מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שקיעת דם.יפית26/01/2011
שלום בת 60.האים שקיעת דם 53 לחולת לופוס מזה 8 שנים מטופלת בפלקווניל כדור אחד ביום הנורמה בקופת חולים 2-39 צריכה להדאיג?.כללית מרגישה טוב אין תלונות ספציפיות שאר הבדיקות תקינות של הלופוס .. פרט לכדוריות הלבנות 3700 NEUT abs 1.5 בפעמים קודמות השקיעה היתה נעה בין 36 עד 43 האים צריך לחפש את הסיבה? ואים ניתן עים שקיעה 53 לבצע קולונוסקופיה כחלק מבדיקת מעקב שיגרה ?אני מעונינת לקבל תשובה לשאלותי אני במעקב אצל ראומטולוג אבל רציתי לשמוע דעה נוספת. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יפית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד26/01/2011שריעת דם היא לא בדיקה ספציפית אך יכולה להצביע על תהליך דלקתי או זיהומי.
בדרך כלל נמצא שקיעת דם מוחשת (גבוהה) כאשר יש עדות למחלה פעילה בזאבת/לופוס ונצפה שלחולה יהיו תלונות או ממצאים בבדיקה גופנית.
אם אין לחולה זאבת/לופוס תלונות חדשות יתכן והשקיעת דם הגבוהה נובעת מסיבה אחרת- מחלה זיהומית בו זמנית (שפעת, ברונכיטיס לדוגמא).
אין מניעה לבצע קולונוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מחלת הפיברוביאלגיה מוכרתעידן25/01/2011
בתקנות המל"ל לקביעת אחוזי נכות
אשמח מאוד לקבל תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עידן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/01/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת סיוגרן ? הופוגה?יעל24/01/2011
שלום לרופאי הפורום
במשך כשנתיים וחצי סבלתי מחום, קרחות מקומיות ועייפות קשה. לאחר בירור מקיף תמונת המצב היתה : חלבונים משלימים נמוכים, חוסר באנזים c1 ובצקות (אנגיואדמה) , אנטי-la חיובי (80)
ana שלילי...בדיקת שירמר-שלילי.
כמו כן נמצאו נוגדנים לקדחת קיו.
האבחון היה- ככל הנראה סיוגרן.
כעת - בעזרת השם (ובעזרת הקפדה על אורח חיים מאוד מאוד בריא) - לפי הבדיקות אני בריאה לחלוטין. מבלי ליטול תרופות
השאלות שלי הן כאלו:
1.האם בחולים אוטואימונים כשיש נסיגה-הנוגדנים "נעלמים"?
2.כל כמה זמן מומלץ לבצע מעקב ולעשות בדיקות?
3. יש לכם אולי עיצות לכיצד לשמר את המצב?
תודה לכם מקרב לב
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/01/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גואפנזין =האם יעיל לפיברומיאלגיה?ורדה22/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד23/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פיברומיאלגיה_' id=link]פיברומיאלגיה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס והסרת שיעראושרת20/01/2011
רציתי לדעת אם לחולי לופוס מותר לעשות הסרות שיער ולהיות חשופים למכונות האלה.
המרבית המכונות יש את קרני האולטרא-סגול אורך הגל שלהם נע בין 700-900* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אושרת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/01/2011קיים קשר מובהק בין התפתחות והתלקחות זאבת/לופוס לאחר חשיפה לקרני השמש.
קיימים דיווחים שחשיפה למקורות אור כמו מיטת שיזוף גם יכולה להחמיר את המחלה.
אין מספיק ספרות רפואית לקבוע את הסכנות של טיפולי ליזר בחולות זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטי דנאמלי17/01/2011
שלום רב!
בת 30, בתהליך ארוך של אבחון לופוס, אנא חיובי 1:160. סימפטומים גופניים לא ספציפיים ללופוס.השאלה שלי היא לגבי האנטי דנא.
מה המשמעות של ערך DNA חיובי נמוך? האם המשמעות שלא בטוח שיש לופוס, האם המשפעות היא של לופוס בעוצמה חלשה?
הערך החיובי נמוך חוזר לי בבדיקות כבר ארבע פעמים (נורמה עד 30 ולי ערכיים של 32,33,36) פעם אחת היה לי ערך גבוה של 52.
מה ניתן להסיק מערך כזה שחוזר על עצמו בבדיקות?
תודה רבה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטי דנא - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד17/01/2011נוגדנים נגד DNA הם אחד הביטויים המעבדתיים האופייניים ללולופוס, אך אינה מופיעים בכל חולי הלופוס, וכן אינם חיוביים במשך כל המחלה. לרב, אנטי DNA עולה בזמן התלקחות הזאבת, במיוחד אם מדובר במעורבות הכליות המחלה. לכן, אין פלא שרמת אנטי DNA משתנה, ורמה תקינה (נמוכה) מצביעה בד"כ על רגיעה של פעילות הזאבת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מלי17/01/2011עדיין לא קיבלתי אבחנה סופית.
