מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יכול להיות שכאב ברגל קשור לבשר?דנה3214/09/2010
שלום
אני בת 32אדם בריא בדרך כלל.
כבר כמה חודשים יש לי כאב חזק (בעיקר בבקרים) בכף הרגל באזורים מסויימים (של מפרקי האצבעות , בעיקר ,4,5 הכוונה למפרקים שנכנסים לתוך כף הרגל). הרופאים לא מצאו דבר ואינם יודעים ממה זה נובע. בנוסף היו לי מעין תקופות של ימים שהייתה לי תחושת שריפה בגב, בכפות רגליים וידיים ובמתן שתן. זה היה ממש מציק וחזק. גם כאן הרופאים לא מצאו דבר.
לפני שבועיים נסעתי לחו"ל ומטעמי כשרות נמנעתי מלאכול בשר. כל הכאבים נעלמו. חשבתי שזה קשור אולי למזג אוויר או לחות באזור ששהיתי בו. או שפשוט הבראתי מהויטמינים החדשים שהתחלתי לקחת. ואז... חזרתי לארץ ואכלתי מלא בשר כי התחשק לי נורא. ויומיים אחרי שחזרתי הכאב ברגל חזר. היום אכלתי כבד. ועכשיו חזרו לי בנוסף לכאב ברגל גם תחושות השריפה בשתי כפות הרגליים. מזמן לא חשתי את השריפה הזו ומזמן גם לא אכלתי כבד..
האם יכול להיות שהבעיות שלי נובעות מאלרגיה כלשהי למשהו בכבד או בבשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה32 שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/09/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זאבת וסינדרום סיוגרןל.14/09/2010
האם קיים קשר כלשהו בין סינדרום סיוגרן לבין זאבת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/09/2010כן. חלק מחולי זאבת/לופוס גם סובלים מתסמונת סיוגרן המתאפיינת בעיניים יבשות ופה יבש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר דודארד
ל.15/09/2010תודה על תשובתך.
שאלתי התיחסה יותר למצב ההפוך. האם שכיח שמסינדרום סיוגרן מתפתחת במשך הזמן מחלת הזאבת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל.
ד''ר ג'יזל גודארד15/09/2010פחות שכיח אך אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזאבת וסיוגרן
ד''ר יאיר מולד16/09/2010אכן כן. תסמונת סיוגרן הינה תסמונת אוטואימונית המאופיינת ביובש של העיניים ופה ותופעות מערכתיות נוספות. התסמונת תיתכן ראשונית, כלומר ללא מחלה ראומטית נוספת, או שניונית, מלווה מחלה ראומטית אחרת, כגון דלקת מפרקים שיגרונתית (RA) או זאבת (SLE).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אתם כאן על דלקת פרקים שגרונית ?ARUI14713/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ARUI
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיון מפרקי ידיים ANA חיובי וצליאקחבלזי12/09/2010
לפני כשנה אובחנתי כחולת צליאק ומאז אני משתדלת להימנע ממזונות המכילים גלוטן, אך לא תמיד בהצלחה מרובה. בחודשים האחרונים אני סובלת מקשיון קל במפרקי הידיים לאחר מנוחה ובייחוד לאחר שנת לילה (לא לפרק זמן ארוך במיוחד, כחצי שעה) וערך ה- ANA שלי הוא חיובי אך נמוך (1.5 כשטווח הנורמה במעבדה שלי הוא בין אפס לאחת). מלבד שני התסמינים האלה ותסמיני עיכול שאינני יודעת אם לייחס לצליאק או למשהו אחר, אין לי כל תסמין אחר אופייני ללופוס. האם ייתכן שכאבי מפרקים ו- ANA קשורים באופן כלשהו לצליאק ולחשיפה כלשהי לגלוטן? האם דיאטה קפדנית יותר תעלים אותם? או שאין קשר בין הדברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלזי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010אם רמת נוגדנים לגרעין (ANA) אניה גבוהה משמעותי, וקיימים רק כאבים במפרקים אך אין נפיחות, אין מספיק נתונים להגדיר מחלת זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכצ'ט?גלי12/09/2010
