מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נשירת שיערסופי27/11/2010
שלום רב
חולה ב-RA לוקחת כול יום 2*פלקויניל (400 מ"ג )+5 *מתתרוקסט (12.5 מ"ג פעם בשבוע)
מצבי טוב- אבל יש לי נשירת שיער מסיבית ,ואני מבינה שזו תופעת לואי של כדורי המטטרוקסט
והשאלה היא אם אין אפשרות אחרת -ידוע לי שכדורי המתתרוקסט הם הבסיס לטיפול ב-RA
בשילוב של תרופות אחרות -ובכול זאת האם אפשר אחרת?
אני לא רוצה לאבד את השיער,דרך אגב לקחתי גם תוספים כמו מולטי ויטמין ואבץ אבל לא עזר
מה דעתך?
בתודה סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סופי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/11/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר beok.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר' ג'יזל בהמשך לתשובתך-פלסופי25/11/2010
שלום לדר' ג'יזל
ראשית תודה לתשובתך בענין פלקויניל
רציתי לדעת אם ישנם יתרונות לפלקויניל ,נודע לי שבין היתר הכדור הוא אנטי אוקסידנט וגם טוב למניעת קרישי דם
מה דעתך ?
בתודה רבה סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סופי
ד''ר ג'יזל גודארד25/11/2010יתכן השפעה קלה של פלקווניל על מניעת קרישי דם והורדת רמת כולסטרול בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקוינילסופי24/11/2010
שלום
אבקש את דעתכם בנוגע לפלקויניל האם יש לתרופה גם יתרונות ?איזה הם?
למעט האפשרות של פגיעה בעיניים?
בתודה מראש סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סופי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/11/2010התרופה פלקווניל חיונית לטיפול בחלוי זאבת/לופוס.
התרופה יעילה כטיפול במעורבות העור והפרקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכצ'ט?גלי24/11/2010
שלום אני מאובחנת בניאורובכצ'ט.האם סימנים ברגלים מעיין שטפי דם כמו פריחה מאפיינים מחלה זו? והאם לעדכן את הרופא שלי? יש לזה טיפול או שזה חולף לבד תודה.גלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/11/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסאלה24/11/2010
שלום רב
אני מבקשת חוות דעת נוספת. בתקופת ההריון גילו אצלי פרוטאינוריה. לאחר סדרה של בדיקות הועלה חשד ללופוס נפריטיס (לאור רמת C3 נמוכה)
בבדיקת דם נוספת של ANA שלילי, ו- ANA TITER 1:160 נקבע כי מדובר במחלת לופוס פעילה וצורך בלקיחת פרדניזון.
שאלתי היא האם למרות שאין לי כל סימן אחר, ניתן לקבוע מחלה זו על סמך בדיקות דם אלו בלבד בשילוב עם פרוטאינוריה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/11/2010רמה גבוהה של חלבון בשתן מעידה על פגיעה בכליות.
אחת הסיבות יכולה להיות מזאבת.
פגיעה בכליות ממחלת זאבת מוגדרת כמחלה חמורה ויש להגיע לאבחנה בהקדם.
בחלק מהמקרים עושים ביופסיה של הכליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה של גירודים בעקבות פלאקוונילנילי23/11/2010
האם התופעה של התקפי גירוד מטורפים מוכרת כתופעת לוואי של הפלאקווניל ? מאז שהתחלתי לקחת אני חוטפת אותם בלי הודעה מוקדמת - בעיקר בגפיים ובחזה. זה מגרד בטירוף ןאין שום פריחה על העור...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד23/11/2010כן- גרד ו/או תפרחת יכולים להיות תופעה אלרגית מתרופה, כולל פלקווניל.
מציע להפסיק נטילת פלקווניל ולפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנקילוזינג ספונדיליטיס?דנה18/11/2010
בת 23, סובלת כבר 6 שנים מהתקפי כאבים עזים באיזור האגן אשר מקרינים לרגלים, לפעמים מתבטאים בצליעה, לפעמים קיים קושי לצאת מהמיטה, דבר שעלול לקחת מס' שעות.. הכאבים מופיעים והולכים ללא שום עקביות, לעיתים הם יכולים גם להיעלם לחודש- חודשיים ואז אני מתפקדת כרגיל לחלוטין, ללא שום הגבלה. ההתקפים לעיתים נשארים מ'ס שעות, לעיתים מס' ימים.. לפני שנה וחצי אובחנתי כחולת אנקילוזינג ספונדיליטיס בעקבות סי-טי וסיווג רקמות, מאז מטופלת בארקוקסיה אחת ליומיים. בפגישה האחרונה עם הראומטולוג אמרו לי שההתקפים וההפוגות שאני מתארת אינם אופיניים למחלה.. ואולי יש לי גם פריצת דיסק, האם יש כיוונים נוספים אותם אפשר לבדוק? האם יש עוד טיפולים מלבד התרופות הביולוגיות שהמליצו לי לא לקחת בשלב זה בגלל הגיל הצעיר והעובדה שרוב הזמן אני מתפקדת לחלוטין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/11/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסשרונה16/11/2010
אני חולת לופוס ופסוריאיזיס, לפני כמה עשיתי בדיקות דם עקב כאבים הבדיקות לא מראות על דלקת אבל יש לי כאבים בכיפוף האצבעות ובכל הגוף , האם זה יכול להיות שהלופוס פעיל גם שהבדיקות תקינות..