אני מנסה להבין מה זה אומר כשאנטי דנא גבולי כל הזמן-
האם זה אומר שיש מחלה וכרגע (בוכל הבדיקות שנערכו) היא היתה בפאזה חלשה,
או שאנטי דנא נמוך יכול להעיד שאולי אין מחלה?
תודה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANA שלילי וקיום נוגדנים?יעל16/01/2011
שלום וברכה, מאובחנת עם לופוס גבולי.
שאלותי היא:
בבדיקה של קופ"ח נמצא ANA חיובי ,
ANTI DS DNA 11 (כשהגבול העליון 5)
בבדיקה באשפוז נמצא ANA שלילי.
האם יתכן ANA שלילי וANTI DS DNA חיובי? או שבמידה וה ANA שלילי בכלל לא מחשיבים את התוצאה של ה ANTI DS DNA??
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד17/01/2011זאבת/לופוס מאובחנת על בסיס תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות דם, ובדיקות דם יחודיות למחלה.
צריכים למצוא 4 מתוך 11 מדדים על פי הקריטיריונים המקובלים.
בנוכחות ANA חיובי מעל 1:80 ורמה מוגברת של נוגדנים ל-DNA האבחנה של זאבת אמיתית.
יתכן ולאחר טיפול במחלה שנוגדנים אלו יעלמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהANA שלילי וקיום נוגדנים? - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד17/01/2011ובכן שאלתך מאד נכונה. ANA היא בדיקה לקבוצת נוגדנים נגד גרעין התא, הכוללת את נוגדנים נגד DNA. לכן, לא יתכן אנטי DNA חיובי בנוכחות ANA שלילי, הכל בתנאי שהבדיקה נעשת בשיטה המדויקת והאמינה ביותר. וכאן הבעיה, רב המעבדות מבצעות את בדיקת ANA בשיטה הנקראת ELISA, בעוד השיטה הרגישה ביותר לגלות ANA היא אימונופלורוסנציה, הדורשת מיומנות טכנאי ולוקחת יותר זמן. לכן, ממליץ לדרוש שיחזרו על בדיקת ANA אך בשיטת אימונופלורוסנציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לכם!
יעל17/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך - אבחנת הלופוס שלי שגויה?
יעל17/01/2011כשאבחנו לי את הלופוס, הסתמכו על תלונותי ועל C3 נמוך (43) ועל אנא חיובי + ANTI DS DNA 11 (כשהגבול העליון 5) + שקיעה מעט מוחשת ו CRP מעט גבוהה.
הבדיקות הנ"ל נעשו במעבדה של קופ"ח מאוחדת..
לאחר מכן בצעו את הבדיקות במעבדה של תל השומר ושם נמצא אנא שלילי.
האם לאור כך, אין לי לופוס והאבחנה הראשונית שגויה?
בתודה מאד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד18/01/2011כאמור, האבחנה מבוססת על משלב ביטויים קליניים (תסמינים וסימנים) ומעבדתיים (כגון ANA ואנטי DNA) ולא רק על ANA. אנטי DNA יכול להפוך להיות שלילי. ANA לרב נשאר חיובי, למרות שרמתו יכולה להשתנות. לכן, יש לחזור על ANA בשיטת אימונופלורוסנציה. רצוי להיוועץ עם הריאומטולוג המטפל לגבי השנוי בבדיקות המעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרון וכאבי מפרקיםשיר15/01/2011
אני בת 42 שלושה חודשים אחרי לידה שנייה, מניקה)
מזה כחודשיים- כאבי ברכיים חזקים, קשיות בתנועות בגב התחתון, נפיחות בכפות רגליים יחד עם זרמים חשמליים כשאני נעמדת על כף הרגל בבקר ( חולף לאחר כמה דקות).
לפני 4 ימים דלקת גרון, כנראה חיידקית, קבלת מקסיפן. כאבי מפרקים בכל הגוף . לאחר הכפלת הכמות- 4X500 ג"ר ליום ירדה נפיחות בגרון ואיתה רוב הכאבים במפרקים. אולם עדיין כאבים במפרקי כף היד והאצבעות.
האם כאבי המפרקים יכולים להיות תוצאת החיידק? ואם כן הטיפול מספיק?
האם ייתכן שהחיידק גורם דלקת מפרקים שתשאר אחרי שוך המחלה? במיוחד לאור העובדה שהם נשארו חלקית למרות הטיפול האנטיביוטי.
האם ייתכן שיש לי כבר דלקת מפרקים ומחלה רק החמירה מצב קיים?
אילו בדיקות עלי לעשות כדי לשלול דלקת מפרקים?
תודה
שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת גרון וכאבי מפרקים - תגובה
ד''ר ג'יזל גודארד16/01/2011נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סייגרןמרי14/01/2011
שלום
קוראים לי מרי, לש חשש לסייגרן לפי כל הסימנים זה כן. מה שכן אני לפני ביופסיה, אבל ההידבקות של השפתיים מתסכל ומפריע ליע בחיי היום יום.
שאלתי האם יש משהו להרגעה נכון לעכשו .