שלום, אני בחורה בת 43. ליפני כשנתים עברתי אירוע של כאב חד בראש, ולאחר מכן. חולשת פלג גוף שמאל. עד היום חולשות שרירים. קושי בהליכה. חולשות כלליות. והירדמויות של כל מיני אברים שונים בגוף, עלי לציין שליפני , בעיה זו הייתי בחורה בריאה לחלוטין. לא מעשנת , ללא שום בעיה רפואית, הייתי עובדת כספרית, כעשר שעות ביום, ללא קושי היום מיתעיפת מהר, לא מסוגלת לעמוד יותר מידי, ועכשיו לא מסוגלת לעבוד, בהתחלה חשבו הרופאים שמדובר, באירוע וחי. לאחר מייר מוח, הדגים: מוקדים בחומר הלבן של המוח דו"צ שאינם ספציפים, מאז אני במעקבים ובירורים , עד ליפני כחודשים הייתי ללא אבחנה, עד אשר הופנתי לפרופסור אלדד בין שיטרית בהדסה- עין כרם, שבדק אותי ובדק את התיק הרפואי שלי, ושנתן לי לבצע בדיקות נוספות, לאחר הבירור. נימצא אצלי: הגן B5, הפרופסור כתב באבחנה: ניאורובכצ'ט, הוא אמר מכוון שישנה מעורבות של מערכת העצבים- המרכזית, של המוח. וחולשת פלג גוף שמאל, שאלתי : האים כשנימצא אצלי הגן B5. ומצבי הניאורולוגי, אכן מאששים מחלה זו או שזה לא וודאי? לפי הנתונים. ואיזה טיפול אני אמורה לקבל? ושישנה מעורבות מוחית איך מיתקדמת מחלה זו? והאים אכן היא גורמת לאירועים מוחיים כפי שהיה לי? תודה וגמר חתימה טובה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לפיברומיאלגיה- ד"ר אבליןלי08/09/2010
ד"ר אבלין שלום,
רציתי לשאול האם אתה מאמין/מכיר חולים שהחלימו?
ומה מנסיונך עזר להם ביותר?
בתודה גדולה
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פאולה לופוספאולה07/09/2010
שכחתי , השאלה האם זה נראה כמו לופוס ואם כן אז איזה?
האם חובה עלי לקחת את הכדור או לחכות להשלמת הבדיקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פאולה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010טיפול בפלקווניל מומלץ לכל חולי זאבת.
גם לפעמים שאין תמונה ברורה אך חשד מוצדק בלופוס-פלקווניל נמצא יעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס - סובלת מכאבים בפרקים בעיקר הרגליםפאולה07/09/2010
שלום ברצוני לשאול: אני סובלת מכאבים בפרקים בעיקר הרגלים כך שבסוף היום קשה לי להתישר מיד מישיבה.
סבלתי מארוקיטריה רגישה לאופטליגין מתנפח לי השפתיים
בבדיקות דם נמצא:
בכיילANA - POSITIVE 1/40P
ויטמין D 18.0L
אלרגיה LGE- 192.0H
נוטלת נורמיטן לא קבוע ללחץ דם
בביקור אצל ראומטולוג חשד ללופוס קיבלתי מרשם לPLAQUENIL 200 MG UVPBHV והופנתי לביקות דם:
URINE GENERAL-SUS.LTL OR FOLLOW UP-01000
ANTINUCLEAR AB CHILDREN
DNA DS/ANA BATT.CHILD
אבחנה:
URTICARIAL VASCULITIS
ABNOR BLOOD CHEMISTRY
ANA ANTI DNA+
ARTHRALGIA
וביקש לבדוק ריכוז חלבון כמותי בשתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פאולה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010במחלת זאבת/לופוס קיימת דלקת במפרקים, פריחה בעור, ועוד.
ANA חיובי (ככל שהרמה גבוהה יותר-כך גם הסיכוי שמדובר בזאבת/לופוס, ANA 1:40 אינו מוגבר).
נוגדנים ל-DNA חיובי בזאבת/לופוס.
אבחון המחלה מתבססת על 4 מתוך 11 ממצאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה פיענוח בדיקהדנה07/09/2010
מה זה מחלת זורגן??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010מחלת סיוגרן מתאפיינת בעיניים יבשות ופה יבש.
זאת מחלה אוטואימונית שפוגעת בבלוטות הרוק ודמעות.
מחלה זאת מופיעה גם בחולי זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכויים שזה מעיד על מחלהדנה07/09/2010
שלום-בבדיקת דם שעשיתי נימצא שערך הssb חיובי 2.6 (שתיים נקודה שש} כל שאר בדיקות הדם+ספירה+שקיעה תקינות האם זה מעיד על מחלה?? יש לי חוסר בויטמין די ראומטולוז שלא ראה את תוצאות הדם{חדשות}ובדק לפני כ 3 חודשים אמר שאין פיברומיאלגיה ואין דלקת במפרקים אודה לכם על העזרה הכוונה..וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010מחלה אוטואימונית כגון זאבת/לופוס או תסמונת סיוגרן מתאפיינת ע"י תלונות החולה וממצאים בבדיקה גופנית ובדיקות דם כלליות ויחודיות.