ana חיובי ושאר המשלימים ואנטי dna תקין בכל הגוף לא נוטלת תרופות ללופוס בגלל שהוסבר לי שפלקווניל גורם להאצה של הפסוראיזיס ...
לפני כמב חודשים גילו לי סכרת וקיבלתי זריקות ויקטוזה , האם יש ניגוד בין פלקווניל לויקטוזה?
ובין הסלזופרין לויקטוזה?
כעת אני בלי תרופות..
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרונה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/11/2010קיימים מספר רב של תרופות שיכולות לגרום לזאבת עקב טיפול תרופתי.
ויקטוזה היא תרופה חדשה לסוכרת.
אין דווחים שהתרופה גורמת לזאבת עקב טיפול תרופתי.
יש דיווחים על התפתחות נוגדנים לתרופה בחלק קטן מהמקרים.
ניתן לקרוא על התרופה באתר RXLINX.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרונה שלום-המשך
ד''ר ג'יזל גודארד21/11/2010נמצא מידע באתר RXLIST.
לט נמצא שאסור השילוב של ויקטוזה עם התרופות שציינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך..
שרונה22/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם עזרהשלום שלום16/11/2010
שלום, אני בן 22 ולאחרונה שמתי לב להתרקחות בצורת עיגול בזקן הפנים. רופא העור איבחן אלופציה אראטה.
בבדיקות הדם נמצא
DNA ds Ab NEGATIVE
Antinuclear Ab Adults 1.90 ערכי נורמה 0,00 - 1,00
האם קיים חשש לזאבת, או שמא מדובר באלופציה אראטה, והאם צריך לבצע בדיקות נוספות.
תודה, איציק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חמי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד16/11/2010אלופציה יכולה להופיע בזאבת של העור או זאבת מערכתית. על מנת לאבחן זאבת מערכתית צריכים להיות תופעות נוספות בין היתר כיבים בפה, דלקת פרקים, ועוד בנוכחות ANA ברמה גבוהה ורמת נוגדנים גבוהה.
כש-ANA חיובי וחושדים בזאבת אז בודקים גם נוגדנים לגרעין (ANTI DNA AB) ורמת נוגדנים נוספים שבודקים נקראים ENA וכוללים נוגדנים ל RO/LA/RNP/SMITH.
ניתן לבדוק גם רמת משלים C4, C3.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי גאוטלארי13/11/2010
אני בן 47 ומאובחן כבר כ 8 שנים בגאוט. עד לאחרונה הנושא היה תחת שליטה בעזרת דיאטה לכולכיצין.
מאז יולי השנה אני סובל מרצף של התקפים עם הפסקות קצרות. מדובר בהתקפות שחלקם קשות. לקחתי תיגבור של כולכיצין וכן איבופן בזמן התקפים ואלרויל בינהם. כלום לא עזר. במשך חודשיים אני גם עושה טיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור, כדורים, חליטת תה וגם דיאטה- בצלחה מאוד חלקי. אני כמעט לא אוכל בשר (למעט קצת עוף), לא שותה אלכוהול.
מה עוד ניתן לעשות? אני מאוד מתקשה להמשיך ככה וסובל מאוד.
בבדיקת הדם בשבוע שעבר החומצה האורית היתה 7.78, אני לא סובל מעודף משקל וגם עוסק בקביעות בספורט. האם צריך אולי לפנות להמטולוג?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד13/11/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_דלקת_פרקים_ראומטולוגיה' id=link]דלקת פרקים, ראומטולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם האומטיזאיריס13/11/2010
שלום
מזה כ4 חודשים אימי בת 72 סובלת מכאבים בידיםכולל כאבים בכיפוף האצבעות וברגלים ובצקות ברגלים .
אושפזה עברה בדיקות דם שונות אולטרסנאוד בטן אקו לב .
הבדיקות היו תקינות.
באחת מבדיקות הדם שעשתה אצל רופא משפחה הוא אמר שזה ראומטיז.
קיבלה מגוון של תרופות , פוסיד - להורדת נוזלים, מוסקול לכאבי שרירים וכמו כן אטופן לדלקות בגוף.
