיתבטא רק בהריון ואין יעילות בכך לטיפול של דילול לכן לא קיבלתי שום טיפול) אחרי המיקרה אני מטופלת בקלאקסן 120 מילג ומטרוטקסט ויומירה סידן וויטמין d יש לי פגיע בשיניים מיתפוררות לי ופגיע בעמוד השידרה בצפיפות עצם השאלה שלי האים יש קשר בין המיקרה של השבץ לבין נטילת הפרנדיזון ? תודה אורלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת פרקים וקרישיות - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד21/03/2011צר לי לשמוע את מה שעבר עליך. ככל הנראה, השבץ מישני ל-APLA (קרישיות יתר), לאור גילך הצעיר, למרות שכמובן רצוי לברר אם קיימת טרשת עורקי הצוואר (ע"י דופלר עורקי צוואר). צריך לציין, שעצם קיומה של דלקת מפרקים כרונית כמו דלקת פסוריאטית מהווה גורם סיכון משמעותי להתפתחות טרשת עורקים. הטיפול בנוגדי קרישה במקרה של APLA מותווה רק אם היתה עדות לסיבוך של פקקת בכלי הדם (טרומבוזה) ואז הטיפול הוא בקומדין. למעשה, אין בנמצא כיום טיפול מניעתי יעיל למקרה של APLA (אספירין לא הוכח כיעיל במקרים אלו).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת פרקים וקרישיות יתר
אורלי22/03/2011ד"ר מולד תודה רבה לך
שאלה נוספת
איך ניתן לימנוע את זה? להגיע למצב כזה?
והאים יש טיפולים יותר חדשניים?
האם באמת אפשר לקיים אורח חיים יציב
(כי אני לא מצליחה :( )
אני ישמח לכול טיפ :)
תודה רבה רבה אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANA 1:200עדי13/03/2011
שמי עדי אני תלמידת י"ב.. בת 17
בעקבות מגוון סימפטומים מוזרים נשלחתי לסדרה של בדיקות בניהין בדיקת ANA
תוצאות הבדיקה היו 1:200 speckled
האם זה אומר שבהכרח יש לי מחלה אוטואימיונית?
מלבד אותם סימפטומים שאינם תואמים לופוס ובכלל לא ידעתי שיכול להיות בניהים קשר (ביניהם שטפי דם ספונטנים, הופעת פצעים, עייפות וכאבי ראש) אני בריאה...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ANA 1:200 - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד13/03/2011עדי, אנא פני לריאומטולוג לברור. התסמינים והממצא של ANA חיובי מחשידים לאפשרות של התחלת מחלה אוטואימונית. צריך להמשיך לברר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ana חיובימודאגת13/03/2011
במסגרת בירור לנשירת שיער בוצע ANA חיובי ו ANTI DS DNA חיובי שערכו 10 (טווח הנורמה הוא 0-5). הבדיקות נעשו בקופח מאוחדת. הופניתי לראומטולוג אך התור הוא רק לעוד חודש וחצי. אודה לך אם תסביר לי משמעות תוצאות אלה והאם מדובר בלופוס? (אין לי רגישות לשמש ולא סובלת מפצעים בפה. לא סובלת מדלקת פרקים). האם זו יכולה להיות טעות מעבדה? דרך אגב - אני בת 50 ובריאה בדר"כ. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתם אותי... מחכה לתשובתכם
מודאגת14/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהana חיובי - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד18/03/2011אין דחיפות ואין סיבה לבהלה.
לא ברורה לי הסיבה לביצוע בדיקות אלו. אבחנות נקבעות על סמך היטויים קליניים ולא רק על סמך תוצאות מעבדה.
שילוב של NA ואנטי DNA משיד לקיומה של מחלת לופוס, בנאי שקיימים ביטויים קיניים מתאימים.
הריאומטולוג יבדוק אותך יחזור בודאי על הבדיקות תוספת מספר בדיקות נוספות כדי לאשר או לשלול לופוס.
ממצא מעבדתי זה כשלעצמו אינו מהווה מצב דחוף או מחייב פעולה רפואית מיידית, ולכן התאזרי בסבלנות (ללא לחץ...) לבדיקת הריאומטווג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך שאלהמלי12/03/2011
רציתי לתקן, הכבד מוגדל ו*לא* שומני באולטראסאונד- אז כיצד ניתן להסביר את האלקלין
פוספטאז המוגבר?
ומה לגבי albomin by ep מה אומרת הבדיקה הזאת?
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד12/03/2011אלו בדיקות דם המעידות על הפרעה בתפקוד הכבד ואינן מעידות על סיבת הבעיה בכבד. המשך ברור ע"י רופא המשפחה או מומחה למחלות כבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר מולד!
מלי13/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס ובלוטות לימפהעמית11/03/2011
שלום רב
אני בת 35 ומאובחנת כחולת לופוס מזה 15 שנה.
הלופוס בא לידי ביטוי בפרקים.
במעקב אצל ראומטולוג אחת לחצי שנה.
בתקופה האחרונה יש לי כאבי פרקים קשים ונפיחויות (דבר שלצערי אני מכירה היטב)יותר מהרגיל.
בחודש האחרון החלו להיות לי נפיחויות מקומיות (אני מניחה בלוטות לימפה )בגב כף היד!!!!!
האם בלוטות הלימפה נפוחות כשיש לופוס? האם הדבר יכול להצביע על משהו סרטני?
מעולם לא היו לי בלוטות נפוחחות בגב כף היד.
תודה רבה על ההתיחסות
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס ובלוטות לימפה - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד12/03/2011מציע לגשת לריאומטולוג המטפל בך לבדיקה והערכה. לפי התיאור שלך, נראה שדלקת המפרקים התלקחה והחמירה, והנפיחויות בגב כף היד מתאימות יותר לנפיחות מפרקים או גידים. זה לא מיקום של בלוטות לימפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
עמית12/03/2011תודה רבה לך
מאוד מעריכה את תשובתך המהירה והמפורטת.
ישר כח
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