SSB חיובי נמצא במחלה סיוגרן המתאפיינת ע"י עיניים ופה יבש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספתי עוד שאלת המשך...אשמח אםמלי02/09/2010
תוכלי להגיב.
תודה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010נא לראות את התשובה שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANA ומשמעותה בשיטות הבדיקה השונותמלי01/09/2010
שלום רב
רציתי לשאול מה המשמעות של התוצאות, האם ה ANA חיובי או שלילי (במקום אחד בתוצאות כתוב חיובי ובמקום אחר שלילי).
ANTINUCLEAR ab_(ANA) POSITIVE (בערכה של דיאסורין בשיטת ELISA)
ANA PATTERN NEGATIVE 1:160 (בוצע בשיטת IFA)
מה זה אומר, חיובי או שלילי?
תודה רבה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין... כאן בגלל חשד ללופוס
מלי01/09/2010כל הזמן הנחתי ש ANA - ו DNA DS אצלי חיוביים, ועכשיו אם מתעוררת שאלה לגבי ה ANA זה משנה את כל התמונה.
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד02/09/2010בחולי זאבת/לופוס ניתן למצוא רמה גבוהה של נוגדנים כנגד הגרעין (ANA).
כפי שציינת קיימות שיטות שונות לבדיקה.
ב-ELISA ככל שהרמנ גבוהה יותר < 1:80 אז הסיכוי לחלות במחלה אוטואימונית כגון זאבת/לופוס גבוה יותר.
גם שיטת IFA מגדיר את התבנית של ה-ANA. מכיוון ש-ANA יכול להופיע בכמה מחלות, התבנית ב-IFA מגדיר יותר בבירור האם ה ANA שנמצא גם מתאים לזאבת/לופוס.
אין IFA שלילי אם ANA באמת חיובי.
באופן כללי ה IFA משלים את ה- ELISA.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר...
מלי02/09/2010כלומר במקרה שלי אם ה- IFA שלילי המשמעות היא שה - ANA שלילי, אפילו שהוא יצא חיובי בelisa?
או שלא הבנתי...
אשמח להבהרה...
בתוצאות הבדיקות שלי האם היית מסיקה ש ANA חיובי או שלילי?
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010ככל שהרמה של ANA גבוהה יותר הסיכוי לקיום מחלה אוטואימונית כמו זאבת/לופוס גבוה יותר.
IFA אינו אמור להיות חיובי במקרים ש ANA לא מאפיין מחלה אוטואימונית.
במצבים של אי התאמה כדאי לחזור על הבדיקה לאחר זמן מה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לפי הבדיקות אני חולת לופוס?שרית01/09/2010
ממש מודאגת, איבחנו אצלי APLA אבל השאלה שלי לפי הבדיקות אם גם יש את מחלה הלופוס??
PLATELETS 232.00 K/UL ( 150.00- 400.00) (..*......)
MPV 10.00 FL ( 6.50- 11.50) (.....*...)
RDW 12.20 % ( 11.00- 16.00) (.*.......)
ANTITHROMBIN 110.70 % ( 80.00- 130.00) (.....*...)
PROTEIN C 81.30 % ( 70.00- 140.00) (*........)
APCR 2.22 RATIO ( 2.10- 3.50) (*........)
INR 1.01 RATIO ( 0.80- 1.20) (....*....)
PTT 25.60 SEC ( 21.00- 34.00) (..*......)
PT(%) 95.00 % ( 75.00- 140.00) (..*......)
PT(SECONDS) 10.70 SEC
FACTOR VIII AC 103.30 % ( 50.00- 150.00) (....*....)
FREE PROTEIN S 68.40 % ( 57.60- 125.00) (*........)
RVVT SENSITIVE 63.70 SEC ( 29.00- 46.00) (.........)*
RVVT NOT SENS. 32.50 SEC ( 26.00- 33.00) (.......*.)
RVVT RATIO 1.96 ( 1.05- 1.49) (.........)*
<1.7 ערך תקין בקומדין
לא מטופל בנוגדני הקרישה נא לחזור על הב
דיקה לאחר 3 חודשים בלבד
PTT SENSITIVE 38.20 SEC ( 24.50- 37.00) (.........)*
PTT RATIO 1.52 ( 0.97- 1.20) (.........)*
LUPUSעם ראגנט רגיש ל PTT התוצאה היא יחס בין
LUPUSעם ראגנט שאינו רגיש ל PTT לבין
<1.14 ערך תקין בקומדין
PTT NOT SENSIT 25.10 SEC ( 21.00- 34.00) (..*......)