כל זה עדין לא פתר את הנפיחויות והכאביםשרק מתגברים.(הנפיחויות ירדו מעט ככל הנראה בגלל הפוסיד).
האם יתכן שזה ראומטיזים ויש לכך טיפול תרופתי מתאים?
ביום ה' השבוע ראיתי תוכנית שחשוב לטפל בכך בחצי שנה הראשונה.
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר יאיר מולד13/11/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_בעיות_מפרקים_החלפת_מפרק_בעיות_ברכיים' id=link]בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דםמורן10/11/2010
שלום! אני בשבוע 33 להריוני ובגלל טסיות נמוכות הופנתי לבדיקות דם ויש כמה צותאות שלא ברורות לי :ana ifa positive
anti ds dna 11.00positive
anti rnp 2.70 positive
anti rnp-a 2.70 positive
שאר הערכים תקינים אבל מה אלו אומרים החיוביים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד13/11/2010אחת מהסיבות לירידה בספירת טסיות הדם (טרומבוציטופניה) היא לופוס ו/או נוגדני אפלא APLA. יש לכך משמעות לגבי ההריון והתקופה שלאר הלידה. לכן, יש לחזור על בדיקת ANA בשיטת IF עם כייל של הרמה של ANA וכן לבדוק הנוגדנים הבאים anti dsDNA, Ro, La, cardiolipin, beta2 glycoprotein, Lupus anticoagulant, C3 C4 וכן ספירת דם, תפקוד כליות, שתן כללית, ולהפנותך עם התוצאות לריאומטולוג ולגניקולוג מומחה להריון בסיכון מוגבר. יש לעקוב אח רמת הטסיות בדם, היות ורמה נמוכה ו/או עדות לדימום יצריכו מתן טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה להדרכה בדחיפותטל04/11/2010
שלום רב,
אני בת 32 בריאה בדר"כ ,לפני מס' שבועות הופיעה לי פריחה אלרגית על העור ,רופאת המשפחה הפנתה אותי לאלרגולוגית וזו הפנתה לבדיקות מקיפות ,בדיקות האלרגיה יצאו תקינות ובבדיקות הדם המקיפות שחזרו ונשלחו אלי לבית במיוחד הופיעו הערכים הנ"ל כאשר הם מודגשים ע"י הרופאה :
ANTI SM/RNP POSITIVE
ANA POSITIVE
פניתי עם התוצאות לרופאת המשפחה שהעיפה מבט בבדיקות ומיד אמרה שאין לי שום דבר והכל בסדר....ואין צורך לייעוץ עם ראומטולוג כפי שהמליצה האלרגולוגית.
אינני שקטה עם המלצותיה....
חשוב לי לציין כי אני סובלת מכאבים חזקים כמעט בכל הגוף שקשה מאוד להסביר אותם לכתוב ברצף כמה שורות קשה לי נורא, אני כמעט תמיד עיייפה ושערי נושר ללא הרף.
לצערי אני אם לילדה נכה ובמצב זה אני נדרשת לכל הכוחות שקיימים אנא עזרו לי לשפר מצבי,אני ממש מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה להדרכה בדחיפות - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד05/11/2010יש לפנות עם התוצאות ליעוץ ריאומטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה ריאומטיתרחל04/11/2010
ד"ר שלום רב,
לפני 3 חודשים אובחנתי כחולת פולימיאלגיה ודלקת ברקה (משהו כזה). מטופלת בפרדיניזון 17 מג כמה חודשים והשקיעת דם עדיין מעט גבוהה (48).
האם מומלץ במקרים כאלה להתחסן נגד שפעת השנה או שכדאי השנה לא להתחסן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/11/2010נא להפנות את שאלתך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ברגלנטע03/11/2010
שלום דר'!
בת 36 בהריון תאומים כרגע שבוע 20.
בערך בשבוע 17 באמצע הלילה הרגשתי כאב עז ברגל בשוק , נגעתי במקום והרגשתי כאילו יש לי שם אבן מברזל. ממש הרגשתי גולה גדולה קשיחה. הרמתי את הרגל ועיסיתי את המקום ואחרי כמה דקות זה נעלם, ונשאר הכאב.
אני יודעת שבהריון יש תופעה כזו של התכווצות שרירים, אך רציתי לבדוק האם לפי התאור יכול להיות שחס ושלום זה היה קריש דם? האם קריש דם יכול להופיע שארגיש אותו כמשהו קשיח ואחרי עיסוי והרמת הרגל להעלם??
מאז זה קרה עוד פעמיים אך פחות כואב ולא נראה לי שהרגשתי את הגולה הזאת.
האם יש מה לבדוק את זה?
מודה מראש
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד03/11/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