תודה מראש זיידן גמס מרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד15/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_דלקת_פרקים_ראומטולוגיה' id=link]דלקת פרקים, ראומטולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה דיסקואידייעל11/01/2011
שלום.מה היא פריחת דיסקואיד בחולי לופוס?באיזה חלקים של הגוף יכולה להופיע?ומה הטיפול לזה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד12/01/2011פריחה דיסקואידי יכולה להופיע בכל מקום בגוף כולל הפנים, בצורת עיגולים עם בסיס אדום.
הטיפול הוא הפלקווניל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס וקרישיות יתרמלי10/01/2011
שלום רב!
אני בת 30, נמצאת כבר קרוב לשנה בבירור עקב תחושות כלליות לא טובות, כשבבדיקות עולה ANA חיובי ו DNA חיובי נמוך.
לאחרונה ערכו לי בדיקות לקרישת הדם:
אנטי קרדיוליפין IGG היה בתחום הנורמה
אך אנטי קרדיוליפין IGM היה גבוה מהנורמה בשתי בדיקות שנלקחו בהפרש של חודשיים (הנורמה 0-6.9 והבדיקות שלי הראו 13.3 ו- 8.1).
בדיקת LAC בתחום הנורמה כמו גם בדיקת PT-INR.
שאלותי הן:
1. האם תוצאות אלו מצביעות על בעיה בקרישיות הדם
2. האם התוצאות מחזקות או מחלישות את ההשערה של לופוס?
תודה רבה!
|מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/01/2011האבחנה של זאבת מתבססת על תלונות/ממצאים בבדיקה גופנית יחד עם בדיקות דם.
אם נסתכל רק על בדיקות דם אז השילוב של ANA מוגבר, רמה גבוה של נוגדנים ל-DNA, ורמה מוגברת של נוגדנים לקרדיוליפין רומז על אבחנה של זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר גודארד
מלי10/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחהיעל10/01/2011
שלום.האים פריחה שמופיעה לחולי לופוס על הפנים שנקראת פריחת פרפר נשארת לתמיד על הפנים או שהיא חולפת עים טיפול ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/01/2011תפרחת הפרפר יכולה להיעלם עם הטיפול ולא ישאר כל סימן.
תפרחת אחרת בלופוס מסוג דיסקואידי משאיר צלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום. שאלהגרייס08/01/2011
רציתי לשאול אם יש קשר בין מצב הראייה שלי שבזמן האחרון יש מן ריצוד לפני שאני מתפקסת על משהו וזה מאד מפריע לי ורציתי לדעת אם זה קשור ללופוס ומעיד על היתדרדרות במצבי (נוטלת פלקנל ומתוטרטקסט)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום. שאלה - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד08/01/2011התרופה פלקווניל עלולה במקרים נדירים לגרום למשקעים ברשתית. לכן מומלץ מעקב תקופתי של רופא עיניים כולל בדיקת שדה ראיה מקולרי באור אדום-לבן.
התלונה שלך כפי שאת מתארת נשמעת לא ספציפית לפלקווניל. ממליץ לפנות לבדיקת רופא עיניים כולל שדה הראיה הנ"ל.
מטוטרקסט לא גורם לתופעות לוואי בעיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין לב ודלקת פרקיםdanusha06/01/2011
1952 שרתתי בנחל קיבלתי דלקת פרקים.2 דברים קרו כבר אז:קיבלתי הרבה אספירין והוגבלתי ל6 שעות עבודה בגלל הסכנה לפגיעה בלב.במקום אספירין יש תרופות חדשות,אבל הקשר ללב היה ידוע כבר אז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין לב ודלקת פרקים - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד07/01/2011דלקת מפרקים שיגרונית (שיגרון, Rheumatic fever) נגרמת כסיבוך של דלקת גרון הנגרמת מחיידק הסטרפטוקוקוס. אחד הסיבוכים של שיגרון הוא פגיעה בלב, במיוחד במסתמים של הלב. אם לכך הכוונה, התשובה לשאלתך ברורה. מחלות ראומטיות נוספות, אוטואימוניות, לדוגמא זאבת לופוס, עלולות גם כן לגרום לפגיעות מצורות שונות בלב, בדרך כלל ניתן להבדילן ממעורבות הלב בשיגרון.
לא ברורה לי שאלתך, אלא אם רצית במידע כללי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסמירב04/01/2011
שלום,
רציתי לדעת עם dna שלי יצא גבוה מאוד 300 וana חיובי זה רק הבדיקות שקובעות שיש לי לופוס או שיש עוד בדיקות כדי לאשר בודאות שזה לופוס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד05/01/2011ראשית, האבחנה של לופוס נקבעת על סמך צרוף תסמינים קליניים (כגון דלקת מפרקים, תפרחת פרפר בפנים" דלקת קרום הלב או הריאות, דלקת בכליות ועדו') ובדיקות מעבדה ספציפיות ללופוס, כגון ANA ואנטי DNA.
הבדיקות הנוספות המומלצות הן anti Sm, Ro, La, RNP, cardiolipin, beta2 glycoprotein, Lupus anticoagulant, C3 C4
מציע להיוועץ עם ריאומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