MTHFR (C677T) NORMAL
C677T
FACTOR V (DNA) NORMAL
G1691A
FACTOR II (DNA) NORMAL
G20210A
BETA2 GPI IGG 11.44 U/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*
Elevated
BETA2 GPI IGM 0.38 U/ML ( 0.00- 5.00) (*........)
Negative
CARDIOLIP. IGG 22.00 GPL/ML ( 0.00- 10.00) (.........)*
Positive
CARDIOLIP. IGM 4.76 MPL/ML ( 0.00- 7.00) (.....*...)
Negative
ANTIPHOS.IGG 30.69 GPS ( 0.00- 16.00) (.........)*
Positive
ANTIPHOS.IGA 9.78 APS ( 0.00- 20.00) (...*.....)
Negative
ANTIPHOS.IGM 4.42 MPS ( 0.00- 22.00) (.*.......)
Negative
אשמח ךתשובה מהירה.. ותודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף..
שרית01/09/2010יש לי גם תת פעילות של בלוטת התריס אני לוקחת אלתרוקסין 50 מ"ג.. והאם LAC חיובי מצביע בעיקר על לופוס (זאבת??)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד02/09/2010מחלת זאבת/לופוס מאובחנת ע"פ תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות דם כלליות ויחודיות.
כ-40% מחולי זאבת/לופוס מפתחים גם תסמונת נוגדי פוספוליפידים (APLA-APS).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם - עזרה בבקשה!א01/09/2010
שלום!
אני בת 29, בריאה בדר"כ. אחרי הלידה (לפני כשנה) התחילו כאבים במפרקים.
להלן תןצאות בדיקת דם שנעשתה לאחרונה:
LIPEMIC INDEX NORMAL
HEMOLYTIC IND. NORMAL
ICTERIC INDEX NORMAL
CRP 31.00 MG/L ( 0.00- 5.00) (.........)*
RF 2.40 IU/ML ( 0.00- 14.00) (.*.......)
ESR 43.00 MM/HOUR ( 2.00- 25.00) (.........)*
WBC 9.60 K/UL ( 4.00- 10.00) (.......*.)
NEUTROPHILS 6.00 K/UL ( 1.80- 6.60) (.......*.)
NEUTROPHILS % 62.50 % ( 46.00- 68.00) (......*..)
LYMPHOCYTES 2.80 K/UL ( 1.10- 3.50) (.....*...)
LYMPHOCYTES % 28.80 % ( 15.00- 45.00) (...*.....)
MONOCYTES 0.50 K/UL ( 0.08- 0.90) (....*....)
MONOCYTES % 4.90 % ( 2.00- 9.00) (...*.....)
EOSINOPHILS 0.30 K/UL ( 0.00- 0.60) (....*....)
EOSINOPHILS % 3.50 % ( 0.00- 6.00) (....*....)
BASOPHILS 0.00 K/UL ( 0.00- 0.15)
BASOPHILS % 0.30 % ( 0.00- 1.50) (.*.......)
RBC 4.49 M/UL ( 3.90- 5.40) (...*.....)
HEMOGLOBIN 13.40 G/DL ( 12.00- 16.00) (..*......)
HEMATOCRIT 38.40 % ( 35.00- 45.00) (..*......)
MCV 85.60 FL ( 80.00- 98.00) (..*......)
MCH 29.90 PG ( 27.00- 33.00) (...*.....)
MCHC 34.90 G/DL ( 32.00- 35.50) (......*..)
PLATELETS 269.00 K/UL ( 150.00- 400.00) (...*.....)
MPV 9.10 FL ( 6.50- 11.50) (....*....)
RDW 12.90 % ( 11.00- 16.50) (..*......)
ANA NEGATIVE
ANTI DS DNA 7.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*
Borderline
ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP-A <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......)
Negative
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90
הערכים החורגים הם CRP ו -ESR, וANTI DS DNA שיציא גבולי (ערך 7).
יש לי תור לראומוטולוג בעוד שבועיים ובינתיים אני במתח נוראי. מה כל זה אומר?
בתודה מראש, א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר א שלום
ד''ר ג'יזל גודארד02/09/2010לפי בדיקות המעבדה אין עדות למחלת לופוס/זאבת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
א02/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- DNA DS AB משמעות של תוצאהאלונה30/08/2010
עשיתי בדיקת דם DNA DS AB והתוצאה יצאה 5.0 מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלונה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/09/2010בכיוון שיש מספר מעבדות שמבצעות את הבדיקה בשיטות שונות,
עלי לדעת מה התחום התקין על מנת לענות על השאלה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

